PDA

View Full Version : Bandenspanningsmeter..

nofear02
22-01-2008, 22:44
Welke bandenspannnigsmeters hebben de leden hier voor hun auto? Waar heb je hem gekocht en wat kostte die? Ik heb hier een of ander plastic prutsding van bij de halfords liggen, waarvan ik me afvraag of ie het wel goed doet, ie wel op het ventiel goed past, of dat dingetje voor fietsen is of zo. Van de getallen die erop staan snap ik niet veel. Ik heb hem nog nooit gebruikt.

Wat is wel goed? waar, hoeveel, etc

Erikderaaf
22-01-2008, 23:28
Hier gewoon een uitgebreide SKS fietspomp, ooit bij de halfords gehaald, is nu meen ik iets van 35 euro (er wordt hier veel gebruik van gemaakt met al die fietsen, gewoon de stevigste versie gekocht.
Heeft een dubbele kop dus kun je voor normale fietsventielen, en ook voor gangbare autobandventielen gebruiken. Zit een manometer op in bar en psi.
Erg handig, kun je zo gebruiken en je hoeft dus ook niet bij het benzinestation te emmeren met die kabel en die vage systemen.

Die plastic gevallen van een paar euro vind ik maar ielig eruitzien...

PeterG
22-01-2008, 23:40
Heb er een van Carpoint. www.carpoint.nl. (CATALOG afbeelding onder bandenspanningsmeter Artikel 06.232.01)
Geen idee meer wat ie gekost heeft. Zie hem op internet voor 11.90 euro. Is erg handig ding. Is van metaal en je moet hem er maar even opdrukken, eraf halen en aflezen. Zit in handig stevig plastic doosje.

Je hebt die dingen wel nodig. Tijdje geleden 2.9 bar in banden gedaan bij Total tankstation. Auto stuiterde nogal. Bleek dat er 5 bar inzat toen ik thuiskwam. Verbruik was wel erg laag. Inmiddels is het apparaat vervangen

Kingpin328
22-01-2008, 23:46
Die van metaal heb ik ook, inderdaad prima ding

PeterG
22-01-2008, 23:54
Bandenspanningsmetertest Kampioen :

http://www.kampioen.nl/published/kmp/content/tests/pagina/k10-autotest-bandenspanningsmeters.nl.html

.

nofear02
23-01-2008, 00:21
Heb er een van Carpoint. www.carpoint.nl. (CATALOG afbeelding onder bandenspanningsmeter Artikel 06.232.01).Goeie info heren! Thnks peter; dat ding ziet er prima uit. En blijkt gewoon bij de halfords te koop! In zwijndrecht althans. Ga ik halen morgen. Ik ben het nou zat. Wat je zegt Peter, je kan gewoon niet zonder. Gisteren belde Lex348 me nog (de vorige eigenaar van mijn wagen). Die had ook een keer te lage bandenspanning gehad met die wagen. Dus: op naar halfords morgen

308ROB
23-01-2008, 00:37
Deze gebruik ik. van metaal en een druk knop om de lucht er uit te laten.
gekocht bij een race shop

JWA
25-02-2008, 23:57
Ik heb er een die ik aan m'n oude vertrouwde compressorretje koppel.
Als je de compressor er bij moet kopen is het natuurlijk wel iets duurder dan een losse natuurlijk maar lekker easy.

Robert kun jij ook ;)
Aankoppelen, kijken op de cijfers die de druk in Bar aangeven.
Is de druk te hoog op het zwarte knopje drukken om druk af te laten.
Is de druk te laag aan de trekker trekken om de band op te pompen.

Nu hoef ik niet elke keer naar het tankstation om de juiste druk in de banden te krijgen.
Daarbij moet je vraagtekens zetten bij de nauwkeurigheid van die meters

JWA
26-02-2008, 00:02
Je hebt die dingen wel nodig. Tijdje geleden 2.9 bar in banden gedaan bij Total tankstation. Auto stuiterde nogal. Bleek dat er 5 bar inzat toen ik thuiskwam. Verbruik was wel erg laag. Inmiddels is het apparaat vervangen.

Ik had dit nog niet eens gelezen, maar goed daar doel ik dus ook op.
Die bandenspanningsmeters bij de tankstations kun je niet zomaar vertrouwen.
Dit soort verhalen hoor je vaker

Franc308
26-02-2008, 01:04
Heb ook zo'n ding als Jan Willem, maar zo'n klein handig metertje als Rob heeft, ga ik me komende weekend meteen even halen!

.

Eugene360
26-02-2008, 03:00
Kost helemaal niets, zit in de 360 toolset

Franc308
26-02-2008, 08:34
Oh goed dat je het zegt.
Ga ik die vandaag even in Oss halen. :D:D:D

.

nofear02
26-02-2008, 11:07
Oh goed dat je het zegt. Ga ik die vandaag even in Oss halen. :D:D:Doooooohwwww!: bestel dan voor mij ook gelijk ff een 360 Franc, is anders zonde van t geld als ik nog 20 euro voor niks zit uit te geven bij de Halfords....:D :D :D

.

308ROB
26-02-2008, 12:41
maar zo'n klein handig metertje als Rob heeft, ga ik me komende weekend meteen even halen! :)

Goed idee Franc,
Erg makkelijk z"n ding en hij past ook in jouw 308QV Toolset :D
hoef je geen 360 te bestellen. :)
Rob

Racing-Baker
26-02-2008, 13:39
Ik heb er een die ik aan m'n oude vertrouwde compressorretje koppel.
Als je de compressor er bij moet kopen is het natuurlijk wel iets duurder dan een losse natuurlijk maar lekker easy.

Robert kun jij ook ;)
Aankoppelen, kijken op de cijfers die de druk in Bar aangeven.
Is de druk te hoog op het zwarte knopje drukken om druk af te laten.
Is de druk te laag aan de trekker trekken om de band op te pompen.

Nu hoef ik niet elke keer naar het tankstation om de juiste druk in de banden te krijgen.
Daarbij moet je vraagtekens zetten bij de nauwkeurigheid van die meters.

zelfs deze zijn niet correct ! beste zijn die uit de karting !! zijn 2x of mss zelfs 3x zo groot maar zijn (daardoor ook) zeer precies
(in de competitie(karting) regelen ze tot op ongeveer 25g)
ze gaan maar tot 2.5kg, maar meer heb je uiteraard niet nodig.
je zou verschieten welk verschil het aangeeft !!!!!!

Nuvolari
26-02-2008, 14:27
Helemaal mee eens, ik gebruik zelf ook één uiit de karting. Zoals je zegt een beetje groot, maar wel heel precies.

Edwin

.

nofear02
26-02-2008, 16:21
Goeie info heren! Thnks peter; dat ding ziet er prima uit. En blijkt gewoon bij de halfords te koop! In zwijndrecht althans. Ga ik halen morgen. Ik ben het nou zat. .. Dus: op naar halfords morgen!ja, "morgen", dat was dan dus 23 jan. natuurlijk niks van terecht gekomen. Nou was ik het dus eens echt zat en ik naar Halfords zojuist. Typisch wat voor mij; ik wil iets, en.... dat is er dan weer net niet!! Hadden alleen maar digitale. Toen naar een andere zaak; hadden ze helemaal niks! Toen naar Autocomfort, hadden ook alleen nog maar 1 digitale, en 1 potlood! Echt niet te geloven, echt weer wat voor mij... Een half uur onderweg en nog niks. Vandaar dat ik er maar soms nooit aan begin....

Nou goed, ik ga wel een keer naar Ridderkerk... stom dorp hier :(. In 3 zaken niet wat ik zoek. Waar heb jij hem gekocht Rob? Dordt? Gewoon een simpele goeie bandenspanningsmeter ff kopen... Het is toch geen maanreis??

Franc308
26-02-2008, 18:30
Fatsoenlijke automaterialen handel.
Halfords en dat soort zaken....... ach, ik zeg maar niets.;)

.

308ROB
27-02-2008, 18:37
Banden spannings meter gekocht bij : Biesheuvel autosport in Nieuwendijk. Kost 17,50 euro inc.

Rob

nofear02
29-11-2009, 23:53
Welke bandenspannnigsmeters hebben de leden hier voor hun auto? Waar heb je hem gekocht en wat kostte die? .......Wat is wel goed? waar, hoeveel, etcHoe vaak wordt er eigenlijk de spanning gecontroleerd. Netjes 1x in de maand zoals het artikel aangeeft? Is voor de wegligging erg belangrijk bij bochten en hoge snelheid, en dus ook voor het verbruik..
.

Alfer
30-11-2009, 12:01
erg belangerijk. Ik wil echter herhalen dat de bandendruk meters bij de benzine pompen echt huilen met de pet is. Of ze doen het niet of ze geven de banden spanning aanzienlijk te hoog/te laag aan.
Echt een goede investering om zelf een compressor met goede banden pomp (manometer) te hebben

IPF
30-11-2009, 22:39
erg belangerijk. Ik wil echter herhalen dat de bandendruk meters bij de benzine pompen echt huilen met de pet is. Of ze doen het niet of ze geven de banden spanning aanzienlijk te hoog/te laag aan.
Echt een goede investering om zelf een compressor met goede banden pomp (manometer) te hebben

Zie http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=93215&postcount=49
Goed idee, hoewel het - gelukkig - niet overal zo enorm droef is gesteld met de apparatuur.
.

Kees den Hertog
30-11-2009, 22:52
Ik controleer ééns per 2 maanden. De auto is voorzien van een bandenspanningscontrolesysteem, (dubbele letterwaarde!), van John Gold, werkt perfect, spanning, temperatuur en afwijking is in + en - per band te zien op het display.

IPF
30-11-2009, 22:55
Ik controleer ééns per 2 maanden. De auto is voorzien van een bandenspanningscontrolesysteem, (dubbele letterwaarde!), van John Gold, werkt perfect, spanning, temperatuur en afwijking is in + en - per band te zien op het display.

Eh Kees, zit dat ingebouwd?!? Geavanceerd hoor, die US spec 328s...

Kees den Hertog
30-11-2009, 23:02
Laten doen bij de locale bandenboer, eerst aangeschaft bij de Brezan. Het zijn 4 slangklemmen met een sensor die binnen de band op de kale velg zijn gemonteerd. Je ziet er dus niets van. Het werkt draadloos en perfect, al bijna 30.000 km. Display staat op de 3 metertjes in het midden van het dashboard.

IPF
30-11-2009, 23:05
Laten doen bij de locale bandenboer, eerst aangeschaft bij de Brezan. Het zijn 4 slangklemmen met een sensor die binnen de band op de kale velg zijn gemonteerd. Je ziet er dus niets van. Het werkt draadloos en perfect, al bijna 30.000 km. Display staat op de 3 metertjes in het midden van het dashboard.

O, zit dat zo. Ik zag ook dat Hella zo'n setje had toen ik m'n manometertje aan het researchen was. Maar wat ik niet zo goed snap is dat je dan eens per 2 maanden controleert. Als ik het goed begrijp kun je in feite bij elke rit checken toch?

nofear02
30-11-2009, 23:17

Laten doen bij de locale bandenboer, eerst aangeschaft bij de Brezan. Het zijn 4 slangklemmen met een sensor die binnen de band op de kale velg zijn gemonteerd. Je ziet er dus niets van. Het werkt draadloos en perfect, al bijna 30.000 km. Display staat op de 3 metertjes in het midden van het dashboard.Mijn lieve hellup; ik denk; ik zet weer ff mogelijk wat interessants neer, had het in de krant gezien, weer iets op de site mee te voeden, je moet de zooi helpen aan de gang te houden, en inmiddels snap ik helemaal niet meer waar het over gaat! :D. Complete haai-tek Kees. En dat op een 25 jaar oude 328! ''bandenspanningscontrolesysteem'', vergeet de 3x woordwaarde niet, niemand haalt je meer in die avond, een sensor en een meter inboard, draadloos, etc? dit vraagt om foto's! leg uit, leg uit, want die van mij is rechtsvoor na 2 maanden echt veel te slap; die verliest lucht, dus dit klinkt geweldig interessant. Wat is het, wat kost het, hoe heet het, etc. Foto's! :)

Kees den Hertog
30-11-2009, 23:17
Klopt, het setje is behoorlijk precies,op 0,01 bar, zelf gecalibreerd bij montage, maar na een week of 6/7 moet er soms iets bij, maar echt nodig is het niet inderdaad.

sharknose67
30-11-2009, 23:22
Er bestaat toch ook al zo'n draadloze set voor op je ventielen??

IPF
30-11-2009, 23:28
Er bestaat toch ook al zo'n draadloze set voor op je ventielen??

Ja klopt, ik dacht al zoiets te hebben gezien van Hella. Zie deze link, best een gaaf setje:

http://www.hella.com/hella-com-en/assets/media/Download_Drivers_ReifendruckTC-400_GB_TTkor.pdf

Zal eens informeren wat zoiets kost...

nofear02
30-11-2009, 23:31
Ja klopt, ik dacht al zoiets te hebben gezien van Hella. Zie deze link, best een gaaf setje:

http://www.hella.com/hella-com-en/assets/media/Download_Drivers_ReifendruckTC-400_GB_TTkor.pdf

Zal eens informeren wat zoiets kost...wooooooowwww! :D :o

Gilles027
01-12-2009, 10:31
dit is de goed koopste ik heb ze op mijn 500 het zijn wiel doppen die de juiste spanning geven, als de spanning goed is is hij wit en als hij daalt word hij rood, je kunt ze krijgen voor verschillende druk en kunnen niet gestolen worden, je moet een speciaal sleutel hebben er voor
hier de link, wel in het Italiaans
http://www.lasertyre.it/ITA/Cosae.asp
hier ook de tabel van de tipe auto's en bandensanning
http://www.lasertyre.it/Download/Pressioni-pneumatici-2008.pdf

Kees den Hertog
01-12-2009, 20:27
Mijn setje bij de Brezan kostte ook rond de 300 euro, daar komt de de- en montage van de banden bij + opnieuw balanceren. Het zijn wat mij betreft wel aanraders. Wieldoppen op een F. (???????), en die dan ook nog de juiste spanning aangeven, die zou ik toch links laten liggen.....................

Steven
08-12-2009, 22:00
ik denk dat Gilles ventieldopjes bedoeld.
Wel een heel gaaf systeem Kees!

Alfer
09-12-2009, 15:47
Kees, jij bezit een erg bijzondere F328 met velerlei onverwachte opties (zie ook je hoe heet het ook al weer verlichting, je voeten verlichting en dat wat ik mogelijk vergeten ben). Maar dit ding is erg plezierig om te hebben..... aldus zullen enkelen hier gaan snuffellen naar zo'n setje.

Gilles027
09-12-2009, 18:54
ik denk dat Gilles ventieldopjes bedoeld.
Wel een heel gaaf systeem Kees!

inderdaat VENTIELDOPJES

nofear02
09-12-2009, 22:21
Kees, jij bezit een erg bijzondere F328 met velerlei onverwachte opties (zie ook je hoe heet het ook al weer verlichting, je voeten verlichting en dat wat ik mogelijk vergeten ben). Maar dit ding is erg plezierig om te hebben..... aldus zullen enkelen hier gaan snuffellen naar zo'n setje.Kees heeft misschien idd wel de meeste haai-tek 328 van ons allemaal ja :).

IPF
09-12-2009, 23:25
Kees heeft misschien idd wel de meeste haai-tek 328 van ons allemaal ja :).

+1, zó1? :D ;)

nofear02
10-12-2009, 00:57
+1, zó1? :D ;)

nee joh, nog veeel erger! :D ;)

Kees den Hertog
10-12-2009, 21:52
Blijft toch wel een heel mooie creatie................., maar we dwalen af van de topic, deze hoort in een aparte draad, samen met de König versie van de 308/328 en de Groep 4 projecten, IMSA's, NART's en dergelijke.

IPF
10-12-2009, 22:33
Blijft toch wel een heel mooie creatie................., maar we dwalen af van de topic, deze hoort in een aparte draad, samen met de König versie van de 308/328 en de Groep 4 projecten, IMSA's, NART's en dergelijke.

True, true, maar als je heeeeeel goed kijkt zie je sensordopjes op ventielen van deze Conciso (denk ik :D) ;)

Kees den Hertog
10-12-2009, 23:27
Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt, zitten we toch nog goed in deze draad. Zou hij ook een dashboardkastje hebben, dat mis ik nu eigenlijk wel..........

IPF
11-12-2009, 22:18
Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt, zitten we toch nog goed in deze draad. Zou hij ook een dashboardkastje hebben, dat mis ik nu eigenlijk wel..........

Geen idee, maar dat zal toch bijna wel in zo'n geavanceerde bak? Ben er zeker van dat er ook draadloos internet en DVD/BluRay spelers in hangen...