View Full Version : Vakanties in Italië met Ferrari
nofear02
09-02-2007, 13:10
Ben je met je Ferrari naar Italië geweest, laat ons dan meegenieten van je reis! Vertel waar je allemaal geweest bent, wat voor accomodatie je had, en hoe de italianen reageerden op je F! En plaats foto's... :D.
IEDEREEN MAG VAN ZIJN REIS EEN EIGEN NIEUWE DRAAD MAKEN IN DEZE SECTIE! Dan kan iedereen in dát ene draadje reageren op d í e éne reis. Is hartstikke leuk
micha1980
04-03-2007, 00:48
afgelopen jaar heb ik met mijn moeder een reis gemaakt (geboekt via pharosreizen.nl) het was een 9-daagse vakantie genaamd: Mille Miglia.
ruim 4000 km afgelegd met het beestje :)
je rijgt eigenlijk de hele rit na, start in brescia, en eindigt wederom in brescia.
ik zal deze week eens wat foto's gaan inscannen en deze plaatsen met bijbehorende tekst/uitleg.
was een vakantie om nooit meer te vergeten
afgelopen jaar heb ik met mijn moeder een reis gemaakt (geboekt via pharosreizen.nl) het was een 9-daagse vakantie genaamd: Mille Miglia.
ruim 4000 km afgelegd met het beestje :)
je rijgt eigenlijk de hele rit na, start in brescia, en eindigt wederom in brescia.
ik zal deze week eens wat foto's gaan inscannen en deze plaatsen met bijbehorende tekst/uitleg.
was een vakantie om nooit meer te vergeten.
Ik ben benieuwd naar je eind tijd. Zat je in de buurt van Moss en Jenkins of heb je dat je moeder niet aangedaan? ;)
Klinkt als een prachtige rit Micha, ben zeer benieuwd naar de foto's
Oscarvgb
25-05-2008, 14:49
Lieve Mensen.
Over 4 weken hoop ik met mijn vrouw met onze 360 spider 9 dagen de "grande strada delle dolomiti " te rijden.Heeft iemand nog tips en /of adviezen enz
Alvast bedankt
Gr Oscar
nofear02
25-05-2008, 22:44
Lieve Mensen.
Over 4 weken hoop ik met mijn vrouw met onze 360 spider 9 dagen de "grande strada delle dolomiti " te rijden.Heeft iemand nog tips en /of adviezen enz
Alvast bedankt
Gr OscarGa je helemaal rijdend vanuit nederland, of ga je eerst een stuk met de trein Oscar? Ga je alleen naar de dolomoti, of ook nog ff naar Maranello?
Ik zou ook wel eens naar italië willen rijden met de F maar hoe zit dat met de trein.
Is hier meer online info over te vinden. En bijkomstig vertrek ik uit België, misschien is er enkel info over vertrek uit NL. Die info mag natuurlijk ook gerust komen :-)
Groetjes,
K
Kinnie, probeer eens op www. treinreiswinkel.be daar geven ze een aardige info.
Rob
nofear02
27-05-2008, 00:32
Ik zou ook wel eens naar italië willen rijden met de F maar hoe zit dat met de trein.
Is hier meer online info over te vinden. En bijkomstig vertrek ik uit België, misschien is er enkel info over vertrek uit NL. Die info mag natuurlijk ook gerust komen :-)
Groetjes,
KZie ook www.dbautozug.de
of ook http://www.autoslaaptrein.nl/nl/index.html
dat is dan opstappen in Dusseldorf (de) of den Bosch (nl).
ff uit mijn hoofd, vanuit dusseldorf naar verona of zoiets:
€ 199,- per auto enkele reis
€ 140,- voor de couchette p.p. (verplicht te boeken, volgens mij enkele reis)
.
TestaRossa
16-07-2008, 23:53
Vorig jaar met de Testarossa in Italië geweest, schitterend, die reacties van de mensen als ze een Ferrari zien.
De mooiste reactie was aan de Zwitsers/Italiaanse grensovergang Piaggio di Valmara aan de linkeroever van de Lago Maggiore, daar werden we aangehouden door de douane.
Ik hield de papieren al bij de hand, kwam er een enthousiaste douanier naar me toe gelopen en begon direct al een aantal vragen te stellen over welk bouwjaar de Testarossa was en dat hij er mooi uitzag enz. ondertussen kwamen er al wat meer douaniers aangelopen en zelfs eentje maakte wat foto's met z'n telefoon, toen we na een leuk gesprek weer verder konden rijden merkte ik eigenlijk pas op dat we de papieren helemaal niet hadden hoeven laten zien, daar werd niet naar gevraagd.
Bij het wegrijden werd ons nog een goede reis gewenst en dat we voorzichtig moesten zijn met de Ferrari......geweldig.
Even later kwamen we aan bij een tankstation op zeer dun bevolkte autostrada richting Milano, daar stond verder geen enkele auto aan de pomp (zeer zelden voor Hollandse begrippen)
Ik was nog niet uitgestapt kwamen al 2 pompbedienden naar buiten gesneld om te helpen, nou ja eentje dan want de ander was bezig om foto's te maken en vroeg of hij eens erin mocht zitten, dat was natuurlijk geen probleem, na nog wat fooi gegeven te hebben kon die hun dag niet meer kapot.
Dit waren toch wel de meest extreme reacties, voor de rest veel duimen omhoog en foto's van enthousiastelingen.
In elk geval dusdanig dat ik dit in Nederland nog nooit zo had meegemaakt, het verschil tussen de temperamentvolle Italianen en de nuchtere Nederlanders dus.
Vervolgens via Monaco gereden maar daar is het natuurlijk weer heel anders, daar val je met een Testarossa helemaal niet op.
Dit jaar, dwz over 2 weken, is de bedoeling om eindelijk toch eens richting Maranello te rijden, ben benieuwd.....
Die Duitse trein, dat werkt zo:
Is mij wel bevallen maar het kost wel veel tijd (14 uur Dusseldorf - Innsbruck). Als je rijdt ben je stuk sneller. Leuk als je met een gezelschap bent - maar in mijn eentje of met partner zou ik rijden.
Onno
TestaRossa
13-08-2008, 22:59
Ben vorige week met de Testarossa in Maranello geweest, schitterende rit !
Via Zwitserland (Gotthard tunnel) tot Maranello, op de bovenste verdieping van het Planet Hotel (recht tegenover Ferrari fabriek) overnacht met mooi uitzicht op Pista di Fiorano, 's morgens vroeg waren ze al met verschillende Ferrari's ah testen op het circuit,
Museum bezocht met een schitterende 288 GTO met maar 210 km op de teller, nooit in het echt gezien en diverse Ferrari winkeltjes (wel met airco) bezocht.
De dag daarna richting Monaco gereden, dan kom je door talloze tunneltjes......schitterend met een Tubi uitlaat, dan voel je je net een klein kind in de ballenbak, haha.
In Monaco zelf is natuurlijk ook het e.e.a. te zien, daar een fijn hotel genomen en van daaruit weer richting de Mont Blanc (natuurlijk daar ook door de ballenbak...euh tunnel)
Schitterende en probleemloze rit, het zijn toch 3000 km en je weet het maar nooit, zeker met die hitte (38ºC) in het zuiden.
De airco deed het dit jaar voortreffelijk en dat was daar geen overbodige luxe.
De hele reis eigenlijk maar weinig Ferrai's tegengekomen, opvallend dat in de buurt van Maranello toch inderdaad meer Ferrari's rondrijden maar iets verder geen een meer.
En dan natuurlijk in Monaco daar krioelt het van de Ferrari's (en anderen) maar geen Testarossa.........
De hele trip was zeker de moeite waard.
nofear02
14-08-2008, 01:09
Waaauuuw Armand! Fantastisch. Wat een reis. Prachtig man. Het doel is mooi, maar het hele rondje is gaaf, met ook Monaco erbij. Nou, jij moet een hele gave vakantie gehad hebben! Leuke foto's. Je wagen toch even ''thuisgebracht''. En daarna weer bij jezelf ''thuisgebracht''.
Terwijl je vorig jaar ook al met je F naar Italie was geweest. Dat was dus blijkbaar goed bevallen. Nu ook weer italianen meegemaakt die je wagen komen bewonderen en aardig doen tegen je?
Dank voor je bericht en de foto's!
Dat moet inderdaad een schitterende rit geweest zijn Armand!!
3000 km is natuurlijk een behoorlijke afstand, maar in zo'n Testarossa moet dat natuurlijk geweldig zijn. Zeker als je via de Gotthard tunnel naar Maranello rijdt om vervolgens nog eens in Monaco te stoppen.
Ook nog ergens een mooie pas genomen, of voornamelijk alleen maar over de snelweg gereden?
nofear02
15-08-2008, 14:12
Zie ook www.dbautozug.de
of ook http://www.autoslaaptrein.nl/nl/index.html
dat is dan opstappen in Dusseldorf (de) of den Bosch (nl).
ff uit mijn hoofd, vanuit dusseldorf naar verona of zoiets:
€ 199,- per auto enkele reis
€ 140,- voor de couchette p.p. (verplicht te boeken, volgens mij enkele reis)
.Hier een oud krantenartikeltje:
.
beemer_007
12-09-2008, 01:23
Een kleine tip voor wie een leuk reisje wel ziet zitten :
http://www.wellness-travel.nl/reis/drive_your_own_ferrari&tabnr=2
nofear02
25-10-2008, 21:35
Lekker artikeltje :). stond in de krant vandaag:
.
Andretti Molletti
16-08-2011, 23:38
Ook even op de koffie geweest in Italië :
http://i55.tinypic.com/17a7t1.jpg
:-D
Ook even op de koffie geweest in Italië :
Daar hoor ik graag het verhaal bij. Museum en Fiorano bezocht??
Altijd goed. Ik ben in september weer in Maranello. Nooit gedacht dat ik nog eens een pelgrim zou worden. :)
Onno
Andretti Molletti
17-08-2011, 15:57
Daar hoor ik graag het verhaal bij. Museum en Fiorano bezocht??
Everything my friend!!!
http://i56.tinypic.com/31277f4.jpg
http://i52.tinypic.com/2d0m82u.jpg
Het blijft leuk om je eigen auto op historische plaatsen te fotograferen :-) En het is fantastisch om zo'n reis met je auto te maken. Heb je veel kilometers gemaakt tijdens de vakantie?
Everything my friend!!!
[
Super gaaf hè met je eigen F in de F-kerk. Ik hoop dat ook in de komende jaren eens te doen met een groepje F's van NL naar Maranello maar ik kan dat mijn gezin nog niet aan doen. Komt vanzelf..
Altijd mooi om je eigen Ferrari op de bijzondere locaties in Maranello op de foto te zetten.
Naar Italië gereden met de Ferrari of met de autotrein mee geweest?
Bedankt voor het delen!
Andretti Molletti
18-08-2011, 21:00
Zelf gereden natuurlijk :-D
Ik ben automan door en door... altijd met Alfa's in de weer geweest en soms gedroomd van Ferrari's.. maar o zo onhaalbaar....
Tot je op een dag wakker wordt en er een hoop in je leven is gebeurt. En dan denk je (ik iig ;) ) ik wil nog dit en dat en als automan zou ik ... en toen heb ik zonder gezond verstand te gebruiken een Ferrari gekocht (even simpel gezegd ;) ;)
Tja en dan wil je met die Ferrari naar het beloofde land... voor de fabriek staan etc etc..
Ik heb elke meter zelf gereden en het viel reuze mee: comfortabel, verbruik van 8,5 en nadat ik zelf groot onderhoud heb gedaan heeft zij geen slag gemist en prachtig gelopen de hele reis!! En daar ben ik best trots op en gelukkig mee natuurlijk. Weer een wens in vervulling gegaan :-D
http://i51.tinypic.com/28hpw6w.jpg
Geweldig! Voor mij precies hetzelfde, fan sinds geboorte, ook Alfa's gehad en ook nooit gedacht dat het zou lukken.
Ik werkte in Mali toen ik mijn 550 kocht, dus bijna nooit in Europa. In 21 dagen dat ik in zomer 2007 in Europa was heb ik toen 8.000km op de teller gezet. En Maranello was het hoofddoel natuurlijk! Wat een zomer was dat. <zucht gelukzalig>
Onno
Andretti Molletti
18-08-2011, 21:38
Prachtig Onno!!
We hebben iets om op terug te kijken, iets moois!
Leuk hoor!!!
wesleyruytrmn
18-08-2011, 21:41
Zelf gereden natuurlijk :-D
Ik ben automan door en door... altijd met Alfa's in de weer geweest en soms gedroomd van Ferrari's.. maar o zo onhaalbaar....
Tot je op een dag wakker wordt en er een hoop in je leven is gebeurt. En dan denk je (ik iig ;) ) ik wil nog dit en dat en als automan zou ik ... en toen heb ik zonder gezond verstand te gebruiken een Ferrari gekocht (even simpel gezegd ;) ;)
Tja en dan wil je met die Ferrari naar het beloofde land... voor de fabriek staan etc etc..
Ik heb elke meter zelf gereden en het viel reuze mee: comfortabel, verbruik van 8,5 en nadat ik zelf groot onderhoud heb gedaan heeft zij geen slag gemist en prachtig gelopen de hele reis!! En daar ben ik best trots op en gelukkig mee natuurlijk. Weer een wens in vervulling gegaan.
Amen! Wat een droom die in vervulling gaat. Hoop zelf ook zo'n verhaal te hebben ooit!
grandioos, ben zelf ook nog op de koffie gweest:):);)
Rob,
sharknose67
18-08-2011, 23:21
....gedroomd van Ferrari's.. maar o zo onhaalbaar....
Waar ken ik dit van??? :D:D:D Ik hoop snel hetzelfde te doen, het levert zulke mooie herinneringen en plaatjes op. Een must in mijn ogen.
We hebben iets om op terug te kijken, iets moois!
Waar ik vooral altijd naar terugkijk is die verbogen nummerplaat op die tweede foto, LOL! Had ik mijn auto mooi gewassen bij het hotel in Cortona, trok ik de plaat in de pretzel toen ik van de oprit reed. Later is de plaat dus ook wat hoger gemonteerd.
Blijft irritant, het is verder een mooie foto. :)
Onno
sharknose67
19-08-2011, 11:14
Waar ik vooral altijd naar terugkijk is die verbogen nummerplaat op die tweede foto, LOL! Had ik mijn auto mooi gewassen bij het hotel in Cortona, trok ik de plaat in de pretzel toen ik van de oprit reed. Later is de plaat dus ook wat hoger gemonteerd.
Blijft irritant, het is verder een mooie foto. :)
Vroeg me al af of je toevallig een paaltje een zoentje had gegeven ofzo. Valt inderdaad direkt op. Dat is jammer want het is een prachtige foto.
Vroeg me al af of je toevallig een paaltje een zoentje had gegeven ofzo. Valt inderdaad direkt op. Dat is jammer want het is een prachtige foto.
Twee opties: digitaal oppoetsen, of terug naar Cortona. Is niet echt een moeilijke keuze, eigenlijk. ;)
Onno
Knooifrans
19-08-2011, 19:55
Tja dat is ook nog eens mijn droom,ben wel elk jaar in Italie maar dan met de camper maar toevallig vanmiddag besloten om dit volgend jaar toch echt met de 308 te gaan doen, kan bijna niet wachten tot het zover is........wordt vervolgd:)
groet Andre
Twee opties: digitaal oppoetsen, of terug naar Cortona. Is niet echt een moeilijke keuze, eigenlijk. ;)
Onno
Eerst even een beetje van Photoshop, daarna gewoon terug gaan tijdens de vakantie ;)
berrie355
20-08-2011, 12:41
Mooie verhalen heren en inderdaad een must voor elke F-bezitter.
Het is een geweldige ervaring.
Andretti Molletti
29-08-2011, 23:40
Geen Tv kwaliteit maar wel een leuke indruk van de bergweggetjes in Italia... :-D
http://www.youtube.com/watch?v=3QbucyEycSY
Geweldig GeNoTeN :-D :-D
martinos
30-08-2011, 19:06
Op zich leuk filmpje, maar vrij laag gefilmd, de camera had iets naar voren en hoger gemoeten denk ik. Of buiten vastgeplakt aan de auto, dat zou helemaal gaaf zijn ;-)
Maar evengoed alle respect dat je met de auto die kant op bent geweest (ik wil nog...) en leuk dat je het online hebt gezet ;-)
grandioos, ben zelf ook nog op de koffie gweest:):);)
Rob,
Blijft mooi he Rob zo'n 208 GTB poeh hee.................
micha1980
11-02-2012, 12:13
Mensen, mits mijn gezondheid het toelaat, ga ik dit jr voor de 3e maal met de 308 naar Italie. Ik zal in de maand september vertrekken!
Mensen, mits mijn gezondheid het toelaat, ga ik dit jr voor de 3e maal met de 308 naar Italie. Ik zal in de maand september vertrekken!
Ik gun het je van harte Micha! Wat zou ik graag mee gaan, maar dat lukt me voorlopig nog niet.
Ga je met je pa of met je vrouw?
sharknose67
11-02-2012, 21:26
Ik hoop ook van ganser harte dat je gezondheid het dan toelaat. Wel plenty foto's maken hè!!
Ik hoop dit ook snel een keer te gaan doen. De 308 voor de oude poort op de foto is toch een beetje een must.
sharknose67
12-02-2012, 19:15
Ja Ben, dat bedoel ik. Moet toch over niet al te lange tijd gaan gebeuren.
Gezamelijk ritje plannen met de 308jes
micha1980
13-02-2012, 11:51
De vakantie staat gepland voor de 1e week van September. We starten in Brescia, dan richting Rome en weer terug naar Brescia. Dit jaar ga ik wederom met mijn moeder(voor de 3e maal). De vrouw blijft thuis met de kindjes.
Lijkt me idd ook erg leuk om zo'n rit te doen met enkele vrienden ;-p
Wat betreft mijn gezondheid; vandaag mri scan gehad, over 2 dgn de uitslag(zal wel goed komen).
vandaag mri scan gehad, over 2 dgn de uitslag(zal wel goed komen).
We duimen voor je!
Onno
We duimen voor je!
Onno
Hoop ook op een goede uitslag voor je.
430driver
13-02-2012, 20:28
+1
Mrs.Spider
15-02-2012, 12:08
+1
Mischa uitslag binnen???
En doe je moeder de groetjes van ons.
micha1980
15-02-2012, 15:38
Mensen de uitslag was negatief(goed nieuws dus)!!!! Dankjullie voor de berichtjes!!!
Gr. Van een zeer opgeluchttte en blije Micha
Fabuleus! Gefeliciteerd!
Onno
wesleyruytrmn
15-02-2012, 18:28
Zoals ik op Facebook al zei; hartstikke goed nieuws!! Top!
Gefeliciteerd Micha. Nu wordt het een extra leuke komende tijd.
jutenjul
15-02-2012, 19:31
goed om te lezen dat het goed gaat
veel pezier in Italie
Michel.
martinos
15-02-2012, 20:28
Mooi Micha, gezondheid is nog altijd belangrijker dan auto's ;-)
sharknose67
15-02-2012, 23:50
Mensen de uitslag was negatief(goed nieuws dus)!!!! Dankjullie voor de berichtjes!!!
Gr. Van een zeer opgeluchttte en blije Micha
Zoals ook al op FB: Super goed nieuws Micha. Veel sterkte met je herstel. Ik denk dat ik me enigszins kan voorstellen hoe opgelucht jullie zijn.
Gefeliciteerd en een fijne vakantie in Italie!
micha1980
12-03-2012, 19:26
De kogel is door de kerk, vakantie is geboekt ;-p op eigen 'houtje' hotels geboekt. We vertrekken 3 sept en komen de 12e sept terug. Starten in Brescia, San Marino, Assisi, Rome, Bolsena, Sienna, Florence en eindigen weer in Brescia. Kan niet wachten tot sept mensen, met de 308 weer naar Italie
pkiewiet
12-03-2012, 19:29
Prachtig Micha, weer iets om naar uit te kijken....
Pascal
micha1980
12-03-2012, 19:31
Prachtig Micha, weer iets om naar uit te kijken....
Pascal
Zekers Pascal, na een slechte start in 2012...
wesleyruytrmn
12-03-2012, 19:50
Klinkt goed Micha!! Inderdaad, na een slechte start hopende er nog een heerlijke zomer van te maken! Zie je jezelf al gaan door de bergen? Mooi man!
Zo te lezen een leuke trip uit gezet, nu nog wachten tot september.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.