PDA

View Full Version : Ferrari Racing Days, Silverstone, 9 & 10 jun 2007

mtange
23-05-2007, 13:22
Zijn er nog meer leden die naar dit evenement gaan op 9 en 10 juni in Silverstone?
Ik ben van plan om samen met een vriend twee dagen te gaan kijken.
Meer dan 1000 Ferrari's zouden er komen!

Hier wat meer informatie over het programma:

Stand by for three spectacular Ferrari Days at Silverstone.

As part of the celebrations for Ferrari's 60th birthday, Ferrari GB will turn the home of British motor sport red with a Ferrari feast for all fans and aficionados. This very special showcase weekend will be the only opportunity in the UK to see the full range of fabulous road and race Ferraris in action in 2007.

The mouth-watering schedule includes the British rounds of the Ferrari Challenge Trofeo Pirelli series featuring F430 Challenge cars, the Shell Ferrari Historic Challenge, the ultra exclusive Ferrari FXX programme, plus breathtaking track displays featuring many of Ferrari's most sought-after Grand Prix cars. It should attract in excess of a 1000 customer Ferraris over the weekend, which will be displayed by model and year in the centre parking, plus a parade of some 200 customer cars on track to celebrate and reflect 60 glorious years of Ferrari.

The paddocks will be open so you can walk amongst the drivers and teams during the weekend, and each entry ticket permits access to any of the open public grandstands.
(Note: the garages and Ferrari Challenge vehicle tent paddock 2 will be closed to the public for health and safety reasons)

Ferrari Challenge Trofeo Pirelli

Another thrilling season beckons, with the grids this year being exclusively for the F430. The endurance race format is the ultimate test of stamina for man and machine, and the compulsory pit stops create a strategic challenge for the team personnel. The F430 Challenge reaffirms the very close link between the road car and competition departments of Ferrari.

Shell Ferrari Historic Challenge

With such a rich heritage of competition cars, the Shell Ferrari Historic Challenge is the perfect arena for these historic Ferraris to be enjoyed in their natural environment - on track, rather than on display in a museum. The series is a stunning showcase for the proud history of competition Ferraris spanning 60 years.

F1 Clienti

The pace of development in the world of F1 motor racing is relentless, and for many teams cars from previous seasons no longer serve any purpose, but not so with Ferrari. Once an F1 car is superseded, it is then lovingly maintained by the same personnel who would have looked after it during its racing career, thus enabling the new owner to experience the thrill of driving a Ferrari F1 car.

FXX

For the fortunate few, Ferrari have built 29 FXX prototypes, plus one for Michael Schumacher. Their use is exclusively restricted to circuits around the world - the car is not homologated for road or race use. The select group of loyal and passionate customers, through their on-track experiences with the car, have therefore become a crucial part of the Ferrari research and development team.

Pirelli Ferrari Formula Classic

The series caters for the older production Ferraris built prior to 1990 and is split into three classes: Group 1 for the older V12-engined cars, Group 2 for completely standard V8s, and Group 3 for V8 and Flat 12 Ferraris that have been lightly modified within the limits defined by the regulations. Unlike most one-make series, the Classic features a glorious variety of shapes, sizes and sounds.

mtange
11-06-2007, 15:44
Hierbij enkele foto's van dit geweldige evenement

mtange
11-06-2007, 15:46

mtange
11-06-2007, 15:48
Iemand enig idee hoeveel F40's er aanwezig waren?!

Meer foto's volgen nog.

Huijsje
11-06-2007, 16:23
HOLY SH*T!!! Daar staan alleen al meer F40's dan er in Spa überhaupt aan Ferrari's aanwezig was!!! Hoe is het mogelijk zeg, dat ze zoveel van die wagens bij elkaar krijgen op dezelfde plaats, op dezelfde dag! Meer dan 1000 F's wil ik best geloven na het zien van deze foto's zeg!!! Zoveel bezoekers waren er in Spa niet eens (voor mijn gevoel). Ongelooflijk. En een sfeertje hangt er automatisch ook wel, met zoveel moois bij elkaar! Zo te zien is dit inderdaad zeer de moeite waard geweest om te bezoeken. Niet voor niets dat ze het de grootste samenkomst van F's OOIT noemen!

Super bedankt voor deze foto's Michael! Jij moet echt een geweldig weekend gehad hebben.. Maare: was dat een prijsvraag, over die F40's? :D Ik gok op Twintig (meer of minder??? Of weet jij het zelf ook niet?

gakske
11-06-2007, 16:58
geweldigge foto`s man vooral al die F-40`s
jij moet wel een heel goed weekend hebben gehad dat kan echt niet anders
daar moet je wel een hotelletje of huisje nemen ja om al dat moois te bekijke

Reiben
11-06-2007, 18:30
On-ge-loof-lijk! Wat een foto's al zeg. En Michael kennende is dat nog maar het begin. Super Evenement. Maar ik denk niet dat het mogelijk is om - zoals ik in Spa gedaan heb - iedere Ferrari te fotograferen...
Ik ga de foto's snel nog eens bekijken... :D

Greetz

Reiben

PS: Dit is post 208, begin dus ook overal Ferrari nummercombinaties in te zien. Ik heb zeker het F-virus te pakken ;

mtange
11-06-2007, 18:54
Nog wat foto's :) Voor Robert speciaal de F40 foto ;

mtange
11-06-2007, 18:58
Die F50, wat een geluid zeg!! Ik stond daar een paar minuten achter de uitlaten te genieten van het mooie geluid, bleek dat er een man achter me steeds aan het roepen was dat hij een foto wilde maken van de auto. Totaal niet gehoord.
Die 360CS ernaast is ook niet verkeerd ;

mtange
11-06-2007, 19:01
Ferrari's opstellen voor een poging tot langste Ferrari parade voor het Guinness Book of World Records

Scuderia Ferrari Nevaeh
11-06-2007, 20:25
Mooie foto's Michael, moet geweldig geweest zijn. Zit er nu over te denken om volgend jaar ook te gaan :D

Erikderaaf
11-06-2007, 20:57
Iemand enig idee hoeveel F40's er aanwezig waren?!

Meer foto's volgen nog..

40!!! :D

wat gaaf zeg. die foto's zijn echt om te kwijlen.!! super, ben benieuwd naar de rest!

die f-chat flyer op die F40! zie ik dat goed

nofear02
11-06-2007, 21:00
Zo dan Michael.... is dit les 1 in hoe piss ik mijn mede-members eens ff flink af :D :D :D??? Man-o-man; wat moet ik zeggen????? Mijn bek valt open.... kwijl-kwijl, *&^%$#; sodemieters had ik nou maar meegegaan. (maar ja, kón echt niet). Jij hebt iets meegemaakt dat je je leven niet meer vergeet. Jeeeeeemug wat gaaf. Al die F40's!!! nou-nou-nou. rijen dik. en die parade. en die foto dat de ene helft die kant uitrijdt en de andere helft in de achtergrond de andere helft. Hoe was het geluid daar eigenlijk joh? Dat moet toch helemaal hemels geweest zijn?? Nou, je maakt hier wel de blits mee jongen. En fantastische foto's weer van jou, zoals altijd, En geweldig dat je ze hier upload! Zodat we allemaal kunnen genieten. Ik heb familie in engeland wonen, dus volgend jaar......;). Many many thnks M

Patrick
11-06-2007, 21:44
Vet hoor!! heb je meer Enzo pic's :

Fumacher
11-06-2007, 21:50
Jeetje Michael....mijn complimenten voor deze ongelooflijk strakke plaatjes!

Wat een opkomst ook! Spa-Francorchamps moet dit toch beter kunnen!!!!!!!!!!!!! Die Engelsen leven daar op dat eilandje en organiseren zoiets groots! Valt me vies tegen van Spa hoor

mtange
11-06-2007, 22:36
Iedereen bedankt voor al deze leuke reacties! Volgend jaar gaan we met een F-chat bus daarheen dus?!

Erik, dat is inderdaad een F-chat flyer op de F40. Wel meer eigenaren van een F40 hebben er één mogen ontvangen! Ook die man in de F50 heeft een flyer gehad! Hopelijk zijn er nog wat eigenaren die zich komen aanmelden ook!
Er waren inderdaad 42 F40's!! Allemaal op Engelse nummerplaat!

Robert, het geluid was prachtig natuurlijk. Toen de F1 demo was stond ik in de pits te kijken, op die muur waar ze normaal de borden met tijden uithangen, op zo'n 3 meter afstand waar ze volgas voorbij kwamen. Toen heb ik toch maar af en toe even m'n handen voor m'n oren gedaan! Maar bij die F50 stond ik toch echt even te dromen van het geluid, ongelooflijk zo mooi!

Er zullen nog wel veel foto's bij komen, maar foto's uitzoeken uit zo'n grote map duurt wel even.. Dat is het nadeel van zoveel foto's maken.

Die zwarte Enzo is trouwens de Enzo van Jay Kay, die er op dat moment ook in zit.
En de tweede foto van de F430 Challenge, daar zit het neeftje van Ayrton Senna in, Bruno Senna. Hij was gastrijder in de F430 Challenge en had de race ook gewonnen! Foto's van hem volgen ook nog wel

nofear02
11-06-2007, 23:03
Iedereen bedankt voor al deze leuke reacties! Volgend jaar gaan we met een F-chat bus daarheen dus?!

Erik, dat is inderdaad.... !

Robert, het geluid was prachtig natuurlijk....

Die zwarte Enzo is trouwens de Enzo van Jay Kay, die er op dat moment ook in zit. En de tweede foto van de F430 Challenge, daar zit het neeftje van Ayrton Senna in, Bruno Senna. Hij was gastrijder in de F430 Challenge en had de race ook gewonnen! Foto's van hem volgen ook nog wel.Ik ben echt wel jaloers op je hoor Michael. Tsjee. superlatieven schieten tekort man. Gelukkig had je ook niet echt slecht weer hé???? :D :D gosjeposje. Een strakblauwe lucht, ook dat nog. Jij hebt een leuk weekendje gehad zeg! respect

Ricars
12-06-2007, 12:15
Wooow, waanzinnig!!!!
42 F40's bij elkaar, das wel wat anders dan Spa & Viva Italia :(

Kan je please nog wat foto's posten van die F50, GTO, Enzo's, 250 GT California Spider en 250 GT SWB :

mtange
12-06-2007, 14:23
Johan, foto's daarvan zal ik ook nog plaatsen. :)

Shell Ferrari Historic Challenge - Grid

mtange
12-06-2007, 14:32
Ferrari FX

mtange
12-06-2007, 14:37
Ferrari FXX

Huijsje
12-06-2007, 15:29
Owja, waarom ook niet... 5 verschillende FXX'en de baan op sturen. Dat is wel even stukken spectaculairder nog dan al die andere evenementen bij elkaar geloof ik! Die classic race cars vind ik ook prachtig zeg! Die reclame wordt even werkelijkheid door ook met die klassiekers te rijden.
Silverstone: is dat trouwens een 'mooi' circuit Michael? Dat circuit van Spa heeft gewoon IETS door heel de omgeving en de ligging tussen de heuvels, maar heeft Silverstone ook zoiets speciaals? De baan is in ieder geval wel erg gaaf (het circuit op zich). Ben namelijk met één of andere Racegame (Forza Motorsport 2) bezig op de Xbox 360 waar Silverstone nogal eens langskomt. Zitten ook veel Ferrari's in trouwens :D Als je er nog geen kunt betalen moet het maar zo hè :

mtange
12-06-2007, 16:35
Owja, waarom ook niet... 5 verschillende FXX'en de baan op sturen. Dat is wel even stukken spectaculairder nog dan al die andere evenementen bij elkaar geloof ik! Die classic race cars vind ik ook prachtig zeg! Die reclame wordt even werkelijkheid door ook met die klassiekers te rijden.

Hmm, alle getallen die jij probeert te raden mag je volgens mij wel keer 2 doen ;)
Er waren namelijk 9 FXX'en aanwezig! Nummer 7, 8, 11, 22, 23, 24, 25, 26 en 28. Nu ik m'n foto's even na kijk is nummer 8 niet aanwezig geweest. Dan waren er 8 FXX'en aanwezig. Dat is wel ongeveer evenveel als op Spa afgelopen jaar denk ik.

Ik vond Silverstone wel een mooi circuit ook. Het ziet er allemaal nog vrij nieuw uit. De voorzieningen vond ik er opzich ook een stuk beter als in Spa, daar kom je na lang zoeken eens een toilet tegen, terwijl dit in Silverstone duidelijk is aangegeven.
Maar Spa heeft natuurlijk een veel mooiere ligging, midden in de bossen en de heuvels, wat je in Silverstone dan weer niet hebt

Roger_L
12-06-2007, 17:38
Dat ziet er echt geweldig uit ! Prachtige foto's. Is dit een jaarlijks evenement ? Zo ja, dan wil ik hier volgend jaar absoluut naar toe

Scuderia Ferrari Nevaeh
12-06-2007, 19:06
Dat ziet er echt geweldig uit ! Prachtige foto's. Is dit een jaarlijks evenement ? Zo ja, dan wil ik hier volgend jaar absoluut naar toe.

Haha, zo te horen gaan we volgend jaar met veel mensen van f-chat :D

Huijsje
12-06-2007, 19:54
Hmm, alle getallen die jij probeert te raden mag je volgens mij wel keer 2 doen ;)
Er waren namelijk 9 FXX'en aanwezig! Nummer 7, 8, 11, 22, 23, 24, 25, 26 en 28. Nu ik m'n foto's even na kijk is nummer 8 niet aanwezig geweest. Dan waren er 8 FXX'en aanwezig. Dat is wel ongeveer evenveel als op Spa afgelopen jaar denk ik.

Nou dat raden gaat me inderdaad niet erg goed af. Ongeveer de helft iedere keer van wat er werkelijk aanwezig was! Maar wat zijn dat dan ook voor achterlijke hoeveelheden Ferrari joh :D Daar kan een normaaldenkend mens niks mee ;) Maar jij bent aan de andere kant ook niet helemaal eerlijk hoor Michael. Allemaal foto's plaatsen waar slechts een klein deel van de aanwezige wagens staat afgebeeld. Competitievervalsing!

Vroeg me ook al af of het jaarlijks terugkerend was. Zag volgens mij op de 60 Relay Website staan dat dit evenement puur georganiseerd werd vanwege dat 60-jarige bestaan, maar dat weet ik niet 100 % zeker

Reiben
12-06-2007, 20:58
Ik hoop dat dit evenement nog eens terugkeert. Want ik blijf maar versteld staan van al dat moois op Michael z'n foto's. Volgend jaar geen bus, maar een hele f-chat airbus daar naartoe! Als het evenement ook volgend jaar nog terugkeert natuurlijk

Greetz

Reibe

nofear02
12-06-2007, 21:43
Helemaal crisis ook vanaf hier achter de computer! Wát een evenement, wát een plaatjes. Maarten haalt me de woorden uit de mond; die klassiekers ook jongens (ivm ook met die shell-reclamefilm). Daar krijg je op slag respect door voor het merk?? Dat is toch werkelijk FANTASTISCH dat dat nog rijdt? En die FXX-en. En die F 40's. Nou-nou-nou-nou.... <zucht>.

Fumacher
12-06-2007, 23:00
Haha, zo te horen gaan we volgend jaar met veel mensen van f-chat :D.

ja maar ik wil niet met jou mee naar Engeland samen in hetzelfde vliegtuig. Jou kennende check je altijd te laat in daar :

mtange
13-06-2007, 16:56
Mag ik nog wat foto's posten??

Ferrari F430 Challeng

Scuderia Ferrari Nevaeh
13-06-2007, 17:04
ja maar ik wil niet met jou mee naar Engeland samen in hetzelfde vliegtuig. Jou kennende check je altijd te laat in daar :p

Ja, dat tijdverschil is lastig rekenen haha

Scuderia Ferrari Nevaeh
13-06-2007, 17:05
Mag ik nog wat foto's posten??

Ferrari F430 Challenge

De zilveren F430 met nummer 2 is Michael Cullen. Hij heeft veel eigen F1-auto's samen met Paddy Shovlin. Misschien moeten we een van hun maar eens een flyertje van f-chat sturen ;)

mtange
13-06-2007, 17:06
Ferrari F430 Challenge

Met de man uit de zwarte F430 Challenge met nummer 46 (S. Mucelli) hebben we 's avonds nog naar de kwalificatie van de formule 1 zitten kijken.
Die vriend waar ik mee samen was had deze man via internet leren kennen.
In Italië racet hij in de klasse 'Coppa Shell' en staat op dit moment op nummer 1

mtange
13-06-2007, 17:09
Ferrari F430 Challenge

Op het podium Bruno Senna

mtange
13-06-2007, 17:12
Formule

mtange
13-06-2007, 17:15
Ferrari FX

mtange
13-06-2007, 17:17
Historic Challeng

mtange
13-06-2007, 17:19
Jay Kay met z'n Enz

mtange
13-06-2007, 17:21
Is dit nu een speciale F40 (LM, GT?) of gewoon een F40 met andre spoiler + bumper en velgen

mtange
13-06-2007, 17:24
F40'

mtange
13-06-2007, 17:28
Die zwarte F430 trok ook aardig wat bekijks

mtange
13-06-2007, 17:30
Er waren niet alleen maar Ferrari's... Stond ook nog een SLR 722 Edition

mtange
13-06-2007, 17:32
Zo, dat waren de foto's dan! Hopelijk heb ik zo een beetje een goede indruk van dit evenement kunnen geven! :)

Mocht je nog meer foto's willen zien van een bepaalde auto, vraag het maar

nofear02
13-06-2007, 22:30
Zo, dat waren de foto's dan! Hopelijk heb ik zo een beetje een goede indruk van dit evenement kunnen geven! :)

Mocht je nog meer foto's willen zien van een bepaalde auto, vraag het maar.Michael hou op; ik kan er niet meer teguuuuuh! :D :D. Al die F40's. t is allemaal nep, t is allemaal gefotosoept :p. Ik word er gek van!

En die zwarte 430 spider, nou maak je zúlke mooie foto's, en dan kom je net met zó'n beroerde foto aan...... :D. Had dat niet wat dichterbij gekund??? :

Reiben
13-06-2007, 23:39
De wagens super, de foto's super, dit is echt gewoon af! Sjonge wat een evenement zeg, het is bijna niet in woorden te beschrijven

Btw wel handig zo een kennis uit de "Coppa Shell" Is waarschijnlijk iemand waar je veel kan van leren

Greetz

Reibe

mtange
15-06-2007, 17:07
Ondertussen heb ik wat getallen gevonden over het uiteindelijke record!
Het oude record van langste Ferrari parade stond op 128 Ferrari's. Op Silverstone is dit meer dan verdubbeld naar 385 Ferrari's!!
Wat ik me dan weer afvraag, zouden ze in Maranello dit record nog eens proberen te verbreken volgend weekend?? Dat moet makkelijk lukken natuurlijk.

Op deze site staan ook nog een aantal foto's van Silverstone, waaronder een aantal foto's die uit de helikopter gemaakt zijn. Dan lijken het net modelauto's!
http://www.ferrari60relay.co.uk/rdgallery/

En die zwarte 430 spider, nou maak je zúlke mooie foto's, en dan kom je net met zó'n beroerde foto aan...... :D. Had dat niet wat dichterbij gekund??? :)
De volgende keer als ik zo iets tegen kom zal ik vragen of ze even voor de auto gaan zitten/ liggen / staan! ;)

Aangezien ik de mogelijkheid niet heb om te kunnen filmen, en Ivo er niet bij was, heb ik hier nog wat leuke filmpjes gevonden van dit evenement!

http://youtube.com/watch?v=oTAeM6dZc6o
http://youtube.com/watch?v=walVBgG1SXs
http://youtube.com/watch?v=F7dvEuGdbdg speciaal voor Maarten, kan je ze tellen! (Robert, vooral niet openen!!)
[url]http://www.youtube.com/watch?v=lTqWJBK2VMA[/url

Ricars
15-06-2007, 18:28

Mocht je nog meer foto's willen zien van een bepaalde auto, vraag het maar.
Zou je ajb nog wat foto's van de F50 kunnen posten? Die F40's heb ik nu wel gezien ;

Vivado Ferrari
15-06-2007, 20:52
Wat een mooie fotoshow! Geweldig! Mijn complimenten

mtange
15-06-2007, 23:02
Zou je ajb nog wat foto's van de F50 kunnen posten? Die F40's heb ik nu wel gezien ;)
Dat krijg je als er zoveel F40's zijn he ;

Ricars
16-06-2007, 00:24
Prachtige foto's Michael, thanks :

nofear02
16-06-2007, 00:27
Sjonge-jonge-jonge wat mooi! Echt prachtig. Dat evenement scoort echt hoog in de hitparade van dit jaar hoor. Nou; jij kan altijd zeggen; ik was erbij, Mike

Huijsje
16-06-2007, 00:53
Wat jij ons liet zien Michael was al erg gaaf, maar die luchtfoto's geven net nog wat extra's aan deze superverzameling foto's! Vind het zeer gave manier van foto's maken, zo vanuit de helikopter! Dan staan daar 6 rijen dik van die super exclusieve wagens (hoezo exclusief??? Iedereen heeft er één, zo lijkt wel :D), allemaal netjes in formatie: net alsof je ze zo zelf op kunt pakken en in een andere volgorde neer kunt zetten. Een miniatuurcollectie lijkt het inderdaad wel.
En dan heb je al zitten genieten van alle die vaste beelden: krijg je de filmpjes nog :) Ook bedankt voor het opzoeken daarvan Michael! Heb ze zitten tellen hoor, en het klopt serieus nog ook. Nog eens gekeken, en nog eens of ik het filmpje op knip en plakwerk kon betrappen, maar nee hoor! Gewoon TWEE-EN-VEERTIG van die super-wagens. Zo'n F40 doet mij toch wel meer dan een F50 moet ik toegeven. Gewoon dat hele design is te gek... Het strakke, het... Het heeft gewoon iets :D Geweldig om het op deze manier toch mee te maken! Nogmaals bedankt voor al het materiaal Michael ;

mtange
16-06-2007, 21:32
In een eerdere post vroeg ik me af of de F40 met kentekenplaat 'G4'WOR' nog een speciale F40 was, vanwege de andere spoiler en velgen.
Na wat zoeken kwam ik dezelfde F40 tegen, die te koop staat. Het gaat hier dus om een Ferrari F40 GTM!
Ferrari F40 GTM

F40 GTM (GT Modificato), 1990 (G-reg). Imported by DK in 1998 with a recorded mileage 14,000 kilometres.

Upgraded by the previous owner to GTM specification, between 2001 and 2005, at a cost of £38,000. This includes Pectel re-mapping of the engine management system, the fitment of straight through/cat. replacement sports exhaust system, Penske 3-way adjustable suspension, 6-pot AP Racing braking system, Enkel magnesium wheels, carbon fibre front splitter and dive plates, carbon fibre rear spoiler centre section, racing harnesses and fire extinguisher system. The power output is approximately 580 brake horse power.

Having covered 4,000 kilometres since the upgrades were completed, with a total 24,000 kilometres covered since new, this car represents a rare opportunity to aquire a very individual F40.
http://www.dkeng.com/stock_list_detailed.php?l=1&t=1&i=159
En dan was er ook nog een andere F40, een zogenaamde Ferrari F40 Michelotto, met nummerplaat 'F40 AJH'. Deze F40 is van 1990 en is in 1996 aangepast door Michelotto met ongeveer 530 pk en een aangepast onderstel.

De Ferrari 250 GTO met nummerplaat '6 GTO' is diegene die pas nog helemaal gerestaureerd is. [url]http://www.mototechnique.com/250GTO_p1.htm[/url

Reiben
16-06-2007, 21:35
... allemaal netjes in formatie: net alsof je ze zo zelf op kunt pakken en in een andere volgorde neer kunt zetten...

Moest ik er eentje kunnen pakken, ik zou em niet meer terugzetten op een andere plaats, maar wel in mijn garage ;)

Greetz

Reibe