PDA

View Full Version : poets machine's

Alfer
04-09-2008, 11:21
Ik wil oppervlakkige krasjes zelf weg poetsen en doe zulks al langere tijd met de hand wat een giga klus is. Derhalve wil ik wel een machine aanschaffen maar heb daar nul ervaring mee nog enige kennis via een ander. Als het fout gaat dan slaap ik daar niet echt beter van. Ik weet dat er allerlei professionele bedrijven met allerlei systemen zijn die tegen een bepaalde prijs heel wat kunnen, maar ik wil dat zelf doen in de herfst en winter. Wie kan mij hier wat goeds adviseren of eventueel laten zien.

mtange
04-09-2008, 16:26
Menno, kan je anders eens uitleggen welke methode/spullen je nu gebruikt?

Zomaar overstappen naar machinaal lijkt mij een grote stap. Zeker als de proefauto een Ferrari is. De aanschaf van zo'n machine kost ook aardig wat. Zo'n poetsmachine van 15 euro bij de Gamma heb je niks aan, hier moet je rekenen op een goede 300 euro. Resultaat zal beter zijn, maar met de hand kan je ook een heel eind komen. Aangezien je van plan bent om het in de herfst/ winter te doen, zou ik je aanraden om het met de hand te doen. Er bestaat altijd een kans dat het misgaat en dat je de lak beschadigd.

Over wat voor soort krassen praten we eigenlijk? Ik heb je Ferrari tijdens Spa Italia bekeken, en deze zag er voor mij zeer goed uit (van een afstandje). Ik zelf gebruik Meguiars en krijg daar toch aardig wat krassen mee weg gewerkt.
In dit topic heb ik daar wat over uitgelegd: http://www.f-chat.eu/showthread.php?p=19013#post19013

Steven
04-09-2008, 17:08
ik moet eerlijk bekennen dat ik wel zo'n gamma ding heb.

nog nooit op de F geprobeerd maar wel op een redelijk dof uitgeslagen lak van de audi van mijn vrouw. Ik moet zeggen dat het resultaat toch heel bevredigend was hoor!

john8
17-09-2008, 01:41
Hoi,

Ik heb een professionele machine van Festools , heel belangrijk is ook de bijbehorende polijstpasta's in verschillende groftes. De machine verslijt je van je leven niet en is super!!

Je mag gerust eens langs komen op een zaterdag dan kan ik je een kleine demo geven, en kun je zelf ook even proberen,

gr John

.

Alfer
24-09-2008, 10:08
Hoi,

Ik heb een professionele machine van Festools , heel belangrijk is ook de bijbehorende polijstpasta's in verschillende groftes. De machine verslijt je van je leven niet en is super!!

Je mag gerust eens langs komen op een zaterdag dan kan ik je een kleine demo geven, en kun je zelf ook even proberen,

gr John

John, sorry voor mijn late reactie maar ik regelmatig langere tijd voor mijn werk op reis (verkoper hè). Jouw aanbod klinkt heel aantrekkelijk: Ferrarist met juiste machine en professionele kennis van zaken! Ik zal aanstonds een PM sturen met voorstel voor afspraak.
hartelijke groet, Menno

.

Franc308
26-10-2008, 22:04
En??
Hoe is het gegaan ?
Is machinaal 'the way to go" ?

Steven
28-10-2008, 23:40
ik ben ook wel benieuwd eigelijk John. Wat heb jij eigelijk voor type festool?

Alfer
29-10-2008, 20:58
Ik moet hier opbiechten dat ik er nog niet aan toe gekomen ben maar gaat echt gebeuren als het van John mag...