PDA

View Full Version : Snaren

Ramon.S
09-04-2007, 00:00
Een Ferrari Testarossa heeft na 20.000 km of twee jaar stilstaan een grote beurt nodig inclusief de snaren! Deze moet je dan vervangen.

Vraagstelling: Als blijkt dat er roest op de tandwielen zit, hoe verwijder je die dan?
Wat kost ongeveer een grote beurt voor een Testarossa?
Wat is de topsnelheid van een Testarossa (in goede conditie) inclusief Tubi Style Exhaust uitlaat.

Wie weet de juiste antwoorde

Beach58
09-04-2007, 09:09
Zover laat ik het niet komen,de distributie is een delicate aangelegenheid.
De riemen moeten soepel blijven daarom probeer ik toch zeker om de 2 a 3 weken een stukje met de auto te rijden,niet alleen laten draaien in de garage maar een km of 50 rijden.
Als die riemen langere tijd in dezelfde positie staan(gebogen om de tandwielen) kunnen haarscheurtjes ontstaan en dat willen we niet hebben.
Roest zal op deze manier ook niet optreden bovendien maak ik veelvuldig gebruik van WD40 een multi-spray die smeert,water verdrijft en roest voorkomt

nofear02
09-04-2007, 09:32
Heey Onno, dat is interessante kost. Inderdaad rij ik ook elke 2 a 3 weken even. Maar zou het nog uitmaken als je wagen in een verwarmde garage staat, dat het veel minder vroeg begint te roesten? Jij hebt echter goede reslutaten met die WD40? Dat is toch teflon? Ik heb ook zo'n spuitbusje. Supergoed spul voor van alles en nog wat. Maar spijt jij dat gewoon op dat tandwiel? of spuit je er je riem mee in, binnenkant ook? De riemen zijn zeeeker belangrijk ja

Beach58
09-04-2007, 09:43
Ik spuit dat niet direct op de riemen en tandwielen(daar kan je trouwens bijna niet bij komen die draaien aan de voorkant van de motor).
Ik spuit de motor/motorruimte schoon en als de boel dan opgedroogt is nevel ik de WD40 over de motor(ruim).Het is wel wat vettig en ook brandbaar dus kijk uit met hete onderdelen zoals uitlaat en katalysatoren.Ik gebruik dit product al jaren en ben hier zeer tevreden over.
Als je dan de eerste keer na zo'n behandeling de motor start rookt het wel een beetje maar dat is niet erg en eenmalig, bovendien vindt ik het wel lekker ruiken.
Ik heb ook een verwarmde geisoleerde garage maar een stukje rijden is altijd beter.
Rust roest!
Er zit trouwens geen teflon in dit product

nofear02
09-04-2007, 11:50
En, wat zijn de antwoorden op mijn vragen? (hahahah)Je weet het niet he?Nee , ik zou het eigenlijk ook niet weten :D. Hoe krijg je roest weg daar op die tandwielen? met een staalborsteltje?? maar onno zegt dat je er niet bij kan. grote beurt; motor moet eruit; zal wel 5k eurie zijn. topsnelheid: 300? Nou jij weer :

ForzaFerrari
09-04-2007, 12:22
roest weghalen; klinkt raar, maar daar kan je toch cola voor gebruiken :S ..

admin
09-04-2007, 12:33
roest weghalen; klinkt raar, maar daar kan je toch cola voor gebruiken :S ...

Cola als roestweghaler is een mythe, zie http://www.meertens.knaw.nl/volksverhalenbank/lijst_lexicon.php?act=detail&volksverhaal_type=TM%206001

Er zit wel een beetje waarheid in: roest is immers basisch (oxide) en koolzuur/fosforzuur (zitten beiden in Cola) is zuur (goh). Dit heeft een zuurbase-reactie tot gevolg waarbij de roest zou kunnen verdwijnen. Dit zal echter nooit in zo'n tempo gaan dat dit echt nut heeft. En ik zou het zeker niet op je F uitproberen! ;

Beach58
09-04-2007, 15:49
Je moet proberen te voorkomen dat er roestvorming optreedt,als er toch roest aanwezig is dan GEEN cola(shame on you),maar ook de WD40 en een koperen borsteltje.
Echter bij de 355 kan je e r niet bij zonder de motor te demonteren en voor zover ik het kan beoordelen bij een Testa Rossa ook niet.
Ja en de topsnelheid who know's,ik weet zelfs niet hoe hard mijn auto loopt(zelf gemeten dan)

Roger_L
09-04-2007, 16:18
Een Ferrari Testarossa heeft na 20.000 km of twee jaar stilstaan een grote beurt nodig inclusief de snaren! Deze moet je dan vervangen.

Vraagstelling: Als blijkt dat er roest op de tandwielen zit, hoe verwijder je die dan?
Wat kost ongeveer een grote beurt voor een Testarossa?
Wat is de topsnelheid van een Testarossa (in goede conditie) inclusief Tubi Style Exhaust uitlaat.

Wie weet de juiste antwoorden

- Met roest op de tandwielen heb ik geen ervaring :)
- Een grote beurt (puur en alleen de beurt) kost ca. € 3.800,- (1 dag uitbouwen, kwartiertje riemen vervangen, kosten riemen, vloeistoffen etc, 1 dag inbouwen). Nadeel is dat tijdens de beurt andere dingen aan het licht komen die je in dat geval beter ook maar meteen kunt aanpakken (koppeling of zo), en zit je voor je het weet boven de € 5k
- Volgens de boekjes doet ie 290 km/h. Een tubi geeft ca. 5% extra vermogen, dus 14 kW erbij (294 kW totaal = 399.8 pk). Misschien haal je er 300 geijkte kilometers mee, je zult het moeten uitproberen met de TomTom in de auto en je weet het !

De beurt moet bij mijn weten iedere 30.000 km of 3 jaar (wat eerder is

nofear02
09-04-2007, 17:30
Tsjeeeeeee, wat een foto! :D. Pracht-gezicht! Echt mooi. Heel dat ding ligt eruit. Mooie beschrijving ook Roger; 2 dagen sleutelen in totaal om in 15 minuten een paar neiuwe riemen erom te doen. Wat kosten die riemen: nog geen 100 euro? Totaal 3.800 euro? Whoe-haaa-haa; wie zegt dat F-rijden niet duur is?? :D

Ramon.S
09-04-2007, 18:48
- Met roest op de tandwielen heb ik geen ervaring :)
- Een grote beurt (puur en alleen de beurt) kost ca. € 3.800,- (1 dag uitbouwen, kwartiertje riemen vervangen, kosten riemen, vloeistoffen etc, 1 dag inbouwen). Nadeel is dat tijdens de beurt andere dingen aan het licht komen die je in dat geval beter ook maar meteen kunt aanpakken (koppeling of zo), en zit je voor je het weet boven de € 5k
- Volgens de boekjes doet ie 290 km/h. Een tubi geeft ca. 5% extra vermogen, dus 14 kW erbij (294 kW totaal = 399.8 pk). Misschien haal je er 300 geijkte kilometers mee, je zult het moeten uitproberen met de TomTom in de auto en je weet het !

De beurt moet bij mijn weten iedere 30.000 km of 3 jaar (wat eerder is) Beurt is iets te duur. Vanaf € 2500,00 tot € 3500,00 inclusief BTW is schappelijk! Roestvorming wordt niet altijd gezien omdat de meeste garagebedrijven er gewoon nieuwe snaren op donderen, zonder goed te kijken.
Dit ontstaat meestal door een hogedrukreiniger en lang stil staan. Het risico is, zoals Guus het mij vertelde, dat de snaren dan kunnen gaan wippen. Je verwijderd het met een metalen electrische borstel. Afgelopen zondag heb ik er 302 km mee gereden! Hoger op de (goed geijkte) teller kwam hij niet. Roger je hebt helemaal gelijk maarre.. jij hebt zo'n ding he? duss jij kon het weten

Roger_L
09-04-2007, 19:08
Beurt is iets te duur. Vanaf € 2500,00 tot € 3500,00 inclusief BTW is schappelijk! maarre.. jij hebt zo'n ding he? duss jij kon het weten.

Ik dacht dat het een vraag was en geen quiz..

nofear02
09-04-2007, 20:29
Ik dacht dat het een vraag was en geen quiz...Misschien dat er nog een heel klein verschil in kan zitten tussen het ene en het andere bedrijf. Bij Kroymans zijn ze geloof ik wat duurder dan Forza, en misschien dat Guus nóg weer ietsje goedkoper is. Niks ten voordele van die of gene, de een heeft nou eenmaal bijv een mooi groot (duur) pand en een ander iets minder en geen personeel. Dat scheelt dan natuurlijk iets.
Maar de richtpijs/ prijs-range is duidelijk. En dat is toch interessante info. Het lijkt iets goedkoper te zijn dan een 355? kan dat? ik zal bij de 355 eens de vraag stellen aan onno

4RE
14-10-2007, 16:34
Op een andere topic ook al geplaatst, maar hier een factuur van een flinke revisie en beurt van een USA 512M.
de 512M blijft apart met zo weinig exemplaren.
op http://www.red-headed.com/index2.html
is een mooie database.

CIA