PDA

View Full Version : Ervaringen met F-onderdelen leveranciers..

nofear02
20-03-2008, 00:46
In de internationale sectie heb ik deze draad ooit gemaakt:

http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=989 ,

en dat is een heel waslijstje geworden.

Maar zijn er nou members hier die al ervaringen hebben met bepaalde leveranciers? Niet om nou hier bedrijven te gaan zitten afbreken, maar zijn er misschien wel dingen waar anderen op moeten letten, wat je door wil geven, of wil je tips geven wat een prettig bedrijf is, die t goed doen, etc? Zoals: heb je zelf wel technische kennis nodig, of leggen ze t goed uit aan de telefoon of via mail, doet een bedrijf veel aan mail, wel of niet snelle levering, wel of niet nette levering, volgens belofte, prettige mensen, voel je je serieus behandelt, nette prijzen, gaat t per post of moet je t afhalen, hoe gaat de betaling, etc?

Kortom: ervaringen die je wil delen?

Kingpin328
20-03-2008, 22:41
Tot dusver heb ik goede ervaringen gehad met Hill Engineering, Superformance en natuurlijk Maranello Concessionaires, oftewel de (voorheen) formele Ferrari onderdelen-snoepwinkel in Engeland.

MAAR - ik heb inmiddels ook 2 keer zaken gedaan met Sjoerd van Rare Parts uit Westervoort, en toen ik daar laatst na een telefoontje een inmiddels zeldzame ontstekingscomputer (Magneti Marelli MED 806A, electronica uit de steentijd) ging halen, lag deze keurig klaar, met bij de factuur een F-Chat.eu FLYER! Dat vind ik nou klasse en best een vermelding waard hier.

Ik had verder weinig tijd dus niet echt rondgekeken, mijn ongetrainde oog meende een Lancia Aurelia, mintgroen, fonkelende Borrani's ongetwijfeld, buiten te ontwaren. Binnen zag ik iets van een klassieke Lambo en meer mooi spul, echt een adresje voor de ware liefhebbers denk ik.

308ROB
21-03-2008, 00:48
Persoonlijk zeer goede ervaring met Superformance altijd snelle levering b.v. dinsdag een order geplaatst en donderdags alles binnen en niet alleen bij klein spul.
mensen daar denken ook met je mee als je wat vergeet te bestellen wat er ook bij hoort, dan e-mailen ze je, of het zit er al bij in de verzend doos.

Rob,

nofear02
21-03-2008, 07:48
... inmiddels ook 2 keer zaken gedaan met Sjoerd van Rare Parts uit Westervoort, en toen ik daar laatst .... ging halen, lag deze keurig klaar, met bij de factuur een F-Chat.eu FLYER! ....., echt een adresje voor de ware liefhebbers denk ik.Hey dat is leuk! klinkt goed Bram. Tof ook dat het systeem met de flyers echt wordt toegepast. Ja zo hoort het, daarom zijn ze ook 'helper' van de site. Dat is de deal die ik met de mensen/bedrijven maak. Komt verder geen geld aan te pas hoor (iedereen die denkt dat de banners 'sponsors' zijn die de site betalen; ûh-ûh... (niet dus, ik betaal alles zelf; het gaat erom dat we blijven groeien en nieuwe members er continu bij blijven krijgen zodat we echt wat worden). Maar even terug naar Rareparts en sjoerd; is volgens mij een hele aardige peer ook nog. En kundig dacht ik. Zij zijn ook dealer van die Borrani wielen voor de Benelux en Duitsland. Wordt je ook niet zomaar dacht ik. Vind het toch fijn om te horen dat er ook een nederlands bedrijf is die ook goeie f-spullen levert en het goed doet. 'n klein beetje nationalistisch mag toch wel? n beetje extra helpen/in de gaten houden en zorgen dat zij ook een boterham verdienen vind ik wel fijn (ben natuurlijk zelf ook maar een zelfstandig ondernemertje dus ik weet hoe het werkt).

Dus allemaal: ook ff Rare Parts bellen of mailen als je wat nodig hebt :) : http://www.rareparts.nl/rp2/default2.asp

Maranello
04-07-2008, 10:58
Van mijn 550 Maranello ziet het dashboard er niet zo top uit. Het leer langs de rand onder de voorruit is gekrompen, waardoor de nieten zichtbaar zijn. Dat speelt ook bij het deel waar de toerenteller etc inzitten. Schijnt een veel voorkomend probleem bij een 550 te zijn.
Door het bedrijf waar ik de auto heb gekocht is er iets opgeplakt, waardoor e.e.a. er acceptabel uitzag, maar dat laat los door de warmte als de zon er op staat en is dan niet meer vast te krijgen.

Uiteraard bestaat de mogelijkheid het hele dashboard te laten demonteren, opnieuw te bekleden en weer te monteren tegen de hoofdprijs.

Heeft iemand een suggestie resp ervaringen met een bekleder die dit op een goede manier aankan?

Of een andere suggestie voor een nette oplossing?

v-barchetta
04-07-2008, 11:48
Heeft iemand een suggestie resp ervaringen met een bekleder die dit op een goede manier aankan?

Of een andere suggestie voor een nette oplossing?

Hallo Pim,

Ik heb zelf een goede ervaring met beklederij v/d Werf in Leiden( www.deautobekleder.nl )

Daar heb ik het voor mijn eigen Mondial die ook hetzelfde euvel heeft op het dashboard eens nagevraagd wat het kost en dat viel best mee....

Ze kunnen verders heel netjes bekleden, hebben pas 2 Rolls Royces van een kennis gedaan en dat ziet er heel fraai uit.

Het bedrijf zit in Leiden dat is niet ver bij jouw vandaan vanuit Wassenaar....

Ik hoop dat je iets aan mijn tip heb, anders veel suc6 met het dash.

Groet,

Vincent

nofear02
04-07-2008, 12:01
Verder heb je natuurlijk Henk van Lith met zijn www.carinteriors.nl. Die doet top-klassiekers van binnen en buitenland. Staat ook altijd in de Gli Amici. Is FCN-lid. Rijdt zelf in een blauwe 308.

Michele
05-07-2008, 00:57
Firma Van Straaten in Woerden. Hebben ook diverse winnaars van Het Loo gedaan.

nofear02
05-07-2008, 04:57
Firma Van Straaten in Woerden. Hebben ook diverse winnaars van Het Loo gedaan.website? (edit: leuk artikel gevonden: http://www.adversus.nl/lifestyle/people/vanstraaten/index.html )
.

Michele
05-07-2008, 12:44
Nee, geen website, Conrad is nogal van de ouderwetse en hij heeft werk zat.

stucmania
28-03-2009, 10:44
ik kwam ook nog iets tegen of het wat is geen idee
maar aan de site te zien moeten zij wel het 1 en ander hebben

http://www.eurospares.co.uk/breaking.asp?M=1&G=

Steven
28-03-2009, 23:52
ik kwam ook nog iets tegen of het wat is geen idee
maar aan de site te zien moeten zij wel het 1 en ander hebben

http://www.eurospares.co.uk/breaking.asp?M=1&G=

eurospares is bij de meeste wel bekend als een van de grootste leveranciers.
af en toe een gebruikt deel maar heel veel nieuw voor veek modellen.

ikzelf heb voor de werken aan de motor heel wat weggehaald daar maar ook voor de gele.
geef je ze je btw nr dan betaal je geen btw, scheelt ook weer een paar centen

Alfer
29-03-2009, 21:48
Mijn ervaring is dat Eurospares voor de meeste typen de grootste F-parts leverancier in Europa is, echter dat Superformance (alleen 246, 308, 328, 348 en 355) ook veel heeft en relatief goedkoop is.

Flinch
07-07-2009, 00:23
Ik moet een fuseehoesje vervangen. Nu ben ik afhankelijk van Eurospares. Claudio heeft nooit echt veel haast of zin om te communiceren :p
.

8valve
07-07-2009, 02:02
En Claudio heeft nooit echt veel haast of zin om te communiceren :-p

Het is een VERSCHRIKKELIJKE tent om mee te moeten communiceren!!!! Maar ze hebben wel veel, dus ergens ben je soms van ze afhankelijk. Alhoewel ik Dennis McCann in de VS ook erg goed vind, evenals Daniel van Ricambi in de VS.
Maar meestal slaag ik gewoon bij Tom en Paul in het magazijn bij Kroymans.
Of probeer voor de V12 Arie Mandemakers ook eens.
Mooi werk hoor! Gr. Mick

Kristof8
07-07-2009, 13:21
en omdat de eerste batch onderdelen pas over een week binnenkomt ben ik maar aan de motorruimte begonnen.

Ik moet alleen nog wat slangen plaatsen/vervangen voor het ventilatiesysteem en een beetje poetsen. Dan is de engine bay helemaal klaar voor een nieuw huwelijk met de motor en bak.

Ik moet trouwens nog een fuseehoesje vervangen, maar dat komt na de inbouw wel. Echt balen dat ik zoveel klein spul mis, anders had de 400 allang gereden. Nu ben je zo afhankelijk van Eurospares. En Claudio heeft nooit echt veel haast of zin om te communiceren :-p

gisterenmiddag gebeld met Colin van Superformance met de vraag om een aanbieding te maken met de onderdelen die zij voorstelen om te vervangen bij mijn Mondial en gisterenavond had ik het voorstel al gekregen, da's pas communicatie

.

Racing-Baker
08-07-2009, 12:20
mjah, blijkbaar ben ik dan ook niet de enige :)
had wat service onderdel besteld voor de Mondial, de BB en mijn 308 en had tot 3x duidelijk toe gezegd dat ik zeker geen luchtfilter nodig had (voor mijn 308) en rara; toch een luchtfilter. en dan nog natuurlijk andere delen die ik uitdrukkelijk WEL besteld had (spanrollen BB, kleine riemen BB en Mondial) krijg ik dan niet!!!!

Racing-Baker
08-07-2009, 12:25
oja, had ook eens een linker (binnen) deurklink nodig omdat er een pinnetje was gekraakt.
had heel uitdrukkelijk gezgd dat het om de LINKERkant ging, de bestuurderskant van een LHD en wat kreeg ik ??? de rechterkant!! gelukkig kon ik het pinnetje overzetten maar dat was nog eens een "eurospares-foutje"...

Flinch
08-07-2009, 12:50
ik ben nu heen en weer aan het emailen met die druif Claudio. Wat een raar bedrijf zeg. Dit soort dingen moet ik dan wel doorspelen naar de CEO van Continental Parts, die weer eigenaar is van Eurspares. En mr Singh zit nu eenmaal in mijn netwerk. Anders hebben niet alleen Enzo en ik er last van, maar er zijn nog vele andere projecten die deeltjes nodig hebben. En we moeten elkaar een beetje beschermen nietwaar.

Kristof8
08-07-2009, 13:02
als ik dit allemaal lees zal ik niet twijfelen en direct bij superformance bestellen

Toon
09-07-2009, 05:03
Ik bestel mijn onderdelen vooral bij Ricambi en TRutlands en heb daar zeer prettige ervaringen mee. Ook superformance vind echt heel goed.

Wie ik ook erg goed vind is Maranello Concessionaires Limited. Ze hebben een nieuwe website en de communicatie met ze is super.

Voor gebruikte onderdelen loop ik wel eens binnen bij Dennis McCann, die zit vlak bij mij en heeft een fabriekshal aan originele onderdelen. Echt een snoepwinkel...

Gr Toon

Alfer
09-07-2009, 16:19
Ik bestel mijn onderdelen vooral bij Ricambi en TRutlands en heb daar zeer prettige ervaringen mee. Ook superformance vind echt heel goed.

Wie ik ook erg goed vind is Maranello Concessionaires Limited. Ze hebben een nieuwe website en de communicatie met ze is super.

Voor gebruikte onderdelen loop ik wel eens binnen bij Dennis McCann, die zit vlak bij mij en heeft een fabriekshal aan originele onderdelen. Echt een snoepwinkel...

Gr Toon

In de VS zitten nog al wat parts leveranciers, maar die zijn een heel stuk duurder dan de Europese.
Maranello Concessionaires heeft dezelfde prijzen als Eurospares maar helaas niet zo'n duidelijke zoek site met plaatjes.
gr. Menno

Kristof8
09-07-2009, 17:06
heeft iemand ervaring met lascuderiarossa.com?

IPF
09-07-2009, 17:12
Heb ze wel eens wat gevraagd, kreeg snel en volledig antwoord. Heb echter nog niets besteld, maar ze hebben een enorme hoop onderdelen, o.a. nieuw en NOS geloof ik.

In bijgaande post vind je o.a. prijslijst die ik voor 328-onderdelen van ze kreeg (neem aan dat zoiets ook voor Mondials hebben): http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=78428&postcount=15

heeft iemand ervaring met lascuderiarossa.com?

Steven
06-10-2009, 19:57
in tegenstelling tot sommige andere bekende online shops is het bij superperformance nog wél de klant die voorop staat.

Had ik voor de 308 nieuwe keppen besteld en geleverd gekregen, bleek een paar dagen later dat ik één inlaatklep te kort kwam. Overal gezocht maar helaas, het waren er toch echt maar 7

Dus Superperformance een mailtje gestuurd met het verhaal. Zonder verder gezeur vandaag het bericht dat ze per express een klep nasturen.

Dat is wat je noemt toch echt service he!
Zegt het voort.

sharknose67
06-10-2009, 23:33
Gelukkig bestaan er nog zulke zaken. Voor hetzelfde geld (of eigenlijk meer :)) kun je "gewoon" een klep nabestellen; nee hoor meneer we hebben er echt 8 verstuurd. Altijd fijn als klusser om een vertrouwd adres te hebben.

elentinos
09-10-2011, 17:14
Ik heb een akkefietje met Superperformance. Ik heb een onderdeel voor mijn afgebroken buitenspiegel besteld en met CC betaald. Na 3 weken nog steeds geen onderdeel in de bus, dus maar een herinneringsmail gestuurd. Geen reactie, dus maar even gebeld. Ze zouden het uitzoeken en ik zou worden teruggebeld. Niet dus. na 4 weken nog een herinnering gestuurd met een iets scherpere toon. Nu wel reactie dat het onderdeel 1 dag na mijn bestelling is opgestuurd en dus waarschijnlijk is zoekgeraakt in de post. Kan gebeuren. Ze zouden direct een nieuwe opsturen, maar daar wacht ik dus nu alweer 1,5 week op. Ik begin het vertrouwen te verliezen in die tent. Raar, want ik lees alleen maar positieve verhalen over ze... Iemand vergelijkbare ervaringen?

elentinos
18-10-2011, 12:40
Ik heb het onderdeel vanmorgen bezorgd gekregen, 8 weken na de bestelling en verzending... Na een slechte start toch goed geholpen door de mensen van Superperformance. Dat de Royal Mail en/of TNT er een zooitje van maken kunnen zij ook niets aan doen...

petervg1
18-11-2011, 21:36
Ik heb goede ervaringen met Eurospares tot nu toe. Ik heb zelfs onderdelen teruggestuurd, omdat ik die zelf fout besteld had en die hebben ze gewoon gecrediteerd. Mijn contactpersoon is Harry.

Ik heb 2 maal iets besteld bij Superformance. De eerste keer had ik de onderdelen binnen 3 dagen in huis. Dit waren twee thermostaten. Deze hadden ze alleen in een bubbelwrap enveloppe verpakt. Helaas had deze enveloppe tijdens het verzenden ergens klem gezeten waardoor de voeten van de thermostaten krom waren. De levering van de 2e bestelling liet 10 dagen op zich wachten. Volgens Superformance lag dit ook aan de Royal Mail. Wanneer ik volgende keer iets bestelt bij Superformance, dan laat ik het liever via UPS versturen en verzoek ik hun de spullen goed te verpakken. Sommige delen zijn bij hun wel zeer voordelig t.o.v. andere leveranciers, maar let op de kwaliteit.

sharknose67
18-11-2011, 21:42
Gisteren mijn dynamo binnen gekregen van Superformance. Bezorgd na 2 dagen en ze waren zeer begripvol en geduldig toen ik wat problemen met de bank had!! Erg goed verpakt in dubbele doos met plenty bubbeltjes plastic. Verzonden via GLS, maar goed dat het geen vuurwerkpakket was :D:D:D.

308ROB
18-11-2011, 22:08
Persoonlijk heb ik goede ervaring met alle twee laatste keer de benzine balance pijp besteld op dinsdag en op donderdag middag was hij al binnen.
alleen vindt ik Eurospare wat duurder met de verzend kosten maar dan wel snel in huis.

Rob,

MrDino308GT4
12-12-2011, 23:13
Persoonlijk heb ik goede ervaring met alle twee laatste keer de benzine balance pijp besteld op dinsdag en op donderdag middag was hij al binnen.
alleen vindt ik Eurospare wat duurder met de verzend kosten maar dan wel snel in huis.

Rob,

Hoi Rob, je bedoelt die metalen buis die aan de onderkant de 2 benzinetanks met elkaar verbinden middels 2 grote benzineslangen aan iedere tankkant? Die buis is bij mij namelijk ook niet helemaal zuiver meer. De rubberslangen heb ik al, de buis echter nog niet. Dacht deze er een keer af te halen en door iemand na te laten maken. Maar als zij deze op de plank hebben liggen. Dan is dat een goed alternatief.

Overigens heb ik ook goede ervaringen met Superformance opgedaan. Ik heb er bijv.2 jaar terug 4 nieuwe wielen gekocht nadat 1 set was ontvreemd door "oudijzerdieven" en vorig jaar winter een nieuw stuurhuis. Alles werd keurig verpakt aangeleverd. Inmiddels met wat priegelwerk heb ik het stuurhuis begin dit jaar eveneens met nieuwe stuurkogels etc gemonteerd.

Groet Arian

308ROB
12-12-2011, 23:20
Arian, dat was inderdaad die buis, hij is erg dun dus als die beschadigd is dan kan je beter een nieuwe bestellen.
mijn komplete stuurhuis heb ik een paar jaar geleden helemaal laten reviseren omdat er bij de apk te veel speling op zat en toen gelijk de stuurkogels vernieuwd.

Rob,

MrDino308GT4
12-12-2011, 23:52
Ik ben dan blijkbaar niet de enige 308 geweest met te veel speling in het stuurhuis. Overigens was het in NL erg moeilijk aan een nieuw stuurhuis te komen. Kreeg toen ook het advies om een revisiebedrijf in te schakelen. Heb uiteindelijk besloten toen in Engeland te kopen en wat bleek het was met een paar dagen nieuw in huis. natuurlijk wel iets duurder als revisie maar goed wel alles nieuw. Wat dat betreft kunnen wij er dus weer jaren mee doen.
Groet Arian

308ROB
13-12-2011, 00:04
Eigenlijk is het simpel te repareren, meestal zijn de bussen die in het stuurhuis zitten versleten aan een kant en dat komt doordat het stuurhuis een ontwerp fout heeft n.L. aan de rechtsekant wordt het huis niet goed onder steunt.

Rob,

MrDino308GT4
13-12-2011, 21:52
Hoe bedoel je dat precies Rob? Het stuurhuis bij de Dino zit met, ik noem het maar halve maanbeugels, als een geheel strak tegen het schutbord aangeschroefd en vast is vast. Daar zit dan echt geen beweging in. Dat zal dus niet de oorzaak kunnen zijn. Zal toch eerder de tandheugel zijn waar beweging in komt bij draaien van het stuur en dat in combinatie met het duwen en trekken van het gewicht van het wiel bij naar links of rechts sturen (naar binnen trekken of naar buiten duwen. Ik denk eerder dat daardoor speling op de rechterbus zou kunnen ontstaan. Maar goed, als kantoorman ben ik ook niet echt de technicus die dat eenvoudig kan beredeneren. Groet Arian