View Full Version : Schoonmaken Ferrari aan de binnenzijde?
Mondialseeker
16-09-2008, 15:31
Na wat gelezen te hebben over het schoonmaken van de wagen aan de buitenzijde, blijft mij de vraag: wat met de binnenkant? Leder, motorruim, etc.
Welke producten en methodes kunnen hier gebruikt worden?
groeten
Jurgen
Ik weet natuurlijk niet wat de bedoeling is van het interieurs.
Is het nog in goede staat of vertoond het redelijk wat gebruikssporen?
Ik heb ooit deze website gezien, Colourlock: http://www.colourlock.nl/
Heb er zelf geen ervaring mee, maar hiermee zou je een leder interieur met aardig wat gebruikssporen erg goed mee kunnen op knappen. Je kan deze methode ook zelf toepassen.
Wat gebruiken de andere Ferrari eigenaars om hun interieur te verzorgen?
Het leer is het meest moeilijke. Ik heb mijn 328 met een heel sterk vervuild interieur aangeschaft. Ik heb de stoelen er uitgehaald en heb het leer mooi schoon gekregen met veel geduld (2 week iedere dag een paar uur) en lauw water met echte groene zeep en een niet te harde schoonmaak handschoen. De eerste keer haal je er veel vuil af maar ziet het er haast nog viezer uit. Een dag daarna moet je het nog een keer doen en dan blijkt dat het dieper zittende vuil door de groene zeep is opgelost en het echt mooi schoon wordt. Wel gelijk droog maken mat zachte handdoek. Na schoonmaken met leder onderhouds spul (ik gebruik Autoglym spullen) behandelen zodat het leer soepel blijft. Dan af en toe schoonmaken met ......spul van Autoglym of ander goed merk.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.