View Full Version : Poetsen spaakvelgen
nofear02
19-04-2007, 23:18
Iemand enig idee hoe je een dergelijke velg weer spik en span mooi krijgt??
RedmondialTCab
20-04-2007, 00:53
Nachtje in de cola :D:D:D:D
.
Kan het niet goed zien maar volgens mij red je dat met poetsen niet meer.
Dan rest het volgende
Wiel van de auto, spaken er uit knippen, naaf en velg laten stralen, naaf en velg (laten) spuiten, nieuw laten spaken.
Dat spaken doen ze tegenwoordig vaak met RVS spaken, maar bij de echte oudjes was meestal alles gespoten.
Wil je het "mooier" dan nieuw maken dan verchroom je de hele handel
nofear02
21-04-2007, 22:57
Dan rest het volgende
Wiel van de auto, spaken er uit knippen, naaf en velg laten stralen, naaf en velg (laten) spuiten, nieuw laten spaken.
Dat spaken doen ze tegenwoordig vaak met RVS spaken, maar bij de echte oudjes was meestal alles gespoten.
Wil je het "mooier" dan nieuw maken dan verchroom je de hele handel.Machtig mina wat een werk joh! pff
.
430driver
24-09-2007, 15:56
Nieuwe velg is goedkoper denk ik
wat is er mis mee dan, gewoon met commandant oppoetsen en verder niets aan doen, prachtige patina toch?
Milko
nofear02
25-09-2007, 00:25
Nou, ben nou dus afgelopen zondag naar de FRD op Hockenheim geweest, maar er reed daar een ding rond, met zulk soort spaakwielen, nouououou; dat glom als een t...t ! Ze blonken in de zon. Dat is voor een klassieker toch wel mooi. Dus ja.. je zal ze maar zo hebben staan als op die 1e foto... dan moet er toch wat aan gedaan worden
430driver
29-09-2007, 09:30
Het schijnt dat, als ze erg zwaar verchroomd zijn, ze minder snel vuil vatten.
Ik heb nalijk een keer met een motormuis staan kletsen over z'n vele chroom aan z'n motor: Is dat geen T-werk?
Nee hoor: hoe zwaarder verchroomd, hoe minder snel vies en makkelijker te reinigen.
Maar goed, als ie lang stil staat in n stoffige schuur dan kan het nog zo goed in het chroom zitten, dan wordt ie toch echt wel goor.
Maar idd Robert, wat zou het gaaf zijn om zo'n klassieker te hebben.
Ik vind zo'n Healey 3.0 erg gaaf maar ja....daar heppie ook n F355 voor haha
Tja en natuurlijk is EsWeeBee helemaal een grote droom....eerst maar s n gewone F zien te krijgen. (wellicht 10-10?....Dan kom ik persoonlijk mijn Fiorano aan je showen, robert! haha
nofear02
30-09-2007, 20:31
Kijk, volgens mij moeten ze ongeveer zó zijn...:D :D.
Borrani maakte toch vroeger die wielen. Die schijnen schreeeeeuwend duur te zijn nu....:(
Ik heb een keer gelezen in een autoblad dat ze als tip gaven voor het reinigen van spaakvelgen dat je ze in de vaatwasser moest doen.
Hiervoor moet je dan wel de band er af halen.
Volgens mij kun je als je dit wil proberen beter een oude vaatwasser aanschaffen want anders kon je wel eens problemen thuis krijgen.
Of dit ook helpt als ze al verroest zijn weet ik niet
nofear02
02-10-2007, 19:33
Ik heb een keer gelezen in een autoblad dat ze als tip gaven voor het reinigen van spaakvelgen dat je ze in de vaatwasser moest doen. Hiervoor moet je dan wel de band er af halen.
Volgens mij kun je als je dit wil proberen beter een oude vaatwasser aanschaffen want anders kon je wel eens problemen thuis krijgen.
Of dit ook helpt als ze al verroest zijn weet ik niet.In de vaatwasser???? :D :D. Prachtig! Hoe bestaat het. Ja, moeder de vrouw moet natuurlijk niet zeuren hé, we praten hier wel over een F-wiel! ;) :D. Maar als ie al zo verroest ís, nou dat wordt volgens mij poetsen en poetsen en poetsen. Of misschien gewoon spaken loshalen, en later weer vastzetten? Kan dat?
.
Kees den Hertog
04-11-2007, 20:34
Wielen/velgen zoals op de foto krijg je niet meer goed lijkt mij. Of opnieuw spaken, als de velgrand nog goed te krijgen is, of nieuwe velgen. Komen inderdaad van Borrani, in Nederland geïmporteerd door Rareparts. Kost een klein vermogen en blijft kwetsbaar..
Longtallnick
22-12-2007, 14:13
Sorry voor mijn geneuzel, maar borani is met één r. Kijk maar op mijn avatar.
Succes met je velg.
Nick
.
Erikderaaf
22-12-2007, 17:48
Nou, laat ik een close up hebben gemaakt van een knock-off... en ik zie RUOTE BORRANI staan..:)
.
Kees den Hertog
23-12-2007, 13:41
Inderdaad, dubbel <r>. Maar het ging om het weer mooi krijgen van die velg(en). Is daar al wat gebeurd? Mijn stalen velgen heb ik ooit laten doen bij Wheeltrim in Nijkerk, mogelijk hebben zij ook ervaring met spaakwielen? Niet geschoten is altijd mis, toch
staat momenteel een setje te koop op ebay.de
zoek onder "ferrari"en dan bij velgen
Berlinista
09-11-2009, 23:30
Je kan ze ook inleveren bij Rareparts, en die restaureren ze voor je. Maar dat is alleen Borrani.
Bellen, vragen naar Sjoerd, en je verhaal voorleggen...
Rik
nofear02
10-11-2009, 00:05
Je kan ze ook inleveren bij Rareparts, en die restaureren ze voor je. Maar dat is alleen Borrani.
Bellen, vragen naar Sjoerd, en je verhaal voorleggen...
RikKopt. Sjoerd was er op onze ''Ferrari Automotive Day" deze zomer, en had een setje en info bij zich. zou de foto/post even moeten opzoeken.
<edit: voila: http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=78523&postcount=31 >
.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.