PDA

View Full Version : Vakantie Supercar Valley 2006

mtange
11-04-2007, 14:54
Vorig jaar juni ben ik samen met een vriend een week op vakantie geweest naar Italië. De bestemming was Supercar Valley, de omgeving van Maranello dus.

Op zondagmorgen 11 juni zijn we vertrokken, vroeg in de morgen al. Er was namelijk nog een lange tocht te rijden, zo'n 1200 km. Helaas was er toen in Nederland net een hittegolf, waardoor het al vrij snel 30 graden was. Een hele dag met deze temperatuur in de auto zitten is in ieder geval geen pretje, maar je moet er wat voor over hebben natuurlijk.
Na zo'n 13 uur rijden kwamen we dan eindelijk aan in Italië. In Reggio Emilia hadden we een hotel geboekt, waar je redelijk dichtbij Pagani, Lamborghini en Ferrari zit.

De volgende dag zijn we maar eens gaan kijken in Maranello. De eerste Ferrari die we er tegen kwamen was een zwarte 599 GTB, dus dat begon al meteen goed. Daarna maar eens gaan kijken bij de zij-ingang van de fabriek, maar hier zagen we alleen maar wat Ferrari's op het terrein rijden, geen één Ferrari verliet de fabriek hierzo. Dan maar kijken bij de hoofdingang, of er daar meer Ferrari's rond zouden rijden. Daar was het een stuk beter kijken, de een na de andere Ferrari verliet de fabriek om een testrondje te maken. Daarna nog eens aan het testcircuit gaan kijken, waar op dat moment een F430 Challenge wat rondjes aan het rijden was.
De dag erna zijn we nog een keer naar Maranello geweest, waar we ook maar eens alle winkeltjes hebben bezocht. Wat een Ferrari spullen je daar allemaal kan kopen, is nog steeds onverstelbaar. Bijna alles wat je maar kan verzinnen is er te koop. Van modelauto's tot een versnellingspook, bijna alles hebben ze wel. Ik heb me gelukkig in kunnen houden, heb er alleen maar een rode F430 (1:18) gekocht.

De woensdag zijn we eens bij Lamborghini gaan kijken. Hier had ik van te voren wat contact mee gehad, en als het goed is zouden we een rondleiding in de fabriek krijgen. Toen we er aan kwamen mochten we inderdaad met een gids mee die ons een rondleiding door de fabriek gaf. Zoiets had ik werkelijk nog nooit gezien, bijna alles wordt er met de hand gemaakt. Hier zie je volgens mij echt nog geen robot aan het werk, ik ben ze in ieder geval niet tegen gekomen.
Zelfs de stiksels van het leer worden er nog met de hand ingezet. De klanten kunnen hier ook hun eigen leer komen uitzoeken. Op de binnenplaats staan alle Lamborghini's die klaar zijn, hier staan er dan ook wel een stuk of 20 bij elkaar! Wat een gezicht is dat wel niet. Helaas mochten we in de fabriek geen foto's maken, maar had er graag een aantal gemaakt.

De donderdag zijn we naar Pagani gegaan. Op dat moment was de Pagani Zonda F Roadster nog maar een tijdje uit, en de eerste twee die toen klaar waren stonden daar nog. Van deze twee samen mochten we wat foto's maken. Het geluid wat deze auto's produceren vind ik nog steeds onvoorstelbaar. En de auto zelf vind ik ook prachtig. De combinatie van Italiaans design met een Duitse motor lijkt mij ook zeer betrouwbaar.
Toen we klaar waren kreeg ik nog een brochure van de Pagani Zonda F, die denk ik toch wel behoorlijk zeldzaam is.

De vrijdag hebben we Italië verlaten, de terug weg zijn we via Monaco gegaan. Maar daar zal ik later nog wel eens op terug komen.

Hieronder dan enkele foto's van deze week Italië

mtange
11-04-2007, 14:56
Maranell

mtange
11-04-2007, 15:00
Maranello

mtange
11-04-2007, 15:01
Lamborghin

mtange
11-04-2007, 15:03
Pagan

mtange
11-04-2007, 15:04
Pagani

Reiben
11-04-2007, 18:39
Schitterende foto's! En zo te zien was het een prachtige trip.

Greetz

Reibe