PDA

View Full Version : F-Chat on Tour: Ferrari Racing Days, Nürburgring, 4 & 5 okt 2008 (praat)

Pages : 1 [2]

Erikderaaf
07-10-2008, 22:12
hahahaha, schitterend gewoon die foto ;) Koud verkleumd, nat, maar wel happy :D
Dat dacht ik ja :)

Michele
07-10-2008, 22:24
Nou ik vond dat er anders echt niet zoveel fotografen rondlopen hoor. Als ik naar de hesjes keek en in het mediacenter rondkeek en naar de lijst keek die de dames bijhielden van de uitgegeven hesjes. Dat waren er zeker niet meer dan 90. Verder is Dirk daar natuurlijk al jaaaaren kind aan huis, al jaaaaren autosport-fotograaf die wat met zijn werk doet, en vrij bekend. Da's wel ff wat anders.

Ho ho, ik zeg 'journalisten', en dat zijn niet altijd fotografen!!! Een complete cameracrew telt al snel 3 man, en daarvan liepen er verschillende rond op de paddock en in de pitboxen. Bovendien is er dan nog de schrijvende pers. Alle persmensjes met een Corse Clienti permanent pass mochten zich sowieso praktisch overal vrij bewegen. Alleen om de baan op te mogen heb je hoe dan ook een hesje nodig. Over het gehele weekend verdeeld denk ik dat er alles bij elkaar toch wel zo'n 100-120 journalisten rondgehuppeld hebben.
Dirk is weliswaar al jaren in het wereldje bezig, maar voor Ferrai 60 kreeg ie toch geen accreditatie. En ik had er namens een lokaal blaadje als La Strada Magazine twee, terwijl ik er maar een aangevraagd had. Je weet het gewoon nooit bij Ferrari. Ik heb namelijk een jaar of acht geleden eens als correspondent voor FORZA Magazine met een goedgekeurd verzoek voor de poort van Mugello gestaan na een nacht treinen, en toen werd me doodvrolijk verteld dat ze bij nader inzien maar wat journalisten geschrapt hadden voor de Finali, anders werden het er wat veel, tenslotte waren er twee man voor FORZA geaccrediteerd, dus daar kon er best een van af.

nofear02
07-10-2008, 22:28
Ho ho, ik zeg 'journalisten', en dat zijn niet altijd fotografen!!! ..... Ik heb namelijk een jaar of acht geleden eens als correspondent voor FORZA Magazine met een goedgekeurd verzoek voor de poort van Mugello gestaan na een nacht treinen, en toen werd me doodvrolijk verteld dat ze bij nader inzien maar wat journalisten geschrapt hadden voor de Finali, anders werden het er wat veel, tenslotte waren er twee man voor FORZA geaccrediteerd, dus daar kon er best een van af.Oh zo, ja natuurlijk; daar heb je gelijk in. Overheen/verkeerd gelezen.
Bij Mugello voor niks: schandalig!! :eek:

wesleyruytrmn
08-10-2008, 21:09
Trouwens gezien dat er F1 auto's reden op slicks....

zie: http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=52613&postcount=116

Respect voor die gasten hoor om de auto's op de baan te houden, en vaak zonder af te laten slaan. Dat zie je zelfs in de F1 wel anders....

Johannus
09-10-2008, 11:26
Maar die reden dan ook toen het droog was, slicks onder de wagen emt regen wil je echt niet... dat lukt de coureurs niet eens... (kimi met regen oei oei oei :( :( )

Maar toch inderdaad wel respect voor het feit dat ze de wagen goed draaiende houden. Volgens mij krijgen ze van Ferrari toch een ssoort trainingsprogramma daarvoor? toch?

wesleyruytrmn
08-12-2008, 20:56
Hoe is het eigenlijk met de DVD gesteld? is ie al te bestellen? ;):D

pasmaar
08-12-2008, 21:06
Hoe is het eigenlijk met de DVD gesteld? is ie al te bestellen? ;):D

Ja, daar ben ik ook wel in geintreseerd. :D

dcpixels
08-12-2008, 21:14
+1

Johannus
09-12-2008, 01:05
geduld is en schone zaak ;)

wesleyruytrmn
16-12-2008, 22:20
Hoe vinden jullie deze? Zelf gemaakt! Cool Hè. Alvast een preview op de dvd :)

http://nl.youtube.com/watch?v=4URad22TdRc

Roike
16-12-2008, 22:55

Super gemaakt joh, met een lekker muziekje eronder. Heerlijk om weer even terug te zien. Meteen nog maar effe weer de foto's gekeken.

pasmaar
16-12-2008, 22:55

Gaaf Wesley!!! Dat brengt weer goede en mooie herinneringen naar boven, en de kou zijn we al lang weer vergeten. Jeezzz wat was het gaaf daar! :D :D :D

dcpixels
16-12-2008, 23:25

Leuk gedaan Wes! 'Schumi in actie'. Heerlijk terugblikken op dit super-weekend.

nofear02
21-12-2008, 18:43
Nou jongens, jullie/we hebben nogal indruk gemaakt geloof ik daar bij die jeugdherberg in Daun.
We krijgen zelfs een kerstkaart van ze.
Komt zeker door die dubbelfrisssss...:D
''wat denken jullie ervan?" :)

.

dcpixels
22-12-2008, 10:51
Nou jongens, jullie/we hebben nogal indruk gemaakt geloof ik daar bij die jeugdherberg in Daun. We krijgen zelfs een kerstkaart van ze. Komt zeker door die dubbelfrisssss...:D
''wat denken jullie ervan?" :)

Kijk, dat is de 'Deutsch freundlichheit' ... geen recessie in Daun, maar dikke winstcijfers na die liters dubbelfrizzz ;). Leuk zo'n kaartje!

wesleyruytrmn
22-12-2008, 12:37
leuk kaartje! Over de dubbelfris wordt nog jaren nagesproken...Stuur anders een foto op Robert, misschien komen wij dan ook wel aan de muur naast de fanfares ;)

pasmaar
22-12-2008, 12:58
Dat is lachen zeg! Leuk dat ze er aan denken. Ennu... jah, die dubbelfris herrinneren ook zij daar, dat kan niet missen! :D :D :D

wesleyruytrmn
22-12-2008, 13:11
maar de dvd komt waarschijnlijk niet onder de boom Johan?

430driver
22-12-2008, 14:48
inderdaad erg attent, al had ik het idee dat ze het niet zo leuk vonden dat wij zo'n lol hadden.....:)

mavanhaasteren
22-12-2008, 15:48
wel leuk dat ze dit doen na onze terreur die avond :D:D:D

wesleyruytrmn
22-12-2008, 16:02
wel leuk dat ze dit doen na onze terreur die avond :D:D:D

Terreur?! Valt toch wel mee. We moeten het niet erger maken dan het is. We hadden gewoon grote lol, een lekkere klik. Alleen we zaten verder met stugge duitsers, die snapten er niets van!

430driver
22-12-2008, 21:22
inderdaad Wes, er was niks aan de hand behalve een hoop lol en da's alles behalve terreur Marcel ;)

Johannus
30-12-2008, 12:45
maar de dvd komt waarschijnlijk niet onder de boom Johan?

Nee, de kerstboom haalt hij niet meer, maar onder de paastak kan hij zeker ;)

Heb inmiddels alle orginele footage binnen en zal dus na de tentamens (of als ik het leren beu ben ;)) eens flink gaan bewerken

wesleyruytrmn
30-12-2008, 18:10
We wachten met smart! Ga je er ook een hoop foto's bijzetten, of alleen maar film op dvd. Ik vind wel dat we namelijk ook schitterende foto's hebben gemaakt...Als iedereen nu zijn 50 mooiste foto's op schijf naar je opstuurt? Idee? (wat zal Gairo het dan lastig hebben, hoeveel had hij ook alweer...:))

Johannus
30-12-2008, 19:35
het wordt een F-chat 2008 overzicht denk ik, met alle mooie meetings erop. wordt dus alleen film denk ik.

dcpixels
30-12-2008, 20:34
het wordt een F-chat 2008 overzicht denk ik, met alle mooie meetings erop. wordt dus alleen film denk ik.

Dat is een hoop knip- en plakwerk Johan. Maar dat is wel aan jou toevertrouwd.
Het jaaroverzicht zal dan wel bij de zomermeeting beginnen, toen je voor het eerst gefilmd hebt.
Wel erg leuk, ben benieuwd wat 't gaat worden.

Erikderaaf
12-01-2009, 10:45
Hoewel ik geen filmwonder ben, (integendeel, weet hoe het werkt en kan het uploaden)
heb ik toch wel 2 leuke filmpjes van mijn 'grote liefde' de FXX serie.

Naast de track
http://www.youtube.com/watch?v=FUx98VR5woI&feature=channel_page

En bij het opwarmen
http://www.youtube.com/watch?v=eUgQYHMo-FE&feature=channel

Beeldkwaliteit uit mijn telefoontje is dan wel niks waard, maar het gaat bij deze om het geluid ;)
Momenten om voor mij nooit te vergeten.... al die wagens die daar naast elkaar op staan te warmen... de grond trilt... je voelt het op je borst.... ongelooflijk.

Erikderaaf
15-02-2009, 19:04
Zo midden in de winter/regenperiode vroeg ik me af hoe het staat met de DVD... een beetje F vitaminen zouden hier niet verkeerd zijn ;)

Johannus
15-02-2009, 20:24
Nou, ik ben van de week met de beelden aan de slag gegaan, en het is echt een hoop, maar complimenten voor de Filmers!!!

Heb nu een intro stukje van plus minus 3 minuten (daar zit dus al een middag werk in) maar dat is echt enorm gaaf met de muziek en effecten :D

Heb ook al de Logo's van alle raceklassen die aanwezig waren :D

Het zal overigens niet echt een DVD worden, maar ik denk een filmpje van ongeveer 20 minuten, van de overige meetings komen er ook stukjes film van die lengte ongeveer, en dat wordt samen 1 ISO bestand dat kan worden gedownload.

De filmpjes los zullen natuurlijk wel eerder (meteen als ze klaar zijn per meeting) online verschijnen :D

Maareh, echt hele 'proffesionele' beelden zaten erbij van o.a. de FXXen! Helemaal top!

Erikderaaf
15-02-2009, 20:29
Kijk die beelden van de FXX... daar worden we blij van! heb nog met die cam haast over de pitmuur gehangen... ben benieuwd of het geluid een beetje doorkomt :)

wesleyruytrmn
15-02-2009, 20:30
Nou, ik ben van de week met de beelden aan de slag gegaan, en het is echt een hoop, maar complimenten voor de Filmers!!!

Heb nu een intro stukje van plus minus 3 minuten (daar zit dus al een middag werk in) maar dat is echt enorm gaaf met de muziek en effecten :D

Heb ook al de Logo's van alle raceklassen die aanwezig waren :D

Het zal overigens niet echt een DVD worden, maar ik denk een filmpje van ongeveer 20 minuten, van de overige meetings komen er ook stukjes film van die lengte ongeveer, en dat wordt samen 1 ISO bestand dat kan worden gedownload.

De filmpjes los zullen natuurlijk wel eerder (meteen als ze klaar zijn per meeting) online verschijnen :D

Maareh, echt hele 'proffesionele' beelden zaten erbij van o.a. de FXXen! Helemaal top!

Bedankt voor de complimenten!

Johannus
15-02-2009, 20:36
Kijk die beelden van de FXX... daar worden we blij van! heb nog met die cam haast over de pitmuur gehangen... ben benieuwd of het geluid een beetje doorkomt :)

Die beelden over de pitmuur zitten in de intro (zonder geluid) maar komen ook zeker terug in de film met geluid, zo gaaf!!!!!!!!

mavanhaasteren
15-02-2009, 20:43
hopelijk hebben de beelden niet te veel getrild van onze koude handen :D:D

pasmaar
15-02-2009, 21:26
Ik ben ook reuze benieuwd naar de DVD/ISO. Succes Johan met het maken ervan! :D

Steven
15-02-2009, 23:07

zo tegen het einde van de winter worden we met alles dat met F te maken heeft blij. Was het maar weer voorjaar!!!

Erikderaaf
15-02-2009, 23:09
En zo is het! Zit hier toch regelmatig de modelletjes te bekijken, maar helaas kun je daar niet instappen en wegrijden (en genieten van die soundtrack)

Johannus
21-02-2009, 00:10
Nou, om jullie dan maar even lekker warm te maken alvast een textuele trailer:

Think you've seen it all? Think again!

F-chat motion pictures proudly presents:
A Johan van Uden Production

FRD The Movie!

Coming to a home-theater near you very soon...
Be sure not to miss this!

Available from 22-02-09...

sharknose67
21-02-2009, 00:12
Nou, om jullie dan maar even lekker warm te maken alvast een textuele trailer:

Think you've seen it all? Think again!

F-chat motion pictures proudly presents:
A Johan van Uden Production

FRD The Movie!

Coming to a home-theater near you very soon...
Be sure not to miss this!

I'm sure!! :)

Johannus
21-02-2009, 22:34

Zoals bij alle grote populaire titels ;) ;) is via internet natuurlijk al voor de release-datum de film gewoon te downloaden ;)

Om live (streaming) te bekijken:
http://data.f-chat.eu/FRD.html

Om te downloaden en op te slaan op je PC (rechts klikken en dan 'Opslaan als...'):
http://data.f-chat.eu/FRD.wmv

Door de grootte van het bestand kan het wel even duren om te laden, daarom is opslaan op de PC en vervolgens afspelen aan te raden als het live kijken lang duurt om te laden en/of hapert...

Ik zal ook kijken of ik hem nog kan uploaden bij een site als YouTube of iets dergelijks (dan is ie waarschijnlijk iets sneller maar beeldkwaliteit is dan vaak wat minder) als dat gelukt is post ik de link hier onder nog...

Edit: Ben het filmpje nu aan het uploaden op die site waar ook die van de G&G meeting stond, die is best snel en kan ook filmpjes van langer dan 10 minuten aan :D

.

pasmaar
21-02-2009, 23:20
Zoals bij alle grote populaire titels ;) ;) is via internet natuurlijk al voor de release-datum de film gewoon te downloaden ;)

Oh dit is GAAF!!! Wat is dit genieten zeg! Ik heb het samen met Kirsten zitten kijken net en je beleeft zo'n weekend weer opnieuw! Schitterend, Johan, je kan zien dat je er veel tijd en aandacht aan hebt besteed! :D Bedankt voor alle moeite die je hebt gedaan om dit te monteren. Ook veel dank aan iedereen die heeft bijgedragen aan dit mooie filmpje! :D :D :D

Op het laatst kun je de kou bijna weer voelen, want man wat hebben we een kou geleden daar op het circuit. Maar wat was het de moeite!

mavanhaasteren
21-02-2009, 23:30
Johan, geweldig gedaan, erg leuk ook om de beelden van de zaterdag en zondag door elkaar te zien :D.
en wat geweldig dat die schuiver van de F430 Challenge er mooi op staat.
moet zeggen dat we goede beelden hebben gemaakt.
wie had er afgezien van mij nog meer gefilmd ??

Johannus
22-02-2009, 00:12
Zeker ook, zoals ik al eerder had gezegd, enorm veel dank aan de cameracrew!

Erik had sowieso nog gefilme op start/finish en ik geloof wesley ook nog!

voor de rest weet ik het niet zeker, heb gewoon 2 DVDtjes met onbewerkte beelden van robert gekregen...

P.s. filmpje is nog steeds aant uploaden op andere server, nog +/- 50 min, post morgen de link wel...

wesleyruytrmn
22-02-2009, 00:14
Zow Johan, wat een schitterend werk heb je daar afgeleverd!! Man-o-man wat is dat mooi geworden. Dat is het wachten dubbel en dwars waard geweest. Ik heb hier net heerlijk zitten te genieten achter mijn scherm!! Dank je wel.

Als de dvd besteld kan worden, moet je maar even seintje geven.

Johannus
22-02-2009, 10:24
Dank voor de leuke reacties!

Bij deze is ie ook hier te bekijken:

http://blip.tv/file/1799884

dcpixels
22-02-2009, 10:47
Johan bedankt voor deze super mooi gemonteerde film. Wat een leuk aandenken aan dit geweldige weekend met elkaar. Het is weer (na)genieten.

Erikderaaf
22-02-2009, 11:02
Heb even gekeken, schitterend zeg! Grote complimenten Johan! (welke software gebruik je eigenlijk als ik vragen mag?)

De grote vraag, maak je ook een .iso image (puhleaase!!)

dcpixels
22-02-2009, 11:33
maak je ook een .iso image (puhleaase!!)

+1

Johannus
22-02-2009, 11:47
Iso komt er ook... ben maar niet bang...

js-1f1
22-02-2009, 12:02
Johan,
perfekt.
wij waren er alleen de zaterdag, deze film is ook hiervan een mooi aandenken.
je hebt er voor ons heel wat tijd aan besteed, bedankt.
groet
Jan

wesleyruytrmn
22-02-2009, 12:14
Hé Johan, ik heb net even met volle bak geluid het intro nog even gekeken. Kippenvel man!!

Erikderaaf
22-02-2009, 12:14
Jeemig... nog een keer gekeken, stukje FXX is hier al een keer of 3 langsgekomen, redelijk aso hard. Even over de grote luidsprekers.... Wat genieten zeg! Ik kom de zondag wel door

Vivado Ferrari
22-02-2009, 12:44
Super film!

sharknose67
22-02-2009, 15:22
Hier ook nog even. Inderdaad genieten en wederom kippenvel!!! En dat kippenvel niet alleen omdat ik me weer herinner hoe super het was :D

Ricars
22-02-2009, 16:14
Prachtig film Johan!
Super dat je die F430 spin er zo mooi op hebt staan...

Als hij geen Oscar in de wacht gaat slepen dan weet ik het niet meer ;)

(599e post :))

mtange
22-02-2009, 17:48
Geweldige film! Bedankt.
Gaaf om dit weer terug te zien. Leuk om weer terug te denken aan deze 3 mooie dagen.
Wat was het er koud, maar een super weekend gehad. :)

AnthonyR
22-02-2009, 18:29
Enorm gave film! Word weer helemaal herinnerd aan deze gave dagen! Top heren!

430driver
22-02-2009, 19:20
zag er erg goed uit johan! Gaaf!

ScuderiaF430
22-02-2009, 20:15
super Johan ziet er gaaf uit.

nofear02
22-02-2009, 23:07
Heeerlijk johan! geweldig. Lekkere herinneringen toch zeg. Ben toch blij en een heel klein beetje trots dat we dit toch allemaal maar mooi gedaan hebben! En het zelfs geregistreerd staat. F-chat doet leuke dingen zeg! Ik doe t toch blijkbaar allemaal niet voor niks. t Is veel werk, en t kost veel tijd en inspanning, maar t zijn heerlijke ervaringen :). k voel de kou uit mijn beeldscherm komen overigens :D.

Johannus
23-02-2009, 00:00
Is jullie het "F-chat" logo in de rechter-bovenhoek ook opgevallen? zo ga ik vanaf nu alle filmpjes voortaan watermerken :D Als een soort van eigen televiesie zender ;) :p