View Full Version : Ferrari memorabilia, collectors items & gadgets.
430driver
16-10-2010, 20:42
Grazie mille Enzo! Ik ben er ontzettend blij mee!
wesleyruytrmn
17-10-2010, 14:09
Jeetje Mark, hoe verzin je zoiets moois!! Uniek een héél gaaf!! Bijzonder item in je collectie.
430driver
17-10-2010, 16:12
Ik liep eigenlijk al vanaf het moment dat ik die F1 Kelk had gekocht (1997) rond met een idee om het te presenteren op Carbon, maar ik had toen echt geen idee waar het te laten maken aangezien Carbon toch best duur is.......
Tja, toen Enzo op mijn pad kwam hier was het idee al snel uitgebroed......Hij heeft mijn idee perfect weten te vertalen naar hetgeen hier is getoond........Nu ik ook nog het chromen paardje heb weten te bemachtigen via ebay is het helemaal compleet en ben ik SUPERblij!
(ik zal het de 31e meenemen......)
jutenjul
17-10-2010, 17:24
we waren gisteren in Hagen ( Duitsland )
daar kwam ik dit geurtje tegen
hebben we dit ook in NL ? ik had het nog niet eerder gezien
Michel.
Het ruikt naar verbrand rubber of is deze met de Euro95 geur? ;)
berrie355
17-10-2010, 18:08
Michel.
Als het origineel Ferrari is zal het hier waarschijnlijk ook te verkrijgen zijn.
430driver
17-10-2010, 18:28
verkrijgbaar in de F-store 49 euro
http://store.ferrari.com/fr/accessoires/parfum-ferrari/parfum-scuderia-ferrari.html
wesleyruytrmn
17-10-2010, 20:50
Michel.
Heb hem in de store gezien, en hij rook voor mij niet lekker.
Ik heb nu 3x Ferrari luchtje staan. Zwart, Extreme en Uomo!
berrie355
18-10-2010, 15:14
Ben voor Extreme !
430driver
18-10-2010, 16:02
de extreme is erg lekker: heb m destijds in 2007 in Maranello ook gekocht....
wesleyruytrmn
18-10-2010, 16:21
Ben voor Extreme !
Het vrouwtje hier ook!! :D Alledrie zijn goedgekeurd, maar op de trouwerij had ik toch echt wel de Extreme op. Hij is favoriet!
moriaan1
23-10-2010, 14:32
leuk winkeltje..
http://shop.ebay.com/rcclee/m.html
leuk winkeltje..
http://shop.ebay.com/rcclee/m.html
Beetje duur alleen ;)
430driver
24-10-2010, 18:13
gaat helemaal nergens over: gewoon een manier om flink te cashen......jammer....
moriaan1
24-10-2010, 19:04
ik denk dat je bij de officiele Ferrari-store meer betaalt..
430driver
24-10-2010, 19:12
ook dat vind ik belachelijk! Ok, als ik zou bulken van de knaken zou ik het waarschijnlijk wel leuk vinden om IETS in huis te halen van dit kaliber, maar toch blijf ik
het belachelijk duur vinden....
Alfredino
25-10-2010, 13:19
Deze "enzo Ferrari cup" heb ik gezien op de opendeurdag van RSCA. Dus plaats ik hem maar even! waarschijnlijk nog niet door velen op dit forum gezien?
(excuses voor mindere kwaliteit van foto's, maar is met gsm en stond achter glas...)
wesleyruytrmn
25-10-2010, 13:39
Leuk gespot Thomas! Heb even op Google gekeken wat RSCA is...ik had geen idee. Maar het is dus Royal Sporting Club Anderlecht.
Alfredino
27-10-2010, 12:49
Ooow ja, voor de Nederlanders misschien wat moeilijker te weten! excuses!
berrie355
27-10-2010, 13:25
Die cup is gaaf joh.
Hij lijkt ook erg oud en zwaar. (En veel €tjes waard)
Lijkt me mooier als ze er weer een competitie van maken. Kunnen ze de prijs weer uitreiken.
berrie355
27-10-2010, 16:44
is ook zo.
Is me eindelijk gelukt om het beeld van Enzo Ferrari te "winnen"op Ebay.
Schaal 1:9
Zie foto die ik van de site heb afgehaald.
Zodra ik de beeldjes binnen heb zal ik zelf betere foto's maken.
mavanhaasteren
03-11-2010, 19:12
van het weekend in houten ook deze gescoord
Enzo heeft denk ik redelijk zaken kunnen doen zo te zien.
430driver
03-11-2010, 19:48
inderdaad! hahahaha
Vivado Ferrari
04-11-2010, 07:04
Is me eindelijk gelukt om het beeld van Enzo Ferrari te "winnen"op Ebay.
Schaal 1:9
Zie foto die ik van de site heb afgehaald.
Zodra ik de beeldjes binnen heb zal ik zelf betere foto's maken.
Mooi aanwinst, Ben!:)
Gilles027
04-11-2010, 12:47
Enzo heeft denk ik redelijk zaken kunnen doen zo te zien.
inderdaad! hahahaha
bij de forum verkoop is het zo niet uit gekomen, als je de stukken werkelijk ziet komt het beter uit, daar dat ik ze mee genomen heb ik heb nog twee paardjes en een middenconsole over
Afgelopen week deze kleurstalen van PPG voor Ferrari binnen gekregen.
Afmetingen zijn ca. 16 x 22 cm.
In de range colour samples zitten er 16 en in de out of range samples 12.
Op de achterkant van de kleurstalen de naam en een eventueel (kleur)nummer.
Leuke aanwinst Gerard. Wordt er op de achterkant ook aangegeven wat de naam van de kleur is?
Leuke aanwinst Gerard. Wordt er op de achterkant ook aangegeven wat de naam van de kleur is?
Michael, mijn post even goed lezen en je weet hoe het zit :p:D
Michael, mijn post even goed lezen en je weet hoe het zit :p:D
Uuh.. ik was zo onder de indruk van al die mooie kleurtjes dat ik dat helemaal vergeten ben.. ;)
Wel handig om op deze manier dan de kleuren te weten, een afbeelding op internet is toch altijd net weer iets anders dan de werkelijkheid.
Vivado Ferrari
31-12-2010, 06:44
Gisteren een vintagelook Ferrari jack binnengekregen van Fila.
Blauw, met Ferrari logo en de tekst; Lucybelle II op de borst.
Zal vd week een fotootje plaatsen....
dcpixels
31-12-2010, 10:55
Gisteren een vintagelook Ferrari jack binnengekregen van Fila.
Blauw, met Ferrari logo en de tekst; Lucybelle II op de borst.
Zal vd week een fotootje plaatsen....
Wat apart Vin, in het blauw. Ik ben benieuwd hoe hij eruit ziet.
moriaan1
31-12-2010, 11:08
Je weet wie of wat Lucybelle II is?
er zijn 2 verschillende verhalen over deze naam.
Koosnaampje of vernoemd naar een "vriendin".
Ik krijg de komende week een nwe Lucybelle II binnen, een prachtige Le phoenix.
Hans
dcpixels
31-12-2010, 11:13
Je weet wie of wat Lucybelle II is?
er zijn 2 verschillende verhalen over deze naam.
Koosnaampje of vernoemd naar een "vriendin".
Ik krijg de komende week een nwe Lucybelle II binnen, een prachtige Le phoenix.
Hans
Dat moet dan een 250 Testa Rossa zijn (?)
moriaan1
31-12-2010, 13:32
klopt, maar er zit een heel verhaal aan vast...
250TR 0732 Toenmalig eigenaar Ed Hugus heeft de auto ingezet op Le Mans met de naam Lucybelle 2 7de Le Mans 1958.
De naam Lucybelle werd in verband gebracht met een filmactrice met wie hij een affaire had. De werkelijke naam van de actrice was overigens anders...
De lucybelle I was zijn jacht.
Deze TR heeft een mooie geschiedenis, de daarop volgende eigenaar racete ermee in het amerikaanse clubcircuit, en versleepte hem van circuit naar circuit op een trailer achter een Ferrari 250 TDF.
430driver
31-12-2010, 14:23
Hans, jij hebt "haar" toch al van Heco? Marnix ook trouwens......
moriaan1
31-12-2010, 16:08
Hans, jij hebt "haar" toch al van Heco? Marnix ook trouwens......
Ik heb een oude Heco, de 1:12 MG en volgende week een Le Phoenix..
een van de 1:43's gaat worden verkocht, ik weet alleen nog niet welke, de Heco is prachtig en staat al sinds 1990 in de vitrine, de Le Phoenix is gebouwd door Lex Rijsdijk en ziet er op de plaatjes fantastisch uit!
Hans
430driver
31-12-2010, 16:36
OJA! dat was ik even vergeten......had nog gezocht in de handbouwdraad, maar heb er overheen gekeken mogelijk.....
Persoonlijk vind ik m niet mooi, maar ik snap best waarom sommige m willen hebben.
Vivado Ferrari
31-12-2010, 19:54
klopt, maar er zit een heel verhaal aan vast...
250TR 0732 Toenmalig eigenaar Ed Hugus heeft de auto ingezet op Le Mans met de naam Lucybelle 2 7de Le Mans 1958.
De naam Lucybelle werd in verband gebracht met een filmactrice met wie hij een affaire had. De werkelijke naam van de actrice was overigens anders...
De lucybelle I was zijn jacht.
Deze TR heeft een mooie geschiedenis, de daarop volgende eigenaar racete ermee in het amerikaanse clubcircuit, en versleepte hem van circuit naar circuit op een trailer achter een Ferrari 250 TDF.
Michael Sheehan heeft er nog de Mille Miglia meegereden. Daar heb ik het model van....
Ed Huges reed ook met de 250 GT Sperimentale in dezelfde wit/blauwe kleurstelling.
In Valencia de volgende Ferrari bekers mee kunnen nemen.
Het is dat paardje wat erop staat hè.. :)
.
irdeknegt
15-03-2011, 16:37
Hey allemaal.
Voor mensen die nog op zoek zijn naar Ferrari kleding..
Er zit in het centrum van Antwerpen zit een Puma Store waar ze veel Ferrari kleding verkopen tegen redelijke prijzen. Ze hebben er onder andere Vesten, Jassen en schoenen. Dus voor wie nog wat kleding wil hebben.. Daar moet je zijn.
Groeten Ivo
430driver
22-04-2011, 17:18
Een tijdje geleden is mijn iphone op de grond gefl...eh gevallen....
Wat was ik er ziek van! Gelukkig vandaag een nieuwe ruit geplaatst (tja, ik kan veel, maar dit niet hahaha) en mijn Apple is weer nieuw gelukkig.
Om dit te voorkomen, (en ter bescherming van) heb ik op internet een heel mooi leren hoesje gekocht waar hij heel mooi in past en (hopelijk) krassen uitblijven.
Wat was ik er ziek van! Gelukkig vandaag een nieuwe ruit geplaatst (tja, ik kan veel, maar dit niet hahaha) en mijn Apple is weer nieuw gelukkig.
Om dit te voorkomen, (en ter bescherming van) heb ik op internet een heel mooi leren hoesje gekocht waar hij heel mooi in past en (hopelijk) krassen uitblijven.
Nice.
Duur?
430driver
22-04-2011, 22:11
25 eurootjes......echt leer
25 eurootjes......echt leer
Heb je een web linkje?
430driver
22-04-2011, 22:55
Astemblief!
http://cgi.ebay.nl/iPhone-3G-Ferrari-Sleeve-Modena-Leather-Red-/120713537224?pt=LH_DefaultDomain_146&hash=item1c1b1666c8#ht_2062wt_907
verzendkosten zijn er niet: geweldig!
Thanx, alleen ff afmetingen bekijken of mijn HD2 er ook in kan.
Ze hebben er meerdere modellen in zie ik :D
Keuze maken wordt dan ook nog lastig ;)
Mijn iPhone is op een soortgelijke wijze echter geëindigd. Ik ging onderuit met de fiets, boven op de iPhone geland. Was niet echt veel van over. Hoesje helpt zeker kijk wel uit dat hij niet snel ruim wordt, dan krijg je dat hij er zo uit kan glijden.
Vivado Ferrari
17-05-2011, 21:02
Laatst dit petje gescoort!:)
430driver
28-05-2011, 19:49
Gisteren een leuke app binnengehaald voor
mijn iphone: verschillende Ferrari sounds (458, 430, 430 scuderia, california, 599 fiorano en 612 scaglietti)
Deze kun je instellen als beltoon en je kunt ze beluisteren tijdens een accelleratie waarbij je kunt kiezen tussen automaat of manueel: deze laatste kun je dan zelf 'schakelen'
Tot slot kun je nog n kwis spele. Waarbij je een accelleratie te horen krijgt en je t juiste type erbij moet zoeken.....binnen 30sec.
Kost €1,59
Zojuist mijn Ferrari sleutelhanger voor regulier gebruik binnen gekregen, 't is de Carbon versie. Hij was uitverkocht bij de online store en bij Munsterhuis, Kroymans kon het uiteraard weer regelen! Erg mooi resultaat, de foto niet mede door de geweldige camera in de E71.
berrie355
04-07-2011, 17:14
Zoals gezegd in een andere draad ben ik net terug van vakantie en ook daar een Ferrari item gekocht. Ach, het is makkelijk voor in de auto.
(Hoort misschien niet eens tussen deze leuke spulletjes thuis).
Het is een CD houder c.q. hoes.
Vandaag weer een kleurenwaaier van Ferrarikleuren uit de jaren 50 en 60 binnen gekregen.
Ik had er al 2 en dit is dus de derde, zie deze post:http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=120557&postcount=779
Foto's 1 t/m 3
Ook vandaag binnen een tekening van de FF in een kartonnen box.
Afmeting ca. 50 x 30 cm.
Foto's 4 + 5
Vivado Ferrari
05-07-2011, 21:32
Bijzonder mooi Gerhard!:)
dcpixels
05-07-2011, 22:51
Beide items zijn weer erg mooi Gerard.
Weet iemand ook of er over de SA Aperta een brochure/info-boek is verschenen zoals de 599 GTO, 599 GTB? Zo ja, weet iemand dan ook een bestelcode?
Van de SA is mij niets bekend, helaas....
jutenjul
08-07-2011, 21:03
Weet iemand ook of er over de SA Aperta een brochure/info-boek is verschenen zoals de 599 GTO, 599 GTB? Zo ja, weet iemand dan ook een bestelcode?
bel eens met kroymans of munsterhuis
die weten het vast wel
Michel.
berrie355
13-09-2011, 22:10
Beste forum leden,
Wellicht iets voor één van de Die-Hard fans hier.
Volgens mij ben ik hier dan wel in de juiste draad.
(Hopelijk komt de foto er goed bij.)
Design ledikant. Door een professionele timmerman in opdracht gemaakt.
Hardhouten lijst (meranti) en de rest van het bed is gemaakt van geponsd
en geschuurd aluminium op hout gemonteerd.
Dit materiaal is speciaal voor Ferrari ontwikkeld en gemaakt voor gebruik in de
paddock-wagens. De wagens zijn 7 jaar geleden gemaakt bij Lamboo Specials
te Zoetermeer.
Inclusief twee bij passende nachtkastjes van hetzelfde materiaal en vuren latten geschikt als bedbodem. Geschikt voor een matras van 140 bij 200.
Prijs € 275,--
Mooi bed, geen geld.
Het is van een vriend van me.
Stuur maar een PM bij interesse.
Afgelopen zaterdag op de NAMAC beurs in Houten geen modelauto gekocht maar wel oa. een speciale Ferrari " Corse Clienti "agenda (ca. 17 x 23 cm)
Zit in een speciale verpakking en de agenda zelf heeft een witte omslag met op de voorkant een zilverkleurig paardje.
In de agenda oa. het complete ferrari programma voor 2012 met oa. F1, challenge, F1 clienti en XX programma.
Schijnt een gelimiteerde uitgave te zijn uitgegven tijdens de Finali Mondiale 2011 in Mugello.
jutenjul
09-12-2011, 22:33
ziet er mooi uit Gerard
ben je niet voor niks helemaal naar Houten gereden
je schrijft o.a en wat is nu het anderen
Michel.
berrie355
24-01-2012, 14:13
Voor de liefhebbers met kinderen, ze verkopen nu bij de supermarkt Dirk, ook bekend als Jan Linders en ik geloof nog wat namen, schoenen van Ferrari voor kids.
Ook kreeg ik een telefoontje van Poleposition te Zandvoort dat ze een aantal 348TB's binnen hebben van Hotweels Elite. (volgens mij is deze weer eenmalig uitgegeven.)
Beter laat dan niet zullen ze in Maranello wel denken. Nieuwjaarsgroet 2012 kwam vandaag binnen.
Hugo
En gewoon met de hand geschreven!
(Of is het een goede kopie?)
Wel leuk dat ze netjes wat terug sturen, ook al zijn we al bijna twee maanden verder.
Beter laat dan niet zullen ze in Maranello wel denken. Nieuwjaarsgroet 2012 kwam vandaag binnen.
Hugo
Da´s toch leuke post om te krijgen!
Voor de liefhebber, Olympus Ferrari camera te koop op fotoapparatuur.nl:
http://www.fotoapparatuur.nl/Olympus/Antiek-Verzamel/Olympus-Ferrari-Digital-model-2004/Ad142580.html
(ik ben NIET de verkoper dus mij geen vragen stellen over prijs etc)
Ferrari 250 Europa chassis uitgegeven als persfoto
Heb mijzelf de brochure van de FF en de eerder genoemde litho cadeau gedaan van de FF. Erg mooi!
Vivado Ferrari
24-04-2012, 19:50
Afgelopen zaterdag van Dhr. Donkers, van FCN's Ascari, een schitterende kalender gekregen:)
sharknose67
24-04-2012, 20:20
Dat lijkt me een mooie aanvulling op de verzameling.
moriaan1
24-04-2012, 20:21
ach 25 april = 25 april
Vivado Ferrari
24-04-2012, 20:35
ach 25 april = 25 april
Ja, de kalender is wat achterhaald, Hans;)
ferrarirood
22-05-2012, 10:02
wat te denken van deze limited edition can van ferrari :)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.