View Full Version : Andere vakanties met de Ferrari...
nofear02
09-02-2007, 02:43
Ben je met de Ferrari naar andere landen op vakantie geweest; schrijf er hier dan wat over
Mijn Mondial 3200 ingeschreven en de volgende dag naar Zuid-Frankrijk gereden (Orpierre in de Vaucluse)
Van daar door de bergen naar Chamonix met oa de Col de la Madeleine op het parcours
In de afdaling liep het echter mis, de motor kreeg te kampen met een gebrek aan vermogen
Door de uitlaatbuizen nat te maken bleek dat de voorste 4 cilinders niet meer meewerkten
Aan een traag tempo, max 90 km/u toch nog ter plaatse geraakt en geprobeerd de oorzaak te vinden
Uiteindelijk heb ik de wagen toch naar de garage in Sion in de Valais (CH) moeten rijden
Daar hebben ze de 2 rotorarmen (126139) en de bougies vervangen, na een halve dag was de wagen klaar
Heel vriendelijke service maar aan een uurtarief van 169 CHF mag dat wel
Voor wagens van voor 1990 gaven ze wel 10% vermindering maar het totaal lag nog boven 1000 Francs
Ondertussen heb ik met mijn zonen nog een wandeling in het Mont Blanc massief gemaakt
Met 4 personen in de wagen, vol bagage, terug naar Belgie gereden, totaal 2480km
Hier enkele fotos, ook van de voorste bagage
De foto uit de bergen is van de Mont Blanc genomen van op het terras van de Refuge du Couvercle
Enkele foto's uit de showroom van Garage Zenith in Sion
ruben-ferrari
26-08-2009, 17:27
Mooie foto's!
Die 16M is echt nog gloed nieuw volgens mij zitten er nog hoesen om de stoelen heen. Erg mooi.
Enkele foto's uit de showroom van Garage Zenith in Sion
Geinig, daar is mijn 328 een tijdje in onderhoud geweest toen 'ie nog in Zwitserland was.
nofear02
26-08-2009, 20:20
Leuk Frank! dat klinkt én ziet eruit als een prachtig avontuurlijke reis! Die ga je niet gauw meer vergeten. Goed dat het allemaal nog goed gekomen is. Toffe trip! Dank voor je tekst en de foto's!
Racing-Baker
27-08-2009, 12:16
jij hebt zomaar direct naar het zuiden gereden? zonder eerst wat "test-kilometers" te rijden? :eek:
die garage heeft daar precies geen rommel staan hé? :) mooie gerief daar maar vast geen koopjes (?)
en hun uurloon is ook niet te min, wow !!!
Mijn Mondial 3200 ingeschreven en de volgende dag naar Zuid-Frankrijk gereden (Orpierre in de Vaucluse)
Voor wagens van voor 1990 gaven ze wel 10% vermindering maar het totaal lag nog boven 1000 Francs
Heel stoer om direct naar de Alpen te rijden zonder de F goed te kennen. Balen van 1000CHF maar wat een walchelijk uurtarief.... komen er alleen doktoren aan je auto werken?
Gelukkig alles weer o.k. en ongetwijfeld fantastich getoerd in de bergen.
zag je draad je nu pas,
mooie vakantie!
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.