View Full Version : Italia a Zandvoort, Algemeen
Ik wil toch graag melden het zeer te betreuren dat er geen IaZ meer is. Dit was wat mij (en zeker velen) betreft een geweldig leuk evenement waar alles bij zat. Gezellig, lekker rondjes kunnen rijden op een geweldig circuit, altijd veel Ferrari's en tevens veel moois van andere merken kunnen bekijken en met die eigenaren praten. Mijn hoop is dat de FCN hier een passende vervanging voor vindt of beter weer een IaZ weet te organiseren.
Natuurlijk zijn de FCN meetings vooraf gaande aan IaZ een geweldige herinnering (ik was toen begunstiger) maar IaZ had door z'n massale opkomst toch ook z'n charme en zoals velen vinden veel F eigenaren het best leuk om hun ras paard ook aan anderen te laten zien.
nofear02
12-11-2008, 23:03
Zijn daar geen foto's van Menno? Iemand anders foto's?
430driver
12-11-2008, 23:06
ik heb wel wat foto's van IaZ alleen heb ik all mijn foto's gesorteerd op F-model dus weet ik niet meer in welke jaren de verschillende plaatjes zijn geschoten, maar ik zal ze zoeken.....en plaatsen, ok?
Ik vond eerlijk gezegd de IaZ edities op een gegeven moment veel te druk worden! Ik heb, toen ik nog op de wachtlijst stond, kaarten gehad voor Zandvoort toen het nog een besloten meeting was: Kijk, dat vond ik veel gaver: niet zo druk zodat je veel meer van de auto's zag
Johannus
12-11-2008, 23:46
Ik heb mijn foto's van IaZ volgens mij al eens geupload hier, van 1997, zal wel eens zoeken
Edit: Bingo :D http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=2197 Enjoy! Zijn er niet veel, maar het is in iedergeval wat,
er is ook een topic over 1992 en 2006:
http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=128
http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=1625
.
Rosso by Raimondo
13-11-2008, 19:44
In de jaren negentig ben ik vaak naar IAZ geweest. Maar de laatste jaren niet meer. op een of andere manier trok IAZ mij ook totaal niet meer. of het nu de drukte was of de rommelige opzet.. Ik weet het niet meer maar er zijn zeker nog wel wat foto's van toen der tijd.. Maar wat is nu de reden dat het er niet meer is.
http://www.m7racing.nl/raimondo/rossoby/2003/Italia%20a%20Zandvoort/slides/IaZ%202003%20(82)-border.jpg
http://www.m7racing.nl/raimondo/rossoby/2003/Italia%20a%20Zandvoort/slides/IaZ%202003%20(78)-border.jpg
http://www.m7racing.nl/raimondo/rossoby/2003/Italia%20a%20Zandvoort/slides/IaZ%202003%20(75)-border.jpg
Hier is nog de auto nog heel..
http://www.m7racing.nl/raimondo/rossoby/2003/Italia%20a%20Zandvoort/slides/IaZ%202003%20(16)-border.jpg
http://www.m7racing.nl/raimondo/rossoby/2003/Italia%20a%20Zandvoort/slides/IaZ%202003%20(21)-border.jpg
http://www.m7racing.nl/raimondo/rossoby/2003/Italia%20a%20Zandvoort/slides/IaZ%202003%20(20)-border.jpg
dcpixels
13-11-2008, 19:50
Ben 't met je eens Menno. Italia A Zandvoort was altijd een happening. Jammer dat dit evenement er niet meer is. Mijn foto's van 1991 kun je hier vinden:
http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=2121
En nog meer foto's:
http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=2156
ik heb wel wat foto's van IaZ alleen heb ik all mijn foto's gesorteerd op F-model dus weet ik niet meer in welke jaren de verschillende plaatjes zijn geschoten, maar ik zal ze zoeken.....en plaatsen, ok?
Ik vond eerlijk gezegd de IaZ edities op een gegeven moment veel te druk worden! Ik heb, toen ik nog op de wachtlijst stond, kaarten gehad voor Zandvoort toen het nog een besloten meeting was: Kijk, dat vond ik veel gaver: niet zo druk zodat je veel meer van de auto's zag
De eerdere FCN meetings te Zandvoort waren zeker van betere kwaliteit maar dat kon niet meer omdat de HARC (dacht ik) moeilijk deed omdat het evenement als race evenement werd gezien. Daarom heeft de FCN het initiatief voor IaZ genomen wat naar mijn mening toch nog altijd top was (o.k. in de eerste edities beter dan later) en ik hou ook van Alfa en Maserati dus.. Hoe dan ook na IaZ kwam.......... niets!
En da's jammer, toch??
550verde
14-11-2008, 10:53
Daar is toch Assen voor in de plaats gekomen??
Daar is toch Assen voor in de plaats gekomen??
Nee, Viva Italia is wel leuk maar als we het hebben over IaZ dat minder werd dan gaat dat duidelijk meer op voor Viva Italia wat een kermis is al kom ik wel, o.a. door gebrek aan anders. Ook is Assen niet in staat om de Zandvoort sfeer te benaderen.
nofear02
15-11-2008, 00:25
De eerdere FCN meetings te Zandvoort waren zeker van betere kwaliteit maar dat kon niet meer omdat de HARC (dacht ik) moeilijk deed omdat het evenement als race evenement werd gezien. Daarom heeft de FCN het initiatief voor IaZ genomen wat naar mijn mening toch nog altijd top was (o.k. in de eerste edities beter dan later) en ik hou ook van Alfa en Maserati dus.. Hoe dan ook na IaZ kwam.......... niets! Ik snap er niks van, hoe zit het nou? hoe heeft zich dat historisch ontwikkeld dan?
- eerst was het puur alleen een fcn-evenement? en was het dan een snelheidsevenement, zoals de rijvaardigheidstraining nu op zandvoort?
- later is dat uitgebreid met andere merken en werd het italia a zandvoort? maar na een paar jaar werd het zo massaal, dat ik hier enkele F-liefhebbers hoor dat het toen niet meer leuk was; te druk, te chaotisch. en in een later stadium werd ferrari een beetje weggedrukt, en haakte op een gegeven moment de fcn ook helemaal af? bla-bla-bla?
wie kan dit eens even goed uitleggen. is allemaal van voor mijn tijd.
nofear02
15-11-2008, 00:29
Nee, Viva Italia is wel leuk maar als we het hebben over IaZ dat minder werd dan gaat dat duidelijk meer op voor Viva Italia wat een kermis is al kom ik wel, o.a. door gebrek aan anders. Ook is Assen niet in staat om de Zandvoort sfeer te benaderen.Viva Italia Assen is vorig jaar ook al voor het laatst geweest.
er komt nu iets anders voor in de plaats: consorso italiano. Lijkt iets meer ''classy'' te worden. Minder petjes, door iets meer lifestyle, design, food, etc. erbij. De organisatie zocht mij op op Houten.
wesleyruytrmn
15-11-2008, 19:29
Wat er organisatorisch mis is gegaan weet ik niet precies. Maar ik weet wel dat het aan het begin vooral een Ferrari evenement was, mede georganiseerd door FCN en Kroymans. Er was toen ook een grote F parkeerplaats achter de pitsstraat. Later (heb even geen idee van jaren) kwamen er steeds meer merken bij op andere paddock gedeeltes. Op het hoogtepunt waren er veel aanmeldingen voor de historic challenge ( GTO, SWB, Daytona's) en de 355/360 challenge.
Later zijn deze races niet meer georganiseerd wegens geluidsoverlast, en kwam er nóg meer ruimte voor andere italiaanse merken. Samen met het verliezen met de races kwamen er ook steeds minder bijzondere F's en was het dus voor de F liefhebber (die iets aparts wil zien) niet zo veel bijzonders.
Erikderaaf
15-11-2008, 19:38
Tja ik lees dat het vroeger toch heel anders geweest is? Ben vorig jaar nog geweest, maar het leek meer op een fiat/lancia/alfa meeting dan wat anders. Het was maar een klein vakje met Ferrari/Lamborghini. En dit jaar zijn er zelfs problemen geweest met een aantal wagens die 'te veel lawaai' maakten en van de baan werden gehaald.
Logisch dat er dan geen echte racers komen, die gaan allemaal te hard..
Vivado Ferrari
15-11-2008, 20:44
Tja ik lees dat het vroeger toch heel anders geweest is? Ben vorig jaar nog geweest, maar het leek meer op een fiat/lancia/alfa meeting dan wat anders. Het was maar een klein vakje met Ferrari/Lamborghini. En dit jaar zijn er zelfs problemen geweest met een aantal wagens die 'te veel lawaai' maakten en van de baan werden gehaald.
Logisch dat er dan geen echte racers komen, die gaan allemaal te hard..
Vroeger reden er Daytona's en 512 BBLM's. Ook had je de Ferrari-Porsche Challenge op Zandvoort met oa de F40 van Kroymans' Cavallino Tuning. Dat waren nog eens tijden. Toen een keer een aantal ronden gezien van een F40 tegen een race 348 (meen ik). Zit je daar een gekookt eitje te eten op de duinen. Met dat gebrul om je heen.... Schitterend!
Ik woonde toen in Amsterdam. In het weekend van Italia a Zandvoort stikte het van de Ferrari's in de hoofdstad. Zag daar voor het eerst de F40 op zaterdag. Zondag's zag je nog meer op Zandvoort! Bij de parking van Gran Dorado stond het vol. Nog vele foto's van. Zelfs eentje met een 166 SC! Nummer 22 meen ik.....
nofear02
15-11-2008, 21:04
Wat er organisatorisch mis is gegaan weet ik niet precies. Maar ik weet wel dat het aan het begin vooral een Ferrari evenement was, ....steeds minder bijzondere F's en was het dus voor de F liefhebber (die iets aparts wil zien) niet zo veel bijzonders.
Kijk da's tenminste een duidelijk verhaal. thnks wes.
erik: jij bedoelt ''viva italia assen'' neem ik aan, want italia a zandvoort is er toch al een tijdje niet meer.
Vincent; ja dat klinkt goed ja! :D. Afijn, nederland..... er mag niks meer....:(. weg evenementen... :(
mavanhaasteren
15-11-2008, 21:12
ik weet nog dat ik op zondag naar amsterdam moest en daardoor niet naar zandvoort kon. maar ktoen stand het rond 9 uur al vast vanaf roterpolderplein, met heet veel F's die die kant op gingen
Viva Italia Assen is vorig jaar ook al voor het laatst geweest.
er komt nu iets anders voor in de plaats: consorso italiano. Lijkt iets meer ''classy'' te worden. Minder petjes, door iets meer lifestyle, design, food, etc. erbij. De organisatie zocht mij op op Houten.
Viva Italie ook al ter ziele en dus komt er wederom een zwakker aftreksel van (al hou ik te veel van lekker eten). Nja................ SpaItalië dan maar (ja, ja, is ook veel over te zeggen maar is een pracht rit naar die vreselijk mooie Ardennen).
Ik snap er niks van, hoe zit het nou? hoe heeft zich dat historisch ontwikkeld dan?
- eerst was het puur alleen een fcn-evenement? en was het dan een snelheidsevenement, zoals de rijvaardigheidstraining nu op zandvoort?
- later is dat uitgebreid met andere merken en werd het italia a zandvoort? maar na een paar jaar werd het zo massaal, dat ik hier enkele F-liefhebbers hoor dat het toen niet meer leuk was; te druk, te chaotisch. en in een later stadium werd ferrari een beetje weggedrukt, en haakte op een gegeven moment de fcn ook helemaal af? bla-bla-bla?
wie kan dit eens even goed uitleggen. is allemaal van voor mijn tijd.
Mijn versie:
FCN had Beneluxmeetings als eerste met alleen Ferrari clubs.
Toen dit niet meer rendabel bleek werd met Italia a Zandvoort begonnen, georganiseerd door de FCN en de HARC.
FCN ging er steeds minder mee bemoeien en dus ook steeds minder Ferrari
Gemeente ging er steeds meer mee bemoeien en dus geluidsoverlast eisen is altijd het begin van het einde
Mijn versie:
FCN had Beneluxmeetings als eerste met alleen Ferrari clubs.
Toen dit niet meer rendabel bleek werd met Italia a Zandvoort begonnen, georganiseerd door de FCN en de HARC.
FCN ging er steeds minder mee bemoeien en dus ook steeds minder Ferrari
Gemeente ging er steeds meer mee bemoeien en dus geluidsoverlast eisen is altijd het begin van het einde
Neen, reden dat de FCN meetings niet meer konden kwam door de HARC die het evenement een te competatief race evenement vond en dreigde de startlicenties van de betrokkenen piloten in te trekken en van deelname aan andere HARC evenementen uit te sluiten. Daarom kwam de FCN die in de laatste versies minder rendabel waren en in de laatste 1 i.p.v. 2 dagen. Alle merken clubs klaagden overigens over te weining aandacht voor hun merk en de grootste klagers Ferrari en Alfa waren volgens de anderen nou juist de merken die de meeste aandacht krijgen. Menselijk hè, mijn kinderen klagen precies zo (en ik ook wel eens).
nofear02
16-11-2008, 23:03
Nou t is wel een soepzooi en een gezeik geworden dan zeg...:(. Snap echt niet hoe dat zo gekomen is. Eerst een fantastisch evenement en dan het door je handen laten glippen. En hoezo waren de beneluxmeetings niet meer rendabel? moet dat dan??
afijn, en dus gaan we tegenwoordig naar de FRD in duitsland. tevens met dank aan alle geitenwollensokken en miljeu-ridders.....:(. want tsja, je zal die ene roodbonte orre-tor eens wakker rijden die daar ligt te slapen..... pfff.
wesleyruytrmn
17-11-2008, 11:33
afijn, en dus gaan we tegenwoordig naar de FRD in duitsland. tevens met dank aan alle geitenwollensokken en miljeu-ridders.....:(. want tsja, je zal die ene roodbonte orre-tor eens wakker rijden die daar ligt te slapen..... pfff.
1. De FRD zijn wel véél groter en mooier dan IAZ ooit geweest is, dus ik ging tijdens de jaren van IAZ ook al naar FRD ;) Alleen tis wat verder rijden.
2. Al het racen in Zandvoort ligt niet op zijn kont, want ze mogen maar 5 geluidsdagen hebben. Dit komt omdat er 3 man geklaagt hebben. Echt zonder gekheid 3!! man. Ik heb dit van een meisje die werkte bij Pole Position is Zandvoort, en de hele plaatselijke middenstand vind het echt kl*te dat de races niet meer gehouden worden.
en de hele plaatselijke middenstand vind het echt kl*te dat de races niet meer gehouden worden.
Vind dat van de middenstand nogal heel logisch. Zijn nu een aantal keer op de grote races geweest; moet je eens kijken hoeveel mensen daar op afkomen die toch ook nog bijvoorbeeld in zandvoort blijven hangen. Zonde dat het nog steeds zo moet gaan.
nofear02
17-11-2008, 18:15
1. De FRD zijn wel véél groter en mooier dan IAZ ooit geweest is, dus ik ging tijdens de jaren van IAZ ook al naar FRD ;) Alleen tis wat verder rijden.
2. Al het racen in Zandvoort ligt niet op zijn kont, want ze mogen maar 5 geluidsdagen hebben. Dit komt omdat er 3 man geklaagt hebben. Echt zonder gekheid 3!! man. Ik heb dit van een meisje die werkte bij Pole Position is Zandvoort, en de hele plaatselijke middenstand vind het echt kl*te dat de races niet meer gehouden worden.
tsja. kijk eens naar een Bavaria sittie reesing: 300.000 bezoekers of zo? of 500.000? die halen hun hart op op zo'n dag. een mens moet wát?? maar al lag er een plan voor een circuit in flevoland, in een open verlaten gebied, evt omgeven door bossen, dan mocht het nog niet joh. hier mag gewoon niks...:(
Italia a zandvoort was in de jaren '90 een geweldig evenement, de laatste 5 jaar was het eigenlijk al over. Ik heb met de Maseraticlub 2x deelgenomen, maar de laatste keer ben ik al niet eens meer gegaan... Een race met pizzakoeriers, hoe verzin je het. Dan neem je je publiek dus echt niet serieus meer. Wat mij betreft heeft Zandvoort eigenlijk sowieso geen toekomst meer. Mooie baan en geweldig om te rijden, maar echt spannende raceklassen komen er niet meer aan de start de laatste jaren.
Vivado Ferrari
17-11-2008, 21:40
Italia a Zandvoort begin jaren negentig is totaal niet te vergelijken met Marlboro Masters. Deze was enkel spectaculair door de demo's van Barron Racing. Italia a Zandvoort was begin jaren negentig echt geweldig. Zal snel foto's plaatsen! :)
.
Vivado Ferrari
17-11-2008, 22:03
Dit zijn enkele foto's van Italia a Zandvoort. Zo kan het dus ook.....
(foto's zijn foto van foto's. Excuses voor de matige kwaliteit)
Vivado Ferrari
17-11-2008, 22:06
Nog enkele...
nofear02
17-11-2008, 22:07
(foto's zijn foto van foto's. Excuses voor de matige kwaliteit)Leuk Vin! Thnks. Foto's ff minder maakt niet uit joh, we kunnen het prima zien hoor. Hartstikke leuk!
Vivado Ferrari
17-11-2008, 22:15
Leuk Vin! Thnks. Foto's ff minder maakt niet uit joh, we kunnen het prima zien hoor. Hartstikke leuk!
Gaat er inderdaad even om te laten hoe het sfeertje was. Wat een Ferrari's stonden er toen....
dcpixels
17-11-2008, 22:29
Leuk om te zien Vin. Wat een wagenpark! Weet je van welk jaar dit is? Waarschijnlijk 1993 ... te zien aan de bestickering van de F40 'Team Kroymans'.
Vivado Ferrari
17-11-2008, 22:39
Leuk om te zien Vin. Wat een wagenpark! Weet je van welk jaar dit is? Waarschijnlijk 1993 ... te zien aan de bestickering van de F40 'Team Kroymans'.
1993 kan aardig kloppen. 348 Spider was ook uit '93 meen ik. Het zijn foto''s van diverse jaren. Puur om het sfeertje te tonen. Er zijn vast members met nog meer foto's......
1993 kan aardig kloppen. 348 Spider was ook uit '93 meen ik. Het zijn foto''s van diverse jaren. Puur om het sfeertje te tonen. Er zijn vast members met nog meer foto's......
Ik heb ook nog wel fotos van IAZ 1991, 1992, 1993 en 1994, daarna vond ik er niet veel meer aan. Echter heb ze niet digitaal en allemaal in albums........moet ze ook oooooit nog eens allemaal inscannen, maar tijd tijd tijd.
Tom
sharknose67
17-01-2009, 00:43
Ik heb ook nog wel fotos van IAZ 1991, 1992, 1993 en 1994, daarna vond ik er niet veel meer aan. Echter heb ze niet digitaal en allemaal in albums........moet ze ook oooooit nog eens allemaal inscannen, maar tijd tijd tijd.
Tom
Ben zelf nog nooit naar IAZ geweest :o maar als een dergelijk evenement,waar dan ook in Nederland, inderdaad niet meer de uitstraling heeft van toen is dat erg jammer. We hebben al zo weinig hier in Nederland door al die regeltjes en protesten. Wellicht dat er in de toekomst nog het eea verandert. Hou het voorlopig wel bij de FRD in Duitsland en de Modena trackdays lijkt me ook wel wat!
Ben zelf nog nooit naar IAZ geweest :o maar als een dergelijk evenement,waar dan ook in Nederland, inderdaad niet meer de uitstraling heeft van toen is dat erg jammer. We hebben al zo weinig hier in Nederland door al die regeltjes en protesten. Wellicht dat er in de toekomst nog het eea verandert. Hou het voorlopig wel bij de FRD in Duitsland en de Modena trackdays lijkt me ook wel wat!
Zolang we Pvda, SP en Groen Links hebben, wordt het met Zandvoort en Assen nooit wat en met een nieuw circuit waar dan ook in NL ook niet! Op Assen werd ons vriendelijk doch dringend gevraagd het gas in te houden bij de geluidsmeter met de BBLM, DAT is nou NL!
Modena Motorsport Trackdays zijn super, vind ik mooier dan het commerciele FRD waar 200x 355-360-430s op de rij staan, na 1 heb je ze allemaal wel gezien.
Tom
dcpixels
17-01-2009, 12:58
na 1 heb je ze allemaal wel gezien.
:confused: ... Hoe meer hoe beter, toch? Of bedoel je dat je liever de klassiekers ziet?
.
Hou het voorlopig wel bij de FRD in Duitsland en de Modena trackdays lijkt me ook wel wat!
Helaas: FRD in Duitsland staan dit jaar niet op de kalender voor zover mij op dit moment bekend. Kan natuurlijk zijn dat Ferrari Deutschland alsnog wat organiseert, maar Corse Clienti heeft ze niet in de kalender staan en ook de diverse circuitkalenders melden niets. Wel FRD's in: Monza (28-29 maart), Brno, Tjechië (5-6 september), Le Castellet / Paul Ricard (3-5 juli) en waarschijnlijk Valencia (26-27 september, nog niet officieel). En uiteraard de Finali Mondiali (7-8 november).
:confused: ... Hoe meer hoe beter, toch? Of bedoel je dat je liever de klassiekers ziet?
.
Mooiste is divers ferrari autopark, dus van oud naar nieuw.
Heeft iemand nog fotos van 308 GT/M #001 en #003 van FCN meeting op Zandvoort 1988 en daarna (alleen #003 op IAZ)
bedankt
Tom
dcpixels
30-01-2009, 17:55
Tom ik heb van Italia a Zandvoort 2001 deze voor je:
Gr. Walter.
mavanhaasteren
30-01-2009, 19:11
ik heb deze weet alleen niet exact welk jaar het is
mavanhaasteren
30-01-2009, 19:15
2.
Dino2400
30-01-2009, 21:59
Ik heb de volgende beelden. Ze zijn al eerder gepost dacht ik maar hierbij nog een keertje...
Foto 1+2 In het autotron 1988 (40 jaar Ferrari)
Foto 3 Tijdens Ferrari Euro Meeting in 1989
Foto 4 In 1994 tijdens IaZ wordt "003" vertroeteld...
Dino2400
30-01-2009, 22:13
En deze nog gemaakt tijdens "60 jaar Ferrari" op Soestdijk.
nofear02
30-01-2009, 22:22
Prachtig shot Maarten, met de Enzo op de achtergrond! woow!
Dino2400
30-01-2009, 23:53
Prachtig shot Maarten, met de Enzo op de achtergrond! woow!
Bedankt voor het compliment! Niet slecht voor een amateurtje... Alleen zie ik die Enzo niet... wél een FXX... ;) :)
nofear02
31-01-2009, 01:14
Bedankt voor het compliment! Niet slecht voor een amateurtje... Alleen zie ik die Enzo niet... wél een FXX... ;) :)oh ja tuurlijk, stom :D:D. ff te snel getypt. wat een sukkel zeg :o :D
sharknose67
31-01-2009, 01:58
Wat een pracht machine is die 308 GT/M toch zeg!! Doet niks onder voor de andere modellen. En wat een mooie foto's.
Mondial T
08-01-2010, 23:19
Italia a Zandvoort 2002
foto's 360 challenge
Mondial T
08-01-2010, 23:21
deel 2
Mondial T
08-01-2010, 23:24
deel 3
Mondial T
08-01-2010, 23:26
deel 4
Mondial T
08-01-2010, 23:28
deel 5
Mondial T
08-01-2010, 23:29
deel 6
bigodino
08-01-2010, 23:36
Dit jaar is er weer een editie van IaZ. :)
Hier wat foto's van mij van de edities van 1992, 1993, 1994 en 2000.
Groeten, Peter
Mooie foto's, bedankt voor het uploaden!
Klopt het dat ik alles in spiegelbeeld zie?! :)
Dat moeten inderdaad mooie evenementen geweest zijn voor Nederland. Jammer dat ik er zelf nooit bij geweest ben.
Ben benieuwd hoe Italia a Zandvoort er dit jaar uit gaat zien. Mooi dat er in ieder geval weer zo'n evenement in Nederland georganiseerd gaat worden.
bigodino
08-01-2010, 23:40
1993
bigodino
08-01-2010, 23:44
1994
bigodino
08-01-2010, 23:46
2000
bigodino
08-01-2010, 23:46
2000 ii
bigodino
08-01-2010, 23:47
2000 iii
bigodino
08-01-2010, 23:48
2000 iv
bigodino
08-01-2010, 23:49
2000 v
bigodino
08-01-2010, 23:50
2000 vi
bigodino
08-01-2010, 23:53
2000 vii
bigodino
08-01-2010, 23:53
en de laatste
sharknose67
09-01-2010, 08:40
Wat was en hopelijk is daar een hoop moois te zien zeg :eek: KWIJLEN!!!! Ga nog meer m'n best doen om mijn dienst te ruilen zodat ik er toch bij kan zijn.
mavanhaasteren
09-01-2010, 09:21
Heerlijk al die oude platen
dcpixels
09-01-2010, 11:57
Peter, waanzinnige foto's zeg. Bedankt voor het digitaliseren en uploaden. Dit is genieten!
Heeft iemand wellicht nog een foto van mijn rode 308 GTB (US spec.) uit 1978 die ik van 1995 t/m 2000 op iedere IaZ heb laten zweten. Kenteken: GV-DT-75
Helaas heb ik destijds van deze F maar weinig foto's gemaakt.
Peter en Marco bedankt voor het uploaden van al die mooie foto's van vroegere Italia a Zandvoorts.
Echt genieten en brengt mooie herinneringen terug aan dit evenement wat ik zelf al vele malen bezocht heb.
Zal er dit jaar zeker een bezoek aan brengen, staat al in de agenda.
Groetjes Gerard
430driver
09-01-2010, 13:48
Marco, ik weet niet of je het doorhebt, maar jouw foto's waren spiegelbeeld......(Post 49-54 alhier)
Mondial T
10-01-2010, 17:33
Marco, ik weet niet of je het doorhebt, maar jouw foto's waren spiegelbeeld......(Post 49-54 alhier)
Mijn excusses voor de spiegel beelden, ik heb net een negatief scanner gekocht
en zit er een beetje mee te stoeien hoe die werkt.
Ik zal de volgende serie beter mijn best doen.
Marco
wesleyruytrmn
10-01-2010, 17:47
Geeft niks Marco!! We zijn reuze blij met de foto's!! Ga zo door! Ben er ook allemaal geweest. Zou eens kijken of ik nog wat foto's heb liggen die ik kan scannen!
430driver
10-01-2010, 18:16
Ik zal de volgende serie beter mijn best doen.
Marco
Joh, maak je nie druk: ik denk dat het niemand was opgevallen :D:D:D
Ik merkte t op toen ik de BARRON modena zag.
Wel handig zo'n negatiefscanner! Kun je je (oude) foto's lekker digitaliseren! super!
Wellicht kn je dan ook de kleur corrigeren, want de foto's leken een beetje "blauwig"
Overgens hartelijk dank voor het posten! geweldig die oude foto's van I a Z!
Vivado Ferrari
10-01-2010, 18:40
Joh, maak je nie druk: ik denk dat het niemand was opgevallen :D:D:D
Ik merkte t op toen ik de BARRON modena zag.
Wel handig zo'n negatiefscanner! Kun je je (oude) foto's lekker digitaliseren! super!
Wellicht kn je dan ook de kleur corrigeren, want de foto's leken een beetje "blauwig"
Overgens hartelijk dank voor het posten! geweldig die oude foto's van I a Z!
Wel leuk om die Ferrari's te zien van Barron. Omgekeerd of niet, ik vind het mooi!
Italia a Zandvoort, super als het weer terugkomt zoals het was:)
430driver
10-01-2010, 18:43
aan de ene kant wel, aan de andere kant niet: in het begin was het errug "gezellig"....later vond ik het concept veel te commercieel en daarom veeeeeeel te druk! Dat was voor mij de reden om weg te blijven. Overgens ging ik meestal op de vrijdag aangezien je dan vaker makkelijker de pits in kon en makkelijker mooiere foto's van de speciale ferrari's kon maken...
Mondial T
10-01-2010, 20:11
Hierbij dan de volgende serie van Italia a zandvoort
( als het goed is allemaal gechekt op spiegelbeeld )
ik gok dat dit 1994 of 95 moet zijn geweest.
Mondial T
10-01-2010, 20:13
2
Mondial T
10-01-2010, 20:16
3
Mondial T
10-01-2010, 20:18
4
430driver
10-01-2010, 20:18
Genieten genieten genieten!
Mondial T
10-01-2010, 20:21
5
Mondial T
10-01-2010, 20:23
6
Mondial T
10-01-2010, 20:26
7
mavanhaasteren
10-01-2010, 20:38
Marco geweldig al die oude foto's
ga vooral door met scanen
ik gok dat het 1996 ivm met de 456 op garage platen
pkiewiet
10-01-2010, 20:50
We want more. We want more.!!!
Zit te hopen dat mn eigen F voorbij komt.
Die is eind 1996 naar NL gekomen, dus het kan.
dcpixels
10-01-2010, 22:21
Dit gaat één van mijn favoriete draadjes worden :D. Wat super al die oude foto's!
sharknose67
10-01-2010, 22:23
Blijf maar lekker vol plompen die draad heren, kunnen we alvast lekker in de stemming komen! Ik heb inmiddels al behoorlijk spijt dat ik nooit naar een editie van IaZ geweest ben :o:(
Dit gaat één van mijn favoriete draadjes worden :D. Wat super al die oude foto's!
+1!
wesleyruytrmn
10-01-2010, 22:48
Ik draag ook mijn steentje bij! De eerste foto's komen uit 2000. De laatste uit 1997, met een jongeman van 13 jaar...;) Heb helaas geen andere foto's die er toe doen. Mijn vader en ik waren toen zeker niet van de foto's. Begint de laatste tijd pas iets te groeien.
sharknose67
10-01-2010, 23:11
Toch mooie foto's hoor Wes!! Je bent niet veel verandert in al die jaren :D:D:D
dcpixels
10-01-2010, 23:21
Geweldig, die laatste foto van kleine Wesley ;). Rest is ook weer leuk om te zien. Senks vor sjerring!
mavanhaasteren
10-01-2010, 23:41
wes was je toen nog niet verteld dat je mag lachen als je op de foto gaat :D:D:D:D:D
wel geweldig hoor heren die oude foto's
blijft leuk, die oude foto's. Ik zit altijd te kijken of ik mezelf nog ergens zie, maar helaas. Aan de andere kant... Meestal stonden we illegaal bij de Gerlach of binnenkant Hugenholtz en waagden we ons niet in de paddock. Te bang om er uit gegooid te worden zonder kaartje. Vroeger kon je met een half uurtje lopen buitenom het circuit goed op persplaatsen komen. Gewoon met een grote camera op je buik doorlopen waar het prikkeldraad ophield. Maar ja, in de jaren '90 was het circuit ook maar de helft van tegenwoordig.... en liep je gewoon door de duinen waar nu de Renault bocht (weer) ligt.
hoewl ik hier wel eens op zou kunnen staan... de gozer in het witte t-shirtje links achter de bandenstapels. Weet het niet helemaal zeker, maar lijkt op zoals ik er toen uitzag...
.
Rosso by Raimondo
11-01-2010, 13:30
Het zijn wel memorable fotos.
Zoals op de F40 van David Hart staat; "david hart ferrari specialist" dit bedrijf bestaat niet meer.
Op de onderplaat van de f355 staat "autobedrijf prominent" Dit was de ferrari dealer in eidhoven, waar ik veel liever kwam dan bij kroymans. Helaas bestaat ook niet meer.
Daar hadden ze een secretaresse waar ik toen helemaal verliefd op was. ;)
Op de diablo staat "lambo rijssen" deze beste man was tijdelijk lambo importeur voordat het naar hessing ging. Dit bedrijf bestaat ook al niet meer.
En natuurlijk is de 250 gto ook niet meer van kroymans. Kortom heel veel historie in een paar foto's..
ik dacht dat het lambo bedrijf in Rijssen nog steeds bestaat, ben er niet zo lang geleden langs gereden (niet naar binnen geweest) en toen was er wel activiteit.
bigodino
11-01-2010, 17:13
Het zijn wel memorable fotos.
Op de onderplaat van de f355 staat "autobedrijf prominent" Dit was de ferrari dealer in eidhoven, waar ik veel liever kwam dan bij kroymans. Helaas bestaat ook niet meer.
Daar hadden ze een secretaresse waar ik toen helemaal verliefd op was. ;)
Die met die mooie benen?! Ja, die kan ik me ook nog goed herinneren....:D
430driver
11-01-2010, 18:06
Nu je het zegt inderdaad! dat was me wat! Ben er ook regelmatig op bezoek geweest!
Met de FCN ook een meeting gehad op 5 juni 1992 geloof ik. heb toen met een 308 GT/4 meegereden en ben door een 365 GTC/4 afgezet op het station: je had die gezichten moeten zien toen! Geweldig!
Mooi dat er in juni weer een IAZ is
We nemen o.a. de 512 BBLM en 308 GT/M ook weer mee.
dcpixels
13-02-2010, 16:33
Mooi dat er in juni weer een IAZ is
We nemen o.a. de 512 BBLM en 308 GT/M ook weer mee.
Heb jij een bevestiging dat dit evenement écht doorgaat, Tom? Er waren nog wat speculaties of e.e.a. wel door zou gaan.
Goed om te horen dat beide bolides daar ook heen komen. Ik kan niet wachten om ze weer eens te zien en horen rijden. Goed nieuws!
Enfin, op veel websites is er inmiddels veel te lezen over het terugkerende evenement:
Na drie jaar afwezigheid keert, op zondag 27 juni, een van de grootste thema evenementen terug op Circuit Park Zandvoort. Het Italiaanse autofestival wordt opgeluisterd met de meest fraaie automobielen welke afkomstig zijn uit het Latijnse land. Naast de vele activiteiten op de baan is er op de diverse paddocks ook volop Italiaans temperament te beleven.
.
Heb jij een bevestiging dat dit evenement écht doorgaat, Tom? Er waren nog wat speculaties of e.e.a. wel door zou gaan.
Goed om te horen dat beide bolides daar ook heen komen. Ik kan niet wachten om ze weer eens te zien en horen rijden. Goed nieuws!
Enfin, op veel websites is er inmiddels veel te lezen over het terugkerende evenement:
Na drie jaar afwezigheid keert, op zondag 27 juni, een van de grootste thema evenementen terug op Circuit Park Zandvoort. Het Italiaanse autofestival wordt opgeluisterd met de meest fraaie automobielen welke afkomstig zijn uit het Latijnse land. Naast de vele activiteiten op de baan is er op de diverse paddocks ook volop Italiaans temperament te beleven.
.
We zijn benaderd, dus gaan we ervan uit dat het doorgaat.
sharknose67
13-02-2010, 20:26
Helemaal TOP dat de beide bolides weer acte de presence geven. Persoonlijk kijk ik het meest uit naar de 512, maar de 308 is zeer zeker de moeite waard om weer eens in actie te zien!!! Heb het bijna rond dat ik die dag vrij ben.
Als Italia a Zandvoort al doorgaat, dan zal het vermoedelijk Ferrari only zijn? De Alfa, Maserati en Lambo clubs hebben nog niets officieels gehoord namelijk...
de zandvoortse gemeentekalender (http://www.zandvoort.nl/website/webgen.nsf/pages/_02F34FB17EC674EDC12573A900364FB7/$file/Evenementenkalender+2010.pdf) geeft trouwens wel aan dat het evenement is ingepland.
Die met die mooie benen?! Ja, die kan ik me ook nog goed herinneren....:D
Dat vraagt natuurlijk om foto's heren :)
tsja. kijk eens naar een Bavaria sittie reesing: 300.000 bezoekers of zo? of 500.000? die halen hun hart op op zo'n dag. een mens moet wát?? maar al lag er een plan voor een circuit in flevoland, in een open verlaten gebied, evt omgeven door bossen, dan mocht het nog niet joh. hier mag gewoon niks...:(
Punt is alleen dat het gratis is, anders zakken de toeschouwers aantallen echt dramatisch in hoor. Was ook met die Red Bull airrace. GRATIS: 700.000 man, betaald: 25.000 man. We blijven Nederlanders he?
dcpixels
22-02-2010, 08:45
Punt is alleen dat het gratis is, anders zakken de toeschouwers aantallen echt dramatisch in hoor. Was ook met die Red Bull airrace. GRATIS: 700.000 man, betaald: 25.000 man. We blijven Nederlanders he?
Dan heb ik liever een betaald evenement, zodat je nog wat kunt zien.
Red Bull Air, Rotterdam Racing ... allemaal evenementen waar je om 9:30 uur een plekje moet zoeken en waar je om 17:00 uur dan weer weg kan, anders ben je je plekje kwijt.
Er wordt dus van je verwacht, dat je dus ruim 7 uur blijft staan. Lekker, als je naar de WC moet :(:D!
Dan heb ik liever een betaald evenement, zodat je nog wat kunt zien.
Red Bull Air, Rotterdam Racing ... allemaal evenementen waar je om 9:30 uur een plekje moet zoeken en waar je om 17:00 uur dan weer weg kan, anders ben je je plekje kwijt.
Er wordt dus van je verwacht, dat je dus ruim 7 uur blijft staan. Lekker, als je naar de WC moet :(:D!
neem een krukje mee en je hebt beter uitzicht :) Maar als de aantallen wegblijven is het direct afgelopen met dit soort evenementen helaas. Ik heb ook geen moeite met betalen maar dan moet daar wel wat tegenover staan.
modena82
22-03-2010, 17:23
Ik kwam op het internet al het (onder voorbehoud) programma tegen van italia a zandvoort 2010.
http://www.slideshare.net/adilella/italia-a-zandvoort-presentatie-zondag-27-juni-2010 (sheet nummer 4)
Deze info vond ik ook nog:
Italia a Zandvoort wordt door Circuit Park Zandvoort in samenwerking met de Ferrari Club Nederland georganiseerd en wordt in 2010 gepresenteerd door de Fiat Group Automobiles Nederland, die met haar merken Fiat, Alfa Romeo, Lancia en Abarth prominent aanwezig zal zijn.
De organisatie verwacht dat duizenden bezitters van Italiaanse auto’s naar Zandvoort zullen komen.
Uniek zal de recordpoging zijn om 2 x 500 Fiat’s 500 tegelijkertijd over het circuit te laten rijden (500 oude en 500 nieuwe Fiat’s 500).
(bron: http://www.italianentertainment.nl/nieuws/italia-a-zandvoort-27juni2010)
Racing-Baker
27-03-2010, 12:44
ik ben (normaalgezien) ook van de partij ;)
modena82
27-03-2010, 15:07
Fantastisch !! Kijk erg uit naar de 308 GTB/M gr.4. Net ruim 10 pagina's gelezen over deze fantastische auto in de gli amici della ferrari!
Hopelijk geen geluid beperkingen op zandvoort de 27e
Knooifrans
27-03-2010, 18:43
ik ben (normaalgezien) ook van de partij ;)
Ik ook.....alleen dit keer niet met de 308 maar als recordpoging doorgaat ga ik met 2 oude Fiat 500's.... alleen volgens de evenementencoordinator van de 500 club was het nog niet zeker dat deze recordpoging doorging......
groet Andre
Knooifrans
10-05-2010, 20:47
Ik ook.....alleen dit keer niet met de 308 maar als recordpoging doorgaat ga ik met 2 oude Fiat 500's.... alleen volgens de evenementencoordinator van de 500 club was het nog niet zeker dat deze recordpoging doorging......groet Andre
Nu is het wel zeker....... het gaat wel door ,ik heb me inmiddels aangemeld ........... en misschien neem ik naast de Fiats ook de 308 nog wel mee ;)
groet Andre
Testawillie
09-11-2011, 23:24
(foto's zijn foto van foto's. Excuses voor de matige kwaliteit)
Welk jaar zijn deze foto's genomen?
2000?
Ik zie namelijk een foto van een testarossa.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.