View Full Version : Ferrari's & F-events uit vervlogen tijden......
Vivado Ferrari
11-07-2007, 15:50
Misschien wel eens leuk om historische Ferrari's en F-events nog eens de revue laten passeren. Voor iedereen die nog ergens een mooie Ferrari zwart/wit of kleuren-foto in zijn pc heeft staan....... Weet je ook nog wie, wat, waar, wanneer, etc? Kom maar op.
a vd winkel
14-08-2007, 08:54
Ben op zoek naar foto's van de 340 America met chassisnr #0132A in two-tone paintjob en met de bumper(bullbar) zoals die in america gereden werd . De foto zonder de voorbumper heb ik reed
Vivado Ferrari
14-08-2007, 11:00
Ben op zoek naar foto's van de 340 America met chassisnr #0132A in two-tone paintjob en met de bumper(bullbar) zoals die in america gereden werd . De foto zonder de voorbumper heb ik reeds
Nog geen foto gevonden, vond wel de nodige informatie.
http://www.barchetta.cc/english/all.ferraris/Detail/0132A.340America.htm
Mocht ik een foto vinden dan plaats ik hem....
mavanhaasteren
14-08-2007, 19:09
heb je ergens mischien een afbeelding anders vertel welke kleuren hij heeft want dat is wat makelijker zoeken
Ben op zoek naar foto's van de 340 America met chassisnr #0132A in two-tone paintjob en met de bumper(bullbar) zoals die in america gereden werd . De foto zonder de voorbumper heb ik reeds
.
Mondialseeker
24-08-2007, 22:04
.0106 E bij levering wanneer nieuw
Mondialseeker
24-08-2007, 22:08
eigenaar D Clarke aan het stuur van zijn 856. Die had toen doodleuk UKplaten op zodat ie nadien gewoon naar huis kon rijden
Mondialseeker
24-08-2007, 22:10
staat deze leuk op de oprit?
Vivado Ferrari
21-12-2007, 09:32
Foto tijd
Vivado Ferrari
21-12-2007, 09:34
Volgende serie...
joopjoldersma
24-12-2007, 17:10
Hier een paar fotos van de Mille Miglia 2000
nofear02
25-12-2007, 00:05
Prachtig Joop! thnks. Ik neem aan dat jij er zelf bij was
dcpixels
25-12-2007, 01:26
Hier een paar fotos van de Mille Miglia 2000.
Joop bedankt voor je foto's. Wat een prachtige klassiekers.
Zelfs een Auto Avio Costruzioni 815, waar er maar twee van gebouwd zijn. In 1940 reden Alberto Ascari en Loratio Rangoni de Mille Miglia in deze wagen, echter zijn er niet mee gefinished. Precies 60 jaar later heb jij 'm gefotografeerd :D
Nog wat extra info over deze wagen (voor Robert ;)) Enzo Ferrari vertrok in 1937 bij het Scuderia Ferrari team (van Alfa Romeo) onder de voorwaarden dat hij zijn naam 4 jaar lang niet in de racerij mocht gebruiken. Daarom bracht hij zijn eerste model onder de naam 'Auto Avio Construzione' uit
joopjoldersma
27-12-2007, 15:09
Prachtig Joop! thnks. Ik neem aan dat jij er zelf bij was?
Ja zeker. Ik plaats alleen mijn eigen fotos. Ik ga er vrij vaak naar toe. Ik hoop er dit jaar ook weer bij te zijn. Deze fotos zijn genomen in Gubio tijdens de 2de/vrijdag etappe (Ferrara->Rome)
joopjoldersma
29-12-2007, 17:49
Hier een foto uit de CanAm serie; de 612 op Watkins Glenn 1969 met Amon (hier zonder vleugel)
Nuvolari
29-12-2007, 18:03
Helemaal geweldig natuurlijk zo'n topic, ben zelf ook helemaal gek op oude foto's. Denk echter wel dat je iets "voorzichtiger" moet omgaan met het plaatsen van foto's die door anderen zijn gemaakt. Op foto's zit copyright en die kun je niet zonder meer op internet plaatsen of uit boeken scannen. In Amerika zijn een aantal fotografen en beheerders van collecties aardig bezig geweest en er zijn al wat (internationale) rechtzaken geweest.
Denk ook dat de beheerder van de site niet blij zal zijn als tegen hem een rechtzaak wordt aangespannen.
Misschien is het anders een idee om een link te plaatsen naar een foto op een andere site.
Edwin
PS. Geweldig die 612 CanAm!!
nofear02
29-12-2007, 21:45
Nog wat extra info over deze wagen (voor Robert ;)) Enzo Ferrari vertrok in 1937 bij het Scuderia Ferrari team (van Alfa Romeo) onder de voorwaarden dat hij zijn naam 4 jaar lang niet in de racerij mocht gebruiken. Daarom bracht hij zijn eerste model onder de naam 'Auto Avio Construzione' uit.Ja maar dat wist ik al wel hoor Walter, ik ga al een beetje vooruit :), want ik zag dit op Fiorano bij de 60C. Jammer genoeg was de wagen al weg, dus k weet eik nie hoe ie eruit ziet...
filiberke
30-12-2007, 15:36
Ferari 158 Driver: John Surtees 196
Nuvolari
30-12-2007, 16:16
In het najaar van 1964 lag Enzo Ferrari overhoop met de Italiaanse Autosport autoriteiten (homologatie van de 250 LM als GT) en dreigde toen zijn licentie op te geven en nooit meer een auto onder zijn naam te laten starten. Dit resulteerde er in dat voor de laatste twee GP's van het seizoen de Ferrari's reden onder de vlag van het het Amerikaanse NART team en waren overgespoten in de Amerikaanse race kleuren, blauw/wit. Tijdens de Italiaanse GP was net de nieuwe 12 cilinder F1 geïntroduceerd, maar beide coureurs kozen toch voor de 158.
In Watkins Glen en Mexico City koos John Surtees voor de 158, maar Bandini reed beide keren met de nieuwe Ferrari 1512 . Jouw foto toont de achterkant van een Ferrari 1512, gereden door Lorenzo Bandini.
Overigens verliet John Surtees het Ferrari team halverwege 1966 na herhaaldelijk gebotst te hebben met teammanager Eugenio Dragoni.
Edwin
.
filiberke
31-12-2007, 10:13
nog enkele golden oldie
filiberke
31-12-2007, 10:15
no
filiberke
31-12-2007, 10:22
en no
filiberke
31-12-2007, 10:23
de laatst
joopjoldersma
31-12-2007, 15:05
Hier nog eentje uit de oude doos. Deze is genomen in Canada, 1967, op Mosport Park. Dit was de eerste Canadeese grand prix. Amon werd 6de. Ik heb er nog een paar, maar die fotos moet ik nog scannen.
Nogmaals alle fotos die ik plaats zijn door mij genomen
joopjoldersma
07-01-2008, 12:22
Het gaat niet zo hard hier. Dus zal ik er weer een plaatsen. Speciall voor CanAm liefhebbers (zoals ik).
Deze is op Elkhart Lake genomen in 1969 met Amon (altijs goed aan de helm te herkennen)
@ filiberke
Is die laaste foto niet een prototype van de Daytona ?
Daar zijn er toch maar 2 van deze en een blauw
joopjoldersma
20-01-2008, 15:32
Hier nog een foto uit 1967, GP van Canada
Vivado Ferrari
20-01-2008, 15:35
Schitterende foto Joop! Chris Amon, weer zo'n Ferrari legende. Dat die man dat Ferrari geweld allemaal overleefd heeft. Dat was die tijd wel anders.....
nofear02
20-01-2008, 15:37
Hier nog een foto uit 1967, GP van Canada.
Liep jij daar maar zo gewoon tussendoor Joop???! Toen al? Die F1 wagens. Dan was je mij/mtange/erik/vin en alle anderen al 40 jaar vóór! Fantastisch!! Jij was toen nog maar jong! Hoe kwam je er verzeild?? Vertel eens
Geweldig Joop! Echt schitterend om zo'n oude foto te zien die jij zelf gemaakt hebt. Zelfs naar de GP van Canada geweest, wat een ervaring moet dat geweest zijn!
Was je daar toevallig op vakantie of heb je expres een reis naar Canada gemaakt toen om de GP te bezoeken? :)
.
joopjoldersma
24-01-2008, 17:07
Ik heb in die tijd wat fotos mogen maken voor Autovisie en had dus een acreditatie en kon overal komen. Helaas heeft dat maar zo'n 2 jaar geduurt. Maar was wel machtig om gedaan te hebben.
Maar inderdaad, de veiligheid was niet zoals nu (op een van de volgende fotos sta ik gewoon langs de baan om foto's te nemen)
joopjoldersma
06-02-2008, 17:29
Het gaat niet zo hard hier, dus zal ik er nag maar eens eentje van Canada 1967 plaatsen
Nuvolari
06-02-2008, 23:29
Joop,
Heb je nog meer van de CanAm? Dat was een super periode en super auto's.
Edwin
.
nofear02
07-02-2008, 00:04
Het gaat niet zo hard hier, dus zal ik er nag maar eens eentje van Canada 1967 plaatsen.Fantastische foto weer Joop! En jij staat er zomaar naast de baan! Had je toen een spiegelreflex eigenlijk, of is dit met een gewoon cameraatje gedaan. Het lijkt toch nog wel of je iets 'meegetrokken' hebt! Geweldig
joopjoldersma
25-03-2008, 17:06
Joop,
Heb je nog meer van de CanAm? Dat was een super periode en super auto's.
Edwi
Ik heb toch weer wat gevonden van de CanAm races. Was inderdaad een geweldige tijd. Alles kon en mocht - soms hoe gekker hoe beter. De McLarens waren superieur. Helaas heeft Ferrari het nooit echt kunnen maken, al waren de 330's, 612 en 712 natuurlijk geweldige autos en als het uitkwam deden er ook 512's ook mee. Hier een foto van de auto van L.Scarfiotti op Mosport Park, Canada in 1967 (dnf), serie nummer 0844.
joopjoldersma
25-03-2008, 17:09
Fantastische foto weer Joop! En jij staat er zomaar naast de baan! Had je toen een spiegelreflex eigenlijk, of is dit met een gewoon cameraatje gedaan. Het lijkt toch nog wel of je iets 'meegetrokken' hebt! Geweldig
Ik stond daar inderdaad "gewoon" langs de baan. Dat kon en mocht toen nog "als fotograaf". De camera was nog geen spiegelreflex, al weet ik het merk niet meer. Ja, je moet wel een beetje met de auto meegaan!!!!!!!!!
Joop, absoluut geweldig dat je die oude F1 tijd hebt meegemaakt en nog wel op zo'n manier en dan in Canada, nog ver voor het begrip globalisering. Je bijdrage hier is zeer waardevol en ik hoop dat je nog meer hebt en graag met een verhaal. Hoe komt het dat de foto's wat bleekjes zijn, kan iemand Joop helpen om de scan kwaliteit te verbeteren (sommigen zijn nooit tevree).
nofear02
25-03-2008, 22:21
Ik heb toch weer wat gevonden van de CanAm races. Was inderdaad een geweldige tijd. Alles kon en mocht - soms hoe gekker hoe beter. Joop, dat is toch werkelijk he-le-maal geweldig die foto's. Niet uit een boek, maar écht, van iemand die er écht geweest is, van een member van hier die er geweest is. Ik vind het super! Foto's 'uit de oude doos' dat is zooooo gaaf. had die tijd graag mee willen maken. tof dat jij je ogen en oren in die tijd goed de kost gegeven heb! many thnks!
Het gaat niet zo hard hier, dus zal ik er nag maar eens eentje van Canada 1967 plaatsen
Een bewerking van mij :):)
http://img89.imageshack.us/img89/8650/canada1967202qz8.jpg
Dino2400
16-05-2008, 12:24
Ik heb een aantal oude negatieven op CD-Rom laten zetten. Kan ik ook wat oude plaatjes posten... Nog niet alles is klaar maar een begin is er!
Foto's 1+2 zijn genomen tijdens de Ferrari euro meeting d.d. 09-09-1989 De bekende GP Ferrari van Dhr. v/d L#f
Foto's 3 t/m 5 zijn genomen tijdens de expositie "40 jaar Ferrari" welke werd gehouden van 1 April t/m 15 Mei 1988. Het zijn 2x de 308 GTB/M en 1x de 308 GT/M. Van de laatste mochten we gelukkig onlangs weer eens van genieten tijdens Viva-Italia! Fantastisch dat de nieuwe eigenaar de auto weer GEBRUIKT!
nofear02
16-05-2008, 12:52
Ik heb een aantal oude negatieven op CD-Rom laten zetten. Kan ik ook wat oude plaatjes posten... Nog niet alles is klaar maar een begin is er!!Fantastisch gaaf Maarten! Zeer bedankt! Geweldig!
Racing-Baker
16-05-2008, 13:07
waw, Michelotto 308 GTB !!!!
als je er meer hebt, laat maar komen !!!!!
Nuvolari
16-05-2008, 14:46
Foto's 1+2 zijn genomen tijdens de Ferrari euro meeting d.d. 09-09-1989 De bekende GP Ferrari van Dhr. v/d L#f
De eigenaar komt links op de foto het beeld in lopen met blauwe trui. Dit was een zeer sympathieke man met het auto hart helemaal op de juiste plaats. Hij heeft een redelijke rol gespeelt in de nationale racerij na de oorlog. Helaas is hij al weer jaren geleden overleden. Zijn kleindochter Shirley doet het op dit moment redelijk goed in het Duitse F3 kampioenschap. Haar vriendje Jelmer Buurman is net gepromoveerd uit de F3 naar de GP2 als ik het goed heb.
Ik heb nog beelden van de demo ronden met de GP Ferrari op video staan, wat een super geluid maakte die auto. Overigens was de SWB links op de foto ook van deze eigenaar.
Edwin
Dino2400
16-05-2008, 15:30
De eigenaar komt links op de foto het beeld in lopen met blauwe trui. Dit was een zeer sympathieke man met het auto hart helemaal op de juiste plaats.
Ik heb nog beelden van de demo ronden met de GP Ferrari op video staan, wat een super geluid maakte die auto. Overigens was de SWB links op de foto ook van deze eigenaar.
Edwin
Edwin,
Ik heb ook nog beelden (inmiddels op DVD) staan destijds uitgezonden door RTL oid. Gemaakt tijdens hetzelfde evenement. En inderdaad , het geluid daarvan bezorgt je nog steeds kippevel. Echt een prachtmachine! Dries was inderdaad een ZEER sympathieke man. Voor de 2de foto lag de motorkap er net op. Toen ie dat droevige koppie van me zag ging ie er gelukkig ook net zo snel weer af! Kon ik toch nog een foto maken!
Zijn z'n zoons nu ook niet actief? Alexander even uit mijn hoofd?
Nuvolari
16-05-2008, 15:57
We moeten natuurlijk voorzichtig zijn met de privacy van andere mensen. Aan de andere kant kan iedereen die oude Autovisies of bladen van de HARC heeft deze info ook vinden.
Met name Alexander (Phil minder) heeft vroeger (jaren 80) veel historische races gereden met o.a Lotus Elan. Hij is jaren uit de racerij geweest tot hij in contact kwam met Dick Waaijenberg. Samen met Dick heeft hij met de 333 SP in de Sportscar racerij gereden en als de tijd het toelaat doet hij nog wel eens iets historisch (Shirley is zijn dochter).
Wij moeten destijds dicht bij elkaar hebben gestaan. Kun jij je vast nog wel herinneren dat de monteur citroensap in de kelken van de carburateurs spoot om zo beter te kunnen starten. De beelden van TV heb ik inderdaad ook, maar in die tijd gingen we altijd met een paar man en één van hen maakte altijd video opnamen met zo'n dikke VHS camera op de schouder. Ik zou eigenlijk al dat materiaal ook eens moeten digitaliseren...
Edwin
Dino2400
16-05-2008, 15:58
Even voor de duidelijkheid; Dit zijn beide auto's waarover wordt gesproken in het hoofdstukje F's met schade...
Foto 1; de voorkant van de 275 GTB/Competizione
Foto 2; de 250 GT SWB
Ook met de 250 GT SWB werd volop gestreden op het circuit. Deze heb ik ook een keertje met een ongespoten alu kleur neusje voorbij zien komen. Tussen 2 races in snel weer opgebouwd om maar geen race te missen!
Dino2400
16-05-2008, 17:08
Wij moeten destijds dicht bij elkaar hebben gestaan. Kun jij je vast nog wel herinneren dat de monteur citroensap in de kelken van de carburateurs spoot om zo beter te kunnen starten. De beelden van TV heb ik inderdaad ook, maar in die tijd gingen we altijd met een paar man en één van hen maakte altijd video opnamen met zo'n dikke VHS camera op de schouder. Ik zou eigenlijk al dat materiaal ook eens moeten digitaliseren...
Edwin
Toen ik er bij stond werd er wel net olie achter bijgevuld en later idd wat in de kelken gespoten. Wist echter niet dat dit citroensap was...
Voor behoud van je archiefmateriaal is digitaliseren zeker aan te raden! Zou zonde zijn wanneer het helemaal niet meer te redden is (heb het zelf meegemaakt met enkele tapes)
Uhh, niet toevallig bekenden van jou op deze foto???? Dit clubje met camera liep idd niet ver van mij...
Nuvolari
16-05-2008, 17:09
Je moest eens weten...
Kijk, die onderste is mijn favoriet. Niet de SWB, maar deze specifieke auto. Ik ben een aantal keer met Bart meegeweest over verschillende circuits en deze SWB is mijn auto. Bart is een kei in het prepareren van motoren en heeft altijd meerdere opdrachten onder handen. Zowel van Ferrari motoren als van Bugatti motoren. Deze SWB draait 9000 tpm en als je dat geluid hoort wordt je alleen maar stil met kippevel over je hele lichaam. Bovendien zit er een hele mooie balans in die auto. Op Spa waande ik mij terug in de tijd van Ecurie Francorchamps en Willy Mairesse. Gelukkig heb ik hier mooie on-board beelden van.
Helaas zal ik moeten wachten tot de kerstman voldoende geld komt brengen om mijn droom Ferrari te kunnen kopen...
Jij haalt wel een hoop herinneringen boven...
Edwin
Dino2400
16-05-2008, 17:16
Je moest eens weten...
Jij haalt wel een hoop herinneringen boven...
Edwin
Ik hoop dat je dat positief bedoeld... Ik zit zelf met een enorme grijns hier achter die PC omdat ik ook weer allerlei verhalen voel komen bovendrijven. Ouwe F-paarden uit de sloot halen zeg maar ;))
.
Nuvolari
16-05-2008, 19:24
:D :D :D
Edwin
Vivado Ferrari
16-05-2008, 19:32
Is deze schitterende Ferrari 250 SWB nog in bezit van Dhr Bart R#sm#n? De laatste jaren hoor je niets meer van deze man.....Hij had ook een Bugatti, dacht ik.
Nuvolari
16-05-2008, 21:24
Bart is een nog groter Bugattist en momenteel daar erg druk mee. Lange tijd heb ik niet zo veel gehad met de vooroorlogse auto's tot hij me vroeg of ik wel eens was meegeweest in een Bugatti. Na een rit in een Type 35 GP had ik er weer een passie bij. Onvoorstelbaar hoe snel zo'n auto accelereert, echt puur autorijden. Indrukwekkende machines en ik kan me niet voorstellen hoe dat destijds beleefd werd. Wij zijn tegenwoordig behoorlijk verwend met een groot aanbod van snelle rijdersauto's, maar in die tijd moeten het monsters geweest zijn t.o.v. wat men gewend was en zelf kon rijden. (Wel jammer dat je de huidige racewagens niet meer op de openbare weg kunt rijden...)
Edwin
Dino2400
16-05-2008, 22:28
Edwin,
En de vooroorlogse periode dan van Ferrari? De Alfa's e.d. ? En , even buiten Ferrari , de bekende Bentley's? Kan genoeg "vooroorlogs" noemen wat mij toch wel wat doet...
Binnenkort de FCN meeting Ferrari meets Ettore, kijk ik persoonlijk erg naar uit!
Ik heb een aantal oude negatieven op CD-Rom laten zetten. Kan ik ook wat oude plaatjes posten... Nog niet alles is klaar maar een begin is er!
Foto's 3 t/m 5 zijn genomen tijdens de expositie "40 jaar Ferrari" welke werd gehouden van 1 April t/m 15 Mei 1988. Het zijn 2x de 308 GTB/M en 1x de 308 GT/M. Van de laatste mochten we gelukkig onlangs weer eens van genieten tijdens Viva-Italia! Fantastisch dat de nieuwe eigenaar de auto weer GEBRUIKT!
Fantastisch al die foto's uit de oude doos zogezegd.
Ook ik heb indertijd die tentoonstelling 40 jaar Ferrari in het Autotron bezocht en was daar behoorlijk van onder de indruk van al dat fraais dat er toen stond.
Volgens mij is de nieuwe eigenaar van de 308GT/M ook eigenaar van de BB512 LM die ook in Assen was en van de F40 die "rustig"op Assen zijn rondjes reed.
Dino2400
16-05-2008, 23:17
Volgens mij is de nieuwe eigenaar van de 308GT/M ook eigenaar van de BB512 LM die ook in Assen was en van de F40 die "rustig"op Assen zijn rondjes reed.
Klopt, is inderdaad van 1 en dezelfde (gelukkige) eigenaar...
Nuvolari
18-05-2008, 00:14
Helaas heb ik de 308 GT/M gemist, maar ik hoop dat de nieuwe eigenaar minimaal zo kan sturen met de auto als de vorige eigenaar of zijn zoon. Dat verdient het "bommetje" gewoon. Voor veel Nederlandse Ferrari liefhebbers is dit een bekende auto, waardoor je makkelijk vergeet hoe uniek deze auto is.
Edwin
Nuvolari
18-05-2008, 00:15
Edwin,
En de vooroorlogse periode dan van Ferrari? De Alfa's e.d. ? En , even buiten Ferrari , de bekende Bentley's? Kan genoeg "vooroorlogs" noemen wat mij toch wel wat doet...
Binnenkort de FCN meeting Ferrari meets Ettore, kijk ik persoonlijk erg naar uit!
Dat is nu helemaal goedgekomen...
Edwin
sharknose67
07-06-2011, 00:04
Even een oud draadje nieuw leven inblazen.
Ik was zoals gewoonlijk weer het internet aan het afstruinen, toen ik een item tegen kwam over een snelhiedsrecord met een Ferrari 308.
Nooit geweten dat dit heeft plaatsgevonden. Iemand die hier wel iets vanaf wist??
http://www.bobnorwood.com/Ferrari%203%20Liter%20power%20on%20the%20salt.htm
In mijn voortdurende zoektocht naar fotomateriaal kwam ik dit fotootje tegen.
Het gaat om 330 LMB #4453SA, op Bridgehampton, op 15 September 1963. Dan Gurney was de rijder. Drie maanden eerder reed deze auto nog op Le Mans (Nr 11), maar toen was hij nog rood. En later is hij opnieuw rood. Dit is de enige foto die ik kan vinden van de auto in deze kleur.
Iemand die hier wel iets vanaf wist??
http://www.bobnorwood.com/Ferrari%203%20Liter%20power%20on%20the%20salt.htm
heee! wat denk je:):):)
sharknose67
08-06-2011, 00:22
heee! wat denk je:):):)
En nu ik me er een beetje in verdiep is het volgende zo gevonden.
http://www.bobnorwood.com/Terminal%20Velocity%A0%20Norwood%208_2-Liter%20Power%20on%20the%20Salt.htm
http://www.bobnorwood.com/5-liter%20288%20Power.htm
http://www.bobnorwood.com/Un-Salted%20Flat%2012-Power.htm
Al met al een echte die-hard op het gebied van snelheidsrecords!! Vind alleen de laatste niet zo geslaagd qua looks.
Iemand de Le Mans Legends gezien op zaterdagochtend? Zo niet dan hier deel 1,2 en 3:
http://www.youtube.com/watch?v=7UlDCbGVikM
http://www.youtube.com/watch?v=UNQDDZOu9pM&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=_HEb5xpeZSE&feature=related
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.