View Full Version : Mille Miglia 2008
Ik heb dit jaar een langgekoesterde wens in vervulling laten gaan : de Mille Miglia ! In één woord : fantastisch ! De sfeer, de ambiance, de auto's, het weer en natuurlijk de foto's. Ik heb op 3 locaties kunnen fotograferen: in de binnenstad van Brescia, bij het Mille Miglia museum en 2 dagen later in Siena. Het is natuurlijk maar voor een klein gedeelte Ferrari, maar de ware autoenthousiast kan er zijn hart aan ophalen. Er volgt een kleine selectie uit dik 1.200 foto's !
Deel 24 en laatste, hopenlijk rookt de server nog niet...
Hele mooie serie !! mooie sfeer reportage!
Hugo
Inderdaad mooie foto's Roger! Bedankt voor het uploaden. Toch een evenement wat ik ook graag nog eens zou willen bezoeken. :)
Hugo, ben jij ook nog naar de Mille Miglia geweest?
Gilles027
24-05-2008, 15:10
Prachtige foto's Roger
dcpixels
24-05-2008, 16:19
Wat een mooie sfeer-foto's, zo door de straatjes heen. Bedankt voor deze geweldige reportage!
hier enkele van mijn plaatjes
Dino2400
24-05-2008, 19:28
Deel 24 en laatste, hopenlijk rookt de server nog niet...
Door dit soort plaatjes mag wat mij betreft de hele server van slag raken!!! Echt een hele fraaie reportage!! Was wederom "smullen" zie ik! Ennuh , inderdaad niet alleen van de F's!
Zoals gewoonlijk weer mooie foto's Hugo!
Prachtige foto's Roger&Hugo. Inderdaad een aanrader om een keer naar toe te gaan.
Peter
Prachtig foto's jongens. Moet wel fantastisch zijn om al die waanzinnig mooie klassiekers door de Italiaanse straten te zien rijden.
Nuvolari
24-05-2008, 21:01
Hier krijg je zin van... op zoek naar een geschikte auto voor zo'n evenement...
Edwin
Roger en Hugo bedankt voor de mooie fotoimpressie van de Mille Miglia.
Krijg door de foto's er zin om dit evenement een keer te bezoeken.
Groetjes Gerard
Erg gaaf! Wát een auto's :D!
ook mijn droom om dit van dichtbij mee te mogen maken, maar ja ............... van wie niet. Dank voor de vele mooie foto's..................... slik.
ferrari10flrb
25-05-2008, 12:31
Schitterend!!! In ieder geval weer een evenement op de wishlist!!!
Alfa Romeo museum in Arese
deel 2 dit is in de binnenplaats van het Mille Miglia museum vlak voor de start.
Mille miglia, ferrari India tour in de galleria en lamborghini`s conceptcars in het museum
tsjonge tsjonge, wat een prachtige foto's allemaal en wat een evenement. prachtig, hartelijke dank voor het posten van de foto's.
Rob,
joopjoldersma
27-05-2008, 09:59
Mooie fotos allemaal. Jammer dat er dit jaar niet zoveel Ferraris waren. Maar jah, andere organisatie - andere regels - andere autos.
Ik heb natuurlijk zerlf ook een stoot fotos genomen, maar nog niet aan toe gekomen er door heen te gaan. Als ik nog iets bijzonders vind plaats ik die wel.
Roger, het was leuk jou en je vrouw nog te ontmoeten. Altijd leuk andere nederlanders te zien. (Hoe is het met je auto afgelopen?).
(Hoe is het met je auto afgelopen?).
Die doet het weer gelukkig, beestje is toch ook al 17 jaar oud...
Johannus
27-05-2008, 10:10
Echt gave foto's, Die klassieke ferrari's zijn echt enorm gaaf. Ik zou zelf ook nog wel eens zo'n evenement willen bezoeken :D al is het alleen al om te horen hoe die klassiekers echt klinken :D in musea doen ze zo weinig, maar bij zo'n evenement worden ze tenminste gebruikt waar ze voor bedoeld zijn.
nofear02
27-05-2008, 11:45
Ik heb dit jaar een langgekoesterde wens in vervulling laten gaan : de Mille Miglia ! In één woord : fantastisch ! De sfeer, de ambiance, de auto's, het weer en natuurlijk de foto's. Ik heb op 3 locaties kunnen fotograferen: in de binnenstad van Brescia, bij het Mille Miglia museum en 2 dagen later in Siena. Het is natuurlijk maar voor een klein gedeelte Ferrari, maar de ware autoenthousiast kan er zijn hart aan ophalen. Er volgt een kleine selectie uit dik 1.200 foto's !Wat een foto's Roger! En wat een evenement. Waaanzinnig. Jouw foto's geven prachtig weer waarom het zo'n giga-evenement is! Is er gekker dan dit?? Zó tussen die auto's te staan, de mensen die er zijn en staan te kijken, de celebs, de jetset, maar vooral toch die auto's. Wat rijdt daar allemaal man. Wat een pronkstukken. Als je auto-liefhebber ben, zeker zoals jij, dan moet je daar toch staan te stuiteren van plezier. Inderdaad, de sfeer, de gebouwen, de straatjes, enz. Ik zeg: de MM gezien hebben, dan kan je rustig sterven (ehh... bij wijze van spreken dan hé :)).
Zeer bedankt voor het uploaden van de foto's. Jij moet thuis nu een schat aan foto's hebben waar je nog jaren plezier aan kan beleven, als je ze op een gure winterdag nog eens terug gaat zien.
En voor de belevenis op zich geldt dat ook voor Wally en Joop. Alhoewel jij er inmiddels bijna kind aan huis ben geloof ik Joop! ;). Prachtige draad zo.
Het was werkelijk fenomenaal. Ik hoor een aantal mensen iets roepen over de organisatie van dit jaar; ik kan dat niet beoordelen, omdat ik er voorgaande jaren niet was; ik vond het helemaal het einde. Ik stond inderdaad te stuiteren van plezier; na 3 uur stuiteren in Siena vroeg ik aan mijn vrouw 'je vind het toch niet erg hè'; ik kreeg een begripvolle blik en ze dacht waarschijnlijk 'ach laat hem maar, het is tenslotte maar 1x Mille Miglia'.
Van zo'n 200 foto's heb ik een album gemaakt, dat krijg ik hopenlijk van de week binnen.
nofear02
27-05-2008, 13:01
.... Ik stond inderdaad te stuiteren van plezier; na 3 uur stuiteren in Siena vroeg ik aan mijn vrouw 'je vind het toch niet erg hè'; ik kreeg een begripvolle blik en ze dacht waarschijnlijk 'ach laat hem maar, het is tenslotte maar 1x Mille Miglia'.
Van zo'n 200 foto's heb ik een album gemaakt, dat krijg ik hopenlijk van de week binnen.:D :D. Ja-ja ik dacht het al! Goeie vrouw! :). Hoewel ik aanneem dat het meer een retorische vraag was?? :D.
Hier wat er over in de Telegraaf stond:
.
Een aantal VIP's heb ik daar ook gespot, jammer genoeg alleen niet de 2 FCN'ers (wist ik ook niet, anders had ik ze gebeld).
en nog 2; Bernhard jr en Lammers
nofear02
27-05-2008, 23:42
Gaaf Roger! Echt leuk!
joopjoldersma
03-06-2008, 15:18
helaas niet zoveel van de Mille Miglia 2008 gezien en er waren voldoende (meer dan) nederlanders aanwezig. Het was, wat mij betreft, iets minder dan vorige jaren, zeker da kwaliteit van de autos. Deze keer maar 22 Ferraris terwijl andere jaren en zeker 35 of meer waren. Maar goed, dit was de eerste keer voor deze organisatie. Hier bij vast een paar fotos van een paar autos (Ferraris natuurlijk).
joopjoldersma
04-06-2008, 12:42
hier nog een paar.
Mooie foto's Joop!
Zijn deze foto's bij de start in Brescia gemaakt of ergens langs de route?
dcpixels
04-06-2008, 20:49
Prachtig fotomateriaal Joop! Complimenten en bedankt voor de posts.
RedmondialTCab
07-06-2008, 01:43
Prachtige foto's Wally,Joop en natuurlijk Roger !!!!
Mooie impressie.
Ik ben ook even bij de MM08 geweest... alleen 's avonds om 23:00 uur
Ik heb rond de 40 auto's gezien maar doordat het al donker was heb ik geen foto's gemaakt.
Roger heb ik nog even in Maranello gesproken alwaar hij ook was.....
Bij Cavallino had ik mijn Mondial geparkeerd en wat vond ik in mijn Mondial na een geweldig maal: 4 jawel 4 F-Chats flyers.....
Ik heb geen idee wie deze gedeponeerd heeft.
Krijgt iemand per flyer betaald, Robert ??? dat tilt ie je :D:D:D hahahaha
Roger heb ik nog even in Maranello gesproken alwaar hij ook was.....
4 jawel 4 F-Chats flyers.....
Ik heb geen idee wie deze gedeponeerd heeft.
Krijgt iemand per flyer betaald, Robert ???
Voor de duidelijkheid : er is geen oorzakelijk verband tussen beide gevallen, ik was het in ieder geval niet ! (zou trouwens wel graag willen weten wie wel...)
nofear02
07-06-2008, 22:33
Voor de duidelijkheid : er is geen oorzakelijk verband tussen beide gevallen, ik was het in ieder geval niet ! (zou trouwens wel graag willen weten wie wel...)
Prachtige foto's Wally, Joop en natuurlijk Roger !!!!
....
Krijgt iemand per flyer betaald, Robert ??? dat tilt ie je :D:D:D hahahahaBlijven er dus nog 2 over...;). Of was het Cavalino? :).
@cor, maakt niet uit hoor. Ze komen uiteindelijk toch wel terecht, al duurt het soms een jaar.:D
Ik heb geflyert bij Cavalino. Hier heb ik bij enkele nederlandse ferrari`s en bij het Mille miglia museum heb ik enkele flyers uitgedeeld aan de deelnemers. Maar 4 flyers in een auto dat niet.
Ciao Wally
nofear02
07-06-2008, 23:05
Thnx Wally! Leuk.
RedmondialTCab
08-06-2008, 00:04
Ik heb geflyert bij Cavalino. Hier heb ik bij enkele nederlandse ferrari`s en bij het Mille miglia museum heb ik enkele flyers uitgedeeld aan de deelnemers. Maar 4 flyers in een auto dat niet.
Ciao Wally
Echt waar hoor. er zaten 4 kaarten aan elkaar geplakt en het voelde als één wel stevig aan.
Je hebt ze idd als 1 neergelegd....
Ciao Cor
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.