PDA

View Full Version : De nieuwe GT California...!

Pages : 1 2 [3]

mavanhaasteren
19-10-2008, 22:01
Bij deze Gerard...:D

Voor de anderen die het "verhaal" van deze foto's niet weten. We stonden op de F-days buiten de Vip tent. We zagen hem in de verte wel staan, maar ja, we konden er nooit bij komen...Toen maar iemand binnen met handgebaren gevraagd of hij geen foto's wilde maken....Dit is het resultaat.

heb je ze ook al naar deze meneer toe gestuurd ??

d1ablo
19-10-2008, 22:26
Wanneer is die Ferrari C-klasse eindelijk op de openbare weg of bij de dealer te zien ? Ben wel heel benieuwd hoe het er uiteindelijk uit is gaan zien. Kan moeilijk een oordeel vellen vanaf de foto's. Vind de lijnen niet echt mooi overkomen.
Waarom eigenlijk zo geheimzinnig in Dld. ? Zoveel F-liefhebbers en dan niet van dichtbij kunnen zien ? Beetje flauw.

dcpixels
19-10-2008, 22:41
Bedankt Wesley ... die hadden we nog tegoed ;).

nofear02
20-10-2008, 04:24
Wanneer is die Ferrari C-klasse eindelijk op de openbare weg of bij de dealer te zien ? Ben wel heel benieuwd hoe het er uiteindelijk uit is gaan zien. Kan moeilijk een oordeel vellen vanaf de foto's. Vind de lijnen niet echt mooi overkomen. Ik heb hem zaterdag gezien in t lichtblauw op de fabriek, ze hadden er een voor ons klaargezet, toch wel erg mooi hoor. Alleen het onderste deel van de achterkant blijft een rare mengelmoes. Alsof ze wel persé iets nieuws/ vernieuwends wilden maar zelf er ook niet helemaal uitkwamen. Verder vind ik de grill nét 4/5 cm te ver naar voren komen, t is nu net iets teveel de bek van een maserati. maar het interieur ook; zooo moooi. Ongelofelijk. IN de Galleria staat er inmiddels ook een, in t rood. In zo'n Galleria; staat dat erg mooi. Op de weg weet ik nog niet of ik het teveel rood vind, zoals ik een rode 612 ook niet mooi vind. Met iets verderop de oude echte california trouwens, erg fraai gezicht.
.

550verde
20-10-2008, 19:25
Ik heb hem zaterdag gezien in t lichtblauw op de fabriek, ze hadden er een voor ons klaargezet, toch wel erg mooi hoor. Alleen het onderste deel van de achterkant blijft een rare mengelmoes. Alsof ze wel persé iets nieuws/ vernieuwends wilden maar zelf er ook niet helemaal uitkwamen. Verder vind ik de grill nét 4/5 cm te ver naar voren komen, t is nu net iets teveel de bek van een maserati. maar het interieur ook; zooo moooi. Ongelofelijk. IN de Galleria staat er inmiddels ook een, in t rood. In zo'n Galleria; staat dat erg mooi. Op de weg weet ik nog niet of ik het teveel rood vind, zoals ik een rode 612 ook niet mooi vind. Met iets verderop de oude echte california trouwens, erg fraai gezicht.
.

Heb em in Parijs gezien. Vond idd ook dat hij bij de buren had moeten staan met Maserati badging. Teveel lijnen. Maar ja een auto kan groeien bij je; de 612 vond ik ook maar zozo toen hij net uit was en nu is het mijn favoriete F. Niets zo veranderlijk als de mensch nietwaar..

Johannus
21-10-2008, 10:11
En hierbij nog een filmpje:

http://www.timesonline.co.uk/tol/driving/videos/article4961501.ece

Johannus
21-10-2008, 10:17
nog 3 gave plaatjes

d1ablo
21-10-2008, 14:07
Ik heb hem zaterdag gezien in t lichtblauw op de fabriek, ze hadden er een voor ons klaargezet, toch wel erg mooi hoor. Alleen het onderste deel van de achterkant blijft een rare mengelmoes. Alsof ze wel persé iets nieuws/ vernieuwends wilden maar zelf er ook niet helemaal uitkwamen. Verder vind ik de grill nét 4/5 cm te ver naar voren komen, t is nu net iets teveel de bek van een maserati. maar het interieur ook; zooo moooi. Ongelofelijk. IN de Galleria staat er inmiddels ook een, in t rood. In zo'n Galleria; staat dat erg mooi. Op de weg weet ik nog niet of ik het teveel rood vind, zoals ik een rode 612 ook niet mooi vind. Met iets verderop de oude echte california trouwens, erg fraai gezicht.
.

pfff gelukkig heb ik wat bijval hier.. zat al een beetje te wachten op commentaar vanweg mijn commentaar... ;)
Concept is goed alleen de uitvoering vind ik echt onder de maat. Die knikkende lijnen aan zowel voorzijden als achterzijde zijn onnodig storend.
Front en achteraanzicht kunnen ook echt veel beter. Die ronde lampjes staan gewoon te hoog.... Maar goed we zien 'm binnenkort wel eens een keer in het echt.

nofear02
21-10-2008, 15:27
... Die ronde lampjes staan gewoon te hoog.... Maar goed we zien 'm binnenkort wel eens een keer in het echt.idd daar zeg je zowat, hebben we t ook nog ff over gehad; die achterlampen liggen wel érrrrg bloot hoor. had misschien iiiiiietsje minder gekund. (lekker hé, toch nog wat te zeiken te hebben :D. 16 miljoen nederlanders, 16 miljoen bondscoaches, 250.000 F-liefhebbers, minstens 125.000 meningen... :D)

nofear02
21-10-2008, 19:59
folder die ik in de Galleria kreeg:
.

Michele
21-10-2008, 21:00
Ik heb hem zaterdag gezien in t lichtblauw op de fabriek, ze hadden er een voor ons klaargezet, toch wel erg mooi hoor(...)Verder vind ik de grill nét 4/5 cm te ver naar voren komen, t is nu net iets teveel de bek van een maserati.
.

Het is natuurlijk ook gewoon een Maserati, zet 'm maaar eens naast een Spyder 4200. Bovendien verwacht ik volgend jaar een Maserati-uitvoering van de California, ook met klapdakkie. Maaruh, wat is er mis met Maserati's???

ruben-ferrari
21-10-2008, 22:02
Ik had hem deze zomer al gezien.

Bij de achter ingang van de Ferrari fabriek in Maranello.

Ik kon hem net door de bosjes heen zien

mavanhaasteren
21-10-2008, 22:07
Het is natuurlijk ook gewoon een Maserati, zet 'm maaar eens naast een Spyder 4200. Bovendien verwacht ik volgend jaar een Maserati-uitvoering van de California, ook met klapdakkie. Maaruh, wat is er mis met Maserati's???

schijnt dat de alfo 8C de bijna de zelfde onderstel en motor heeft als de california ;)

dus het kan ook een alfa zijn, maar het is en blijft een Ferrari

nofear02
21-10-2008, 22:23
.... Maaruh, wat is er mis met Maserati's??? Nou ik vind er geen h aan als je t wil weten :D. Maserati is sportief, en een mooie sportieve klasse-reiswagen, maar t is geen supersportwagen. Das totaal niet te vergelijken. F is wild, en de metafoor voor succes, superklasse, prestaties, racen, rijkdom, geslaagd zijn in het leven, etc. Iedereen droomt ervan er een ooit te hebben. Geen meisje of jongen die denkt; later trouw ik in een Maserati of áls ik rijk ben dan koop ik een Maserati of, als ik de loterij win dan koop ik een Maserati. Zelfde als met een P. Laat een vriend met een P een ijsje gaan kopen bij een ijssalon in een drukke straat. Kijkt niemand naar. Moet je 1 minuut later met een F gaan...:D:D. ''zo, kijk een ferrari''. da's echt ongelofelijk. Ferrari... dat is iets superbijzonders, iedereen kent het, iedereen weet het, jochies van 5; soow een ferrari. kinderen van 2 of 3: een fwewaaji. En niet: zoooow: een maserati :D. Totaal geen vergelijk joh. :D.

RedmondialTCab
21-10-2008, 22:33
Denk nou niet dat Maserati niet wild is.
Vooral de Masers uit de jaren 60 zijn wild, zeer zeldzaam en zeker sportief.
Hoeveel kampioenschappen zijn er tussen Ferrari en Maserati in die tijd uitgevochten......??
En ik denk dat maserati nu zeldzamer aan het worden zijn....
vooral als F de produktie gaat ophogen naar +10.000 stuks per jaar
De Masers uit de jaren 80 waren meer 'wolven in schaapskleren' en minder wild maar de nieuwe GT vind ik geweldig.... Beter geslaagd dan de California kwa lijn, denk ik

Cor

Huijsje
21-10-2008, 22:42
de nieuwe GT vind ik geweldig.... Beter geslaagd dan de California kwa lijn, denk ik

Cor

Helemaal mee eens Cor! Vind die Maserati persoonlijk meer uitstralen dat die 'nep-japanner' die Ferrari nu ontwikkeld heeft... Snap niet hoe die heren in Modena het gepresteerd hebben om na een top-ontwerp als bijv. de 599 GTB (in mijn ogen veruit de mooiste moderne auto!), ineens terug te vallen naar DIT koekblik... Vloeken in de kerk uiteraard, maar dit wagentje doet mij in ieder geval niks (heb t eerst voordeel van de twijfel gegeven, maar ik blijf het niks vinden :()

nofear02
21-10-2008, 22:43
Denk nou niet dat Maserati niet wild is.
Vooral de Masers uit de jaren 60 zijn wild, zeer zeldzaam en zeker sportief
.....
nieuwe GT vind ik geweldig.... Beter geslaagd dan de California kwa lijn, denk ik
CorCor, ik heb geen Maserati uit de jaren 60, en ik wil hem ook niet. Ik zei vanaf 6jr oud; later wil ik ooit een Ferrari. Als Maserati zoooo fantastisch was geweest dan hadden we nu ferrari, lamborghini, maserati en porsche gehad. Maar dat is niet zo. Ik wil een F. En een M, dat is totaal niet hetzelfde. Ik word er totaal niet koud of warm van iig. En ik denk van de 400 miljoen F-liefhebbers, 300 miljoen ook niet :D. De nr 1 auto is F, ver verheven boven alles. M is misschien ''leuk'', maar daar vallen geen hele volksstammen van in katzwijm, volgens mij :D. Zeker niet de nieuwe. Dus een California die teveel op een M lijkt; dat vind ik jammer. :)

Johannus
21-10-2008, 22:51
Ik vindt het onzin dat de california te veel op een M zou lijken en 'nep-japanner' slaat al helemaal nergens op. Het is een geweldig concept en een fantastische wagen, maar ooit zullen jullie dat allemaal ook wel inzien ;)

nofear02
21-10-2008, 22:53
Ik vindt het onzin dat de california te veel op een M zou lijken en 'nep-japanner' slaat al helemaal nergens op. Het is een geweldig concept en een fantastische wagen, maar ooit zullen jullie dat allemaal ook wel inzien ;)herstel, ik had het een paar posts geleden alleen over de grill en de 'bek'. had 3 a 4 cm afgemogen; de bek steekt nu nét een beetje uit als een of ander vis :D. voor de rest is ie best mooi :).

Johannus
21-10-2008, 22:55
herstel, ik had het een paar posts geleden alleen over de grill en de 'bek'. had 3 a 4 cm afgemogen; de bek steekt nu nét een beetje uit als een of ander vis :D. voor de rest is ie best mooi :).

Ok, maar ja, wat dat betreft is het zo dat smaken verschillen, want ik persoonlijk vindt juist die grote grill en de langere neus supergaaf, geeft hem toch wel iets aggresiefs ofzo

nofear02
21-10-2008, 23:01
Ok, maar ja, wat dat betreft is het zo dat smaken verschillen, want ik persoonlijk vindt juist die grote grill en de langere neus supergaaf, geeft hem toch wel iets aggresiefs ofzodat kan. maar sommige stijlkenmerken horen soms een beetje bij een bepaald merk. als f een auto zou maken met de rug van een 911, zouden we ook zeggen; hij is teveel porsche. kan je mooi vinden, maar t blijft in de beleving van velen toch ''teveel'' porsche. en dat willen we niet. :D

Huijsje
21-10-2008, 23:18
Ik vindt het onzin dat de california te veel op een M zou lijken en 'nep-japanner' slaat al helemaal nergens op. Het is een geweldig concept en een fantastische wagen, maar ooit zullen jullie dat allemaal ook wel inzien ;)

Zal best een fantastisch ding zijn, maar dat laatste betwijfel ik. En dat van die Japanner was misschien iets te overdreven... :D Maar met een portie fantasie kan ik wel een Honda S2000 terugvinden in die voorkant hoor ;) (Ga ik nu te ver? :D;))

filiberke
22-10-2008, 15:08
Kredietcrisis of niet: bij Ferrari merken ze daar blijkbaar niets van. Het nieuwste model, de California, is namelijk al compleet uitverkocht. Tot 2011, welteverstaan.

Goede zet
---------
Het was dus een goede zet van de Italianen om te kiezen voor een direct ingespoten V8-motor, dubbele koppeling en een opvouwbare hardtop. Een primeur voor het merk uit Modena. De California's vlogen de deur uit. De Europese verkoop moet officieel nog beginnen - januari 2009 - maar tot 2011 is hij al uitverkocht. Ferrari heeft een productieplanning van 2.500 tot 2.800 exemplaren voor 2009, ongeveer 3.000 voor 2010. Ondanks de nu al goede verkoopcijfers, voeren de Italianen de productie niet op.

Nieuwe klanten
---------------
Opvallend genoeg is het merendeel van de California-kopers geen Ferrari-klant. "Ongeveer 60 procent van de kopers heeft nog nooit een Ferrari gekocht", aldus Ferrari-topman Luca Cordero di Montezemolo. De wachtlijsten zijn volgens Montezemolo dankzij de kredietcrisis korter geworden, omdat er nu minder 'klanten' zijn die een Ferrari kopen louter om de auto met winst door te kunnen verkopen. En 'm dus niet aanschaffen om er in te rijden. Allemaal leuk en aardig, maar wie er nog geen besteld heeft, moet toch echt wachten tot 2011. (www.carros.be)

News
23-10-2008, 20:32
Ferrari heeft een prijskaartje aan het nieuwste model gehangen. De California kost net geen 250.000 euro.

Voor 249.074 euro is de Ferrari California de uwe. De eerste exemplaren worden in februari/maart 2009 bij de Nederlandse dealers Munsterhuis en Kroymans verwacht. De California is de eerste Ferrari met een stalen, neerklapbare hardtop en het eerste raspaard uit Maranello met een direct ingespoten motor. En dan is het ook nog eens de eerste Ferrari met een V8 voorin en een versnellingsbak met dubbele koppeling. De auto zit vol noviteiten voor het merk en moet nieuwe klanten aanspreken. Kopers die niet gecharmeerd zijn van het pure karakter van de F430 bijvoorbeeld. Op dit moment bevindt AutoWeek zich op Sicilie voor een eerste rij-impressie met de California.

Meer... (http://www.nu.nl/news/1803881/73/rss/Prijs_Ferrari_California_bekend.html)

ruben-ferrari
23-10-2008, 22:07
Ferrari heeft een prijskaartje aan het nieuwste model gehangen. De California kost net geen 250.000 euro.

Voor 249.074 euro is de Ferrari California de uwe. De eerste exemplaren worden in februari/maart 2009 bij de Nederlandse dealers Munsterhuis en Kroymans verwacht. De California is de eerste Ferrari met een stalen, neerklapbare hardtop en het eerste raspaard uit Maranello met een direct ingespoten motor. En dan is het ook nog eens de eerste Ferrari met een V8 voorin en een versnellingsbak met dubbele koppeling. De auto zit vol noviteiten voor het merk en moet nieuwe klanten aanspreken. Kopers die niet gecharmeerd zijn van het pure karakter van de F430 bijvoorbeeld. Op dit moment bevindt AutoWeek zich op Sicilie voor een eerste rij-impressie met de California.

Meer... (http://www.nu.nl/news/1803881/73/rss/Prijs_Ferrari_California_bekend.html)

Haha nog even sparen !

Johannus
23-10-2008, 22:47
je hebt nog ruim 3 jaar de tijd, tot dan is ie toch uitverkocht ;)

ruben-ferrari
24-10-2008, 11:37
Hangt er van af hoeveel geld je er voor over heb :p

.

filiberke
24-10-2008, 14:50
Daar is ze dan!! ........... De prijs van de auto is nog niet bekend, maar waarschijnlijk komt die iets onder die van de F430 te liggen.

niet dus!:)

.

AnthonyR
24-10-2008, 15:10
Dit is nederlandse prijs, en de f430 is duurder dan 246000 euro..

filiberke
24-10-2008, 16:14
F 430 174.555euro
F 430 F1 181.573euro
F 430 Scuderia 210.310euro
F 430 Spider 191.737euro
F 430 Spider F1 198.755euro

of vergis ik mij??

mtange
24-10-2008, 16:24
Dat zijn de Belgische prijzen Filip.
In Nederland kan je daar nog aardig wat bij op tellen...
Dit zijn de prijzen in Nederland:
F430 244.983 euro
F430 F1 254.338 euro
F430 Spider 267.887 euro
F430 Spider F1 277.241 euro
430 Scuderia 293.197 euro

Zie ook het volgende topic:
http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=1584

filiberke
24-10-2008, 18:16
Dat zijn de Belgische prijzen Filip.
In Nederland kan je daar nog aardig wat bij op tellen........
Zie ook het volgende topic:
http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=1584

Ik wist dat er een prijsverschil was, maar zoveel:eek:, beetje onrechtvaardig, niet?

filiberke
24-10-2008, 18:17
Heeft er iemand een idee van de Belgische prijzen?

patrick1
24-10-2008, 18:31
De prijs in Belgie is ongeveer 179.000EURO
Er zou ook gewerkt worden aan een handgeschakelde versie.
Heb ik net gelezen.

filiberke
24-10-2008, 19:52
De prijs in Belgie is ongeveer 179.000EURO
Er zou ook gewerkt worden aan een handgeschakelde versie.
Heb ik net gelezen.

is inderdaad goedkoper dan een 430F1:D:D:D, toch 2000eurootjes:D;)

mavanhaasteren
24-10-2008, 20:00
Ik wist dat er een prijsverschil was, maar zoveel:eek:, beetje onrechtvaardig, niet?

zal ik je nog wat meer laten schrikken, is dan wel van een F430 maar heb een tijd geleden wat prijzen opgezocht in verschillende landen.

mtange
24-10-2008, 20:20
In Denemarken is een Ferrari F430 gratis?! :eek:

Snel verhuizen dan!

mavanhaasteren
24-10-2008, 20:29
In Denemarken is een Ferrari F430 gratis?! :eek:

Snel verhuizen dan!

helaas niet heb ar alleen geen prijs van gevonden maar ik denk dat hij naar de meest linkse rij gaat ;)

nofear02
24-10-2008, 22:30
...
430 Scuderia 293.197 euro

is toch eigenlijk niet leuk meer hoor hee...:(. 293.... pfff.
een 2e hands 360 in duitsland uit 2001 is 59. een 355: 49. klein beetje bpm en co2 erop en klaar.
slaat eigenlijk nergens meer op..:(

d1ablo
24-10-2008, 22:46
helaas niet heb ar alleen geen prijs van gevonden maar ik denk dat hij naar de meest linkse rij gaat ;)

Geef nou maar gewoon toe dat je simpelweg de prijs van je favoriete Deense LEGO F430 speeltje hebt ingevuld :D

250lm
24-10-2008, 23:03
volgens topgear gaat hij dus 246.980 Euro kosten, maar de produktie is al tot 2011 uitverkocht!

Johannus
28-10-2008, 10:27
Marc Gene achter het stuur :D

http://www.dailymotion.com/video/x76umz_essai-ferrari-california_auto

wesleyruytrmn
30-10-2008, 22:34
Vette video! Zit echt een goed geluid in! Blijf dat opschakelen ook zo apart vinden, zo snel...

dcpixels
30-10-2008, 23:04
Eindelijk een video waar het gaspedaal van de California eens even goed wordt ingetrapt.
Wat een mooie beelden, wat een heerlijk geluid van het snelle opschakelen en wat een prachtige lijn heeft deze wagen (zowel open als dicht) ... ik ga hem met de dag mooier vinden :).

nofear02
30-10-2008, 23:33
Marc Gene achter het stuur :D

http://www.dailymotion.com/video/x76umz_essai-ferrari-california_auto

een GENOT om naar te kijken! en te luisteren! heerlijk!

mtange
31-10-2008, 15:49
Inderdaad een gaaf filmpje met Marc Gene achter het stuur!

Hier nog een test van Autoweek met film:
http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=10113

Johannus
31-10-2008, 15:56
heb vandaag ook de autoweek gekocht met het artikel erin, zal het wel eens inscannen :D

Ricars
31-10-2008, 16:07
Voor liefhebbers van de Duitse taal :) :

http://www.youtube.com/watch?v=0bKT9JbpO0U&eurl=http://www.autoblog.nl/archive/2008/10/30/video-bonanza-ferrari-california-gt

nofear02
31-10-2008, 19:49
http://www.nuvideo.nl/home/video/show/19863

mtange
16-11-2008, 17:42
Tijdens de Finali Mondiali in Mugello heb ik even in de California kunnen zitten.
Enkele dingen die mij opvielen:
- Hoofdruimte was voldoende voor mij met het dak dicht (ben 1.93m). Stoel moest daarvoor wel helemaal naar beneden, maar het is mogelijk.
- Achterin kunnen nog redelijk twee kinderen zitten. Waarschijnlijk niet achter iemand die lang is. Je moet zoiets wel meer zien als een oplossing voor ritjes die niet langer dan een uur duren.
- Kofferbak leek mij vrij ruim voor een cabriolet. Zag er op het eerste zicht zelfs ruimer uit dan bijvoorbeeld de kofferbak van een Mercedes SL.
- Spiegels zijn vrij plomp en groot. Hadden van mij wat kleiner gemogen, maar zal wel iets te maken hebben met alle regels waar een spiegel aan moet voldoen.
- Calfiornia is in het echt toch een stuk mooier dan op de foto's. Heb er toch een aardige tijd naar staan kijken en begin hem steeds mooier te vinden. Vooral vanaf de zij-voorkant gezien.

Bij deze nog enkele foto's. Marc Gene staat er ook nog naast, die daarna even een rondje over Mugello ging rijden met de California. :)

filiberke
16-11-2008, 18:31
Meen je dat nou ? Jij hebt er mogen inzitten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

wesleyruytrmn
16-11-2008, 18:38
Tijdens de Finali Mondiali in Mugello heb ik even in de California kunnen zitten.
:)

Je zegt het alsof het de normaalste zaak van de wereld is...:) Realiseer je wel dat je waarschijnlijk de ENIGE bent van de site die in een California heeft gezeten!! Wat een Bofkont!

nofear02
16-11-2008, 19:18
gaaf hoor michael, echt geweldig! ik vind het interieur prachtig! zag je je zelf er al in rijden? :)

mtange
16-11-2008, 21:31
gaaf hoor michael, echt geweldig! ik vind het interieur prachtig! zag je je zelf er al in rijden? :)
Zag me er inderdaad al in rijden ja. Waarschijnlijk steek ik bij deze niet met me hoofd boven de auto uit, wat in de 328 GTS wel een beetje het geval is.. ;)

Maar toch weer net als de 599 GTB een Ferrari die je eerst in het echt gezien moet hebben voordat je echt kan oordelen. Zo had ik bij de 599 GTB ook mijn twijfels bij het zien van de eerste foto's, ondertussen vind ik het toch ook een schitterende wagen!

mavanhaasteren
16-11-2008, 23:04
hoe meer ik hem zie zie mooier ik hem ga vinden, en ik vond hem al mooi :D:D

welk kleurtje wil je hebben michael om mee te toeren :D:D

mavanhaasteren
16-11-2008, 23:04
2.

mavanhaasteren
16-11-2008, 23:05
3.

mavanhaasteren
16-11-2008, 23:06
4.

mavanhaasteren
16-11-2008, 23:06
5.

mavanhaasteren
16-11-2008, 23:07
6.

dcpixels
17-11-2008, 08:05
Ik mis nog de oranje ... speciaal voor Paul ;)

mavanhaasteren
17-11-2008, 08:50
die zit niet in het standaard kleuren programma van Ferrari :D:D

wesleyruytrmn
17-11-2008, 10:24
Een kleur kan best veel doen nog hee. Ik vind hem in sommige kleuren echt veel beter uitkomen dan andere. Die laatste...British Racing Green zal ik zeker niet kiezen. Evenals donkerblauw. Maar dat azurro blauw staat hem echt goed.

Roike
17-11-2008, 10:33
hoe meer ik hem zie zie mooier ik hem ga vinden, en ik vond hem al mooi :D:D

welk kleurtje wil je hebben michael om mee te toeren :D:D

Aan kleur is er keus genoeg. Ik blijf het een geweldig mooie auto vinden.

Ricars
17-11-2008, 17:52
Ik vind donkerblauw erg goed staan op de California:

Maranello
17-11-2008, 22:40
Mooi zeg! Is dat Blue Potsi? Waar heb je de auto gezien? Misschien kan ik mijn vrouw er van overtuigen dat dit misschien mooier is dan rood........

Ricars
17-11-2008, 22:53
Mooi zeg! Is dat Blue Potsi? Waar heb je de auto gezien? Misschien kan ik mijn vrouw er van overtuigen dat dit misschien mooier is dan rood........
Het zijn niet mijn foto's, maar de auto stond op de Autosalon van Parijs. Ik weet niet wat de officiële naam is van de kleur.
Hugo heeft deze auto in Parijs gezien, op deze pagina staan daar enkele foto's van http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=2088&page=24 (even naar beneden scrollen)

Succes met je vrouw overtuigen ;)

mavanhaasteren
17-11-2008, 22:56
via de Owners site kan je met de Car configuration de F samen stellen naar je voorkeur. daar heb ik ook alle kleuren vandaan

Johannus
23-11-2008, 16:48
via de Owners site kan je met de Car configuration de F samen stellen naar je voorkeur. daar heb ik ook alle kleuren vandaan

Wat doe jij op de Owners site dan? ;)

wesleyruytrmn
23-11-2008, 16:56
Heeft ie wel eens verteld. Ferrari denkt dat hij er één heeft, haha. Zo kwam hij ook binnen bij 60 relay :)

RedmondialTCab
23-11-2008, 17:11
Ik vind donkerblauw erg goed staan op de California:

Ik vind dit , samen met Donkergrijs, een van de mooiste kleuren voor een California
En waarom dan wel....?
Dan valt het (voor mij) lelijke gedeelte in de achterkant minder op

nofear02
23-11-2008, 19:22
Ik vind dit , samen met Donkergrijs, een van de mooiste kleuren voor een California
En waarom dan wel....?
Dan valt het (voor mij) lelijke gedeelte in de achterkant minder opdat ben ik idd met je eens cor. de kleur is sowieso al uitermate sjiek, en die achterkant wordt er een stuk minder rommelig van. heeeel mooi. Pim?? ;)

Maranello
23-11-2008, 22:52
dat ben ik idd met je eens cor. de kleur is sowieso al uitermate sjiek, en die achterkant wordt er een stuk minder rommelig van. heeeel mooi. Pim?? ;)

Robert,

Tja, de kleur en de bekleding............. Je weet hoe mijn echtgenote erover denkt: alles goed, maar ik bepaal de kleur. Het uitangspunt was rood met cuio bekleding en zwarte vloermatten.
Nu het inmiddels op de Ferrari site mogelijk is je eigen auto samen te stellen is het er niet makkelijker op geworden.
Zwart zal het niet worden, hoewel ik dat voor mijn 550 een ijselijk mooie kleur vind. Blue Pozzi is heeeel erg mooi, vooral met cuio leer en zwarte vloermatten. Voorlopig ben ik nog niet aan de beurt, dus we puzzelen nog even door.

Pim

nofear02
23-11-2008, 23:26
Robert,
Tja, de kleur en de bekleding............. Je weet hoe mijn echtgenote erover denkt: alles goed, maar ik bepaal de kleur. Het uitangspunt was rood met cuio bekleding en zwarte vloermatten. .... dus we puzzelen nog even door.
PimDat lijkt me ook inderdaad nog een hele klus Pim. Zoveel mogelijkheden. Vooral met interieurkeuze er ook nog bij. Zie ik nou goed dat je de bovenkant van het dashboard ook nog kan uitkiezen? Bij de een is het zwart, bij de andere helemaal beige. Die onderste, die is wel ongelofelijk mooi hoor! pfoeh wat een mooie sjees. Even voor de geruststelling ;): jouw vrouw kijkt wel duchtig mee op de ferrari-site naar al die mogelijkheden? want wat is het allemaal mooooi! :)

wesleyruytrmn
23-11-2008, 23:42
Zij er nog opties voor op de auto, die op de ownerssite wel staan, en niet algemeen bekend zijn? Nog een lastige keus Pim. Een andere kleur dan rood is in ieder geval orgineler, maar ja het staat hem ook wel goed dat rood. Beige vind ik hem wel mooier staan dan zwart. Maakt ruimer.

mavanhaasteren
24-11-2008, 00:04
ik vind heb in blu abu dhabi erg mooi uit zien.

Nicks
24-11-2008, 08:53
Je zegt het alsof het de normaalste zaak van de wereld is...:) Realiseer je wel dat je waarschijnlijk de ENIGE bent van de site die in een California heeft gezeten!! Wat een Bofkont!

Ik ook al ;)
In antwerpen voor een paar maand geleden.

wesleyruytrmn
24-11-2008, 11:16
Bofkont nummer 2, haha!

Maranello
24-11-2008, 22:55
Zie ik nou goed dat je de bovenkant van het dashboard ook nog kan uitkiezen? Bij de een is het zwart, bij de andere helemaal beige.

Robert,

Je kan dat idd allemaal aanpassen, tot en met de kleur van A-stijlen toe. Niets is te gek. Als je de boel in pimpelpaars wilt hebben: geen probleem. Ik heb in de fabriek een 430 zuurstokroze met geel/groen interieur gezien. Voor de USA markt, uiteraard. Helaas geen foto om het te bewijzen, dat mag daar niet zoals je weet.

Pim

nofear02
24-11-2008, 23:00
Robert,
Je kan dat idd allemaal aanpassen, tot en met de kleur van A-stijlen toe. Niets is te gek. Als je de boel in pimpelpaars wilt hebben: geen probleem. Ik heb in de fabriek een 430 zuurstokroze met geel/groen interieur gezien. Voor de USA markt, uiteraard. Helaas geen foto om het te bewijzen, dat mag daar niet zoals je weet.
Pimtsjeee! wist ik eigenlijk niet. nooit zo over nagedacht. gôh!

mavanhaasteren
24-11-2008, 23:07
robert je moet het maar eens proberen is echt leuk om te doen. je kan de F430, F430 Spider, 430 Scuderia , 599 GTB Fiorano, 612 Scaglietti en GT California doen dus genoeg keuze

nofear02
24-11-2008, 23:22
robert je moet het maar eens proberen is echt leuk om te doen. je kan de F430, F430 Spider, 430 Scuderia , 599 GTB Fiorano, 612 Scaglietti en GT California doen dus genoeg keuze612 heb ik zelf al sinds vanmorgen, dus die valt af :D

mavanhaasteren
25-11-2008, 17:56
voor de gene die ook willen spelen met de opties van de california :D:D, niet alle opties zijn beschikbaar maar wel nog genoeg
veel plezier met samenstellen

http://www.ferraricalifornia.com/webapp/#/f149/14/12/1/1/

.

filiberke
25-11-2008, 18:16
voor de gene die ook willen spelen....veel plezier met samenstellen

.

leuk speeltje:D

430driver
25-11-2008, 18:28
heb de mijne al gevonden.....

ruben-ferrari
25-11-2008, 18:29
leuk speeltje:D

Zeker een leuk speeltje !

lekker om bij weg te dromen.

Ik zie alleen nergens de knop ''Bestel nu'' staan :P

dcpixels
25-11-2008, 18:47

Erg leuk om mee te rommelen. Sommige kleuren staan helemaal niet, andere maken van de California een hele sjieke wagen.
Ik ben er nog niet helemaal uit ... nog even spelen :).

Maranello
25-11-2008, 22:57
Zeker een leuk speeltje !

lekker om bij weg te dromen.

Ik zie alleen nergens de knop ''Bestel nu'' staan :P

Even bellen met Alex...........

nofear02
26-11-2008, 13:40
Robert,
Tja, de kleur en de bekleding............. Je weet hoe mijn echtgenote erover denkt: alles goed, maar ik bepaal de kleur. Het uitangspunt was rood met cuio bekleding en zwarte vloermatten.
Nu het inmiddels op de Ferrari site mogelijk is je eigen auto samen te stellen is het er niet makkelijker op geworden.
Zwart zal het niet worden, hoewel ik dat voor mijn 550 een ijselijk mooie kleur vind. Blue Pozzi is heeeel erg mooi, vooral met cuio leer en zwarte vloermatten.
PimPim, kan dit artikeltje van Daphne Deckers dat afgelopen zaterdag in de telegraaf stond evt nog helpen?? :D ;) . er staat ook nog iets over eigenaren die kiezen voor een zwarte auto...:o :p ;)
.

Monte Zemolo
26-11-2008, 22:03
Ik heb ook nog een Stimorolblauwe Renault 16. Dat maakt mij zeker een dwangneuroot!

430driver
26-11-2008, 22:20
een levenslustige dwangneuroot inderdaad dan hahaha

davidoff
26-11-2008, 22:26
hmm.. daarom heb ik dus al 3 zwarte auto's gehad.... :D

nofear02
27-11-2008, 20:05
Tsja. Ik heb een zwarte, een groene, een rode, een witte, een blauwe, en wil nog dolgraag een gele erbij. Dus ik weet niet in welke categorie ik dan val. Schizofreen? :D. Of gewoon ''hopeloos''. Vink ook best :D.

430driver
27-11-2008, 20:40
ik zou zeggen kleurrijk.....of besluitloos......wipselturig.......

psycho benelli
30-11-2008, 10:14
als ik geld genoeg had :p
dan had ik me zeker een callifornia gekocht in deze kleur !

Johannus
12-12-2008, 01:02
Ik geloof dat 3 members een california in bestelling hadden ofzo? misschien leuk voor hen, of juist voor de members die er net geen kunnen betalen ;)

Panerai voor bij uw Ferrari California
Wat doe je als horlogemaker, wanneer je in gelimiteerde oplage een klok voor de Ferrari California mag maken? Juist, dan maak je nog minder horloges dan de auto zelf. Panerai houdt op met tellen bij 400 Ferrari California Flyback Chronographs.

Als u uw horlogedragende hand zichtbaar op de bar legt, vallen de logo’s van Ferrari en California direct op, net zoals het rode toerengebied tussen twaalf en drie. Het ding is afgewerkt met het steigerende paard op de knoppen en rotor en een crocolederen band met witte stiksels. Net als de prijs, zijn de officiële verkooppunten nog niet bekend.

Bron: http://www.quotenet.nl/lifestyle/panerai_voor_bij_uw_ferrari_california.php

ruben-ferrari
12-12-2008, 12:53
Ik geloof dat 3 members een california in bestelling hadden ofzo? misschien leuk voor hen, of juist voor de members die er net geen kunnen betalen ;)

Bron: http://www.quotenet.nl/lifestyle/panerai_voor_bij_uw_ferrari_california.php

Ziet er super uit.

Kost dat ? :)

Maranello
12-12-2008, 23:11
Ziet er super uit.

Kost dat ? :)

Teveel: rond de € 10.000,-

430driver
13-12-2008, 09:31
vind ik ook n bietje te zot voor een horloge. Hij is wel gaaf, maar kom op: moet het daarom 10 ruggen kosten? ik zie het er niet aan af en ik ben echt een horlogofiel hahaha

Fokkerjockey
13-12-2008, 14:33
Gisteren stond er op Schiphol weer een California klaar voor transport op een pallet, gehuld in wat leek op huishoudfolie. Het was in ieder geval zo'n zelfde blauwe kleur als de auto die al eens eerder op de luchthaven was gespot. (zie foto's aan het begin van deze draad) Geen idee wat de bestemming was en helaas geen camera op zak... Wel prettig dat je ze zo langzamerhand wat vaker in het wild kunt tegenkomen (beetje geluk hebben daarbij kan overigens geen kwaad trouwens ;))

nofear02
15-12-2008, 20:54
uit de telegraaf van 1 dec.
:

wally
20-12-2008, 00:03
California blauw

filiberke
07-01-2009, 07:22
de Cali op Fifth Gear:http://fifthgear.five.tv/jsp/5gmain.jsp?mnk=410&id=331&description=Ferrari+California

jutenjul
07-01-2009, 20:16
heeft Kroymans al een California in Hilversum staan
er was toch laatst een zwarte in Ede gespot ?

Michel.

wesleyruytrmn
07-01-2009, 20:45
heeft Kroymans al een California in Hilversum staan
er was toch laatst een zwarte in Ede gespot ?

Michel.

Tot gisteren niet, (in het zicht) ik rijd er vridag weer voorbij. Ik hou jullie op de hoogte.

Maranello
07-01-2009, 23:08
Tot gisteren niet, (in het zicht) ik rijd er vridag weer voorbij. Ik hou jullie op de hoogte.

Er staat een Nero Daytona met grijs interieur bij Kroymans.

mavanhaasteren
08-01-2009, 07:35
pim is er al een schatting wanneer die voor jullie er is ??

Maranello
08-01-2009, 22:42
pim is er al een schatting wanneer die voor jullie er is ??

Wat ik er inmiddels van weet is dat de productie in maart/april start en dat er in 2009 10 auto's voor Nederland bestemd zijn. Daar zit ik ik niet bij, dus het wordt ergens in 2010. Niet zo heel erg om niet vooraan in de produktie te zitten, dan zijn de ergste kinderziekten er hopelijk wel uit. Nog maar even geduld dus. Voorlopig rijd ik nog erg fijn in de Maranello.

Ricars
09-01-2009, 19:14
In Monaco is de California reeds gearriveerd. Helaas staan er op deze foto wel wat andere wagentjes voor :)

246Dino
15-01-2009, 16:40
Was vanmiddag bij Munsterhuis en daar stond de eerste California op Nederlands kenteken.
Hier alvast 2 foto's.
Meer foto's van de California en Munsterhuis later.

Groetjes Gerard

filiberke
15-01-2009, 16:54
Was vanmiddag bij Munsterhuis en daar stond de eerste California op Nederlands kenteken.....

Groetjes Gerard
Overal al California's, bij ons in Belgie nog altijd niks, was bij de Scuderia ook zo:(

mtange
15-01-2009, 17:11
Woow, in het zwart, staat ook niet verkeerd moet ik zeggen!
Hij wordt iedere keer nog een stukje mooier. :)

nofear02
15-01-2009, 17:22
Was vanmiddag bij Munsterhuis en daar stond de eerste California op Nederlands kenteken. Hier alvast 2 foto's. Meer foto's van de California en Munsterhuis later.
Groetjes GerardWhooohooow; prachtig! Nou is ie er echt helemaal écht :)! Op kenteken. En hij is mooi. Zeker in t zwart ook ja. Pôh...

nofear02
15-01-2009, 17:25
En al met al, ik weet niet meer wat de beginstand was toen de eerste 20 man zijn mening had gegeven obv wat foto's van die presentatie-site, maar nu dus al 50,5% die hem mooi vinden, een deeltje wel aardig, en een dikke kwart die hem eerst nog moet zien in t echt (maar dat inmiddels wellicht al gedaan hebben en hun mening hebben bijgesteld) Echt maar weinig mensen die het niet mooi vinden. Bijna 100 man die de poll heeft ingevuld!; gaaf, erg leuk!
.

jutenjul
15-01-2009, 19:58
Was vanmiddag bij Munsterhuis en daar stond de eerste California op Nederlands kenteken.
Hier alvast 2 foto's.

Groetjes Gerard

ja eindelijk een kenteken wat gaaf zeg
dat is pas leuk als je de eerste bent in het land
maar hier ben ik weer met de bekende vraag wat is het chassis nummer
hoop dat je het weet

Groet Michel.

jutenjul
15-01-2009, 20:02
Woow, in het zwart, staat ook niet verkeerd moet ik zeggen!
Hij wordt iedere keer nog een stukje mooier. :)

is de auto wel echt zwart ?
op foto 2 lijkt hij wel donker blauw

Michel.

sharknose67
15-01-2009, 20:57
Hoewel ik voorstander ben van rood of geel moet ik zeggen dat 'ie er zo ook mooi uitziet.

Johannus
15-01-2009, 21:52
Denk ook dat dit donkerblauw is, PRACHTIG!!!!\

Gele kenteken platen erop: PRACHTIG!!!

Roike
15-01-2009, 21:52
Hier alvast 2 foto's.

Groetjes Gerard

Kedeng, wat een beauty in het zwart. Subliem!

Dino2400
15-01-2009, 22:42
Helemaal goed! Kleur staat hem echt super! Mijn mening is dat alleen een competitie-F rood moet zijn. Deze kleur staat de auto gewoonweg prachtig.

De nieuwe eigenaar/eigenaresse(?) heeft smaak!

246Dino
15-01-2009, 23:12
Whooohooow; prachtig! Nou is ie er echt helemaal écht :)! Op kenteken. En hij is mooi. Zeker in t zwart ook ja. Pôh...

Sorry, maar hij is echt DONKERBLAUW !!!!! :D
Ik wwet niet meer wat ik eerst zei over de California, volgens mij was het eerst zien in real life.
In rood vond ik hem al mooi maar in dokerblauw: Prachtig !!!!!
Maar nu ben ik toch al een fan van Ferrari's in blauw met een beige/bruin leder interieur.
Een keer een donkerblauwe 355 spider gezien met een bruin leder interieur en ik was gelijk verliefd op die auto.

pasmaar
15-01-2009, 23:13
Wat een enorm mooie uitvoering zo, straalt veel meer klasse uit dan de rode uitvoering! Pfffff hij echt heel fraai! :D

246Dino
17-01-2009, 13:33
Zoals beloofd nog wat foto's van de donkerblauwe California bij Munsterhuis.
Ben helaas vergeten om het nummer te noteren, sorry.

Groetjes Gerard

ruben-ferrari
17-01-2009, 13:51

Groetjes Gerard

Proficiat ! mooie plaatjes. Mooi weer had je erbij.

Timohawk
20-01-2009, 20:36
Ontzettend mooie foto's!! Ik heb hem (of is het haar...??) gezien bij Munsterhuis bij hun heropening. Ik dacht ook vantevoren "eerst zien, dan geloven" maar hij is de moeite!! Vervolgens er ook nog even ingekropen.. helaas niet mee gereden, maar ik zag mezelf wel cruisen. Bijgevoegd nog enkele pics. Excuus voor de mindere kwaliteit (het is met een mobieltje genomen) en de belichting was niet alles. Geef mij maar gewoon een rode!!

Groeten,
Tim

wesleyruytrmn
20-01-2009, 21:05
Hey Tim, althans slecht belicht, een Ferrari staat er altijd mooi op. Helemaal goed dat je er even in mocht zitten! Ben jaloers op je.

nofear02
20-01-2009, 22:05
Ontzettend mooie foto's!! Ik heb hem (of is het haar...??) gezien bij Munsterhuis bij hun heropening. Ik dacht ook vantevoren "eerst zien, dan geloven" maar hij is de moeite!! Vervolgens er ook nog even ingekropen.. helaas niet mee gereden, maar ik zag mezelf wel cruisen. Bijgevoegd nog enkele pics. Excuus voor de mindere kwaliteit (het is met een mobieltje genomen) en de belichting was niet alles. Geef mij maar gewoon een rode!!

Groeten,
TimBen jij vanauit Riemst helemaal naar hengelo gereden om daar eens te kijken en de california te zien Tim??? woow! :eek:

Timohawk
20-01-2009, 23:08
..uhm, ja. Je moet er iets voor over hebben, toch?? En dit had ik er dus GRAAG voor over!!

nofear02
20-01-2009, 23:18
..uhm, ja. Je moet er iets voor over hebben, toch?? En dit had ik er dus GRAAG voor over!!Geweldig! Heel goed! :)

sharknose67
21-01-2009, 00:16

Groetjes Gerard

Mooie foto's van de naar in mijn ogen schitterende California. Alleen vind ik 'm in het rood toch net iets mooier. Op de achtergrond staat ook nog wel het een en ander zeg.

Johannus
18-02-2009, 16:11
inmiddels ook de lichtblauwe bij Munsterhuis geariveerd...

Er schijnen er nu 4 in Nederland te zijn, de rode, donkerblauwe en lichtblauwe bij munsterhuis, en 1 bij kroymans...

430driver
18-02-2009, 16:49
nee, dat lichte blauw......ik heb er mijn bedenkingen bij.

sharknose67
18-02-2009, 22:01
nee, dat lichte blauw......ik heb er mijn bedenkingen bij.

Ik zie 'm toch het liefst rood alhoewel ik de donkerblauwe ook niet verkeerd vind. Maar lichtblauw vind ik niet staan.

Alidarnic
18-02-2009, 22:44
Ik heb de donkerblauwe ook in real-life gezien, maar als ik die foto's van die rode California zie, dan is en blijft een Ferrari toch mooier in rood..
Lichtblauw is weer veel te 'gewoon' naar mijn mening...

jutenjul
14-03-2009, 19:09
hier is die dan de California bij kroymans
s/n 164270

Michel.

Alfer
14-03-2009, 19:42
Ik ben er uit................ hij is geweldig mooi. Is hij ook manueel leverbaar?

mavanhaasteren
14-03-2009, 20:22
Ik ben er uit................ hij is geweldig mooi. Is hij ook manueel leverbaar?

nee deze is alleen als automaat leverbaar, dan wel met de flippers erbij ;)

dus neem je hen nu toch niet :D:D

Johannus
14-03-2009, 21:20
hij komt misschien wel nog manueel...

Ik vind dit zwarte interreur niet zo mooi bij dit model, beter was het als het beige was...

430driver
14-03-2009, 21:39
interreur????????? :D:D:D

pasmaar
16-03-2009, 08:54
Nee, ik vindt het niets in het zwart. Het maakt de hem een beetje "saai". Rood of lichtblauw dan komen de lijnen toch beter tot z'n recht denk ik. :)

sharknose67
16-03-2009, 09:40
Nee, ik vindt het niets in het zwart. Het maakt de hem een beetje "saai". Rood of lichtblauw dan komen de lijnen toch beter tot z'n recht denk ik. :)

Helemaal mee eens!!

430driver
17-03-2009, 08:47
ik zit net de draad nog eens door te kijken en volgens mij zit bij de lichtblauwe California het paardje op de achterkant niet helemaal jofel, of ligt t aan mij?

nofear02
17-03-2009, 10:45
ik zit net de draad nog eens door te kijken en volgens mij zit bij de lichtblauwe California het paardje op de achterkant niet helemaal jofel, of ligt t aan mij?goed gezien mark! hij valt bijna achterover!

Johannus
17-03-2009, 10:47
goed gezien mark! hij valt bijna achterover!

ik zie dat overigens wel vaker bij Ferrari's vooral voor op de grille dat het paard zo scheef erop zit... maar dan is het juist vaak scheef voorover, komt heel vaak voor, zoals hier: http://cll.hemmings.com/uimage/1501452-1219-1600.jpg

430driver
17-03-2009, 10:50
Kijk, dat valt me dan toch wel een beetje tegen van F. Maar goed, doordat dit een "plakkerd" is gebeurt dat sneller dan eerst omdat er vroeger 2 bevestigingsschroeven achterop zaten.

filiberke
18-03-2009, 07:58
vond deze op een belg.autoforum

sharknose67
18-03-2009, 08:58
vond deze op een belg.autoforum

Mooie foto's! Jammer van dat kenteken aan de voorkant, dat is niet echt mooi :(

ferrari1973
18-03-2009, 09:03
ik zie dat overigens wel vaker bij Ferrari's vooral voor op de grille dat het paard zo scheef erop zit... maar dan is het juist vaak scheef voorover, komt heel vaak voor, zoals hier: http://cll.hemmings.com/uimage/1501452-1219-1600.jpg

Dan is het een mustang toch?????:):):)

430driver
18-03-2009, 09:04
inderdaad Ed, maar ik zie eigenijk ook geen mooie plek voor een kenteken.
Ik heb laatst een scaglietti gespot om de hoek bij mij die gewoon een sticker op de voorkant had zitten, bovenop.

sharknose67
18-03-2009, 09:09
inderdaad Ed, maar ik zie eigenijk ook geen mooie plek voor een kenteken.
Ik heb laatst een scaglietti gespot om de hoek bij mij die gewoon een sticker op de voorkant had zitten, bovenop.

Nee volgens mij is er geen andere plek. En als het dan toch moet dan maar linksvoor want als je dan van voren geflitst wordt in bv. Duitsland en ze staan in de rechterberm dan is je kenteken tenminste niet te lezen :D:D:D;).

430driver
18-03-2009, 09:26
die is inderdaad goed :D:D:D:D

Johannus
18-03-2009, 10:23
http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=62460&postcount=610

Munsterhuis weet tenminste wel hoe een kenteken op een California hoort!

Ik vindt dit de auto helemaal niet misstaan, mooier dan zo'n sticker en niet illegaal...

mavanhaasteren
08-04-2009, 07:33
Dus jij vindt de Ferrari California met zijn 460 pk ook een beetje te tam? Dan is er (wellicht) goed nieuws! Autoblog bezoeker Jan spotte namelijk deze lichtelijk gecamoufleerde California in Maranello vorige week.

Hebben we hier te maken met een hetere variant van de reguliere California? In eerste instantie dacht ik het gewoon om wat beschermingsfolie ging, maar na het iets beter bestuderen van de foto’s leek het toch alsof er meer aan de hand was. Er waren al eerder speculaties over een mogelijke extra-hardcore California Mondial. En waarom ook niet? Als straks de nieuwe F450 er is dan onstaat er weer een mooi gat tussen de reguliere California en de F450. Daar zou deze California GT met extra pktjes dus prima tussen passen. Laten we het houden op 490 tot 500 pk.

Bron : autoblog.nl

Erikderaaf
08-04-2009, 08:46
Heb gekeken, maar zoveel bijzonders zie ik nu ook niet aan de foto...

Johannus
08-04-2009, 09:26
Haha, hype om niks....

Das geen camouflage, das hoe ze een nieuwe auto testen met dat plastic erom, bescherming tegen steenslag e.d. ze hadden in dit geval alleen wel wat zuiniger met de zijkant mogen zijn ;)

Heb zelf zo afgelopen zomer veel 430's van de fabriek naar Fiorano zien rijden en terug, zelfde witte plastic...

In eerste instantie dacht ik het gewoon om wat beschermingsfolie ging, maar na het iets beter bestuderen van de foto’s leek het toch alsof er meer aan de hand was.
Bron : autoblog.nl

Wat dan? staat er ook niet echt bij vermeld..... :confused:
Zo zie je maar weer, altijd bij je eerste ingeving blijven ;)

wesleyruytrmn
08-04-2009, 09:32
lekker geloofwaardige actie dan van Ferrari! We zetten de California als tourer op de markt, wil je racy dan neem je de F430 zeggen ze. En dan nu weer een racer van de California...? :confused:

mavanhaasteren
08-04-2009, 09:33
ik weet ook niet waar ze aan zien dat hij anders is, voor mij lijkt hij hetzelfde als de "gewone"

Johannus
16-04-2009, 22:13
Voor de mensen met een minder budget is er nu een kleinere variant van de california beschikbaar :D

http://store.ferrari.com/Ride-on-Cars/Ferrari-California-toy-car-12V/p,shop.flypage/pid,20324/cid,165/

daan330
16-04-2009, 22:14
Is vooral ook voor de kleinere mensen denk ik :D

wesleyruytrmn
16-04-2009, 22:17
Ja is voor de kleintjes, want anders kan het dak niet meer dicht :D:D:D

wesleyruytrmn
27-05-2009, 21:19
Ik heb vernomen hier uit Hilversum dat Kroymans de Ferrari California gaat presenteren op 6 en 7 Juni. Weet iemand hier iets meer van?

Ik hoor graag meer...

filiberke
05-08-2009, 08:27
uit een Belgisch automagazine:

filiberke
05-08-2009, 08:30
.

filiberke
05-08-2009, 08:32
..

filiberke
05-08-2009, 08:35
...

nofear02
19-11-2009, 01:21
Iemand afgelopen zaterdag Fifth Gear gezien? was de California in.
Wordt dat nog een keer herhaald?
.

Maximus
19-11-2009, 10:13
Iemand afgelopen zaterdag Fifth Gear gezien? was de California in.
Wordt dat nog een keer herhaald?
.

Is al een iets oudere aflevering, het fragment staat ook op Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=NoMzZ-eYNTo erg leuk om te zien!

nofear02
09-12-2009, 21:05
Na 1,5 jaar, hoe is nou eigenlijk de stand van de poll? 50% vind hem mooi. interessant, want de nieuwe 458 Italia zit, hoewel nog maar weinigen hem gezien hebben, op bijna 75%. Hoe komt het? misschien omdat de Italia toch iets meer de ''racer'' is, waar velen van houden/ dat vinden passen bij Ferrari? of zijn het puur de lijnen, het hele model?
.

IPF
10-12-2009, 00:06
Na 1,5 jaar, hoe is nou eigenlijk de stand van de poll? 50% vind hem mooi. interessant, want de nieuwe 458 Italia zit, hoewel nog maar weinigen hem gezien hebben, op bijna 75%. Hoe komt het? misschien omdat de Italia toch iets meer de ''racer'' is, waar velen van houden/ dat vinden passen bij Ferrari? of zijn het puur de lijnen, het hele model?
.

Kan niet voor anderen spreken, maar heb een aantal bedenkingen tegen de California. Prestaties zijn aansprekend, maar niet extreem zoals de 458. De lijnen zijn mij te bol, te weinig eigen vs de scherpe snede van de 458. En conceptueel vind ik de California een tikkie verdacht: een makkelijk te rijden Ferrari om boodschappen mee te kunnen doen? (NB ben mij ervan bewust dat een van de attracties van de 328 'back in the day' was dat 'ie ook redelijk eenvoudig te rijden viel, maar een boodschappenwagentje? Nee!)

Forza!
10-12-2009, 10:09
Persoonlijk vind ik de Cali een vreemde eend in de bijt.
Er staat wel F op maar hij past niet zo goed tussen de
458, 599 en 612, welke mijns inziens meer 'purpose-built' zijn dan deze GT.
Hij is misschien wel te allround voor een Ferrari, teveel van-alles-wat
en vooral een verkeerde uitstraling.
Ik wil de term 'kappersauto' niet gebruiken, want dat vind ik nooit van een
F, maar je begrijpt vast wel waar ik naartoe wil ;)
Op zich is het vrij normaal dat je tegenwoordig gewend moet raken aan
F-design, maar deze wil gewoon niet lekker op me inwerken.
Er zit een vreemde bijsmaak aan...

nofear02
10-12-2009, 11:17
Persoonlijk vind ik de Cali een vreemde eend in de bijt.
Er staat wel F op maar hij past niet zo goed tussen de
...
F-design, maar deze wil gewoon niet lekker op me inwerken.
Er zit een vreemde bijsmaak aan...ja ik begrijp wel waar je heen wilt. ik heb het zelf ook. te hoog en te kort, daarom te bol. geef mij maar laag en lang, puntig, en dan vooral lekker krachtig. ''lengte loopt'' zeggen ze in de watersport, en dat vind ik met auto's ook. de 458 'spreekt' (de looks duiden op); snelheid. De Cal meer; lief, gezellig. en dan krijg je meer het idee van boodschappenwagen. Vind het niet leuk om dat zo te zeggen hoor, het blijft een F, het blijft mooi, de 458 spreekt mij echter meer aan. denk dat dat voor meerdere mensen geldt, gezien die cijfers:

cal: 50% vind hem mooi, en daar hebben we 1,5 jaar over gedaan, in t begin zeiden heel veel mensen; mmmmm, wennen, moet hem in t echt zien.
de 458: gelijk nu al 90% vind hem mooi, hoewel slechts weinigen hem nog maar gezien hebben.

de 458 lijkt me dus meer een schot in de roos dan de cal. desalniettemin, ze moeten ook niet allemaal hetzelfde zijn natuurlijk. anders hadden we ook nooit een 400 gehad, mondial, gt4, etc. dus ik ben blij dat ie er is. maar als ik het geld had, persoonlijk gezien, dan bestelde ik een 458. :)

Michele
11-12-2009, 11:13
Ben niet zo kapot van de California omdat ik het lijnenspel erg rommelig vind. Hij is gewoon niet ´strak´genoeg. Met betrekking tot de ´vreemde eend in de bijt` Ik ga nu iets schrijven waar Robert grijze haren van krijgt, maar ik heb via via te horen gekregen dat de California oorspronkelijk niet bedoeld was als Ferrari. Voor zover ik dat begrepen heb van mensen binnen de organisatie die een opmerking langsweg hun neus maakten is hij opgestart en jarenlang getest als opvolger van de Maserati Spyder 4200, maar uiteindelijk toch overgeheveld naar Ferrari als 'kleine' Ferrari. In 2004 heb ik foto's gemaakt van een prototype Maserati waar de latere lijn van de Cali in herkenbaar is. De heren verantwoordelijken binnen de Maserati fabriek gingen redelijk uit hun stekkerdoos toen we die plaatjes afdrukten in het clubblad. Destijds gingen we er met zijn allen vanuit dat het de opvolger van de 4200 was, wat de reactie van de directie min of meer bevestigde, maar uiteindelijk werd het dus toch een Ferrari.
Reden vermoedelijk het feit dat de FIAT concernpolitiek veranderde, waarbij Ferrari de sportwagens bouwt en Maserati de luxe GT's. Destijds deelden de fabrieken nog DNA, in de afgelopen paar jaar is de boel weer losgekoppeld. Een nieuwe kleine open sportwagen paste uiteindelijk niet bij Maserati en op een gegeven moment in de ontwikkelingsfase is het ding dus verder ontwikkeld als Ferrari. Vermoed dat er overigens daarna nog wel wat gekieteld is hier en daar aan prestaties etc. Hij is namelijk te goed voor een Maserati :D Aan de andere kant: theoretisch had het waarschijnlijk ook een Alfa kunnen worden...

Forza!
11-12-2009, 11:24
...Maar (don't shoot me ;)) ik zou de Cali laten staan voor een 8C competizione spider!

nofear02
11-12-2009, 12:48
Ben niet zo kapot van de California omdat ik het lijnenspel erg rommelig vind. Hij is gewoon niet ´strak´genoeg. Met betrekking tot de ´vreemde eend in de bijt` Ik ga nu iets schrijven waar Robert grijze haren van krijgt, ...nee hoor, krijg ik geen grijze haren van, zei vanaf het begin al dat ik het teveel een Maserati vind. Zeker de ''bek''. (grill) nét ff een paar cm tever vooruit/te lang met teveel een 'open' bek. vanaf de zijkant zie je dat heel goed. als jouw post waar is, zou me helemaal niets verbazen.

Michele
11-12-2009, 14:28
als jouw post waar is, zou me helemaal niets verbazen. 90% zeker...

sharknose67
11-12-2009, 16:20
nee hoor, krijg ik geen grijze haren van, zei vanaf het begin al dat ik het teveel een Maserati vind. Zeker de ''bek''. (grill) nét ff een paar cm tever vooruit/te lang met teveel een 'open' bek. vanaf de zijkant zie je dat heel goed. als jouw post waar is, zou me helemaal niets verbazen.

Die grijze haren komen vanzelf Robert :D:D:D. Ik vind de Cali wel mooi en als je 'm naast de 612 zet zie ik toch wel wat "overeenkomsten" in de neus. OK het is niet een model als de 430 of de 458 en ja hij lijkt wat op een Maserati (doet de 612 ook vind ik). Maar daarom is 'ie in mijn ogen niet minder mooi. Ik vind een Maserati Granturismo ook mooi, maar als ik moest kiezen werd het toch een Ferrari, het merk straalt nu eenmaal meer uit naar mijn bescheiden mening. Het zou me niks verbazen als het verhaal van Michiel 100% klopt. Maar zeg nou zelf: wat zou jij doen als ondernemer met 2 automerken?? Ik zou in ieder geval hetzelfde doen en de aanwezige kennis en ontwerpen zoveel mogelijk bij beide toepassen.

nofear02
11-12-2009, 19:50
...... Maar zeg nou zelf: wat zou jij doen als ondernemer met 2 automerken?? Ik zou in ieder geval hetzelfde doen en de aanwezige kennis en ontwerpen zoveel mogelijk bij beide toepassen.nou dat zou ik dus absoluut NIET doen. Je moet het een het een laten en het ander het ander. Maak je er een eenheidsworst van, of mix je teveel, dan verlies je als merk je identiteit, je karakter, je roots, je lijnen, je historie etc. Hoeveel merken zijn er al niet verknoeid in de wereld door iemand die het allemaal beter wist en alles heel anders ging doen, en een merk te gronde richtte, om de klanten wegliepen; de identiteit is weg. mas en fer liggen een klein beetje bij elkaar, maar dan nog moet je een M een M laten zijn en een F een F. Anders ben je alle merktrouwheid van de klanten kwijt. En dat luistert vooral bij (exclusievere) auto's, dat zo op gevoel speelt, heel nauw. je kan dus niet alles zomaar toepassen op een merk. Fer zou bijv nooit in ads moeten gaan vertellen dat hun rolkooi-constructie zo veilig is, daar hebben we Volvo voor, en V moet niet gaan vertellen dat hun geluid vd motor en wegligging en emotie en historie zo geweldig is.
Toch? :)

sharknose67
11-12-2009, 20:11
nou dat zou ik dus absoluut NIET doen. Je moet het een het een laten en het ander het ander. Maak je er een eenheidsworst van, of mix je teveel, dan verlies je als merk je identiteit, je karakter, je roots, je lijnen, je historie etc.
....
mas en fer liggen een klein beetje bij elkaar, maar dan nog moet je een M een M laten zijn en een F een F.
....
Toch? :)

Ik zeg ook niet dat je alles klakkeloos van de één op de ander moet toepassen. Je doet er denk ik alleen goed aan als je de kennis van de één ook bij de ander gebruikt. Een 612 LIJKT wat op een Granturismo en een California LIJKT wat op een Mas. Ik ben het wel met je eens dat je moet waken voor copy-paste gedrag. Nu is het gelukkig niet zo dat er een F embleem op een M is geplakt of andersom, maar ik bedoel je ziet in een Peugeot ook de hand van Pininfarina dus denk ik dat je dat ook bij F en M ziet. Daar zullen best dezelfde ontwerpers aan werken dus zie je daar ook de hand van in allebei de modellen. Wellicht dat het weer wat minder wordt nu de 2 merken weer wat meer apart gaan werken zoals Michiel al zei. En ik blijf erbij dat de 612 en de Cali voor een heel andere doelgroep bedoelt zijn dan bv. een 430 of 458. Die laatste is trouwens een goed voorbeeld dat je veel van andere modellen kunt verwerken in je ontwerp en toch een hele unieke auto kunt ontwikkelen.

Forza!
11-12-2009, 21:04
Ik denk dat dat de bijsmaak is die ik bedoel.
Ik was ook op de hoogte van het ontwikkelingsverhaal van de Cali en
de wetenschap dat het apparaat oorspronkelijk een Maser zou worden zit me teveel dwars.
Want het is misschien kort door de bocht, maar stiekem is het uitendelijk een soort 'ge-rebadgede' Maser geworden...
Als het nou een compleet eigen ontwikkeling van de SF zou zijn zou het een heel ander plaatje zijn geworden, vermoed ik althans.

Maranello
11-12-2009, 23:09
Jonges, niet zeuren. Het is gewoon een prima F, zeker als je er in hebt gereden.

sharknose67
11-12-2009, 23:12
Jonges, niet zeuren. Het is gewoon een prima F, zeker als je er in hebt gereden.

Is het al tijd om de avatar aan te passen??

Forza!
12-12-2009, 00:11
Ik doel ook zeker niet op de rijbeleving van de Cali, want als die niet goed zou zijn,
zou er echt geen Cavallino op staan, toch?
Deze is het gewoon niet voor mij, maar iedereen heeft zo z'n voorkeur.
Bovendien: liefde op het tweede gezicht bestaat, dus Madame California
heeft zeker nog een kans :)

Maranello
12-12-2009, 10:20
Is het al tijd om de avatar aan te passen??

Dat wordt april 2010.

sharknose67
12-12-2009, 12:01
Dat wordt april 2010.

Nog even nagels bijten dus. Succes!!

wpbekker
12-12-2009, 20:26
Vandaag proefgereden in de California en, hoewel ik niet veel vergelijkingsmateriaal heb, komt hij me over als een zeer vriendelijke, dociele Ferrari voor alledag. Hij heeft twee dimensies: tot pakweg 3000 toeren is ie heerlijk rustig in de 'Race' stand. Trap je hem echter op de staart, dan ervaar je echt een grote kick.

Wat me erg bevalt, is dat je de wagen aantrekt als een lievelingsjas. Hij doet precies wat jij bedenkt en voelt daarmee dus echt als een verlengstuk van jezelf. Als een auto je dat gevoel kan bieden, dan heb je echt een goeie te pakken. Het vormgeven van je gedachten eindigt niet bij je vingertoppen maar bij het asfalt dat je raakt. Heerlijk!

Maar het is geen pure en uitdagende racer en evenmin een ultrasnelle reis-GT. Misschien wel de breedst inzetbare cabriolet met bovendien puur Ferrari DNA en dat is wel een huzarenstukje!

groetjes,
Wouter

Forza!
05-03-2010, 21:24
En de Cali maakt haar filmdebuut ;)

http://trailers.apple.com/trailers/lions_gate/killers/

wesleyruytrmn
14-03-2010, 22:28
Vanaf heden is ook de handgeschakelde versie van de California te bestellen. Het is een 6 versnellingsbak, dit is een versnelling minder dan de F1 versie, die er 7 heeft.

Bijgevoegd de release informatie van Ferrari zelf, en een suggestie hoe het eruit gaat zien.

News
16-03-2010, 14:22
http://www.autoweek.nl/images/100/4/b8080975b9e0a86de7deba4a7a92e5f4.jpgNovitec geldt bij uitstek als een tuningsspecialist voor Ferrari’s. Ook de California is nu ten prooi gevallen aan de Duitsers.

Meer... (http://www.autoweek.nl/autonieuws/13837/Meer-dan-600-pk-voor-Ferrari-California)

Maximus
05-05-2010, 08:21
Voor iedereen die altijd al eens de California Owners Manual wilde inkijken hier is de kans: 58,4MB wegend pdfje:

http://speciali.ferrari.com//ferrari-com/quick-reference-guide/California_ENG.zip

Maranello
08-05-2010, 21:46
Voor iedereen die altijd al eens de California Owners Manual wilde inkijken hier is de kans: 58,4MB wegend pdfje:

http://speciali.ferrari.com//ferrari-com/quick-reference-guide/California_ENG.zip

Dank je, komt goed van pas.

Pim

jutenjul
09-05-2010, 07:49
Dat wordt april 2010.

en hoe zit het nu
April 2010 is geweest

Michel.

Maranello
09-05-2010, 10:29
en hoe zit het nu
April 2010 is geweest

Michel.

Staat bij Kroymans, gaat dan naar Alex. ik denk dat het volgende week wordt.

jutenjul
09-05-2010, 10:56
WOW mooi man ziet er goed uit
heeeeel veel plezier en veilige kilometers
en post maar gauw een paar foto's

Michel.

Maximus
09-05-2010, 11:50

Wauw! Ben heel benieuwd naar de fotos! Gefeliciteerd!

430driver
09-05-2010, 13:11
SPANNEND..........aftellen dus......de velgen zijn echt super vind ik!

sharknose67
09-05-2010, 20:42
Die ziet er mooi uit Pim!! Staat je goed ook :D:D. Nog even geduld dus en dan kunnen jullie lekker toeren. Veel veilige en plezierige kilometers met jullie nieuwe beauty. Idd gauw foto's posten hoor en snel naar een meeting komen, kunnen we hem/haar live aanschouwen.

jutenjul
22-05-2010, 19:16

Pim

is het soms de 88-LLJ-8
als dat zo is dan is hij gespot in Houten

Michel.

evdzwet
22-05-2010, 20:52
Pim

is het soms de 88-LLJ-8
als dat zo is dan is hij gespot in Houten

Michel.

Tom en ik hebben Pim vanmiddag uitgezwaaid met inderdaad dit kenteken. Hij (Pim ook) is heel mooi geworden. Vind persoonlijk de paardjes in het interieur erg mooi staan.

Maximus
11-05-2011, 09:48
Hier een, kleine, slideshow van foto's van het maken van een California. Sommigen zijn ook al voorbij gekomen geloof ik in een ander topic.

mavanhaasteren
11-05-2011, 10:28
Hier een, kleine, slideshow van foto's van het maken van een California. Sommigen zijn ook al voorbij gekomen geloof ik in een ander topic.

Mooi om te zien alleen jammer dat ze van het spuiten een foto hebben staan met een 360

Maximus
11-05-2011, 11:34
Mooi om te zien alleen jammer dat ze van het spuiten een foto hebben staan met een 360

Can't have 'em all ;)