PDA

View Full Version : Hotel gezocht.....

Knooifrans
25-05-2008, 16:24
Ik ben van plan om volgend jaar naar Italie te gaan met de F :)
ik wilde dit vorig jaar al doen maar probleem is dat ik op zoek ben naar een hotel met garage of eventueel huisje met garage in de buurt van Gardameer.
Weet iemand iets en wat dan ook nog een beetje betaalbaar is?;)
Ik had al eens gevraagd bij een reisbureau maar daar kijken ze je aan of je niet goed bent.:(
nou klopt dat wel een beetje :D maar goed ik ben zuinig op mijn ouwe 308 dus vandaar...
misschien maak ik me wel druk om niets en kan ik mijn F daar rustig 's nachts buiten laten staan.... iemand ervaring hiermee?

Roger_L
25-05-2008, 19:51
Bij FCN wordt gebruik gemaakt van GEWAPENDE beveiliging in Gardone aan het Gardameer ! Ik heb dit jaar overnacht in Pozzolengo, vlak bij Peschiera, maar toen ik vooraf vroeg of ik mijn F daar veilig kon parkeren was het antwoord nee; de villa die we hadden was voorzien van dubbele sloten en nog eens stalen spijlen voor de ramen om de nacht door te komen. Blijkbaar wordt het gebied geterroriseerd door mensen uit het voormalige Oostblok. Ik zou de gok dus zeker niet wagen de F 's-nachts buiten te laten staan; wellicht dat in een stad als Brescia een hotel te vinden is met parkeergarage, aan het Gardameer zou ik het zo niet weten.

308ROB
25-05-2008, 22:32
Ben tijdens de Ferrari 60 jaar viering een week in Sirmione geweest in hotel Du Parc. prima hotel met een goede ondergrondse garage met prachtige vloer tegels ( zie foto )
alleen de ingang van de garage is wat stijl naar beneden maar als je een beetje voorzichtig en schuin er in rijdt dan is het geen probleem of je wagen moet erg verlaagd zijn, maar er is eventueel ook een afgesloten buiten parking.

Rob,

Alfer
26-05-2008, 14:21
Rob, eindelijk eens een goede hotel tip! Dit soort hotel info zoek ik en anderen ook (denk ik). Helaas heb ik nog geen tip gezien over hotel met passende stalling voor F in de Ardennen of luxemburg. Dus .................. wie volgt.

Ben tijdens de Ferrari 60 jaar viering een week in Sirmione geweest in hotel Du Parc. prima hotel met een goede ondergrondse garage met prachtige vloer tegels ( zie foto )
alleen de ingang van de garage is wat stijl naar beneden maar als je een beetje voorzichtig en schuin er in rijdt dan is het geen probleem of je wagen moet erg verlaagd zijn, maar er is eventueel ook een afgesloten buiten parking.

Rob,

Knooifrans
26-05-2008, 17:23
Rob bedankt voor de tip;) ... ik ben 2 jaar geleden al eens geweest met de camper in Sirmione is een leuk plaatsje,de garage ziet er goed uit, dit is wat ik bedoel....
Ik heb gauw even gegoogeld naar het hotel en ziet er ook goed uit :) en ook nog betaalbaar ook.
Ik kan eigenlijk niet wachten tot volgend jaar maar ja eerst nog wat andere plannen
bedankt voor de tip en meer tips zijn altijd welkom...
groeten Andre

308ROB
26-05-2008, 18:44
Mannen, graag gedaan geen dank. :)

Rob,

nofear02
27-05-2008, 00:12
Je kan ook kijken op: http://www.booking.com/

Die site is giga groot en wordt veel gebruikt. Je kan een plaats intoetsen en dan ergens aankruisen tot hoever in de omtrek je de hotels wil hebben, dan krijg je een hele lijst en kan je per hotel op jacht naar de P-faciliteiten. Soms staat er ''eigen parkeer terein'' of ''eigen parkeergarage onder t hotel''. michael t en ik hebben de site al een paar keer gebruikt, zelfs tot op een uur vantevoren voor we al wegreden. maw; tassen en auto al gepakt en gezakt, oh wacht, we moeten nog ff een hotel regelen :D. Is ideaal; kan allemaal online, goede info, route-info erbij en..... je maakt gebruik van enorme kortingen! heerlijk om op een avondje eens wat uit te pluizen.

nofear02
27-05-2008, 00:14
Menno; doe bijv eens ''bastogne'' intoetsen, = helemaal midden in de ardennen:

http://www.booking.com/searchresults.html?error_url=http%3A%2F%2Fwww.book ing.com%2Findex.html%3Faid%3D311093%3Blabel%3Dhote l-19530-lu-8mkhDUjIB7goQdOsbVLSqwS676806684%3Bsid%3Dceecf4844 49de7f9b7f8eefeaaace3f7%3B&aid=311093&label=hotel-19530-lu-8mkhDUjIB7goQdOsbVLSqwS676806684&sid=ceecf484449de7f9b7f8eefeaaace3f7&si=ai%2Cco%2Cci%2Cre&ss=bastogne&checkin_monthday=0&checkin_year_month=0&checkout_monthday=0&checkout_year_month=0

voorbeeld: zie gemarkeerde tekst. plaatjes erbij. beoordelingen erbij. sorteren mogelijk op allerlei dingen. een mailtje naar het hotel is zó gestuurd; hebben jullie een afgesloten parkeergarage onder t hotel??, etc:
.

Alfer
27-05-2008, 20:45
Robert, dat lijkt echt top. Ik ben druk bezig met die site en lijkt het te zijn. Nu even een weekend uitzoeken..........en oma vragen op de kinderen te passen. Ik zal ervaringen hier melden.

PeterG
27-05-2008, 21:10
Ben vorig jaar (eind mei) naar Gardameer geweest. In dit hotel in Limone sul Garda :
http://www.arke.nl/zoeken/HolidayDetailPhotos.aspx?_r=UWhpWmF2cnNNaGFYYHVsAR EzPE4ZLSwpBzkgJjQ2ISkPHzwMNDAhLE8QNg44JiE5Jz0tAzgu ByUNPSsDPW4GLxc3fhF9&MasterDataTypeId=509&MasterDataId=40367

Ze hebben een afgesloten parkeergarage met hoog automatisch hekwerk. Geen bewaking verder. Er stond ook een Viper met dak de hele nacht open in de garage. Er zijn een paar ruime plaatsen in de garage. Als het druk is dan moet je wel precies in de vakken. Als je boekt boek dan op de 2e of 3e etage. Eten moet je er niet doen. (Veel Duitse gasten, menu's in het Duits, Duits eten in de olijfolie) In het dorp kun je fantastisch en betaalbaar eten bij El Pirata niet ver van de haven. Super gezellig. Regelmatig F's tegengekomen die zomer.
Ben niet met F geweest want die stond op dat moment in de garage voor riemenbeurt.

Er is ook in Riva een schitterend hotel. Veel Italiaanse sportauto's op gesloten terrein. Alleen staan ze wel buiten. Weet alleen de naam niet meer.

nofear02
27-05-2008, 22:56
Robert, dat lijkt echt top. Ik ben druk bezig met die site en lijkt het te zijn. Nu even een weekend uitzoeken..........en oma vragen op de kinderen te passen. Ik zal ervaringen hier melden.Zeker weten. Ben blij dat je t wat vindt. Kan ook bijna niet anders; zoveel info per hotel, in een bepaalde regio, je kan rustig grasduinen, is al een deel van de voorpret. k zag gisteren bij een hotel bijv staan: ''prive-parkeermogelijkheid voor 10 euro per dag''. Nou, dan mag je ervan uitgaan dat dat iets is wat wij nodig hebben. En zo kom je aan de perfecte info. Michael en ik zijn zo vorig jaar aan een goed hotel gekomen in Modena; hof van eden, voor tijdens de 60Celebrazione. Onwijze parkeergarage onder het hotel en prompt stonden daar dus ook Ferrari's. Nederlandse ook nog. Mensen ontmoet bij t ontbijt, én bij de rijvaardigheidstraining op zandvoort dit jaar die ene man weer ontmoet :). Hotelkamer hadden we ook nog eens met 60% korting geloof ik. In het trappehuis naar beneden naar de garage allemaal F-posters aan de muur. Erg mooi. Aanrader. Maar goed, dat ligt niet in de Ardennen en ook niet aan het Gardameer. Beetje off-topic. Maar die site is top!

Mrs.Spider
30-05-2008, 15:45
Beste leden wij gaan zaterdag naar Francochamp vandaar gaan wij slapen in Malmedy.
Verder richting Italie fabrieks bezoek op donderdag 12 Juni .
Daarna met Wilfried De Buck (Monza)eten in restaurant Montana op uitnodiging.
Wij hebben in hotel My One Hotel Executive geboekt een paar km van fabriek.
Als wij terug zijn maak ik wel een verslag voor jullie.
Ook foto's hoop ik.

Jolanda & Onno

PeterG
30-05-2008, 15:54
Beste leden wij gaan zaterdag naar Francochamp vandaar gaan wij slapen in Malmedy.
Ook foto's hoop ik.

Jolanda & Onno

Lijkt me een fantastische reis Jolanda. Had de uitnodiging ook gekregen. Zit helaas in Engeland begin juni voor oplevering project. Wordt volgend jaar.
Overigens binnenkort kom ik een keer richting Groede. Ga bij iemand naar hun nieuwe huis kijken. Laat nog wel wat weten.
Peter

Mrs.Spider
30-05-2008, 16:03
Altijd welkom.

nofear02
30-05-2008, 16:38
Ook foto's hoop ik. Jolanda & OnnoDat is gaaf zeg! dat wordt een mooie reis Jolanda! woow. foto's en verslag: errug graag straks! Veel plezier alvast gewenst!

mavanhaasteren
30-05-2008, 18:17
...

Jolanda & Onno

als je in de buurt van de fabriek bent heb ik nog een leuke tip voor je om langs te geen bij Scaglietti.
kan je de panelen van F's zien voor dat ze in mekaar gezet worden
hier een link van mijn beleving er van

http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=1242&highlight=scaglietti

Alfer
30-05-2008, 19:21
Da's echt super en maakt velen hier (inkluis mijzelf) buitengewoon jaloers. Toch kun je iets doen door te laten weten waar je in Malmedy verblijft en vooral of je daar jullie F netjes kan stallen. Malmedy ligt prachtig in de Ardennen en op de hoek voor het circuit. Ik zoek al langere tijd naar het juiste onderdak in die hoek.

Ben
31-08-2010, 21:19
Ik probeer altijd via internet bij particulieren te huren.
Lukt me meestal om een appartement of huisje te huren met een veilige parkeerplaats.
Dit jaar een afgesloten terrein met een electrisch hek.
Ben 3 jaar geleden ook met de mondial naar zuid Frankrijk geweest en ook hier van particulieren op een omheind terrein de auto geparkeerd.
Meeste hotels kun je trouwens ook overdekt parkeren.
Dit jaar had ik voor de laatste nacht een hotel in Modena, hier bood de nacht receptionist zelfs aan om de Ferrrari voor de ingang te parkeren zodat hij er 's nachts op kon blijven kijken.
Dus parkeren met een F valt best wel mee.

mtange
01-09-2010, 17:20
Andre, zoek eens in google op "hotel plaatsnaam garage". Krijg je aardig wat resultaten op bijvoorbeeld Maranello.

.

Knooifrans
01-09-2010, 22:01
Andre, zoek eens in google op "hotel plaatsnaam garage". Krijg je aardig wat resultaten op bijvoorbeeld Maranello.

Hallo Michael, ja dat heb ik ook wel gedaan alleen is de informatie op sommige websites
niet zo betrouwbaar want ik zie verschillende hotels die dit aangegeven maar in een paar van die hotels ben ik al geweest en die hadden echt geen parkeergarage vandaar dat ik het liever hoor van iemand die er geweest is dan dat ik moet vertrouwen op internet info.

groet Andre

evdzwet
02-09-2010, 07:32
Had in mei bij Domus gereserveerd met een specifiek verzoek om elke dag in de private parking te mogen staan. Dat ging goed op 1 nacht na. Toen heb ik hem ook voor de ingang mogen zetten. Nu is Maranello niet echt crimineel, maar hij stond daar uitstekend. Heb inderdaad de ervaring dat Italianen een behoorlijk ontzag hebben voor welke Ferrari dan ook en er echt voorzichtig mee zijn.

.