PDA

View Full Version : Sticker als nummerplaat op de voorkant

Rol@nd
17-05-2008, 13:22
Wie van jullie heeft aan de voorkant geen nummerplaat, maar een sticker? Moet je dat via de RDW regelen?

Mrs.Spider
17-05-2008, 13:29
Wij hebben voor een sticker,het mag niet maar je ziet het verschil bijna niet tenminste als je hetzelfde formaat gebruikt.

Erikderaaf
17-05-2008, 13:47
Ik heb al verschillende auto's zien rondrijden met een sticker? Zou dat dan allemaal niet mogen? Is het niet zo dat het toegestaan is, mits er een EU/GAIK logo op staat?

mavanhaasteren
17-05-2008, 14:16
het is niet toegestaan om wat anders te gebruiken dan de normale alu nummer plaat met keurmerk

elk ander manier van nummerbord, sticker, kartonnetje, of anders is officieel niet toegestaan

nofear02
17-05-2008, 16:02
het is niet toegestaan om wat anders te gebruiken dan de normale alu nummer plaat met keurmerk
elk ander manier van nummerbord, sticker, kartonnetje, of anders is officieel niet toegestaanKlopt. die mensen gokken gewoon op de goodwill/luiheid/autoliefhebber-feeling (zeker voor de sportwagens) van de desbetreffende om agent die het ziet. 9 van de 10x kom je er gewoon mee weg, ze hebben wel wat anders te doen. maar als ze zin hebben/ zich vervelen/ ze hun quota voor die dag nog moeten halen; dan is het bingo. Jolanda zegt het wel goed; hoe meer die lijkt op een echte, hoe minder groot de kans natuurlijk is dat ze er moeilijk over gaan doen. Ik ken ook iemand die rijdt vóór helemaal zonder kenteken-aanduiding. Tsja...

beemer_007
17-05-2008, 19:08
In België ben je verplicht voor- en achteraan een reflecterende nummerplaat te hebben.
De nummerplaat achteraan wordt je opgestuurd of kun je afhalen.
De nummerplaat vooraan koop je zelf. Zo heb je euro-platen (groot-model), gewone belgische platen (klein-model), plastieken platen (met meestal design-letters en cijfers), grote en kleine stickers (meestal op sportwagens). Een sticker is hier dus ook niet toegestaan, agenten laten het meestal zo, maar op de jaarlijkse keuring heb je zeker prijs ! Dus de dag van de keuring, snel even een correcte plaat ophangen, of wat drinkgeld voor de keurder voorzien, daarna thuis gekomen en terug die plaat wegnemen.
Grtz
Chris

mtange
17-05-2008, 19:23
Kentekenplaat als sticker kan je hier bestellen: http://www.stickerland.nl/index.php/cPath/213

Als het goed is komt die van Mrs. Spider daar ook vandaan?
Misschien wel verstandig dat als je een sticker voor neemt, de originele kentekenplaat ergens in de auto te leggen zodat je deze altijd bij je hebt en kan tonen.

Montezemolo
17-05-2008, 20:51
Heren, in nederland hebben we te maken met GAIK oftewel Gecontroleerde Afgifte Inname Kentekens. iedere plaat is genummerd, en met deze platen dient men volgens de wet rond te rijden. wordt je niet opgevallen door een verveelde agent, danwel is het ook nog eens een afkeur punt tijdens de APK.

nofear02
17-05-2008, 21:18
... of wat drinkgeld voor de keurder voorzien..., dit is toch niet te geloven hé??? echt belgië... :D. kan het nog steeds? ongelofelijk :( :D.

Veep
17-05-2008, 21:32
soms is Belgie net Italie heb ik de indruk...

Dutchie
17-05-2008, 22:23
je kan soms niet anders om een sticker te plaatsen want je heb gewoon geen plek om een gewone nummerplaat te plaatsen van voren .

.

Johannus
18-05-2008, 00:59
ja, ik snap ook de regels wel, maar bij sommige modellen wordt het echt heel lastig...

neem als voorbeeld nu de enzo...
waar ga je de plaat dan plaatsen?

een sticker is dan wel een stuk handiger....

maar als je een agent tegenkomt die je niet moet heb je echt pech gok ik.. :(

mavanhaasteren
18-05-2008, 08:06
heb effe gezocht
maar als je kenteken niet goed is kost het je in Nederland € 75,--

Rol@nd
18-05-2008, 09:27
Jammer.... ik vind dat de nummerplaat voor op een 348 nooit zo mooi past, vanwege de hoek in de bumper. Moet ik toch maar iets anders verzinnen.

dcpixels
18-05-2008, 11:09
neem als voorbeeld nu de enzo ... waar ga je de plaat dan plaatsen?

Op geen enkele F 'past' een originele kentekenplaat. Zo'n gele plaat gaat altijd ten koste van 'de lijnen van de auto'. Zie hier de 3 supercars op een rijtje.
Op de F40 is hij te klein, op de F50 is hij gebogen en op de Enzo is hij niet zichtbaar ... dat is dan 3x € 75,- ;).
Een beetje agent begrijpt de situatie, toch?

308ROB
18-05-2008, 14:52
Op geen enkele F 'past' een originele kentekenplaat. Zo'n plaat gaat altijd ten koste van 'de lijnen van de auto'. Zie hier de supercar.
Pfff, heb ik gelukkig geen probleem mee, hij blijft altijd mooi. :)

Rob,

.

Rol@nd
18-05-2008, 14:57
Met de 348 is altijd het probleem: bevestig ik hem op het schuine gedeelte (maar dan lijkt het net een sneeuwschuiver), of bevestig ik hem op het onderste rechte gedeelte (maar dan staat ie rechtop en dus deels los van de ondergrond).

Vivado Ferrari
18-05-2008, 15:06
Pfff, heb ik gelukkig geen probleem mee, hij blijft altijd mooi. :)

Rob,

Ik vind de diep donkerblauwe platen niet eens zo lelijk staan. Ook zit daar niet zo'n afschuwelijk Europa plaatje op.....

.

Rol@nd
21-05-2008, 20:44
Hier dan het officiele antwoord van de RDW:

"Geachte heer R#g#r,

In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.

Uw kentekenplaat dient te zijn voorzien van een goedkeuringsmerk van degene die de plaat heeft geproduceerd. Het inslaan van dit nummer is niet mogelijk bij een sticker en derhalve dus ook niet toegestaan.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW"

nofear02
21-05-2008, 21:23
Typisch Nederland; het moet zó, en of die kentekenplaat nou wel of niet past, het moet zó, klaar. Maar nou nog eens wat; bij een Enzo, waarom niet die sticker eropgeplakt en de echte originele kentekenplaat gewoon in je auto leggen, zodat je bij controle kan laten zien dat je hem hebt?? Zou je misschien net een boete schelen??

bigodino
01-01-2009, 01:03
Typisch Nederland; het moet zó, en of die kentekenplaat nou wel of niet past, het moet zó, klaar. Maar nou nog eens wat; bij een Enzo, waarom niet die sticker eropgeplakt en de echte originele kentekenplaat gewoon in je auto leggen, zodat je bij controle kan laten zien dat je hem hebt?? Zou je misschien net een boete schelen??

Nope. Op mijn Impreza had ik een op maat gemaakte plaat aan de voorzijde (compleet reflecterend en alles). Een gewoon formaat plaat dekt namelijk een groot deel van de luchthapper voor de radiator af. Per toeval een keer staande gehouden en ondanks dat ik de gewone plaat bij me had, toch boete (hoefde hem gelukkig er niet ter plaatse af te halen, dat mocht ik thuis doen).

Franc308
01-01-2009, 11:02
Nope. Op mijn Impreza had ik een op maat gemaakte plaat aan de voorzijde (compleet reflecterend en alles). Een gewoon formaat plaat dekt namelijk een groot deel van de luchthapper voor de radiator af. Per toeval een keer staande gehouden en ondanks dat ik de gewone plaat bij me had, toch boete (hoefde hem gelukkig er niet ter plaatse af te halen, dat mocht ik thuis doen).

De moraal van dit verhaal ? Rijdt geen Impreza! :D

nofear02
01-01-2009, 12:42
..... en ondanks dat ik de gewone plaat bij me had, toch boete (hoefde hem gelukkig er niet ter plaatse af te halen, dat mocht ik thuis doen).bezopen. wat een geteut. ach ja, regels zijn regels.... bléh...

Dik v Buren
01-01-2009, 12:52
toen ik mijn 348 TS kocht zat er ook een plak nummerplaat op vond ik erg mooi ,de politie minder,bekeuring dus 90. euro er maar weer snel afgehaald voor ik voor dit misdrijf weer een bekeuring krijg.ik zou zeggen ga toch echte boeven vangen maar ja ,dit is sneller verdient.en nu ik jullie toch spreek,allemaal een goed (F) jaar

Veep
13-01-2009, 09:45
wel eens meegemaakt met kleine (italiaanse maat) voorplaatjes: als je de originele bij je hebt leuk, maar dan ontkom je alleen aan een prent als je hem er ook ter plekke op schroeft. Niet alleen mijn ervaring overigens. Als je hem niet bij je hebt of niet kan monteren ter plekke: gewoon een prent... Een vriend van mij moest de auto binnen een week laten zien op het politiebureau, kan ook nog. Maar gelukkig zijn er zat die een oogje toe knijpen en snappen dat dit niet bepaald de verkeersveiligheid in gedrang brengt, of zware fraude is....

Rene Testarossa
29-09-2009, 19:18
dit komt erg laat na het laatste bericht, maar toch.
Tijdens de APK keuring van mijn F, werd hij afgekeurd op de kentekenplaat die aan de voorkant zit. Ik heb er geen originele plaat bij dus die moesten gemaakt worden, en daarna wel een goedkeur. Na de keuring die nieuwe plaat eraf en de kleinere er weer op.
Twee weken later aangehouden, en inderdaad € 90 euro boete i.v.m. niet goedgekeurde kentekenplaat, terwijl ik de nieuwe wel bij me had. Let daar dus mee op!!

sharknose67
29-09-2009, 19:24
dit komt erg laat na het laatste bericht, maar toch.
Tijdens de APK keuring van mijn F, werd hij afgekeurd op de kentekenplaat die aan de voorkant zit. Ik heb er geen originele plaat bij dus die moesten gemaakt worden, en daarna wel een goedkeur. Na de keuring die nieuwe plaat eraf en de kleinere er weer op.
Twee weken later aangehouden, en inderdaad € 90 euro boete i.v.m. niet goedgekeurde kentekenplaat, terwijl ik de nieuwe wel bij me had. Let daar dus mee op!!

Jammer, waarschijnlijk geen Ferrari-fan en een regeltjesman/vrouw:(. Er viel zelfs niet aan die prent te ontkomen als je die nieuwe erop zette (zoals in Veep z'n post beschreven)??

wesleyruytrmn
29-09-2009, 19:28
Weet je wat het zelfs is, ze naaien je 2 keer! Eerste een boete omdat een kleine plaat niet mag...en waarom mag dat niet...dan kunnen ze je niet flitsen!!
Het zou je baan zijn, F-eigenaren bekeuren vanwege een te kleine plaat...Zozo, pappie zal trots op je zijn jongen!!

Rene Testarossa
30-09-2009, 21:19
Jammer, waarschijnlijk geen Ferrari-fan en een regeltjesman/vrouw:(. Er viel zelfs niet aan die prent te ontkomen als je die nieuwe erop zette (zoals in Veep z'n post beschreven)??

Nee hoor, ik reed rond met een ondeugdelijke plaat, hij hoort er altijd op te zitten, niet alleen als de politie erom vraagt!!! Dus een boete.
Waarschijnlijk was de beste man een beetje jaloers, haha.

Kees den Hertog
06-10-2009, 19:09
Nu moet een <mod> mijn post weer verwijderen, anders is er geen touw meer aan vast te knopen..................................hoe gaat het met de 308?