View Full Version : SpaItalia, Spa-Francorchamps, 28 & 29 jun 2008 (praat)
Dit evenement op het mooiste circuit ter wereld is op 28 en 29 juni. Ik heb mij ingeschreven voor zondag 29 juni. Wie gaat nog meer?
nofear02
20-05-2008, 23:53
Dit evenement op het mooiste circuit ter wereld is op 28 en 29 juni. Ik heb mij ingeschreven voor zondag 29 juni. Wie gaat nog meer?Zo, dat is een lekker eindje voor jou Menno :). D'r zullen er zat gaan van hier. Maar eerst ff GenK a.s weekend! :)
dcpixels
20-05-2008, 23:55
Ik ga er zeker heen Menno, waarschijnlijk op zondag.
Johannus
21-05-2008, 00:47
als ik nog genoeg geld heb dan en neit meteen tentamens naderhand wil ik er ook wel heen, schijnt altijd wel gaaf te zijn en ik ben er nog nooit geweest :(
filiberke
21-05-2008, 07:23
normaal gezien ben ik er ook, maar mag je nu binnen als toeschouwer of niet, de één zegt wel, de andere niet, heb al gehoord dat je enkel op uitnodiging binnengeraakt, het is allemaal nogal onduidelijk...
mavanhaasteren
21-05-2008, 07:27
normaal gezien ben ik er ook, maar mag je nu binnen als toeschouwer of niet, de één zegt wel, de andere niet, heb al gehoord dat je enkel op uitnodiging binnengeraakt, het is allemaal nogal onduidelijk...
spa Italië is een publiekelijk evenement en de spa Ferrari day's is meer een rijvaardigheid training en die is op uitnodiging
ik ga in ieder geval ook
Mondial T 1989
21-05-2008, 18:02
Ik zal ook zeker aanwezig zijn.
Mooi evenement !!!
Ik ben er zeer waarschijnlijk ook. Staat in ieder geval in de agenda.
Dit jaar staat het evenement in het teken van Lamborghini dus daar moet je als rechtgeaarde Lambo fan eigenlijk bij zijn natuurlijk.
nofear02
21-05-2008, 19:00
Spa Italië is een publiekelijk evenement en de Spa Ferrari Day's is meer een rijvaardigheid training en die is op uitnodiging. ik ga in ieder geval ookPrecies! goed gezegd Marcel. We moeten wel weten waar we over praten en het juist noemen anders gaan we alles door de war halen.
Volgens mij heet het één: Spa Italia, of Viva Italia Spa? en de ander zijn de Spa Ferrari Owners Days. Dat is voor eigenaren. Das dus ook geen Spa Ferrari Racing Days! (dat is weer heel wat anders, maar dat is er dit jaar niet). Goed lezen! En in onze kalender kijken! :)
zie: http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=1702
.
Dit is inderdaad een laagdrempelig evenement te vergelijken met Viva Italia maar dan wat uitbundiger en een bijzondere sfeer. Alles wat Italiaans is kan (na betaling) binnen. Check de site.
Een rit in de omgeving op die geweldig spannende wegen is al top!
Ik wil wel, maar moet even kijken want mijn moeder wordt die zondag 60.
Ik zal zondag zeker van de partij zijn. Er komen ondertussen al 20 F's, vlede jaar was het een kleine tegenvaller door het evenement in le mans. Maar dit jaar hoop ik toch op een stuk of 50 - 60 F's of is dat te hoog gegrepen :D :P
Ik hou nu al een eindje de lijsten bij van de deelnemers maar er komen er geen bij :(. Is er mss nog iets te doen op deze datum?
.
Normaal gesproken ga ik ook wel even kijken, waarschijnlijk de zondag.
Enzotje (Jan), het zou ook kunnen dat de website nog niet geupdate is?
Volgens mij wordt de lijst niet meer bijgewerkt omdat deze alleen vooraanmeldingen betreft. Voorinschrijving is al gesloten.
Deelnemers zijn verder gewoon wel welkom aan de poort trouwens. (ook zonder aanmelding)
Voor hen die twijfelen om op zaterdag of zondag te gaan, wil ik wel even mededelen dat tot nu toe altijd op Zondag de meeste Ferrari's en Lamboo's komen.
daarom ga ik ook altijd op Zondag met de F.
kom op tijd anders staat er een lange file voor de poort want de meeste moeten eerst nog voor de entree betalen.
Rob,
nofear02
30-05-2008, 05:46
In principe ga ik ook wel gewoon, zondag, maar op de motor. Is dus wel afhankelijk van t weer. Wel op tijd terug want 's avonds is er de EK-finale voetbal. De CFB heeft dat weekend een meeting in baden-baden. Misschien toch iets minder f''s dan had gekund daardoor?
Ik ga ook zondag, er zijn dan toch meer dingen te doen van ferrari?
Ik ga ook. En waarschijnlijk ook op zondag... Hangt een beetje welke dag Jo kan. Want die wil zeker mee. Ah btw, als wij ook op zondag gaan kan je altijd met ons mee hoor Jan. En als er nog mensen van uit deze buurt komen (Michael, Filip, ...?) dan valt er wel iets te regelen. Laat maar iets weten
Greetz
Reiben
Waarom boeken mijn ouders altijd ergens een hotel voor dat ik dit weet, ik kan dus niet komen :(
.
vlede jaar werd mij vertelt dat er een museum is in spa was over ferrari.Weet iemand hier een adres op website van?
@bert, het is vriendelijk maar ik heb al vervoer normaal rij ik en zullen er ook nog een paar vrienden meegaan.
Nee, is er niet. Wel is er het circuit museum in Stavelot, maar dat gaat over de geschiedenis van het circuit en daar stond de laatse keer dat ik er geweest ben (jaar of 5 geleden) een gele SWB. Misschien was de tipgever in de war met de Swaters foundation in het voormalige gebouw van de Ecurie Francorchamps in Brussel / Zaventem?
a mercie voor het misverstandje recht te zetten. Is het een mooi museum jammer dat er maar 1 f stond of staat .
vlede jaar werd mij vertelt dat er een museum is in spa was over ferrari.Weet iemand hier een adres op website van?
@bert, het is vriendelijk maar ik heb al vervoer normaal rij ik en zullen er ook nog een paar vrienden meegaan.
Ok geen probleem Jan. Ik zie je daar dan wel
Greetz
Reiben
a mercie voor het misverstandje recht te zetten. Is het een mooi museum jammer dat er maar 1 f stond of staat .
ja, dat is zeker een mooi museum als je van F1 en de oude GP races houdt. Gevestigd in het oude klooster of abdij in het centrum van Stavelot. Gaan!
Mondialseeker
10-06-2008, 21:16
laatste keer ik ging stond er een F40, een 312 PB en nog wat schoons. Is zeker de moeite waard om te bezoeken als je dan toch zo ver hebt gereden.
http://www.abbayedestavelot.be/code/nl/muse_02.asp
http://rides.webshots.com/album/372483341dcZSwk
MVG
Jurgen
mavanhaasteren
10-06-2008, 21:28
Ben er een paar jaar geleden ook geweest. toen ben ik ook naar de GP geweest.
Erg mooi museum met een leuke uitleg van de historie van het circuit.
.
Goeie website heb ik direct alle info die ik nodig heb :D mercie :). Maar ik denk een andere keer te gaan want in spa sluit het om 18u00 en het museum ook dus jammer .
Even voor de duidelijkheid wie er allemaal aanwezig zal zijn op SpaItalia:
Zaterdag:
- ?
Zondag:
Alfer - Menno - Ferrari 328 GTS
dcpixels - Walter
enzotje - Jan
mtange - Michael
308ROB - Rob - Ferrari 308 GTB
nofear02 - Robert
Reiben - Bert
JoSeverens - Johan
mavanhaasteren - Marcel
Komen waarschijnlijk ook nog (Nog geen specifieke dag):
Johannus - Johan
Mondial T 1989 - Patrick
Diablo - Paul
250lm - Niels?
fer348 - Jean - Marc - Ferrari 348 GTB (Volgens Website SpaItalia)
Vivado Ferrari - Vincenzo
Erikderaaf - Erik
Ik veronderstel dat we dan ook op een bepaald uur een kleine F-Chat ontmoeting houden?
Greetz
Reiben
PS: Wie komt er nog?
.
F-chat ontmoeting :D;), mooi lijstje maar die mag wel nog wat aan dikken :D
Mondialseeker
22-06-2008, 21:23
ik zal dit zeker niet missen! Op zondag.
Waar en hoe laat?????
jurgen
nofear02
22-06-2008, 22:10
...
Ik veronderstel dat we dan ook op een bepaald uur een kleine F-Chat ontmoeting houden?
.Prima Bert. Ik stel voor om 11.30u en om 14u. Op het parkeerdek. 2 tijdstippen is handig, voor het geval sommigen ff later komen, of net te ver weg staan. Willen/gaan er mensen om half 1 lunchen dan kunnen we bij de mensen die er om 12u-12.30 nog zijn wellicht ff peilen of we met een aantal naar die worsten en hamburgertent gaan? ff lekker gezellig en zo. toch?
dat zie ik wel zitten :D kverlang al naar zondag maar eerst morgen men eindwerk voorstellen aan de jury, zweten !:D
Prima Bert. Ik stel voor om 11.30u en om 14u. Op het parkeerdek. 2 tijdstippen is handig, voor het geval sommigen ff later komen, of net te ver weg staan. Willen/gaan er mensen om half 1 lunchen dan kunnen we bij de mensen die er om 12u-12.30 nog zijn wellicht ff peilen of we met een aantal naar die worsten en hamburgertent gaan? ff lekker gezellig en zo. toch?
Da's leuk. Om 13.00 uur ga ik (en ik verwacht velen) de Grand Parade rijden (rondjes circuit). Ik heb 2 introducees (1 met 308 GTB) die ik dan wel wil mee nemen. Waar is het parkeerdek?
gr. Menno
mavanhaasteren
22-06-2008, 22:55
ik ben er zondag de hele dag en heb er nu al zin in om al dat leuks en moois te kunnen zien
Ik zie op de website staan dat Onno en Jolanda komen (355 Spider), Christiaan en Klaas (355 GTS) en Ad W. (Testarossa).
De lijst is overigens nog eens aangevuld, zie: http://www.spaitalia.be/exhibitors/ferrari_EN.html
Menno, vorig jaar hebben we afgesproken op het parkeerdek waar de Ferrari's geparkeerd stonden. Dat zal dit jaar wel hetzelfde zijn, gewoon afspreken waar de Ferrari's geparkeerd staan, dat lijkt mij het handigst. Eventueel zouden we een bepaalde Ferrari kunnen aanwijzen waar we voor afspreken, zodat ook nieuwelingen ons kunnen vinden?
Bij de Alfa's hebben we toch niks te zoeken..! ;)
nofear02
22-06-2008, 23:12
Eventueel zouden we een bepaalde Ferrari kunnen aanwijzen waar we voor afspreken, zodat ook nieuwelingen ons kunnen vinden?
Bij de Alfa's hebben we toch niks te zoeken..! ;)Dat is een goed idee. Laten we zeggen bij de 308 van rob of de 328 van menno, als die er staan om half 12. die van rob is een van de weinigen met blauwe kentekenplaat.
nofear02
22-06-2008, 23:24
Ik zie op de website staan dat Onno en Jolanda komen (355 Spider), Christiaan en Klaas (355 GTS) en Ad W. (Testarossa). Bbay staat er ook op, en 512cello ook.
nofear02
22-06-2008, 23:39
Vorig jaar zag het er zo uit, in deze draad:
http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=308 (mooi nummer!)
.
Dat is een goed idee. Laten we zeggen bij de 308 van Rob of de 328 van Menno, als die er staan om half 12. die van Rob is een van de weinigen met blauwe kentekenplaat.
Normaal gesproken ben ik daar meestal om ongeveer 10.00 uur.
Rob,
nofear02
23-06-2008, 00:14
Normaal gesproken ben ik daar meestal om ongeveer 10.00 uur. Rob,Mooi zo! Op jacht naar de 308 van rob dus :D. Misschien doe ik of iemand anders ook nog wel ff een hesje aan:
.
nofear02
23-06-2008, 13:43
Dus als nederlanders bijv. naar Spa-Franchorchamps willen in de toekomst, of er is een f-chat meeting in blg, dan moeten we straks eerst een vignet kopen?? :(
.
Nou en? In Nederland gaan we straks per kilometer betalen, da's veel erger. Doe mij maar gewoon een vignet: een keer dokken, stickertje plakken en het hele jaar rijden waar je wilt... Met kilometerheffing krijg je alleen maar meer kosten zonder dat er iets tegenover staat en worden de mensen die het niet kunnen betalen het zwaarst gepakt. Sticker is gewoon eerlijke, vlakke heffing.
Johannus
24-06-2008, 00:24
Even voor de duidelijkheid wie er allemaal aanwezig zal zijn op SpaItalia:
...
PS: Wie komt er nog?
Het was inderdaad aanvankelijk wel de bedoeling om te komen, helaas heb ik 1 juli mijn laatste tentamen en moet ik zaterdag werken, dus heb ik niet genoeg tijd om te komen. Jammer, maar ik hoop een hoop van jullie een weekje later alsnog te kunnen ontmoeten in Brummen, dan zijn de tentamens ook weer voorbij.
Jammer dat je niet kan Johan.
Ik heb nu net m'n tentamens afgerond en alle verslagen die ik voor projecten heb moeten schrijven zijn ook af.
Dus ik heb wel een bezoekje aan Spa verdiend :)
Menno, vorig jaar hebben we afgesproken op het parkeerdek waar de Ferrari's geparkeerd stonden. Dat zal dit jaar wel hetzelfde zijn, gewoon afspreken waar de Ferrari's geparkeerd staan, dat lijkt mij het handigst. Eventueel zouden we een bepaalde Ferrari kunnen aanwijzen waar we voor afspreken, zodat ook nieuwelingen ons kunnen vinden?
Bij de Alfa's hebben we toch niks te zoeken..! ;)
Dank voor je uitleg (ik had het zelf kunnen bedenken) maar dat van die Alfa's......... is wel de moeder van de Scuderia!
Vivado Ferrari
24-06-2008, 22:09
maar dat van die Alfa's......... is wel de moeder van de Scuderia!
Dat is een feit:)
Zou ik met iemand mee kunen riezen ?
Zou ik met iemand mee kunen riezen ?
Met mij wel als ik ga zondag. Weet het voor 90% zeker, maar mijn moeder wordt ook 60. Onderde huidige omstandigheden denk ik niet dat we het dan vieren dus denk ik zondag wel naar Spa te gaan.
nofear02
25-06-2008, 09:48
Deze post is 'ietsje' te vroeg, maar wel een gaaf idee: van der valk zorgt straks voor een mooi hotel vlakbij het circuit. lijkt me wel wat. moet je kijken wat een mooi project. kunnen we volgend jaar daar overnachten! :) . (ook voor andere evenementen op Spa-Franchorchamps wel erg handig lijkt me).
.
Netjes... nu voor mij even geen overnachting en alleen de zondag, maar als het volgend jaar open is dan lijkt dit me wel wat om er een heel weekend van te maken.
mavanhaasteren
25-06-2008, 20:26
ziet er goed uit
als ze ook zo slim zijn om een goede beveiligde garage er bij te bouwen, dan denk ik dat ze het best druk gaan hebben in race weekenden :D
mooie vooruitzichten :) de lijst van op de site, dat is zeker voor zaterdag of zondag en niet voor bijden want de lijst van de lambo's is echt mooi geworden, en van ferrari ook natuurlijk. Het zou spijtig zijn dat ze allemaal de zaterdag er staan en de helft maar zondag want ik ga zondag.
Moet je je van tevoren opgeven om in de Paddock te kunnen komen met je auto of kan je je gewoon aan de poort melden? Ik ben het weekend nl. in laRoche en wil zondag nog even naar Spa
Dino2400
25-06-2008, 20:47
mooie vooruitzichten :) de lijst van op de site, dat is zeker voor zaterdag of zondag en niet voor bijden want de lijst van de lambo's is echt mooi geworden, en van ferrari ook natuurlijk. Het zou spijtig zijn dat ze allemaal de zaterdag er staan en de helft maar zondag want ik ga zondag.
De meeste auto's zijn er normaliter op Zondag. Was tot nu toe altijd de drukst bezochte dag. De lijst op de wbsite van Spa-Italia zijn alleen de vooraanmeldingen.
okay,als dat dan nog maar de voormeldingen zijn :D kan niet wachten tot zondag ;)
Dino2400
25-06-2008, 20:50
Moet je je van tevoren opgeven om in de Paddock te kunnen komen met je auto of kan je je gewoon aan de poort melden? Ik ben het weekend nl. in laRoche en wil zondag nog even naar Spa
Op de dag zelf zijn gewoon paddockkaarten te koop wanneer je met een automobiel van Italiaanse makelij komt.
Informatie is te vinden op de volgende link;
www.spaitalia.be
Bedankt, dan ben ik zondag aanwezig met mijn Ferrari.
Dino2400
25-06-2008, 21:08
Bedankt, dan ben ik zondag aanwezig met mijn Ferrari.
Graag gedaan! Voor iedereen die a.s. weekeinde naar Spa gaat. HEEL VEEL PLEZIER toegewenst!! Ik kan er zelf helaas niet bij zijn vanwege een verbouwing. Ik wacht dus met spanning op al jullie foto's!!
fransgoud
26-06-2008, 08:52
De lijst op de site wordt nog steeds aangevuld met auto's die zich opgeven.
Ik ga ook, ga morgen al. Klein knus hotelletje geboekt in de centre of Spa.
Met mij wel als ik ga zondag. Weet het voor 90% zeker.
Dat zou mooi zijn :)
Zag nog geen weersvoorspelling hier op de site...
Ik durfde bijna niet te kijken, je weet het maar nooit met zo'n event bij onze zuiderburen ;)
http://www.wunderground.com/global/stations/06490.html
Ziet er voorlopig goed uit voor de zondag met 22 graden en licht bewolkt.
Idem voor zaterdag maar dan iets kouder.
Naast de weersverwachting natuurlijk ook een hoge verwachtingen wekkende lijst Lambo's die aanwezig zullen zijn.
In ieder geval 2 zeer unieke Lamborghini exemplaren zijn het komende weekend te bewonderen in Spa. Beiden one-offs....
.
d1ablo ben het voledig met je eens over lamborghini ik ben natuurlijk zot van F maar, ik kom ook 50 procent voor de lambo's te bewonderen want ik heb er nog nooit in men leven +- 30 naast elkaar zien stralen. En bij de F lijst zijn er 2 dat ik nog niet gezien heb. wat mij ook verwonderd is dan er zoveel belgen zijn die dat bezitten.
d1ablo ben het voledig met je eens over lamborghini ik ben natuurlijk zot van F maar, ik kom ook 50 procent voor de lambo's te bewonderen want ik heb er nog nooit in men leven +- 30 naast elkaar zien stralen. En bij de F lijst zijn er 2 dat ik nog niet gezien heb. wat mij ook verwonderd is dat er zoveel belgen zijn die dat bezitten.
Kijk da's praat Enzotje.... natuurlijk staat Spa Italia dit jaar in het teken van de Italiaanse stieren, voor mij dus een evenement om zeker niet te missen.
Forza Lamborghini !!
Erikderaaf
27-06-2008, 00:41
Hopen inderdaad op goed weer, maar de voorspellingen zien er erg goed uit!!
Ben heel benieuwd naar die Ferrari's die er staan. Die andere 'dingen' natuurlijk ook, Paul ;)
Ferrari308GT4
27-06-2008, 13:31
Eigenlijk, ja, ik wilde komen zaterdag, maar onze vriezer is kapot gegaan en we krijgen een nieuwe zaterdag. Een dergelijke mest.
nofear02
27-06-2008, 13:33
Eigenlijk, ja, ik wilde komen zaterdag, maar onze vriezer is kapot gegaan en we krijgen een nieuwe zaterdag. Een dergelijke mest.spijtig guido! (leider guido). (goed vertaald in t nederlands!/ gut ubersetzt auf holländisch Guido; danke! das macht spass!)
Dat zou mooi zijn :)
90% is 100% geworden, stuur maar even een PM!
Ferrari308GT4
27-06-2008, 17:42
spijtig guido! (leider guido). (goed vertaald in t nederlands!/ gut ubersetzt auf holländisch Guido; danke! das macht spass!)
Dankzij Google Translate :rolleyes:
nofear02
27-06-2008, 18:38
Dankzij Google Translate :rolleyes:Top!
Rosso by Raimondo
27-06-2008, 18:51
Hallo, Ik ben er dit keer niet bij op spa. Kan helaas niet overal bij zijn. Ben er van het weekend nog geweest bij de 12uurs race. Er waren diverse ferrari's aanwezig in de paddock, deze zal ik zsm posten. Heeft iemand meer info over die camping die in les combes zit. Met de 24uur zou ik graag hier mijn tentje op willen slaan.
Maar iedereen die gaat veel plezier, geniet van de overheerlijke broodjes worst. En ik zie graag na het weekend graag de foto's... ciao...
.
Even een update van wie er allemaal komen:
Zaterdag:
1. Beach58 - Onno & Jolanda - Ferrari F355 Spider
2. fransgoud - Frans
Zondag:
1. Alfer - Menno - Ferrari 328 GTS
2. dcpixels - Walter
3. enzotje - Jan
4. mtange - Michael
5. 308ROB - Rob - Ferrari 308 GTB
6. nofear02 - Robert
7. Reiben - Bert
8. JoSeverens - Johan
9. mavanhaasteren - Marcel
10. d1ablo - Paul - Lamborghini Diablo VT 6.0
11. Mondialseeker - Jurgen
12. 250lm - Niels
13. Ricars - Johan
14. 575GTC - Gairo
15. 360F1 - Jan
16. Erikderaaf - Erik
17. cvdzijden - Christiaan en Klaas - Ferrari F355 GTS
18. Vivado Ferrari - Vincenzo
19. Cavalinno328gts - Stan - 328 GTS
Mondial T 1989 - Patrick
fer348 - Jean - Marc - Ferrari 348 GTB
512cello - Marcel - Ferrari 512 TR
Bbay - Stefan - Ferrari Mondial
.
Op zondag hebben we een leuke groep en zou het leuk zijn om even samen te komen om elkaar te ontmoeten. Aangezien er van 12.00 tot 13.00 geen activiteit op het circuit is lijkt mij dit de beste tijd.
Zondag 11.30 - 12.30 uur bij de Ferrari 308 GTB van 308rob, waarschijnlijk zal er ook iemand met een geel hesje rond lopen waar F-chat op staat. Wellicht lunchen met elkaar? En om 14.00u eventueel nog een keer, voor mensen die elkaar gemist hebben bijv.
Het programma:
Saturday 28.
09:00 – 09:30 Open
09:30 – 11:30 BRAVO
11:30 – 12:00 Fiat Coupé Club
12:00 – 13:00 Break
13:00 – 14:00 Grande Parade 1
14:00 – 14:30 First Runs in Ferrari
14:30 – 15:30 Scuderia
15:30 – 16:30 BRAVO
16:30 – 17:00 Fiat Coupé Club
17:00 – 18:00 Grande Parade 2
Sunday 29.
09:00 – 09:30 Open
09:30 – 10:00 Fiat Coupé Club
10:00 – 11:00 Grande Parade 1
11:00 – 12:00 Scuderia 1
12:00 – 13:00 Break
13:00 – 14:00 Grande Parade 2
14:00 – 15:30 First Runs in Ferrari
15:30 – 16:00 First Runs in Ferrari
16:00 – 17:00 Scuderia 2
17:00 – 18:00 Grande Parade 3
.
cavalino328gts
28-06-2008, 00:44
hallo ,
Wil even laten weten dat Ik er ook zal zijn op spa italia op zondag.
nofear02
28-06-2008, 11:38
hallo , Wil even laten weten dat Ik er ook zal zijn op spa italia op zondag.Hey dat is leuk stan! da's een tijdje geleden. prachtig!
Mondial T 1989
28-06-2008, 11:53
...
19. Cavalinno328gts - Stan - 328 GTS
Mondial T 1989 - Patrick
.
Ik kom zondag DUS 20
nofear02
28-06-2008, 12:07
Prachtig Patrick!
Zaterdag:
1. Beach58 - Onno & Jolanda - Ferrari F355 Spider
2. fransgoud - Frans
Zondag:
1. Alfer - Menno - Ferrari 328 GTS
2. dcpixels - Walter
3. enzotje - Jan
4. mtange - Michael
5. 308ROB - Rob - Ferrari 308 GTB
6. nofear02 - Robert
7. Reiben - Bert
8. JoSeverens - Johan
9. mavanhaasteren - Marcel
10. d1ablo - Paul - Lamborghini Diablo VT 6.0
11. Mondialseeker - Jurgen
12. 250lm - Niels
13. Ricars - Johan
14. 575GTC - Gairo
15. 360F1 - Jan
16. Erikderaaf - Erik
17. cvdzijden - Christiaan en Klaas - Ferrari F355 GTS
19. Cavalinno328gts - Stan - Ferrari 328 GTS
20. Patrick - Mondial T 1989
.
Voor iedereen die morgen naar Spa gaat veel plezier en maak er een mooie dag van.
Ik verheug me nu al op de foto's.
Groetjes Gerard
dcpixels
29-06-2008, 00:06
Leuk Jolanda, zo'n voorproefje. Die twee schadegevallen zijn minder :(. Zeker die GT40 & de F355 heeft even de boarding aangetikt met behoorlijke snelheid. Bedankt voor de foto's.
TestaRossa
29-06-2008, 00:20
Dan kom ik morgen ook even kijken met de Testarossa, tis hier maar 50 km vandaan :)
Mrs.Spider
29-06-2008, 00:34
NEGEN schadegevallen Twee met foto.
nofear02
29-06-2008, 01:15
Dan kom ik morgen ook even kijken met de Testarossa, tis hier maar 50 km vandaan :)Hey leuk armand! prachtig.
erg die schades!
Leuk voorproefje Jolanda! Heb ik meteen al een kleine indruk wat er te zien is morgen.
Negen schadegevallen is wel heel erg veel!
Die Diablo Preguda, is die toevallig getekend door Horacio Pagani? Deze auto heeft namelijk erg veel details die ook op de Pagani Zonda zitten, en volgens mij heeft Horacio Pagani eerst nog bij Lamborghini gewerkt als ik het mij goed herinner. Kende eigenlijk heel deze auto nog niet, het is dat ik hem op de deelnemerslijst zag staan.
mavanhaasteren
29-06-2008, 07:08
ziet er al leuk uit
ben er op dit vroege uur al klaar voor om er heen te gaan
filiberke
29-06-2008, 07:32
ziet er al leuk uit
ben er op dit vroege uur al klaar voor om er heen te gaan
idem dito:D
Johannus
29-06-2008, 09:47
Gave Foto's! maar jammer va de schadegevalllen :( maar dat hou je toch bij zo'n eventment...
Voor de mensen die vandaag gaan, heel veel plezier!!
.
Kirsten en ik kunnen uiteindelijk toch gaan, we rijden er over 20 min naar toe.
Dino2400
29-06-2008, 10:54
NEGEN schadegevallen Twee met foto.
Negen maar liefst... Wow. De weersomstandigheden waren niet slecht toch? Althans op de foto's is het zo te zien droog? Toch het bekende overmoed wat hier een rol speelt?
Het slechte weer waar je over spreekt in je eerdere post kwam dat precies tijdens de parades? Dan zou het te verklaren zijn...
Mrs.Spider
29-06-2008, 11:46
Nat wegdek zeker tot 14.30.
Daarna droog en zon hier en daar.(haha) niet daar.
Vivado Ferrari
30-06-2008, 00:04
Was een mooie dag met veel Ferrari's en andere Italiaans geweld. Toch wel mooi om te zien en te horen hoe die kleine Autobianchi's Eau Rouge proberen te beklimmen:) Wat is die bocht steil in het echt! Die hoogte verschillen zijn ook gaaf om te zien....
Vele F-Chat members waren wederom aanwezig. Altijd leuk om jullie weer even te spreken!
Het weer was super en de zon scheen voluit! Ik heb er een "Testa Rossa" aan overgehouden!
Ik hoop dat jullie allemaal hebben genoten en weer goed zijn thuisgekomen.
Grazie mille!
.
Dino2400
30-06-2008, 00:36
De 250 Testa Rossa was echt een plaatje! Ik vond het de "Ferrari van de dag!":)
Ik heb weer heel wat gemist vandaag... Pff, zit ik dan vandaag m'n zoldertje op te knappen...
Die TR is inderdaad echt een PLAATJE!! Wat me wel op valt is dat dezeTR een volledige raamlijst heeft (ook aan de bovenkant) Dit is meestal toch gewoon glas aan de bovenkant en geen volledige sponning?
Die TR is inderdaad echt een PLAATJE!! Wat me wel op valt is dat dezeTR een volledige raamlijst heeft (ook aan de bovenkant) Dit is meestal toch gewoon glas aan de bovenkant en geen volledige sponning?
Deze TR is dezelfde als die ik drie weken geleden tijdens de Ferrari Owners Days heb zien rond rijden. Jurgen (Mondialseeker) heeft toen uitgelegd dat dit een replica is gebaseerd op een 250 GT Boano. Zie ook: http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=39021&postcount=84
Dino2400
30-06-2008, 00:49
Deze TR is dezelfde als die ik drie weken geleden tijdens de Ferrari Owners Days heb zien rond rijden. Jurgen (Mondialseeker) heeft toen uitgelegd dat dit een replica is gebaseerd op een 250 GT Boano. Zie ook: http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=39021&postcount=84
Dus toch! Ik had een vermoeden en dat wordt nu bevestigd. Dank je! Wel overigens een geslaagde replica. Ik vindt het persoonlijk nog altijd een zeer fraaie "tipo", zeker een ponton uitvoering!
Was inderdaad weer een leuk dagje Spa Francorchamps! En wat een weertje! :cool:
Leuk ook om weer een aantal nieuwe gezichten te ontmoeten op Spa en uiteraard de bekenden van vorige evenementen weer tegen te komen.
360F1, ik heb mijn best gedaan om vandaag nog een foto van de 360 te uploaden. :)
Ik stond uiteindelijk in Eau Rouge om een foto te maken, dus niet meer in de busstop chicane of La Source. Zal er van de week nog wel een paar uploaden.
nofear02
30-06-2008, 01:37
Het was weer prachtig vandaag! Ik was er pas laat vanwege mijn werk, 14.00u, maar t was heerlijk met zulk weer tussen de Ferrari's te zijn op Spa. En wat waren er een hoop F-Chatters! Het wordt hoe langer hoe gekker :). Erg leuk zeg. Kom je allemaal oude en nieuwe bekenden tegen. De belgische groep wordt ook al leuk. Zalig gelachen met Bert, Jean-Marc, Jan, Bart en Jos. En zo hoort het. Veel mooie wagens zeg, pfoeh. Bijna geen foto's gemaakt wegens andere bezigheden ;). Maar dat is perfect gedaan door de anderen. Leuke platen! 5e foto op deze, wie staat daar tegen de reling? :) http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=40639&postcount=7.
Iedereen hopenlijk goed thuis gekomen. Michael en ik hebben nog wat gezeten aan een picknicktafel en in Spa wat bij een frietkot gegeten. Het grootste stuk bij elkaar teruggereden, dat is wat gezelliger. wat is die route toch mooi met al die heuvels daar. Menno; je hebt helemaal gelijk!
gr
Gisteren was een geweldige dag (wat een top weer) zowel op het circuit als de rit (zoals eindelijk door Robert beaamd!). Leuk al die reeds bekende mensen van F-Chat. Rob, ik had graag wat langer met je gepraat over mijn 308/328 passie. Jij had de enige F met 1 uitlaat (ja, ik weet dat dat origineel is).
Voor een volgende keer is mijn advies om op de TomTom van Durbuy naar Spa te rijden, da's zelfs in een vrachtwagen geweldig.
Na een evenement altijd lekker snuffelen tussen de foto's. De 250TR foto's winnen natuurlijk. Ik ben gisteren weer als Jan achteran gearriveerd, net voor de Grand Parade 2 om 1300 uur waar ik 15 minuten heb meegereden. Als iemand daar een foto van heeft maakt deze het kind weer in mij wakker............ (reacties)
Michael bedankt voor de foto! Ben benieuwd naar de andere foto's.
Ik heb je niet langs de kant zien staan, want ik had het te druk met mijn eerste rondjes op het circuit. Mooie ervaring om strak achter de safteycar de baan te verkennen!
Het was een prachtige dag en heb het erg naar mijn zin gehad.
Wat een geweldige dag zeg! Ik heb er erg van kunnen genieten, en Kirsten ook. Die heeft er ook fors op los gefotografeerd! Voor ons de eerste keer op een circuit, en hoeveel mooier is dat tussen al dat moois. Geweldig om rond te lopen op het "Ferrari plein" en daar weer je ogen uit te kijken. Bedankt Marcel, Erik en Vincent door jullie ben ik weer een stukje wijzer geworden! :D Ik kan nog lang niet zien wat er wel of niet origineel is aan een F, maar deze heren hebben me daar aardig in geholpen. Thanx!!! Verder was het natuurlijk super om andere F-chatters tegen het lijf te lopen, Robert, Walter, Gairo, Michael, Paul en natuurlijk Menno. Ik heb er waarschijnlijk nog een aantal gemist, maar dat komt wel goed in de toekomst.
Ik heb mijn eigen foto's nog niet bekeken, maar hoop daar snel wat tijd voor te kunnen maken. Dus dat volgt nog.
Al met al een hele mooie dag geweest, en ik hoop er zeker nog vaker bij te kunnen zijn. Ik heb aan aan de dag nog een mooi souverier mogen overhouden. Mijn huid heeft nu ook een mooie Ferrari rode kleur!
Nog even aan Vincent en de zijnen, mega bedankt voor de lift naar onze auto. Echt super gewaardeerd! Het was toch even afzien daar in de hitte. Ik hoop dat u allen goed bent aangekomen! Thanx!
Het was echt super gister, een geweldig evenement!
Leuk om F-chatters tegen te komen.
Ik heb weer een aantal supercars voor het eerst gezien, dat is altijd extra
speciaal. De Lamborghini Diablo Pregunta, Miura Spider en Gallardo LP560-4 waren geweldig. En van de andere merken de Alfa 8C, De Tomaso Guara prachtig.
En natuurlijk heb ik ook genoten van de Ferrari's:)
Het weer was eigenlijk een beetje te goed, na afloop waren mijn armen en hoofd zo ongeveer 'rosso corsa'.
Ik ga nu foto's posten...
Het was voor mij ook een zeer mooie dag. Veel members gezien van het forum.
Ben ook verbrand maar dan aan men kuitjes :), wel jammer dat die 250 en daytona replica's waren. Ik verlang al naar volgend jaar :)
Vivado Ferrari
30-06-2008, 22:29
Ben ook verbrand maar dan aan men kuitjes :), wel jammer dat die 250 en daytona replica's waren. Ik verlang al naar volgend jaar :)
Ik had al zo'n vermoeden dat die 250 TR een conversion of replica zou zijn.
Ik had het met Paul (D1ablo) over de prijs van zo'n machine. Ik dacht zelf dat een echte zo'n 800.000 Euro moest kosten. Even opgezocht...... er mag nog een nul bij! Slik!
(Bron;Prijslijst Ferrari Club France Magazine)
Wel een mooie recreation was het.
Vivado Ferrari
30-06-2008, 22:31
Nog even aan Vincent en de zijnen, mega bedankt voor de lift naar onze auto. Echt super gewaardeerd! Het was toch even afzien daar in de hitte. Ik hoop dat u allen goed bent aangekomen! Thanx!
Dat was best nog wel een stukje lopen, Maarten!:) Graag gedaan!
Nuvolari
30-06-2008, 22:56
Mensen, super foto's.. Leuk dat iederren een beetje zijn eigen plekje had op circuit. Dat maakt het leuk om naar de foto's te kijken. Maar wat hebben we de laatste tijd toch veel "neppers" zoals deze GT40 en de Testa Rossa. Dan zie je zo'n auto, helemaal en "wAUW'en dan hoor je dat het replica is, vind ik toch weer jammer.
Het is natuurlijk maar hoe je het bekijkt. De originele GT40 en Testa Rossa zijn in zeer beperkte aantallen gebouwd en ook nog eens zo duur geworden dat je die nauwelijks op evenementen ziet. Als het goede replica's zijn die dezelfde emotie oproepen (zowel qua uiterlijk als qua geluid e.d.) kan ik er evengoed wel van genieten. Het zijn dan zelf ook weer mooie stukjes techniek. Het probleem bij replica's zit er wat mij betreft in dat sommige zichtbaar minder goed gelukt zijn of door de eigenaar als echte worden voorgesteld. Zo lang alles duidelijk en goed gelukt is zie ik het probleem niet.
Overigens is Nederland nou net een land dat zelf hard meebouwt aan zogenaamde recreations. Hoeveel 250 GT SWB's en GTO's zijn hier de afgelopen jaren niet ontstaan... (ja, ook 250 LM en 512 M recreations)
Edwin
Nuvolari
30-06-2008, 22:57
op basis van een Corvette, het interieur heeft hem verraden, jammer dat ik er geen foto's van heb. Iemand???
Niet alleen het interieur, kijk maar eens goed naar de body. In Miami Vice werden deze replica's ook gebruikt, ze zijn iets minder goed geslaagd.
Edwin
mavanhaasteren
30-06-2008, 23:29
Ik had het met Paul (D1ablo) over de prijs van zo'n machine. Ik dacht zelf dat een echte zo'n 800.000 Euro moest kosten. Even opgezocht...... er mag nog een nul bij! Slik!
(Bron;Prijslijst Ferrari Club France Magazine)
Wel een mooie recreation was het.
klein verschilletje maar he
en ach wat is nou een 0 meer of minder 0 is toch niks :D:D
Ik ben ook wat verbrand, en Jo ook trouwens ;) Maar dat weegt niet op tegen de schitterende dag die het was. Prachtige wagens, mooi weer, veel toffe mensen van F-Chat, en als hoogtepunt een ritje op het mooiste circuit van de wereld samen met Jean-Marc in de 348 GTB. Waarvoor nogmaals mijn hartelijke dank Jean-Marc! Mijn foto's volgen nog
Greetz
Reiben
Erikderaaf
01-07-2008, 01:27
.....net voor de Grand Parade 2 om 1300 uur waar ik 15 minuten heb meegereden. Als iemand daar een foto van heeft maakt deze het kind weer in mij wakker............ (reacties)
Helaas.. heb je wel op de baan gespot maar ik stond niet paraat met de camera.... in de fotodraad heb ik straks wel wat (mooie...althans, vind ik) plaatjes neergezet van jouw en andere F-chat wagens die ik kende.
Complimenten aan de eigenaren hier, jullie wagens zagen er schitterend uit, heb de wagens van Rob, Menno, Klaas, Jean-Marc en natuurlijk de oranje stier van Paul herkend, er zullen er ongetwijfeld meer zijn geweest van hier ;)
Uiteraard nog mijn speciale dank aan Vin en Marcel voor het meerijden :)
Rob, ik had graag wat langer met je gepraat over mijn 308/328 passie. Jij had de enige F met 1 uitlaat (ja, ik weet dat dat origineel is).
Voor een volgende keer is mijn advies om op de TomTom van Durbuy naar Spa te rijden, da's zelfs in een vrachtwagen geweldig.
Ja er was maar 1 uitlaat verkrijgbaar, het was toen ook de budget uitvoering. :D
We praten zeker nog eens wat langer en ZEKER nadat je mijn klein 308je vergelijkt met een hele grote Vrachtwagen met een tom tom. :)
Rob
.
nofear02
01-07-2008, 13:23
klein verschilletje maar he
en ach wat is nou een 0 meer of minder 0 is toch niks :D:Djoh, t is maar een dagafschrift.... je merkt er verder niks van.... (als t afgeschreven wordt althans...:D)
nofear02
01-07-2008, 18:52
Wat een mooie platen in de fotodraad allemaal. Echt fantastisch. erik: mooi zo eens van de bovenkant; is weer eens wat anders. Patrick, ook weer heel andere gezichtspunten (jammer dat ik je niet gezien heb). En Frans; de zaterdag erbij, dus nou is t hele weekend door ons gecovered.
Ik heb nog met de eigenaar van die grijze 308 gt4 gesproken, met handen en voeten (frans) en de wagen heeft ie al 8 jaar, zelf geimporteerd uit Italie. Zag er erg goed uit. Heel bijzondere kleur. Nog nooit een 308gt4 in die kleur gezien. Was erg leuk.
Mensen, super foto's.. Leuk dat iederren een beetje zijn eigen plekje had op circuit. Dat maakt het leuk om naar de foto's te kijken. Maar wat hebben we de laatste tijd toch veel "neppers" zoals deze GT40 en de Testa Rossa. Dan zie je zo'n auto, helemaal en "wAUW'en dan hoor je dat het replica is, vind ik toch weer jammer.
Helemaal mee eens... Die Ferrari-Corvette Cabrio die naast me stond tijdens het Concours d' Elegance was daar ook een goed voorbeeld van. Kijk ik ben niet zo'n F kenner dus zie niet alle kleine verschilletjes... maar toen die V8 gestart werd wist ik genoeg ;)
Wat een afgang.... Echt een minpunt voor de organisatie..
Sowieso was die concours wedstrijd een beetje vreemd georganiseerd.
Prijswinnaars waren of lid van de organisatie / club of anderszins zeer bekend met de juryleden... Of was die jury eigenlijk overbodig omdat de uitslag al bekend was ? Viel me wel op dat de auto's die er 's-ochtends al netjes in een rijtje stonden 's-middags de winnaar waren... (vooral dat roestige krot met F-motor en baby-pop met F-shirt op de achterbank was een blamage)
Verder was de indeling zeer onoverzichtelijk. Lambo verdeeld over 2 locaties, met Lamborghini Brussel in de hoofdrol. De rest een beetje achteraf in een hoekje, featuring mark en wat speciale aandacht ho maar... maar wel weer Spa Italia 2008 - Lamborghini T-shirts verkopen.
Sowieso waren het allemal aparte locaties... Vond de F-locatie ook niet echt mooi.
m.a.w. qua organisatie en indeling kan het volgens mij echt beter en ik was niet de enige die dit opmerkte.
Al die kleine ongerieven daargelaten was het verder natuurlijk fantastisch om al die auto's daar bij elkaar te zien. Veel enthousiaste mensen gesproken. Veel foto's ... mooi weer... dan moet ik eigenlijk ook verder niet klagen natuurlijk ;)
mavanhaasteren
02-07-2008, 08:48
helemaal met je eens paul
vond het ook al zo raar dat ze al de auto gingen halen voordat er genoemt was wie er gewonnen had.
en je had wel heet erg ieder zijn eigen pleintje als je daar stond zag je niks van de rest.
maar jah voor de rest een pracht dag gehad
Rob308, nog bedankt voor de foto! Ik wilde hem net opslaan om hem te bewaren, wat mij opviel was de naam van de foto! :D:D
Paul, daar ben ik het ook wel mee eens. Wat ik ook een beetje tegen vond vallen was de First Runs in Ferrari. Dit onderdeel duurde twee uur, met twee uur lang zo'n 5 Ferrari's op het circuit. Dat betekend 5 min. wachten voordat er weer een auto voorbij komt. Vrij saai!
Maar al met al was het wel weer een leuk dagje.
Menno, sorry, maar ik heb je helaas net gemist toen je op het circuit aan het rijden was. Volgende keer moet je toch een paar extra rondjes rijden.. ;)
Menno, sorry, maar ik heb je helaas net gemist toen je op het circuit aan het rijden was. Volgende keer moet je toch een paar extra rondjes rijden.. ;)
Tot uw orders. Grote pret op het circuit maar niet echt super voor je auto en ik kan mij geen schade permitteren.... toch volgende keer maar weer.
We praten zeker nog eens wat langer en ZEKER nadat je mijn klein 308je vergelijkt met een hele grote Vrachtwagen met een tom tom. :)
Rob
.
Jou 308 heeft weinig gemeen met een vrachtwagen (al hebben die ook meest 1 uitlaat), maak je daarover maar geen zorgen meer. Absoluut geweldig ding alleen al om te zien. Dat van de vrachtwagen, Durbuy en TomTom was meer in algemene zin bedoeld.
gr. Menno
Helaas.. heb je wel op de baan gespot maar ik stond niet paraat met de camera.... in de fotodraad heb ik straks wel wat (mooie...althans, vind ik) plaatjes neergezet van jouw en andere F-chat wagens die ik kende.
Inderdaad super mooie foto's, dank je wel!!
Rob308, nog bedankt voor de foto! Ik wilde hem net opslaan om hem te bewaren, wat mij opviel was de naam van de foto! :D
:D:D Ik wist er geen betere naam daarvoor :D:D
Rob
.
Jou 308 heeft weinig gemeen met een vrachtwagen (al hebben die ook meest 1 uitlaat), maak je daarover maar geen zorgen meer. Absoluut geweldig ding alleen al om te zien. Dat van de vrachtwagen, Durbuy en TomTom was meer in algemene zin bedoeld.
gr. Menno
:D:D Hartelijk dank voor het compliment, komt allemaal goed ik ga dat Durbuy is helemaal verkennen.:D
Rob,
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.