PDA

View Full Version : Hoe haal je vette vinger-afdrukken op de carosserie weg?

nofear02
09-05-2007, 22:47
Ja, van die vinger- of zelfs hele- hand-afdrukken op je carosserie? Van kinderen die hebben staan te kijken naar je F: dat gaat bij hen natuurlijk altijd MET handen aan/op de auto. Ik word er gek van. Op de voetbalclub; lekker een zak chips op staan te eten en ondertussen met die vieze paprika-handen tegen je deur leunen, op de neus, op de achterklep, etc. En je kan het 10x zeggen; heeft geen enkel nut.

Het gaat er namelijk om: hoe krijg ik die vingerafdrukken weg, ZONDER de carnauba-wax weg te halen en zonder overdreven veel te moeten poetsen. Liefst zelfs ter plakke iets op een doekje doen en ff afvegen. Ik heb het 1x gedaan met glassex, dat is dus uitermate stom, want de alcohol en ammoniak verknoeien die wax; dat wordt ene rare substantie op je lak.

Kijk, het zit bijv ook wel bovenaan op de ruit-rand (als het raam naar beneden is blijft net zo'n stukje omhoog uit de deur), maar dát kan je wél gewoon met glassex schoonmaken.

Dus: hoe haal ik het makkelijk weg, zonder de wax aan te tasten

mtange
09-05-2007, 23:00
Robert, hiervoor zou je de Meguiars Quik Detailer: Mist and Wipe kunnen gebruiken.
Deze wordt gebruikt om tussen de wasbeurten door de vogelpoep van de auto te halen, ook kan je de vinger afdrukken ermee afhalen.
Je kan hem los kopen, maar ook als setje met de speciale klei ;)
Nu ik het erover heb, bedenk ik me dat ik nog steeds een deel moet poetsen..

250lm
09-05-2007, 23:24
Ik heb altijd geleerd de bron aan te pakken dus : schrikdraad ;)

Kees den Hertog
13-11-2007, 23:36
Ik doe het met spul van Protec, de hele auto is <geproteced>, superglad en ze hebben veel spullen voor het dagelijkse onderhoud. Te koop bij Halfords...

.