View Full Version : Aparte Ferrari modellen & rariteiten.
Erikderaaf
28-05-2007, 23:45
Ik zie hier op het forum nog geen speciale foto's langskomen van erg aparte modellen, dus was mijn gedachte dit zelf even te maken.
Ik kom ooit langs dingen waar mijn wenkbrauwen van omhoog gaan. iets speciaals en dat lijkt me de moeite hier te posten.
Als iemand iets leuks heeft, post dat hier :)
Zal vanzelfsprekend de spits afbijten.
Ferrari FXX Blauw
Iets aparts wat ik tegenkwam op het web. dit model staat niet geregistreerd als een van de 29 actieve FXX'en zoals de sites ze beschrijven.
Er zijn Rosso corsa, rosso scuderia, gele, pearl white, zwarte, zilveren en een tour de france blue model vermeld. (er rijdt ook een oranje rond, dat is een rode met oranjekleurig vinyl erover)
Er zijn echter enkele aparte, de meest bekende is de versie van michael schumacher die volledig zwart is, de theorie die gaat over de auto voor jean todt, die ongespoten (carbon) is.
De lichtblauwe is erg onbekend, en toch bestaat deze. Is een apart model, mij is verteld voor een verzamelaar die er niet mee rijdt (zonde toch)
Aparte kleur, maar wel erg mooi vind ik!
de enige FXX in Nederland wordt ook niet mee gereden wat ik best zonde vind.
hier een paar van de P4/5
Erikderaaf
29-05-2007, 01:09
De P4/5 is echt een plaatje, ik hoop echt dat ik die ooit in real life mag zien ;)
Op de laatste foto is ook de 612 kappa te zien, erg mooi:
speciaal gebouwd naar wensen van eigenaar Peter Kalikow. Zijn idee was dat de body compleet anders moet zijn dan de normale 612 scaglietti, maar toch ook geen groot verschil. Details zijn de andere luchtinlaten en sleuven voor de koeling, en de toevoegen van een elektronisch dimbaar dak zoals we al kennen van de 575 Superamerica
Er zijn natuurlijk heel wat van die rare Ferrari modellen. Meestal gebouwd of verbouwd voor Sjeiks of andere hoge pieten (Een voorbeeld is de Sultan Van Brunei). Maar om eerlijk te zijn, ik vind die modellen niet altijd geslaagd. Soms zijn ze zelfs een regelrechte schande voor het merk. Ik had nooit gedacht dat ik een Ferrari lelijk zo vinden, maar deze vind ik bijvoorbeeld echt niet mooi.
Wat vinden jullie
Een andere vorm van misvorming van Ferrari's vind ik de "Tuning Ferrari's" Zelf ben ik nochtans een redelijke fan van Tuning, maar bij een Ferrari vind ik dit meestal overdreven. De wagens zijn al zo subliem, dus waarom daar nog extra spoilers ofzo op plaatsen?
Hier een voorbeel van Hamann die een F430 om zeep hebben geholpen
Maar om niet te negatief te willen doen heb ik ook nog een rariteit Ferrari gevonden waarvan ik vind dat het wel past. Vanaf nu kan er geen enkele hardrijder meer aan de politie ontsnappen dankzij dit
Erikderaaf
29-05-2007, 11:45
die 360 is afschuwelijk, dat moet wel een photoshop zijn....
Die 612 politie, lijkt me een eenmalig iets voor de ferrari 60 relay in engeland? zie de 60 relay sticker... (en die afschuwelijke vauxhall erachter)
Tuners zijn leuk bij niet-ferrari's. een ferrari moet je origineel houden, en in het uiterste geval van tuning moet de performance verbeteren. o.a. novitec rosso en koenig houden zich hier mee bezig.
Dat ding met die vleugeldeuren, eeeeek! lambo deuren op een F dat is heiligschennis.
een F430 Novitec rosso (doe mij toch maar een originele F...
Erikderaaf
29-05-2007, 19:21
Nog een uit het archief: een 550 testversie, werd gebruikt voor de ontwikkeling van de 550/575 serie.
is geveild door ferrari een tijdje terug
Wow die lichtblauwe FXX ziet er fantastisch uit :)
Ik ben op zich geen liefhebber van optische tuning, maar er zijn een paar uitzonderingen. Op de Autoshow in Essen december stonden deze Hamann 599 GTB en Novitec F430. De 599 was subtiel getuned met kleine koolstofvezel spoilers en andere accenten, de F430 ging wat verder. Ze zagen er toch wel heftig uit :)
.
- Mythos
- FX
- 456 Venice
Erikderaaf
29-05-2007, 23:53
ik zie liever die dame voor die 599 ;) die velgen zien er echt niet uit, lijkt wel alsof er geen banden opzitten!
De FX is een vage wagen. heb altijd meer het honda NSX idee als ik hem zie. gelukkig is dat bij een one off gebleven
Heb de foto's van de F50 test mule nog gevonden in het archief, is ook wat aparts he
Woow gaaf, deels F40 deels F50 zeer appart.
Hier de "F50 Bolide" van de Sultan van Brunei
Kwam dit vage apparaat tegen op autogespot. Er klopt niet veel van geloof ik... Het is als 348 TS neergezet, er staat 355 GTS op, maar een uitneembaar dakje: ho maar! En er klopt wel meer niet aan. Luchtroosters, spiegels, velgen... Alles is maar een beetje bij elkaar geraapt. Wat een stom ding!
http://www.autogespot.nl/viewimages.php?id=7214748364830052007162708
.
Erikderaaf
01-06-2007, 00:56
Kwam dit vage apparaat tegen op autogespot. Er klopt niet veel van geloof ik... Het is als 348 TS neergezet, er staat 355 GTS op, maar een uitneembaar dakje: ho maar! En er klopt wel meer niet aan. Luchtroosters, spiegels, velgen... Alles is maar een beetje bij elkaar geraapt. Wat een stom ding!
http://www.autogespot.nl/viewimages.php?id=7214748364830052007162708
Lijkt me op een 348 waar de eigenaar creatief een 355 voorbumper en wat meer onderdelen op heeft gezet. dat 355gts slaat nergens op... de achterruit die iets naar binnen valt en de motorkap verraad de 348 'onderhuids
Ik denk eerder dat het een replica is. Ik vind de wielen nogal raar uitsteken.
Mijn gevoel zegt dat er iets niet aan klopt maarja wat is mijn gevoel he
Greetz
Reiben
.
Erikderaaf
02-06-2007, 19:09
Iemand nog leuke foto's van rariteiten?
Zal nog een toevoeging doen
Ferrari FZ93, Formula Zagato '93
Eenmalig gebouwde wagen op basis van een testarossa, ontworpen door Zagato.
Eerst geintroduceerd met een tweekleurig, zwart-rood schema, met grote zwarte cavallinos. Echter viel dat niet zo in de smaak, en werd de wagen snel overgespoten in rood. De lijnen zijn dan veel beter zichtbaar
De auto is ontvangen met gemengde gevoelens, ik kan niet zeggen dat ik deze mooi vind, maar het is wel een zeer aparte verschijning! Kijk goed en je ziet toch veel dingen terug die later gebruikt zijn in andere modellen, zelfs ontwerpen van pininfarina (neus lijkt zelfs op de enzo)
Hij is gespot op de openbare weg in Italie. de Ferrari 575 GT Zagato. Autoblog.nl posten de foto's vandaag..... dus bij deze. Ik vind dit zo'n mooie aparte F, die moeten we toch een keer in het echie zien, want net als de P4/5 is ie uniek
De P4/5 is echt een plaatje, ik hoop echt dat ik die ooit in real life mag zien ;)
Op de laatste foto is ook de 612 kappa te zien, erg mooi:
speciaal gebouwd naar wensen van eigenaar Peter Kalikow. Zijn idee was dat de body compleet anders moet zijn dan de normale 612 scaglietti, maar toch ook geen groot verschil. Details zijn de andere luchtinlaten en sleuven voor de koeling, en de toevoegen van een elektronisch dimbaar dak zoals we al kennen van de 575 Superamerica
Zie er heel mooi uit, geeft het een nostalgisch uiterlijk... hij heeft wel wat weg van de 410 Superamerica uit 1956, nice
Ook al is hij nog niet gebouwd of een concept van te zien. Ik mag hopen dat hij ooit gemaakt zal worden..... Nederlands ontwerp... Italiaanse passie ja dat is wel iets voor mij ;). We blijven dromen en studeren voor straks, who knows!
De Vandebrink 599 GT
Erikderaaf
08-06-2007, 23:15
heb er weer eentje gevonden:
Ferrari 365 GTB/4 Shooting Break (1975)
http://img20.imagevenue.com/loc801/th_33915_1975_Ferrari_365_GTB_Shooting_Break1_122_ 801lo.jpg (http://img20.imagevenue.com/img.php?image=33915_1975_Ferrari_365_GTB_Shooting_ Break1_122_801lo.jpg)http://img148.imagevenue.com/loc1109/th_33925_1975_Ferrari_365_GTB4_Shooting_Break2_122 _1109lo.jpg (http://img148.imagevenue.com/img.php?image=33925_1975_Ferrari_365_GTB4_Shooting _Break2_122_1109lo.jpg)http://img177.imagevenue.com/loc503/th_33931_1975_Ferrari_365_GTB4_Shooting_Break3_122 _503lo.jpg (http://img177.imagevenue.com/img.php?image=33931_1975_Ferrari_365_GTB4_Shooting _Break3_122_503lo.jpg)http://img146.imagevenue.com/loc622/th_33932_1975_Ferrari_365_GTB4_Shooting_Break4_122 _622lo.jpg (http://img146.imagevenue.com/img.php?image=33932_1975_Ferrari_365_GTB4_Shooting _Break4_122_622lo.jpg)
Een Koenig 512 BB, hmm...
http://www.supercars.net/gallery/119513/1387/607815small.jpg ('http://www.supercars.net/gallery/119513/1387/607815.jpg')http://www.supercars.net/gallery/119513/1387/607816small.jpg ('http://www.supercars.net/gallery/119513/1387/607816.jpg')http://www.supercars.net/gallery/119513/1387/607817small.jpg ('http://www.supercars.net/gallery/119513/1387/607817.jpg')
Breadvan, maar dan anders :D (tegengekomen op supercars.net). Het lijkt nog te werken ook, om daar je broodjes in af te bakken.. :)
.
Wat dachten jullie van deze gespot op de ring vorige week tijdens de MM days. Is een Mondial T. Grappige is dat David Piper foto's nam en onder de indruk was van dit stukje huisvlijt :)
.
Vivado Ferrari
29-07-2007, 09:59
Wat dachten jullie van deze gespot op de ring vorige week tijdens de MM days. Is een Mondial T. Grappige is dat David Piper foto's nam en onder de indruk was van dit stukje huisvlijt :)
Aparte 312PB repro! Dat lopt vast wel hard met die V8. David Piper, ook 1 van mijn Ferrari helden.....Blijft ook maar rijden he?
Over aparte Ferrari's gesproken....
Dit blijft ook een stoer ding. Een Enzo prototype in een 348TB jasje, weliswaar ietsjes uit zijn verband getrokken.....
He Vivado,
Wat is dat voor een bizarre 308 naast dat prototype ve Enzo.
- F40 voorspatborden met extra luchtopeningen.
- 288 GTO achterspatborden en vleugel
- 't is een GTB maar met GTS louvres bij de zijramen.
- Testarossa achtige aftermarket spiegels.
- Zilverkleurige meters.
Heb je daar nog meer foto's van
nofear02
29-07-2007, 15:11
Inderdaad JW, had ik ook al gezien. Soms zie je me een partij een raar exemplaar. Op fiorano was er ook al zo'n bijzonder ding. En er was op de nbring ook een race-308, totaal gestript en verbouwd en licht gemaakt. Hierbij de foto van die 308 op Fiorano
Dat is de Koenig bodykit.
Soms ook voorzien van Turbo
Mooi? met zo'n achterspoiler ? ik vind van niet maar over smaak valt te twisten
nofear02
29-07-2007, 16:04
Dat is de Koenig bodykit. Soms ook voorzien van Turbo
Mooi? met zo'n achterspoiler ? ik vind van niet maar over smaak valt te twisten.Nee idd, het is een soort halve Lambo Countach
Erikderaaf
30-07-2007, 02:02
hier wat foto's van de 308 op de modena trackdays. ik kan dit model ook maar moeilijk thuisbrengen...
http://www.eriksautos.nl/foto/2007_06_27-modenatrackdays/images/modenatrackdays_034.jpg
http://www.eriksautos.nl/foto/2007_06_27-modenatrackdays/images/modenatrackdays_036.jpg
.
nofear02
30-07-2007, 12:52
hier wat foto's van de 308 op de modena trackdays. ik kan dit model ook maar moeilijk thuisbrengen...Wat is die voorpartij zwaar uitgebouwd zeg! Opzij en helemaal van voren naar de grond. Dat ziet er erg luchtvangend/geleidend uit, en daar kan ik me eigenlijk wel wat bij voorstellen, want... een 328 is vrij licht aan de voorkant. Met zegt wel eens; leg er een zak zand in, want op hoge snelheden voelt het wel erg licht. Alsof ie als een speedboot in het water omhoog komt bij het accelereren (voordat de speedboot vlak komt te liggen (in plané gaat)). Ik weet niet of dat bij een 308 ook zo is
hier wat foto's van de 308 op de modena trackdays. ik kan dit model ook maar moeilijk thuisbrengen...
Het lijkt wel op een 288 GTO prototype, als je naar de achterkant kijkt is de overeenkomst erg groot met de 288 GTO.
De (288 GTO) evoluzione heeft ook van die grote lucht strepen in de carrosserie
.
430driver
26-09-2007, 11:17
Het zou een belspelletje kunnen zijn: Zoek de verschillen bij deze Ferrari P4/5. Het is bijna niet te zien, maar als jij het wel ziet, moet je nu bellen. Bijna iedereen ligt al op bed, dus de kans dat je wint is heel groot, bla bla bla…
Helaas, de lijnen zijn gesloten, ik ga het verklappen: Glickenhaus was niet zo tevreden met de uitlaatjes van zijn unieke maatwerk Ferrari. In plaats van de ronde uitlaten die hij eerst had, heeft hij ze driehoekig gemaakt.
Hij heeft ze om cosmetische en technische redenen gewijzigd. Niet alleen vind hij de nieuwe mooier, maar de uitlaatgassen hebben nu ook een betere flow over de achterspoiler. Glickenhaus vertelt tevens dat hij tegenwoordig in de cockpit een “off road” knopje heeft waarmee hij de P4/5 op het circuit luider kan laten brullen. Door het knopje om te zetten, worden de uitlaatgassen nog wel langs de katalysator gestuurd, maar komen ze niet langs de ‘mega-muffler’. “It sounds pretty wild in this mode”, aldus Glickenhaus. (via: windingroad)
(dit artikel is overgenomen van autoblog.nl)
joopjoldersma
29-10-2007, 14:26
De enige 4 wiel aangedreven Ferrari's (een staat/stond in het museum in Maranello)
RedmondialTCab
29-10-2007, 15:04
Ferrari 408
is het niet ?
mavanhaasteren
29-10-2007, 19:01
jah en er zij er 2 van gemaak
Het zou een belspelletje kunnen zijn: Zoek de verschillen bij deze Ferrari P4/5. Het is bijna niet te zien, maar als jij het wel ziet, moet je nu bellen. Bijna iedereen ligt al op bed, dus de kans dat je wint is heel groot, bla bla bla"¦
Helaas, de lijnen zijn gesloten, ik ga het verklappen: Glickenhaus was niet zo tevreden met de uitlaatjes van zijn unieke maatwerk Ferrari. In plaats van de ronde uitlaten die hij eerst had, heeft hij ze driehoekig gemaakt.
Hij heeft ze om cosmetische en technische redenen gewijzigd. Niet alleen vind hij de nieuwe mooier, maar de uitlaatgassen hebben nu ook een betere flow over de achterspoiler. Glickenhaus vertelt tevens dat hij tegenwoordig in de cockpit een "off road" knopje heeft waarmee hij de P4/5 op het circuit luider kan laten brullen. Door het knopje om te zetten, worden de uitlaatgassen nog wel langs de katalysator gestuurd, maar komen ze niet langs de 'mega-muffler'. "It sounds pretty wild in this mode", aldus Glickenhaus. (via: windingroad)
(dit artikel is overgenomen van autoblog.nl)
Vind de driehoekuitlaten veel beter bij het model passen, en als het ook nog eens aerodynamisch beter is vind ik dat Glickenhaus helemaal gelijk heeft!
mooie wagen die P 4/5
groet Role
De enige 4 wiel aangedreven Ferrari's (een staat/stond in het museum in Maranello).
Bizarre wagens. Wist helemaal niet dat Ferrari ooit 4 wiel aangedreven wagens heeft gemaakt. Gelukkig zijn ze niet in productie gegaan want om eerlijk te zijn, ze passen niet echt tussen al de andere mooie modellen
Greetz
Reiben
.
Erikderaaf
11-12-2007, 21:20
Kunnen jullie deze thuisbrengen? De ene heet 348 Barchetta... de ander??
Vivado Ferrari
11-12-2007, 21:29
Van de 348 Barchetta weet ik alleen dat deze 348 (s/n84778) na een ongeval omgebouwd is door Ferrari France in opdracht van Guy Audebert.
Dat vage coupeetje heb ik al eens gezien. Weet er niets van. Vind 'm niet mooi. Evenals de 348 Barchetta......
Kunnen jullie deze thuisbrengen? De ene heet 348 Barchetta... de ander???
Weet niet hoe deze heet, maar ik was een aantal jaren terug in Maranello, denk 1997, en toen stond dit model of een soortgelijk model onder een doek bij Tony auto. Mocht hem toen bekijken en hij was toen nog helemaal blank aluminium. De oude man bij Tony auto vertelde dat hij deze auto zelf aan het bouwen was en dat het een van de studie-ontwerpen van de toen nog nieuwe 360 modena was. Dat was wat ik uit het verhaal van de man had begrepen, mijn Italiaans is niet je van het, dus pin me er niet op vast. Heb er nog foto's van, helaas analoog dus ik kan ze niet effe op de site zetten, moet ze inscannen, maar dan moet ik ze uit het album halen.
Lijkt me makkelijker als ik de foto's een keer meeneem naar een f-chat evenement.
groet Robin
.
430 Scuderia
12-12-2007, 01:10
Nu nog een rariteit , maar voor hoelang nog? De 599 Spider. Volgens het onderstaande bericht van autogespot.com is deze auto in het nieuws gekomen via iemand van f-chat.
http://www.autogespot.com
Dat Ferrari bezig was met het ontwikkelen van een nieuw model was al langer bekend. Nu vonden wij op *********** een gebruiker die met zijn dealer gesproken heeft over de toekomst van Ferrari. Het laatste nieuws is dat er na het succes van de SLR Roadster er wel degelijk een 599 Spider komt. De planning voor dit model is 2009. Maar met de opwarming van de aarde is het alleen maar gunstig. Zo kun je in 2009 gewoon in Zandvoort met de kap open rijden.
Ook zal volgend jaar op de Paris Motor show de F149 gelanceerd worden. Dit model zal de opvolger worden van de F430. De opvolger van de Enzo, de F70, kan eind 2009 of begin 2010 verwacht worden
.
nofear02
12-12-2007, 06:08
Heb er nog foto's van, helaas analoog dus ik kan ze niet effe op de site zetten, moet ze inscannen, maar dan moet ik ze uit het album halen. Lijkt me makkelijker als ik de foto's een keer meeneem naar een f-chat evenement. groet RobinMaak anders gewoon ff een digitale foto van die bladzijde robin
Vivado Ferrari
13-12-2007, 12:03
Ook een beetje apart. De Pininfarina P4/5 LM?? Natuurlijk een fotoshop
Het staat die P4/5 toch niet slecht? Ik vind het iets hebben
Greetz
Reiben
.
360spider
13-12-2007, 16:52
Het staat die P4/5 toch niet slecht? Ik vind het iets hebben
Greetz
Reiben
Sluit ik me 100% bij aan, echt een bruut race monster!!
Van mij mag ie op Le Mans ofzo komen :)
.
512 Concept, hij blijft apart
Rosso by Raimondo
13-12-2007, 17:42
Ook zal volgend jaar op de Paris Motor show de F149 gelanceerd worden. Dit model zal de opvolger worden van de F430.
Is dit net een beetje heel erg snel??? Volgens mijn bronnen is het als volgt voor 2008
430 GT California / Code-naam F149 (intro Detroit Motor Show)
4.3 V8 directe injectie met 450pk nieuwe versie van aluminim frame
F1 bak standaard handgeschakeld wordt een optie
Hardtop
En de opvolger voor de 430 komt dan in 2010
.
Fokkerjockey
17-12-2007, 14:57
Voordat ik deze wagen in de Galleria met eigen ogen zag wist ik niet dat ie bestond.
Heeft iemand op het forum meer info over de 360 Barchetta? Wanneer en hoeveel zijn er van gemaakt bijvoorbeeld?
Het lijkt me nou niet de meest practische F om te hebben, wel leuk als auto erbij!
grtz, Miche
mavanhaasteren
17-12-2007, 15:25
deze is speciaal voor luca de montezemelo gemaakt als een trouw kado voor dat hij ging trouwen. er bestaat er maar 1 van.
in het begin had hij zelfs een lagere voorruit en die is al 2 keer gewijzigd
.
Fokkerjockey
17-12-2007, 15:41
Aha, zeldzaam "bootje" dus!
Je zou verwachten dat een trouwkado gewoon thuis in de garage zou staan, of beschouwt Luca de hele Galleria als z'n thuis ;)
In ieder geval wel top dat ze deze aan het publiek tonen (dwz. in mei dit jaar)
430driver
05-01-2008, 23:07
512 Concept, hij blijft apart.
helaas....het is de Modulo, de 512s uit 69 is echter ook apart
Zie bijgaande foto
filiberke
06-01-2008, 00:58
Ook zal volgend jaar op de Paris Motor show de F149 gelanceerd worden. Dit model zal de opvolger worden van de F430.
Is dit net een beetje heel erg snel??? Volgens mijn bronnen is het als volgt voor 2008
430 GT California / Code-naam F149 (intro Detroit Motor Show)
4.3 V8 directe injectie met 450pk nieuwe versie van aluminim frame
F1 bak standaard handgeschakeld wordt een optie
Hardtop
En de opvolger voor de 430 komt dan in 2010
Kijk ook eens op www.italiaspeed.com/newsite/futuremodels.htm
Filip
.
Vivado Ferrari
06-01-2008, 10:00
De Modulo blijft een zeer aparte verschijning. Wel echt jaren '70 design. Toen duftde de grote designers nog wat geks te tekenen....Pininfarina, Bertone, Italdesign, Zagato hadden toen een grote fantasie maar hadden toen ook gewoon het lef om een prototype gewoon te bouwen!
Beter dan al die vele photo'geshopte plaatjes van tegenwoordig!
Deze foto laat echt zien hoe "real" de prototypes toen waren. Tekenen, bouwen en testen!:)
.
KingCobra
25-01-2008, 22:47
Quote uit de advertentie: Ferrari Consico, gebouwd door Michalak als prototype-show car. Unieke wagen, slechts 1 gebouwd. Deze exclusieve Ferrari werd gebouwd op basis van een 328GTS. Wagen werd tentoongesteld op salon van Frankfurt (93) en Salon van Geneve (94)
Zie ook http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=120245948
.
Quote uit de advertentie: Ferrari Consico, gebouwd door Michalak als prototype-show car. Unieke wagen, slechts 1 gebouwd. Deze exclusieve Ferrari werd gebouwd op basis van een 328GTS. Wagen werd tentoongesteld op salon van Frankfurt (93) en Salon van Geneve (94)
Zie ook http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=120245948
op basis van een gechraste 328GTS
met dat ding leuren ze ook al een aantal jaar rond & geraken ze niet aan de straatstenen kwijt
paar jaar?? geleden stond ie nog te koop bij een dealer op de rand van schoten/merksem/brasschaat
ben toen eens vlug binnengestapt om te vragen om wat foto's te mogen nemen maar was niet welkom
.
Hij is gespot op de openbare weg in Italie. de Ferrari 575 GT Zagato. Autoblog.nl posten de foto's vandaag..... dus bij deze. Ik vind dit zo'n mooie aparte F, die moeten we toch een keer in het echie zien, want net als de P4/5 is ie uniek.
dat is nr 3 van de 5
alhoewel tot nu toe er nog maar 4 gespot zijn
de eerste 2 zijn van de japanner die er mee op de proppen is gekomen en zijn two tone grey & zwart
de derde is deze bij een verzamelaar in Italy, die foto's zijn genomen tijdens de scruteneering van de MM in Brescia
de 4de is volledig grijs & zit in de US (zie attachement)
& allemaal zijn ze lichtelijk verschillend qua afwerking & details
.
ik zie liever die dame voor die 599 ;) die velgen zien er echt niet uit, lijkt wel alsof er geen banden opzitten!
De FX is een vage wagen. heb altijd meer het honda NSX idee als ik hem zie. gelukkig is dat bij een one off gebleven
Heb de foto's van de F50 test mule nog gevonden in het archief, is ook wat aparts he!
De FX is geen one-off
er zijn er 7 van gemaakt, 6 ervan zitten bij de Sultan van Brunei & zullen vermoedelijk nooit meer buiten komen
degene die gekend is (Marconi) is de 4de gebouwd & is nooit geleverd geweest
moriaan1
27-01-2008, 22:25
Ook een zeer geslaagde stylingsoefening van PF in opdracht van Peter Kalikow, een amerikaanse verzamelaar met een grote collectie zwaar overgerestaureerde klassiekers.
Is er maar eentje van.
Mooier dan de reguliere 612!!
moriaan1
27-01-2008, 22:34
Die heeft er verschillende laten bouwen bij PF.
550 spotswagon, sedan, spider, een oerlelijke F50 enz enz,
Grappig verhaal, de sultan heeft 2 broertjes, 1 wildebras die geld verbrast als lucht, een religieus broertje, en de sultan zelf, hij schijnt daar tussen te zitten.
De wildebras is drooggelegd (gaf wat te veel geld uit). De Imam was al zuinig, en de sultan, ach die leeft er vrolijk op los. Ze schijnen de laatste 10 jaar 50% van hun fortuin te hebben opgemaakt.
Op youtube staan diverse filmpjes over verlaten paleizen in Brunai, heel aparte jongens zijn het!
De wildebras Jefry stort als zijn garage te vol wordt gewoon een zooitje motoren of auto's in zee!
Jefry heeft een aantal jaren terug voor een fortuin het zeer goedlopende juweliersbedrijf Asprey in Engeland gekocht, tot hij er na een tijdje achterkwam dat hij zelf de beste klant was.......
Er was een plan voor een prachtig disneyachtig park in Brunai, is mislukt, Brunai heeft niets te bieden dan klam heet benauwd weer, dus het park is verlaten....
Ook een zeer geslaagde stylingsoefening van PF in opdracht van Peter Kalikow, een amerikaanse verzamelaar met een grote collectie zwaar overgerestaureerde klassiekers.
Is er maar eentje van.
Mooier dan de reguliere 612!!!
de Kappa is echt schitterend, heb de wagen een paar keer gezien en ben er verzot op, stukken mooier dan een gewone 612.
.
Rosso by Raimondo
28-01-2008, 18:45
Hier nog eentje uit de oude doos een Ferrari Mondial Konig met een testarossa zijkant.
Ik zal thuis moeten kijken maar volgens mij heb ik van deze auto nog een test liggen. En wel uit de jaren 80. De auto is van oorsprong een nederlandse auto en staat sinds 1999 op een andere persoon of bedrijfsvoorraad.
Deze auto staat vandaag (waarschijnlijk veel langer) te koop in BREDA en ik heb hem nog nooit zien rijden. En dat wel dat hij bij mij om de hoek staat voor € 39.500,- met het volgende verhaaltje:1e eigenaar, lichtmetalen velgen , sportinterieur, sportonderstel, stuur in hoogte verstelbaar, stuurbekrachtiging, taxatie rapport, zeer mooie en technisch goed onderhouden automobiel,
deze ferrari mondeal is een zeer unieke auto. waarvan er in totaal circa 5 van zijn gemaakt en er 3 in europa rondrijden dus kortom dit is een zeer exclusieve auto beperkte inruil is mogelijk.
Toen der tijd (jaren 80) vond ik de auto al helemaal niets maar nu nog steeds niet en zeker niet voor dat geld.....!!! Zijn er nog mensen die interesse hebben in een chassisnummer,dan rij ik speciaal voor terug
mavanhaasteren
28-01-2008, 19:40
zier er wel appart uit zo
.
nofear02
28-01-2008, 21:15
Is dat interieur nou een soort van bordeaux-rood??? dat vloekt als de ziekte! getsie
Rosso by Raimondo
28-01-2008, 23:05
Het was effe zoeken. Maar dit is het verslag uit de midden jaren tachtig. Als ik na het kenteken kijk is dit overeenkomstig. Tevens is het geen konig maar een zender.. Lees de rest maar van het verhaal. En inderdaad het rood bordeaux leder..
Op internet kom je nogal eens replica's tegen, maar deze slaat wel echt alles!
Een f40 CABRIOLET, en dan ook nog in het geel
Erikderaaf
07-02-2008, 01:47
Volgens mij hangt het -ongetwijfeld kwalitatief uitermate teleurstellende kwaliteit- polyester achtervleugeltje al helemaal door in het midden.
Klopt niks van :p dat je er in rond durft te rijden zeg.
Rosso by Raimondo
07-02-2008, 13:33
ongelooflijk dat mensen zo iets willen kopen laat staan bouwen
Racing-Baker
07-02-2008, 13:41
Op internet kom je nogal eens replica's tegen, maar deze slaat wel echt alles!
Een f40 CABRIOLET, en dan ook nog in het geel!
olaa!!
er bestaat wel degelijk zoiets hé... wel, nuja, ongeveer toch.
de F40 Barchetta van "Beuryls"(Ecurie Francorchamps). zeer weinig over gekend.
ik weet wel dat ie een soort van "F1" vering heeft (horizontaal, als de F50/Enzo)
indien iemand (meer) foto's heeft, altijd welkom, ik zou namelijk graag een schaalmodel converteren naar dit uniek stuk
Vivado Ferrari
07-02-2008, 18:38
Het was effe zoeken. Maar dit is het verslag uit de midden jaren tachtig. Als ik na het kenteken kijk is dit overeenkomstig. Tevens is het geen konig maar een zender.. Lees de rest maar van het verhaal. En inderdaad het rood bordeaux leder...
Vreselijk! Wat een manier om een Ferrari te verkl.....
Ik heb ergens nog een boek met auto's van Koenig, Zender enz. Cultuurbarbaren!
Vivado Ferrari
07-02-2008, 18:46
Wie kent ontwerper Luigi Colani nog?? Deze man had echt een rijke fantasie......
http://ka.stadtwiki.net/Luigi_Colani
Bouwde enkele Testarossa's om tot de Ferrari D'oro......
Mischien dat Buck Rogers of Luke Skywalker dit mooi vinden maar ik?? NEE
nofear02
07-02-2008, 19:11
Wie kent ontwerper Luigi Colani nog?? Deze man had echt een rijke fantasie...... http://ka.stadtwiki.net/Luigi_Colani Bouwde enkele Testarossa's om tot de Ferrari D'oro......foto li boven is op een zoutvlakte in de States? voor snelheidsrecord of zo
olaa!!
ik weet wel dat ie een soort van "F1" vering heeft (horizontaal, als de F50/Enzo)
indien iemand (meer) foto's heeft, altijd welkom, ik zou namelijk graag een schaalmodel converteren naar dit uniek stuk.
ja "iemand" heeft daar meer foto's van
ik
die 2 foto's die je gepost heb, die heb ik namelijk zelf genomen :)
.
btw
ik heb er al een model van, moet je niet gaan converteren
die bestaat in kit van Provence Moulag
Nuvolari
08-02-2008, 10:12
olaa!!
indien iemand (meer) foto's heeft, altijd welkom, ik zou namelijk graag een schaalmodel converteren naar dit uniek stuk.
Deze F40 Barchetta van Blaton is opgebouwd vanaf een gecrashte F40 en heeft inderdaad horizontale schokbrekers èn een sequentiële versnellingsbak. Met name die versnellingsbak was echt geweldig. Het motorvermogen was ook "iets" verhoogd.
Edwin
.
Vivado Ferrari
08-02-2008, 11:26
De F40 van Jean 'Beurlys' Blaton....
Vivado Ferrari
08-02-2008, 11:31
Foto van het originele model gevonden! Plus Chassisnummer
Rosso by Raimondo
08-02-2008, 11:47
Super foto's en verhaal. Mooi dat je het allemaal heb
Racing-Baker
08-02-2008, 13:29
btw
ik heb er al een model van, moet je niet gaan converteren
die bestaat in kit van Provence Moulage
Dirk toch,
ik bedoel een MODEL , zijnde 1/12 en waarschijnlijk ook 1/8.
niet zo een microscopisch 1/43 dingetje ééé... :)
als je zo vrij zou willen zijn om de rest van je foto's naar mij te sturen
Dirk toch,
ik bedoel een MODEL , zijnde 1/12 en waarschijnlijk ook 1/8.
niet zo een microscopisch 1/43 dingetje ééé... :)
als je zo vrij zou willen zijn om de rest van je foto's naar mij te sturen?
wat nu??
dat zijn toch perfecte modellen??
schaal is super, beste quality & neemt niet al te veel plek in :o
voor die foto's, ga ik toch effe terug moeten zoeken
die eerste was tijdens de Spa Ferrari Dagen denk in 97 of zo? is nog met film dus genomen
die andere foto binnen was denk ik 2005 bij een veiling van Acturial in het Palais de Congres in parij
Kwam net deze Ferrari tegen die te koop staat op internet, een Ferrari 512 BB Cabriolet.
Iemand die er meer informatie over heeft? Volgens de advertentie zijn er maar drie van verkocht
moriaan1
27-02-2008, 20:15
De 512bb spiders zijn gemaakt door het duitse bedrijf Lorenz, inderdaad, er zijn er 3.
Iets anders wat vanaf deze week te koop staat is de door zagato in 1970 gerestylde california in opdracht van Chinetti.
Wordt gezien als iets heel bijzonders. Dezelfde eigenaar vanaf 197?
Nuvolari
01-03-2008, 23:03
indien iemand (meer) foto's heeft, altijd welkom, ik zou namelijk graag een schaalmodel converteren naar dit uniek stuk
In 1994 heb ik Spa onderstaande foto's gemaakt, nog voor de "conversie" naar Barchetta. Hierbij is in elk geval het stukje F1 vering te zien. Aangezien dit internet is plaats ik ze alleen in lage resolutie, zit namelijk wel copyright op.
http://i153.photobucket.com/albums/s213/m3procar/F40IMSA94A32.jpg
http://i153.photobucket.com/albums/s213/m3procar/F40IMSA94B28.jpg
http://i153.photobucket.com/albums/s213/m3procar/F40IMSA94A37.jpg
Edwin
Nuvolari
01-03-2008, 23:07
Van de 348 Barchetta weet ik alleen dat deze 348 (s/n84778) na een ongeval omgebouwd is door Ferrari France in opdracht van Guy Audebert.
Dat vage coupeetje heb ik al eens gezien. Weet er niets van. Vind 'm niet mooi. Evenals de 348 Barchetta......
Was vandaag toch bezig in mijn fotoarchief en herinnerde me dit topic, dus nog even een kijkje in de techniek van de 348 Barchetta, 1994 en aktie 1996.
http://i153.photobucket.com/albums/s213/m3procar/348Barchetta94B29.jpg
http://i153.photobucket.com/albums/s213/m3procar/348Barchetta96C23.jpg
Edwin
nofear02
02-03-2008, 01:20
In 1994 heb ik Spa onderstaande foto's gemaakt, nog voor de "conversie" naar Barchetta. Hierbij is in elk geval het stukje F1 vering te zien.
Was vandaag toch bezig in mijn fotoarchief en herinnerde me dit topic, dus nog even een kijkje in de techniek van de 348 Barchetta, 1994 en aktie 1996.
EdwinJeeeeee, wat een techniek allemaal! Prachtig! Jij hebt ook al veeel gezien in je leven Edwin! Heerlijk dat we daarvan mogen mee-genieten! Fantastisch! Dank voor de foto's dus! Echt een mooi en interessant gezicht zeg! Tof!
Racing-Baker
02-03-2008, 14:05
ook van mij part bedankt voor de foto's van de F40 van Beurlys. prachtig gewoon !!!!!!
Erikderaaf
02-03-2008, 18:54
Prachtige foto's Edwin. Zo lang terug al.... Erg leuk, jouw archief zo :D
Vivado Ferrari
15-03-2008, 10:24
Vond deze foto's.
mavanhaasteren
15-03-2008, 10:54
zonde
is niet eens mooi gedaan je ziet dat er van alles scheef is
Racing-Baker
15-03-2008, 17:36
deze heb ik echt nog nooit gezien !!
nu moet ik toegeven dat ik zoiets liever niet zie ;)
moriaan1
15-03-2008, 17:43
Hij stond op een ander forum.
Stond sinds 1975 in een garage geparkeerd.
Degene die de thread opende was de kleinzoon van de overleden eigenaar.
Is onlangs verkocht. was een amerikaanse "nosejob".
Verder was de auto nog authentiek
Hans
nofear02
15-03-2008, 19:59
Stond sinds 1975 in een garage geparkeerd..... de kleinzoon van de overleden eigenaar. Is onlangs verkocht... de auto nog authentiek. Hans<Zucht>.... de droom van ons ieder?? zoiets te ''vinden''? als t bijvoorbeeld in de schuur van de vader van je nieuwe vrouw/vriendin staat? Je gaat voor t eerst kennismaken bij hem, met haar, hij vraagt naar je hobby, en ineens zegt ie: ''ik moet je iets laten zien''. Nóg mooier; de opa van je nieuwe vriendin, die was boer en woont nog op de boerderij, je gaat wat wandelen, en ze sleurt je de hooiberg in, een beetje achteraf, en je stoot ineens op iets hards.... :D :o
moriaan1
16-03-2008, 09:22
Het was geen "barnfind". Hij stond gewoon in de garage en was al bekend. (foto's gezien)
De eigenaar zal zich er wel niet meer hebben durven vertonen na een aantal commentaren.
Hans
nofear02
16-03-2008, 18:05
Het was geen "barnfind". Hij stond gewoon in de garage en was al bekend. (foto's gezien). HansNou ja, een barn-find hoeft toch niet écht op een boerderij gedaan te worden? t is maar een gezegde lijkt mij. Jarenlang in een schuur, onder het stof, 30 jaar al niet meer gereden vind ik ook een barn find hoor :). t gaat om t idee. En ik ben gek op dat idee :D.
TestaRossa
16-03-2008, 18:19
Nóg mooier; de opa van je nieuwe vriendin, die was boer en woont nog op de boerderij, je gaat wat wandelen, en ze sleurt je de hooiberg in, een beetje achteraf, en je stoot ineens op iets hards.... :D :o
Let op dat je'm niet in de uitlaat stoot anders heb je er zo'n zwart kringetje omheen, haha !!
moriaan1
24-03-2008, 16:57
Ach, smaken verschillen
430driver
24-03-2008, 18:19
Deze was toch al een keertje geplaatst? Het is geloof ik een oude Jeep cherokee met F-neus er aan gebakken.
moriaan1
26-04-2008, 15:22
Ach, smaken verschillen
De J(eep)errari staat te koop op ebay, en er blijkt nog een verhaaltje achter te zitten.
De auto is gemaakt voor Bill Harrah, een vroeger 'filmtycoon'.
Inmiddels al lang niet meer onder ons, had hij een enorme collectie Ferrari en andere exoten.
Het Harrah museum schijnt nog steeds te bestaan.
Er waren 2 van deze "auto's" gemaakt.
Hans
Johannus
12-06-2008, 06:21
Het lijkt alsof in deze draad een van de mooiste prototypes vergeten wordt:
De Pininfarina Rossa!
Geweldig model als je het mij vraagt!
Vooral de tekeningen vindt ik erg mooi, je kunt duidelijk een aantal design elementen zien die pas later ook daadwerkelijk geintroduceerd zijn, zoals bijvoorbeeld de achterlichten. Die zijn pas later in een soortgelijke manier teruggekomen in de Enzo en de 430. Voorheen had Ferrari nog niet zulke achterlichten. En ook de spitsere voorlampen die zowel de 612 als de 430 als de 599 maar ook de Enzo hebben, vinden hier enigszins hun oorsprong. Hun voorgangers, zoals de 360, de 550/575 en de F50 hebben vele rondere koplampen.
En daarmee was de Rossa, ondanks dat deze, helaas(!), niet is geproduceerd, toch een nuttig studiemodel. :D
In 1994 heb ik Spa onderstaande foto's gemaakt, nog voor de "conversie" naar Barchetta. Hierbij is in elk geval het stukje F1 vering te zien. Aangezien dit internet is plaats ik ze alleen in lage resolutie, zit namelijk wel copyright op.
Edwin
En sidepipes ipv de uitlaten aan de achterkant.
Wel bijzonder voor een wagen met middenmotor.
Johannus
13-06-2008, 13:28
Nieuwe foto's van de A1GP Ferrari :D
The new A1GP World Cup of Motorsport car for the 2008/09 season continued its intensive testing programme this week with two days at the Autodromo Enzo e Dino Ferrari in Imola.
Following on from successful tests at Fiorano, the Ferrari test track in Italy, Andrea Bertolini has been back behind the wheel of the Powered by Ferrari car, putting it through its paces at Imola.
This is the first time the car has run outside the confines of Fiorano but feedback continues to be positive with the car running on both Tuesday and Wednesday.
Testing will continue next week with five-days running scheduled at Guadix Circuit, a recently constructed facility in Spain. The three-kilometre track near Granada has a good mix of fast and slow corners with varying cambers and a 750-metre main straight set against the stunning back drop of the Sierra Nevada mountains.
“We’ve completed about 900-kilometres of testing so far and everything is going relatively smoothly," said A1GP General Manager, technical and operations, John Wickham.
"The car is performing very well and the driver is happy with it; the balance is good and the tyres are working well. We haven’t done as much testing as we hoped but that’s partly because we were waiting on the weather at Fiorano.
"We ended up just running in the rain in the end but the car looked very quick in the wet! In general the car has been very reliable. We look forward to five consecutive days running next week with the tight Guadix Circuit ideal for further testing of the handling of the car."
The official pre-season testing for all the teams will take place at Silverstone on 18 – 20 August 2008 and Mugello on 17 – 18 September 2008.
psycho benelli
01-10-2008, 20:06
de ferrari 308 gt rainbow vind ik toch een van de raarste verschijning
Erikderaaf
01-10-2008, 20:43
Doet me een beetje denken aan de Fiat X1/9... wel lekker apart!
dcpixels
01-10-2008, 21:57
de ferrari 308 gt rainbow vind ik toch een van de raarste verschijning
Dat is het model met het speciale kanteldakje, dat achter de stoelen klapt. Echt een jaren '70 studie-model.
Vivado Ferrari
01-10-2008, 22:16
Doet me een beetje denken aan de Fiat X1/9... wel lekker apart!
Kan kloppen, beide zijn door Bertone ontworpen......
Dino2400
01-10-2008, 22:25
Dat is het model met het speciale kanteldakje, dat achter de stoelen klapt. Echt een jaren '70 studie-model.
Wel een studiemodel wat gewoon besteld kon worden! De auto werd te koop aangeboden in een soort Amerikaanse "wehkamp"gids voor de welgestelden...
Er werden er overigens 0 van verkocht, waarschijnlijk te wijten aan het vooruitstrevende uiterlijk en prijs...
Het feit dat de auto gewoon te koop was geeft aan dat het niet echt een "prototype" of "stijlstudie" was. Je kunt meer spreken van een "one off".
Wel een studiemodel wat gewoon besteld kon worden! De auto werd te koop aangeboden in een soort Amerikaanse "wehkamp"gids voor de welgestelden...
Er werden er overigens 0 van verkocht, waarschijnlijk te wijten aan het vooruitstrevende uiterlijk en prijs...
Het feit dat de auto gewoon te koop was geeft aan dat het niet echt een "prototype" of "stijlstudie" was. Je kunt meer spreken van een "one off".
Sowieso was ie gebaseerd op een 'gewone' 308 (GT4?) als ik mij niet vergis
Vivado Ferrari
01-10-2008, 22:35
Volgens mij werd deze vorig jaar ergens te koop aangeboden. Het model bestaat nog steeds....
moriaan1
01-10-2008, 22:42
Volgens mij werd deze vorig jaar ergens te koop aangeboden. Het model bestaat nog steeds....
Is hij niet van Bertone?
Johannus
01-10-2008, 22:45
Is hij niet van Bertone?
denk het wel:
Kan kloppen, beide zijn door Bertone ontworpen......
;)
Dino2400
01-10-2008, 22:48
Sowieso was ie gebaseerd op een 'gewone' 308 (GT4?) als ik mij niet vergis
De rainbow is inderdaad gebouwd op basis van een 308 GT/4
@Vincent, zover ik weet is de enige bestaande rainbow nog steeds eigendom van Bertone zelf. De auto maakt deel uit van hun collectie en stond tot voor kort in hun eigen museum.
Weet je waar en wanneer de auto geveild zou zijn? Het zou nml kunnen dat (gezien de financiële omstandigheden van de Firma Bertone) de auto verkocht is?
mavanhaasteren
14-11-2008, 08:57
weer een schitterend ontwerp ;)
De Zobin Concept is een singleseater en geïnspireerd op Formule 1-auto’s. De designer is Siamak Ruhi Dehkordi (sambal bij?) en is op zoek naar een baan in ‘transportation design’. Vooral van dit soort rare creaties ontwerpen, kerel, dan kom je er vanzelf wel!
De auto zou zo’n 4,11m lang en 1,86m breed moeten zijn. Het uiterlijk wordt vooral gedomineerd door de grote metalen band die de gehele voorpartij vormt. Onder deze metalen band hangen maar liefst zes uitlaten, die bij nader inzien koplampen blijken te zijn. Mooi? Mwah. Spectaculair? Zeker!
mavanhaasteren
14-11-2008, 08:57
2.
filiberke
14-11-2008, 09:04
mooi ontwerp, maar hopelijk blijft het daarbij
Johannus
14-11-2008, 13:17
heel eh... hoe zeg je dat?.... Appart ;)
Dino2400
14-11-2008, 21:29
Wat een baggerschuit.... ( en dan druk ik me nog voorzichtig uit...)
nofear02
15-11-2008, 02:01
wauw!! dat is nog eens vernieuwend! jeeej. ik vind het wel gaaf. een auto anno 2015 of 2020. weet jij veel of we tegen die tijd allemaal zo rijden. ik vind het wel heeeel spectaculair. als ie ook nog goed rijdt en bloedsnel is; waarom niet?
Johannus
15-11-2008, 09:44
Voorkant doet me denken aan een banaan ;) Ben benieuwd hoe hij in het geel eruit ziet ;) :p :D
Wim Racing
15-11-2008, 20:19
Een Ferrari qua lijnen : Ja
Mooi : Nee
Achterkant doet met denken aan de P4/5
Voorkant doet me denken aan een banaan ;) Ben benieuwd hoe hij in het geel eruit ziet ;) :p :D
he he he he he!!!
je hebt toch niets tegen geel he!! v :):):):):)
Vivado Ferrari
15-11-2008, 20:33
Alles van dit concept doet me denken aan alles wat niet met Ferrari te maken heeft. Vreselijk!! Geen P3/4, geen F1, geen Ferrari. Jammer.
wesleyruytrmn
15-11-2008, 20:38
Waarom moet een concept meteen zo apart worden dat bijna niemand hem mooi vind. Geinspireerd op een F1..alleen de airbox doet me een beetje denken aan een F1, de rest niet.
mavanhaasteren
18-12-2008, 18:49
hier nog een prototype lijkt op een 599 maar heeft een kortere wielbasis er wordt over gesproken als zijne nieuwe dino
moriaan1
18-12-2008, 21:57
In het dak boven de voorruit zit een lijn die wijst op een spider..
Ook de California werd dino genoemd..
Een 599 spider/Barchetta o.i.d. is ook al eerder gesuggereerd.
dcpixels
18-12-2008, 22:18
Een 599 spider/Barchetta o.i.d. is ook al eerder gesuggereerd.
Niet onwaarschijnlijk Hans.
Misschien een 599 met het elektronische dak van de California. Alleen zou dat weer afbreuk doen aan de mooie daklijnen aan de achterzijde. Voorlopig speculeren ...
moriaan1
18-12-2008, 23:21
is toch wel vreemd, de achterkant wijst op een centraal geplaatste motor....
Johannus
19-12-2008, 01:19
deze heb ik ook gezien in maranello :D :D zijn ze al een tijdje mee bezig, is ook al eerder gespot, ten tijde van de california mule ook al... (september 2007)
sharknose67
23-12-2008, 01:58
Sommige zijn mooi andere zijn iets minder mooi maar wat ik wel leuk zou vinden is dat ze in 1:18 te krijgen zijn (de 456 voor de Sultan is dat ook). Weet iemand iets over andere modellen (buiten de Mythos)? Ik zal vast gaan sparen want goedkoop zullen ze niet zijn!
bigodino
23-12-2008, 20:26
Het lijkt alsof in deze draad een van de mooiste prototypes vergeten wordt:
De Pininfarina Rossa!
Geweldig model als je het mij vraagt!
De Rossa is nu in Nederlands eigendom (staat bij Forza). Heb hem vandaag even bekeken. Alex heeft de wagen helemaal geprepareerd en hij klinkt nu fantastisch! :)
Overigens heeft deze auto een dubbel interessante historie: op de Ferrari Racing Days op de Nürburgring in 1996 was het 1 van de presentatiemodellen van de 550 Maranello en werd hij gedemonstreerd door Fisichella.
dcpixels
23-12-2008, 21:21
... wat ik wel leuk zou vinden is dat ze in 1:18 te krijgen zijn (de 456 voor de Sultan is dat ook). Weet iemand iets over andere modellen (buiten de Mythos)? Ik zal vast gaan sparen want goedkoop zullen ze niet zijn!
Klopt, goedkoop zijn ze niet. Brianza heeft de Rossa bijvoorbeeld. Reken op +/-400 euro. Verder zijn er in de schaal 1/18 maar erg weinig studiemodellen te krijgen.
De Rossa is nu in Nederlands eigendom (staat bij Forza). Heb hem vandaag even bekeken. Alex heeft de wagen helemaal geprepareerd en hij klinkt nu fantastisch! :)
Overigens heeft deze auto een dubbel interessante historie: op de Ferrari Racing Days op de Nürburgring in 1996 was het 1 van de presentatiemodellen van de 550 Maranello en werd hij gedemonstreerd door Fisichella.
Johan bedoelt toch de Pininfarina Rossa ... staat deze bij Forza? :eek:
Of bedoel je het presensatie model van de 550 Maranello, zoals op jou foto, Peter?
mavanhaasteren
23-12-2008, 21:43
en als hij bij forza staat heb je toch wel foto's he :D:D:D:D
bigodino
23-12-2008, 21:45
Johan bedoelt toch de Pininfarina Rossa ... staat deze bij Forza? :eek:
Of bedoel je het presensatie model van de 550 Maranello, zoals op jou foto, Peter?
Dat is 1 en dezelfde auto! De 550 Maranello gepresenteerd door fisichella is later omgebouwd naar de unieke Rossa. En ja, deze staat nu in Nederland. Pininfarina heeft al meer van haar collectie verkocht, zoals de Mythos (aan Kosaka) en onlangs ook de Dino Competizione (aan Glickenhaus). Bijgevoegde foto kreeg ik van Forza Service als kerstkaart :)
Dat is 1 en dezelfde auto! De 550 Maranello gepresenteerd door fisichella is later omgebouwd naar de unieke Rossa. En ja, deze staat nu in Nederland. Pininfarina heeft al meer van haar collectie verkocht, zoals de Mythos (aan Kosaka) en onlangs ook de Dino Competizione (aan Glickenhaus). Bijgevoegde foto kreeg ik van Forza Service als kerstkaart :)
Mijn god, dat is een van de fraaiste concepts van Ferrari en hij staat gewoon in Nederland :eek:
dcpixels
24-12-2008, 01:16
Dat is nieuws Peter ... waanzinnig!
430driver
24-12-2008, 10:26
Mijn god, dat is een van de fraaiste concepts van Ferrari en hij staat gewoon in Nederland :eek:
daar wordt ik ook even helemaal stil van.
Ik wist wel dat ie op basis van een 550m was, maar niet dat dat degene wa
s die ik toen in 1996 op de nurnburgring had gezien.....Gaaf zeg!
bigodino
24-12-2008, 10:53
We mogen inderdaad trots zijn op wat er allemaal in Nederland rond rijdt en bovendien wat Alex Jansen allemaal kan. Men noemt hem niet voor niets de Wizard of Oss :)
Deze auto moest flink aangepakt worden, voordat er fatsoenlijk mee gereden kan worden. Pininfarina keek blijkbaar niet zo nauw bij het ombouwen van de 550. Helaas bleek het (te) lastig om de auto op kenteken te krijgen, maar ik denk wel dat we hem nog wel eens zullen zien. Ook de uitlaat is door Alex aangepakt en hij klinkt nu niet echt standaard meer :D
Bij zo'n one-off komen nog rare dingen om de hoek: de banden en velgen hebben blijkbaar een zodanig afwijkende maten, dat er geen normale banden voor te verkrijgen zijn. De velgen aanpassen is ook geen optie, dus denkt Alex dat het handiger is om speciaal een paar setjes banden te laten maken :eek:
Overigens schrijf ik artikelen voor het Engelse clubblad en voor issue 155 heb ik een artikel geschreven over de Rossa. Daarom vond ik het extra leuk dat hij nu in NL is.
mavanhaasteren
24-12-2008, 11:14
ik vond dat ik hem in Marranello zag hem al zulke kleine schijfremmen hebben, heb toen helaas geen goede foto's kunnen nemen:(
sharknose67
24-12-2008, 16:15
Bedankt Walter voor deze info. Dat wordt inderdaad flink sparen en lobbyen om de investering goed te praten!! :D Maar de Rossa is idd erg mooi dus die gaat er wel komen.
Verder staan nog op het verlanglijstje:
-California
-410 SA
-375 MM512 S
-456 voor de Sultan
-456 "station"
-een mooie vervanger voor de niet zo mooi handgebouwde 125 die ik nu heb (gekocht via internet, viel bij ontvangst een beetje tegen)
-evt nog andere te ontdekken speciaaltjes
sharknose67
24-12-2008, 16:23
Inderdaad, een van de mooiste. Zag laatst de Stirling Moss uitvoering van de nieuwe Mercedes (op internet) en die vind ik wel veel hierop lijken; open auto met die twee hoofdsteunen. Vind die Mercedes nou niet echt mooi de Rossa is veel mooier, ben natuurlijk niet geheel onpartijdig. :D
Johannus
30-12-2008, 13:32
Mijn God! De Rossa in Nederland??? Die wil ik al heel lang een keer in het echt zien!!
Iemand een idee hoe lang hij er nog staat? een ritje naar Oss is vanuit Eindhoven zo gemaakt hoor.
.
Mijn God! De Rossa in Nederland??? Die wil ik al heel lang een keer in het echt zien!!
Iemand een idee hoe lang hij er nog staat? een ritje naar Oss is vanuit Eindhoven zo gemaakt hoor.
.
Goed idee Johan!
wesleyruytrmn
26-01-2009, 15:12
Maar goed dat Ferrari nooit aan deze trend heeft meegedaan, want anders had je zoiets kunnen verwachten
Maar goed dat Ferrari nooit aan deze trend heeft meegedaan, want anders had je zoiets kunnen verwachten
mijn god zeg. Gelukkig niet.
mavanhaasteren
26-01-2009, 15:33
dat mensen het nog durven te tekenen
filiberke
26-01-2009, 15:38
of dit
Johannus
26-01-2009, 16:00
Gelukkig is Ferrari niet zo gek als porsche
sharknose67
27-01-2009, 00:59
.
Ik ga de 29e voor een workshop naar Oss dus ik zal even kijken of 'ie er nog staat. De camera gaat mee dus jullie zien de foto's en bijbehorend verslag hier wel voorbij komen.
Racing-Baker
27-01-2009, 12:11
die tweede SUV vind ik persoonlijk nog niet mis.
wil niet zeggen dat ik voorstander ben, laten we maar hopen dat Ferrari hier niet aan begint, maar is wel mooi.
mss iets voor Maserati?
sharknose67
27-01-2009, 18:31
die tweede SUV vind ik persoonlijk nog niet mis.
wil niet zeggen dat ik voorstander ben, laten we maar hopen dat Ferrari hier niet aan begint, maar is wel mooi.
mss iets voor Maserati?
Die tweede is idd de "betere" van de 2, maar ik zou ook zeggen laat dit soort modellen maar aan BMW, Audi of Porsche over. Ik vind het zelfs niet eens wat voor Maserati!
Vivado Ferrari
27-01-2009, 18:33
Ferrari is daar gewoon het merk niet voor....
sharknose67
30-01-2009, 12:52
Ik ga de 29e voor een workshop naar Oss dus ik zal even kijken of 'ie er nog staat. De camera gaat mee dus jullie zien de foto's en bijbehorend verslag hier wel voorbij komen.
Gisteren bij Forza de workshop gehad. Was voor personeel van Traffic Control, hoe de Ferrari het best te behandelen en hoe en wat en waar en zo. Was erg leuk. Die Alex is een echt een hele aardige vent die heel gepassioneerd over Ferrari verteld en al heel veel heeft meegemaakt en natuurlijk gereden in allerhande modellen. Ook Carlo en Malcolm die de uitleg deden zijn erg gepassioneerd en heb gehoord dat de andere personeelsleden dat zeker ook zijn, helemaal TOP!! Leuke anekdotes gehoord en hele mooie Ferrari's gezien. Ook de Rossa want die staat daar nog steeds. En ik moet zeggen dat ze 'm daar flink onder handen hebben genomen en resultaat mag er wezen!! Maar er stond nog veel meer moois, een 250 GT Berlinetta Lusso, twee BB512's, twee 330's, een 365, 308, 328, 348, 355, 360, 430 en dan nog de stalling maar daar mochten we alleen even door het raam naar binnenkijken. In de showroom ook nog een zwarte 430 en een zwarte 612. Vantevoren werd aangegeven dat fotograferen op verzoek van de klanten niet was toegestaan en dat repecteer ik, dus helaas moet ik jullie de foto's schuldig blijven. Maar die Rossa hoef ik ook niet echt op foto te hebben, die staat in mijn geheugen geprent. Dus al met al een zeer geslaagde avond die veel te snel om was.
olaa!!
Ik wist dat ik deze al gezien had: Spa Ferrari Days 1999
psycho benelli
01-07-2011, 13:09
Deze kwam ik vandaag tegen op internet
Fotoshop ofniet ???
Nogal ja. Wat een slechte creatie.
mavanhaasteren
01-07-2011, 13:38
Deze kwam ik vandaag tegen op internet
Fotoshop ofniet ???
lijkt me meer een nepert achterwiel is namelijk wel erg groot
fransgoud
01-07-2011, 14:26
Toch weet je het niet, sommige mensen doen erg gek.
430driver
02-07-2011, 10:19
fotosoep, want de reflectie klopt niet aan de zijkant......
Zelf met correctie van reflectie klopt het niet.
430driver
02-07-2011, 23:51
klopt, maar door de "verplaatsing" van de reflectie kon je zien dat het achterste gedeelte was getransformeerd waardoor diot dus ook hoger kwam.....erg slecht gedaan overgens....
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.