PDA

View Full Version : FF40, Brussel/Spa Francorchamps, 26 & 27 sep 1992

Michele
27-05-2008, 21:56
Een van de mooiste evenementen die ik ooit bezocht heb. Met een groepje vrienden naar het jubilleum van Gargage Francorchamps. Eerst een concours d' élégance in Brussel en vervolgens 's nachts door naar Spa om om midden in de nacht te wachten op de trucks met raceauto's. Ik heb toen auto's gezien die vrijwel nooit uit hun museum of geclimatiseeerde garage kwamen. Pitten in een tentje achter Garage Francorchamps en op de parkeerplaats van het circuit. Ben een zekere J. S. te Assen nog steeds dankbaar dat ie me destijds meegenomen heeft. Beelden destijds geschoten met mijn eerste Nikon, een 501 met 35-70 AF en een gehuurde 300mm 4.0. Nog niet alles ging even goed, maar d'r zaten best aardige plaatjes bij.

Nuvolari
27-05-2008, 22:26
Dat evenement ben ik destijds ook geweest. Dat was toen het eerste evenement waar echt de meest uiteenlopende race Ferrari's bij elkaar kwamen. Dat was toen echt uniek en niemand kon toen vermoeden dat we in de jaren daarna vaker bepaalde unieke Ferrari's zouden gaan zien op de internationale circuits. De vaak Amerikaanse Ferrari eigenaren lieten hun dure racers in Engeland bij gerenomeerde bedrijven staan om een aantal Europese circuits en evenementen aan te doen. Denk maar aan Paul Pappalardo, Peter Sachs, Brandon Wang, Peter Monteverdi en FF40 kan wel gezien worden als een soort van startpunt van een kleine opleving van de "historische" Ferrari evenementen.

Het evenement begon bij het nieuwe pand van Garage Francorchamps en ging zo door naar het Parc du Cinquantenaire en Spa Francorchamps. Om Derek Bell met een 512 M uit La Source hairpin te zien komen driften naar beneden toe richting Eau Rouge... dat staat nu nog altijd op mijn netvlies (leuk zulke filmpjes in mijn hoofd).

Maar ook het geluid van de 330 P4 van Obrist en 330 P3/4 van Pappalardo als ze na Eau Rouge tussen de bomen door omhoog scheurden richting Malmedy. Als er even geen andere Ferrari aankwam kon je de auto's op het gehoor het halve circuit blijven volgen. Kippevel.

Evenals de ontmoeting met Luigi Chinetti senior, in mijn ogen naast Enzo Ferrari de belangrijkste man in de begin jaren van de Ferrari fabriek. Le Mans bijna helemaal in je eentje winnen, Spa winnen en Ferrari op de kaart zetten in Amerika. En zo'n man heeft even aandacht voor je... (overigens is Jacques Swaters ook bijzonder sympathiek).

FF40... geweldige herinneringen

Edwin

PS. Zie net Jean Pierre Bajol in zijn fantastisch uitziende TDF, volledig ongerestaureerd met die prachtige originele lak met scheurtjes in de lak hierboven staan. Ben even zijn naam, maar je had toen ook een Fransman (Paul?) ... met ook zo'n mooie originele 750 Monza, ook scheurtjes in de lak. Zoooo mooi!

Michele
27-05-2008, 23:26
PS. Zie net Jean Pierre Bajol in zijn fantastisch uitziende TDF, volledig ongerestaureerd met die prachtige originele lak met scheurtjes in de lak hierboven staan. Ben even zijn naam, maar je had toen ook een Fransman (Paul?) ... met ook zo'n mooie originele 750 Monza, ook scheurtjes in de lak. Zoooo mooi!

Jean Sage.. heb ik ook nog ergens een foto van, met zijn leren helmpje op zijn hoofd. Of bedoel je de Iceracer? Die was niet op FF40, maar Carlos Monteverde rijdt er regelmatig mee in de historic challenge.
Ik ben op FF40 overigens destijds letterlijk tegen Mauro Forghieri opgelopen. Merkte ik eigenlijk pas toen de man al weer doorliep: @#$% dat was... Wel gesproken met Phil Hill en wijlen Louis Klemantaski. Van beiden ook hun handtekening op het programmaboek. Iedereen die er toe deed in de Ferrariwereld was daar destijds eigenlijk present. Paul Pappalardo "just call me Paul, mr Pappalardo is my dad.." had een paar hele mooie auto's bij zich, zie de GTO en de TR 60 # 0772/ 0774 hieronder.

Mijn mooste herinneringen aan SPa zijn echer van een paar jaar later, zie mijn Avatar: Phil Hill die een 250TR op volle racesnelheid door La Source jaagt. Wat een geluid, toen stond er nog geen meter hoge betonnen muur tussen jou en de baan, maar een lage afscheiding en wat gras!! Ik liet hem de foto zien een paar jaar geleden tijdens Le Mans Classic en hij wist het nog: That was Spa, I won there! Vervolgens heeft hij de foto gesigneerd.

nofear02
27-05-2008, 23:36
Mamma mia, d'r gaan hier deze week een paar sluizen open met een stroom van oude foto's en verhalen tot gevolg; meer dan geweldig!!! wat een verhalen van jullie!! Ik weet er niks van maar t is machtig! Ik vind het ook gaaf als ik nu een Carlos Monteverde spreek en een Rik Bryant en in de F1 412 van mr Hoshino mag zitten, dus ik snap het een beetje. Jammer-jammer-jammer dat ik niks weet en niks hem meegemaakt van deze F-periode...:(. ik ben eigenlijk pas net begonnen.

Wat een superfoto's deze week heren! We worden helemaal lam geslagen met beelden :D. Super.

Nuvolari
28-05-2008, 12:45

Dat moet zijn Jean Claude Bajol en die Paul is Paul Kunkel met zijn prachtige originele 750 Monza (0518)

http://i153.photobucket.com/albums/s213/m3procar/750MonzaKunkel.jpg

Edwin

Racing-Baker
28-05-2008, 13:09
prachtig evenemet was dat! helaas was ik er niet bij. ik heb wel de video ervan.
laatst nog naar gekeken eigenlijk. ZOVEEL oude piloten die er toen bijwaren... fantastisch!

Michele
28-05-2008, 16:02
Mamma mia, d'r gaan hier deze week een paar sluizen open met een stroom van oude foto's en verhalen tot gevolg; meer dan geweldig!!!
Wat een superfoto's deze week heren! We worden helemaal lam geslagen met beelden :D. Super.

En dna te bedenken dat mijn plaatjes alleen nog maar uit een enkel album komen. Ik heb ook nog een paar duizend negatieven uit die tijd... heeft u even???

Michiel

mavanhaasteren
28-05-2008, 17:32
En dna te bedenken dat mijn plaatjes alleen nog maar uit een enkel album komen. Ik heb ook nog een paar duizend negatieven uit die tijd... heeft u even???

Michiel

we hebben alle tijd hoor :D:D:D

geduld is wat anders ;)

246Dino
28-05-2008, 18:57
we hebben alle tijd hoor :D:D:D

geduld is wat anders ;)

+1

Hugo
28-05-2008, 20:57
prachtige verhalen en foto's...allemaal van ver voor mijn tijd, ik kwam "pas" in 1996 voor het eerst op Spa. laat de foto's maar komen Michele en Edwin!!

Michele
28-05-2008, 21:10
Oké, dan komen er nog een paar... maaruh, ik dacht dat jij al langer meeliep Hugo?

FMaranelloFan
28-05-2008, 21:12
Schitterende thread!

FF40, dat was echt een UNIEK evenement!
Het was één van de eerste grote Ferrari evenementen die ik bezocht en als ik eraan terug denk ook één van de beste!
Ik was 15 toen en ik wist gewoon... ik MOET er bij zijn!
Maar ik had natuurlijk nog geen rijbewijs of auto en toch wou ik er op eigen houtje heen. Dus nam ik de bus, de trein en wandelde ik tenslotte het hele eind van het station tot aan het Jubelpark. Ik kende toen niemand die geïntresseerd was in Ferrari dus ging ik maar alleen.

Woorden kunnen niet omschrijven hoe ik me voelde toen ik op m’n bestemming aankwam.... de verbluffende Ferrari’s, het zicht, de geluiden,... en dat alles in een perfect kader onder een stralende zon... het was overweldigend! Ik herriner me dat ik ginds rondliep als in een droom, in hogere sferen... Ik realiseerde me dat dit een zeer speciale bijeenkomst was, met zeer bijzondere wagens en mensen. Ik wou gewoon niet meer weg.

Uiteindelijk ontdekte ik de gloednieuwe 456gt die binnen werdt voorgesteld en daardoor miste ik zelfs m’n trein terug :) Ik heb toen nog veel moeite moeten doen om terug thuis te raken. Heeft iemand nog foto’s van die bewuste 456gt omringd door die designschetsen? Ongelofelijk dat België toen als wereldpremiere de nieuwe Ferrari kon laten zien! Maar eigenlijk stond die nieuwe wagen wat in de schaduw van alles wat buiten stond opgesteld.

Verschrikkelijk dat ik de volgende dag niet in Francorchamps geraakt ben!
Maar vanaf het daaropvolgende jaar heb ik geen enkele editie van de Spa Ferrari Days gemist.

Voor zover ik weet was dit echt één van de mooiste Ferrari evenementen die ooit op Belgische bodem plaats heeft gevonden, dat besef groeide nog naarmate ik ouder werdt. Ik voel me vereerd dat ik er bij was en hoewel het ondertussen alweer 16 jaar geleden is denk ik er nog regelmatig aan terug....

Nog een reeks foto’s van toen...
http://www.barchetta.cc/All.Ferraris/events-stories/events/2003/ff40/ff40-gallery/index.html

Michele
28-05-2008, 21:23
Schitterende thread!
Heeft iemand nog foto’s van die bewuste 456gt omringd door die designschetsen?
gallery/index.html[/url]

Nuvolari moet die wel hebben, als hij is wie ik denk dat hij is...

nofear02
28-05-2008, 23:37
Schitterende thread! FF40, dat was echt een UNIEK evenement!
...
Voor zover ik weet was dit echt één van de mooiste Ferrari evenementen die ooit op Belgische bodem plaats heeft gevonden, dat besef groeide nog naarmate ik ouder werdt. Ik voel me vereerd dat ik er bij was en hoewel het ondertussen alweer 16 jaar geleden is denk ik er nog regelmatig aan terug.... Amai Alex, deze draad raakt een gevoelige snaar bij u, dat is duidelijk! :D. Prachtig. Wat een enorme F-beleving heb jij toch ook. Nou wist ik dat al wel ;). Maar hier is het dus mede door gekómen. Fantastisch om te lezen joh. Thnks.
Nou begrijp ik ook nog beter je liefde voor het circuit Spa en je mooie grote droom ;). Maak hem waar vent! Some-day!!

Nuvolari
28-05-2008, 23:46
Ik ben Edwin en ik denk dat wij gezamelijk heel wat mensen kennen... ;)

De presentatie van de 456 was niet bijzonder goed gedaan. De auto stond in de hoge ruimte, waardoor het uitlichten lastig was. In die tijd was alles nog met rolletjes en niets corrigeren achteraf. Gelukkig heeft Ferrari daar wel van geleerd, want de presentatie van de 550 Maranello was een droom voor fotografen. Zal ik ook nog wel wat foto's van posten.

http://i153.photobucket.com/albums/s213/m3procar/Intro456.jpg

Edwin

Johannus
29-05-2008, 00:13
De presentatie van de 550 Maranello was een droom voor fotografen. Zal ik ook nog wel wat foto's van posten.

Edwin

Daar ben ik echt heel benieuwd naar, want dat was in de tijd dat ik actief presentaties e.d. ben gaan volgen van Ferrari's :D Dat was toch tijdens de Ferrari Racing Days op de Nürburgring in 96 of bedeolde jij de officiele presentatie tijdens de salon van parijs? toen ben ik ook voor het eerst de formule 1 actief gaan volgen :D Jeetje, dat dat alweer zo'n 12 jaar geleden is zeg...

Nuvolari
29-05-2008, 00:21
Staat hier http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=2182

Edwin

FMaranelloFan
29-05-2008, 12:28
een gevoelige snaar... liefde voor het circuit Spa en je mooie grote droom Some-day!!FF40 was inderdaad HET evenement waar mijn liefde voor Ferrari ECHT begonnen is, het was de eerste keer dat ik vele wagens die ik daarvoor enkel kende uit boeken en tijdschriften in levenden lijve zag... en dat allemaal op dezelfde plaats op dezelfde dag... ik werdt gek! Zeker ook omdat ik daar stond met een fototoestelletje en één rolletje van slechts 28 opnamen... tja...
Die droom zal werkelijkheid worden, ZEKER WETEN ;)

FMaranelloFan
29-05-2008, 12:39
De presentatie van de 456 was niet bijzonder goed gedaan. De auto stond in de hoge ruimte, waardoor het uitlichten lastig was. In die tijd was alles nog met rolletjes en niets corrigeren achteraf.

Toch fantastisch om die foto te zien! Bedankt om 'm even te posten :)
Het was idd redelijk donker in die ruimte, op de foto die ik zelf maakte (zonder flits dan nog) zag je de wagen amper staan...

Nog iets waar ik aan terugdenk... op het evenement zelf toen ik tussen de wagens liep had ik het niet door maar toen ik achteraf de eerste professionele foto's van die dag zag is mij pas duidelijk geworden dat de rode Ferrari's die op het binnenplein stonden niet zomaar losjes waren geparkeerd maar integendeel wel stonden opgesteld zodat ze, vanuit de hoogte gezien, de naam van het evenement vormden.

FMaranelloFan
31-05-2008, 23:07
Uit het Club Ferrari Belgio tijdschrift, nr5, 1992.

nofear02
01-06-2008, 11:09
FF40 was inderdaad HET evenement waar mijn liefde voor Ferrari ECHT begonnen is, het was de eerste keer dat ik vele wagens die ik daarvoor enkel kende uit boeken en tijdschriften in levenden lijve zag... en dat allemaal op dezelfde plaats op dezelfde dag... ik werdt gek! Zeker ook omdat ik daar stond met een fototoestelletje en één rolletje van slechts 28 opnamen... tja... Die droom zal werkelijkheid worden, ZEKER WETEN ;)Leeeuuk Alex! Altijd leuk om zoiets te lezen/te weten van iemand! Iedereen heeft zo zijn eigen verhaal. Dank voor het hier neerzetten. Dat zijn mooie verhalen.

Die Ferrari's opgesteld als FF40; erg gaaf!! Wist ik totaal niet. Goed dat je t even opgezocht hebt en geupload hebt!

Mondial T 1989
22-07-2008, 10:02
Dit was het programmaboekje van FF40 op zaterdag.
Van Zondag was het een ander.Helaas heb ik dat niet in bezit.

bigodino
17-10-2008, 16:39
FF40, dat was echt een UNIEK evenement!
Het was één van de eerste grote Ferrari evenementen die ik bezocht en als ik eraan terug denk ook één van de beste!
Ik was 15 toen en ik wist gewoon... ik MOET er bij zijn!
...
Voor zover ik weet was dit echt één van de mooiste Ferrari evenementen die ooit op Belgische bodem plaats heeft gevonden, dat besef groeide nog naarmate ik ouder werdt. Ik voel me vereerd dat ik er bij was en hoewel het ondertussen alweer 16 jaar geleden is denk ik er nog regelmatig aan terug...

Ik had dit bijna hetzelfde kunnen schrijven! :)

Ook ik moest en zou er bij zijn, ook al had ik geen eigen vervoer. Ik was wel wat ouder (22), maar studeerde nog en had geen auto en weinig geld. Ik boekte een kamer in een jeugdhotel midden in Brussel en nam de trein de avond ervoor. Ik zag onderweg nog een zwarte 512 TR bij een spoorwegovergang staan, een leuk voorteken! :D

Ik had in Cavallino de vooraankondiging gelezen en toen ik zag wat voor auto's deel uitmaakten van de Ecurie historie, wist ik dat ik dit niet mocht missen. Al zou maar een kwart op komen dagen was het al de moeite! Ik schreef een brief naar Garage Francorchamps voor meer informatie. Ik kreeg toen een mooi aanmeldingsformulier (met de F40 LM van Blaton op de voorkant) waarop ik kon aangeven met welke Ferrari ik zou komen! Vond ik wel lachen als arme student :)

De avond voor het concours in Brussel was ik de weg naar het Parc de Cinquantenaire aan het verkennen en zag hier en daar al posters op lantarenpalen en winkelvensters. Er was een hele lange laan die van het hotel richting het park liep en ik kon de triomfboog al zien. De volgende ochtend liep ik er al vroeg naar toe. Ik had beter de metro kunnen nemen, wat een pokke-eind lopen! Maar toen ik bijna in de buurt was, hoorde ik het onmiskenbare geluid van een Ferrari V12 die opgestart werd. De muziek galmde tussen de historische gebouwen van het park en ik was de lange wandeling snel vergeten! Ik zette een sprint in om te zien waar het geluid vandaan kwam. Het bleek de rood-wit-blauwe Pozzi Le Mans Daytona competizione te zijn die net van een trailer afgereden werd.

De vrachtwagens kwamen af en aangereden met hun onschatbare lading. Onvoorstelbaar om zes klassiekers op 1 truck te zien!

Ik had al snel in de gaten dat ik fotorolletjes te kort kwam, dus ging ik snel in de buurt een winkeltje zoeken om extra rolletjes te kopen. Het was meer dan de moeite waard!

Ik vond het toen wel jammer dat ik alleen was en dus met niemand de vreugde kon delen. Als ik nu de foto's terugkijk, zie ik allerlei bekende gezichten die ik later zou ontmoeten en bevriend mee zou raken (mensen zoals Henry Kistler, Pierre Goossens, Marcel Massini, Jean-Louis Bezemer etc). Wel grappig.

De volgende dag ging ik met een vriend die een auto had naar Francorchamps. Geweldig om veel van het moois van de dag ervoor in actie te zien. Eerst statisch tussen het monumentale Cinquantenaire, nu voluit tussen de majesteuze bergen van het circuit. Met geluid!

Het feit dat ik die zondag jarig was, maakt het extra leuk.

Ik zal dit weekend kijken of ik wat foto's kan scannen.

Groeten, Peter

246Dino
17-10-2008, 16:58

Groeten, Peter

Hallo Peter

Dit is wel heel toevallig, was net een aantal oude Cavallino's aan het doorkijken en kwam daar ook een brief van je tegen over dit evenement.
Er stond ook een lijst in met alle Ferrari's die er toen bij waren.
Een zeer indrukwekkende lijst mag ik wel zeggen, denk niet dat er later op welk evenement dan ook zoveel bijzondere Ferrari's bij elkaar zijn geweest.
Ben zeer benieuwd naar je foto's van toen.

Groetjes Gerard

moriaan1
17-10-2008, 20:32
Ter gelegenheid van FF40 heeft BBR een pyramide gemaakt met 2 modellen in gelimiteerde editie van 456 stuks.
Ik ben vorig jaar tijdens de sluiting van het museum nog bij de Ecurie geweest.
Prachtige verhalen en collectie van dhr. Swaters. Unieke man en collectie!
De zeldzame BBR piramide heb ik later gekocht van een andere verzamelaar.

nofear02
17-10-2008, 22:53
....

Ook ik moest en zou er bij zijn, ook al had ik geen eigen vervoer. Ik was wel wat ouder (22), maar studeerde nog en had geen auto en weinig geld. Ik boekte een kamer in een jeugdhotel midden in Brussel en nam de trein de avond ervoor. Ik zag onderweg nog een zwarte 512 TR bij een spoorwegovergang staan, een leuk voorteken! :D

...

Groeten, PeterPrachtig verhaal Peter!! Jeej wat leuk. Heerlijk om te lezen. Een sprintje trekken omdat je het wil/moet ZIEN, niks wil missen en extra filmrolletjes kopen :), geweldig. Zeker kijken of je wat kan scannen, ik denk dat iedereen zijn vingers bij de foto's zal aflikken. Dank voor je prachtige post. Fantastisch leesvoer, en zo lees je weer eens wat over een mede-ferrarist hoe hij iets beleefde. Geweldig!

bigodino
18-10-2008, 09:54
Ik heb wat foto's gescand. Ik had toen nog geen spiegelreflex. Ik had wel een extra cameraatje meegenomen waarmee je panoramafoto's kon maken. Best grappig, maar wel minder van kwaliteit. Het geeft hopelijk een beetje de sfeer weer.

bigodino
18-10-2008, 09:56
deel 2

mavanhaasteren
18-10-2008, 10:03
dat de kwaliteit niet zo goed is is helemaal niet erg, heerlijk om naar deze foto's te kijken

dcpixels
18-10-2008, 10:18
Wat een waanzinnige foto's Peter. Die trailer vol met klassiekers is helemaal top!
Bedankt voor het scannen. Gr. Walter

mtange
18-10-2008, 12:29
Juist gaaf dat de foto's van een iets mindere kwaliteit zijn! Dat geeft juist net dat extra sfeertje aan de foto.
Bedankt voor het scannen en het bijbehorende verhaal Peter!
Leuk om foto's van zulke evenementen weer terug te zien.

Dino2400
18-10-2008, 12:54
Dit soort foto's hóren gewoon zo te zijn! De nostalgie straalt er gewoon vanaf! Dat rijtje met de 2 gele 275's en de 2 gele Daytona's is al helemaal héérlijk om naar te kijken! Is een prachtig evenement geweest, meer plaatjes uiteraard VAN HARTE WELKOM!

246Dino
18-10-2008, 20:49
Peter bedankt voor het scannen van deze foto's, wat een mooi evenement is dat geweest.
Ik vindt net als de anderen de foto van die trailer met al die klassieke Ferrari's erop schitterend.
Mocht je er nog meer hebben laat maar zien, ik kijk er al naar uit, en ik denk ik niet alleen.

Groetjes Gerard

Vivado Ferrari
18-10-2008, 20:53
Het geeft hopelijk een beetje de sfeer weer.

Het geeft absoluut het sfeertje weer! Geweldig om te zien die foto's!:)

FMaranelloFan
18-10-2008, 21:52
:D

zwarte 512 TR
Foto van? Nummerplaat toevallig '2 B 091"?
Stond op het evenement zelf erg mooi geparkeerd aan de andere kant van de fontein, met de neus richting triomfboog.

Ik heb wat foto's gescand.
Prachtig! Bedankt om ze hier even te plaatsen!
Jammer genoeg heb ik niet meteen 'n scanner in de buurt voor mijn fotootjes van toen...

A

DJ Dirk
19-10-2008, 20:01
ach, zelf was ik toen nog maar 12 :(
& men ouders vonden het te onverantwoord om me alleen te laten gaan sinds ze toen niet konden dat weekend, daarvan baal ik nu al deze jaren later nog steeds van
was hetzelfde verhaal met Ferrari 50 in Rome, was in Juni dus juist tijdens mijn exaams :(

maar datzelfde jaar van 1992 toen was er ook in Gent (Flanders Collection Cars) bijna de volledige show aan Ferrari geweid, daar heb ik nog wel meerdere foto's van liggen & heb toen ook mijn Ferrari doop gekregen met een nieuwe 348 TS

Ook was er toen een expo in Autoworld (het museum aan Place du Centenaire) op de bovenverdieping vol met classic Ferrari's, weet nog goed dat ik toen stapel verliefd was op de 166MM van Swaters, kon daar de hele dag naast zitten naar blijven kijken, zo schitterend in die 2 kleuren

Wel ben ik achteraf sinds 94-95? elk jaar naar de Ferrari dagen op Spa gegaan

Zal toch eens de kast moeten leeghalen om naar al die negatieven te gaan zoeken

Hugo
19-10-2008, 20:21
Prachtige foto's, ongelooflijk wat daar allemaal stond.

bigodino
19-10-2008, 20:43
Ik heb even wat tijd gevonden om nog een aantal foto's te scannen.

Hee Dirk, ik heb 50 jaar Ferrari ook gemist vanwege afstuderen. Wel jammer, maar je kunt niet alles hebben. FF40 was overigens redelijk vergelijkbaar wat variatie betreft:
Klassiekers en modernen, formule 1 wagens, GT's, sportsracers van Monza's tot 512M's, GTO's, elegante straatversies zoals de California spider, noem maar op. Alles was wel min of meer vertegenwoordigd.

bigodino
19-10-2008, 20:45
En nog een paar.

bigodino
19-10-2008, 20:55
:D

Foto van? Nummerplaat toevallig '2 B 091"?
Stond op het evenement zelf erg mooi geparkeerd aan de andere kant van de fontein, met de neus richting triomfboog.

Helaas, ik zat in de trein dus ging het te snel om een kenteken te noteren. Het was in de buurt van Essen (ik kwam via Roosendaal). Dat was overigens een mooi plekje bij die fontein. Stond ook een hele mooie gele BB.

RedmondialTCab
20-10-2008, 00:47
Errug gaaf Peter
Thanx

nofear02
20-10-2008, 03:47
Jéé-múg wat mooi Peter! Fantastisch! Precies waar we op hoopten neem ik aan. Prachtige foto's, en in gescande versie wat vincent zegt, extra bijzonder. Hoort idd helemaal bij dat tijdperk. De nostalgie straalt er vanaf. Nou eindelijk een goede indruk gekregen van wat dat voor evenement was; wat een wagens! Geen wonder dat jullie er nu nog over praten. Kan je nagaan; t-w-i-n-t-i-g jaar verder. Terwijl 'wij' allemaal nog niet zo oud zijn. Echt weer in die jonge jaren, voor het eerst net wel of net niet op pad met de trein, omdat ouders geen zin hadden. Geen wonder dat dat diepe indruk maakt. Weet zeker dat dergelijke evenementen sommigen van hier mede extra 'verpest' hebben voor de rest van hun leven; en het virus diep geworteld gekregen hebben; helaas mannen, dat gaat er niet meer uit.

Er stond inderdaad wel heeeel veel bijzonders; een breadvan en 2 van die hele speciale dingen; die gele en die blauwe, dat is weer een of andere P: wat is het? 312 of 412 (sorry dat weet ik allemaal nog niet). Stond er afgelopen weekend ook 1 in de fabriek. Wat een ding.

Maar de auto's staan gewoon op zand?? Jeemug, dat zand gaat toch overal zitten na het wegrijden?

:D..... Jammer genoeg heb ik niet meteen 'n scanner in de buurt voor mijn fotootjes van toen... A
.....Zal toch eens de kast moeten leeghalen om naar al die negatieven te gaan zoeken
Alex; doe ff je adres. Zorg ik dat je van de winter ff een weekje zoet ben thuis... ;).
Waarom kopen we niet als F-chat een negatiefscanner en laten we die rouleren? dan kan iedereen van de winter ff aan de gang. en zit je niet met dat je gelijk weer iets moet kopen dat je daarna niet meer gebruikt. laat mij dat maar doen. hup die schoenendoos op zijn kop! er is nog zoveel te genieten!

Hartstikke bedankt voor de waanzinnige foto's Peter. Nu het hier gescant erop staat kunnen we daar nog jaaaaren van genieten. Thnx.

mavanhaasteren
20-10-2008, 07:53
...
Er stond inderdaad wel heeeel veel bijzonders; een breadvan en 2 van die hele speciale dingen; die gele en die blauwe, dat is weer een of andere P: wat is het? 312 of 412 (sorry dat weet ik allemaal nog niet). Stond er afgelopen weekend ook 1 in de fabriek. Wat een ding.
...

Robert volgens mij bedoel jij de 312 PB's een P3 is veel ronder van vorm, stond je naast op de FRD ;)

nofear02
20-10-2008, 08:50
Robert volgens mij bedoel jij de 312 PB's een P3 is veel ronder van vorm, stond je naast op de FRD ;)Ja die P3 is overal bol ja, die heeft toen het concours gewonnen dacht ik, de 312PB is dus iets wat er een beetje op lijkt aan de voorkant maar dan met een hele rechte horizontale achterkant, het lijkt wel een ''plaat'' die er op ligt :). 312 PB? onthouden dan.

edit: nee, het is geen 312 pb; die heeft geen koepel waar je zit, maar is open. het is dus een ander iets!
.

mavanhaasteren
20-10-2008, 10:17
inderdaad robert heb effe na gekeken en het is een 512 M

nofear02
20-10-2008, 10:47
inderdaad robert heb effe na gekeken en het is een 512 M
ohw, nou weer een 512 M?, bestaat dat ook nog?? t komt inderdaad wel in de richting ja:
.

nofear02
20-10-2008, 10:47
zijn er geen foto's ergens van dat ding van David Piper? dat stond er in t groot op aan de voorkant.

nofear02
20-10-2008, 10:49
zijn er geen foto's ergens van dat ding van David Piper? dat stond er in t groot op aan de voorkant.ja! via google; als modelletje ook nog! tsjee:
.

Vivado Ferrari
20-10-2008, 11:17
zijn er geen foto's ergens van dat ding van David Piper? dat stond er in t groot op aan de voorkant.

Stonden gisteravond al in deze thread;

http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=53813&postcount=39

nofear02
20-10-2008, 17:22
Stonden gisteravond al in deze thread;

http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=53813&postcount=39ja dat is hem!! prachtig! wat een ding!

Michele
20-10-2008, 17:36
ohw, nou weer een 512 M?, bestaat dat ook nog?? t komt inderdaad wel in de richting ja:
.

Robert: koop eens een boek of zo en ga dat eens lezen... ;) Dat hoeft niet direct een topboek te zijn, maar gewoon een algemeen Ferrariboek met een overzicht van alle modellen d'r in. Of check even www.barchetta.cc, daar staat een goed overzicht op van alles wat er door de fabriek in Maranello gebouwd is.

nofear02
20-10-2008, 17:53
Robert: koop eens een boek of zo en ga dat eens lezen... ;) Dat hoeft niet direct een topboek te zijn, maar gewoon een algemeen Ferrariboek met een overzicht van alle modellen d'r in. Of check even www.barchetta.cc, daar staat een goed overzicht op van alles wat er door de fabriek in Maranello gebouwd is. k heb wel boeken maar geen tijd, zit hier op de site dagelijks ca 100+ posts te lezen, een uur te typen, een uur te e-mailen en een uur te pm-en, geloof ik :)

Vivado Ferrari
20-10-2008, 18:09
Van Barchetta.cc kan je al een hoop leren. Chassisnummers, eigenaren, historie, noem maar op. Als ik wat wil weten dan kijk ik eerst daar.

Michele
20-10-2008, 18:17
Oke, dan nog wat beelden van FF40 die ik destijds gemaakt heb. Allemaal even op de vlakbedscanner gegooid.. Morgen overhoren we Robert!!! :) Oh ja, er zijn er een paar waarop misschien nog hele jonge F-chatters staan. Reageer maar!

mavanhaasteren
20-10-2008, 18:29
daar stond inderdaad een heleboel schoonheden bij mekaar, kom maar op met meer foto's :D:D

430driver
20-10-2008, 18:29
ik heb er ook nog ergens wat foto's van liggen. de 275 van Preston Henn heb ik zeker, maar ik moet heel ver zoeken......

nofear02
20-10-2008, 19:28
tsjonge-jonge-jongen; daar stond wel heeeeel veel moois! prachtig zeg. Je hoeft mij niet te overhoren ik weet er bijna niks van! kan je nagaan. Ja die 365 competizione. tsjee wat mooi! thnx Michiel!

callekes
12-01-2009, 17:00
Op aanvraag heb ik hier ook foto's van toen in 1992 (FF40)
mijn exuses voor de minder goed kwaliteit maar dat was toen
nog niet digitaal getrokken maar met een gewoon toestel ik
heb ze vandaag op computer gezet.
Ik heb ook een foto v/h programmaboek v/d zondag.

http://img185.imageshack.us/img185/9153/39499415tg8.jpg (http://imageshack.us)

http://img72.imageshack.us/img72/6016/37734664mi9.jpg (http://imageshack.us)

http://img110.imageshack.us/img110/6232/72570541wi2.jpg (http://imageshack.us)

http://img185.imageshack.us/img185/1281/28953671bz2.jpg (http://imageshack.us)

http://img72.imageshack.us/img72/6004/44975008ur1.jpg (http://imageshack.us)

http://img110.imageshack.us/img110/4776/29059608pt9.jpg (http://imageshack.us)

http://img72.imageshack.us/img72/1803/31848406ns5.jpg (http://imageshack.us)

http://img110.imageshack.us/img110/699/69765530sc4.jpg (http://imageshack.us)

http://img185.imageshack.us/img185/4730/97135587fc5.jpg (http://imageshack.us)

http://img185.imageshack.us/img185/4485/39030095ig1.jpg (http://imageshack.us)

http://img72.imageshack.us/img72/5479/55340879jo3.jpg (http://imageshack.us)

http://img110.imageshack.us/img110/116/55001842na2.jpg (http://imageshack.us)

http://img110.imageshack.us/img110/4766/49968332nq8.jpg (http://imageshack.us)

http://img72.imageshack.us/img72/4610/88291640dc2.jpg (http://imageshack.us)

http://img185.imageshack.us/img185/504/30008276jm4.jpg (http://imageshack.us)

callekes
12-01-2009, 17:13
Hier nog 2 waarvan een mooie gele F40

http://img246.imageshack.us/img246/9431/76945075pd1.jpg (http://imageshack.us)

http://img246.imageshack.us/img246/733/72914004ay0.jpg (http://imageshack.us)

Grt,
Pascal

dcpixels
12-01-2009, 19:18
Prachtig Pascal!

Dino2400
12-01-2009, 20:17
Pascal,

Leuk dat er nu ook een aantal foto's meer staan van het circuitgedeelte! Meer foto's altijd welkom!

bertdeboer340
05-02-2009, 21:08
Was voorzichtig begonnen mijn oude foto's te gaan scannen.. Omdat ik deze draad tegen kwam ben ik begonnen met de FF40, wat een ongelofelijk evenement.. Zulke zijn er tegenwoordig in Europa (haast) niet meer.. Helaas was het nog in het analoge tijdperk dus met zo'n 6 filmrolletjes kwam je niet zo heel ver want het aanbod was zo ongelofelijk enorm. Het mooie van het evenement was dat je op zaterdag alles op je gemak kon bekijken en op zondag dezelfde wagens in actie kon zien.. Wat een weekend..

Las dat er ook over het 50 jarig bestaan werd gesproken, nog zo'n evenement om nooit te vergeten. Prachtige wagens in de centrums van Maranello en Modena en op de binnenplaats van het kasteel van Fiorano. Wat was alles toen nog toegankelijk. Echt de passie ging ver boven de commercie... Of praat ik nu als een oude man ;)

Zal mijn foto's van FF40 hier neerzetten, helaas weinig actie foto's. Sommige foto's lijken misschien op andere foto's in deze draad..

Oh ja copyright op alle foto's, Bert de Boer

bertdeboer340
05-02-2009, 21:10
op 'alfabetische' volgorde

bertdeboer340
05-02-2009, 21:11
..

bertdeboer340
05-02-2009, 21:16
deel 3

bertdeboer340
05-02-2009, 21:17
4.

bertdeboer340
05-02-2009, 21:19
5.

bertdeboer340
05-02-2009, 21:20
6.

bertdeboer340
05-02-2009, 21:21
7.

bertdeboer340
05-02-2009, 21:22
8.

bertdeboer340
05-02-2009, 21:23
9.

bertdeboer340
05-02-2009, 21:25
10 de laatste

mtange
05-02-2009, 21:37
Schitterende foto's Bert! Wat een sfeertje, geweldig.
Bedankt voor het uploaden en scannen!
Als je toch bezig bent met al je foto's scannen, zitten er vast nog wel wat leuke foto's van evenementen tussen om met ons te delen?? ;) Laat maar komen! :)

bertdeboer340
05-02-2009, 21:46
Schitterende foto's Bert! Wat een sfeertje, geweldig.
Bedankt voor het uploaden en scannen!
Als je toch bezig bent met al je foto's scannen, zitten er vast nog wel wat leuke foto's van evenementen tussen om met ons te delen?? ;) Laat maar komen! :)

Vertel jij het mijn vrouw ;) Heb nog een paar duizend foto's liggen.. Volg veel vanaf ongeveer 1988. Spa, OldTimer Grandprix en vele diverse andere evenementen.. Zal eerst eens gaan kijken naar 50 jaar Ferrari..

sharknose67
05-02-2009, 21:48
Bert, maakt niks uit dat het gescande foto's zijn, heb gezien dat dit een top evenement geweest moet zijn. Wat een prachtige exemplaren stoonden daar zeg!!! Heb je ook zulke mooie foto's van het 50 jarig jubileum? O je was me net voor :)

nofear02
05-02-2009, 22:07
Tsjonge-jonge-jonge Bert: on-ge-lo-fe-lijk! Wat een foto's! En wat een evenement. Geen wonder dat de mensen die daar bij waren er nu nóg over roepen. Gewelllldig! Onwijs bedankt voor het scannen en uploaden! Een genot om naar te kijken!

dcpixels
05-02-2009, 22:44
Bert, wat waanzinnig. Wat een foto's. Het is zó genieten als ik door deze evenementendraad scroll. Heel erg bedankt voor het vele werk ... helemaal gaaf!

De foto's van de andere evenementen komen wel. Ik begrijp dat het veel werk is. Uitzoeken, scannen, opslaan en dat nog uploaden en voorzien van tekst. Maar het hoeft niet allemaal op 1 avond. Post af en toe eens wat. Ik ben ervan overtuigd dat vele members het prachtig vinden.

mavanhaasteren
05-02-2009, 23:07
Bert wat heerlijk om die foto's te zien, moet een geweldig evenement zijn geweest

Vivado Ferrari
05-02-2009, 23:14
Wat een geweldige foto's, Bert! Al die klassiekers! Heerlijk! Bedankt voor het plaatsen!:)

RedmondialTCab
06-02-2009, 01:18
Dit ziet er geweldig uit..!!!
Thanx

FMaranelloFan
06-02-2009, 12:11
SCHITTEREND!!! Echt prachtig om daar na zoveel jaren weer wat andere foto's van te zien! De mijne lijken er soms enorm maar omdat ik slechts één filmpje met 28 opnamen bij had heb ik natuurlijk heel wat beelden enkel in mijn herrinering! Prachtig om die nu digitaal te zien!

Ook tof die foto van die bijzondere witte 512 Spider!
Tot nu toe weinig foto's van de "normale" wagens die in het halfrond rond de parkfontein stonden, maar da's natuurlijk ook begrijpelijk met de overdaad aan historische schatten die aan de triomfboog zelf stonden en waar vanzelfsprekend de meeste foto's van genomen zijn.

FMaranelloFan
06-02-2009, 12:16
Enkele foto's waar ik nog geen vergelijkbaar beeld van gezien heb.

En neem me aub niet kwalijk maar bij gebrek aan een scanner of digitaal fototoestel heb ik maar even snel de GSM genomen om enkele foto's uit m'n album te fotograferen.
Resultaat... ERG slechte kwaliteit maar je krijgt 'n idee he :)

zwarte 512 TR

Martino456
27-07-2009, 14:31
ronduit schitterende foto's van dit top-evenement!

GTO
03-03-2012, 15:42
Dit jaar is FF60 al weer, ik ben dan op spa classic, daar zie ik als het goed is de wagens van ff60 voorbijracen. Het evenement is van 25 tm 27 mei 2012. Weten sommigen hier al of er net zoveel geweldige ferrari's staan als bij FF40?
www.ff60.be

mavanhaasteren
03-03-2012, 17:38
bij mijn weten komt de FF60 op de zondag op spa te staan

GTO
03-03-2012, 20:56
bij mijn weten komt de FF60 op de zondag op spa te staan

Op het programma staat dat ze zaterdag en zondag komen.