PDA

View Full Version : De nieuwe GT California...!

Pages : [1] 2 3

Gilles027
07-02-2008, 16:03
De nieuwe Ferrari 2+2 zal in oktober 2008 uitkomen op de Pareise autosalon, deze Ferrari is gefotagrafeert in Maranello de afgelopen dagen, die zal een 8 cilinder motor met 450 Cv hebben.
Hier wat foto's:
http://put.edidomus.it/auto/mondoauto/attualita/foto/040208_ferrari2+2_01_b.jpg
http://put.edidomus.it/auto/mondoauto/attualita/foto/040208_ferrari2+2_02_b.jpg
http://put.edidomus.it/auto/mondoauto/attualita/foto/040208_ferrari2+2_03_b.jpg

.

mtange
07-02-2008, 16:18
Dat is nog eens nieuws Enzo! Ben benieuwd hoe die eruit komt te zien dan.
Ik zal de foto's even toevoegen, is wat makkelijker. :

Racing-Baker
08-02-2008, 13:32
op het eerste zicht : JAKKES!

moriaan1
08-02-2008, 17:57
Lijkt wel een gefotoshopte Aston Martin!

De echte zal er ongetwijfeld anders uit gaan zien, Ik heb nog nooit 9 maanden voor de lancering van een nieuw model het definitieve uiterlijk gezien.

Dit zou ook nog wel eens een 599 spider kunnen zijn met al dat plakplastic is dat niet echt te zien.

Wel grappig om weer eens een prototype zo goed te zien. Altijd goed.

Er wordt momenteel ook druk gespeculeerd over de Enzo opvolger.
Zou volgens sommigen kleiner, schoner(echt waar) en lichter worden.

Han

Forza!
08-02-2008, 19:10
599 spider is zeer onwaarschijnlijk, op de spyshot met open klep
zie je nog net een maser V8 liggen...
Ik denk zelf dat het de nieuwe coupe van maserati is..

mavanhaasteren
08-02-2008, 22:05
Ik denk zelf dat het de nieuwe coupe van maserati is...

daar dacht ik net ook aan kan zo maar een model onder de GT zijn van maserat

Gilles027
10-02-2008, 15:19
daar dacht ik net ook aan kan zo maar een model onder de GT zijn van maserati

Het kan zijn dat het een model van Maserati is, in Maranello kun je er niet aan uit wat voor een test wagens uit de fabriek komen, Alfa, Maserati en Ferrari worden daar alle maal getes

Gilles027
10-02-2008, 15:22
Er wordt momenteel ook druk gespeculeerd over de Enzo opvolger.
Zou volgens sommigen kleiner, schoner(echt waar) en lichter worden.

Hans
Over de opvolger van de Enzo kan je gelijk hebben, maar er zijn nog geen tekeningen of prototypes er van, ik weet wel dat die bij ons zal gemaakt worde

Djos
14-03-2008, 16:05
De roddel is nu eindelijk bevestigd. De GT California zal in oktober in Parijs onthuld worden. Dit vertelde Ferrari-topman Luca di Montezemolo.

De productie zal in het najaar plaats gaan vinden en de eerste exemplaren worden in december 2008 verwacht. Hoe de auto precies gaat heten is nog niet bekend. Maar we kunnen er vanuit gaan dat het iets met California GT gaat worden, want deze naam is een tijdje terug door Ferrari gedeponeerd. Ferrari wil met dit model de productie op gaan schroeven naar 8.000 stuks per jaar. Vorig jaar waren dit er nog 6.465.

Nuvolari
14-03-2008, 22:09
Ik vind hem maar lelijk... :D :D :D

Edwin

mavanhaasteren
14-03-2008, 23:11
ja ze moetten toch beter leren afwerken bij Ferrari :p

Erikderaaf
14-03-2008, 23:12
Jongens, jullie weten toch dat het niet om de buitenkant draait ;)

nofear02
14-03-2008, 23:14
tsja, ze flikkeren ook gewoon zo maar wat in mekaar tegenwoordig zeg...:( :D :D

mavanhaasteren
14-03-2008, 23:21
Jongens, jullie weten toch dat het niet om de buitenkant draait ;)

eerst bouwen we een motor en dan bouwen we daarna een body er omheen toch

enzotje
17-03-2008, 19:55
Ik heb een maand geleden in oostkamp ook zo'n model gezien mat zwart en ook zo in elkaar gestoken dat kan toch niet of wel dat het die was?. heb hem wel maar vanachter gezien. En het geluid was zeer zwaar. Iemand een uitleg ?

News
13-05-2008, 13:10
Zoals we gisteren al zeiden: de baby-Ferrari is aanstaande. Ferrari toont vandaag het definitieve bewijs met de onthulling van de California.

Meer... (http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=8868)

mtange
13-05-2008, 13:21
Daar is ze dan!! Eindelijk de officiële foto's van de Ferrari California!

Zoals we gisteren al zeiden: de baby-Ferrari is aanstaande. Ferrari toont vandaag het definitieve bewijs met de onthulling van de California.
De Ferrari California zit vol met innovaties. Allereerst een stalen klapdak, dat sowieso tot de standaarduitrusting behoort. Met andere woorden: een coupé komt er niet. Het chassis en het koetswerk zijn van aluminium, net als bij de andere huidige Ferrari’s het geval is.
Ook is er een geheel nieuwe 4,3-liter V8 met directe inspuiting en een speciale krukas, die midden voor in de auto te vinden is. Deze V8 levert 460 pk en zorgt voor een sprint naar 100 kilometer per uur in minder dan vier seconden. Een andere noviteit is een zeventraps automaat met dubbele koppeling, die voor extreem lage schakeltijden zorgt. Bovendien verlaagt het gebruik van deze transmissie het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot: de California blaast elke kilometer 310 gram CO2 uit, wat toch minder is dan een vergelijkbare en minder krachtige auto als de Maserati Gran Turismo (330 gram/kilometer).
Een nieuw ontwikkelde, multilink achterwielophanging zorgt voor extra comfort. Het F1-Trac traction control systeem, dat debuteerde op de 599 GTB Fiorano, is aangepast aan de eigenschappen van een GT als de California. Met het F1-Trac systeem kan de bestuurder de rijeigenschappen beïnvloeden. Voor extra veiligheid zorgen de keramische remschijven, die eveneens tot de standaarduitrusting behoren. De stoelen, het stuurwiel, het dashboard en het infotainmentsysteem zijn nieuw ontwikkeld voor de California.
Ferrari onthult de California pas in oktober op de Autosalon van Parijs, maar de komende weken zullen meer foto’s op onze site verschijnen. De prijs van de auto is nog niet bekend, maar waarschijnlijk komt die iets onder die van de F430 te liggen.

nofear02
13-05-2008, 13:38
Wat een snoepje van een ding! :) prachtig!

Recurver
13-05-2008, 13:43
Erg mooi:)

filiberke
13-05-2008, 13:48
grote geheimzinnigheid op de website :confused:, het aftellen is begonnen, beetje bij beetje wordt er iets onthuld, eerst wat geluid, dan een radiatorrooster en wat duikt er nu ineens op:eek:? OFFICIELE FOTO'S VAN DE NIEUWE FERRARI:)
't Is wel een mooi ding:D

Racing-Baker
13-05-2008, 13:50
héél speciaal !!!

RedmondialTCab
13-05-2008, 14:17
Mooi ontwerp!!

De lijn van de zijkant is schitterend !!!!!
De front is weergaloos maar aan de achterkant moet ik nog wennen
Maar in levende lijve hoop ik dat ie toch onweerstaanbaarder is !!!!!

Johannus
13-05-2008, 14:20
WOW wat is hij gaaf :D echt super1!!!!!

mavanhaasteren
13-05-2008, 14:35
mooie mengeling van verschillnde lijnen bijmekaar

weer een schoonheid er bij

Gilles027
13-05-2008, 16:28
Hier de bay Ferrari DIE 100KM X uur in minder dan 4 seconden haalt
hier at foto'

Johannus
13-05-2008, 16:47
heeft iemand toevallig al hoge-resolutie plaatjes hiervan? wil ik als wallpaper, liefst 1600x1200 pixels...

Vivado Ferrari
13-05-2008, 16:50
Dit is 'm dan.....Ahum Tja...persoonlijk vind ik het een beetje teleurstellend.....:(
http://www.telegraaf.nl/autotelegraaf/3981050/_Nieuwe_Ferrari_heet_California__.html?p=28,1
Pressrelease:http://www.ferraricalifornia.com/assets/pdf/ferraricalifornia-en.pdf

Johannus
13-05-2008, 17:03
wat vind je er teleurstellend aan dan? wat had je ervan verwacht? of wat zou je anders doen?

Ik vind hem persoonlijk wel erg gaaf namelijk :D

mtange
13-05-2008, 17:10
heeft iemand toevallig al hoge-resolutie plaatjes hiervan? wil ik als wallpaper, liefst 1600x1200 pixels...
Ik heb de foto's in het formaat 3543x2128 pixels. Stuur maar een pm, dan kan ik ze door mailen.

Vivado Ferrari
13-05-2008, 18:09
wat vind je er teleurstellend aan dan? wat had je ervan verwacht? of wat zou je anders doen?

Ik vind hem persoonlijk wel erg gaaf namelijk :D

Leuk design, maar ik krijg er geen warme gevoelens van, ondanks het weer. Sorry voor wie hem wel mooi vind, maar ik vind het echt een tegenvaller. Ik mis Passie, vuur, legende, Mythos!! PASSIONE!! Misschien door de druk van de media zijn ze vergeten dat ze FERRARI zijn....

filiberke
13-05-2008, 18:26
ik vind hem mooi, maar ik geloof nooit dat hij qua prijs onder de 430 blijft, maar who cares?

Johannus
13-05-2008, 18:36
ik geloofde eigenlijk vooral niet dat hij qau prestaties onder de 430 ligt.

Hij heeft een 430 motor, maar dan gemodificeerd, hij is kleiner en dus waarschijnlijk ook lichter. Dan heb je toch meer pk's/kg en zou hij juist sneller moeten zijn? toch?

filiberke
13-05-2008, 18:49
ik geloofde eigenlijk vooral niet dat hij qau prestaties onder de 430 ligt.

Hij heeft een 430 motor, maar dan gemodificeerd, hij is kleiner en dus waarschijnlijk ook lichter. Dan heb je toch meer pk's/kg en zou hij juist sneller moeten zijn? toch?

Laat ons beide wagens eens testrijden dan weten we het!:D:D:D

daan330
13-05-2008, 18:53
Ik vind het ontwerp erg gelaagd, in tegenstelling tot somige, hoop dat hij rond de prijs van de amv8 roadster komt ongeveer 120.000 euro :)

Ricars
13-05-2008, 20:03
Ik moet bekennen dat ik hem ook niet zo mooi vind :(
Hij ziet er eigenlijk niet echt uit als een Ferrari, meer Lexusachtig en de acherkant doet me denken aan een Pontiac Solstice. De zijkant heeft wel een mooie lijn.

Ik hoop dat ik mijn mening kan bijstellen als ik hem in het echt zie.

nofear02
13-05-2008, 21:42
Ik vind hem FANTASTISCH! Je moet wel begrijpen ''waar'' hij zit in de range; dit is het instapmodelletje. Een roadster. Het is geen 599 en ook geen scuderia of 612. Hij gaat maar 120k kosten! En alles zit er in van de historie van Ferrari; de 275 luchtinlaat, een 599 zijkant-lijn, een druppelgewijs gemaakt 330 rooster zijkant, een 612 bek, enzo-half-blootliggende achterlichten, de 430 schuine luchtinlaat onderaan, geweldig! mooie lichten, mooi interieur. En wat een prachtige golfbeweging aan de zijkant omhoog; het lijkt wel een skischans! Achterkant; nog ff niet naar kijken. Ferrari's moeten vaak 'groeien' op je. :). Maar smaken verschillen, gelukkig. Ieder zijn mening.
Maar 'tegenvallen'??? het is geen F70 hoor. Die komt volgend jaar ;). Dan zullen we dán eens zien (vin? :))

Vivado Ferrari
13-05-2008, 23:03
En alles zit er in van de historie van Ferrari; de 275 luchtinlaat, een 599 zijkant-lijn, een druppelgewijs gemaakt 330 rooster zijkant, een 612 bek, enzo-half-blootliggende achterlichten, de 430 schuine luchtinlaat onderaan, geweldig! mooie lichten, mooi interieur.

Tuurlijk heeft deze trekjes van bestaande modellen, maar 612, 430, 599 zijn modellen van de afgelopen 5 jaar. Kun je dan al van historie spreken? Ik had graag meer passione gezien. Jullie weten toch wel wat ik bedoel met "Passione"?

Ieder zijn mening, tuurlijk. Maar hier had net zo goed een Fiat badge op gemogen......
De nieuwe Fiat Coupe? Daar gaat Enzo's erfgoed;)

mavanhaasteren
13-05-2008, 23:15
ik denk dat net zo als een 599 is

de eerste keer als je de auto in het echt ziet kan je pas goed oordelen.
dan kan je ook goed naar de verhoudingen kijken.

en ben wel benieuwd hoe hij er uit ziet met het dak dicht

hier ook een pdf met wat info van Ferrari

.

Johannus
13-05-2008, 23:17
ik zit er overigens heel serieus over te denken om naar de salon van parijs te gaan om hem als een van de eerste te gaan bekijken in het echt. Helaas is het wel zo dat auto's in het wild nog vaak anders ogen dan op een beurs maar toch... wil hem snel in het echt zien...

wesleyruytrmn
13-05-2008, 23:20
Ik vind de nieuwe Ferrari zeer geslaagd!! Ik denk dat ze een goede keus hebben gemaakt om een gran tourismo te maken. Als je zoiets als alledaagse auto kan rijden dan heb je wel een hele mooie auto!! En die schakeltijd op de teaser-website!! Wat een geluiden!!

dcpixels
13-05-2008, 23:29
Ik begrijp het hele verhaal van Vin. Ook ik moet enorm wennen aan dit nieuwe model.
Ik herinner me de introductie van de 612 Scaglietti wat ik 'een slagschip' vond. Inmiddels heb ik 'm een aantal keer in het echt mogen aanschouwen en ik vind het een enorm mooie en style-volle wagen.
Voorlopig vind ik de California wel een geslaagd ontwerp. Erg mooie lijnen, een hoge kont (erg verassend met de uitlaten), lekkere grote grille ... eigenlijk een vervolg op eerder ontworpen details van Pininfarina.
Is dit een softtop of wordt hij geleverd met een losse hardtop? Hoe gaat hij er dan uitzien?
Ik lees erg veel meningen over het ontwerp, maar wat vinden jullie van het merk Ferrari en de 'goedkopere' wagens die ze nu maken? Is dat een goede keuze geweest? Gaat de exclusiviteit van het merk niet verloren?

.

mtange
13-05-2008, 23:30
Hierbij de Press Release van de Ferrari California.

nofear02
13-05-2008, 23:34
Tuurlijk heeft deze trekjes van bestaande modellen, maar 612, 430, 599 zijn modellen van de afgelopen 5 jaar. Kun je dan al van historie spreken? Ik had graag meer passione gezien. Jullie weten toch wel wat ik bedoel met "Passione"?
Tuurlijk!; alles wat Ferrari gemaakt heeft is voor de 'eeuwigheid'; over 50 jaar zijn er echt nog wel wat 430's, 599's etc te vinden in een of ander museum. En ik vind die 3 modellen heel kenmerkend. Hele bijzondere auto's qua vormgeving. Bij al die afgeleiden van de 250 of 275 moet ik 6x nadenken wat het nou is en dan weet ik het nog niet. Dus zit er voor mij al wat historie in deze wagen ja; een mix, een paar eigenschappen van broertjes en zusjes, je ziet dat ie uit dezelfde familie komt. En dát vind ik heel gaaf. Vernieuwend en toch ook al weer herkenbaar. Ga d'r maar aan staan, als ontwerp-klus. een fiat?? kom nou toch...:D.
Wat wil je als historie dan erin vin; spaakvelgen? ;)
Maar nogmaals; het is het instappertje... nou dat vind ik een mooi instapmodel.

passione, nee ik begrijp niet wat je bedoelt ermee. weet daarvoor te weinig van ferrari. leg eens uit? meer vuur, meer racy, minder lieflijk of zo?

Vivado Ferrari
13-05-2008, 23:48
Passione, nee, ik begrijp niet wat je bedoelt ermee. weet daarvoor te weinig van Ferrari. leg eens uit? meer vuur, meer racy, minder lieflijk of zo?

Passione; Je ziet iets en het klopt meteen. Je hart gaat tekeer, je krijgt een brok in je keel, kippenvel! Helaas, ik mis het bij deze.....

Natuurlijk moet ik deze Ferrari nog wat in detail bekijken , maar de klik heb ik niet. We wachten de foto's, van de echte, af.

nofear02
13-05-2008, 23:55
Passione; Je ziet iets en het klopt meteen. Je hart gaat tekeer, je krijgt een brok in je keel, kippenvel! Helaas, ik mis het bij deze.....

Natuurlijk moet ik deze Ferrari nog wat in detail bekijken , maar de klik heb ik niet. We wachten de foto's, van de echte, af.tsja, maar dit is natuurlijk ook geen ''bruut'' apparaat vin, hij is bijna lieflijk. en lief dingetje. een dino 246gt, een 355. dat zijn ook hele sierlijke wagens. t is geen aggresieve F40 of 512 BB of 308gtbm. misschien ben jij wat meer van de aggressieve/stoere wagens, qua look/prestaties etc? de testosteron-bakken :D? jij houdt immers bijv vooral van zo'n rauwe ongepolijste 308 pioneer rally-wagen van pozzi. bedoel je dat?

wesleyruytrmn
14-05-2008, 00:32
Hij wordt dus gelanceerd op de Motorshow van Parijs. Is het een hele gekke gedachten als ik denk dat hij misschien ook wel geshowd wordt op de Ferrari Days nurburgring. Kan me herrineren dat er wel meer Ferrari's zijn geintroduceerd.

Ik hoop dat ze dat met de Calfornia herhalen, zal wel mooi zijn voor degene die er heen gaan! (zoals ik :D)

Wat denken jullie?

nofear02
14-05-2008, 00:37
Hij wordt dus gelanceerd op de Motorshow van Parijs.Dat is toch zonde??? dat doe je toch niet??? :D

nofear02
14-05-2008, 00:40
Hij wordt dus gelanceerd op de Motorshow van Parijs. Is het een hele gekke gedachten als ik denk dat hij misschien ook wel geshowd wordt op de Ferrari Days nurburgring. Kan me herrineren dat er wel meer Ferrari's zijn geintroduceerd.
zijn de frd op nbr net voor de autoshow, (volgens mij wel), dan: niet. vorig jaar stond wel de 430 scud op de frd hh. ik weet vrijwel zeker dat ie er wel zal zijn tijdens de ferrari finali mondiali... :).

Johannus
14-05-2008, 00:47
ik ben het eigenlijk wel met robert eens, als ik deze ferrari zie, denk ik meteen: "Ha een ferrari, wat mooi..." hij refereert duidelijk aan andere modellen van Ferrari en ondanks dat oogt hij heel eigenweis. Hij is erg anders maar met zoveel kenmerekn die wel hetzelfde zijn als van de voorgangers! Hulde voor Pinninfarina!

Weet je wat ik trouwens eeuwige zonde vind dat die Pinninfarina Rossa slechts een studiemodel is gebleven en dat deze nooit is geproduceerd... Die was ook zo mooi!!! Zo gaaf en met z'on enorme knipoog naar de 250 testa rossa! die hoop ik echt nog ooit in het echt te mogen aanschouwen ergens!

Enne... de california trouwens ook. Even afwachten tot de eerste california-eigenaar zich hier aanmeld, dan kunnen we bij een meeting eens goed kijken ;)

nofear02
14-05-2008, 00:51
Even afwachten tot de eerste california-eigenaar zich hier aanmeld, dan kunnen we bij een meeting eens goed kijken ;)die zit hier al hoor johan :D.

Johannus
14-05-2008, 00:56
die zit hier al hoor johan :D.
Serieus? iemand van hier die hem in bestelling heeft dan?

Wanneer kan hij verwacht worden? ben benieuwd... :D

nofear02
14-05-2008, 01:19
Serieus? iemand van hier die hem in bestelling heeft dan?
Wanneer kan hij verwacht worden? ben benieuwd... :DNiet zoveel vragen Johan :D. Ik kan toch niet alles zomaar zitten te vertellen wat ik weet :)?? Sommige dingen praat je niet over 'en public'. ;). Als sommige mensen me iets vertrouwelijks mailen of pm-en, dan blijft dat zo. Zeker als eigenaar van deze site. Zou een mooie boel worden.

Johannus
14-05-2008, 02:31
Niet zoveel vragen Johan :D. Ik kan toch niet alles zomaar zitten te vertellen wat ik weet :)?? Sommige dingen praat je niet over 'en public'. ;). Als sommige mensen me iets vertrouwelijks mailen of pm-en, dan blijft dat zo. Zeker als eigenaar van deze site. Zou een mooie boel worden.

oke, prima, maar omdat je er zelf over begon dacht ik dat het niet een gehiem was, maar gewoon een wetenschap die algemeen bekend was en ik persoonlijk even over het hoofd had gezien.

Maar dan wacht ik gewoon geduldig af ;)

mavanhaasteren
14-05-2008, 09:19
de introductie is volgens de countdown in 62 dagen en dan kom ik uit op maandag 14 Juli uit weet iemand of er op die dag een show i? volgen de F-chat evenementen kalender is er op dat moment niks

moriaan1
15-05-2008, 14:56
Ik heb bewust even over de "nieuwe" California nagedacht voor ik er een oordeel over geef.....

De naam California is voor deze auto niet passend.
Hij is gewoon NIET onderscheidend, elegant, retro, stijlvol genoeg!

Deze mening is persoonlijk, en misschien wordt ik een oude lul, maar de laatste jaren ben ik niet gecharmeerd van de modellen die de fabriek uitrollen.

De passie is ingewisseld voor commercie. Als je jaarlijks 10.000 auto's MOET verkopen komt exclusiviteit, styling en innovatie in het gedrang....erg jammer.

De 308, de 288GTO of de F40 brachten iets los, deze niet.....

Hans

Hans

filiberke
15-05-2008, 15:08
Ik heb bewust even over de "nieuwe" California nagedacht voor ik er een oordeel over geef.....

Hans

Wel Hans, misschien sla jij wel de nagel op de kop en is dat de reden dat bij sommigen die ,,klik" er niet is, ik vind hem persoonlijk wel heel mooi maar de naam...mja, je kan gelijk hebben

Vivado Ferrari
15-05-2008, 15:19

Deze mening is persoonlijk, en misschien wordt ik een oude lul, maar de laatste jaren ben ik niet gecharmeerd van de modellen die de fabriek uitrollen.

De passie is ingewisseld voor commercie. Als je jaarlijks 10.000 auto's MOET verkopen komt exclusiviteit, styling en innovatie in het gedrang....erg jammer.

De 308, de 288GTO of de F40 brachten iets los, deze niet.....

Hans

Helemaal mee eens! Deze "Ferrari" maakt bij mij geen "Passione" los, zoals ik ook al eerder beschreef.....

De F599 Fiorano maakt nog wel wat los bij mij, maar deze nieuwe kompleet niet....

moriaan1
15-05-2008, 16:57
Sterker nog, toen ik de Enzo voor het eerst zag schrok ik, en hij en blijft voor mij lelijk!
Als je daarentegen een tijdje naar P4/5 kijkt wordt hij steeds mooier!

Hans

Rosso by Raimondo
15-05-2008, 17:08
absoluut een super mooi design. Maar lees ik het nu goed.. Een V8 voorin, die komt bij ferrari nu niet echt voor of wel!!! Kan me nu niet herinneren welke ferrari nog meer een v8 voor in heeft.

moriaan1
15-05-2008, 17:20
Het is een aangepast maseratiblok, een aantal maanden terug werd de Muletto van dit model gespot en mede daardoor werd gedacht dat het geen Ferrari maar een Maserati zou zijn.

Hans

Johannus
15-05-2008, 17:26
Het is toch het aangepaste 430 blok wat erin komt...
Heb ik ergens gelezen...

en ik denk wel dat hij voorin komt, achterin ligt immers het stalen klap dak...

Verder was het wel enzo's visie om de motor voorin te leggen. Hij vergleek het nog met een paard en wagen en zijn uitspraak was dan ook dat je een paard niet achter je wagen spande om hem te duwen maar ervoor om hem te trekken...

(net als in het spreekwoord "het paard achter de wagen spannen")

Ik heb de mule ook gefotografeerd en naar autobladen gespannen, wist vrij zeker dat het een ferrari was, maar iedereen dacht aan een maserati, hele slimme zet van ferrari in combinatie met het ontkennen van de komst. zo was de aandacht wel mooi afgeleid...

430driver
15-05-2008, 20:19
Net even de foto's van de nieuwe California gedownload..... Veel plezier!

Nuvolari
15-05-2008, 20:23
Mark, je hebt ze niet stiekem zelf getekend hè? ;)

Edwin

430driver
15-05-2008, 20:36
nee, dit zijn de eerste officiele foto's. Ik zou wel willen dat ik m had ontworpen.....maar goed, daar hadden ze bij F toch niks van willen weten heb ik al in het vereleden ontdekt.

MullerG
15-05-2008, 21:44
Ik vind hem nu nog heel lelijk. Komt met de tijd misschien verandering in, maar nu vind ik het niks.

Gilles027
15-05-2008, 22:04
Ik vind het toch een prachtig Ferrari zoals alle Ferrari het zijn

Dutchie
15-05-2008, 22:24
moet er aan wenen vooral de achterkant .
mischien in het echt een prachtig wagen

enzotje
15-05-2008, 22:46
Ik heb van de week het kranten artikel gelezen over deze nieuwe california. Ik vind dat hij de achterlichten mee heeft van een 599 GTB maar juist niet helemaal ingewerkt. Vind hem wel mooi de eerste ferrari met een metalen schijfdak(hardtop), al vond ik het idee van de superamerican toch toffer zo'n 180° roterend dak.

Johannus
15-05-2008, 22:49
ik vind hem echt fantastisch :D

430driver
15-05-2008, 22:58
Ik vond de 360 Modena, toen ik m voor het eerst zag staan op Zandvoort, ook niet mooi.

Deze California vind ik prachtig, al moet ik een beetje wennen aan die "testarossa-achtige golving" langs de zijkant.......Ik denk dat je m idd in het echt moet zien. Ook denk ik dat ie veel gemeen heeft met de Alfa 8C spider.

mavanhaasteren
15-05-2008, 23:45
ik vind het vooral leuk dat ze de uitlaten aan de zijkant boven elkaar hebben gedaan
dit heb ik bij mijn weten nog niet bij een ander merk zo gezien

Dino2400
15-05-2008, 23:56
ik vind het vooral leuk dat ze de uitlaten aan de zijkant boven elkaar hebben gedaan
dit heb ik bij mijn weten nog niet bij een ander merk zo gezien

Uhh, heeft Lexus dit nu niet?

Johannus
16-05-2008, 03:16
Ja, lexus heeft dit precies zo:
http://www.autoblog.nl/images/wp/Lexus%20IS-F%20teaser.jpg

Maar toch wel mooi, al is die achterkant nog wel wat appart, die moet ik echt eens in het echt zien wil ik 100% zeker zijn wat ik ervan denk...

dcpixels
16-05-2008, 09:13
Ik heb voor het eerst de bovenliggende uitlaten gezien bij de Opel Speedster, in het middel van de wagen.
En als een Opel 't al heeft ... :D.

Reiben
16-05-2008, 10:17
Ik vind het wel een geslaagd ontwerp, de nieuwe California. Vooral als ik de wagen van op zij zie, dan is er een heel mooi evenwicht tussen voor- en achterkant. Maar voor ik een definitief oordeel vel wil ik hem ook eerst wel eens in het echt zien

Greetz

Reiben

Mondialseeker
16-05-2008, 10:34
Maar voor ik een definitief oordeel vel wil ik hem ook eerst wel eens in het echt zien

Greetz

Reiben
+ 1
mijn eerste indruk is van: "Leuk, nu krijgt mevrouw er ook eentje om er op de boulevards mee te flaneren!"
Meer een paradepaardje ipv racepaardje
Jurgen

ferrari10flrb
16-05-2008, 10:51
Ziet er aardig uit, eerst maar eens in het echt zien. En het is natuurlijk géén California!!! Dat is een spider met een V12 voorin!!

550verde
16-05-2008, 12:12
Sterke gelijkenis met de Alfa 8C, die toevallig ook een V8 voorin heeft....

nofear02
16-05-2008, 12:21
Onze Admin is overigens de 1e die meteen maar dat ding als avatar 'ingepikt' heeft :)

430driver
16-05-2008, 16:58
Ik heb gister over zitten twijfelen, maar ik vind de foto die Vivado heeft gemaakt zo geinig.

Fokkerjockey
18-05-2008, 00:12
Ik ben een tijdje afwezig geweest en heb net de California voor het eerst gezien.

Eerste reactie: een Ferrari, maar moet nog wel een beetje wennen. Dat gevoel van wennen heb ik eigenlijk bij alle nieuwe modellen gehad. Eerst even laten bezinken en op een gegeven moment weet je niet beter dan dat dit één van de vele modellen is in de Ferrari traditie.

Tweede reactie: als er meer foto's vrijkomen (buiten de studio) dan komt er wel een wat beter beeld naar voren denk ik. Je kunt nu wel al duidelijk de familietrekjes terugvinden in allerlei details.

Ben wel benieuwd hoe deze er in coupé uitvoering uit zou zien

Johannus
18-05-2008, 01:54
maareh... er komt geen coupe versie... dee is het en daar zit een stalen klapdak bij...

Ik ben overigens ook wel benieuwd als hij dicht is met dat klap dak...

Alfer
18-05-2008, 20:23
Leuk design, maar ik krijg er geen warme gevoelens van, ondanks het weer. Sorry voor wie hem wel mooi vind, maar ik vind het echt een tegenvaller. Ik mis Passie, vuur, legende, Mythos!! PASSIONE!! Misschien door de druk van de media zijn ze vergeten dat ze FERRARI zijn....

Ik denk dat ik het deels wel met je eens ben maar naam mijn smaak heeft hij wel degelijk veel hebberigheids uitstraling en zou wellicht meer bij de huidige Maserati reeks passen.

v-barchetta
20-05-2008, 01:16
De nieuwe California:

Tja ik heb ook ff gewacht met mijn mening, maar ik kan er helaas ook nog niet helemaal "warm" van worden maargoed wellicht dat als ik hem in het wild tegenkom die mening veranderd.

Gaat hij trouwens echt 120.000 euries kosten incl BTW+BPM???? Dat is voor een nieuwe F wel "weinig" geld, ik las in Autoweek dat hij onder de 200k blijft maar 120k dat is wel een groot verschil........

Eerlijk gezegt vind ik het jammer dat ze de Dino concept, ook met stalen dak niet in productie hebben genomen, van dit model kreeg ik wel warme gevoelens toen ik de foto's zag (zie attachment)

Vincent

nofear02
20-05-2008, 01:31
Gaat hij trouwens echt 120.000 euries kosten incl BTW+BPM???? Dat is voor een nieuwe F wel "weinig" geld, ik las in Autoweek dat hij onder de 200k blijft maar 120k dat is wel een groot verschil........Vincentforget it; ex bpm, ex btw. :(. nederland hé?? <zucht>. Dus reken maar op 198.995 euro of zoiets. :D

filiberke
20-05-2008, 08:22
Ik hoop dat dit niet allemaal de officiele kleuren zijn

filiberke
20-05-2008, 08:23
en deze twee

mavanhaasteren
20-05-2008, 08:47
er is iemand creatieve met foto shop geweest
vind alleen de laatste 3 niet zo passen bij een F is meer een L kleur

filiberke
20-05-2008, 10:01
er is iemand creatieve met foto shop geweest
vind alleen de laatste 3 niet zo passen bij een F is meer een L kleur

+1

Erikderaaf
20-05-2008, 10:08
Vandaag moet er meer nieuws komen volgens de http://www.ferraricalifornia.com website. Nog 9 uur en nogwat.
Ben toch benieuwd naar plaatjes met het dak dicht. De meeste stalen dak auto's worden daar toch niet veel mooier op... eens zien hoe Ferrari dat bedacht heeft...

Vivado Ferrari
20-05-2008, 10:11

Ik hoop het ook niet, in het 'Rosso' heb ik al m'n twijfels. In die andere kleuren lijkt het helemaal niet meer op een Ferrari. Ik moet echt foto's zien van het echte model, want tot nu toe vind ik het nog steeds een "design flater".

Wat is er aan de hand bij Pininfarina???:(

nofear02
20-05-2008, 10:53
dit slaat natuurlijk helemaal nergens op: dit zijn toch geen kleuren?? zo wordt het net een dinky toy :(. zonde van het PRACHTIGE ontwerp! :)

Johannus
20-05-2008, 11:11
Jamer dat deze photoshop-artist dan ook weer net niet zo goed is dat hij ook donkergrijs en zwart kan laten zien... maarja, dat zal dan wel weer met z'n photosop skillz te maken hebben ;)

Maareh, erik, bij mij is de teller op Ferraricalifornia.com weg en kan ik gewoon op 'see' klikken om de fotos te zien die we al hebben. Denk je echt dat er vandaag nog nieuws komt? ben benieuwd...

Vivado Ferrari
20-05-2008, 11:13
Jamer dat deze photoshop-artist dan ook weer net niet zo goed is dat hij ook donkergrijs en zwart kan laten zien... maarja, dat zal dan wel weer met z'n photosop skillz te maken hebben ;)

Maareh, erik, bij mij is de teller op Ferraricalifornia.com weg en kan ik gewoon op 'see' klikken om de fotos te zien die we al hebben. Denk je echt dat er vandaag nog nieuws komt? ben benieuwd...

Nog 8 uur en 46 minuten;)

Johannus
20-05-2008, 11:34
vreemd... Bij mij is er echt geen teller meer? meer mensen met dit 'probleem'?

Dutchie
20-05-2008, 11:56
vreemd... Bij mij is er echt geen teller meer? meer mensen met dit 'probleem'?

bij mij geen probleem

filiberke
20-05-2008, 12:33
nee,geen probleem

430driver
20-05-2008, 18:06
Ik heb voor het eerst de bovenliggende uitlaten gezien bij de Opel Speedster, in het middel van de wagen.
En als een Opel 't al heeft ... :D.

Walter, heb jij bovenliggende uitlaten voor het eerst bij Opel gezien????
Duik dan eens goed je F-boeken in en ga terug naar het jaar 1967......
Zie daar de Ferrari 330 P4.......MET BOVENLIGGENDE uitlaten. ;)

Niks geen Opel ripp-off of Lexus aftreksel: Puur een greep naar historie heren.....
Prachtig!

Vivado Ferrari
20-05-2008, 18:11
Walter, heb jij bovenliggende uitlaten voor het eerst bij Opel gezien????
Duik dan eens goed je F-boeken in en ga terug naar het jaar 1967......

Niks geen Opel ripp-off of Lexus aftreksel: Puur een greep naar historie heren.....
Prachtig!

Goed opgemerkt Mark! Hulde!:)

filiberke
20-05-2008, 18:26
1u te vroeg???????

zanti70
20-05-2008, 18:28
1u te vroeg???????

Je bent me net voor... had toch gehoopt op 'dichte' shots. Misschien is dit het starten van de motor en wordt over een uur de 'echte' update gedaan.

Bob

Johannus
20-05-2008, 18:31
?? mijn klokje is weer terug en inderdaad staat deze op 1u en 30 min....

ook ik heb nu die 2 nieuwe foto's :D

hier zijn nog meer foto's (zijn wel crops van originele, maar wel mooie crops en in hoge resolutie...) http://www.omniauto.it/magazine/5261/ferrari-california

hier van een andere website photoshops van een zwarte en van een softtop en van andere velgen:

mavanhaasteren
20-05-2008, 18:52
wel heer raar die teller

vorige week kwam ik nog op maandag rond 6 uur uit en vanochtend zou het 6 uur zijn en net zie ik dat het 7 uur is

ze stellen hem steeds bij volgens mij

mtange
20-05-2008, 18:58
hier van een andere website photoshops van een zwarte en van een softtop en van andere velgen
Huh, de California krijgt toch een stalen(?) klapdak? Geen softtop in ieder geval.

Ben benieuwd naar de nieuwe foto's. Hopelijk geen studio foto's maar foto's op het Ferrari terrein of ergens in de omgeving.

Johannus
20-05-2008, 19:02
klopt, de california krijgt ook een stalen dak, maar dat zijn ff photoshops die ik op internet had gevonden, ze zijn om aan te tonen hoe hij eruit zou zien met softtop en met andere wielen en in het zwart.

Zijn dus geen officiele foto's. die laatste is een impressie van hoe hij met stalen dak eruit zou kunnen zien.

filiberke
20-05-2008, 19:22
Johan, zie ook: http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=36039&postcount=71 en http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=36040&postcount=72

Johannus
20-05-2008, 19:46
jah, die had ik ook gezien, maar daar zaten geen zwarte en versies met dak bij, dacht dat dit wel een mooie aanvulling was.

ben overigens benieuwd in welke kleuren hij allemaal beschikbaar komt...

nog een kwartiertje en dan weten we iets meer hopelijk ergens over...

Grappig, leuke site hebben ze gemaakt waar de ontwerpkeuzes goed worden toegelicht

.

Vivado Ferrari
20-05-2008, 19:50
Nog een kleine 10 minuten, Amici's!

mavanhaasteren
20-05-2008, 20:06
nou leuk maar we moeten nog langer wachten totdat we weer wat meer te weten komen

Johannus
20-05-2008, 20:08
Mooie image:

mtange
20-05-2008, 20:15
Niet echt heel spectaculair, staat nu een nieuw filmpje online.
Maar ik moet zeggen, als de California daar zo staat bij het water met de zonsondergang, vind ik het toch een schitterende auto! Stuk beter dan die studiofoto, ook al zal dit er ook wel een zijn, maar de manier waarop de auto er op staat is wel heel mooi!
Misschien dat de Challenge velgen er nog mooier onder staan zoals de Photoshops van Johannus laten zien.
Nu is het weer ruim 13 dagen wachten voordat er weer iets nieuws te zien is. In de tussentijd zal er toch wel al eens een California op de weg gespot worden?
Misschien iemand die zin heeft om een week op vakantie naar Maranello te gaan??
Of Gilles027, misschien dat jij even voor ons een dagje in Maranello voor ons kan gaan kijken of de California al te spotten is? ;)

Vivado Ferrari
20-05-2008, 20:21
De nieuwe California staat een beetje in de zelfde ruimte als de "Ferris Beuller Ferrari". Ook van die grote ramen.
Toeval?

430driver
20-05-2008, 20:22
Waarschijnlijk niet haha

Dino2400
20-05-2008, 20:26
De nieuwe California:

Tja ik heb ook ff gewacht met mijn mening, maar ik kan er helaas ook nog niet helemaal "warm" van worden maargoed wellicht dat als ik hem in het wild tegenkom die mening veranderd.

Gaat hij trouwens echt 120.000 euries kosten incl BTW+BPM???? Dat is voor een nieuwe F wel "weinig" geld, ik las in Autoweek dat hij onder de 200k blijft maar 120k dat is wel een groot verschil........

Eerlijk gezegt vind ik het jammer dat ze de Dino concept, ook met stalen dak niet in productie hebben genomen, van dit model kreeg ik wel warme gevoelens toen ik de foto's zag (zie attachment)

Vincent

Inderdaad, deze had van mij echt zo in productie gemogen! Echt een schitterende retro-Dino! Ben benieuwd naar deze California in het echt... Alleen die Jamin-kleurtjes, mah weet het niet...

nofear02
20-05-2008, 20:53
Walter, heb jij bovenliggende uitlaten voor het eerst bij Opel gezien???? Duik dan eens goed je F-boeken in en ga terug naar het jaar 1967......
Niks geen Opel ripp-off of Lexus aftreksel: Puur een greep naar historie heren..... Prachtig! Geweldig Mark! Heel goed! pak ze! :D. de mensen kennen hun klassiekers niet! en dat kletst over geen historie in die auto....."naaaaa ja zeg... pfûh!!" :D :D.

Vivado Ferrari
20-05-2008, 21:18
Geweldig Mark! Heel goed! pak ze! :D. de mensen kennen hun klassiekers niet! en dat kletst over geen historie in die auto....."naaaaa ja zeg... pfûh!!" :D :D.

Geen commentaar.....

430driver
20-05-2008, 21:37
Goed opgemerkt Mark! Hulde!:)

Tja ik had eerlijk gezegd van jou verwacht dat je met "mijn" antwoord zou komen aangezien jij hier meestal bovenop zit. Ik was je dus net voor ha ha :)

nofear02
21-05-2008, 00:01
Geen commentaar.....:D:D :p ;)

dcpixels
21-05-2008, 00:25
Jaja jongens, toch maar even reageren ;)
Mark je hebt een fotografisch geheugen kerel! Mijn complimenten. Heel goed opgemerkt.
En wat betreft Robert ... laat maar :D

RedmondialTCab
21-05-2008, 02:08
De nieuwe California staat een beetje in de zelfde ruimte als de "Ferris Beuller Ferrari". Ook van die grote ramen.
Toeval?

Ik hoop dat ze de goede versnelling hier wel kunnen vinden :D:D:D:D:D

Johannus
21-05-2008, 11:08
Ik hoop dat ze de goede versnelling hier wel kunnen vinden :D:D:D:D:D

ze hoeven in ieder geval de teller niet terug te laten lopen, als het goed is staat die nog op 0 ;)

p.s. voor wie de 'Ferris Beuller' California als wallpaper wil: http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=36163&postcount=43

nofear02
21-05-2008, 13:39
En wat betreft Robert... laat maar :DIk bespeur hier toch 2 kampen...:). Voor en tegen. En een aantal die het nog niet weten. Hoe zit het nou precies?? Tijd voor een poll!! Zie boven! :D

Paulus
21-05-2008, 22:41
hij schijnt rond de 150.000,- euro te gaan kosten ex BPM ex BW

mavanhaasteren
21-05-2008, 23:04
zou in Nederland op kenteken dan nog een € 240.000 gaan kosten en dat is het zelfde als de F430

nofear02
21-05-2008, 23:27
hij schijnt rond de 150.000,- euro te gaan kosten ex BPM ex BWIk dacht 120 ex ex ?? Dat werd eerst gezegd. Is er meer info gekomen erover??

Vivado Ferrari
21-05-2008, 23:30
zou in Nederland op kenteken dan nog een € 240.000 gaan kosten en dat is het zelfde als de F430

Nou, dan is mijn keuze snel gemaakt!;)

mavanhaasteren
21-05-2008, 23:43
Ik dacht 120 ex ex ?? Dat werd eerst gezegd. Is er meer info gekomen erover??

zou dan nog op een € 190.000 uitkomen

filiberke
22-05-2008, 07:51
nog wat photoshoppies

filiberke
22-05-2008, 07:52
nog 4

Racing-Baker
22-05-2008, 12:29
wit met rood leder, altijd sucses !!! ;)

mavanhaasteren
22-05-2008, 13:13
zien er mooi uit zo met deze kleuren

nofear02
22-05-2008, 16:50
Stond in de Telegraaf..
.

Nuvolari
22-05-2008, 21:07
De nieuwe Autovisie ligt in de winkel met een reportage over de California.

Edwin

Paulus
22-05-2008, 22:17
Ik dacht 120 ex ex ?? Dat werd eerst gezegd. Is er meer info gekomen erover??

meer info, wat denk je van een factuur.!.!.!

nofear02
23-05-2008, 11:21
meer info, wat denk je van een factuur.!.!.!
what?????? begrijp ik het goed Paulus?????? !!! echt waar?? info-info man! you are killing us! :D

Nuvolari
23-05-2008, 15:56
Deze week twee van de betere autobladen ontvangen (Evo en Autovisie) met op de cover...

Edwin

Paulus
23-05-2008, 18:53
what?????? begrijp ik het goed Paulus?????? !!! echt waar?? info-info man! you are killing us! :D

ik weet niet wat jij begrijp!!

nofear02
23-05-2008, 19:44
ik weet niet wat jij begrijp!!Heb JIJ een factuur gehad, voor jou!? Of heb je er een van iemand gezien die voor hem was?? :D

nofear02
23-05-2008, 19:46
Absoluut; prachtding! 17__ 50.00%
nja, wel aardig. 5__ 14.71%
kweet het (nog) niet, moet hem in t echt zien 11__ 32.35%
mwoah, ben er niet zo kapot van 1__ 2.94%
lelijk!, is geen Ferrari 0__ 0%

Interessant uitkomst van de poll trouwens tot zover; NIEmand die hem echt lelijk vindt;
slechts 1-tje die hem niet zó geweldig vindt. wel een derde van de mensen die hem eerst moeten zien, maar toch ook 50% die gelijk zegt; geweldig.

Erg leuke poll!

Paulus
23-05-2008, 21:08
Heb JIJ een factuur gehad, voor jou!? Of heb je er een van iemand gezien die voor hem was?? :D

Robert

1 van de twee opties

P.S. Paul help hem eens ff

nofear02
23-05-2008, 22:28
Robert

1 van de twee opties

P.S. Paul help hem eens ff

Mag ik gokken Paulus? :)

mavanhaasteren
23-05-2008, 23:04
Mag ik gokken Paulus? :)

je hebt toch maar 50 % kans op het fout te hebben

Paulus
23-05-2008, 23:22
je hebt toch maar 50 % kans op het fout te hebben

maar welke 50% kiest hij?

nofear02
24-05-2008, 00:23
maar welke 50% kiest hij?Ik zeg: de factuur is voor Paulus ZELF!! :).

Michele
24-05-2008, 00:26
Tja, mooi ding die California... Alleen jammer dat hij me erg doet denken aan de Maserati 4200 spyder. Niet lullig bedoeld, want dat is een prachtige auto, maar ik heb zo'n idee... Bovendien is Maserati ook bezig met een open GT. Affijn, misschien zien ik het ding lijf op Paul Ricard en dan laat ik wel weten hoe oftie in werkulukheid is.

Paulus
24-05-2008, 11:09
Ik zeg: de factuur is voor Paulus ZELF!! :).

warm maar nog niet helemaal.

filiberke
24-05-2008, 11:22
warm maar nog niet helemaal.

nog geen factuur, wel een offerte???

filiberke
24-05-2008, 18:41
nog wat kleurenpalet

filiberke
24-05-2008, 18:42
en alsof dat nog niet genoeg is

Vivado Ferrari
24-05-2008, 19:55
De eerste Ferrari die ik 'vreselijk' noem. Wat erg! De nieuwste Ferrari is een Opel!:(

Gilles027
24-05-2008, 20:03
De eerste Ferrari die ik 'vreselijk' noem. Wat erg! De nieuwste Ferrari is een Opel!:(

Je ziet er een Opel er in, maar ja iedereen heeft aparte smaak, maar een Opele is het zeker niet

admin
24-05-2008, 20:21

Vincent, zou het niet ook door het perspectief van de foto/render komen? Op de foto's van voren lijkt het een vrij korte auto (en heeft het wel íets van een opel). Op de foto's van opzij is echter te zien dat het wel meevalt met het gebrek aan lengte. En dan vind ik hem wel weer erg mooi!

Johannus
24-05-2008, 20:48
vooral op de foto voor die raam met die sunset is hij om van te kwijlen. Studio renders van ferrari die bijna altijd als eerste worden vrijgegeven vindt ik bijna altijd minder mooi dan de echte auto

nofear02
24-05-2008, 21:26
nog geen factuur, wel een offerte???Ja, dat vind ik een hele goeie; een offerte! Of aanbetaling of voorintekening, of bestelling of zoiets; hoe werkt dat eigenlijk? Jij weet hier meer van Paulus!! :) heb je ingetekend of zo?? (als het zo werkt?) Dat zou FANTASTISCH zijn! Jij hebt een spider gehad, dus je weet wat het is. En een CS, en da's denk net zo bruut. Dus vind ik dit wel wat voor jou! :) :)

Nuvolari
24-05-2008, 21:58
Ferrari zal deze California niet bedoelen als een brute auto of vervanger van de CS of Scuderia. Het is meer een andere soort Ferrari en niet een racer of afgeleide. De motor heeft naar ik begrepen heb een ander temperament. Dit wordt voor Ferrari scoren in een ander segment.

Edwin

nofear02
24-05-2008, 22:07
Ferrari zal deze California niet bedoelen als een brute auto of vervanger van de CS of Scuderia. Het is meer een andere soort Ferrari en niet een racer of afgeleide. De motor heeft naar ik begrepen heb een ander temperament. Dit wordt voor Ferrari scoren in een ander segment. EdwinDat klopt Edwin, maar het ding schakelt wel idioot snel en is van 0-100 sneller. Daarmee vergeleek ik het. :)

nofear02
24-05-2008, 22:12
Oops; nou al 5 mensen die er niet zo kapot van zijn, en 13 die hem eerst in t echt willen zien alvorens ze een mening kunnen geven! :)

MullerG
24-05-2008, 23:46
Ik moet bekennen dat ik hem ook niet zo mooi vind :(
De zijkant heeft wel een mooie lijn.

Ik hoop dat ik mijn mening kan bijstellen als ik hem in het echt zie.

Hier ga ik in mee.

mavanhaasteren
25-05-2008, 02:06
ik was vanmiddag bij munsterhuis en daar heb ik een poging gedaan om wat los te krijgen bij de verkoper. het enigste wat hij mij kon vertellen is dat je ze in 2009 kan gaan zien rijden.
hij wou wel meer vertellen maar heeft dit (helaas) niet gedaan :D

Paulus
25-05-2008, 02:33
ik was vanmiddag bij munsterhuis en daar heb ik een poging gedaan om wat los te krijgen bij de verkoper. het enigste wat hij mij kon vertellen is dat je ze in 2009 kan gaan zien rijden.
hij wou wel meer vertellen maar heeft dit (helaas) niet gedaan :D

hij heeft gewoon nog geen idee.

Ik wel. Een beetje in oktober wordt hij gepresenteerd, half november komen de eerste op de markt (wereld wijd) de eerste in NL zal december/januari zijn. (hopen ze)

17 juli is er in Italië een presentatie voor de dealers en de pre orders.

Verder is er gewoon nog niks officieel bekend, het zijn ook geen echte foto’s alleen maar zware fotshops.
Wacht maar tot oktober dan komen pas de eerste : echte: foto’s of een rappe autospotter in Italië misschien eerder?

.

250lm
25-05-2008, 02:53
Ik bespeur hier toch 2 kampen...:). Voor en tegen. En een aantal die het nog niet weten. Hoe zit het nou precies?? Tijd voor een poll!! Zie boven! :D

Tja dat heb je altijd met een Ferrari: mooi of lelijk :) En ik hoor bij de eerste categorie

.

nofear02
25-05-2008, 11:42
Tja dat heb je altijd met een Ferrari: mooi of lelijk :) En ik hoor bij de eerste categorie. En er zijn dan altijd nog zat mensen die het eerst niet zo mooi vinden maar hem een jaar later wel mooi vinden. Een nieuwe model moet soms even 'groeien op je'. ff wennen en zo. Zou leuk zijn de poll volgend jaar nog eens te doen, en over 2 jaar nog eens.

paulus; dat is allemaal wel erg laat zeg. dan staat ie pas op de rai van 2010 in nederland??
enne... een pre-order dus?? :)

430driver
25-05-2008, 11:59
Moet je wel effe geduld hebben, want het eerste jaar is al uitverkocht!

mavanhaasteren
25-05-2008, 12:21
paulus; dat is allemaal wel erg laat zeg. dan staat ie pas op de rai van 2010 in nederland??

als het mee zit staat hij in 2009 en februari op de auto rai

250lm
25-05-2008, 12:45
En er zijn dan altijd nog zat mensen die het eerst niet zo mooi vinden maar hem een jaar later wel mooi vinden. Een nieuwe model moet soms even 'groeien op je'. ff wennen en zo. Zou leuk zijn de poll volgend jaar nog eens te doen, en over 2 jaar nog eens.

Rai is toch in 2009?????

Paulus
25-05-2008, 14:27

waneer hij op de Rai staat weet ik niet maar de eersten zal als er geen problemen zijn in de fabriek eind dit jaar al in NL rond rijden, (het kan ook zo een maand of twee verder zijn dat weet je nooit met die Italianen)

.

Paulus
25-05-2008, 14:28
Moet je wel effe geduld hebben, want het eerste jaar is al uitverkocht!

hoe kom je aan deze wijsheid !?!?!?!?

nofear02
25-05-2008, 23:59
Tsja, als Paulus zegt dat je hem pas in 2009 rijdend kan zien rijden, dan dacht ik dat ie nog niet klaar zal zijn in febr 09, en dan wordt het dus rai 2010! daarentegen wordt ie wel in okt 08 gepresenteerd op de autoshow parijs, dus dan zou dat show-exemplaar net zo goed in febr 09 op de rai kunnen staan.

Vivado Ferrari
26-05-2008, 00:38
Tsja, als Paulus zegt dat je hem pas in 2009 rijdend kan zien rijden, dan dacht ik dat ie nog niet klaar zal zijn in febr 09, en dan wordt het dus rai 2010! daarentegen wordt ie wel in okt 08 gepresenteerd op de autoshow parijs, dus dan zou dat show-exemplaar net zo goed in febr 09 op de rai kunnen staan.

Als Ferrari op de autoRai staat, misschien wel. Vorige keer was Ferrari niet aanwezig op de beurs, toch? Misschien heeft Opel nog ruimte;)
Ik vond de manier van een nieuwe Ferrari presenteren vroeger exclusiever. Opeens stond daar dan de nieuwste Ferrari! Spektakel, passie, flitsers van de vele camera's, mooie dames er om heen, celebs die even in de nieuwste Ferrari gaan zitten, het afwachten om eindelijk de Ferrari in het echt te zien!
Komen ze met een Playstation'achtig filmpje, na een Count Down.
Ik vraag het me toch af.....wat gaat er fout bij Ferrari en/of Pininfarina??

.

mavanhaasteren
26-05-2008, 08:17
Tsja, als Paulus zegt dat je hem pas in 2009 rijdend kan zien rijden, dan dacht ik dat ie nog niet klaar zal zijn in febr 09, en dan wordt het dus rai 2010!

dan zou het alsnog pas 2011 zijn aangezien de auto rai om de 2 jaar wordt gehouden ;)

Vivado Ferrari
26-05-2008, 09:14
dan zou het alsnog pas 2011 zijn aangezien de auto rai om de 2 jaar wordt gehouden ;)

Ik denk dat we de Ferrari sneller gaan zien dan we allemaal denken.
Soms wordt er zo mysterieus gedaan, valt het uiteindelijk mee. We zullen zien.....

Paulus
26-05-2008, 19:20
In oktober 2008 wordt de nieuwe wagen geïntroduceerd in Parijs.

Als Ferrari NL op de RAI va 2009 staat zal hij daar ook zeker staan.
Maar dat Ferrari op de RAI staat is nog onzeker.(ik kan er niks van vinden)

Kroy en Munsterhuis moeten er zeker een hebben dit jaar want na oktober gaan ze vanuit italie uitleveren, mits de Italianen geen vertraging oplopen.

maar eerder dan parijs zal je hem niet officieel gaan zien, denk ik

.

575 GTC
27-05-2008, 22:35
Ik denk dat we de Ferrari sneller gaan zien dan we allemaal denken.
Soms wordt er zo mysterieus gedaan, valt het uiteindelijk mee. We zullen zien.....

Word denk ik dan Jan 2009 hier in Nederland . De Scuderia zou er ook Nov/Dec er komen wat bleek de eerste klante Scuderia was er pas in Jan

Johannus
27-05-2008, 22:46
Maar ik neem wel aan dat we hem dan ook op de Rai van 2009 kunnen gaan zien... toch?

575 GTC
27-05-2008, 22:50
Maar ik neem wel aan dat we hem dan ook op de Rai van 2009 kunnen gaan zien... toch?

Als Ferrari op de Rai staat....

Maar anders kun je altijd de dealers nog bezoeken ;)

Johannus
27-05-2008, 23:02
Als Ferrari op de Rai staat....

Maar anders kun je altijd de dealers nog bezoeken ;)

Ja, dat is wel vervelend, want vroeger, en dat is echt al een tijd geleden, ik geloof 1996 ofzo, zat Prominent B.V. tenminste nog in eindhoven. Toen ik afgelopen weekend over de vestdijk fietste moest ik er ineens weer aan denken :( nu is het een verlaten lege hal :(

Nu moet ik dus helemaal naar hilversum ofzo geloof ik

nofear02
28-05-2008, 01:10
tsjonge-jonge toch veel mensen die hem ''eerst gezien moeten hebben''! bijna net zoveel als het aantal die zegt; prachtig! opmerkelijk.

Johannus
28-05-2008, 01:34
tsjonge-jonge toch veel mensen die hem ''eerst gezien moeten hebben''! bijna net zoveel als het aantal die zegt; prachtig! opmerkelijk.

tja, dat is natuuurlijk niet helemaal negatief, eigenlijk helemaal niet zelfs.

ik had dat bij de enzo ende 599 heel erg. Die renders van de computer die ferrari uitgeeft vindt ik vaak erg lelijk. Gelukkig waren er toen ook echte foto's waardoor het wel meeviel. vergeet niet dat al deze plaatjes die we tot nu toe gezien hebben gemaakt zijn vanuit een bureaustoel achter een PC en niet door een fotograam met een camera van de echte auto.

dit kan toch vaak veel schelen hoor

Rosso by Raimondo
29-05-2008, 18:25
En als ik dan deze foto's zie dan wordt ik wel heel vrolijk van de california

Ricars
29-05-2008, 18:35
Wooo, hij ziet er met dakje op eigenlijk wel erg fraai uit en van de bovenkant ook. Ik was er eerst sceptisch over, maar het design begint op me te groeien.

mtange
29-05-2008, 18:47
Hierbij nog een foto van de zijkant.
Ook het mediabericht, waar Luca di Montezemolo zijn ervaringen over deze auto verteld.

Ik vind de California er dicht ook mooi uit zien!

dcpixels
29-05-2008, 18:58
Vaak is een roadstar ook als open sportwagen ontworpen. Wanneer er dan een hardtop opgezet wordt ziet het model er niet mooi meer uit. ... in het geval van de California moet ik zeggen, dat ik dit juist enorm mooi vind.
Ik moest erg aan het model wennen bij de introductie, maar deze nieuwe foto's van de California (met het dak) zijn waanzinnig!!!

De blauwe kleur staat ook heel goed bij deze wagen. Dat mag van mij de nieuwe Hotwheels 'Elite' worden (N2043) ... voor de modelverzamelaars onder ons ;).

.

News
29-05-2008, 19:10
Ferrari heeft wat meer foto’s en informatie vrijgegeven over de nieuwe Califonia. De auto met zijn dak dicht, hebben we bijvoorbeeld nog niet gezien.

Meer... (http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=8976)

Recurver
29-05-2008, 20:31
Ik twijfelde eerst nog over het design, maar ik vind hem met zijn dak dicht echt geweldig! Ik hoop hem zo snel mogelijk in het echt te zien:)

Johannus
29-05-2008, 20:51
Hij is zooooooooooooooooooooo vet :D en die kleur is ook echt enorm gaaf! en dat dak! WOW!

Maareh, waar komen deze foto's ineens vandaan en waarom staan ze nog niet op ferraricalifornia.com?

P.S. ik denk dat we de poll maar eens opnieuw moeten houden... Even de tussenstand notuleren hier en dan nog maar eens kijken :D

Vivado Ferrari
29-05-2008, 20:53
Ik begin iets positiever te worden.....Iets he! Nog niet helemaal;)

Dutchie
29-05-2008, 20:57
Begint er op te lijken met een dak op

nofear02
29-05-2008, 21:18
Ik vind het een waus ding hoor hee. Echt geweldig. Kom maar op met de echte presentatie :) .

nofear02
29-05-2008, 21:19
Ik begin iets positiever te worden.....Iets he! Nog niet helemaal;)Alles komt goed! Zelfs Vin draait al iets bij :D ;).

430driver
29-05-2008, 21:19
Tja ik vind m ook gaaf: hij lijkt wel een beetje op de nieuwe maserati als je m zo een beetje van boven-schuin voor ziet.

Fokkerjockey
29-05-2008, 21:27
Gruwelijk goed! Dit is op en top Ferrari!!!
In deze kleur komt de vorm van de wagen ook beter tot zijn recht vind ik.
Het heeft even tijd nodig , maar het is nog steeds een stijgende lijn!
Hoe meer foto's, hoe mooier lijkt het wel

mavanhaasteren
29-05-2008, 21:53
ik vind hem zeer goed geslaagd

laat ze maar komen.
walter doe maar net zo als de 430 Scuderia rood en blauw graag :D:D
en dan graag wel met het kantel dak er bij

.

dcpixels
29-05-2008, 23:01
walter doe maar net zo als de 430 Scuderia rood en blauw graag :D:D

!!!:D:D:D!!!

News
30-05-2008, 01:10
Ferrari heeft wat meer foto’s en informatie vrijgegeven over de nieuwe Califonia. De auto met zijn dak dicht, hebben we bijvoorbeeld nog niet gezien.

Meer... (http://www.nu.nl/news/1589742/73/rss/Meer_details_Ferrari_California.html)

Johannus
30-05-2008, 01:17
maareh.... niet om het een of ander, maar als luca di montezemelo er dagen in gereden heeft op fiorano, neem ik toch aan dat er spotters daar echte foto's gemaakt hebben. Fiorano leent zich uitstekend om te spotten...

Erikderaaf
30-05-2008, 01:22
Dicht ziet het er beter uit vind ik. De blauwe kleur staat hem goed (beetje a la Scuderia in diezelfde tint)

En wie weet heeft montezemelo gewoon een gecamoufleerde gereden... of vroeg in de ochtend, meen dat er in de tekst onder de geluiden op de california website iets van Fiorano 05:33 uur stond...

Johannus
30-05-2008, 03:08
Toch denk ik dat rood.....

Johannus
30-05-2008, 03:19
...en geel

De auto ook niet zullen misstaan :D

nofear02
30-05-2008, 05:22
Ik vind het allemaal prima! Maar het rood is nu wel erg ''artist impression'' met veel wit erop vanwege het zogenaamde licht. Geel wel mooi ook. Ik denk dat als je ernaast staat op een beurs, dat je gek wordt van de mooiïgheid. Ik vind hem echt mooi, en het is absoluut een Ferrari. De kont dat is even wennen. Vind dat vrij amerikaans. Maar dat is ook geen toeval voor dit model. Wacht maar tot ie op een meeting van ons staat, dan staat iedereen er bij te kwijlen, wedden? ;)

430driver
30-05-2008, 13:34
Dat denk ik ook Robert! Ik vond m al gaaf toen ik de eerste foto's zag, maar goed, de andere hier draaien ook nog wel bij. Vincent spreek ik over een jaartje nog wel eens haha ;)

575 GTC
30-05-2008, 14:19
In het begin had ik zo iets van mha
maar hoe langer ik er naar kijk hoe mooie ik hem vind worden.
Maar eerst nog maar eens in het echt zien ;)

Ben er ook nog niet over uit welke kleur ik nou zou kiezen.

Zwart ? beetje saai voor deze auto
Rood ? zo standaart
Zilvergrijs ? Saaie Kleur
Licht blauw ? heeft wel wat
Wit ? Moden kleur
Geel ? Te opvallend
Bordeaux rood ? weet niet eerst in het echt zien
Donkergrijs ? Ook een beetje saai voor deze auto
Blauw ? Hou niet zo van blauw

.

filiberke
02-06-2008, 13:46
novitec photoshopje

Johannus
02-06-2008, 14:20
jammer dat de wielen in spiegelbeeld zijn ;)

filiberke
02-06-2008, 14:45
dat zijn maar details hee Johan:D

mavanhaasteren
02-06-2008, 15:23
staan er wel goed onder die velgen

430driver
02-06-2008, 18:55
haha, er beginnen er al een paar bij te draaien ;)

Vivado Ferrari
02-06-2008, 21:47
novitec photoshopje

Ok! Ik ben weer terug bij mijn eerste mening!:(

Waarom doen mensen dit??? Deze Ferrari is nog niet eens uit en ze moeten er weer aanzitten! Vreselijk!

Johannus
03-06-2008, 10:30
Over 8 en een half uur loopt er weer een tellertje af, we zouden dan iets te weten moeten komen over de Performance...

Wel raar dat die blauwe foto's niet op ferraricalifornia.com staan...

Johannus
04-06-2008, 00:18
Wow, we weten nu eigenlijk nog niks meer en niks minder, er worden geen enkele keiharde feiten gegeven en eigenlijk was het een hoop gebakken lucht, en toch vindt ik het gaaf! die hele manier van media en internet gebruiken om de wagen stukje bij beetje meer prijs te geven. en 3-d computer-filmpjes zijn nou eenmaal gaaf, en deze ook :D leuk om die motor zo te zien. Maar in feite niks nieuws dus :(

mavanhaasteren
04-06-2008, 00:37
wat we nu wel weten is dat hij 460 Pk heeft bij 7600 RPM en een top van 310 Km/u

en nu weer 2 weken wachten op het volgende

filiberke
05-06-2008, 08:21
Speculeren is meestal niet echt nuttig, maar soms o zo lekker. Wat denken we bijvoorbeeld van deze extra-hardcore Ferrari California, voor het gemak Mondial gedoopt?

De mensen bij CGI Automotive vroegen zich af wat er zou gebeuren als de California een succes wordt, wat er dik in zit. Komt er dan een limited edition met wat extra peekaa’s en een opgekalefaterd exterieur? Zo ja, dan zou dat op middellange termijn (zeg 2010) al het geval kunnen zijn. Noem het op de zaken vooruit lopen - we hebben de California nog niet eens in het echie mogen zien - maar ze maakten er in ieder geval een mooie tekening van

Gilles027
05-06-2008, 11:42
Hier een foto van de California waar het dak open is, foto genomen van Autosprint van deze week

nofear02
05-06-2008, 12:07
Speculeren is meestal niet echt nuttig, maar soms o zo lekker. Wat denken we bijvoorbeeld van deze extra-hardcore Ferrari California, voor het gemak Mondial gedoopt? .... maar ze maakten er in ieder geval een mooie tekening vanZo die vind ik mooi zeg! wat een ding!

nofear02
05-06-2008, 12:30
http://www.anamera.com/en/editorial/article/news/ferrari-president-luca-di-montezemolo-test-drives-the-new-california/index.html?no_cache=1&tx_ttnews%5BbackPid%5D=224&cHash=7fff5ffb6d

Johannus
07-06-2008, 17:04
Nou rijdt er dus ook een california (in mule) rond ergens in belgie :D

Vandaag loop ik een beetje rond bij "pole position" in eindhoven, en staat er een 612 scaglieti bij een of ander standje... Ik natuurlijk foto's maken (zie PPosition draadje http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=2189) en wordt ik dus aangesproken door zo'n kerel.

Eerst dacht ik bij mezelf, hier heb ik geenzin in, commercieel praatje, bla bla, maar toen begon hij over een versnellingsbak met dubbele koppeling, die ze aan het ontwikkelen waren. En dat dat vrij revolutionair is. Zeg ik hem dus, ja dat zit ook in die nieuwe Ferrari.

Hij: "Ja, daar ontwikkelen wij het dus voor" Sla ik daar dus even steil achterover van verbazing... en vervolgens heb ik bijna een half uur met de beste man staan te praten.

Wat blijkt, zij ontwikkelen de software, samen met een hardware partner in belgie. die hardwareleverancier heft nus dus zo'n california in mule in belgie staan. Die kerel had er zelfs filmpjes van. En hij vertelt dat er daar dagelijks mee wordt gereden in belgie om te testen.

Het eerste half jaar hadden ze de bak getest in een maserati, maar nu dus in zo'n zelfde wagen als er in Maranello gepot is. Die filmpjes waren echt supervet en hij zou kijken of hij ze naar mij mocht mailen. Ik heb zijn mail adres en hij dat van mij, dus zodra ik iets meer kan weten post ik het hier.

Verder nog over de technische werking, de california heeft dus 2 versnellings bakken, eentje met de versnellingen 1,3,5 en de andere met 2,4,6 als je in z'n 1 rijdt, staat de andere bak al klaar in de 2e versnelling, terwijl de ene bak ontkoppeld wordt, wordt meteen de tweede bak gekoppeld en heb je dus die ultrasnelle schakeltijden. dan wordt de andere bak meteen naar 3 geschakeld en bij het juiste toerental wordt meteen ontkoppelt en gekoppelt.

Kortom, er zit dus nederlandse software in de california :D Bedrijf is rialtosoft, hun belgische hardwarepartner weet ik nog niet, maar ga morgen nog op meer onderzoek uit... :D

Ik hou jullie op de hoogte

nofear02
07-06-2008, 23:30
Fantastisch Johan. Dat is nog eens info! Supergaaf. Een nederlands tintje zit er dus in! Leuk! (krijgen wij/nederlanders nou korting? ;))

mavanhaasteren
08-06-2008, 08:19
...
(krijgen wij/nederlanders nou korting? ;))

nee komt extra ontwikkelings belasting overheen te zitten he ;)

Johannus
11-06-2008, 13:53
Helaas nog steeds geen antwoord op mijn e-mail gekregen omtrent het promotiefilmpje, dus dan nu toch deze maar even online: http://www.vanudenweb.nl/P1030296.avi

Is minder goed te zien omdat het met een camera vanaf het scherm gemaakt is, maar is toch duidelijk te zien dat dit de california mule is :D

Hopelijk krijg ik alsnog het origineel opgestuurd, maar vooralsnog is dit alles wat ik tot nu toe heb.

News
14-06-2008, 11:13
We hebben de Ferrari California al op wat steriele studiobeelden gezien, maar het merk reed buiten de fabriekspoorten alleen met zwaar ingepakte exemplaren. Dankzij AutoWeek-lezer Mark Wildeman weten we nu ook een stuk beter hoe de auto er ‘in het wild’ uitziet.

Meer... (http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=9091)

430driver
14-06-2008, 11:59
tja, ik blij erbij: hij is gaaf!

Racing-Baker
14-06-2008, 13:25
hij ziet er nogal groot uit. beetje 599 formaat ??

Ricars
14-06-2008, 13:33
De kont is wel erg hoog, jammer. Dat is het grote nadeel van een inklapbare hardtop :(

mavanhaasteren
14-06-2008, 21:06
ziet er al goed uit

Johannus
14-06-2008, 21:53
Hij is echt heel vet, supergrappig om te zien dat die kerel die fotos heeft genomen bij de windtunnel. Aan die kant van de fabriek heb ik mijn spyshots toen ook gemaakt :D

Maareh, Ferrari zet hem dan ook niet echt tactisch weg, er zijn stukken op het fabrieksterrein waar je van buiten af helemaal geen fotos kan nemen...

Fokkerjockey
14-06-2008, 23:58
Vorig jaar heb ik ook aan de achterkant van de fabriek bij dit testbaantje gestaan.
Ik kreeg de indruk dat ze hierop de verschillende ophangingsinstellingen (3x woordwaarde) testen. De bestrating is nogal oneffen! Het is een soort "L"-vormig stuk weg met aan het einde een cirkel waar ze meten weer rechtomkeert maken om weer het binnenterrein op te rijden. Prima plek om wat moois te spotten!

Johannus
15-06-2008, 12:22
Toen ik er was stonden er ook allemaal 612 met plastic e.d erop geparkeerd. Daardoor had ik het niet meteen als circuitje herkend... Maar zu inderdaad goed kunnen ja. In ieder geval: Prima plek om te spotten :D

Johannus
17-06-2008, 02:23
Nog 17 en een half uur en we weten wat voor innovaties er in de California zitten...
Kan bijna niet slapen ;) :D ow, toch wel..... zzzzzzz ;)

filiberke
18-06-2008, 18:49
voor bij de verzameling photoshoppies

mavanhaasteren
18-06-2008, 18:53
nee doe deze maar niet

Reiben
18-06-2008, 19:30
Hoe meer ik de wagen zie, hoe meer ik hem begin te appreciëren.
Zoals alle Ferrari's is ie volgens mij in het echt ook prachtig

Greetz

Reiben

575 GTC
18-06-2008, 19:54
vandaag iemand gesproken die dit te vertellen wist;

Dat alleen Munsterhuis al 35 bestelling had.
En dat de eerste in Maart 2009 komt, dit is de Demo auto.

Johannus
18-06-2008, 23:09
iemand de site gisteren nog bekeken? veel innovaties als we ferrari moeten geloven, leuk marketing praatje ;)

mavanhaasteren
19-06-2008, 00:09
En dat de eerste in Maart 2009 komt, dit is de Demo auto.

mij was daar verteld dat hij er eind dit jaar al 1 had en voorjaar 2009 de eerste klanten auto

Johannus
20-06-2008, 14:20
bij deze een eerste echte real-life pic :D en nog zo'n camouflage foto van die zilvergrijze

filiberke
20-06-2008, 14:31
Hij ziet er echt wel goed uit in real life:)

Paulus
23-06-2008, 22:14
weer verse plaatjes

http://www.autogespot.com/item/1904/nieuwe-pics-ferrari-california/

dcpixels
23-06-2008, 22:45
weer verse plaatjes

Sooooow. De vonk is bij mij overgeslagen!
Vond al die 3D- & Photoshop-plaatjes allemaal wel aardig, maar nu ik deze detail-foto's heb gezien ... waanzinnig !!! Nu ik op een van de foto's de bestuurder zie zitten heb ik ook meer een beeld van de grootte van de California. Wat een prachtbak zeg.

nofear02
23-06-2008, 22:51
weer verse plaatjes

Jaaaa, kom maar bij pappa! :D. Moooi!

Vivado Ferrari
23-06-2008, 23:28
Ok, ik ga overstag......

Erikderaaf
23-06-2008, 23:56
Ziet er zeeeker niet verkeerd uit!

Plaatjes mogen ook wel hier staan neem ik aan...

.

nofear02
24-06-2008, 00:09
vooral van de zijkant vind ik hem mooi zeg. voorkant ook. interieur ook. achterkant blijft wennen. maar komt denk wel goed. :)

Johannus
24-06-2008, 00:33
Wow wat is deze wagen toch fantastisch :D Op de echte foto's is ie een stuk beter dan op die computer-plaatjes

filiberke
24-06-2008, 07:29
ik kijk er naar uit om hem life te zien en horen

mavanhaasteren
24-06-2008, 07:47
kom maar op met een, wat een schoonheid

en zelfs vin is nu over :D:D

Vivado Ferrari
24-06-2008, 09:14
kom maar op met een, wat een schoonheid

en zelfs vin is nu over :D:D

Ik vind 'm dicht wel mooier dan open:)

Ricars
24-06-2008, 09:49
De voorkant en zijkant zijn erg mooi, maar dat kan ik niet zeggen van de achterkant. Het zwarte stuk in het midden staat totaal niet en de uitlaten boven elkaar zijn ook niet mooi.

dcpixels
24-06-2008, 12:43
Ik vind 'm dicht wel mooier dan open:)

+1 ;)

News
24-06-2008, 13:10
De California is een Ferrari in een geheel nieuwe stijl. Onze collega’s van het Duitse AutoBild konden alvast van dichtbij kennismaken met het nieuwe model.

Meer... (http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=9158)

430driver
24-06-2008, 15:05
Hahahaha ze beginnen m hier allemaal steeds mooier te vinden.....leuk! ;)

Reiben
24-06-2008, 15:39
De achterkant is even wennen... Maar de rest is prachtig. Vooral het interieur vind ik zeer geslaagd

Greetz

Reiben