PDA

View Full Version : Beschadigd targa-dakje; hoe te voorkomen?

Rol@nd
01-06-2008, 11:18
Bij mijn TS kan het dakje er dus uit. Dat kun je achter de stoelen meenemen. Niet erg slim is dat dan de gekleurde kant naar voren staat, terwijl er achterin de stoelen gewoon schroeven zitten! Daarom zie ik ook krassen op het dakje. Zonde.
Heeft iemand een tip hoe ik meer krassen kan voorkomen? Het schijnt dat een dopje of foampje op de schroeven niet afdoende helpt, en het afdekhoesje (dat ik overigens niet heb) ook niet. Iemand die zelf een betere oplossing heeft gevonden?

nofear02
01-06-2008, 11:34
Bij mijn TS kan het dakje er dus uit. Dat kun je achter de stoelen meenemen. Niet erg slim is dat dan de gekleurde kant naar voren staat, terwijl er achterin de stoelen gewoon schroeven zitten! Daarom zie ik ook krassen op het dakje. Zonde.
Heeft iemand een tip hoe ik meer krassen kan voorkomen? Het schijnt dat een dopje of foampje op de schroeven niet afdoende helpt, en het afdekhoesje (dat ik overigens niet heb) ook niet. Iemand die zelf een betere oplossing heeft gevonden?Gut ja, ook al zoiets Roland, heb ik al zovaak gehoord. Een bekend kwaaltje. Maar ik heb idd nog nooit over een oplossing gehoord. Goeie vraag!

Eigen idee; niet iets van een stukje leer over/op de schroef heenplakken of zo? dat is zacht én sterk. Of andere schroef erin met een platte kop (zit er nu een bolle kop in?).

kan je het een keer fotograferen en uploaden hier, als je de stoel naar voren doet? dan kan iedereen zien wat nou echt het probleem is.

Mrs.Spider
01-06-2008, 19:53
Roland,

bij de 348 en 355 heb je een afdekhoes die standaard met de auto wordt meegeleverd.
zie artikelnr.28 op onderstaande site.
http://www.eurospares.co.uk/partTable.asp?M=1&Mo=434&A=2&B=23693&S=

Gr.Onno

Rol@nd
01-06-2008, 21:26
Goede tip, mrs. Spider, die ga ik meteen bestellen.

Rol@nd
02-06-2008, 10:13
Op de site gekeken, daar zag ik hem voor 33 pond. Dus even geinformeerd. Maar dit bleek alleen het opbergzakje te zijn; de 'cover' zelf was maarliefst 180 pond, plus belasting, plus verzendkosten. Driehonderd euro voor een hoes vind ik toch iets te veel van het goede... Dus als iemand nog andere suggesties heeft?

Johannus
02-06-2008, 10:25
Op de site gekeken, daar zag ik hem voor 33 pond. Dus even geinformeerd. Maar dit bleek alleen het opbergzakje te zijn; de 'cover' zelf was maarliefst 180 pond, plus belasting, plus verzendkosten. Driehonderd euro voor een hoes vind ik toch iets te veel van het goede... Dus als iemand nog andere suggesties heeft?

Als je hem tweedehands besteld is ie maar 69,25 pond:

http://www.eurospares.co.uk/usedPartsList.asp?partNo=63348200

nofear02
02-06-2008, 10:37
Mail even naar onze member Mark (''952man''), die doet dit:

http://www.morethanpolish.com/Fully-tailored-Ferrari-covers.asp

Dit zijn dan covers voor de gehele Ferrari, maar ik dacht dat ik ergens gelezen had dat ie ook andere covers had (k weet t niet zeker hoor)?

En anders weet hij misschien waar je kan zijn.

En anders wekenlang E-bay in de gaten houden.

(edit: ohw een 2e hands hoes zoals johan aangeeft is misschien ook nog niet zo stom!)

Rol@nd
02-06-2008, 15:42
Bedankt voor de tip, ik informeer daar ook nog even.
Ik ga alsnog kijken of ik er andere schroeven in kan zetten, maar aangezien het altijd aan de buitenkant van de stoel zit, zullen ze uit blijven steken, denk ik. Maar misschien met plattere schroeven, plus beschermlaagje, plus een goede cover, dat het probleem dan toch oplosbaar is.

Rol@nd
12-06-2008, 13:32
Ik heb besloten zelf een opbergtas te maken! Van noppenfoam van binnen, van rolgordijnstof van buiten. Paar tientjes materiaal dus i.p.v. driehonderd euro. Ik leg er vandaag de laatste hand aan, dan is ie klaar. Ik zal er binnenkort wel een fotootje van plaatsen.

Rol@nd
24-06-2008, 14:57
Dak is ondertussen overgespoten, opbergtas is ook klaar. Ik laat hem bij een bijeenkomst wel een keer aan jullie zien.