View Full Version : 24h Spa-Francorchamps, 31 jul & 1 aug 2004
Na mijn bezoek aan het MS kart center (zie de rubriek "Vakanties en reizen")
heb ik dus 4 dagen gecampeerd naast het circuit van Spa-Francorchamps om er de 24h (En alle nevenprogramma's) bij te wonen.
De eerste foto's hier zijn van de kwalificaties (Dag- en nachtkwalificatie):
Foto1: 550 Maranello in de pits
Foto2: Drama bij het Britse Ferrari team: hun Ferrari 360 GT is gecrasht boven op Eau Rouge (Hier wordt de schade opgemeten)
Foto3: Ferrari 360 GT komt aan in de pits
Foto4: Ferrari 360 GT samen met Viper in de pit
De volgende foto's zijn van de pitwalk (Voorstelling van de teams)
Foto1: Voorstelling JMB Racing Team (Ferrari)
Foto2: De wagen van het JMB Racing Team (Ferrari 575 GTC)
Foto3: Ferrari 550 Maranello BMS Scuderia Italia
Foto4: Ferrari 550 Maranello Giesse
Foto5: Ferrari 360 GT Giess
Na de pitwalk raakten we - euh "Per ongeluk" - verzeild tussen de Vips op de startgrid. Daar maakten we deze foto's:
Foto1: Ferrari 550 Maranello (BMS Scuderia Italia)
Foto2: Ferrari 550 Maranello (BMS Scuderia Italia), met op de achtergrond de Eau Rouge bocht
Foto3: De vrouwelijke! Ferrari pilote (Lilian Bryner) neemt plaats in de Ferrari (Latere winnaar overigens
De laatste reeks Foto's zijn natuurlijk van de Race zelf:
Foto1: 575 GTC met Lotus Elise (Eerste rechtse bocht in Stavelot)
Foto2: 2x Ferrari 550 Maranello (Eerste rechtse bocht in Stavelot)
Foto3: De winnaar (BMS Scuderia Italia) overschrijdt de finishlijn
Foto4: Het Podium (Met op 1 en 2 een Ferrari
Ziezo! tot hier mijn verslag
Greetz
Reibe
Fumacher
12-04-2007, 19:02
Reiben...je bent een held!!!! Als je nog meer foto's van die Marranello's hebt graag!:
Mooie foto's hoor Reiben, blijven toch prachtige evenementen die 24 uurs races
nofear02
12-04-2007, 20:59
Bert: geweldig man. Dit is weer een totaaaal nieuwe wereld voor me! Ik weet hier nog 0,0 van af en heb de foto's met aandacht bekeken! Fantastisch zeg. Moet heel bijzonder zijn daar ook eens bij te zijn. Ik krijg het nog druk ooit..... ;)
Reiben...je bent een held!!!! Als je nog meer foto's van die Marranello's hebt graag!:)
Hehe dank je ;) Ik zal even zoeken, mss staan er nog op mijn laptop.
En Robert, Zo'n 24h is echt wel eens tof om te zien. Zeker als de Ferrari's domineren.
En dan is er nog het geluid van zo een Ferrari. Iets hoger en helderder dan een Porsche/Viper/Corvette, en daarom zoveel mooier. Ik herinner mij nog het moment waarop de 550 Maranello van BMS moest wachten op een rood licht om de pits uit te rijden. Plots springt het op groen en trekt hij op na de pistraat. Dit verlengde stukje ligt naast de Eau Rouge en loopt door tot net boven op de helling. Het geluid dat die wagen toen produceerde... Het is niet in woorden te beschrijven. Wij stonden bovenop de pitboxen, en we stonden echt te daveren door de impact van het geluid (En tegelijk ook te genieten)
Greetz
Reiben
(PS: Bijgevoegd een foto met links een stukje van de strook waar de wagen optrok, en met ook de hele pistraat. Deze foto is genomen boven op Eau Rouge
Bert, leuke foto's hoor! Die foto van de pitstop van bovenaf genomen is mooi. Dat is weer eens een ander plaatje. Dat je met wat geluk nog in de pits mocht zal ook wel een hele mooie ervaring geweest zijn
Hehe dank je ;) Ik zal even zoeken, mss staan er nog op mijn laptop.
En Robert, Zo'n 24h is echt wel eens tof om te zien. Zeker als de Ferrari's domineren.
En dan is er nog het geluid van zo een Ferrari. Iets hoger en helderder dan een Porsche/Viper/Corvette, en daarom zoveel mooier. Ik herinner mij nog het moment waarop de 550 Maranello van BMS moest wachten op een rood licht om de pits uit te rijden. Plots springt het op groen en trekt hij op na de pistraat. Dit verlengde stukje ligt naast de Eau Rouge en loopt door tot net boven op de helling. Het geluid dat die wagen toen produceerde... Het is niet in woorden te beschrijven. Wij stonden bovenop de pitboxen, en we stonden echt te daveren door de impact van het geluid (En tegelijk ook te genieten)
Greetz
Reiben
(PS: Bijgevoegd een foto met links een stukje van de strook waar de wagen optrok, en met ook de hele pistraat. Deze foto is genomen boven op Eau Rouge)
Ik ben met je eens dat de Ferrari's het beste klinken, maar de corvette's maken ook flink wat indruk met hun zware gehammer, zeker op volle snelheid tussen de pit en tribune's op Le Mans
nofear02
13-04-2007, 19:29
Bert, ik heb je foto's nóg maar eens even een keer bekeken, want wat ik ook zo leuk vind is; er is zat op te zien. Ik bedoel: het is niet alleen zómaar een auto, en zijn zoveel randverschijnselen. Die 360 met die schade; daar staat iemand rechts meteen te bellen; belt ie de verzekering alvast of zo? :D. En daar ligt een remschijf op tafel. Bij die in de pitlane staat zo'n pitspoes voor de auto en heel veel mensen. Bij een van die foto's in de pits zit een jongen iets aan dat wiel te doen, met een spuitbusje? En wat me opvalt; wat een onwijze lichtbak hangt er boven die wagens joh!? Om goed te kunnen sleutelen? Het lijkt wel een operatiekamer.
En dan die overzichtsfoto vanaf de helling van eau rouge over het complex: geweldig! Onno: ik heb daar gereden met de RG500Gamma. Vanaf bovenaf; naar rechts; naar beneden, vol gas over de startopstelling, langs de gebouwen en de tribune, een heel bijzonder gevoel. Fantastisch! En dan toch maar even op tijd afremmen voor Eau R....;)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.