View Full Version : FCN: 'Frankrijk-rit' incl. Grand Prix Monaco, 24-30 mei 2007
nofear02
19-05-2007, 23:27
Wie gaan er allemaal van hier mee met deze zeer spectaculaire reis?
ik ga mee robert, heb het geluk dat er nog een plaatsje vrij was bij een clublid!
ik ga ook mee samen met vlugge Jaapie.
we vertrekken rond 09.30 bij de texaco voor de moerdijkbrug.
bij de belgische grens sluit er nog een groep aan
nofear02
20-05-2007, 18:50
ik ga mee robert, heb het geluk dat er nog een plaatsje vrij was bij een clublid!
Wow Jur!: mazzelaar! :). Heel goed hoor! Dat wordt een fantastische reis man. Dus dan hebben we:
- Paulus en Jaapie
- clublid en Jur K.
- Jan-K + vrouw
Zijn er nog mensen die het weten van andere members/bekenden dat ze gaan
nofear02
23-05-2007, 05:50
Het is woensdag-morgen! Nu nog slechts 1 nachtje slapen en dan gaan de mannen op een fantastische reis! Nog maar 24u.....!
.
nofear02
23-05-2007, 05:53
ik ga mee robert, heb het geluk dat er nog een plaatsje vrij was bij een clublid!Jur, neem jij wellicht een digitaal cameraatje mee EN een usb-kabeltje, dat je aldaar in een hotel met online-computers ff een paar foto's van wat je al beleefd hebt hier op de draad zet??? ahhh, pleeeeeease ;)... dan kunnen wij 'n beetje meegenieten
ja is goed, ik beloof niets maar ik zal het proberen
nofear02
23-05-2007, 14:34
ja is goed, ik beloof niets maar ik zal het proberen!Geweldig Jur! Dat je t uberhaupt misschien gaat proberen vind ik al prachtig! Je hoeft er ook niet voor op je kop te gaan staan. Maar kán het toevallig ff; dolgraag! Neem dus iig je kabeltje mee ;)
.
ja precies, ik probeer het gewoon als er in een van de hotels de pc het daar toe laat.
.
nofear02
24-05-2007, 11:55
Het is zover; het is 24 mei ! De FCN gaat een fan-tas-ti-sche rit maken naar Zuid-Frankrijk, en naar de GP van Monaco. Ik heb gisteren-avond tot laat doorgewerkt én ben vanmorgen voor mijn begrippen heeel vroeg opgestaan om de mannen te kunnen uitzwaaien en.... een klein stukje mee te kunnen rijden met mijn eigen F :) ! 'k Móest er gewoon even bij zijn! Het is immers geweldig mooi weer! Samen met F's rijden is altijd mooi natuurlijk, maar ik wilde ook even 'proeven'.....;)... Nou, had ik het maar niet gedaan :D :D. Dit was veeeeel te leuk!
Om half 10 was het 1e verzamelpunt bij de Texaco vlak voor de Moerdijk-brug (A16). Ik was er vroeg, om 9.00u, heb zelf even getankt. En daarna de wagen een klein stukje teruggereden. Nou daar sta je dan. Moederziel alleen ;). Maar dan kijk je de afrit af en ja!: daar komt er één. Een Tes. Zó laag en breed: prachtgezicht. Werd hartelijk begroet, even netjes uitgelegd dat ik even kwam uitzwaaien en dat mijn fcn-aanmelding nog in de pijplijn zat. Meneer en mevrouw kwamen uit de Hoekse waard, vlakbij. Leuk!
Daarna kwam er een 456. En een 512 BB (mooooi)! Toen Jan-K met zijn 360 (wat een geluid!). En toen Paulus en Jaap. Verder nog ene Dik ;). En Ben L en Ben R (prachtige outfit!). Allemaal heel hartelijk getoeter en gewuif. Iedereen stelt zich netjes voor. Leuk is dat zeg. Sommigen al even gelijk getankt. Op naar het volgende punt ...
nofear02
24-05-2007, 12:02
Nou, en daar rij je dan. Prachtig, prachtig! In zo'n colonne. Met dít weer. Heeerlijk. En wat een mooi gezicht. Ik kon het niet nalaten a la Peet een paar foto's te maken. Bij de heuvel af zelfs vanaf boven uit het dak, op de gok. Die is zelfs nog redelijk gelukt (t ding woei wel bijna uit mijn handen zeg :)). t Gaat allemaal erg gedisciplineerd. Beviel me goed. Je kan immers geen brokken maken natuurlijk!, ik moet er niet aan denken
nofear02
24-05-2007, 12:13
Vlak voor belgië is er nog een aansluitpunt bij Hazeldonk. Daar wordt de groep ineens al bijna 20 wagens denk. Nóg mooier gezicht natuurlijk, op zo'n parkeerterrein. Zelfde rituelen. Je ziet dat sommige mensen elkaar weer 'weerzien' dus hartelijke begroetingen, en klapzoenen. Het gaat allemaal uitermate gezellig en vriendschappelijk. De sfeer is ook dat iedereen voelt dat dit een heeeel leuk uitje wordt, iets heeel bijzonders en dus heeft iedereen er zin in. Lachende gezichten dus. Prachtige sfeer. Jur even gedag gezegd. Ondertussen worden de routeboeken uitgedeeld... ik ben jaloers ! Nog even wat uitgedeeld hier en daar, en wat uitgelegd
nofear02
24-05-2007, 12:23
Ondertussen stuit ik volgens mij op de vrouw van de secretaris, want ik vertel aan een mevrouw waar ik me aan voorstel dat ik dus niet meerijd, maar dat mijn aanmelding in de pijplijn zit, en die vraagt nogmaals naar mijn naam, waar ik vandaan kom, wat ik doe voor de kost... en.......die vertelt mij het bijzondere nieuwtje: dat er iets gisteren op de bus is gegaan en waarschijnlijk dus vandaag in mijn brievenbus komt! :D. Ik typ dit nu echt met een big smile van oor tot oor :D :D! Ik ben benieuwd! Nog snel ook hier wat uitdelen, en ja, eigenlijk gaat dat altijd fout, want als je wat gaat staan uitleggen wat het inhoudt, dan raak je altijd aan de praat en zó kom je dus geen steek verder...:D! Lachen. Echt waar, je kletst zó een eind weg, nu met de eigenaar van de blauwe 456 GT (te herkennen aan de luchtsleuven links en rechts in de motorkap :D (ja-ja-ja; ik leer snel :D (thnx cor en Vu! ;)))). Ik ontmoet ook nog even Fred van hier (328gts87) (leuk Fred!) prachtig om te merken dat iedereen dan ook zo meeleeft met zo'n groep en reis en dat er mensen speciaal even komen kijken. Supertof. Afijn, dan komt er een seintje en worden er wagens gestart. Kon het niet nalaten, tóch ook nog even een stukje mee te rijden, en dan zie je dit
nofear02
24-05-2007, 12:33
Ik zou zó een heel eind mee gereden zijn maar ja, dat kon natuurlijk niet. Moest ze dus laten gaan bij St Job, vlakbij Antwerpen...:(. Jammer hoor. Nou moet ik wel zeggen dat die rit daar op dat stuk niet geweldig was; zó druk, allemaal vrachtwagens, je probeert kort op elkaar te rijden om er geen auto's tussen te laten, maar er zijn idioten die je rechts inhalen en expres hem er tussen gooien hoewel het eigenlijk niet kan; wat zijn dat voor mensen joh?: afgunstig, jaloers, pissed? Bezopen! Eff F's laten zien dat je er ook ben en er lak aan hebt of zo?? Triest...:(! Moest 1x vol in de ankers, want het is constant remmen, optrekken, remmen, etc. Nou vergoedde het uitzicht veel want de spider van paulus zat voor me. 2 patsers met zonnebrillen erin; machtig gezicht...:D.
Zo... en dat was het dan! Maar toch niet helemaal! Ik heb goed nieuws voor ons allemaal; ik heb nog wat contacten gelegd en er zijn mensen die gezegd hebben dat ze gaan kijken of ze tijdens de reis foto's kunnen uploaden hier voor het thuisfront. Daarbij allereerst mijn grote dank aan Jaap (gtsturbo); die speciaal zijn laptop heeft meegenomen! GEWELDIG! En Jur gaat het ook proberen. En nog 2 mensen.
Dat zou geweldig zijn, want dan kunnen wij dingen MEE-BELEVEN!! En daar is deze site o.a voor! We kunnen kletsen met elkaar, maar met zo iets kunnen de niet-deelnemers tóch een beetje de reis meemaken. En niet áchteraf, maar TIJDENS de reis! SUPER!! Dat is toch allemaal de moderne tijd, anno 2007. F-chat.eu was er bíj vanmorgen, speciaal voor u en mij en de members en betrokkenen, en straks proberen de anderen ons mee te laten genieten.
Ik kan niet wachten! Bizar idee. Jullie en ik zitten hier achter je beeldscherm, en ondertussen rijdt er een machtige groep van 50 F's naar de GP van Monaco.... Tsjeee.....
Nou is t verder even afwachten... ;)
.
Oscarvgb
24-05-2007, 14:52
Ik zou zó een heel eind mee gereden zijn maar ja, dat kon natuurlijk niet.
..
Ik kan niet wachten! Bizar idee. Jullie en ik zitten hier achter je beeldscherm, en ondertussen rijdt er een machtige groep van 50 F's naar de GP van Monaco.... Tsjeee.....
Nou is t verder even afwachten... ;)
Beste Robert
Ook ik zit hier met bijna tranen in mijn ogen.Ik was vorig jaar mee naar Italie,dus ik ken het sfeertje.Maar ja... de reis zat vol dus vlgende keer dan maar.Heb al wel ingeschreven voor Maastricht
Gr en tot maandag..Oscar
nofear02
24-05-2007, 15:08
Beste Robert
Ook ik zit hier met bijna tranen in mijn ogen.Ik was vorig jaar mee naar Italie,dus ik ken het sfeertje.Maar ja... de reis zat vol dus vlgende keer dan maar.Heb al wel ingeschreven voor Maastricht. Gr en tot maandag..OscarNou dat zeg je nou Oscar, en natuurlijk gaan we als stoere mannen hier niet zeggen dat we met tranen zitten, maar dit was voor mij toch al een soort de eerste paar kilometers in een fcn-colonne, en dan met d í t weer, met z ó 'n sfeer, met z ó 'n reis, met z ú l k e wagens voor je, met de wind heerlijk door mij kop waaiend, een stuk te mogen meerijden.... <slik>, en toen móest ik bij afslag st job in t goor naar rechts en ze laten gaan..... dat voelde niet fijn... <slik> <slik> boe-hoe-hoehoeoeheoeoeoe :( :
tja wat een bofkonten he? nog mooi weer ook, zag veel bekenden die meerijden. Doet me herinneren aan de reis naar Italie en Zwitserland. Echt waar niets is mooier dan met de Ferrari op reis! we reden soms 4 banen breed, en je zag alleen maar Ferrari's. Roger L. heeft daar nog mooie dvd'tjes van gemaakt
Zo ouwe stalker ;) das weer een mooi verslag, ik zie dat je de knie aan het stuur techniek aardig beheerst!
Vorig jaar heb ik zelf een VIP behandeling mogen ondergaan in Monaco en dat was echt fantastisch. Laat staan dat je er met zo'n groep Ferrari's naar toe gaat. Dat is natuurlijk echt waanzinnig
Robert, prachtig man! Echt tof dat je even bent gaan kijken naar het verzamelpunt. En dan meteen zo'n stuk meerijden, dat moet helemaal geweldig zijn, zeker met dat weer van vandaag! Voor je het weet zit je in al in Monaco!
Mooie foto's ook, dat geeft meteen alweer een mooi beeld van alles. Ben benieuwd naar de rest van de foto's tijdens de reis en in Monaco
Dat is het leven, he Robert! Geweldig zo'n colonne F's. Gefeliciteerd met je aanstaande post en bedankt voor de foto's. Ik hoop dat er van de week nog meer door de heren deelnemers gaan volgen. COOL!
Bob
.
Geweldig om te zien ! Veel bekende gezichten. Rond de klok van 2 ben ik nog dezelfde route gereden naar Brussel
nofear02
24-05-2007, 22:29
Ja jongens, k moet zeggen, t heeft wel indruk gemaakt zeg. k Zit er nog steeds mee in mijn hoofd! En dat was slechts 50 km... Waar zouden ze nú zitten? Weet iemand dat toevallig?
GTSturbo
25-05-2007, 18:28
Monaco missie FCN
Zo hier even een berichte vanuit het zonnige Cannes. De reis in twee dagen volbracht waarvan de laatste 800km in minder dan 7 uur, dankzij de knappe prestaties van de 360 Spyder van Paulus. Toch nog ff de 250 aangetikt en de bochtige wegen hier aan de Cotes D'azur onveilig gemaakt.
Gisterochtend onderweg nog ff de 360 op kenteken gezet. Was echt last minute werk. Dus nu een mooi vers kenteken"¦ Daarna uitgezwaaid door Robert en Fred, leuk jongens, ik mis hier toch wel een beetje 328 gehalte"¦. Niet één!!
Gister met 15 andere collega's opgereden in een treintje. Werd na een uurtje al vervelend om tussen de 100 en 130 te rijden. Vandaag dus zelf op pad en eigen tempo bepaald. Ging al een stuk beter.
Vanochtend waren we koud een uurtje onderweg met ondergetekende achter het stuur of een motoragent kwam langszij en gebaarde ons wat rustiger aan te doen. Mazzel dus, want we reden steeds tussen de 170 en de 200 km/u. Een moment later kwam zijn collega voorbij en aan het overleg tussen de heren te zien wilden ze ons toch laten stoppen. Gelukkig namen ze samen de volgende afslag en gingen we vrijuit. Toch maar ff een 10 minuten rustig aan doen"¦. Daarna natuurlijk weer doorgegumd. Inmiddels zijn er toch 4 deelnemers van de weg gehaald met bekeuringen. Oppassen dus.
Hotel hier is mooi, maar het hoogtepunt komt zondag. We worden met een boot naar Monaco gebracht en hebben daar een mooie tribuneplaats om de mooiste GP van het jaar bij te wonen.
Ok, hier vast wat pics om mee te genieten.
Zondag weer een stukje na de GP. Morgen luieren bij de pool of aan het strand of ff gummen hier in de omgeving (zal het laatste wel worden). O ja het filmfestival is hier ook gaande, dus we gaan ook nog plastic tieten kijken.
O ja jongens die ons gesmst hebben bedankt allemaal, was erg leuk.
Ciao, Jaap, Paulus en 360 Spyder vanuit Cannes
GTSturbo
25-05-2007, 18:33
Nog een paar plaatjes..
Jaap, helemaal top dat je ons even mee laat genieten van wat jullie daar allemaal mee maken. Dat moet echt een geweldige ervaring zijn om mee te mogen maken! In een grote groep Ferrari's naar Monaco om daar de formule 1 te gaan kijken!
Bedankt voor de foto's, als je nog eens tijd over hebt dit weekend voor nog wat foto's.. ;)
Veel plezier nog daarzo in ieder geval
nofear02
25-05-2007, 22:38
Jaap, jaap, jaap: helemaal fantastisch!!! Ge-wel-dig man. Ik ben hier echt enorm blij mee. Dit is zó leuk! Jullie daar, maar wij mogen meebeleven! Heerlijk.
Ik heb met aandacht de foto's zitten te bekijken. Mooi hoor. Die parkeerplaats van het hotel; helemaal vol met Ferrari's. Je verslag is ook erg leuk! Goh, toch 4 man van de weg joh? Niet leuk. Jullie hebben wel gigantisch veel geluk gehad trouwens hoor met die 2 pliesies! Tsjeee.
Maar ja, zelf ff rijden, snap ik ook wel. Met alle respect, maar in een F 100-130 per uur naar t zuiden, tsja..... daar doe je het niet voor natuurlijk. Hij moet gewoon lekker zoemen; iiiiiiiiiiiiie. Lekker achter mekaar door!
Nou we zien de rest wel verschijnen. Heel veel plezier daar. Dat filmfestival in Cannes ben ik toen ook geweest, = idd wel 'sfeervol' ja :D.
ps: Heb je niet zo'n zwarte waterproof markeerstift bij je, dat je ff je handtekening op een paar siliconenhouders kan zetten of zo? :D. Of zet er 'F-chat' op! misschien ook wel leuk! :D
kusjuuuuzzz :
Robert wordt hier gelijk helemaal gek van jullie verslag! Erg mooie streek duidelijk. Alleen jammer dat de F1 Ferrari's niet voor wat meer spektakel konden zorgen in Monaco, dan was jullie bezoek ginder vast nog meer geslaagd. Btw, ik zou zo ook wel mijn auto willen zoeken op die parking. Maar ik denk wel dat ik er heel lang zou over doen, kwestie van al die andere mooie wagens eens goed te kunnen inspecteren
Greetz
Reiben
.
Arie Timmermans
29-05-2007, 09:33
Robert, schitterende foto's heb je gemaakt. Ik kan me voorstellen wat je gevoeld heb bij het zien van de Ferrari's. Het is alsof ik in je auto zit man, als ik je foto's bekijk. Bedankt hiervoor. We genieten er allemaal van op deze manier.
Groeten van Arie en hopelijk weer snel tot ziens.
.
Hoi GTSturbo ( Jaap )
Is die F40 van Gert, als het hem is, heb er eens mogen meerijden , echt geweldig een jongensdroom die uitkwam.
Gr.Vincent
.
GTSturbo
29-05-2007, 21:07
Monaco missie FCN (vervolg)
Hier nog wat impressies van een geweldige reis
GTSturbo
29-05-2007, 21:18
Nog een paar pics
leuke foto's jaap, hier nog een paar fotootjes vanaf m'n telefoon, de camera is nog steeds in frankrijk en komt van het weekend pas terug. Heb helaas geen tijd gehad om de foto's te uploaden, maar gelukkig heeft jaap dat al gedaan
nofear02
29-05-2007, 22:48
ôôôôôhhhh; jaap en jur hebben weer foto's ge-upload!!: helemaal ge-wel-dig!! ik ben weer blij. en wat een mooie!! van de haven bijv. jaap; zaten jullie daar?? jeeeeeeemug; dan hebben jullie wel iets fantastisch's gezien zeg!!
Jur jij ook heel erg bedankt; kunnen we lekker plaatjes kijken!! ik ga gelijk nóg een keer kijken. tot zó. echt leuk hoor! zeer bedankt mannen
nofear02
29-05-2007, 23:00
Nog eens goed gekeken, heeeerlijk zeg.
@ jaap; je bent nog een goeie fotograaf ook jaap, want zowel op de 1e als 2e foto van de haven staat linksboven en rechtsonder het logo van de ING met onze nl-oranje leeuw; tóch een mooi gezicht. En die Ferrari-vlag op dat ene jacht; ook een mooi gezicht. op de andere foto is ie ineens weer weg ?
en dat bord aan de overkant, met die digtale cijfers; er staat 35. ik dacht eerst ; is dat de temperatuur. maar bij de foto van jur staat het op 50, dus ik neem aan dat het het rondenummer was.
en een kapot glas van een f40???? zonde!! paulus verzorgt zijn wagen tenminste beter; staat lekker zijn wagen schoon te spuiten. plaatjes voor zo'n kasteel ook altijd mooi natuurlijk. en
@paulus; zijn toch verrekte mooie stoelen hoor man. mooi gezicht! en hoe zaten ze nou? lekker gezeten de hele rit. Je weet dat ik ze fantastisch vond toen ik erin zat toen je je wagen hier liet zien?
jan-jur; jullie het ook allemaal fantastisch fijn gehad? nou we horen het wel. groet
Fumacher
29-05-2007, 23:41
Superimpressie van de Monaco-reis! Die F40 heeft wel wat schade opgelopen aan de foto's te zien. Hopelijk is er niet veel lakschade.....
GTSturbo
30-05-2007, 08:54
Superimpressie van de Monaco-reis! Die F40 heeft wel wat schade opgelopen aan de foto's te zien. Hopelijk is er niet veel lakschade......
Ehhhh ja had ook lakschade; tegen een betonwagen aangereden in Cannes
nofear02
30-05-2007, 10:19
Ehhhh ja had ook lakschade; tegen een betonwagen aangereden in Cannes.Oh nee!! verdorie. wat een vervelend gezicht zeg. zonde! snel maken
.
Ja idd heel erg zonde! Wat een wagen zeg. Smelt telkens weg als ik er zo eentje zie. Voor mij ook een hele speciale wagen want ie is namelijk van mijn geboortejaar.
Greetz
Reiben
.
het was echt een fantastische reis, de formule 1 was geweldig natuurlijk alleen de bootreis daarna die voor een paar erg grappig was, was voor sommigen echt een drama.
Verder is het uitgaans leven daar ook fantastisch, kortom een super reis
Nu even kijken of het lukt zonder verkleining.
Betreft onze eerste tank stop in Frankrijk van het Monaco evenement.
nog enkele foto's van de gp van monaco
Schitterend! Dat moet echt een geweldige reis geweest zijn!
Bedankt voor deze foto's! :
nofear02
13-06-2007, 18:40
Prachtig Jur! Fantastisch! Eindelijk, ik vroeg me al af of er nog wat kwam. Plaatjes kijken; altijd leuk! Monaco; tsjonge-jonge. Is toch bijzonder hoor! Thnx
.
Fumacher
13-06-2007, 20:20
Bedankt voor de plaatjes Jur K :) Wat is het daar toch druk zeg! Jullie hadden wel mooie zitplaatsen bij die chicane.
Die laatste foto met die mensen bij t restaurant....zijn dat FCN'ers?
.
Ik denk dat het mensen van Spyker zijn... Het staat toch zo op hun T-shirt ;)
Hele mooie foto's nog Jurrien
Greetz
Reiben
.
Bedankt voor de plaatjes Jur K :) Wat is het daar toch druk zeg! Jullie hadden wel mooie zitplaatsen bij die chicane.
Die laatste foto met die mensen bij t restaurant....zijn dat FCN'ers?
ja klopt, we gingen met de boot naar monaco, op de terugweg was de zee nogal ruw en een hoop mensen die beneden zaten moesten kotsen en werden niet echt lekker.
Toen zijn we gestopt in Nice en vanaf daar de taxi terug naar het hotel. Die foto is genomen toen iedereen aan het wachten was op de taxi.
.
nofear02
14-06-2007, 19:35
ja klopt, we gingen met de boot naar monaco, op de terugweg was de zee nogal ruw en een hoop mensen die beneden zaten moesten kotsen en werden niet echt lekker.
Toen zijn we gestopt in Nice en vanaf daar de taxi terug naar het hotel. Die foto is genomen toen iedereen aan het wachten was op de taxi.
Dus al die mensen waren dan dus zeeziek?? :) En jij?? ;)
.
niet iedereen maar wel een paar ja.
ik zat boven met nog 10 anderen, allemaal met poncho's aan te lachen terwijl beneden iedereen behoorlijk chagrijnig was. Heb me echt helemaal dood gelachen :D
.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.