View Full Version : afwijking snelheidsmeters
Misschien eens leuk om te kijken wat onze snelheidsmeter afwijken. Je wilt toch zeker wel "echte" kilometer weten op de autobahn.
ik heb een test uit 86(?) van een 328 waarbij de snelheidsmweter nogal afwijkt. Bij 120 op de teller rijdt de auto 112 echte km's.
Mijn 328 doet dit wat dat betreft een heel stuk beter. bij 140 op de teller is de snelheid op de tom tom ook precies 140. bij 200 scheelt het, voor zover dan te bepalen, 1 à 2 km met de snelheidsmeter.
Een stuk beter dus dan bij de geteste wagen.
wie volgt?
Misschien eens leuk om te kijken wat onze snelheidsmeter afwijken. Je wilt toch zeker wel "echte" kilometer weten op de autobahn.
ik heb een test uit 86(?) van een 328 waarbij de snelheidsmweter nogal afwijkt. Bij 120 op de teller rijdt de auto 112 echte km's.
Mijn 328 doet dit wat dat betreft een heel stuk beter. bij 140 op de teller is de snelheid op de tom tom ook precies 140. bij 200 scheelt het, voor zover dan te bepalen, 1 à 2 km met de snelheidsmeter.
Een stuk beter dus dan bij de geteste wagen.
wie volgt?
Heb jij nog het origineel formaat banden? Volgens mij zijn ze toch iets kleiner of lijkt dat zo? Dit kan ook enorm uitmaken in de accuresse van je meter toch? ;)
Dino2400
22-07-2008, 19:23
Heb jij nog het origineel formaat banden? Volgens mij zijn ze toch iets kleiner of lijkt dat zo? Dit kan ook enorm uitmaken in de accuresse van je meter toch? ;)
Banddiameter kan inderdaad voor een afwijking zorgen. Anders gewoon een fietscomputertje monteren, wieldiameter er in zetten... werkt perfect!!
eeeh, de Stinger en de Tomtom zeggen 100 en de teller 120 ! Standaard wielen en banden, gewoon een beetje een macho-tacho denk ik.
moriaan1
22-07-2008, 22:45
eeeh, de Stinger en de Tomtom zeggen 100 en de teller 120 ! Standaard wielen en banden, gewoon een beetje een macho-tacho denk ik.
Goed gevoel en minder "foto's van Koos".
Met de originele 16"velgen en originele Goodyears is de afwijking bij mijn mei 1988 328 in lijn met Stevens ervaring, aldus 1 a 2%
Met de originele 16"velgen en originele Goodyears is de afwijking bij mijn mei 1988 328 in lijn met Stevens ervaring, aldus 1 a 2%
vergeleken met mijn TomTom!
ja inderdaad. Da's natuurlijk van invloed. Mijn voor en achterbanken zijn overigens wel precies zoals ferrari deze heeft geleverd en dus standaard.
Wist je trouwens dat tacho's altijd te veel aangeven. Het is wettelijk namelijk zo dat ze niet te weinig aan mogen geven. En 100% juist is (afhankelijk hoe letterlijk je het neemt) moeilijk tot onmogelijk.
Een kennis van mij kwam daar achter toen zijn tacho een heel klein beetje te weinig aangaf bij de keuring voor zijn kenteken.
Bij max. 80 wordt er geflitst vanaf 87 echte km ters en bij max 100 vanaf 107 km-ters. In beide gevallen 16 euro aan Koos betalen.
nofear02
07-08-2008, 00:27
Bij max. 80 wordt er geflitst vanaf 87 echte km ters en bij max 100 vanaf 107 km-ters. In beide gevallen 16 euro aan Koos betalen.Want: 87 = 84 minus correctie?, = dus 4 km te hard, is schandalig: een groot gevaar voor de verkeersveiligheid, en zo kan de huppeldepup-sprinkhaan, de grotegelespotvogel en de kweetnietwatkever niet overleven in het door die persoon verpestte milieu door teveel uitlaatgassen? :D
Dan is het hier in Nederland toch beter geregeld als in België! Hoorde van de week een vriend vertellen dat zijn vader in België geflitst was tijdens de vakantierit... 131 km/u gecorrigeerd naar 122 (waar 120 toegestaan uiteraard) --> ZESTIG euro boete!! :( Zijn dat speciale tarieven voor buitenlandse bestuurders? Vandaar dat veel Belgische bestuurders in Nederland wel eens te hard durven rijden :)
Want: 87 = 84 minus correctie?, = dus 4 km te hard, is schandalig: een groot gevaar voor de verkeersveiligheid, en zo kan de huppeldepup-sprinkhaan, de grotegelespotvogel en de kweetnietwatkever niet overleven in het door die persoon verpestte milieu door teveel uitlaatgassen? :D
Tja maar ergens moet je de grens trekken. Want de volgende roept dat bij 85, dan weer een bij 86 en zo komen we uiteindelijk op de meer op jou van toepassing zijnde snelheden: 220 ;)
nofear02
07-08-2008, 21:32
Tja maar ergens moet je de grens trekken. Want de volgende roept dat bij 85, dan weer een bij 86 en zo komen we uiteindelijk op de meer op jou van toepassing zijnde snelheden: 220 ;)ôhh! niet waar joh! dat rij ik nooit! :D
Daar waar de maximum snelheden passend zouden zijn aan de omstandigheden heb ik geen enkel probleem met een limiet. Echter dat passend is natuurlijk in den lande het probleem, vooral op de bekende ringwegen van A'dam, Den Haag en R'dam en natuurlijk s'nachts. Ik ben recentelijk zondag's met de 328 om 06.25 uur op de ringweg van A'dam met de toch wel enigszins verantwoordelijke snelheid van 87 (84 na correctie) bekeurd (dus 16 euri). Ik geef het publiekelijk toe (ben gelukkig geen kamerlid) en bied mijn excuses aan de lezers aan die deze burgerlijke ongehoorzaamheid niet danwel moeilijk kunnen tolereren.
Erikderaaf
08-08-2008, 00:12
Menno, je kunt altijd nog een foto opvragen... Dan heb je de 16 euro toch goed besteed ;)
nofear02
08-08-2008, 01:10
... 06.25 uur op de ringweg van A'dam met de toch wel enigszins verantwoordelijke snelheid van 87 (84 na correctie) bekeurd (dus 16 euri). Ik geef het publiekelijk toe (ben gelukkig geen kamerlid) en bied mijn excuses aan de lezers aan die deze burgerlijke ongehoorzaamheid niet danwel moeilijk kunnen tolereren.Menno, ik vind 84 km waar je maar 80 mag, vooral op zondagmorgen om 06.25u, echt zwaar verkeersonverantwoordelijk van je en ik ben zwaar teleurgesteld in jou, dat had ik nooit van jou verwacht. :D:D:D ;)
mavanhaasteren
08-08-2008, 08:44
menno je stond daar zeker ook bijna in de file he van de drukte :D:D
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.