View Full Version : Auto-Verzekeringen
Misschien is het zinvol om eens te kijken wat we betalen
voor onze verzekering
Velen zitten bij Assicuro maar anderen volgens mij
bij de goedkopere KNAC verzekerin
met een verwachte jaarkilometrage van minder dan 5000 en een leeftijd van 21 jaar moet het toch mogelik zijn de auto als klassieker te verzekeren.
Uiteraard is de wens dit wa + casco te doen met het liefst de mogelijkheid het casco deel alleen gedurende de wintermaanden te laten doorlopen. "s winters staat de auto immers gestald op eigen terrein en hoeft ik geen wa dekking.
Wie heeft tips met verzekeringen en de mogelijkheden.
Wie heeft daarnaast ook echt (goede/slechte) ervaring, maw als er een echt schadegeval was met je ferrari.
alle info uiteraard welkom!
gr
Steven
nofear02
01-05-2008, 10:40
Steven, je moet dan zeker even kijken bij Classico verzekeringen. Zij hebben een heel handige indeling in youngtimer, sporttimer, oldtimers, etc. En het kilometrage telt inderdaad. Voor zover ik ze ken, zijn het prettige mensen. Qua schade-uitkeringen heb ik er geen ervaring mee. Kijk even op hun website:
http://www.classicoverzekeringen.nl/
.
nofear02
01-05-2008, 10:47
Jan heeft er een tijd geleden ook al eens naar gevraagd, die post heb ik even hierheen gekopieerd (omdat ie ouder is komt ie dan helaas voor die van jou te staan Steven). Jan zit dus bij Assicuro zoals zovelen.
Zelf zit ik bij Rialto. Maar dat is omdat ik heel misschien ooit mijn Ferrari wel eens zal verhuren, en zij zijn de enigen die dat verzekeren. Met 75% no -claim korting viel de premie me dan nog wel mee.
Toevallig had ik het er met Lex348 nog over afgelopen zondag. Die betaalde iets van 350 euro voor zijn 348. Maar slechts 200 euro voor zijn 328 destijds (nu de mijne). Maar ben ff vergeten welke verzekeringsmaatschappij dat nou was. Lex?
Ik zit bij Assicuro, kwam ook bij mijn tussenpersoon als voordeligste uit de bus.
Geen no-claim korting, maar ook geen boete cq. verhoging bij schade.
M.a.w. je weet gewoon ieder jaar waar je aan toe bent.
Steven, je moet dan zeker even kijken bij Classico verzekeringen. Zij hebben een heel handige indeling in youngtimer, sporttimer, oldtimers, etc. En het kilometrage telt inderdaad. Voor zover ik ze ken, zijn het prettige mensen. Qua schade-uitkeringen heb ik er geen ervaring mee. Kijk even op hun website:
.
Ik kijk natuurlijk naar de verzekering voor de Testarossa. Op de eerste plaats staan er 2 tarieven (op basis waarvan ?), op de 2de plaats is het tarief voor de Testarossa aanmerkelijk hoger dan voor de 512 TR (???), en op de 3de plaats is een Enzo verzekeren goedkoper dan een Testarossa ! Mis ik iets ?
Ik zit net als Robert ook bij Rialto, ook vanwege het feit dat je dan de mogelijkheid hebt om je auto voor bijvoorbeeld bruiloften eventueel te verhuren.
nofear02
02-05-2008, 11:40
Ik kijk natuurlijk naar de verzekering voor de Testarossa. Op de eerste plaats staan er 2 tarieven (op basis waarvan ?), op de 2de plaats is het tarief voor de Testarossa aanmerkelijk hoger dan voor de 512 TR (???), en op de 3de plaats is een Enzo verzekeren goedkoper dan een Testarossa ! Mis ik iets ?
Er klopt inderdaad iets totaal niet Roger. Overigens is dat rijtje; de 3e kolom: het vermogen. :). maar dan nog klopt het bij de testarossa niet.
.
nofear02
02-05-2008, 11:48
eerlijk gezegd; er klopt wel meer niet; er staat 2x een 328 gts in, 2e keer, met een fout vermogen. en van de 412 klopt ook niet. wat een zooitje!
Er klopt inderdaad iets totaal niet Roger. Overigens is dat rijtje; de 3e kolom: het vermogen. :). maar dan nog klopt het bij de testarossa niet.
.
Wat druk je het toch netjes uit dat ik met mijn vrijdagmorgendip niet eens in staat ben een tabel fatsoenlijk te lezen ! Tsjonge, jonge, ik heb/had een héle diepe dip zeg....
nofear02
02-05-2008, 14:33
Wat druk je het toch netjes uit dat ik met mijn vrijdagmorgendip niet eens in staat ben een tabel fatsoenlijk te lezen ! Tsjonge, jonge, ik heb/had een héle diepe dip zeg....Nee hoor Roger, helemaal niet, jou treft niet zomaar alle blaam, want ik heb nu een nieuw staatje gemaakt met die kopregel er aan vast, en die stond er eerst niet (wel op hun site). zóals ie nu staat is ie pas duidelijk. ik moest ook eerst 3x kijken :). of we moeten gewoon de pk's uit ons hoofd weten / dat we zelfs zonder kopregel hadden moeten weten wat er stond... is ook wel wat voor te zeggen eigenlijk :D. maar goed, jij werd in de war gebracht doordat de pk's bij de testarossa verkeerd staan vermeld.
ik heb wel even een mailtje gestuurd naar classico, dat dat lijstje een beetje sucks, en ze die vauten er ff uit moeten halen, want dit kan zo niet natuurlijk. zal t lijstje eens uit mijn hoofd leren trouwens, best leuk. enzo: 650 pk. 328: 270, enz. :)
nofear02
02-05-2008, 14:36
of kan een van ons het niet eens even verbeteren en een mooi pk-lijstje maken; best interessant eigenlijk!
Ik heb goede ervaringen met AAB te Arnhem. Is ook de huis-verzekeraar van de maserati-club. Hij heeft het bij mij (tot nu toe in ieder geval) altijd alles goed te verzekeren tegen fatsoenlijke premies en voorwaarden, ook aparte auo`s die veel km`s reden en bepaald niet voor hobby werden in gezet.(oa de 8.32)
Ook als er eens iets mis gaat houden zij de rug recht voor hun klant.
mavanhaasteren
02-05-2008, 15:50
of kan een van ons het niet eens even verbeteren en een mooi pk-lijstje maken; best interessant eigenlijk!
hier heb ik al een lijstje met zo veel mogelijk data van alle F's
staat ook de pk's bij
http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=21293&postcount=10
nofear02
02-05-2008, 15:56
hier heb ik al een lijstje met zo veel mogelijk data van alle F's
staat ook de pk's bij
http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=21293&postcount=10Fantastisch! was ik nog steeds vergeten te bekijken
testarossa: 390 pk
412 340.
.
nofear02
02-05-2008, 20:29
Toekomst-muziek?:
.
Ik heb in het (ook recente) verleden veel aanbieders van auto verzekeringen met elkaar vergeleken. Mijn 328 is evenals 5 voorgaande semi-klassiekers verzekerd bij AAB (Arnhems Assurantie Bedrijf te....Arnhem). Deze is ruimschoots de goedkoopste vooral als de auto nog geen oldtimer of klassieker status heeft. Ik betaal voor mijn 1988 328 voor WA en natuurlijk volledig casco (op basis taxatie rapport en 5000 km/jr) ca. 600 Euro.
Ca. 15 jaar terug een grote schade gehad wat top werd afgehandeld.
Soms begrijp je er niets van
Mijn 430 verzekering is 100 euro goedkoper dan mijn 360
Betaal nu 2600 euro
nofear02
13-05-2008, 12:35
Toevallig had ik het er met Lex348 nog over afgelopen zondag. Die betaalde iets van 350 euro voor zijn 348. Maar slechts 200 euro voor zijn 328 destijds (nu de mijne). Maar ben ff vergeten welke verzekeringsmaatschappij dat nou was. Lex?
ik weet het al weer; jij bent verzekerd bij delta lloyd schadeverz.n.v. lex. kwam een oud mailtje van je tegen.
alle bedankt voor de info.
uit mijn vergelijking kwam ook AAB inderdaad ook als beste optie uit de bus.
taxatie staat gepland voor 28 mei, kosten 128 euri's.
wa premie is 65 euro per jaar en casco 1% van de getaxeerde waarde bij 5000km maximaal (1,1% bij 7500 km)
na de taxatie zal ik de auto goed kunnen verzekeren, dan een afspraak bij het rdw, waarschijnlijk al de week erop, en dan........ rijden!
(ik kan NIET wachten)
.
uit mijn vergelijking kwam ook abb inderdaad ook als beste optie uit de bus.
wa premie is 65 euro per jaar en casco 1% van de getaxeerde waarde bij 5000km maximaal (1,1% bij 7500 km)
na de taxatie zal ik de auto goed kunnen verzekeren, dan een afspraak bij het rdw, waarschijnlijk al de week erop, en dan........ rijden!
(ik kan NIET wachten)
Geweldig Steven, het gevoel is bekend!
nofear02
18-07-2008, 23:40
De wereld verandert. Er is internet. Met alles wat daarmee te maken heeft, waaronder steeds meer dingen online kunnen kopen. Of regelen. Zo ook al verzekeringen, waaronder auto-verzekeringen... Voor ons nog interessant?
.
uit mijn vergelijking kwam ook abb inderdaad ook als beste optie uit de bus.
(ik kan NIET wachten)
Is de taxateur al langs geweest? Let op dat je de man dan heel goed laat merken wat je van je auto en de markt weet. Voor je het weet is ie weer weg na een kwartiertje en plukt ie een prijsje van marktplaats...
bigodino
14-12-2008, 11:48
Komt een 328 in aanmerking voor een soort van oldtimer/hobby-auto verzekering? Ik heb zes schadevrije jaren, 39 jaar oud en zal maximaal 7.500km per jaar rijden. Waar moet ik dan ongeveer op rekenen? Wat was de cataloguswaarde?
Groeten, Peter
zie de posts hoiervoor Peter,
ik heb diverse verzekeringenvergeleken en daarbij kwam (voor mij) aab als beste combi uit de bus
de 328 komt voor in het boekje " de inschatbare klassieker" en da's voor aab reden om voor deze auto, dus afgezien de leeftijd, een klassiekerverzekering aan te bieden.
wa premie kost iets van 60 tientjes.
de het cascodeel is gebaseerd op de taxatiewaarde. Taxatie doen zij via een " vast" contact. Dit kost euro 120.
de cascopremie is 1% van deze getaxeerde waarde bij 5000 km per jaar en 1,2% bij 7500 km
verder stellen ze eigelijk geen aanvullende voorwaarden. Alleen overdekte stalling geloof ik.
maarreeeh, begrijp ik nu dan dat je eindelijk iets gaat kopen?
SUc6 dan in ieder geval!
gr
Steven
nofear02
14-12-2008, 13:43
Komt een 328 in aanmerking voor een soort van oldtimer/hobby-auto verzekering? Ik heb zes schadevrije jaren, 39 jaar oud en zal maximaal 7.500km per jaar rijden. Waar moet ik dan ongeveer op rekenen? Wat was de cataloguswaarde?
Groeten, PeterBij Classico hebben ze het begrip ''youngtimer''. zie: http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=34294&postcount=3
zie de posts hoiervoor Peter,
ik heb diverse verzekeringenvergeleken en daarbij kwam (voor mij) aab als beste combi uit de bus
...
Ik geloof dat ik Steven destijds op AAB gewezen heb en wil er nog aan toevoegen dat ik al meer dan 20 jaar mijn hobby auto's via AAB verzeker. Helaas moest ik één keer gebruik maken van hun diensten vanwege een stevige schade aan een Alfa GTV-6 (was net gerestaureerd) wat perfect verliep. Dus super scherpe prijs en goed.
.
Kees den Hertog
14-12-2008, 22:48
Ik betaal bij Pols Direct, (van de Bovag), 812 euro voor een All Risk verzekering, voor mijn 328. WA kost daar 58 euro, daar kun je je fiets nog niet voor verzekeren! Naast de WA kost een All Risk 1 % van de taxatiewaarde. Er geldt een km. beperking van 7500 km/jaar.
danny348
13-05-2009, 17:42
ik betaal voor mijn 348 ts 482 € bij AXA , ik heb er een korting van 25%
Ja, verzekeren is in België goedkoper dan in NL maar dat wordt ruimschoots te niet gedaan door de erg hoge wegenbelasting in Belgie.
Kristof8
14-05-2009, 13:14
Heb je enige beperkingen?
Waarschijnlijk staat deze verzekering gekoppeld aan de verzekeing van een auto "voor dagelijks" gebruik?
Kristof
ferrari1973
14-05-2009, 21:50
Ik betaal bij Pols Direct, (van de Bovag), 812 euro voor een All Risk verzekering, voor mijn 328. WA kost daar 58 euro, daar kun je je fiets nog niet voor verzekeren! Naast de WA kost een All Risk 1 % van de taxatiewaarde. Er geldt een km. beperking van 7500 km/jaar.
En als je nou een 328 wilt verhuren? Daar zullen wel weer andere regels voor gelden denk ik??
grtjs wiebe
danny348
15-05-2009, 18:49
Heb je enige beperkingen?
Waarschijnlijk staat deze verzekering gekoppeld aan de verzekeing van een auto "voor dagelijks" gebruik?
Kristof
is ingeschreven voor dagelijks gebruik en zonder km.beperking .
En als je nou een 328 wilt verhuren? Daar zullen wel weer andere regels voor gelden denk ik??
grtjs wiebe
Ja, da's andere koek. Ik mag slechts mijn vrouw in mijn 328 laten rijden en weet zeker dat de verzekerings maatschappijen niet willen dat je hem verhuurt.
stucmania
09-07-2009, 17:25
nou ik ben ook is in de weer gegaan met het onderwerp verzekering :(
mijn eigen tussen persoon waar ik allles heb verzekerd kon mij een all risk aan bieden voor € 1886,-
daar schrok ik wel ff van
ik heb dus dit draadje door gelezen en die AAB gebeld
werd er iig goed geholpen en de premie voor 5000 km kwam op 650
das nog al een verschil
wordt vervolgd :)
Kristof8
09-07-2009, 17:32
ik kan mijn mondial laten verzekeren met een "hobby-timer" verzekering voor een slordige 250 euro, zonder beperkingen, maar gekoppeld aan een eerste auto (voor dagelijks gebruik)
Ik geloof dat ik Steven destijds op AAB gewezen heb en wil er nog aan toevoegen dat ik al meer dan 20 jaar mijn hobby auto's via AAB verzeker. Helaas moest ik één keer gebruik maken van hun diensten vanwege een stevige schade aan een Alfa GTV-6 (was net gerestaureerd) wat perfect verliep. Dus super scherpe prijs en goed.
.
beide auto's bij AAB indertijd veel naast elkaar gezet maar deze kwam er echt duidelijk als meest voordelige uit.
nofear02
09-07-2009, 21:22
grtjs wiebeDat is maar 1 maatschappij die dat doet in nederland: Rialto. Een simpele WA voor een 328: 500-nog-iets
beide auto's bij AAB indertijd veel naast elkaar gezet maar deze kwam er echt duidelijk als meest voordelige uit. deze dus ja. Heeeele vriendelijke mensen! Je bent daar eerst mens, en dáárna heb je een verzekering nodig voor iets.
.
nofear02
29-07-2009, 17:14
nou ik ben ook is in de weer gegaan met het onderwerp verzekering :(
mijn eigen tussen persoon waar ik allles heb verzekerd kon mij een all risk aan bieden voor € 1886,-
daar schrok ik wel ff van
ik heb dus dit draadje door gelezen en die AAB gebeld
werd er iig goed geholpen en de premie voor 5000 km kwam op 650
das nog al een verschil
wordt vervolgd :)Paul, hoe zit het nou? Hoe heb je t nou geregeld? gr
stucmania
29-07-2009, 19:52
Paul, hoe zit het nou? Hoe heb je t nou geregeld? gr
yup geregeld voor 755 :)
nofear02
29-07-2009, 21:21
yup geregeld voor 755 :)oke. bij wie? :)
stucmania
29-07-2009, 21:52
oke. bij wie? :)
clasico of zoiets :)
clasico of zoiets :)
Waarom niet bij AAB? Is goedkoper en absoluut heel goed en betrouwbaar. Ik heb daar al vele auto's verzekerd gehad sinds eind 80-tiger jaren en ook igv problemen goed en professioneel geholpen.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.