PDA

View Full Version : Ferrari 60 Relay, Nederland, 17 apr 2007

ForzaFerrari
27-03-2007, 12:05
Laatste nieuws over 17 april, de dag waarop de estafette ter ere van de 60e verjaardag van Ferrari Nederland aan doet.

Dit jaar viert Ferrari haar 60 jarig bestaan met een wereldwijde estafette, waarbij een speciale baton, die de 60 belangrijkste momenten in de geschiedenis van het merk draagt, de wereld overgaat.
Deze estafette begon op 28 januari in Abu Dhabi, waar het toekomstige Ferrari themapark wordt gebouwd, en eindigt op 24 juni in Maranello in Italië, na een tocht door 50 landen in 148 dagen.

Dit internationale evenement vindt in Nederland op dinsdag 17 april plaats. Het zal bestaan uit een stoet van negentig Ferrari's. Op het programma staan o.a. een middagbuffet op een rivierschip in Deventer en de afsluitceremonie zal plaatsvinden in de Orangerie van Paleis Soestdijk, in aanwezigheid van Prins Bernhard jr. van Oranje (onder voorbehoud) en ZE Gaetano Cortese, Italiaans Ambassadeur in Nederland.

Voor deze gelegenheid zal een geschenk, dat symbool staat voor Nederland, worden overhandigd aan de Ambassadeur. Dit geschenk zal in juni in Italië worden geveild ten gunste van UNICEF.

Voor deze dag werden de twee Nederlandse distributeurs, Kroymans Hilversum en Munsterhuis SportsCars in Enschede, en de Ferrari Club Nederland verzocht om ieder dertig auto's samen te brengen die een goede historische afspiegeling zijn van de afgelopen zes decennia.

.

ForzaFerrari
27-03-2007, 14:46
De tour begint om 9:00uur in de buurt bij Hilversum, en een ander gedeelte begint op het Landgoed De Wilmersberg in De Lutte.
De route loopt van Enschede en Hilversum, via Deventer naar Paleis Soestdijk.
Verder details ontbreken nog maar het zal een tour van een hele dag zijn.

.

nofear02
28-03-2007, 17:51
Voor deze dag werden de twee Nederlandse distributeurs, Kroymans Hilversum en Munsterhuis SportsCars in Enschede, en de Ferrari Club Nederland verzocht om ieder [b]30 auto's samen te brengen die een goede historische afspiegeling zijn van de afgelopen zes decennia.

De tour begint om 0900 uur in de buurt bij Hilversum, en een ander gedeelte begint op het Landgoed De Wilmersberg in De Lutte.

De route loopt van Enschede en Hilversum, via Deventer naar Paleis Soestdijk
.Nou begrijp ik 1 ding niet; 30 auto's starten dan dus bij Kroy, en 30 starten er bij Munster, waar beginnen dan die 30 van de FCN?? Of zijn die nog extra verdeeld over kroy en mh, of rijden die op eigen gelegenheid naar Deventer, en dat vanaf dáár pas de 90 auto's naar Soestdijk gaan? In dat geval kan je de 90 auto's in colonne, dus pas vanaf 14.00u gaan bekijken en hoef ik 's ochtends niet te gaan.

Ik neem verder aan dat het parkeerterrein bij de rivier in Deventer afgesloten zal zijn en er geen toeschouwers kunnen rondneuzen.

Mag dat dan bij Soestdijk wel? Lijkt me eigenlijk ook niet. Dit trekt toch drommen mensen aan?? Of moet iedereen werken?

Erg onduidelijk allemaal hoor. Wellicht doen ze dat expres om inderdaad NIET drommen mensen aan te trekken. Hoe onduidelijker hoe meer mensen geen vrij gevraagd hebben van hun werk? + alle studenten gewoon keurig netjes op school zitten of huiswerk zitten te doen.... :D.
(Ik noem verder geen namen hé VU, IVO, PATRICK, GAIRO, MAARTEN??? :D :D :D

JWA
28-03-2007, 19:13
Bij Munsterhuis konden ze me niet zeggen of de parkeerplaats in Deventer toegankelijk is voor kijkers.
De bewaking vindt plaats door de mensen van Ascari, van de FCN.

.

Patrick
28-03-2007, 20:18
Bij Munsterhuis konden ze me niet zeggen of de parkeerplaats in Deventer toegankelijk is voor kijkers.
De bewaking vindt plaats door de mensen van Ascari, van de FCN.

Is het voor clubleden van FCN wel toegankelijk dan?

.

575 GTC
28-03-2007, 20:23
Zoals ik altijd doen; gewoon doen of je er bij hoort.

.

Pterps
29-03-2007, 07:41
Ik denk dat ik ga proberen om 's ochtends in De Lutte te staan, mogelijk dat ik dan tussen de middag nog even richting Deventer ga. Wanneer ik weet waar die parkeer plaats is dan kan ik daar ook gewoon staan fotograferen wanneer de auto's arriveren.

.

JWA
29-03-2007, 15:42
is het voor club leden van FCN wel toegankelijk dan?

Als je met de clubpas zwaait of zelf met een Ferrari komt verwacht ik dat ze je wel doorlaten

JWA
05-04-2007, 19:03
Ik heb net de bevestiging van deelname gekregen.

Zijn er ook ander F-Chatters die meerijden

Pterps
05-04-2007, 20:07
Ik heb net de bevestiging van deelname gekregen.

Zijn er ook ander F-Chatters die meerijden?

Ik probeer 's ochtends bij de start en tussen de middag in Deventer aanwezig te zijn, maar alles even onder voorbehoud in verband met de kleine die elk moment op de wereld gezet kan worden.
Voorzover ik weet rijden er verder geen F-chatters mee

RedmondialTCab
05-04-2007, 20:31
Als je met de clubpas zwaait of zelf met een Ferrari komt verwacht ik dat ze je wel doorlaten.

Ik heb gisteren met de voorzitter van FCN gesproken. Het wordt een erg besloten evenement. Als je niet meedoet mag je de F niet bij de genodigden zetten.
Ik heb met hem even over Paleis Soestdijk gehad. Daar is het eindpunt rond 17.30 uur. Ook dan kan ik als FCN lid niet naar binnen !!!!!
Maar als je nou een kaartje koopt voor bezoek Paleis, dan blijf je toch gewoon wat hangen tot het einde van de dag !?!?!?!
Het wordt wel heel erg afgeschermd. Ben niet blij.

.

575 GTC
05-04-2007, 22:21
En wat als ik de stoet nou gewoon op wacht bij kroymans
en er acher aan rij

nofear02
05-04-2007, 22:25
En wat als ik de stoet nou gewoon op wacht bij kroymans, en er achter aan rij ?Nou dat kan je denk wel vergeten Gai; zó zijn er nog 100 mensen die denken; 'ik rij er wel even achteraan'...:

Ramon.S
05-04-2007, 22:42
als je kaartje koopt... mag je blijven, tot 16.00 uur waarschijnlijk, dan sluit het Paleis en is het alleen nog voor genodigden. Zonde van het geld. En tjsa, het 'besloten' karakter is heel FCN herkenbaar :( ...

Tjonge jongen.... zeg wat een teleurstelling.... zeg poeh poeh.. ik mag niet bij de club van FCN.... wat een narigheid zeg! Jongens denk nou eens na.. kom effe lekker een bakkie doen volgende week de 15e bij Robert dan praten we er toch over? Gezellige rit inclusief een aantal tunnels en foto's maken van je eigen Ferrari. Veel leuker dan niet geaccepteerd worden door die gestickerde challenge mikmak!
Be happy.

.

nofear02
05-04-2007, 22:46
En tjsa, het 'besloten' karakter is heel FCN herkenbaar :( ...Nja.... dit is wel heeeel erg besloten ja. :(. Alhoewel, wees eerlijk, 1x in de 10 jaar zó'n stoet; daar kán ook niet de hele wereld tussen rijden en lopen.

Verbaast me des te meer hoe dat gisteren er aan toeging. Tot op de grid; je staat gewoon naast die wagens.

maar weet iemand het nog van 10 jaar geleden; of er drommen mensen waren? Zal toch echt wel niet. Er zullen heel wat mensen vrij nemen, maar zón stoef van 90 auto's is lang hoor.

Wat is nou eigenlijk precies de route?/ Rijdt men over snelwegen, of binnenwegen, rijdt men even rustig door bebouwde kom? dan moet je dus ergens bij een stoplicht staan om lekker te fotograferen?

micha1980
07-04-2007, 19:26
Ik rijd zelf niet mee, maar ik ben wel van plan om te komen kijken met de -F-, maybe kunnen we ergens afspreken en dan met een paar auto's achter elkaar aanrijden, ofzo?

gr mich

.

nofear02
07-04-2007, 19:51
Ik rijd zelf niet mee, maar ik ben wel van plan om te komen kijken met de -F-, maybe kunnen we ergens afspreken en dan met een paar auto's achter elkaar aanrijden, ofzo?
gr mich

Hey dat klinkt goed Micha! JWA gaat immers ook, en wij proberen elkaar al te ontmoeten. En Ramon ging geloof ik ook, toch? Maar t wordt wel moeilijk afspreken hoor. Want het is dus érg besloten. Je kan niet bij de wagens; hoogstens ergens in een dorpje staan en de stoet langs zienkomen, bij een stoplicht of zo. = optie 1

Toch moet ik er iets op verzinnen, want ik moet flyers uitdelen. Ik denk aan; de plek waar ze dat parkeerterrein oprijden in Deventer om 12.00u. Als dat daar een kleine opstopping is dan kan ik mooi die wagens langslopen. En anders als ze van het parkerterrein weggaan de weg op. Als dat tenminste ook een opstopping oplevert. Dus dat is om 12.00u en om 14.00u.
Wellicht dat JW even tijd heeft in die periode mij te ontmoeten. Misschien met Ramon samen? En wij elkaar ook nog? Geen idee. Maar zou wellicht kunnen? = optie 2
En anders gewoon erná; als de stoet weer op weg is, en wij ff bij elkaar komen. Dat zou dan ergens in/rond Deventer moeten zijn? ff kletsen, bakkie doen, ieder om 15.00u weer naar huis?? (ik zeg zó maar wat) = optie 3.

Wat gaan jullie eik doen VU/Ivo? Naar Kroy omdat dat dichter bij school is?
Peet gaat naar de lutte, dacht ik.

.

Pterps
08-04-2007, 07:49
Als het allemaal lukt (afhankelijk van prive ontwikkelingen) ga ik idd naar de Lutte, mogelijk dat ik dan tussen de middag nog even in Deventer ben. Maar ik heb verder niet zoveel tijd voor een meet, ben officieel die dag gewoon aan het werk...

JWA
13-04-2007, 15:49
Net bericht van Munsterhuis gekregen over as dinsdag.

- Tegen 09.30 uur vertrek uit De Lutte
- tegen 11.30 uur / 12.00 uur aankomst van alle groepen in Deventer.
De verzamelplaats is De Brink, het grote plein in Deventer.
- 14.00 uur vertrek, met alle Ferrari's, naar Soestdijk.
- Bij Soestdijk afsluitende ceremonie en feestelijkheden.
- 20.00 uur a 20.30 uur einde

Sta je dan bij de poort van Soestdijk zie in ieder geval alle wagens voorbij komen, daarbij kan ik met niet voorstellen dat De Brink in Deventer een volledig afgesloten terrein wordt

admin
13-04-2007, 15:56
Als ik kan dan ga ik zeker even bij Soestdijk kijken! Enig idee hoe laat ze hier aan gaan komen?

Zijn er nog meer mensen die bij Soestdijk komen kijken? Ik neem in ieder geval ook mijn camera mee, voor mij de eerste keer fotograferen van Ferrari's op een evenement :

JWA
13-04-2007, 22:12
Zag op de andere chat de volgende deelnemerlijst.
Indrukwekkend

Ferrari 166 Inter Farina
Ferrari 166 Inter Touring of 250 GT Europa
Dino 246 GT
Ferrari 250 GT Boano
Ferrari 250 GT Cabriolet
Ferrari 250 GT California Spider of 250 GT SWB
Ferrari 250 GT Lusso
Ferrari 250 GT SWB (2X)
Ferrari 250 GT/E (2X)
Ferrari 250 Monza
Ferrari 275 GTB (3X)
Ferrari 308 GTS
Ferrari 308 GTSi
Ferrari 328 GTS
Ferrari 330 GT 2+2 (2X)
Ferrari 330 GTC
Ferrari 348 GTS
Ferrari 348 TS
Ferrari 355 Spider
Ferrari 360 Modena (2X)
Ferrari 360 Spider (4X)
Ferrari 365 GT 2+2
Ferrari 365 GTB/4
Ferrari 365 GTC
Ferrari 365 GTC/4
Ferrari 456M GT (5X)
Ferrari 512 BBi
Ferrari 512 TR
Ferrari 550 Barchetta
Ferrari 550 Maranello (4X)
Ferrari 575M Maranello
Ferrari 599 GTB Fiorano (2X)
Ferrari 612 Scaglietti (5X)
Ferrari Challenge Stradale
Ferrari Enzo (2X)
Ferrari F355 Berlinetta (2X)
Ferrari F355 Berlinetta of 430 Spider
Ferrari F355 GTS (2X)
Ferrari F355 Spider
Ferrari F40 (4X)
Ferrari F430 (4X)
Ferrari F430 of Challenge Stradale
Ferrari F430 Spider (4X)
Ferrari Mondial (2X)
Ferrari Superamerica
Ferrari Superamerica of 512 Bbi
Ferrari Testarossa (3X)

(met dank aan Patrick vd Knaap

nofear02
14-04-2007, 10:55
Oei-oei-oei; dat is me een rijtje zeg....pôôôohhh. Smullen!

Dat past nooit in mijn loods.... :(

Ricars
16-04-2007, 16:47
Als ik kan dan ga ik zeker even bij Soestdijk kijken! Enig idee hoe laat ze hier aan gaan komen?

Zijn er nog meer mensen die bij Soestdijk komen kijken? Ik neem in ieder geval ook mijn camera mee, voor mij de eerste keer fotograferen van Ferrari's op een evenement :)

Ik ben ook van plan om naar Paleis Soestdijk te gaan om te kijken.
RedmondialTCab zei dat ze daar rond 17:30 aankomen. Weet iemand of dat klopt?

Misschien kunnen we ergens afspreken

Roger_L
16-04-2007, 19:36
Ik ben ook van plan om naar Paleis Soestdijk te gaan om te kijken.
RedmondialTCab zei dat ze daar rond 17:30 aankomen. Weet iemand of dat klopt?

Misschien kunnen we ergens afspreken?

Ik heb om 17.00 uur gehoord, zal dus wel rond de klok van 5 zijn :

Roger_L
16-04-2007, 20:58
Hier nog wat info over Deventer; als fotolocatie mogelijk beter...

http://www.destentor.nl/deventer/article1286192.ece

.

Daan
17-04-2007, 18:42
Kom net terug van Paleis Soestdijk, en het was genieten. Heerlijk om de Ferrari's binnen te zien komen, fantastisch. Er werd gezegt dat ze om 17:30 binnen zouden komen, maar toen ik om 16:45 richting het paleis fietste (ik woon in de buurt) waren er al een redelijk aantal Ferrari's in aantocht. Het was uiteraard jammer dat je niet (meer) het parkeerterrein op mocht en als je het mij vraagt, hadden ze al die Ferrari's bij de hoofdingang voor het paleis moeten parkeren, dat zou pas een plaatje geven waar Bernhard trots op zou zijn geweest 100 prachtige Ferrari's (en daarnaast ook een mooi foto mogelijkheid voor de fans om alle Ferrari's nog eens goed te kunnen zien (op afstand, dat dan weer wel). Ik begrijp uit de onderstaande comments dat FCN een besloten clupje is, beetje jammerlijk gezien een groot deel van de mythe te danken is aan de Ferrari fans. Maar goed het was nog steeds genieten van al dat schitterends, en even dagdromen over die glorieuze dag dat ik een dergelijke automobile bello kan aanschaffen

Patrick
17-04-2007, 18:51
(met dank aan Patrick vd Knaap)

hehe that's me ;) :

admin
17-04-2007, 21:15
Zo, ook ik ben weer thuis, van 16.30 tot 20.30 bij paleis Soestdijk geweest, heerlijk! Bijna alle Ferrari's zien aankomen en weer vertrekken. Ook Johan (Ricars), Robert (NoFear) en Jan Willem (JWA) hier ontmoet, was gezellig!

Natuurlijk ook veeel foto's gemaakt, deze ga ik later vanavond posten!

Ik heb genoten van mijn eerste Ferrari-evenement, dit zal zeker niet de laatste zijn :

zanti70
17-04-2007, 21:57
Het was me het dagje wel... eerst in Deventer en toen naar Soestdijk. In Deventer nog even Robert (NoFear) ontmoet. @Robert, leuk kennis gemaakt te hebben. Heb je je auto nog gevonden :D

Bob

zanti70
17-04-2007, 21:59
..

zanti70
17-04-2007, 22:02
nog een paar..

RedmondialTCab
17-04-2007, 22:03
Ik begrijp uit de onderstaande comments dat FCN een besloten clupje is, beetje jammerlijk gezien een groot deel van de mythe te danken is aan de Ferrari fans.

Vandaag een geweldige dag gehad.!!!! eerst naar Deventer en daarna doorgereden naar Paleis Soestdijk. Wat een verzamaling aan Ferrari's. Weer oude en nieuwe bekende gezichten gezien.
Ook Robert Nofear weer tegengekomen. Hij had een 'VU syndroom' .... Zijn accu was aal leeg voordat de dag begon....... :D:D:D:D:D.. dus zal ik in zijn naam vanavond wat foto's plaatsen.( maar natuurlijk ook van mijzelf)

Ik wil even reageren dat dit geen FCN uitje was. De FCN is alleen maar onderdeel van dit evenement geweest. 30 F's van Kroymans, 30 F's van Munsterhuis en 30 F's van FCN
Dit evenement werd georganiseerd door Ferrari West Europa en het was idd niet erg best met de organisatie. De jongens van Ascari (Begunstigers van FCN die zichzelf opofferen op zo'n dag : hulde voor hen) hadden hun handen vol maar konden niets tegen deze menigte doen
Als je al die mensen met fietsen, wandelwagens tussen de Ferrari's Ik hield mijn hart vast. Ook al die spijkerjackjes van al die kinderen die zichzelf aan de Ferrari's klampten. pfffffff
Als ik mee had gedaan weet ik zeker dat ik mijn Mondial in het oog zou willen houden.

Paleis Soestdijk ook een verhaal. De F's moesten op de 'gewone' bezoekersparkeerplaatsen staan en niet op het grasveld voor het paleis oid.
Een tegenslag voor iedereen die ik erover gesproken heb.

Maar wat een F's : vanaf 2 X 166 t/m 599 GTB Fiorano's.... 3 F40's, 2 Enzo's
etc etc.... Waar vind je zoiets op een dag !!!!! geweldig

Ik had het geluk om een bandje te vinden. idd 's ochtens lag bij de fontein in Deventer een Ferrari polsbandje wat bij een Ferrari evenement meestal uitgegeven wordt om de toegang een beetje te regelen.
Dus ik met dat bandje naar de Orangerie. Daar stonden nog de
250 GTO
de FXX
De 308 GTM

Ook hier zal ik wat foto's van plaatsen
Maar wat een dag zeg !!!!!!!
Ik ga nog even nagenieten en dadelijk om 22.30 ur even op nl3 kijken naar de impressie van de NOS.

.

zanti70
17-04-2007, 22:04
en nog 2. Ik ben verliefd geworden op een Rosso Scuderia Enzo (of 599 GTB Fiorano, of F430 Spider) Wat een kleur is dat

zanti70
17-04-2007, 22:07
Ik ga nog even nagenieten en dadelijk om 22.30 ur even op nl3 kijken naar de impressie van de NOS

Inderdaad Cor, wat een dag!!! Hart van Nederland en 4 in het land hebben ook een item. Lekker allemaal tegelijkertijd natuurlijk :(

Bob

.

nofear02
17-04-2007, 22:26
Het was me het dagje wel... eerst in Deventer en toen naar Soestdijk. In Deventer nog even Robert (NoFear) ontmoet. @Robert, leuk kennis gemaakt te hebben. Heb je je auto nog gevonden :D . BobYou could say that Bob! Helemaal juist! Wat een dag. Het leuke van elkaar ontmoet te hebben was volledig wederzijds! Dat kennismaken ging wel een beetje vreemd zó in het gesprek met Cor...:D :D, maar goed; who cares? Het was bovendien ook nog eens hartstikke gezellig. Ik blíjf het zeggen; je maakt zó snel vrienden; ongelooflijk!

Auto wel gevonden uiteindelijk ja; na meer dan een half uur rondlopen in de stad (!). Wist het écht totaal niet meer! En moet je net Deventer voor hebben; al die steegjes! Met stom geluk kwam ik ineens op dat pleintje uit. Dat er toen een parkeerbon op de wagen bleek te zittten... nou ja.... vooruit dan maar. :

nofear02
17-04-2007, 22:36
Vandaag een geweldige dag gehad.!!!! eerst naar Deventer en daarna doorgereden naar Paleis Soestdijk. Wat een verzamaling aan Ferrari's. Weer oude en nieuwe bekende gezichten gezien.
Ook Robert Nofear weer tegengekomen. Hij had een 'VU syndroom' .... Zijn accu was al leeg voordat de dag begon....... :D:D:D:D:D.. dus zal ik in zijn naam vanavond wat foto's plaatsen (maar natuurlijk ook van mijzelf). .... Ik ga nog even nagenieten en dadelijk om 22.30 ur even op nl3 kijken naar de impressie van de NOSCor; ook bij jou; ik ben het helemaal met je eens! wat een dag!! Het klinkt afgezaagd; maar hoe moet je het anders noemen?? Met al die wagens op de Brink, met veel mensen/bewonderaars, en mooi weer, en dan inmiddels al zoveel (oude) bekenden tegenkomen en ook weer nieuwe vrienden maken, het was gewoon super! Had het niet willen missen.
Ook nog naar soestdijk geweest, maar moest dus eerst mijn auto zoeken en ergens nog iets ophalen, dus was er pas laat. En toen was het nóg leuk; samen met onze Admin en Ricars, en JWA ontmoet! En al die wagens weg te zien rijden. Ik zal ook nog foto's uploaden.

<update> : heey de auto van JWA als laatste shot op het nos-journaal! :D. Met uitháál! Heerlijk! :

Ramon.S
17-04-2007, 22:40
Inderdaad Cor, wat een dag!!! Hart van Nederland en 4 in het land hebben ook een item. Lekker allemaal tegelijkertijd natuurlijk :(

BobNou dat van Ned 3 was wel erg kort

zanti70
17-04-2007, 22:55
Nou dat van Ned 3 was wel erg kort!

en Hart van Nederland en vier in het land was nog korter (niks gezien)

admin
17-04-2007, 22:56
Zo, weer tijd voor foto's! Allemaal bij Soestdijk. Have fun!

De eerste Ferrari's komen aan bij het paleis

.

admin
17-04-2007, 23:00

admin
17-04-2007, 23:02
.

admin
17-04-2007, 23:06
..

admin
17-04-2007, 23:08
...

admin
17-04-2007, 23:10
....

JWA
17-04-2007, 23:13
Vandaag heb ik een geweldige dag gehad.

Jongens het is echt een belevenis om met zo'n evenement mee te mogen rijden.
Vanmorgen in De Lutte begonnen met een top ontbijt.
Via een mooie achterafroute naar Deventer.
Daar aan komen rijden tussen de mensen, wat een gekte, wat een enthousiasme, helemaal geweldig.

Na ons boottochtje het vertrek naar Soestdijk.
Weer tussen de mensen door, geweldig, werkelijk geweldig.

Ook deze rit was super (wel veel drempels) maar als je zo tussen de Ferrari's rond tuft dan krijgen ze met geen mogelijkheid die lach van m'n gezicht.
Even elkaar inhalen en dan weer af laten zakken, het gebrul van de (sport) uitlaten, het geknal van de onverbrande benzine in een hete uitlaat, de geur van warme olie, en af en toe een koppeling die iets te veel heeft geslipt, alles top.

Robert, leuk dat we elkaar nog even hebben ontmoet.

Als klap op de vuurpijl mezelf nog even (van achteren) op het journaal gezien.

Ik zeg het nog maar een keer, wat een dag, ik heb genoten

admin
17-04-2007, 23:15
.....

admin
17-04-2007, 23:18
En last but not least: de JWA special! :

admin
17-04-2007, 23:23
Ik heb trouwens nog veel meer foto's! Dus als je een verzoekje hebt van een bepaalde auto, geef een gil en ik zoek hem even op! (als je een grotere versie van een foto wil, ook gewoon een gil geven :))

Op de camera van Robert staan ook nog een hoop foto's van mij, was op een gegeven moment door mijn 4gb aan geheugen heen. :D

Ik heb in ieder geval ENORM genoten :

JWA
17-04-2007, 23:41
Hey Robin,

Bedankt voor de super foto's.

JWA

.

Fumacher
17-04-2007, 23:49
Ik had het geluk om een bandje te vinden. idd 's ochtens lag bij de fontein in Deventer een Ferrari polsbandje wat bij een Ferrari evenement meestal uitgegeven wordt om de toegang een beetje te regelen.
Dus ik met dat bandje naar de Orangerie. Daar stonden nog de
250 GTO
de FXX
De 308 GTM

Ook hier zal ik wat foto's van plaatsen
Ik ga nog even nagenieten en dadelijk om 22.30 ur even op nl3 kijken naar de impressie van de NOS

Cor, je enthousiasme straalt uit t verhaal wat je typte :) Geweldig :)
een 308 GT/M!!! Dat is zeker die ene van Koelman (hij heet toch zo?)
Ik kijk al uit naar je foto's Cor! Kan niet wachten!:D

Overigens, wie was die mr in de Enzo tijdens het korte verslag van 22:30 op de NOS? Weet iemand dat?

.

250lm
18-04-2007, 00:00
308 GT/M Is van Henk Koel als ik mij niet vergis. Trouwens een erg leuk verhaal: er waren er twee in 1984 gebouwd en genoeg onderdelen om de 3e in 1986 op te bouwen op verzoek van hem. Echt een exclusieve auto.

.

RedmondialTCab
18-04-2007, 00:11
Mijn foto's van vandaag

RedmondialTCab
18-04-2007, 00:13

RedmondialTCab
18-04-2007, 00:21

RedmondialTCab
18-04-2007, 00:24
.

nofear02
18-04-2007, 00:25
Overigens, wie was die mr in de Enzo tijdens het korte verslag van 22:30 op de NOS? Weet iemand dat?Ja, wie denk je dat het was dan????? KROY! Hij stapte als laatste in zijn wagen in Deventer; stonden 50 man omheen in 3 rijen dik; ze werden belegerd als filmsterren en die mevr Kroy zat maar te lachen. was wel grappig. kenteken: op groene nl-plaat

RedmondialTCab
18-04-2007, 00:26
.

RedmondialTCab
18-04-2007, 00:31
.

RedmondialTCab
18-04-2007, 00:32
.

RedmondialTCab
18-04-2007, 00:35
.

RedmondialTCab
18-04-2007, 00:40
.

RedmondialTCab
18-04-2007, 00:42
.1

RedmondialTCab
18-04-2007, 00:45
.1

RedmondialTCab
18-04-2007, 00:47
.1

RedmondialTCab
18-04-2007, 00:49
.1

RedmondialTCab
18-04-2007, 00:53
.14
en dit is de laatste

Robert is dit goed?? :D:D:

nofear02
18-04-2007, 01:25
Robert is dit goed?? :D:D:DCor: in één woord: SUPERFOTO'S man!! Volgens mij is het juist maar goed geweest dat ik ff zonder zat :D. Prachtige plaatjes. Van álles wat, een fantastisch overzicht van vanmiddag en vanavond. Subliem gewoon. Die achterband van die 512BB; die is goed gelukt weer hé? :D. Wat een lel van een ding man! En die FXX, en vanaf het balkon door de bomen, de drie klassiekers bij elkaar, Victor Muller, enz enz enz.
Bob plaatste ook al prachtfoto's! En Robin stond strategisch bij de weg bij soestdijk. Het is een fantastisch overzicht geworden.
Ik ga nóg een keer kijken. En dat zal nog wel heeel vaker gebeuren ;). Many thnx Cor ! En bob en Robin.

Ik blijf het zeggen: wat een dag

mtange
18-04-2007, 08:07
Cor, wat een prachtfoto's! Dat was zo te zien ook echt de moeite in Nederland! Wat een auto's zeg, waren het er nog steeds zo'n 90?

Robert, jij had geen camera mee genomen dan?? Had je andere dingen te doen?? ;

Roger_L
18-04-2007, 08:53
Tsjonge, jonge, wat een geweldige foto's allemaal ! Jammer, ik had toch een dagje vrij moeten nemen als ik het zo zie.

Bijgaand een filmpje van het evenement met het antwoord op de prangende vraag 'is dat wel leuk, zo'n Ferrari ?'

http://www.dumpert.nl/mediabase/13283/1a951309/index.html

.

Fumacher
18-04-2007, 08:54
Sodeju! Cor goed dat je dat polsbandje had want wat heb je toch practige foto's van die FXX, 250 GTO, 308 GT/M IMSA gemaakt

Reiben
18-04-2007, 09:04
Heel erg mooie foto's! Zo een FXX, gewoonweg schitterend. Er waren in Nederland precies ook heel wat klassieke Ferrari's, zoals de 250 GTO. Daar ben ik wel jaloers op want die heb ik nog nooit in het echt gezien.

Greetz

Reiben

.

ForzaFerrari
18-04-2007, 09:48
308 GT/M Is van Henk Koel als ik mij niet vergis. Trouwens een erg leuk verhaal: er waren er twee in 1984 gebouwd en genoeg onderdelen om de 3e in 1986 op te bouwen op verzoek van hem. Echt een exclusieve auto.

klopt is van Henk! Ooit op de foto gezet bij ItalAuto toen deze daar in onderhoud was... Ook al een paar keer zien rijden/racen op Zandfoort! :

Daan
18-04-2007, 09:54
Prachtige foto's van een pracht event. Ik moet zeggen dat ik wel wat jaloers was op al die mensen met die prachtige oudere wagens, voornamelijk de 250 GTO Lusso, wat een pracht wagen. Hij stond op paleis Soestdijk langs de Orangerie, waardoor je vanaf het fietspad een schitterende foto mogelijkheid had, echter stond hij voor mijn camera te ver weg. De foto's die hier staan zijn echt om bij weg te dromen. Prachtig! Jammerlijk genoeg heb ik de FXX en 308 GT/M niet heb kunnen zien.....

Daan
18-04-2007, 10:30
Op het NOS forum vond ik het volgende korte filmpje over de jongens/dames droom Ferrari. http://www.nosheadlines.nl/forum.php/list_messages/6552

En voor hen die de uitzendig met het verslag van (NOS) Martijn Bink hebben gemist kunnen op de site van de NOS deze alsnog zien http://www.nos.nl/nosjournaal/voorpagina/index.html, klik op journaal op 3 bij mediatheek.

Die man in de Enzo Ferrari, ik heb geen idee wie dat is, maar dan is de vraag hoeveel Ferrari Enzo eigenaren zijn er in Nederland? Volgens Petrolhead.nl schijnen er 11 Enzo's in NL te zijn (wat ik behoorlijk veel vind). Tevens is daar een lijstje gemaakt met eigenaren, aldus hier;

Frist Kroymans
Fred Tito
Peter Maronier
Marin van Rijn
Peter en Koos van Merkstijn
Henk Groeneveld
Martien van Doorne
John Bosch
Harrie van de Moesdijk
Niek Hommerson

Voor en uitgebreidere info check petrolhead http://www.petrolhead.nl/2006/10/elf_enzos_in_nederland.php

.

575 GTC
18-04-2007, 10:52
Super foto's

moet zeker leuk zijn geweest ! veel verschilende modelen. baal er van dat ik er niet bij kon zijn :

Fumacher
18-04-2007, 10:58
Ja, wie denk je dat het was dan????? KROY! Hij stapte als laatste in zijn wagen in Deventer; stonden 50 man omheen in 3 rijen dik; ze werden belegerd als filmsterren en die mevr Kroy zat maar te lachen. was wel grappig. kenteken: op groene nl-plaat!

Kroymans himself! Ik wil zijn handtekening nog hebben :)
Op een foto in een F-blad zag hij er toch een beetje anders uit

JWA
18-04-2007, 19:07
Wat een polsbandje al niet kan doen

Hier ook een paar foto's van die prachtige 308 GT/M
4 kleppen per cylinder, atmoferisch, 387 pk!!!! lag die maar in mijn 308

JWA
18-04-2007, 19:09
en nog een paar

nofear02
18-04-2007, 22:05
WAT EEN DING! Wat een frame, wat een banden, wat een schakelhuis, wat een cockpit/dashboard, geen bekleding op de grond, racen met dat ding! :

Huijsje
19-04-2007, 11:04
Schitterend zeg, die wagens die in dat afgeschermde gedeelte staan! Dat moet een geweldige beleving geweest zijn, om dat daar te zien staan en rijden!

Kwam hier nog wat foto's tegen: Die onderste serie (onder de filmpjes) vind ik geweldige plaatjes tussen zitten!
http://www.autogespot.nl/index.php?id=166

.

JWA
19-04-2007, 20:18
Ik vond het filmpje het leukst.
Mijn eigen auto horen en zien rijden.
vooral onder dat tunneltje door

JWA
19-04-2007, 20:35
zie net pas dat ik dat niet ben onder die tunnel, da's een 328
Wel bij de aankomst achter die 430 spider

.

JWA
19-04-2007, 20:52
Wel veel leuke filmpjes op

www.youtube.com
zoek op: Ferrari Deventer

.

nofear02
19-04-2007, 22:50
zie net pas dat ik dat niet ben onder die tunnel, da's een 328
Wel bij de aankomst achter die 430 spider Ja, ik heb je toch nog op een ander filmpje ook gezien hoor JW. Dus én op het jouernaal, en ik dacht ook op t jeugdjournaal, of geenstijl, kweet niet meer. toch leuk

enzotje
20-04-2007, 17:38
zeer mooie foto's vooral die FXX natuurlijk jammer dat die niet in brugge stond maar je kan niet alles hebben e :D en ook wat reiben zegt zeer mooie klassiekers! goed gedaan !

mvg enzotje

.

nofear02
22-04-2007, 19:47
Uit de Telegraaf van afgelopen woensdag. Ik zie bekenden!
@cor: die meneer (gestreept rugbyshirt, schuin voor die 430) met vrouw die wij ontmoet hebben. (ik noem geen namen)
enne.... helemaal linksboven in een groene trui, naast iemand van de ascari (gele jas) die lijkt verdacht veel op.... ? :

zanti70
22-04-2007, 22:49
enne.... helemaal linksboven in een groene trui, naast iemand van de ascari (gele jas) die lijkt verdacht veel op.... ? :)

Dat was inderdaad een goede kledingkeuze die die mijnheer gemaakt heeft :

nofear02
22-04-2007, 22:59
Dat was inderdaad een goede kledingkeuze die die mijnheer gemaakt heeft :) Wist je het? had je het al gezien? ;

RedmondialTCab
23-04-2007, 00:23
Ik heb geen idee wie dat is ... :D:D:

Vivado Ferrari
23-04-2007, 20:13
Hey super mooie foto's! Zag ik een oude bekende Ferrari 275 GTB.
Het was de voormalige 275 GTB/C van John Bosch. Deze is een aantal jaren geleden door kortsluiting uitgebrand in Zaandam.
http://www.f-chat.eu/attachment.php?attachmentid=2804&stc=1&d=1177351938

.

Vivado Ferrari
23-04-2007, 22:55
Ik heb heeel wat gemist! Wat een mooie foto's! Schitterende Ferrari's. Top

250lm
23-04-2007, 23:59
Volgens mij is/wasdeze al jaren van Guus Bierman en niet van John Bosch??

Pterps
25-04-2007, 21:53
Prachtige foto's Johan, ziet er top uit

250lm
26-04-2007, 01:01
is die 599 niet in vlammen opgegaan in Almelo??

Patrick
26-04-2007, 02:17
jep that's the one :

Ricars
26-04-2007, 11:59
R.i.p

Fumacher
26-04-2007, 15:57
Vette plaatjes Johan! Met welke sluitertijden werkte je bij die actie-foto's

Reiben
26-04-2007, 19:43
Hele mooie actiefoto's. En die foto van de 599 bewaren. Is nu al een unicum ;)

Greetz

Reiben

.

JWA
26-04-2007, 21:53
2e foto, JWA? :)

Ja, good guess.
Buiten die velgen ben ik met m'n 1,92 mtr altijd herkenbaar aan dat petje of m'n haar dat net boven de wagen uitsteekt. Ook al ben ik hier onderuitgezakt. Misschien moet ik net als "Magnum" de stoel direct met bouten op de vloer vastzetten.

Super foto's vooral die van die zilveren, wat is het, 365 gt4?? die met rokende banden weg rijdt, die print ik uit, super.

JWA

.

nofear02
26-04-2007, 22:02
die met rokende banden weg rijdt, die print ik uit, super.
JWA
Ja, dat was grappig; kinderen die daar bij het hek stonden, stonden bij elke auto die wegging allemaal te joelen "slippen!, slippen!". Nou en dat deed die grijze, in een prachtige drift, met een hoop motorgeronk! En al die kinderen: " ZOOOOOOOOOOw heeee!" Iedereen lachen, iedereen blij, van jong tot oud, allemaal big smile op hun gezicht. Was heel leuk. Geweldig :

mtange
27-04-2007, 10:31
Johan, mooie foto's! Weer eens wat actiefoto's van zo'n evenement. Ik vind die foto waar die 365 GT met slippende banden weg rijdt een mooie en die van de velg van de 275 GTB ook

Ricars
28-04-2007, 12:12
Vette plaatjes Johan! Met welke sluitertijden werkte je bij die actie-foto's?

Dat varieërd een beetje, de meeste zijn genomen met een sluitertijd van 1/20 seconde.

Ja, dat was grappig; kinderen die daar bij het hek stonden, stonden bij elke auto die wegging allemaal te joelen "slippen!, slippen!". Nou en dat deed die grijze, in een prachtige drift, met een hoop motorgeronk! En al die kinderen: " ZOOOOOOOOOOw heeee!" Iedereen lachen, iedereen blij, van jong tot oud, allemaal big smile op hun gezicht. Was heel leuk. Geweldig :)
Ook grappig was het toen een vrouw opeens "Enzo... Enzo!" begon te roepen. Iedereen rende naar het hek van de oprijlaan om te kijken of er een Enzo aankwam...maar die kwam niet.

Bleek haar zoontje Enzo te heten :

Ricars
28-04-2007, 12:27
Ja, good guess.
Buiten die velgen ben ik met m'n 1,92 mtr altijd herkenbaar aan dat petje of m'n haar dat net boven de wagen uitsteekt. Ook al ben ik hier onderuitgezakt.
Misschien moet ik net als "Magnum" de stoel direct met bouten op de vloer vastzetten.
Goed idee, als je boven je ruit uitsteekt is dat slecht voor de aërodynamica :)

Super foto's vooral die van die zilveren, wat is het, 365 gt4?? die met rokende banden weg rijdt, die print ik uit, super.

Driftende Ferrari's zijn altijd geweldig om te zien :) Bij deze nog 2 foto's vlak erna, wel wat minder spectaculair

JWA
28-04-2007, 15:49
Driftende Ferrari's zijn altijd geweldig om te zien :) Bij deze nog 2 foto's vlak erna, wel wat minder spectaculair.

Klopt, bij die eerste spat het geweld van de foto.
Je ziet dat de wagen nog in een drift is, dan de rook en die zwarte sporen.
Echt heel mooi.:):

smtln
23-05-2007, 15:21
Hier ook nog een stoet van mijn foto's :) Enjoy!

#

smtln
23-05-2007, 15:26
#

smtln
23-05-2007, 15:31
#

smtln
23-05-2007, 15:35
#

smtln
23-05-2007, 15:42
#

Hugo
15-07-2007, 20:13
Beter laat dan nooit, deze heb ik bij Soestdijk gemaakt.

Hug

nofear02
11-08-2007, 00:47
Oh ja, had dit nog bewaard, stond 's middags na de 60relay in nederland op nu.nl:

14:24 / 17 april / 2007
17 april 2007
Estafettetocht Ferrari
Ferrari 355 bij het verlaten van paleis Soestdijk
NU.nl/E. de Gier

bij dit plaatje..... <zucht>

leuk hé die sjoernalisten??? pfff. (schrijf dan niks... ;))

Reiben
12-08-2007, 11:28
Alweer zo een blunder! Sjonge we gaan echt eens een persconferentie moeten geven en eens alle modellen met foto' uitleggen aan al die journalisten

Greetz

Reiben

.

rolee
29-10-2007, 10:16
Misschien een beetje erg laat, maar ik heb eindelijk m'n foto's gevonden van de 60 year relay. Ze stonden op een usb-stick en die zat weer in een van m'n verhuisdozen verstopt. Dus bij deze m'n foto's.

Groet Rolee

rolee
29-10-2007, 10:23
deel 2 ferrari 6

FerrariFan
29-10-2007, 11:44
Mooie foto's. :

RedmondialTCab
29-10-2007, 12:15
Beter te laat dan nooit !!

Thanx for sharing

.

dcpixels
29-10-2007, 12:47
Prachtige serie Robin, bedankt

575 GTC
29-10-2007, 15:39
Ondanks dat ze een beetje laat zijn, toch hele leuke foto's

Reiben
29-10-2007, 16:15
Heel mooi Robin! En ik ken hetzelfde probleem als jou. Ben nu ook nog bezig aan mijn foto's van Hockenheim wat ondertussen ook al weer meer dan een maand geleden is

Greetz

Reiben

.

FerrariFan
29-10-2007, 20:15
Ik gebruik picassa samen met http://picasa.google.com/
Dat uplouden is dan zo gebeurd en je kan ze ook nog openbaar en privé zetten (Dan kan jezelf de codes ergens neerzetten waar je het wilt.)

Dan staan zo hele albums online. Misschien een tip voor hier.

.

nofear02
30-10-2007, 05:48
Helemaal geweldig Robin. Geen enkel probleem dat het wat later is. Heerlijk toetje juist! Kunnen we het nóg ff een keer herbeleven. Heerlijk! thanks!

.

rolee
30-10-2007, 11:54
Helemaal geweldig Robin. Geen enkel probleem dat het wat later is. Heerlijk toetje juist! Kunnen we het nóg ff een keer herbeleven. Heerlijk! thnx

Ja dat was ook mijn gedachte......blijft een fantastische dag, en zeg nou eerlijk, hoe vaak rij je achter een Enzo of samen met een F40? of zoals Erik en ik gedaan hebben met allebei? ( F40 voor,Enzo achter ons) Geweldig!!

groet Robin

.