PDA

View Full Version : Replica's maken

egonlinden
03-04-2008, 17:49
Ik zou graag zeer veel informatie krijgen/vinden van diverse F-modellen.

De reden dat ik veel info nodig heb is omdat ik een aantal replica's moet gaan maken.
Het gaan om replica's in de volgende schalen: 1:1, 1:2 en 1:4

Ik moet dus vooral veel weten over de maatvoering van de wagens en de diversen onderdelen.
Het worden gaan werkende modellen, maar ze moeten er wel echt uit zien.
Bij sommige modellen gaat het zelfs alleen maar over de body.
Mensen kunnen er niet aan komen dus kunnen de replica alleen van een afstandje zien.
Soms kunnen ze zelfs niet eens alle zijde zien.

Het gaat om de volgende types:
340 America
340 MM
250 S
500 F2
156
F599

Graag hoor ik wat jullie allemaal weten of waar ik veel kan vinden.

Gilles027
03-04-2008, 20:25
Ik zou graag zeer veel informatie krijgen/vinden van diverse F-modellen.
...
F599

Graag hoor ik wat jullie allemaal weten of waar ik veel kan vinden.

Als ze dat bij Ferrari komen te weten ga je de bak in zoals het in Italie is gebeurt, vergeet het maar, Ferrari's mag je niet na maken.

.

Kingpin328
04-04-2008, 00:49
De reden dat ik veel info nodig heb is omdat ik een aantal replica's moet gaan maken. Het gaan om replica's in de volgende schalen: 1:1, 1:2 en 1:4

Ik moet dus vooral veel weten over de maatvoering van de wagens en de diversen onderdelen. Het worden gaan werkende modellen, maar ze moeten er wel echt uit zien.
Bij sommige modellen gaat het zelfs alleen maar over de body.

Het gaat om de volgende types:
340 America
340 MM
250 S
500 F2
156
F599

Verlate 1-april grap? Kom op zeg :D

Ik zou zeggen zoek de beste 1:43 schaalmodellen die je kunt vinden en een goede projectie-lamp. Voor de werkelijke referentie-maatvoering van dergelijke modellen moet je m.i. hele, hele goede contacten in het wereldje hebben. Die je opdrachtgever(s) kennelijk ook niet hebben ?

Maar ondanks mijn scepsis, oprecht succes gewenst!

Nuvolari
04-04-2008, 01:35
Er is een Nederlander die in Engeland een (naar het schijnt) hele goede replica heeft laten maken van de F1 156 Dino. Daar was ook altijd een goede website van...

Edwin

nofear02
04-04-2008, 02:36
Er is een Nederlander die in Engeland een (naar het schijnt) hele goede replica heeft laten maken van de F1 156 Dino. Daar was ook altijd een goede website van...

Edwinhttp://www.f-chat.eu/showpost.php?p=9789&postcount=28

egonlinden
04-04-2008, 09:45
Dank voor de reacties tot nu toe.

@ Gilles027, maak je maar geen zorgen dat ik in de bak kom hoor.
Ferrari weet hiervan, alleen krijgen we op dit moment nog niet de medewerking van ze die we eigenlijk wel zouden moeten krijgen.

@ Kingpin328, nu helaas is dit geen verlate 1 april grap.
Deze replica's moeten er echt komen en wel binnen een jaar tijd.

Helaas kan ik op dit moment nog geen verdere uitspraken doen waar het precies voor nodig is.

@ Nuvolari en nofear02, bedamkt voor de link, ik denk dat ik hier voor de 156 zeker wel nuttige informatie van af kan halen.

246Dino
04-04-2008, 11:59
Hallo Egonlinden

Misschien moet je eens kontakt opnemen met Alwie Hietbrink.
Ik weet niet of je hem kent maar is een toprestaurateur voor wat betreft Ferrari's.
Het enige wat hij doet is de carosserie van Ferrari's zowel restauratie als mede complete carrosserieƩn.
Hij maakt daarvoor zijn eigen mallen.
Kijk maar eens op zijn website www.hietbrink.com
In ieder geval succes met je project gewenst

Groetjes Gerard

egonlinden
04-04-2008, 12:02
Hallo Egonlinden

Misschien moet je eens kontakt opnemen met Alwie Hietbrink.
.
.
In ieder geval succes met je project gewenst

Groetjes Gerard

Hartelijk bedankt voor de tip.
Nee ik kende hem nog niet, maar ga zeker contact met hem opnemen.

Gilles027
04-04-2008, 14:55
ale dan , veel geluk er mee, als ze bij Ferrari nog geen antwoord heb gehad dan zullen ze jou een bezoekje brengen

Nuvolari
04-04-2008, 21:16
Robert,

Bedankt voor de link!

Edwin

nofear02
04-04-2008, 21:19
Robert,

Bedankt voor de link!

EdwinGraag gedaan Ed! k wist dat ie hier ergens nog moest staan, was dat in t verleden ergens tegengekomen. Ferrari zelf is niet zo kapot van het project. Vreemd, k snap ook niet waarom niet. alles wordt echt minutieus en zorgvuldig en netjes gedaan.