PDA

View Full Version : Brandstoftank(s)

Eugene360
26-08-2008, 01:46
Alles heeft voor- en nadelen, maar bij de langere winterstop, zetten jullie de Ferrari weg met een volle benzinetank of half leeg of bijna leeg, graag met achterliggende gedachte hierover......

Kees den Hertog
26-08-2008, 22:51
Altijd met een volle tank om condensvorming te voorkomen. Water is zwaarder dan benzine en zakt in de tank dus naar beneden. Zolang we geen waterstofmotor hebben, loopt een motor daar niet echt lekker op, overslaan, onvolledige verbranding. Vol aftanken dus.

nofear02
26-08-2008, 22:53
Ik doe niet aan een lange winterstop; gewoon 1x per 4 weken rijden, midden in de winter is het hier in nederland tegenwoordig soms gerust 12 graden met een zonnetje. maar over deze vraag specifiek; maakt het hierbij nog uit of het in een verwarmde garage is, of in een koud tochtig hok?

Kees den Hertog
26-08-2008, 22:59
Ik rijd ook gewoon door, kan best, zeker de laatste 2 jaar, geen winterstop voor mij. Een verwarmde garage is altijd gunstiger, als hij maar wel ventileert als de auto er nat in wordt gezet, anders wordt het een klimaatkamer, waar de corrosie welig kan tieren. Dan zou je nog beter een tochtig hok kunnen hebben waar de auto in droog tocht, maar ja, dan loop weer een grotere kans op condensvorming, keuzes..................

308ROB
27-08-2008, 20:37
+1 Geen winterstop, als het droog is en geen pekel op de weg dan gaat ie naar buiten,
al vriezen de eenden vast in het water :D

bij de les blijven ;) de hoeveelheid benzine is niet zo heel belangrijk zeg maar half vol,
als de tank maar niet bijna leeg is want dan droogd de rest van de benzine op en er vormt zich een soort van rubberachtig laagje in de tank wat door de pomp wordt opgezogen en daardoor het hele systeem verstopt.

Rob,