View Full Version : Auto-rolkrik?
nofear02
08-04-2008, 14:06
Is dit handig om te hebben? wat kan je ermee? 29,99 incl btw slaat natuurlijk helemaal nergens op en voor die ene keer per jaar dat je t gebruikt nog niet zo gek?
.
RedmondialTCab
08-04-2008, 16:20
Ik gebruik ook zo'n krik
Om als het om eea redenen niet mogelijk is om te rijden : pekel slecht weer , noem het maar op, om mijn banden om de 2 weken even een kwart slag te draaien.
zo voorkom je dat je banden 4-kant worden :):):
Mooie tip Robert !!
Ongelooflijk joh voor die prijs. Ga zeker even een setje halen of misschien wel 2... altijd handig om een auto op assteuntjes te laten overwinteren. Voorkomt inderdaad de "platte kantjes". Vraag me alleen af of het kwaad kan voor je ophanging want die wielen hangen wel een stuk "onnatuurlijk" naar beneden al die tijd.
nofear02
08-04-2008, 17:44
Mooie tip Robert !!.... het kwaad kan voor je ophanging want die wielen hangen wel een stuk "onnatuurlijk" naar beneden al die tijd.Graag gedaan Paul. En dat laatste; dat moet je idd niet doen heb ik ooit gelezen, je moet ze wel een beetje laten rusten op iets (blok hout, of bakstenen, of gewoon de grond), niet helemaal 'zo maar helemaal laten hangen'.
Maar waar plaats je die schotel dan? precies onder je wiel-as?
filiberke
08-04-2008, 19:05
zet je rolkrik altijd op een plaats onder het chassis, nooit onder de motor of één of ander onderdeel want je hebt gegarandeerd schade, zo'n schotel duwt door het gewicht van de wagen gewoon een gat in je carter, dus een stevige plaats onder het chassis en altijd een blokje hout ertussen om schade te voorkomen
En zet je auto vast en op een platte harde ondergrond, het zou niet de eerste zijn die van zo'n krikje valt
nofear02
08-04-2008, 21:54
Ik begrijp het nog steeds niet; gewoon aan de zijkant of midvoor? Past ie er wel onder dan bij een F?
Ik begrijp het nog steeds niet; gewoon aan de zijkant of midvoor? Past ie er wel onder dan bij een F?
Zat ik me ook al af te vragen, m'n klassieker is geen probleem maar als het "te sportief" en dus "laag" wordt dan kom je met deze set niet ver ben ik bang.
Volgens mij vraag je om ongelukken met die opvouwbare steunen.
als je tegen je wagen stoot vallen ze misschien om.
beter ( safer ) om een paar, liefst 4 stuks van foto 2 te kopen.
op foto 1 is een schematische voor stelling om je wagen safe op steunen te zetten.
dit is speciaal wanneer je aan je wagen werkt.
op foto 3 zet je je wagen op een brugje anders gaat de krick er niet onder.
Opgelet laat nooit je wielophanging los hangen met je wielen er nog aan als je de wagen voor een lange tijd weg zet, je kan er lekkende schokbrekers van krijgen en of olie keerringen van de achteras gaan lekken.
duw anders je wagen elke maand een halve meter naar voren en een maand later weer naar achter. heb je toch nog wat te doen :D
Rob,
nofear02
09-04-2008, 00:11
op foto 3 zet je je wagen op een brugje anders gaat de krick er niet onder...Rob,Heey kijk nou, jij hebt al net zo van die mooie hellinkjes als Kingpin, Rob? Zelf gebouwd?
Goeie info!
Heey kijk nou, jij hebt al net zo van die mooie hellinkjes als Kingpin, Rob? Zelf gebouwd?
Goeie info!
Ja, zelf gebouwd samen met de gamma :D:D
Rob,
Kingpin328
09-04-2008, 00:43
en als je die kriks op gegeven moment zat bent .....
nofear02
09-04-2008, 10:58
en als je die kriks op gegeven moment zat bent .....
Holy-moly wat een apparaat Bram! Is die van jou? Niet verkeerd. Hup de hele auto omhoog!
Nou nog zeil leggen in je garage zie ik? ;)
Kingpin328
09-04-2008, 19:30
Nou nog zeil leggen in je garage zie ik? ;)
nee, da's die zwarte zooi die jij niet op je dak wilt laten leggen :D
nofear02
09-04-2008, 22:32
nee, da's die zwarte zooi die jij niet op je dak wilt laten leggen :DNee hé-hé, veel te duur!! :D:D :p
Oei Oei Bram, dat is niet verkeerd, is deze hoger als z'n poets-lift?
Rob,
Kingpin328
10-04-2008, 23:04
Oei Oei Bram, dat is niet verkeerd, is deze hoger als z'n poets-lift?
Rob,
nou nee, dit is een poetslift :)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.