PDA

View Full Version : Ferrari memorabilia, collectors items & gadgets.

Pages : [1] 2 3 4

nofear02
14-02-2007, 14:27
Welke bijzondere aandenkens heb je ooit gezien, of zelf in je bezit? Zoals herdenkingsschildjes of vaantjes, ansichtkaarten, caps, kleding, stickers, en dus ook.... handtekeningen, brieven, etc.

Roger_L
19-02-2007, 23:17
Ik heb er slechts ééntje, maar ik ben er nog altijd mee in mijn nopjes. Toen Enzo Ferrari 80 werd heb ik hem een kaartje gestuurd (in het Italiaans) om hem te feliciteren. Ik kreeg prompt een bedankkaartje retour, hoogstpersoonlijk door 'il commendatore' ondertekend. Ik heb het kaartje met envelope keurig ingelijst in mijn hobbykamer hangen.

Wie heeft er nog meer collectors-items ? Modellen. memorablia etc

nofear02
19-02-2007, 23:31
Goeiendag! dát is stoer zeg! woow! moet je zuinig op zijn

Pterps
20-02-2007, 08:18
Dat is heel bijzonder Roger, wat een prachtig Item, volgens mij heb ik geen collectors items van Ferrari..

Mondialseeker
08-03-2007, 21:03
Ik heb er slechts ééntje, maar ik ben er nog altijd mee in mijn nopjes. Toen Enzo Ferrari 80 werd heb ik hem een kaartje gestuurd (in het Italiaans) om hem te feliciteren. Ik kreeg prompt een bedankkaartje retour, hoogstpersoonlijk door 'il commendatore' ondertekend. Ik heb het kaartje met envelope keurig ingelijst in mijn hobbykamer hangen.

Wie heeft er nog meer collectors-items ? Modellen. memorablia etc.

Roger, dat is er idd eentje om U tegen te zeggen. Ikzelf verzamelde geruime tijd brochures en alles waar een paardje op stond. Kwam ik thuis van een meeting zoals Spa Ferrari Days had ik steevast een halve wagen aan stukken mee. De helft van mijn vrienden belde me als ze iets vonden zodat ik het kon gaan ophalen of kopen. Zo kwam ik op een dag thuis met een volledig lederen interieur van een total loss 355 (gratis "gekregen", verkocht aan een Ferrari dealer), van Spa 2006 een volledige achterbumper mer diffuser van een 430 challenge(verkocht op Ebay). Ook kon ik voordat Garage Francorchamps ermee ophield een dertigtal originele opschriften en badges kopen, gaande van de DINO GT tot de volledige serie 348. ik heb ergens in huis nog een versnellingsgate van een 360 F1 liggen, samen met nog wat stukken bumper etc.
Nu heb ik van mijn hart een steen gemaakt en toch besloten om de boel te verkopen omdat ik het geld beter wat op de rekening kan laten staan om toch mijn droom kan waarmaken ( een Mondial QV). Zie [url]http://shop.kapaza.be/Ferrarishop/[/url

nofear02
08-03-2007, 23:03
Hey, interessant Jurgen! Tsjeee, wat heb jij een boel! Machtig mina! Ik heb alles bekeken, maar niks over een 328! ik zit wel te denken over die 3#5 folder, of een folder van een F40.

@ nickqv; kijk eens wat hij heeft: http://shop.kapaza.be/Ferrarishop/4615749/Mondial_QV_Wiring_diagrams.html
@roger; tot hoe ver terug heb jij de Gli Amici's?? Jij spaart ze toch? Jurgen heeft er nog 7! [url]http://shop.kapaza.be/Ferrarishop/4629344/Gli_amici_della_ferrari_4.html[/url

Reiben
18-03-2007, 16:38
Omdat het bij mij nog even zal duren voor ik mijn droom kan waarmaken (Een echte Ferrari kopen), houd ik me nu vooral bezig met schaalmodellen en andere memorablia te verzamelen. Iets echt speciaal heb ik niet, tenzij mijn Ferrari plakboek, die ondertussen al een 150 pagina's bevat. De inhoud ervan zijn prentjes (per model) die ik al van kleins af aan in het boek plak. Ik heb daarvoor in het verleden al heel wat kranten en tijdschriften kapotgesneden. Vorig jaar heb ik alles een beetje gemoderniseerd en met de PC afgewerkt.
Ik zal wel eens een foto nemen van hoe het eruit ziet en hier op het forum plaatsen.

Greetz

Reiben

(Voor mijn collectie schaalmodellen: zie http://users.pandora.be/bertmaebe/indexferrari.htm

ferrari-fan
20-05-2007, 19:27
Hoi,
euhm hier kun je dus onder andere schrijven over special gadgets of verzamel kaarten ...enz
als je kan een foto posten over het gadget of een site doorgeven waar je gadgets kan vinden dus alles van gadgets (wel van Ferrari natuurlijk hé)

Reiben
21-05-2007, 21:13
Goeie draad! Ga binnenkort even mijn gadgets fotograferen en hier zetten. En ben zeker dat er heel verassende dingen aan het licht zullen komen bij iedereen

Greetz

Reibe

Reiben
07-06-2007, 14:17
Wel ik zal dan maar even de spits afbijten:
Deze postzegels heb ik ooit eens gekregen (maar vraag me niet meer wanneer of van wie

Erikderaaf
07-06-2007, 14:47
die zijn gaaf!

zal ik mijn 'hoekje' ook even posten...

(de thunderbirds collectie stond er toevallig bij , beetje jeugdsentiment

Reiben
07-06-2007, 15:12
Haha! ja die thunderbirds zie ik ook wel graag :D

Hier nog een paar foto's van mijn voornaamste gadgets:

Foto1: Mijn Ferrari Pins, Potlood en Sleutelhangers
Foto2: Mok, doekje van de Shell, Kwartetspel en DVD over de geschiedenis van Ferrar

enzotje
07-06-2007, 19:54
ik zal dan ook eens mijn gadgets plaatsen nu reiben de spits afgebeten heeft:) trouwens reiben mooie postzegels zeer origineel.
mvg enzotj

enzotje
07-06-2007, 19:57

Reiben
07-06-2007, 21:16
Heel erg mooi Jan! Die nummerplaat met Ferrari derop, heb je dat niet in Spa gekocht zondag?

Greetz

Reibe

Vivado Ferrari
07-06-2007, 22:19
Wat een gadgets! Dit is 1 van mijn mooiste Ferrari Gadgets, samen met een stuur, Challenge BBS velg en enkele emblemen...

enzotje
07-06-2007, 22:47
goed opgemerkt reiben , dat nummerplaat heb ik gekocht op spaitalia als aandenker aan een mooie dag :)

mvg enzotj

nofear02
07-06-2007, 23:29
Deze postzegels heb ik ooit eens gekregen (maar vraag me niet meer wanneer of van wie)COR!! Postzegels!! :D.

Mooi hoor jan! Jij bent echt helemaal F-gek jongen. Die mok vind ik super. Wil ik nog steeds eens hebben, hoor ik koffie in te drinken hier in t f-chat kantoortje! Al vaak zien staan, maar ze zijn zo duur! En dan ook nog verzendkosten erbij... :(

Reiben
08-06-2007, 19:34
@ Robert: Over die mok, die is niet zo duur hoor. Ik heb ze indertijd via een online webshop besteld. Het heeft mij ongeveer 25 euro gekost.

@Jan: Ik had in die shop al opgemerkt dat er rond 12uur nog zo een plaat stond van Ferrari en rond 4u niet meer :D

Greetz

Reibe

enzotje
09-06-2007, 18:05
ik was zo nog aan het twijfelen om het te kopen 8 euro vond ik niet zo veel . maar je kon er ook emblemen kopen van ferrari voor 90 euro maar zo veel had ik niet bij dus heb ik dan die nrplaat gekocht omdat ik dat nog tof vond :)

mvg enzotj

nofear02
09-06-2007, 22:45
@ Robert: Over die mok, die is niet zo duur hoor. Ik heb ze indertijd via een online webshop besteld. Het heeft mij ongeveer 25 euro gekost.25 euro voor een mok; en dat vind jij niet duur...???? :

Reiben
10-06-2007, 14:12
Euh nu je het zegt ja... Maar goed ik vind ze toch haar geld waard :D

Greetz

Reibe

Daan
10-06-2007, 14:53
Wat een gadgets! Dit is 1 van mijn mooiste Ferrari Gadgets, samen met een stuur, Challenge BBS velg en enkele emblemen....

Super vet, hoe ben je daar in godsnaam aangekomen als ik vragen mag... ik kijk wel eens op Ebay naar F gadgets, maar veel kom je niet tegen.

Ik heb thuis totaal geen F gadgets of modellen, enkel een t-shirt gemaakt door mijn vriendin met het scuderia en de tekst "My little pony"... :

nofear02
10-06-2007, 23:40
Euh nu je het zegt ja... Maar goed ik vind ze toch haar geld waard :D , Greetz, ReibenJa, nou, ik zal hier eens 20 man op de koffie hebben en je wil ze allemaal in een F-mok koffie geven, da's 500 euro....
Dure koffie! :

Fumacher
11-06-2007, 01:12
ja wat kan ik zeggen op jullie gadgets........... :D echt heel erg leuk zeg!

Ik heb slechts een F-vlag, een stukje achterlampunit van een 360, ennuhhhh oja een sleutelhanger van Ferrari :

nofear02
11-06-2007, 11:26
ja wat kan ik zeggen op jullie gadgets........... :D echt heel erg leuk zeg! Ik heb slechts een F-vlag, een stukje achterlampunit van een 360, ennuhhhh oja een sleutelhanger van Ferrari :D + 3 miljoen F-foto's in zijn computer....:) dat telt ook hoor

Vivado Ferrari
11-06-2007, 21:16
25 euro voor een mok; en dat vind jij niet duur...???? :D

Ik heb 30 Euro voor die Ferrari 360 Modena Challenge bumper betaalt! Zeker een duur mokje! In verhouding dan he! (Die heb ik trouwens ook;)

Vivado Ferrari
11-06-2007, 21:18
Super vet, hoe ben je daar in godsnaam aangekomen als ik vragen mag... ik kijk wel eens op Ebay naar F gadgets, maar veel kom je niet tegen.

Ik heb thuis totaal geen F gadgets of modellen, enkel een t-shirt gemaakt door mijn vriendin met het scuderia en de tekst "My little pony"... :D

Ik heb de bumper overgenomen van een forumlid van het Modelautoforum. Ik had van hem eerder ook een voorvelg van die zelfde Ferrari 360 Modena Challenge overgenomen. Natuurlijk voor een vriendenprijsje. Soms heb je een keer geluk

Fumacher
12-06-2007, 23:17
+ 3 miljoen F-foto's in zijn computer....:) dat telt ook hoor!

haha.... ik heb tegenwoordig alle foto's op dvd/ cdrom in een hoesje zitten. Van alle dvd's maak ik tevens een back up. Mocht er iets mis zijn, dan heb ik nog altijd het reserve schijfje waarop dezelfde foto's staan. Mn vrienden noemen me gek, maar mn foto's betekenen erg veel voor me :

nofear02
12-06-2007, 23:45
haha.... ik heb tegenwoordig alle foto's op dvd/ cdrom in een hoesje zitten. Van alle dvd's maak ik tevens een back up. Mocht er iets mis zijn, dan heb ik nog altijd het reserve schijfje waarop dezelfde foto's staan. Mn vrienden noemen me gek, maar mn foto's betekenen erg veel voor me :)Jij ben gek! (dus nou ben ik ook een vriend?? :D

Fumacher
12-06-2007, 23:51
Jij ben gek! (dus nou ben ik ook een vriend?? :D)

hahahaha :D:D:D ...dat was echt een inkoppertje :D:D:

Erikderaaf
13-06-2007, 00:48
verstandig vu. ik doe hier ongeveer hetzelfde, foto's staan op de interne schijf, dan nog een kopie op de externe schijf, en een dvd (ben beetje para daarin maar heb al ooit een bak fotos bijna verloren door een laptop die spontaan ermee uitscheed

ferrari-fan
03-07-2007, 21:02
Ik heb een boek van Ferrari ik denk wel dat ie bekend is "het ultieme verhaal van Ferrari alleen spytig dat de foto's zoek zij

Vivado Ferrari
03-07-2007, 23:36
Ik heb een boek van Ferrari ik denk wel dat ie bekend is "het ultieme verhaal van Ferrari alleen spytig dat de foto's zoek zijn

Over boeken gesproken! Ik heb sinds deze week mijn verzameling in een eigen fotobook staan

Erikderaaf
04-07-2007, 00:00
Zooo! mooie snoepjescatalogus! Erg mooi Vincent!
Zie dat er overzichtfotos in staan, ook nog van de 'oude' situatie toen de vitrines nog wit waren.

Prachtig gedaan, mag ik vragen waar en hoe je dit hebt laten maken

zanti70
04-07-2007, 00:10
Ja, nou, ik zal hier eens 20 man op de koffie hebben en je wil ze allemaal in een F-mok koffie geven, da's 500 euro....
Dure koffie! :D

Robert, kom maar een keer een bakkie doen, dan mag je kiezen uit 1 van de 6 :D, uit de tijd dat ze nog 14 of 16 GULDEN kosten :)

Overigens 6=2xgeel+2xrood+2x50 jaar Ferrari. Uit die goeie ouwe tijd dus, maar ze blijven mooi, ook in de vaatwasser..

nofear02
04-07-2007, 00:55
Robert, kom maar een keer een bakkie doen, dan mag je kiezen uit 1 van de 6 :D, uit de tijd dat ze nog 14 of 16 GULDEN kosten :)

Overigens 6=2xgeel+2xrood+2x50 jaar Ferrari. Uit die goeie ouwe tijd dus, maar ze blijven mooi, ook in de vaatwasser...Nou heren, jullie kunnen gerustgesteld zijn; ik het er tenminste al 1 gekocht, in de F-store in Milaan, voor 16 EURO! Een zwarte. Prachtig. Maar nou vind ik hem weer zó mooi, nou vind ik het weer zonde er koffie in te doen! Du hij staat hier wel op t buro, maar ik heb er niks aan...

Maar die kop koffie staat hoor bob! :D. Thnx

2 vincent; zo'n boek is prach-tig! heeft gairo ook! heb ik al eens gezien van hem. is prachtig mooi

Reiben
04-07-2007, 12:11
Inderdaad een heel mooi boek Vincenzo! Ik ben ook wel benieuwd hoe je dat hebt gemaakt / hebt laten maken

Greetz

Reibe

ferrari-fan
04-07-2007, 12:41
wauw een heel mooi boek maar hoe doe je toch zoiets want het zou tof zijn om je eigen collectie in een echte boek te hebben . het is echt wondermooi (kan ik ook een exemplaar van zo'n boek hebben =) en nog het liefst met een handtekening (grapje)

enzotje
04-07-2007, 19:43
zeer mooi gedaan een boek maken van je collectie (en dan ook nog een zeer mooie collectie) . en natuurlijk zeer origeneel . mooi gedaan vivado

mvg enzotj

Arie Timmermans
04-07-2007, 20:30
Ik zie dat er veel leden zijn met allerlei Ferrari gadgets.Ook ik heb vele boeken,dvd,s,modelauto;s etc.Maar het meest bijzondere object dat ik heb is een echte,originele handtekening van Enzo Ferrari! Iets dat niet veel Ferrarifans hebben,maar wel zouden willen toevoegen aan hun verzameling.Handtekening is natuurlijk geschreven met paarse inkt.
Groeten van Arie Timmerman

Scuderia Ferrari Nevaeh
04-07-2007, 20:36
Over boeken gesproken! Ik heb sinds deze week mijn verzameling in een eigen fotobook staan.

Mooi boekje hoor :D

Reiben
11-07-2007, 20:51
Ben vandaag plots weer kaarten beginnen verzamelen... geen postkaarten of Pokémon kaarten maar wel de enige echte Ferrari Cards! Deze krijg je (In België toch) vanaf deze week als je gaat tanken bij Shell. In totaal kan je 24 kaarten verzamelen. Ik ken de man die aan het tankstation staat nogal goed en heb al ondertussen 20 verschillende kaarten (Terwijl je er normaal maar 5 per beurt krijgt). Het is een soort kwartetspel met de mooiste Ferrari's door de jaren heen en op de achterkant staat iedere keer een leuk weetje. Dit natuurlijk ter gelegenheid van 60 jaar Ferrari. De actie loopt nog tot september, dus tanken en ruilen is de boodschap. Bovendien zit ier in ieder pakje kaarten een code waarmee je een dag op het testcircuit van Ferrari kunt winnen. Echt de moeite!

Greetz

Reiben

PS: Hier een foto van hoe de kaarten er uit zie

250lm
11-07-2007, 21:21
Die hebben we hier al een maand of twee geleden gehad. Ik heb genoeg dubbel als je nog wat zoekt.

[QUOTE=Reiben;7792]Ben vandaag plots weer kaarten beginnen verzamelen... Greetz, Reiben

PS: Hier een foto van hoe de kaarten er uit zien[/QUOTE

gakske
11-07-2007, 21:27
Ben vandaag plots weer kaarten beginnen verzamelen... geen postkaarten of Pokémon kaarten maar wel de enige echte Ferrari Cards! Deze krijg je (In België toch) vanaf deze week als je gaat tanken bij Shell. In totaal kan je 24 kaarten verzamelen. Ik ken de man die aan het tankstation staat nogal goed en heb al ondertussen 20 verschillende kaarten (Terwijl je er normaal maar 5 per beurt krijgt). Het is een soort kwartetspel met de mooiste Ferrari's door de jaren heen en op de achterkant staat iedere keer een leuk weetje. Dit natuurlijk ter gelegenheid van 60 jaar Ferrari. De actie loopt nog tot september, dus tanken en ruilen is de boodschap. Bovendien zit ier in ieder pakje kaarten een code waarmee je een dag op het testcircuit van Ferrari kunt winnen. Echt de moeite!

Greetz

Reiben

PS: Hier een foto van hoe de kaarten er uit zien

he das leuk die kaarten zijn hier al voorbij
zie je nu wel belgie loopt achter ( sorry flauw grapje )
ik heb hier een hele stapel liggen ik doe er niet veel me

nofear02
11-07-2007, 21:34
Ben vandaag plots weer kaarten beginnen verzamelen... geen postkaarten of Pokémon kaarten maar wel de enige echte Ferrari Cards! .... Echt de moeite! PS: Hier een foto van hoe de kaarten er uit zienPrachtig Bert; dat je zo enthousiast bent! In Nederland zijn er ook vele mensen die er van genoten hebben. Verbaast me wel dat ze de actie nú pas bij jullie hebben lopen. Ik dacht dat dat wel tegelijkertijd zou zijn. Maar de kaarten zijn leuk; slim geregeld van je dat je ze allemaal al bijna hebt! En niels is al zo aardig om je te helpen aan de evt ontbrekenden. top.

Hebben jullie ook die actie van Shell gehad met de wagentjes van hotwheels 1 op 38, die vooruít rijden als je ze eerst even naar achteren haalt? Die 6 verschillende? Die actie liep bij ons vorig jaar augustus/september.

Ik moest er op een gegeven moment nog 1, en ik zei tegen de mevrouw achter de balie; ik wil DIE, en wees er een aan. Zegt ze: oh ja de EURO :confused: :confused: . Allemachtig.... :(. Oke, het woordje Enzo stond een beetje raar geschreven, maar dat je denkt dat het de Ferrari Euro is, pfffffff. En dat werkt dan bij de Shell en staat in een F-polo achter de balie...

<en gakske ook zie ik nu ;)>

Reiben
13-07-2007, 14:53
De Ferrari Euro... Hoe komt iemand daar nu bij? De man van het tankstation vertelde me ook dat ie vorige week nog een hele oude Ferrari had zien passeren. Zou van een man uit Leerne zijn (Bij Sint-Martens-Latem) en die zou 4 Ferrari's hebben en vooral klassieke. Die wil ik ook wel eens ontmoeten :D Misschien ken je hem Robert?

En van die Ferrari Cards... België loopt idd achter. Wel raar dat niemand daar iets van gezegd heeft hier. Ik vind ze wel tof. Die autootjes heb ik ook Robert maar vind ze niet zo speciaal

Greetz

Reibe

nofear02
15-07-2007, 14:58
Welke leuke, mooie, grappige, waardevolle 'hebbedingetjes' heb je allemaal? Of heb je ooit ergens gezien en wil je ooit nog eens kopen. Waar heb je het gekocht, was het duur of viel het mee, enzo-voorts, enzovoorts.. :

250lm
15-07-2007, 19:03
Welke bijzondere aandenkens heb je ooit gezien, of zelf in je bezit? Zoals herdenkingsschildjes of vaantjes, ansichtkaarten, caps, kleding, stickers, en dus ook.... handtekeningen, brieven, folders, brochures, etc.

Hantekeningen van Lauda, Ickx, Scheckter, Frentzen, Lammers, McNish, Ralf Schumacher, Luyendijk, Doornbos, Bleekemolen, Albers zo uit mijn hoof

250lm
15-07-2007, 19:08
Welke leuke, mooie, grappige, waardevolle 'hebbedingetjes' heb je allemaal? Of heb je ooit ergens gezien en wil je ooit nog eens kopen. Waar heb je het gekocht, was het duur of viel het mee, enzo-voorts, enzovoorts.. :)

Heel vroeger (zei de oude man) had ik nog geen rijbewijs en ben je afhankelijk van mensen zoals je vader die je ergens heen brengen of niet ;) Vervelend als die je passie niet geheel delen. Dus toen ik in Engeland in de buurt van Egham was heb ik hem zover gekregen bij Maranello Sales/Maranello Concessionaires/Talacrest te gaan kijken. Heb de mok van Maranello Concesionaires nog als ook het boord van Ristorante Cavallino uit Maranell

nofear02
15-07-2007, 20:58
Hantekeningen van Lauda, Ickx, Scheckter, Frentzen, Lammers, McNish, Ralf Schumacher, Luyendijk, Doornbos, Bleekemolen, Albers zo uit mijn hoofdZo! da's geen slecht rijtje! :

mavanhaasteren
18-07-2007, 20:57
hier een paar foto's van mijn Optima ligfiets
ik heb hem speciaal laten coaten in Ferrari rood en heb van Krooymans een oficiele logo gekregen en di prijkt dus ook op mijn fiets
dit is de enigste in de wereld in deze kleur :D:D:D
ik kan dit weten omdat ik de fietsen voor me werk zelf in mekaar zet

gemiddelde snelhijd licht rond de 35 - 40 Km/u
topsnelheid op een vlakke weg heb ik 62 gehaal

mavanhaasteren
18-07-2007, 20:59
en nog een paa

gakske
18-07-2007, 21:19
nou nou
dat is echt een fiets voor de luie mensen onder ons (ligfiets ha-ha)
we mooi hoor toppi

mavanhaasteren
18-07-2007, 21:22
luie mensen rijden niet op een ligfiets maar op een oma fiets want met een ligfiets kan je niet 5 km/u rijden ;

Huijsje
19-07-2007, 01:39
Sterker nog. Op een ligfiets haal je met gemak hogere snelheden dan op een racefiets zoals ze die in de Tour de France nu gebruiken!!! Als wielrenner ga je het knap lastig krijgen om iemand op een ligfiets eruit te trappen: veel minder luchtweerstand natuurlijk. Een ligfiets is natuurlijk wel wat minder wendbaar (lijkt mij) en in bochtenwerk zal deze dus niet zo goed presteren als een racefiets. Wel een geweldig kunstwerk heb je er van gemaakt Marcel!! Gave kleur, mooi logo erop! Nou snap ik ook je uitspraak trouwens van vd week :) 62 km/u leek me wel erg hard, maar zo te zien doe je het dus wel vaker en heb je er wel echt goed materiaal voor (ligfiets, al moet je dan nog steeds wel aardig doortrappen om de 62 te halen ;)). Gave hobby om lekker bezig te blijven! Zit er zelf sterk aan te denken om mijn huidige racefiets de deur uit te doen, een mooi ding er voor terug te kopen en het fietsen weer eens op te gaan pakken.

Tot slot: Veel plezier ermee gewenst nog Marcel! Enne, veel veilige km's ook natuurlijk! (zoals alle F-bezitters dat ook toegewenst wordt hier :D

mavanhaasteren
19-07-2007, 08:07
Sterker nog. Op een ligfiets haal je met gemak hogere snelheden dan op een racefiets zoals ze die in de Tour de France nu gebruiken!!! Als wielrenner ga je het knap lastig krijgen om iemand op een ligfiets eruit te trappen: veel minder luchtweerstand natuurlijk. Een ligfiets is natuurlijk wel wat minder wendbaar (lijkt mij) en in bochtenwerk zal deze dus niet zo goed presteren als een racefiets. Wel een geweldig kunstwerk heb je er van gemaakt Marcel!! Gave kleur, mooi logo erop! Nou snap ik ook je uitspraak trouwens van vd week :) 62 km/u leek me wel erg hard, maar zo te zien doe je het dus wel vaker en heb je er wel echt goed materiaal voor (ligfiets, al moet je dan nog steeds wel aardig doortrappen om de 62 te halen ;)). Gave hobby om lekker bezig te blijven! Zit er zelf sterk aan te denken om mijn huidige racefiets de deur uit te doen, een mooi ding er voor terug te kopen en het fietsen weer eens op te gaan pakken.

Tot slot: Veel plezier ermee gewenst nog Marcel! Enne, veel veilige km's ook natuurlijk! (zoals alle F-bezitters dat ook toegewenst wordt hier :D)

dank je
en het leukste met een ligfiets is een groepje race fietsers voorbij gaan en dan willen ze je gewoon bij blijfen maar het lukt ze gewoon niet:D:D:D
maar met een verzet van 56 voor en 12 achter is het niet al te hard trappen ik ben niet harder gegaan omdat ik me zelf niet verrot wou trappen.
en het bochtenwerk valt wel mee alleen krappe bochten zijn wat lastig maar voor de rest valt het mee

mocht je een keer een ligfiets uitwillen proberen om te voellen hoe het rijdt laat het me dan effe weten kan ik denk ik wel wat regele

Kingpin328
19-07-2007, 19:48
Klokkie ....

250lm
19-07-2007, 22:40
En van die Ferrari Cards... België loopt idd achter. Wel raar dat niemand daar iets van gezegd heeft hier. Ik vind ze wel tof. Die autootjes heb ik ook Robert maar vind ze niet zo speciaal
Greetz

Reiben

[url]http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=2820&postcount=441[/url

nofear02
19-07-2007, 23:03
En deze folder hoort daar bij, althans hier in nederland toen.

Reiben
21-07-2007, 14:18
Ik ben ook nog volop bezig die codes op te sturen om een rit op Fiorano te winnen

Greetz

Reibe

nofear02
21-07-2007, 23:53
Ik ben ook nog volop bezig die codes op te sturen om een rit op Fiorano te winnen. Greetz. ReibenHeel goed Bert, we zullen voor je duimen. Jij verdient het wel om te winnen vind ik :)

WeLoveFerrari.dk
22-07-2007, 00:08
Well... I don't understand that much of dutch, sorry guys, but I've got A LOT of merchandise too.
I got about 90 lovely modelcars, all Ferraris (and 3 Mini Coopers ;))...
A lot of caps, t-shirts, underwear, magazines, towels, a scarf, flags, posters, covers for cellphone, keyrings, pencils, note-blocks, parfumes, shower-gel (the black and red series), bed linen, M. S. signature, a lot of books, DVD's, a bag, a sportsbag, a toilet bag, 360 Modena wheel for PC, puzzle, shoes, a part of a yellow 360, a used 360 Challenge BBS wheel, Lego, bookmarks...
gues that it was almost all of it! ;

Scuderia Ferrari Nevaeh
22-07-2007, 22:32
Well... I don't understand that much of dutch, sorry guys, but I've got A LOT of merchandise too.
I got about 90 lovely modelcars, all Ferraris (and 3 Mini Coopers ;))...
A lot of caps, t-shirts, underwear, magazines, towels, a scarf, flags, posters, covers for cellphone, keyrings, pencils, note-blocks, parfumes, shower-gel (the black and red series), bed linen, M. S. signature, a lot of books, DVD's, a bag, a sportsbag, a toilet bag, 360 Modena wheel for PC, puzzle, shoes, a part of a yellow 360, a used 360 Challenge BBS wheel, Lego, bookmarks...
gues that it was almost all of it! ;)

Photos please ;), we want to see all of it :D

WeLoveFerrari.dk
23-07-2007, 17:44
Photos please ;), we want to see all of it :D.

I'm sorry, but most of it is already packed, because I'm moving in this time...
And it isn't fun to move about 90 modelcars! And particularly not the glas cases for them - but the are moved now, and are all in a safe! :)

When my new room is ready, I'll post some pics. :

WeLoveFerrari.dk
23-07-2007, 18:24
Well...I decided to pack it out, instead of packing the last things too! ;)

Soo...here you go... The most of all my merchandise... :)
Still got a lot of posters, pictures and magazins etc which isn't on the pics.

Last pics is my FACTORY PASSPORT! :) Great memory..

ForzaFerrari
23-07-2007, 22:09
I wish they had those 'Factory Passes' also in my days ;) ... All I have is a fantastic memory of my Factory Visit. Not even a picture, 'cause all the camera's had to stay in the bus :(
Ohw well... at least it's a great memory :D ..

ForzaFerrari
23-07-2007, 22:16
mooiste item wat ik heb is denk ik wel een gesigneerde litho van Enzo Naso, uitgegeven op 19 oktober 2002 tijdens de Ferrari dagen in Misano. De litho's werden gegeven aan deelnemers van de Ferrari Challenge Pirelli Trophy.

Natuurlijk is de handtekening van Jody Scheckter ook wel dierbaar :

nofear02
23-07-2007, 22:33
Well...I decided to pack it out, instead of packing the last things too! ;) Soo...here you go... The most of all my merchandise... :) Still got a lot of posters, pictures and magazins etc which isn't on the pics. Last pics is my FACTORY PASSPORT! :) Great memory...Good heavens; that is quite some collection Kenneth! FANTASTIC. I have that flag and umbrella too. And what a beautiful backpack you have!

@Waldo. jammer dat je geen paspoort er aan over gehouden hebt, maar voorlopig lig je vast nog ver voor op een hoop anderen hoor. Dan maar met geheugen ja. Ik ben er iig nog niet geweest! handtekeningen ook altijd leuk natuurlijk. Zelf gekregen/gevraagd? da's wel extra leuk immers

250lm
23-07-2007, 22:35
@Waldo. jammer dat je geen paspoort er aan over gehouden hebt, maar voorlopig lig je vast nog ver voor op een hoop anderen hoor. Dan maar met geheugen ja. Ik ben er iig nog niet geweest! handtekeningen ook altijd leuk natuurlijk. Zelf gekregen/gevraagd? da's wel extra leuk immers.

Laat me raden, Coys 1997? Ik denk dat ik de handtekening erna of ervoor heb ;

ForzaFerrari
24-07-2007, 11:46
hahaha ja, die handtekening kregen we op Coys ja! :) ... was mooie tijd... ook de foto's van al die 'oldies' op een rij... geweldig! En natuurlijk Jose Gonzalez zien rijden! Weet je het nog van dat pothelmpie? :D :

nofear02
24-07-2007, 12:27
hahaha ja, die handtekening kregen we op Coys ja! :) ... was mooie tijd... ook de foto's van al die 'oldies' op een rij... geweldig! En natuurlijk Jose Gonzalez zien rijden! Weet je het nog van dat pothelmpie? :D :DNee ik weet dat niet dus kom op met die pics! Dit is allemaal geheim taal voor ons :D: Coys? Gonzalez, pothelmpje? :D. Fill us in guys

250lm
24-07-2007, 12:31
Nee ik weet dat niet dus kom op met die pics! Dit is allemaal geheim taal voor ons :D: Coys? Gonzalez, pothelmpje? :D. Fill us in guys!

Heel heel lang geleden (aldus opa) ging ik met de FCN naar het 50-jarig jubileum van Ferrari op Silverstone (het grootste evenement buiten Italie) en kwam ik Waldo voor het eerst tegen (was mijn kamergenoot). Samen opgetrokken en dus ook samen die handtekening van Scheckter gekregen. Pothelmpje zegt me even niets, dus Waldo... Zo zie je maar weer: senioriteit gaat ook gepaard met dementie ;

ForzaFerrari
24-07-2007, 15:43
Het is idd. lang lang geleden, 1997.
Anyhow; ik bedoelde uiteraard Jose Froilan Gonzalez, die in 1951 voor Ferrari de allereerste overwinning behaalde in een F1-wedstrijd, toevallig ook op Silverstone :)

Hij ging een ere-ronde rijden in 'zijn' Ferrari en moest daarvoor een helm op. Een mooie nieuwe integraalhelm. Maar na het een paar keer geprobeerd te hebben; het ding zat 'm niet lekker. Dus hup daar ging de helm aan de kant en daar kwam zijn oude (leren) pothelmpje te voorschijn. Daarmee heeft hij dus een ronde gereden. En niet echt langzaam trouwens...

Andere rijders die dag: Phil Hill, John Surtees, Stirling Moss, Tony Brooks, Clay Regazzoni, Roy Savadori, David Piper en Paul Frere.

(bold staan sowieso op de foto... wie die anderen zijn weet ik nie ;)

sander82
24-07-2007, 21:04
Mooie giaar.Ferrari gek Chris Rea speelt ook op een Italia

Mondialseeker
28-07-2007, 22:01
Laat me raden, Coys 1997? Ik denk dat ik de handtekening erna of ervoor heb ;)

Het was die ervoor, ik heb die erna :D
Handtekeningen:
Ickx, Swaters (enkele keren), F Gonzales, Reggazoni, D Piper, B Gachot, J Brabham, Tony Brooks, P Hill, S Moss en voor de rest teveel om op te noemen.
Robert, PM je adres eens door, dan kan je nog uit een gele drinken terwijl je die zwarte mok afwast!
de handtekeningen heb ik ondertussen ook op mijn webwinkel geplaatst: http://shop.kapaza.be/Ferrarishop/
De postzegels uit Turkmenistan en Kyrgystan heb ik er ook op staan + nog enkele andere
groeten
Jurge

Mondialseeker
29-07-2007, 21:22
hahaha ja, die handtekening kregen we op Coys ja! :) ... was mooie tijd... ook de foto's van al die 'oldies' op een rij... geweldig! En natuurlijk Jose Gonzalez zien rijden! Weet je het nog van dat pothelmpie? :D :D

en ik maar in de rij staan tijdens de gietende regen voor een handtekening. :D
Ik herinner me deze dagen nog heel goed, want verbleef bij een lid van de FOC UK, die gaf me een vierdaagse tour in de regio: Mallory Park met een race - initiatie , Donington Park met zijn museum, dan de meeting op Silverstone. GEWELDIG!!
Jurge

ferrari-fan
13-08-2007, 11:15
dit is mijn nieuwe kast met een paar gadgets
mijn 2 spaarpotten, mijn sleutelhanger, mijn badhanddoekenset, mijn 2 t-shirts en mijn Gsm een sharp gx2

Wim Racing
20-08-2007, 15:26
Ik heb een redelijk aantal handtekeningen verzameld van F1-coureurs en meer, o.a. M.Schumacher, J.Todt, Massa, Coulthard, Verstappen, Raikkonen etc etc.
Mogen eigenlijk wel verkocht worden, als iemand interesse heeft, PM me voor meer info

4TheFuture
22-08-2007, 22:27

Ik moet helaas vanwege omstandigheden afscheid nemen van enkele waardevolle Ferrari Memorabilia. Waaronder een uniek bronzen beeldje van 17 cm hoog, deze heb ik mogen ontvangen van de heer Frits Kroymans tijdens de opening van zijn toen, in 1989, nieuwe pand in Hilversum.

Er zijn er slechts 250 exemplaren van gemaakt en ik heb nr 164.
Er bij zit een persmap bij met persfoto's en info van het pand. De map is niet 100% maar de foto's zijn van een 348 en een tekening van het pand.

Prins Bernhard heeft er toen ook een ontvangen, maar deze staat waarschijnlijk nu in Wassenaar.

Wellicht zijn er fans die op dit beeldje of eventueel andere zaken willen bieden, als je serieus wilt bieden kan ik je wel een lijst sturen met daarop alle zaken die ik heb.
Enkele unieke zaken zitten er zeker tussen zoals een deelnemers plaque uit '93 & '94. die kregen alleen de deelnemers[rijders] aan "Italia a Zandvoort"

Alleen serieuze biedingen worden beantwoord.

Groetjes,
Erik

430driver
24-08-2007, 22:30
Ik heb tijdens een FCNbezoek aan garage Francorchamps de handtekening van Jacques Swaters gekregen onder mijn illustratie van een F50. Verder heb van Ferruccio lamborghini een gesigneerd visitekaartje gekregen vlak voor zijn dood (sorry dit is geen F-ding, maar toch even bijzonder, toch?)
Afgezien van m'n F40, F50 persmap en enzo folder heb ik niet zoveel bijzondere voorwerpen, maar ik ben toch best wel trots op m'n 110 modelletjes en 56 F-folders

nofear02
27-08-2007, 21:58
Mooi T-shirt Ritchie

nofear02
27-08-2007, 21:59
"Met lego kun je alles maken, een boot, een vliegtuig of een trein,
met lego kun je alles maken, want spelen met Lego is fijn... " :D.

Zag dit in de krant:

mavanhaasteren
27-08-2007, 22:10
"Met lego kun je alles maken, een boot, een vliegtuig of een trein,
met lego kun je alles maken, want spelen met Lego is fijn... " :D.

Zag dit in de krant:

.

en weet je wat het ergste is
ik heb ze allemaal :

nofear02
27-08-2007, 22:14
en weet je wat het ergste is
ik heb ze allemaal :DEcht waar????!! Foto's man!

mavanhaasteren
27-08-2007, 23:41
Echt waar????!! Foto's man!!

vooruit hier een paa

M@rcel
28-08-2007, 00:06
wat een lego-verzameling;) gaaf!!

ff een vraagie, waar zou ik f-stickers kunnen kopen? alleen het logo dan om op mn scooter te plakken:D

mzzl M@rce

nofear02
28-08-2007, 00:18
vooruit hier een paarLeuk Marcel

M@rcel
28-08-2007, 00:23
t moeten trouwens wel degelijkie stickers zijn, niet dat ze eraf vallen als de tuinslang erop staat:O haha, maar iemand een idee ofzo?

alvast bedankt;

nofear02
28-08-2007, 00:26
t moeten trouwens wel degelijkie stickers zijn, niet dat ze eraf vallen als de tuinslang erop staat:O haha, maar iemand een idee ofzo? alvast bedankt;)Gewoon op marktplaats.nl, toets even in rechtsboven ''ferrari stickers'' en je hebt ze zó... :

M@rcel
28-08-2007, 11:31
thnx robert, ik zal gaan kijken;

430driver
28-08-2007, 13:19
Tja buiten mijn modellen heb ik ook een aantal leuke dingetjes, zoals natuurlijk de folders.
Ik heb in 1997 in de galleria een F1-"kelk" gekocht én ik heb vorig jaar via internet zo'n orgineel pit-crew chronograph gescoord. Alleen voor de doos zou je m al bestellen, want dat is namelijk een gedeelte van de F430 motor: écht super!

Ik zal binnenkort wel eens een fotootje plaatse

M@rcel
28-08-2007, 16:02
ik kon bij marktplaats helaas niets vinden, zal wel aan mij liggen maar toch bedankt;) ik kijk wel een keer op een evenement ofzo..daar zie je wat je koop

250lm
28-08-2007, 16:59
ik kon bij marktplaats helaas niets vinden, zal wel aan mij liggen maar toch bedankt;) ik kijk wel een keer op een evenement ofzo..daar zie je wat je koopt

Probeer Autonet in Wernhout anders even

ferrari-fan
28-08-2007, 17:03
kijk hier eens op kapaza zo haal ik ook spullen van ferrari af
[url]http://www.kapaza.be/results/?country=&q=ferrari+sticker[/url

430driver
28-08-2007, 17:59
Zoals beloofd, een fotootje van mijn memorabilia....

nofear02
28-08-2007, 23:56
ik kon bij marktplaats helaas niets vinden, zal wel aan mij liggen maar toch bedankt;) ik kijk wel een keer op een evenement ofzo..daar zie je wat je kooptJa kom op zeg, wat is dat nu??? kijk eens bovenaan!

M@rcel
29-08-2007, 22:16
haha, dacht ik al, wat raar dat er niets op stond...gewoon verkeerde zoekopdracht:O mja, kan gebeuren..thnx rober

Vivado Ferrari
29-08-2007, 23:07
Zoals beloofd, een fotootje van mijn memorabilia.....

Wooow dat is gaaf! Mooie F-Hebbedingetjes!:)
Echte wannahaves! Hoe kom je eraan? Dit zijn echte Items waar je tegen aan moet lopen.....

430driver
30-08-2007, 10:19
Wooow dat is gaaf! Mooie F-Hebbedingetjes!:)
Echte wannahaves! Hoe kom je eraan? Dit zijn echte Items waar je tegen aan moet lopen......

Heej Vivado,

Nou, de aluminium luchtinlaat van een Ferrari F1 heb ik, net als het Galleria-souvenir (klep met leren vlagje) 10 jaar geleden gekocht toen ik in Maranello was.

De grote doos die daarachter staat is de verpakking van de pit-crew watch die ik via Ferraristore.com heb besteld. Dit is een gelimiteerde oplage van een gave zwarte chronograph die ik moést hebben!

Verder heb ik nog wat leuke aandenkeertjes van meetings met FCN

M@rcel
30-08-2007, 12:33
dat ziet er goed uit 360-driver!
gave dingen;) leuk dat je er een foto van geplaatst hebt:) echt mooi

Veel plezier ermee en groetjes Marce

Vivado Ferrari
30-08-2007, 18:11
Heej Vivado,

Nou, de aluminium luchtinlaat van een Ferrari F1 heb ik, net als het Galleria-souvenir (klep met leren vlagje) 10 jaar geleden gekocht toen ik in Maranello was.

De grote doos die daarachter staat is de verpakking van de pit-crew watch die ik via Ferraristore.com heb besteld. Dit is een gelimiteerde oplage van een gave zwarte chronograph die ik moést hebben!

Verder heb ik nog wat leuke aandenkeertjes van meetings met FCN.

Gaaf! Leuk

430driver
30-08-2007, 22:54
foto's zijn niet super: met N72 genomen.
Ik ben bezig met een site via freewebs. (ik dacht: wat vivado kan, kan ik ook......proberen hahahaha) dus is nog under construction aangezien ik nog iet alle modellen heb gefotografeerd. (zit nu met arm in het kunststof :-(

Vivado Ferrari
03-09-2007, 12:08
Vandaag dit mooie plaatsjesboek gekocht op Ebay.
Hier staan de 60 years symbols van 1947 tot 2007 in.
Met onder andere deze schitterende afbeeldingen......

Reiben
03-09-2007, 17:25
Met het begin van het schooljaar hier in België heb ik een paar mooie ringmappen van Ferrari gevonde

nofear02
03-09-2007, 19:41
Met het begin van het schooljaar hier in België heb ik een paar mooie ringmappen van Ferrari gevondenOei! Erg mooi Bert! g

M@rcel
07-09-2007, 17:44
Met het begin van het schooljaar hier in België heb ik een paar mooie ringmappen van Ferrari gevonden

ziet er leuk uit:P waar heb je die ergens gehaald? ik zoek ook nog een mooie map voor op school...:P

groetje

M@rcel
07-09-2007, 17:45
robert ik heb de stickers trouwens al:P i heb ze op de modelbeurs in houten gekocht:

ferrari-fan
09-09-2007, 16:02
weet er iemand trouwens of de nieuwe ferrari challenge die in november uitkomt op de pc of de ps

mavanhaasteren
09-09-2007, 18:05
volgens mij komt hij uit oor de PS

ferrari-fan
09-09-2007, 21:30
volgens mij komt hij uit oor de PS3spytig ik zou ze graag hebben op een console die ik he

M@rcel
10-09-2007, 00:32
ik zal binnenkort een fototje plaatsen van de stickers op mn scooter, doe ik als hij terugkomt van de garage....italiaans he, blijft duur om te rijden na een hoge aanschafprij

Reiben
10-09-2007, 14:31
ziet er leuk uit:P waar heb je die ergens gehaald? ik zoek ook nog een mooie map voor op school...:P

groetjes

Ik vind ze gewoon in de supermarkt :D

Greetz

Reibe

430driver
10-09-2007, 17:22
Hallo allemaal,

Tja belofte maakt schuld.
Daarom heb ik al mijn F-modellen, memorabilia en tekeningen
op een site gezet.

http://www.freewebs.com/enzotrabant/

Hij is nog niet helemaal af aangezien mijn folders er nog niet op staan.

Neem gerust een kijkje....enne....vergeet het gastenboek niet hè?! :-)

Veel kijkplezier

Vivado Ferrari
10-09-2007, 17:34
Ziet er al goed uit Mark! Succes ermee!
(Ik heb je al bij mijn linkpagina toegevoegd;)

Tr@sos
10-09-2007, 20:33
Nice site, nice collection :

Montezemolo
10-09-2007, 21:52

Dit is wel heel gaaf, een kaart van Il Commendatore zelf, heel bijzonde

M@rcel
11-09-2007, 15:15
Ik vind ze gewoon in de supermarkt :D

Greetz

Reiben

dan weet ik dat, ik zal voortaan beter opletten als ik ergens in een winkel ben...thn

RedmondialTCab
12-09-2007, 16:49
Met het begin van het schooljaar hier in België heb ik een paar mooie ringmappen van Ferrari gevonden

Hier ben ik ook al een tijdje naar op zoek.
Weet iemand waar ik deze kan vinden?

ferrari-fan
12-09-2007, 18:22
Hier ben ik ook al een tijdje naar op zoek.
Weet iemand waar ik deze kan vinden??
in een krantenwinkel met schoolartikkelen normaal gezie

mtange
13-09-2007, 21:06
Ik ben op zoek naar de volgende cap van Ferrari; de Ferrari Team Cap 2007.
Weet iemand waar je deze in Nederland kan kopen? Ik kan hem namelijk alleen maar op de FerrariStore website vinden helaas

ferrari-fan
13-09-2007, 21:12
Ik ben op zoek naar de volgende cap van Ferrari; de Ferrari Team Cap 2007.
Weet iemand waar je deze in Nederland kan kopen? Ik kan hem namelijk alleen maar op de FerrariStore website vinden helaas.
nee ik zou ze graag ook al hebben maar in belgie heb ik ze nog niet gezien behalve 1 winkeltje waar ik nog niet ben gaan zien die heeft al het nieuwste spul in de rekken 1/18 1/43 ... en kledij en gadgets...
http://www.passionforwheels.com/ deze is e

430driver
14-09-2007, 11:33
Ik heb laatst een gaaf kado gekregen!

Een Ferrari koffer: ben helemaal blij: nu kan ik "in stijl" op vakantie hah

Reiben
15-09-2007, 14:16
Ik heb laatst een gaaf kado gekregen!

Een Ferrari koffer: ben helemaal blij: nu kan ik "in stijl" op vakantie haha

Die is mooi! En kan er ook genoeg in? Genoeg voor een trip naar Maranello waarschijnlijk :D

Greetz

Reibe

430driver
15-09-2007, 16:48
hij is niet zo supergroot, maar genoeg om een weekendje Hockenheim te kunnen maken.....MAAR IK KAN *** NIET!!!!!!!!! k-zooi.
hopelijk een volgend evenement in de buurt wel, want dan ben ik van de partij!

Forza-Stef
20-09-2007, 16:58
Het speciaalste dat ik staan heb zal wel de salontafel zijn zeker. schaal van de F2001 is 1/5

Erikderaaf
20-09-2007, 19:12
Gaaf! heb je dat zelf gemaakt van een FG 1:5 Body

Forza-Stef
20-09-2007, 19:33
nope, zo gekocht.
Was een salontafelleverancier die dat gemaakt had en tekoop stelde in een winkel. Heb geen seconde getwijfeld om die aan te schaffen

Erikderaaf
20-09-2007, 19:44
zo, je zult het tegen het lijf lopen zoiets! erg leuk

Forza-Stef
20-09-2007, 19:46
ja ik schuim al jaren sites af en heb zoiets nog nooit elders gezien

Forza-Stef
20-09-2007, 20:05
effe mijn vroegere getunde fiets met op de achtergrond een 360 modena.
[URL=http://img388.imageshack.us/my.php?image=ferrarienmevelomv6.jpg]http://img388.imageshack.us/img388/335/ferrarienmevelomv6.th.jpg[/URL

nofear02
20-09-2007, 23:47
nope, zo gekocht.
Was een salontafelleverancier die dat gemaakt had en tekoop stelde in een winkel. Heb geen seconde getwijfeld om die aan te schaffen.Prachtig Stef! Heel bijzonder. Je fiets is ook mooi. Goeie foto ook, zó met de 360 in de achtergrond..:

Tricky-design
29-09-2007, 13:33
Vandaag heb ik even de moeite genomen mijn collectie bij elkaar te leggen en een foto te maken. Zoals je kan zien is het niet erg veel, maar bewaar liever wat geld zodat ik ooit op een dag een 1:1 model kan kopen ;)

Mijn favoriete item is toch wel mijn custom made massief zilvere Ferrari Hanger. Ik draag hem met enige regelmaat maar altijd onder me kleding. Hij is nogal opzichtig anders :P

Owh ja en de videobanden kan ik niet meer afspelen, heb geen video meer :$

Ik heb ook nog zo'n grote vlag van Ferrari maar die ligt in mijn kast. Ik moet ooit nog een mooi plaatsje vinden voor dit alles

enzotje
03-10-2007, 21:04
ik heb van de jaar kaften gekocht van topgear. Die andere heb ik al een tijdje

Reiben
09-10-2007, 15:07
Ik heb nog even mijn verzameling Ferrari parfums gefotografeerd
Deze hebben trouwens allemaal een zeer goede geu

430driver
09-10-2007, 16:04
Ferrari Black is lekker: heb ik ook. Leuk dat je meerdere geuren heb

Forza-Stef
11-10-2007, 11:49
Ik heb mij die rooie aangeschaft in Italië, scheelt een hoop hoor in San Marino

nofear02
12-10-2007, 00:20
Ferrari Black is lekker: heb ik ook. Leuk dat je meerdere geuren hebtHeb ik ook Mark! :) gekocht in Milan in de F-store, op 27 juni dit jaar. Ik doe hem vaak op als ik ga rijden. Vind ik gewoon extra leuk idee

dcpixels
12-10-2007, 00:29
Ik kan het niet laten om, naast de 1/18 modellen, ook nog andere F-items aan te schaffen. Morgen hoop ik de hele Shell 'vroom' serie binnen te krijgen en, iets wat ik al lang wil hebben, een echt F-embleem ;) voor in de vitrinekast

enzotje
12-10-2007, 18:54
Weet er iemand of er nog een fototoestel van de jaar wordt uitgebracht in ferrari uitvoering, want voor men verjaardag mag ik een fototoestel hebben en ik zou liefst één van ferrari hebben :

430driver
12-10-2007, 18:58
ik zou eens kijken op [url]www.ferraristore.com[/url

enzotje
12-10-2007, 19:05
Zie er geen bij staan jammer :( . Maar ik zie wel veel andere dingen dat ik wel graag zou willen hebben :) maar die luidspreker van ferrari vind ik toch wel een beetje over

Tricky-design
20-10-2007, 15:00
Ik heb gisteren weer een stukje muurdecoratie binnen gehad van ferrari. De foto is niet op schaal, komt van de website. Het doek is een canvas doek van 60x90 cm.

Vond het wel mooi voor in mijn toekomstige app. dus heb het alvast maar gekocht :

enzotje
20-10-2007, 18:02
zeer trendy :D is de achtergrond van de muur ook zwart waar je het gaat ophangen

Tricky-design
20-10-2007, 18:45
zeer trendy :D is de achtergrond van de muur ook zwart waar je het gaat ophangen?

Weet ik nog niet, misschien wel. Moet even kijken hoe ik het ga inrichten. Eer nog een appartement kopen :P

Ben ook nog aan het azen op een ander canvas doek met een Ferrari 599

enzotje
21-10-2007, 13:03
Zou je ook eens een fototje kunnen plaatsen van die andere canvas?Ik had het idee om het ferrari logo op men deur te spuiten :)

Tricky-design
21-10-2007, 13:39
Here you go :

430driver
21-10-2007, 14:23
gave canvas van de 599. Waar heb je die gehaald

enzotje
21-10-2007, 21:51
Prachtig! Kan dat zijn dat het geen licentie heeft van ferrari? Want het teken van ferrari staat er niet op en bij die andere stond de i er niet op

Tricky-design
27-10-2007, 19:56
Ik heb ook de laatste afbeelding van de 599 binnen. Schitterend doek en dat voor een zacht prijsje op Ebay.

http://stores.ebay.nl/innovative-art-shop Dit is de shop waar ik al 3 doeken heb besteld. Super snelle levering. Maandag geld overmaken, vrijdag binnen. Al 3 keer gehad. Nette doeken en worden van elk maar 100 stuks gemaakt. (zeggen ze

enzotje
30-10-2007, 00:25
Hier een bierflesje uit plastiek met ferrari op :) je hebt ze ook nog in blik

Erikderaaf
31-10-2007, 20:28
Hebben jullie dit al gezien?? bij de praxis. T/m 3 nov 10% korting op assortiment...

moriaan1
31-10-2007, 21:13
Dit boekje werd uitgegevan aan de deelnemers, bij elk onderdeel van het evenement werd een kaart uitgedeeld.

Verkregen via Ecurie Francorchamps

Reiben
31-10-2007, 21:34
Dit boekje werd uitgegevan aan de deelnemers, bij elk onderdeel van het evenement werd een kaart uitgedeeld.

Verkregen via Ecurie Francorchamps.

Super Hans! Da's echt een heel mooi collectors item.
Ook die salontafel van Stef is heel erg mooi

Greetz

Reibe

Forza-Stef
01-11-2007, 10:25
er is een overstock wss :

enzotje
04-11-2007, 23:51
Ik heb in de fun een flipperkastje gezien van ferrari best leuk :

360spider
05-11-2007, 11:10
Here you go :)

Prachtige doeken patrick!!! Echt een aanwinst...!!! :

enzotje
06-11-2007, 19:58
Ik heb deze gadgets( achter de parfum zit nog een rood toiletzakje van F :) ) en kader van een F40 gekregen voor men verjaardag. Maar ik heb nog een vraagje die groene overal heeft mijn zus laten over komen van Italië en er werd gezegt dat de werknemers van ferrari hierin werkte maar ik dacht dat zij alleen in rode overals werkten. Weet iemand meer over de groene F overal

Hugo
06-11-2007, 21:00
Is inderdaad een Ferrari overall, alleen niet van "onze" Ferrari. Het logo is bv compleet anders. Vergeet niet dat Ferrari in Modena en omstreken een veel voorkomende naam is. Zo is er een Ferrari ventilator fabriek, eentje die tractoren maakt, diverse transportbedrijven en zo is er nog wel meer te vinden.

Groet,

Hug

Reiben
06-11-2007, 21:27
Is inderdaad een Ferrari overall, alleen niet van "onze" Ferrari. Het logo is bv compleet anders. Vergeet niet dat Ferrari in Modena en omstreken een veel voorkomende naam is. Zo is er een Ferrari ventilator fabriek, eentje die tractoren maakt, diverse transportbedrijven en zo is er nog wel meer te vinden.

Groet,

Hugo

Ik denk ook dat ie van een ander bedrijf is Jan. Maar die Ferrari black is zeker een aanwinst, ik vind het allezins een heel goed parfum. En die kader van de F40 is ook niet mis

Greetz

Reibe

enzotje
06-11-2007, 22:44
Mercie ben er juist ook achtergekomen want het teken is omkadert en de letters zijn te hoekig en aan elkaar. Teleur stelling voor men zus :(. Inderdaad Reiben de zwarte parfum ruikt zeer goed zou zelf durven zeggen beter dan de rode, is mijn smaak toch

mavanhaasteren
06-11-2007, 23:54
deze kreeg ik als verjaadags kado van de ouders van me baas uit Itali

360spider
07-11-2007, 15:35
Dat vet zon champagne fles, die zou ik bewaren als je ooit een eigen Ferrari mag dopen..

mtange
07-11-2007, 18:41
deze kreeg ik als verjaadags kado van de ouders van me baas uit Italië
Zo één heb ik er ook nog staan, een volle en een lege. Die lege heb ik helaas niet zelf leeg gedronken... ;)
Maar het zijn mooie flessen om er bij te hebben. Die fabriek ligt in de buurt van Trento, ben daar al een paar keer voorbij gereden. Altijd leuk om dat weer te zien, alleen al vanwege de naam Ferrari

nofear02
07-11-2007, 19:34
Dat vet zon champagne fles, die zou ik bewaren als je ooit een eigen Ferrari mag dopen...zeg ehhh, je gaat hem er toch niet tegenaan smijten zeker, net als bij een boot??? :D

360spider
08-11-2007, 09:14
zeg ehhh, je gaat hem er toch niet tegenaan smijten zeker, net als bij een boot??? :D.

Nee, nee zeker niet...

Voor als je de Ferrari de eerste avond in de garage hebt staan...
Dan toosten met je gezinnetje met het idee dat je nu alles hebt wat je wil.... Dat je gelukkig bent.... ;

Vivado Ferrari
08-11-2007, 10:23
Twee pronkstukken uit mijn verzameling; de achterbumper van de Ferrari 360 Modena Challenge van het Musterhuis Sportscars Team.
Van deze zelfde auto komt ook deze rechtervoorvelg van BBS.
Ik ben bijzonder trots op deze 2 items.....

mavanhaasteren
08-11-2007, 10:49
voor al die velg, die zou ik ook graag in me verzameling willen hebbe

Tricky-design
08-11-2007, 12:14
Twee pronkstukken uit mijn verzameling; de achterbumper van de Ferrari 360 Modena Challenge van het Musterhuis Sportscars Team.
Van deze zelfde auto komt ook deze rechtervoorvelg van BBS.
Ik ben bijzonder trots op deze 2 items......

Je vertelde het al in Houten, zeker twee pronkstukken. Goed geregeld en zeker voor die prijs (Y

enzotje
08-11-2007, 22:47
mooi uurwerk! Heb ik overlaatst ook zien staan :

moriaan1
14-11-2007, 12:41
Kom ik een aantal jaren geleden op ebay een jaar boek van 1993 tegen
Ziet er niet uit, ezelsoren, en veel gelezen.
Zie ik op pagina 3 een wel heel bekende handtekening van Luca de Montezemolo.

En dat voor 15 euro!

Een wel heel bijzonder item, van de architect van het ferrari NA Enzo

360spider
14-11-2007, 15:22
Dat is inderdaad een leuk toeval Hans voor een lage prijs...
Maar ik denk dat heel jou verzameling wel in deze thread mag :D
Het zijn onderhand allemaal collecters items..

moriaan1
14-11-2007, 15:44
nou, nou dat is wel heel enthousiast.

Hoe langer je verzamelt, hoe meer je weet, hoe meer je ziet, hoe meer je bemachtigt, en hoe meer je uiteindelijk hebt!!
Kortom, iedereen die serieus verzamelt kan in dezelfde tijd hetzelfde bereiken.
selectief omgaan met je budget is het belangrijkste.
Koop geen zaken die massaal worden geproduceerd, en laat je niet gek maken. De F1 2007 van Kimi staat over 10 jaar ook nog wel op marktplaats...en dan veeel goedkoper

moriaan1
15-11-2007, 21:41
et voil

360spider
15-11-2007, 23:53
Zeer mooi stuk om aan je verzameling toe te voegen. Is echt iets apart wat zeker in het zicht mag staan...!!

Vivado Ferrari
17-11-2007, 13:12
voor al die velg, die zou ik ook graag in me verzameling willen hebben

Nog even een close up

360spider
17-11-2007, 13:53
Echt een stoere velg jah, en je hebt ook al een bumper...
Het begin van je Ferrari is er dus al :

Erikderaaf
17-11-2007, 18:59
Zo'n velg is schitterend! Erg leuk... als ik ooit eens ruimte heb is dat een leuk iets om neer te zetten. Heb je overigens al eens iets gedaan met die wielnaaf, Vincent?

Ik heb deze week dit binnengekregen. Ben daar erg blij mee. Ook best een 'gadget'. 100% origineel :) (Barron Racing, Ferrari Challenge, Shell Historic Challenge

nofear02
17-11-2007, 19:21
Ik heb deze week dit binnengekregen. Ben daar erg blij mee. Ook best een 'gadget'. 100% origineel :) (Barron Racing, Ferrari Challenge, Shell Historic Challenge)Oeeeeiiiii, die 2e en 3e vind ik gemeen mooi Erik! Waar heb je ze gekocht?? Prach-tig

Vivado Ferrari
17-11-2007, 21:13
Prachtige jacks, maar dat wist je al;

mtange
19-11-2007, 19:59
Erik, prachtige jacks!! Die zijn best bijzonder ja. :

Hugo
24-11-2007, 21:00
Deze week op Marktplaats een Ferrari zuiger op lederen voet gekocht. Ik denk dat dit door Ferrari aan de deelnemers van de 1988 Mille Miglia is uitgegeven.

Een leuke aanwinst.

Hug

Erikderaaf
24-11-2007, 21:02
Zo Hugo, dat is iets moois zeg! Weet je ook uit welk type F die komt

moriaan1
25-11-2007, 17:17
Zo Hugo, dat is iets moois zeg! Weet je ook uit welk type F die komt?

Hugo, leuk object, had hem gezien en zag dat de verkoper ook een ander item van de mm 1988 aanbood.

Denk dat het een 348 of 355 zuiger is....correct me if I'm wrong!

Heb trouwens dat eerder gezochte panamericanboek voor 60 euro op de kop getikt in Italie

Han

Hugo
25-11-2007, 21:47
Ik heb geen idee uit welke Ferrari de zuiger komt, elke info is welkom

moriaan1
25-11-2007, 22:28
Hugo, leuk object, had hem gezien en zag dat de verkoper ook een ander item van de mm 1988 aanbood.

Denk dat het een 348 of 355 zuiger is....correct me if I'm wrong!

Fout en nog stom ook!
1988 waren zowel 348 als 355 er nog niet eens.......
bedacht ik me in de loop van de middag.

Heb er vanavond de nodige brochures en boekwerken op nageslagen maar kan het niet vinden.

In de Idea brochure uit 1999 staat wel iets wat er op lijkt, maar het niet is!
Nergens een plaatje van een zuiger van rond die periode te vinden, ook niet op de diverse technische motortekeningen.

Ik vermoedt dat het een QV zuiger uit de Mondial of 328 betreft. Dat is in ieder geval beter in de goede richting.....

Han

Fumacher
03-12-2007, 21:03
Vorige week dit weten te scoren bij Kroymans. Ben er superblij mee!:) Voor hun was het grof afval, voor mij een goedklompje.

Weet nog niet wat ik ermee ga/ kan doen. Hij is namelijk te groot om in mn kast te kunnen.
Ik bekijk alle opties nog even, maar wie weet er wat je voor zo'n object anders kan vragen op marktplaats?

Gr.

V

nofear02
03-12-2007, 22:04
Ben er superblij mee!:)
..
wie weet er wat je voor zo'n object anders kan vragen op marktplaats?
huh??? :D :D. ah zo! :D :

mavanhaasteren
03-12-2007, 22:05
Vorige week dit weten te scoren bij Kroymans. Ben er superblij mee!:) Voor hun was het grof afval, voor mij een goedklompje.

Weet nog niet wat ik ermee ga/ kan doen. Hij is namelijk te groot om in mn kast te kunnen.
Ik bekijk alle opties nog even, maar wie weet er wat je voor zo'n object anders kan vragen op marktplaats?

Gr.

Vu

voordat je aan marktplaats denkt laat het ond dan eerst weten ik denk namelijk dat je dan marktplaats niet gaat hale

246Dino
04-12-2007, 01:21
voordat je aan marktplaats denkt laat het ond dan eerst weten ik denk namelijk dat je dan marktplaats niet gaat halen

Hoezo marktplaats niet gaan halen, hij staat er al op ! :)
Zoek maar eens op 360 challenge koplamp op marktplaats

Fumacher
04-12-2007, 11:28
Hoezo marktplaats niet gaan halen, hij staat er al op ! :)
Zoek maar eens op 360 challenge koplamp op marktplaats.

:D ff peilen wat zoiets waard is ;

Fumacher
04-12-2007, 11:32
Nieuwe kleren en schoenen :) Forza Ferrari!!!

nofear02
04-12-2007, 12:23
Nieuwe kleren en schoenen :) Forza Ferrari!!!!
woooooow; jij hebt goed ingeslagen Vu! mooie spullen

Reiben
24-12-2007, 19:57
Vandaag in een Doe-het-zelf zaak kwam ik aanstekers tegen met daarop foto's van de 360 Challenge. Ik heb er de 2 mooiste uitgekozen en gekocht :) Samen met mijn Michael Schumacher aansteker en die van Marlboro die ik al langer had, heb ik ze dan maar eens op de foto geze

Erikderaaf
24-12-2007, 20:17
Mooi spul Vu! Waar heb je die vandaan want ik zoek nog een goede shop in NL die puma ferrari spullen heeft..

nofear02
24-12-2007, 20:18
Vandaag in een Doe-het-zelf zaak kwam ik aanstekers tegen met daarop foto's van de 360 Challenge. Ik heb er de 2 mooiste uitgekozen en gekocht :) Zo-hoow, da's niet verkeerd Bert. Kostte die aanstekers, als ik zo vrij mag zijn

Reiben
24-12-2007, 20:30
€1,45 per stuk. Voor een aansteker met zo een mooie afbeelding erop had ik dat wel over

Greetz

Reibe

nofear02
24-12-2007, 21:01
€1,45 per stuk..... had ik dat er wel voor over??? Dat is totaal geen geld man! al was t 4,95 geweest, dan had ik hem ook nog gekocht! hebben ze er nog meer, hoe komt die man eraan?? doe er eens 50... ;

250lm
25-12-2007, 11:47
had ik dat er wel voor over??? Dat is totaal geen geld man! al was t 4,95 geweest, dan had ik hem ook nog gekocht! hebben ze er nog meer, hoe komt die man eraan?? doe er eens 50... ;)

Heb er nog twee dubbel geloof ik. Zal ze eens meenemen naar maastricht

Reiben
25-12-2007, 16:26
had ik dat er wel voor over??? Dat is totaal geen geld man! al was t 4,95 geweest, dan had ik hem ook nog gekocht! hebben ze er nog meer, hoe komt die man eraan?? doe er eens 50... ;)

Normaal gezien ga ik volgende week nog eens naar die winkel. Er stonden er nog een stuk of 5 in dat doosje. Maar ik wil wel eens vragen of ie er nog meer heeft hoor ;)

Hele mooie horloge van jou trouwens Lars

Greetz

Reibe

Nuvolari
29-12-2007, 11:39
Andere rijders die dag: Phil Hill, John Surtees, Stirling Moss, Tony Brooks, Clay Regazzoni, Roy Savadori, David Piper en Paul Frere.

(bold staan sowieso op de foto... wie die anderen zijn weet ik nie ;))

Hopelijk komt de foto mee... (ben nieuw hier op dit forum)

Van links naar rechts:
Roy Salvadori, Froilan Gonzalez, Phil Hill, ?, Cliff Allison, ?, ?, Stirling Moss

Edwi

enzotje
30-12-2007, 15:03
2 metal wall sign

Reiben
03-02-2008, 13:06
Mijn laatste aanwinsten: Een Ferrari badhanddoek en washandj

enzotje
05-02-2008, 21:15
mooie handdoeken heb ik ook maar ik durf ze niet gebruiken. Ga jij ze gebruiken :

430driver
06-02-2008, 17:04
Heb gisteren op ebay een Hardback brochure " gewonnen" van de 612 Scaglietti. Hij schijnt best bijzonder tezijn aangezien de meeste scaglietti folders gewoon een slappe kaft hebben

Reiben
07-02-2008, 16:39
mooie handdoeken heb ik ook maar ik durf ze niet gebruiken. Ga jij ze gebruiken :D

Nee ze liggen mooi in de kast :). Mooie aanwinst ook voor jou Mark die 612 Brochure

Greetz

Reibe

Rosso by Raimondo
07-02-2008, 18:59
Heb gisteren op ebay een Hardback brochure " gewonnen" van de 612 Scaglietti. Hij schijnt best bijzonder tezijn aangezien de meeste scaglietti folders gewoon een slappe kaft hebben.

proficiat, ik kom nog wel eens een bakkie doen bij je! Dit om al die folders van je te bewonderen

Vivado Ferrari
08-02-2008, 14:44
Eergisteren deze 2 posters + Kalender binnengekregen....

Erikderaaf
08-02-2008, 14:55
Wauw, Dat is gaaf vin! Super

moriaan1
09-02-2008, 00:03
Heb gisteren op ebay een Hardback brochure " gewonnen" van de 612 Scaglietti. Hij schijnt best bijzonder tezijn aangezien de meeste scaglietti folders gewoon een slappe kaft hebben.

Erg mooie brochure, van de 599 hebben ze ook een heel mooi boekwerk met blauwe hoes en zilveren cavallino!

De laatste jaren worden ze mooier en mooier!

Han

430driver
09-02-2008, 09:54
Ik heb een 599 folder/boek met een zwarte hoes met "ill cavallino rampante": idd mooi boek

430driver
09-02-2008, 09:56
proficiat, ik kom nog wel eens een bakkie doen bij je! Dit om al die folders van je te bewonderen.

Je bent van harte welkom, dat weet je....enne je weet waar ik woon haha

Reiben
10-02-2008, 15:03
Eergisteren deze 2 posters + Kalender binnengekregen.....

Hele mooie aanwinsten Vincent! Ik ben ook nogal verslaafd aan posters, heb alleen geen plaats meer om ze te hangen

Greetz

Reiben

PS: Post 75

430driver
11-02-2008, 17:46
zojuist m'n "hardback" 612 Scaglietti brochure uitgepakt.....Errug gaaf! Nu heb ik het programma tenminste compleet, want de Scaglietti had ik nog niet, sorry

beemer_007
18-02-2008, 12:30
Vandaag draadloos weerstation 'Oregon Scientific Monza' toegestuurd gekregen. Had ik gewonnen op ebay - Duitsland. Helemaal niet duur , heb er andere gevonden voor een 6- tot 7-voud van mijn prijs.
Ik ben er erg blij mee

430driver
18-02-2008, 18:19
Mooie gadget Chris

Reiben
20-02-2008, 14:15
Mooie aanwinst Chris! Mag ik zo vrij zijn je te vragen wat je er voor betaald hebt? (Desnoods stuur je me maar een pm-etje)

Greetz

Reibe

beemer_007
27-02-2008, 22:14
Zijn er hier F-chatter die dit gps-systeem gebruiken ?
Is dit toestel van goede kwaliteit ? Gebruiksvriendelijk , nauwkeurigheid , ... ?
Er staan er verschillende te koop op Ebay, lijkt me heel mooi en apart .

Graag jullie reacties ...

Bedankt
Chri

246Dino
30-03-2008, 17:58
Gisteren in Essen op de Techno Classica nog 3 DVD's gekocht.
Een DVD van over de Mille Miglia, en twee in de serie Victory by design, de ene gaat over Maserati en de andere over Ferrari.
Op de DVD rijimpressies van ca. 18 Ferrari's waaronder 166 MM, 246S, 250 GTO, 275 GTB (lightweigt), 330 P3, 312 PB en Enzo.
Gepresenteerd door Alain de Cadenet.
Perfect beeld en geluid (5.1 DTS).

mtange
01-04-2008, 20:20
Via de Shell website is weer een mooi stickervel te bestellen van de Scuderia Ferrari.
Ik kreeg het afgelopen weekend al binnen, hierbij een scan.

http://www.shell.com/home/ferrari-en/html/iwgen/motorsport/app_stickers.html

tifosi_forever
01-04-2008, 20:37
Is onderweg :D

Ik heb de vorige ook, goeie actie van shell. Ze hebben ook eens een boekje uitgegeven: " How an F1 car works".

swatje
02-04-2008, 01:12
Ik heb al een paar jaar ééntje gekocht paar jaar terug de wielen draaien en hiet bootst het geronk van de motor na. Ik heb het kunnen kopen in einde reeks.

Gilles027
02-04-2008, 17:19
Ik heb ook een, via Ferrari Store in Maranello

Gilles027
02-04-2008, 17:23
En dit wat ik zelf maak in Carbon, speciale vrienden hebben het zoals op de eerste foto, laatste foto is het paartje nog niet in het vernis, fotos zijn niet duidelijk

246Dino
02-04-2008, 17:33
En dit wat ik zelf maak in Carbon, speciale vrienden hebben het zoals op de eerste foto, laatste foto is het paartje nog niet in het vernis, fotos zijn niet duidelijk

Hallo Gilles

Dat paardje op de eerste foto ziet er heel mooi uit.
Je hebt daar echt wat unieks gemaakt.
Mijn complimenten !

mtange
02-04-2008, 17:49
Werkelijk waar schitterend Gilles! Erg knap gedaan.
Hoe groot moet ik dit ongeveer zien?

mavanhaasteren
02-04-2008, 18:31
dat is wel heel erg mooi
zou het zo willen hebben :D

Gilles027
02-04-2008, 18:33
Het is inderdaat uniek en zoals ik geschreven heb "aleen speciale vrienden hebben er zo een"
mtange het is ongeveer 10cm hoog

Dutchie
02-04-2008, 21:23
mooi stukje vakwerk

nofear02
02-04-2008, 22:12
fan-tas-tisch!! woow.

Mondialseeker
02-04-2008, 22:19
Zeer mooi.
Puik werk Gilles!
Groeten
Jurgen

swatje
03-04-2008, 00:08
heel mooi Gilles!

Gilles027
03-04-2008, 10:46
Bedank allemaal

mavanhaasteren
10-04-2008, 08:25
laatst deze dvd besteld. verteld n een leuk verhaal de levens historie van Enzo Ferrari. koste € 11 dus voor het geld hoef je het niet te laten.
komen ook een hoop mooie stukken over de F1 in voor met het heerlijke geluid

Fokkerjockey
11-04-2008, 00:25
Vorige week besloten om mezelf te trakteren en vandaag kwam de zending aan!
Altijd al willen hebben en dan nu eindelijk 'the real stuff' in handen :D:D
...nu nog de rest van de auto...
(Weegt trouwens bijna niets bij elkaar)

Vivado Ferrari
11-04-2008, 15:52
Dat is leuk spul Michel!:) Nog helemaal in de verpakking! Gaaf!

Fokkerjockey
11-04-2008, 22:16
Dat is leuk spul Michel!:) Nog helemaal in de verpakking! Gaaf!

Als ik goed op je foto's heb gekeken heb jij toch ook een leuke collectie emblemen in de vitrinekasten hangen!!!!
Heb je die langzaam bij elkaar gespaard of net als ik...;)?

Vivado Ferrari
11-04-2008, 22:20
Als ik goed op je foto's heb gekeken heb jij toch ook een leuke collectie emblemen in de vitrinekasten hangen!!!!
Heb je die langzaam bij elkaar gespaard of net als ik...;)?

Langzaam bij elkaar gespaard, goed gezocht en natuurlijk voor leuke prizen aangeschaft.
Is leuk om er bij te verzamelen:)

Fokkerjockey
11-04-2008, 22:23
Is leuk om er bij te verzamelen:)

I hear ya! :D:D

430driver
12-04-2008, 17:51
Waar heb jij je F logo's dan vandaan Vincent? PM me maar FFF

Vivado Ferrari
12-04-2008, 20:35
Waar heb jij je F logo's dan vandaan Vincent? PM me maar FFF

Ebay en Marktplaats.....ssst!;)

dcpixels
12-04-2008, 21:37
Mark, ze staan momenteel ook weer op MP ... iemand uit Hoornaar.

Dino2400
13-04-2008, 12:13
Zoals beloofd een paar foto's van een deel van mijn "boekenkast". Mijn verzameling bestaat tegenwoordig uit hoofdzakelijk boeken , tijdschriften en brochures. Met name de Ferrari jaarboeken zijn mijn favoriet. Deze heb ik compleet vanaf 1959 m.u.v 1961 en de jaarboeken uitgegeven door arexons in de jaren '70.

Daarnaast uiteraard het beste tijdschrift Cavallino, deze serie heb ik compleet vanaf nr.1 ( een originele en niet de 2nd printing...) Op de foto staan de eerste 12 uitgaves.

Hugo
13-04-2008, 12:17
Mooie collectie Maarten!

Kun je iets meer vertellen over het laatste boek, bij de Barron boeken?

Hugo

.

Dino2400
13-04-2008, 12:21
Sommige van de jaarboeken zijn bijzonder vanwege persoonlijke boodschappen;

In het jaarboek 1995, een persoonlijk kaartje van de heer Montezemolo.

In het jaarboek 1968/1970 , de handtekening en persoonlijke boodschap van Arturo Merzario

In het jaarboek 1965 , een persoonlijke boodschap van Enzo Ferrari ( helaas GEEN handtekening...)

Dino2400
13-04-2008, 12:24
Hey Hugo!

Moet ik je dat uitleggen??? Mijn tweede set van deze boeken is geloof ik ergens in Doetinchem beland?? Ene bekende fotograaf dacht ik?

Groeten uit A'foort

Vivado Ferrari
13-04-2008, 12:24
Wat een mooie Collectie boeken! Die Barron Racing jaarboeken heb ik zelf ook. Mooi hoor!:)

Dino2400
13-04-2008, 12:27
Oww wacht ff...
Je bedoeld het boek wat er onder ligt...

Dit is het jubileumboek van de "Gruppo Sportivo Ferraristi Rezzato" ( 1956 - 2006) Dit is zo'n beetje de oudste zoniet de oudste Ferrariclub ter wereld?

Dino2400
13-04-2008, 17:14
Wat een mooie Collectie boeken! Die Barron Racing jaarboeken heb ik zelf ook. Mooi hoor!:)

Even je website bezocht... Jou collectie mag er ook zijn! Barron boeken zijn inderdaad schitterend gemaakt en staan zeer fraaie foto's in. Ik zou mijn collectie graag nog een keer kunnen uitbreiden met de Barron-magazines. Helaas nog niet kunnen vinden...

Vivado Ferrari
13-04-2008, 17:30
Even je website bezocht... Jou collectie mag er ook zijn! Barron boeken zijn inderdaad schitterend gemaakt en staan zeer fraaie foto's in. Ik zou mijn collectie graag nog een keer kunnen uitbreiden met de Barron-magazines. Helaas nog niet kunnen vinden...

Bedankt voor je compliment!:) Ik heb alle Barron Magazines in mijn boekenkast staan. Ik zal eens foto's plaatsen van deze.....
Ze zijn zeker moeilijk te vinden. Maar dat is de spanning van het verzamelen.