PDA

View Full Version : No Fear's Verhalen-Draad: belevenissen...

nofear02
25-03-2007, 20:47
Als u het goed vindt, dan neem ik hier bij deze even een aparte draad voor mezelf. Daar komen dan de wat langere verhalen, die ik soms schrijf. Ferrari-land is voor mij allemaal nieuw; ik heb mijn wagen vorig jaar maar een beetje zómaar ineens gekocht. Als goeddoener voor zieke kinderen, en als zakelijk object. naast dat het natuurlijk een jongensdroom was. van heel vroeger. daarna ben ik er 10-15 jaar 'uit' geweest. Sinds de aankoop van die wagen echter, met het chatten, en het samenrijden met anderen, en het ontmoeten van mensen beleef ik van alles en nog wat, dat enorm leuk, gezellig en vooral verbazingwekkend is. Dat móet ik uiten en dus schrijf ik mijn belevenissen soms op. Die verhalen zal ik hier neerzetten. Degene die het vermakelijk vinden om het te lezen, moeten hierheen. dan staat het niet in de weg op de hoofddraad. Want het zijn soms wel ff wat woordjes... Afijn, veel plezier

nofear02
25-03-2007, 20:55
Mensen, het weer begint de goede kant uit te gaan! We krijgen een paar mooie dagen. Met 16 graden. Heerlijk na die lange natte winter! We kunnen weer rijden. Het zal tijd worden want het wachten duurde wel erg lang. Vandaag was het weer al aardig. Gisterenmorgen nog koud! Toch heb ik gisteren een fantastische dag gehad. En heb ik meer dan genoeg vitaminen F opgedaan (u snapt waar de letter voor staat natuurlijk hé!? ;) ). Ondanks dat ik moest werken. Misschien dat het daarom zo extra lekker aanvoelde! Ondanks werken toch nog even met Ferrari's en Ferrari-mensen bezig kunnen zijn. Dat was fijn. Hoe ging dat?

Wel, mijn maten, waarvan er een aantal hier op de site aanwezig zijn, gingen rijden. Er moesten 2 wagens opgehaald worden bij Forza en ook weer een weggebracht worden, dat gingen ze met zijn alle doen. Ik werd al eerder van de week ingelicht, maar goed, ik kon niet. En vrijdag-avond werd er nog even gebeld. Nadat ik afzegde en de telefoon neerlegde, bleef dat toch maar in mijn hoofd malen. En een uur later viel het kwartje; ik kon ze misschien wel even gaan uitzwaaien! Zou ik toch even een paar Ferrari's gezien én gehoord hebben, en de maten ff gezien hebben. Eerste samenkomst was ergens langs de A15, vlakbij mij. Ben knettervroeg opgestaan zaterdag, alles op kantoor in orde gemaakt, om 9.00u opengedaan voor de bezoekers en als de sodemieter in mijn peug daar naar die plek gereden, want daar zouden ze om 9.15 zijn. Ik was gelukkig op tijd, ze waren er nog niet. Camera gepakt en naar het viaduct gehold. Ingespannen staan te turen naar de weg wanner ze nou kwamen. Hoorde nog een keer een luide tuuter achter me, maar toen ik over mijn linkerschouder keek zag ik alleen een Suzuki Swift; daar kwam ik niet voor. En ineens; ja hoor; komend van de afrit; een vuurrode 360 spider. Prachtgezicht! Kwam achter de kale bomen aangereden. Even een foto gemaakt

nofear02
25-03-2007, 20:56
De wagen stopt netjes in het rijtje. En ineens gaat de wagen een meter naar voren, hoewel het stoplicht nog niet op groen ging, en komen er 2 handen in de lucht die zwaaiden. Verdorie; ze hadden me al gezien! :D hoewel ik niks gezegd had dat ik zou komen. En t nog wel op afstand was. Was lachen. Snapte alleen de contouren van de bestuurder niet, want die had een rode muts op. Kon t niet goed zien, maar nadat het stoplicht op groen ging en ze naar links op mij aankwamen zag ik het; Jaap reed! :D. Enthousiast weer armen in de lucht en een foto gemaakt. Heerlijk jongens

nofear02
25-03-2007, 21:00
Gelijk teruggehold en daar stonden tot mijn verbazing de 2 andere wagens al! Die had ik dan toch gemist, hebben dus tóch achter mij langs gereden; a-ha; dus dát was die luide tuuter! :D. Het weerzien was hartelijk en spontaan. F-rijders onder mekaar. Met een nieuweling, Fred. Met een 328 gts. Geweldig gezicht natuurlijk omdat ik die ook heb. ff snel iedereen handje schudden en heel snel een praatje maken. Ook met Fred: jaartal, waar kom je vandaan, waar komt de wagen vandaan, en even snel naar binnen gekeken natuurlijk. Zag er fantastisch uit! Vooral de stoelen. Nieuw! Geen wonder; wagen heeft 8 jaar in een prive-collectie gestaan, staat pas 44d op! En dan staat de 360 spider ernaast. Even een foto gemaakt. Want hoeveel jaar autogeschiedenis staat er dan daar?

nofear02
25-03-2007, 21:03
328 vanaf 1983? 360 tot aan 2003? Is 20 jaar. Wat een ontwikkeling. Maar kijk eens goed naar die lijn van het spatbord bovenaan, en reken de koplamp van de 360 mee. Precies hetzelfde hé?! Met zo'n mooie golfbeweging erin. Fantastisch man. Ik wilde niet zeuren om de auto 's even uit elkaar te krijgen en dat je de 348 ertussen in had gezet Gijs, maar dat zou wel fantastisch geweest zijn, zo op een rijtje. Maar goed, daar was helemaal geen tijd voor. Jullie moesten ook op tijd weg natuurlijk. Nou, even heel kort nog staan kletsen (jaap; ik kom denk écht kijken hoor in Zandvoort; ik heb er zin in gekregen!). Nog even een foto gemaakt van die van Fred

nofear02
25-03-2007, 21:06
We stonden lekker op de wind, wat was het verrekte koud! Dus hup in de auto's; rijden! Het starten van de motoren; altijd lekker natuurlijk. Nog even een foto gemaakt (mis/niet scherp, door de kou!)..

nofear02
25-03-2007, 21:12
... en weer snel het talud opgerend. En daar nog een foto gemaakt. Die gingen een toffe dag hebben

nofear02
25-03-2007, 21:15
Ik had nog net even tijd om wat bij Dhr van Eijk af te geven, en daar krijg ik een prachtige tip; je moet even naar de firma bakker in R'kerk; ik heb iets voor je geregeld. Nou ik was benieuwd maar ik moest eerst naar kantoor. Rij ik daar bij A'blasserdam net 10 meter de oprit op van de A15 op, zie ik aan de overkant wéér een 328 gts staan. Voor het stoplicht. En ik zie normaal gesproken nooit Ferrari's! Tegelijkertijd gaat mijn telefoon, en ik gooi gelijk mijn auto aan de kant om het gesprek aan te nemen en ik zie die Ferrari links afslaan. Het ging over het werk; en ik zeg; ''verzin maar wat; ik ben ff bezig hoor!''. En ik draai de auto in het gras, 6x steken, en rij een stukje terug, dwars over het kruispunt half tegen het verkeer in, dat ding achterna. Zoeken, zoeken, ik zie hem niet. Zou ide weer de snelweg zijn opgegaan? Lijkt me niet; hij kwam er net vanaf. Ik rij een stukje Al'dam in , maar daar geloof ik niet in. Terug. De brug over de Noord staat omhoog; ik kijken of ie in dat rijtje staat; nou volgens mij niet. Nou dan is ie naar papendrecht gereden. jammer...:-(.
Ik terug om naar kantoor te gaan, helemaal teleurgesteld, en zie ik hem ineens staan bij een industrieterrein bij kantoren, aan de andere kant van de sloot! JA HEBBES! Maar hoe kom ik daar?? Ik gas gegeven, helemaal omrijden, 2x verkeerd gereden, rare route, overal bochten, snap er niks van, en via het terrein van iemand anders toch in de buurt gekomen, een blokje om en... ja hoor....! Daar stond ie. Geweldig (merk op: zonder aerofoil!). Deur van het kantoor stond open en netjes gevraagd of hier de eigenaar was, want ik heb er ook zo een

nofear02
25-03-2007, 21:16
Nou dat zal ie leuk vinden, zegt de dame. Leuke ontmoeting, ik heb iets uitgedeeld natuurlijk (en krijg nóg een tip ergens heen te gaan) en even heel snel een praatje over de wagen. Let op; er staat 120.000 km op!! En die heeft hij vanaf 5.000 km er zélf op gezet! En nou komt het.....: PROBLEEMLOOS!! Wáát??? Echt waar!! Met lange jaarlijkse ritten naar de franse riviera. En zonder veel problemen!! Wie zei dat Ferrari's niet perfect waren, en dat ie na 80.000 km óp is, of niet te verkopen. Als je iemand bent die alleen maar in de zomer, 1x in de week een middag 100km wegrijd; dan rijd je 3000 km per jaar. Vanaf 80.000km heb je tot aan 120 dan dus nog 13 jaar plezier ervan! Maar... moet er wel bijzeggen, misschien is het wel zo dat als je veel rijdt, dat ie dan juist goed in conditie is/blijft. Een ferrari moet rijden; ze moeten niet stilstaan; het is al eerder gezegd. Auto was wel vies hoor, maar gaf die man ook eerlijk toe, hij staat gewoon in de schuur en vogels hadden er op gepoept! oe! dat mag natuurlijk niet. Maar goed, eigenaar had ook nog een testarossa... :D. Nou, we moesten allebei verder, maar nog wel snel ff een foto gemaakt. Een 328 gts met 120d km; hij schijnt het record te hebben in Nederland. Nou Fred; je hebt nog ff te gaan joh...:D :D. Ik sta op 79

nofear02
25-03-2007, 21:17
Terug naar kantoor. Veel te laat. Halve chaos. Maar mijn dag was al goed. In de pauze naar het lab. Daar moet ik dan een uur wachten en doe ik altijd ff wat en eet ik, maar ik in de auto; ff snel naar fa bakker. Nico gaat namelijk beginnen met de verkoop van modelauto's. Er was al een hele ruimte ingericht met modellen, want daar heeft ie superveel verstand van. Zijn eigen huis schijnt uit te puilen, daar valt niet meer te leven :D, dus dan maar een echte bisniss ervan gemaakt. Even rondgelopen, maar dat moet je natuurlijk niet doen hé. Dat het domste wat je kan doen als je eigenlijk geen geld wil uitgeven. Zóveel moois. Ik was voor het eerst in zo'n winkel. En tot voor 2 maanden geleden gaf ik er totaal niet om. Maar je weet niet waar je kijken moet, zoveel moois. Ik kan het niet eens navertellen, maar ik zag Ixo, hot wheels, revell, bburago, BBR, ik weet het gewoon niet meer. Ook boeken. F1 Racewagen, straatversies. Ik zag er een 348 challenge geloof ik in hollandse kleuren/striping met sponsoring erop er daar stond: ..Croymans.nl. Wat een sukkels!! Zeker in Sjiena gemaakt. Wat een sukkels zeg. Afijn Nico ontmoet en wat uitgedeeld en ff een kort praatje. Stonde daar een paar doosjes met de handtekening van M.Schumacher erop. à€°cht dus hé, niet nagemaakt! Tsja, wat doe je....? kopen natuurlijk. Sodejanus wat zijn die dingen duur!! Maar met Nico is goed te onderhandelen zeg...;). Ik heb er 2 gekocht. Maar hij heeft er nog meer hoor! Hierbij een foto

nofear02
25-03-2007, 21:22
Afijn aan Nico iets uitgedeeld. En nog ff snel rondgekeken. Moet je nagaan; tot voor 2 maanden geleden zei het me helemaal niks! Modelauto's???? Pffff. Ik ben toch zeker volwassen! Mar daar gaat het helemaal niet om. Sommige modellen zijn zó mooi nagmaakt. Echt op detail. Ik zag er zelfs één met een open motorkap en was heel de motor nagemaakt! Ik heb maar niet naar de prijs gevraagd.... Maar goed, je ziet wel verschillen in afwerking. En bji sommigen glimt de lak ook echt. En sommigen zitten in prachtige box-jes. Met emblemen en zo. Heb met aandacht staan te kijken. En dat is allemaal de schuld van Cor! ;). Daar liep ik naast op Houten en die vertelde er toen iets over; vond ik absurd. Maar wilde er toch meer van weten en mocht een keer bij hem langskomen en kreeg ''les'' over F-miniatuurland. Was een uitermate gezellige middag en zelfs avond, waarbij ik pas om half 10 huiswaarts ging, terwijl ik er al om 16.00u was. Zou een ''uurtje'' langskomen, was de bedoeling...! Tsja, dat is natuurlijk veel te weinig voor F-fanaten hé. Mocht blijven eten, en jammer genoeg heb ik door toestanden nooit meer een mooi verhaal erover kunnen schrijven. Je zal begrijpen waarom Cor. Doodzonde. Maar misschien alsnog. Anyway; door jou ben ik geinfecteerd met het F-modellen-virus, alsof ik al niet genoeg F-schimmels in mijn lijf had, na 5 maanden F-ownership en chatten en te rijden en allemaal leuke mensen te ontmoeten.

Tsja, meer dan genoeg F-spul meegemaakt hé voor een dag, als je gewoon aan het werk bent... Nou niet dus hé! Ik krijg de tip even daar achter de straat in te rijden, daar zit een bedrijf en die eigenaar heeft er 2! Vlakbij. Ik kijk op mijn horloge, maar ik denk, ja sjit man, 2??, ik ben er vlakbij. Ik twijfel, maar Nico haalt me over; ga nou maar! Moet je doen. Tsja... Nou oke dan. Bedrijf opgezocht en naar binnen gelopen. Ik zoek de eigenaar van.... etc etc. Iets uitgedeeld en een gesprekje en langzamerhand begint het kwartje te vallen; die is de meneer waar ik van mijn maten al veel over gehoord had! Hoe is het mogeljik. It 's a small world! Hij onderhoudt en repareert Alfa's.
Vroeg hem of ie dan niet gelijk een goed plaatwerkbedrijf kende, want aan mijne moest iets gedaan worden. "Ja linksvoor hé, dat kleine stukje''. Ik denk; krijg nou wat. Ik zeg "ja". Ik denk; is dat een kwaaltje van een 328 dan? Later kom ik er achter dat ie mijn wagen heel goed kent, want de vorige eigenaar komt daar regelmatig. Allemaal kennissen van elkaar. Robert; wat geweldig dat ik u ontmoette! Hartstikke leuk. Zijn telefoon gaat, hij moet aannemen en hij zegt; kijk daar maar even. En wow; daar staat een 308; een knalgele. Prachtig. Wel onder het stof, maar ik heb rondom de wagen goed bekeken en ziet er prima uit. En bij de spatborden bijv niet de plekjes die ik heb. Keurig dus. Nou, leuk gesprek, ik vraag of ie iemand weet wie er GOED zo'n stukje in kan zetten. En hij biedt aan dat zij dat wel ff doen. Nou leuk, maar doen zij het wel goed dan? Hij zegt; ''ik denk dat wij dat wel even kunnen. Kijk hier maar even...". Gaat er deur open.... en ik sta als aan de grond genageld. Was daarbij al blij dat ik geen hartverzakking kreeg. Een ferrari, zoals ik er zo een nog nooit gezien heb. Totaal kaal! Een karkas, met overal troep erin en eraan, en kop nog staart, alles eraf, een chassis met kooi en wat plaatwerk en dan heb je t wel gehad. Ik moest nog goed kijken wel type het was en wat dacht je?..... jaawel hoor... een 3#5. Ik kon wel janken. Helemaal naar gompes dat ding! Een schade-auto. Maar robert zegt dat ie over een paar weken weer eindelijk zal rijden. Ik kijk hem aan; ik denk; die is gek! Maar nee hoor; "alles staat al klaar, alle plaatdelen zijn klaar, kijk, daar en daar en daar'' wha-hahaa; ik zie er niks in! :D. Onvoorstelbaar. Ik was in shock. Als iemand dát kan; daar neem ik zwaar mijn pet voor af. Ik bedoel; kijk nou zelf eens..

nofear02
25-03-2007, 21:27
Normaal gesproken doe ik dat nooit, maar ik ben er speciaal mijn camera voor gaan halen uit de auto. En in de shock-toestand heb ik nog baggerfoto's gemaakt ook, want ik heb helemaal niet meer opgelet of ie flitste :D :D. (tl's waren erg fel). Staat me lekker ; als fotograaf zijnde! :D. Kan je nagaan! Afijn je ziet het: alles ligt los en overhoop, je kan niet eens zien wat waar wat hoort, overal draden, stekkers, stof, onderdelen, etc. Maar... het plaatwerk ziet er fan-tas-tisch uit!! he-le-maal strak. ohw-ohw-ohw-ohw! Dát is knap hoor! Dat iemand dat kan, ik snap er niks van. Voorwiel schijnt bijkans tegen het dashboard aangezeten te hebben of zo iets. Was een franse auto. Nog een mooi verhaal gehoord over t ophalen, maar ik moest nodig verder. Robert; fantastisch bedankt voor uw gastvrijheid en dat ik dat mocht zien. Super-interessant. Ik kom dolgraag nóg eens kijken. Ik ben overtuigd van uw kunnen. Zou dolgraag een paar opbouwfases zien.

Mooie belevenissen hé? En dat terwijl je aan het werk bent! :D. Ik weer terug naar kantoor. De dingen gedaan die ik moest doen. Toen weer naar het lab, weer spullen gebracht en opgehaald en.... t zonnetje scheen... toch nog ff snel doorgereden naar die andere tip. Daar ook nóg een F-bezitter ontmoet! Zijn winkel ingelopen; iets laten zien en bizar hé: er gaan deuren open, dingen gan aan de kant, er wordt kofffie aangerukt, ff F-kletsen. Niet te geloven. Ik ken heel die man niet! Maar het gaat zó makkelijk. Is een van de grote dingen waar ik me het afgelopen half jaar enorm over verbaasd heb. Contacten met F-mensen onderling; je begint zómaar te kletsen en t is meteen gezellig en t gáát maar door. Ff 5 minuten werd ook al weer bijna een half uur...:-). Efin, de rest vertel ik een andere keer. Ik ga u zeker nog zien Sjaak! Het was een allerhartelijkst ontvangst, wij zitten ook op één lijn, en wij houden contact. De 17e april is overigens al snel hé. En wat er in je winkel stond.... ohhw-ohw-ohw, daar moet ik niet naar kijken..:-).

Dus; eind van het verhaal; heel de dag naar gompes, heb tot 's erg avonds laat moeten werken om alles in te halen, maar who cares?? :D. Ik heb een geweldige dag gehad; leuke mensen ontmoet, allemaal vitamine F opgedaan, en prachtige dingen gezien en beleefd. 's Avonds nog ff een telefoontje; het was leuk! Heb de andere verhalen ook gehoord. Ging met een big smile m'n bed in 's nachts. ;)

ForzaFerrari
25-03-2007, 22:15
stoer verhaal! :) ... en van de 355.. dat komt wel goed. Heb eens een F40 gezien die met ruim 250 gecrashed was... helemaal in de puin. Jaartje later rijdt ie gewoon weer rond, als nieuw :) ... Ach ja, is de hoge aanschafprijs toch nog ergens goed voor; bijna niet totalloss te krijgen die dingen ;)

.

Fumacher
25-03-2007, 23:21
wat een belevenissen Robert! en wat heb ik moeten lezen! haha Maar goed dat we in dit tijdperk goede toetsenborden hebben :D Is die ondertussen niet aan vervanging toe?:D:D:D

.

nofear02
25-03-2007, 23:48
wat een belevenissen Robert! en wat heb ik moeten lezen! haha. Maar goed dat we in dit tijdperk goede toetsenborden hebben :D. Is die ondertussen niet aan vervanging toe?:D:D:DInderdaad heb ik een hele nieuwe ja in dit kantoortje; hoe wist je dat? Het is een draadloze, dus op batterijen. Ik moet gemiddeld elke week 1x de batterijen vervangen! Snap jij dat nou?? ;)

.

nofear02
27-03-2007, 20:45
Waldo had het op de hoofddraad erover dat ie naar de F-fabriek geweest is. Dat deed mij denken aan het verhaal van afgelopen zaterdag dat ik nog moet afmaken. Bij deze:

Want ik sprak afgelopen zaterdagmiddag iemand die er ook geweest was en 's nachts er gewoon een paar keer wakker van geworden was, zó imponerend vond ie het. En dat was dan een stoere vent, die zegt: als mijn bedrijfsbus mij 3x laat staan dan gaat ie eruit want dat moet ik niet hebben, maar als mijn Testarossa ergens stopt/uitvalt, dan blijf ik er netjes bij wachten tot de wegenwacht er is (speciaal lid geworden dáárvoor!) en ie gemaakt is, al moet ik er een week naast slapen in een slaapzak. En dat meende hij nog ook! :D. Un-be-lie-ve-ble. Ferrari jongens..... :D.

Die meneer vertelde ook dat ie normaal gesproken altijd alle gewone folders enz weggooit, maar elk papiertje-, folder-, brief-, of weet ik veel wat-, waar dat gele schildje opstaat, wordt netjes behandeld, en gaat keurig in een doos.... en wordt bewaard! Zoiets gooi je gewoon niet in de vuilnisbak, vond ie. Daar ga je met eerbeid mee om. ''Uit respect voor het merk voor de vele jaren racehistorie en de passie om zinnenprikkelende wagens te maken''. Zó, die zit! ;).

Enfin, ik verwacht hem hier nog wel. Hij heeft een zwarte testarossa :). Ik kreeg de tip hem te ontmoeten van die eigenaar van die 328 gts met 120d km. Hij zei; je moet daar eens heen gaan, die heeft er ook een. 's ochtends had ik echter geen tijd, maar ik ben in de middag even snel heen en weer gevolgen. Ik kwam in een drukke grote winkel. En moest even vragen naar de eigenaar. En toen was ie daar en vroeg; waar ik kan ik u mee helpen. Nou heb ik heb al heel snel geleerd dat niet elke F-eigenaar met zijn bezit te koop loopt. Dus kan niet zomaar hardop dingen zeggen in een winkel. Dat moet je even handig en omfloerst doen. Ik zei dus; goedenmiddag, ik heb vanmorgen iemand ontmoet die mij een tip gaf dat ik hier even heen moest gaan. Ik heb zelf een rood-zwarte motor, maar ik heb ook nog ergens een rode auto staan. En ik had een flyer met beide handen tegen mijn borst gedrukt, en haalde even 1 hand een beetje weg, zodat het schildje zichtbaar werd....

Nou, echt jongens, je weet niet wat er gebeurt dan! "A-ha!" zegt ie, "wacht even, daar maken we even tijd voor, jij hebt even 5 minuten?". "Ja hoor" zeg ik. "kom maar even mee, moet je koffie? melk en suiker, moet je een koek, moet je wat anders, kom we gaan even in kantoor zitten". In een drukke zaak op zaterdagmiddag. Er vraagt nog een personeelslid aan hem ''Sjaak, hoe zit het met.. bla-bla-bla'', maar die krijgt als antwoord: "ja, ehh, ik ben ff bezig hoor'' :D :D. Nou, heel gesprek natuurlijk, de 5 minuten werden bijna 25 minuten. Voor mij dan ook nog een collega-ondernemer, met alle ups en downs en zorgen van dien, enz, enz. Afijn, dat klikte enorm, en is o zo leuk. De flyer werd met respect en dankbaar aangenomen ("kijk, als ik dit zó zie, met dat schildje d'r op, ja, dat gooi ik gewoon niet meer weg"). Nou, oke dan!

Hij rijdt overigens niet zóveel ermee, het werk slokt hem op. Vaak tijd tekort. Maar soms wil ie wel eens even ontspannen, en dan pakt ie hem uit de schuur. We hebben het nog even gehad over de 17e, dát zijn wel de bijzondere dingen, waarbij we dan de boel maar eens even de boel laten, en eens even weglopen. Afijn, het contact was erg leuk. Met zómaar een wildvreemde jôh. Het afscheid was hartelijk. Ik heb nog even een rondje gelopen daar zijn zaak, en toen weer als de wiedeweerga naar kantoor. En afgesproken dat we nog even contact houden, zowel over de 17e, als wat er gaat gebeuren in juni... ;)

nofear02
31-03-2007, 20:11
Vandaag een gewone werkdag. Ik moest nieuwe fotografen opleiden. Dus geen F's voor mij vandaag, zou je denken. Hele dag bezig geweest en pas tegen 17.00u zat die startdag voor die studenten er weer op. Gisteren dus één én vandaag één. Pfff. Was het wel zat tegen 17.00u zeg. Een van die studenten vroeg nog of ie een foto mocht maken van de wagen (zij moeten 's ochtends er langslopen willen ze in het andere gedeelte van de loods kunnen komen). Ik was er niet zo voor, maar hij heeft een site met gespotte auto's. En wij zijn allemaal autoliefhebbers, dus vooruit dan maar. Mits het anoniem was.
Staan we daar in de droomrit-ruimte, hoor ik ineens buiten een zwaar geluid, een diep gebrom, noem het zelfs gerust maar gegrom, dat moest wel een onwijijijijze uitlaat zijn. Ik denk: 'wat is dát joh??!' Maar op het moment dat ik mijn oren goed spits, hoor ik ineens niks meer? Ik denk: huh, ik hoorde toch wat??! Kijk ik op afstand door die smalle luxaflexs van die deuren, naar buiten naar de straat, ik denk; Wat staat daar nou een wagen? Rood. Is dat niet wat laag? Wat is dat voor ding?, en wie is dat? Ik snel naar de keuken. Op 5 meter afstand van het raam, zie ik alleen een stukkie rood dak. Ik denk: huh??! Aangekomen bij het raam duw ik de lamellen opzij en zie..... een knalrode Testarossa!! Krijg nou wat?! Ik sta helemaal glazig naar dat ding te kijken, komt er een gezicht half onder dat dak tevoorschijn boven de bijrijdersstoel, en die kijkt bij mij naar binnen schuin omhoog, om te kijken of er iemand aanwezig is. Zwarte krullenkop ;), zonnebril op.

Ik denk hé?? Wie is dát dan joh?? D'r staat hier ineens een rode Ferrari Testarossa voor de deur! Ik naar buiten (verrek, ik bedenk me nu ineens dat ik die student verder totaal aan zijn lot heb overgelaten en hem zó maar heb laten staan bij mijn wagen! <proest>, sjit, geen idee wat ie verder nog uitgevreten heeft daar allemaal...:), en ik kom buiten, en ik denk; wow wat een mooi ding!! En ik kijk naar dat kenteken en ik zie iets van 92 en ik dacht JR , en er begint me vaag iets te dagen! Is dat niet...-, dat lijkt wel....-, die heeft toch......-, dat moet wel...-, dat is.....dat is.....- RamonS! Ik loop naar zijn portier, hij doet open, hij klimt omhoog en zegt: "zo jongen hoe is t?, ik dacht ik rij ff langs, kijken waar je zit, ik ben Ramon". Wha-haaa; dát is leuk??!! Prachtig man! Die komt zómaar even langs. Op de gok. Hij wist helemaal niet dat ik er was, maar hij moest in Zwijndrecht zijn bij een kennis, iets afgeven, en aangezien hij deze stad goed kent nog van vroeger, kwam ie ff door de straat rijden. Nou, hartelijk begroet natuurlijk. Gelijk een rondje om de wagen. Is toch het eerste wat je doet ;). De bezoeker laat je gerust ff staan (schandalig! ;), sorry ramon!). En mannen: ik schrok. Wat zag die wagen eruit! Vuil? Smerig? Allemaal plekjes eraan? ben je gek? Welnee!; p-r-a-c-h-t-i-g! Werkelijk on-be-ris-pe-lijk! Echt waar. Ik weet niet wat voor spul jij erop hebt Ramon, maar hij glimt als een tiet. Ik kon geen enkel plekje vinden! Kijk maar

nofear02
31-03-2007, 20:11
En ik heb het dan maar eerlijk aan hem gevraagd; zit er ergens uberhaupt een plekje aan dat ding, die jij weet, maar ik ff niet zie? En hij wijst me een plekje bij het linkerportier, daar helemaal in de hoek, nou, ik zal overdrijven en het naar boven afronden; het was misschien 1 cm bij 1 cm, dus 1 vierkante cm groot, een beetje bobbelig, maar daar had je dan ook álles mee gehad! Ik zweer het je; dat ding is gewoon als nieuw. En ik zal iets eerlijks vertellen (ramon; ff oren dicht ;), jij had van de week gezegd dat de apk-keurmeester had gezegd dat dat ding er zo ongelooflijk strak bijstond; ik dacht jaaaaa hooor, tuuuuuurlijk, praatjes ;) :, iedereen vind dat zijn bak er mooi bij staat, het zal wel.. ha-ha-ha. Maar ramon heeft echt niks teveel gezegd (!), ik begrijp nou wat die keurmeester bedoelde. Wat een ding zeg. En dan nog iets; met hele lichte, creme-witte bekleding! Ik dacht dat ik altijd rood/zwart verreweg het mooist vond! Maar dit was ook mooi zeg. Moet je kijken: ...

nofear02
31-03-2007, 20:15
Nou, we stonden daar op de wind in de schaduw, dus ik zeg, 'kom ff binnen kijken. Moet je wat drinken'. 'Nou, ben je niet nog bezig dan?' 'jawel', zeg ik, 'maar dat moeten die meiden dan maar verder zelf alleen doen... :D :D'. Ha-ha. Inmiddels staat die student ook al met zijn neus buiten en die vraagt netjes of ie een foto mag maken. Tuurlijk, zegt ramon. Wij naar binnen, naar de galleria. Nou, toen was het zíjn beurt; hij zei dat ie die van mij er goed vond uitzien. De halfgepoetste versie dan hé? ik heb nog steeds geen tijd gehad de andere (achterste) helft te doen... :). Maar inderdaad de voorste helft ziet er goed uit ja. Verder vond ie de ruimte vrij mooi. Heb ff uitgelegd dat ik er een trouwstel netjes wil kunnen ontvangen. En ze op hun gemak de wagen moeten kunnen bekijken, en een filmpje moeten kunnen kijken etc. Sjonge-jongen en daar gaan we weer hé; zet 2 Ferraristen bij elkaar en ze gaan los..:). En maar kletsen. Het contact was gelijk leuk. Verhalen over en weer. Colaatje erbij. En maar lullen. Ramon lekker in spijkerbroek en jack, kom op hoor, t is zaterdag; lekker vrije tijdskleren man, tuurlijk! Je moet je niet verontschuldigen. De dames regelden de inschrijving van de nieuwe fotografen, daar heb ik me helemaal niet meer mee bezig gehouden...:).

We hebben zelfs nog even in het F-Chat kantoortje gezeten. Ik heb Ramon zelfs nog ff wat kunnen uitleggen over het chatten op deze site. Ik kom zeker zeer binnenkort bij je langs man, om je nóg een keer een beetje les te geven. Vraag gerust, daar ben ik voor, ik vind dat fijn om te kunnen doen. Ik wil het graag mensen leren. Zelf heb ik het ook allemaal maar moeten leren, dus ik geef het dolgraag door! Nou, nog wat heen en weer staan te praten. Ondertussen krijgt ie al telefoon waar ie nou blijft...ha-ha-ha, ja zó gaat dat. Als het om ferrari gaat; altijd tijd tekort! :D :D. ha-ha-ha. Tsja, nou ja, hij moet verder en ik ook. Hartelijk gedag gezegd. Ik zie jou binnenkort weer vriend, ik kom ook bij jou kijken op je zaak! beloofd! Nog even meegelopen naar buiten en nog naar de wagen gekeken, en nog snel een foto gemaakt..

nofear02
31-03-2007, 20:19
... maar ik moest toen zo langzamerhand de dames wel weer even terzijde staan, dus heb je niet de straat uit kunnen wuiven.

Enzo, heb ik op een normale werkdag, net als vorige week, zómaar weer Vitaminen F opgedaan. De Ferrari's komen hier gewoon zelfs langs! Dit wordt dus al aardig clubhuis zeg zó hier! :D. Prachtig! Geen enkel probleem, ferrari's en f-chatters zijn welkom mensen! Ramon; hartstikke leuk dat je dus zómaar spontaan even langs kwam! Je hebt een prachtige, superstrakke wagen. We gaan zeker eens rijden! En je weet mijn plannetje al hé: er komt straks iets leuks aan ;)!

Prachtige belevenis weer! Heel leuk! Ferrari jongens; wat een mooie hobbie! :D

.

Reiben
01-04-2007, 15:45
Inderdaad een schitterende Testarossa! En een dikke pluim voor Ramon omdat hij zijn wagen zo goed verzorgd! Moesten alle Ferrari-eigenaars zoveel respect tonen voor hun wagens, dan zou ik niet meer met een bang hart naar wreckedexotics gaan kijken. Want dan zouden er geen Ferrari's meer tussen staan.

Greetz

Reiben

.

Fumacher
01-04-2007, 17:19
Ik moet het nog allemaal goed lezen, maar zo te zien heeft Ramon kenis gemaakt met het Fchat clubhuis :S

.

nofear02
24-04-2007, 23:18
1e f-chat rit: rit 15 apri

nofear02
24-04-2007, 23:18
6oy relay belgie 16 apri

nofear02
24-04-2007, 23:19
60y relay nl 17 apri

nofear02
24-04-2007, 23:19
fcn belissimaas, zar 21 april, forza, boxmeer, pa

nofear02
24-04-2007, 23:25
Zondagmorgen op de zaak. Ik ben online en werk tussendoor wat dingen bíj in mijn bedrijf. Ineens een pm-metje in mijn beeldscherm, met een nogal korte tekst; 'ben je op de zaak?'. Ja dus, want de voetbaltoernooien-tijd komt eraan en dat is altijd een superpiek voor mij, dus ik moet nu al flink werken, dingen voorbereiden/klaarmaken. Mijn reactie was dus ultrakort terug: 'yep!' :D. Vervolgens komt er al heel snel er na nóg een berichtje van dezelfde gebruiker; ongeveer net zo kort :D: 'koffie?'. Natuurlijk heb ik hier koffie, het moet alleen dan wel ff gezet worden, en voor wie doe ik dat wél en voor niet hé <proest>, dus ik mail plagend; "voor jou?". Reactie terug: "ja, moet ff naar r'kerk, kom k daarna ff langs". Ik denk; na, dat zal nogal belangrijk zijn zeker, en F-bezitters, daar máken we gewoon tijd voor natuurlijk, dan maar weer overwerken :D. Dus ik mail "tuurlijk, fantastisch man!". En ja hoor, na een half uurtje al; de deurbel. En ik loop door de gang naar de deur en zie hem staan, en op het moment dat ik de deur opendoe, krijg ik bijkans een hartverzakking; rechts staat naast de stoep; op 4 meter afstand; een vuurrode Ferrari; met het dakkie eraf; een... spider... 360!! Dat ziet er zó uit...:D

nofear02
24-04-2007, 23:33
Wooooooow! Had die ei niks gezegd; komt ie zó ineens langs met dat ding! :D :D. Prachtig man! Wat een verrassing! Altijd lekker natuurlijk, een Ferrari te mogen aanschouwen. Het ding stond lekker te tikken van de hitte zeg. Motorkap werd even opengezet; woow; wat een walm van hitte. Knap dat dat allemaal kán. k kreeg gelijk zin om een eitje te bakken! :D. hand boven de motor gehouden; woow; lekkuuuur! en maar tikken dat ding; tik.... tik.... tik.....Weten jullie al wie het was? Het was ... Paulus! :). Die kwam zijn wagen even laten zien. Wist ik niet eens joh! Geweldig! Heerlijk gezicht. Altijd ff snel een rondje eromheen natuurlijk. n Paar kleine dingetjes eraan, maar stelt helemaal niks voor. Bovendien; ik weet al waar die heengaat dus wordt helemaal 200% in orde gemaakt. En ja, hij is een beetje vuil. Binnen, buiten, en motor en jewel-box. Maar naar onze maatstaven dan he. Normale mensen zouden zeggen; ik zie er niks aan. Maar ja, liefhebbers... die bekijken dat iets anders :D. Maar ook daarin verder niks geks; want kijk eens naar het kenteken; wat een reis heeft dat ding achter de rug! Ik denk: huh?? Hoe zit dat...?

nofear02
24-04-2007, 23:36
Maar goed; daar was de koffie voor; eerst eens lekker bijlullen. Mijn Galleria had ik al even geopend. Paulus kende het al van de nieuwjaarsreceptie, maar wist nog niet dat dit een permanente opstelling was. Inclusief de poetsmiddelentafel :D. Die MTange ook al prima kent :D. Ja man; dit is mijn Galleria, zó hoort het te zijn. Dit is mijn wagen haar slaapkamer! Goeie tip van je gehad over die 'Gold'-onderhoudsspullen van Meguiars; is echt superspul. Met ook de zeem die ik persé schijn te moeten gaan kopen. Ik geloof je Paulus; dus ik zal hem zeker kopen :D. Nou, lekker achter de koffie het hele verhaal gehoord. Prachtige belevenis en verhalen. Wat een rit, wat een reis. Verder alle nieuwtjes ff bij gewerkt. Ik had ook nog een mooie! over mijn papieren. We hebben het nog maar eens gelijk even doorgebladerd. Mooi hé Paulus? 21 jaar oud man, wat je dan in je handen hebt. Het verhaal vertel ik hier later nog. Enfin, je bent zó 3 kwartier verder. Ondertussen natuurlijk mensen die langslopen en met verbazing naar dat ding stan te kijken. Jongetjes die erom heen lopen (onder toezicht). Alom bewonderende blikken. Leuk! Enthousiaste mensen meestal natuurlijk. Dus nog ff naar de wagen gelopen en alles nog even goed bekeken. Waaronder:.... de stoelen! Wow wat een dingen joh! Sportstoelen! Dat is echt zo'n 'schaal' waar je in gaat, Ultradun, achterkant van kevlar (koolstofmat). Prachtig. En wat ziet dat er rond uit. Het lijkt dus wel een stuk van een eier-schaal, zó apart. Dat kan nooit lekker zitten natuurlijk :D! Oh nee?? Je vroeg me ff te gaan zitten Paulus. Ik zal eerlijk zeggen; ik dacht; nou ik weet het niet hoor; zal wel veel te hard zitten en te stijf. Nou??? En???? Zaaaaalig! Onbegrijpelijk! Het zit als een vorst! Het zit verdorie nog beter dan in een luxe bioscoopstoel! Tjeeeeee. Zit echt heel lekker. D'r uit slopen en in de huiskamer zetten man! :D. Echt geweldig. Niks aan veranderen!
k Zag wel dat de flippers een beetje beschadigd waren, door de ring van de vorige eigenaar. Maar zal allemaal best goed in orde gemaakt worden. En hij zal er niet minder om rijden! :D. Nog ff snel een paar foto's gemaakt, dit is er één van...

nofear02
24-04-2007, 23:37
Is altijd leuk natuurlijk. En kan ik het ook weer met jullie délen. Nou, wagen werd gestart. Heerlijk. Geen Tubi, maar toch lekker, en die komt ook nog. Rijder erin, ff gedag zeggen (pas op dat dat gaasje achter je hoofdsteun niet loszit na het schoonmaken héé; voor hetzelfde geld ben je hem kwijt; had hem even goed voor je teruggeduwd, in die ronde sluiting zeg maar) en hupsakee de straat uit. Ik blijf dan altijd ff kijken. Ik vind dat zo prachtig altijd joh, zo'n ding die de straat uitrijdt. Immers; is het achterwerk van een Ferrari niet nét zo mooi als al het andere?? jazeker wel! :D.

Was helemaal top. En heel gezellig! Mensen komen hier soms zómaar ff langs. = Prachtig! Thnx voor het showen. Het was heerlijk om te mogen zien!

Tot ziens weer

FransFerrari
25-04-2007, 13:58
Dat moet zalig zijn in die Ferrari 360 eens rondtoeren, ik heb zelf ooit (9 jaar geleden) eens een uurtje met een Ferrari 328 GTS mogen rijden. Dat was gewoon het einde. Ik had die rit gekregen voor mijn verjaardag, een dag die ik niet snel zal vergeten

nofear02
25-04-2007, 14:35
Dat moet zalig zijn in die Ferrari 360 eens rondtoeren, ik heb zelf ooit (9 jaar geleden) eens een uurtje met een Ferrari 328 GTS mogen rijden. Dat was gewoon het einde. Ik had die rit gekregen voor mijn verjaardag, een dag die ik niet snel zal vergeten. Heey wat leuk frans! je hebt dus al eens in zo'n wagen als de mijne gereden! had je het dak toen er af of erop? Niels weet sinds dit weekend (ook) wat het is om in een 328 te zitten, met dak eraf en mooi weer (met net ietsje nét boven de 120km p/u)

Fumacher
25-04-2007, 15:52
Tof Robert! en Paulus...wat heb je toch een mooie 360spider!!!!! Wanneer krijgen we m te zien en kunnen we m eens goed op de plaat zetten ;)

V

250lm
25-04-2007, 19:34
Heey wat leuk frans! je hebt dus al eens in zo'n wagen als de mijne gereden! had je het dak toen er af of erop? Niels weet sinds dit weekend (ook) wat het is om in een 328 te zitten, met dak eraf en mooi weer (met net ietsje nét boven de 120km p/u).

Ehh Robert, heb je de nummertjes niet een beetje omgedraaid? ;-) en niet de 328 bedoel ik dan ;-

nofear02
25-04-2007, 21:16
Robert, wat fijn dat jij ook dit weer eens hebt mogen meemaken. Tevens een dikke pluim voor jou en jouw zeer goede gekwalificeerde en gerenommeerde organisatie achter F-chat.eu. Klasse jongen! En je maakt schitterende foto's ga zo door! Mag ook welleens gezegd worden. ;)Ja ik geniet van zo'n bezoekje gewoon enorm jongens. Zoals de meesten van jullie wel weten ben ik eigenlijk nog maar vrij nieuw in F-land. Een half jaar geleden wist ik echt 0,0 :D! Dus ik vind het allemaal nog prachtig.

Over de rest van je post: daar word ik wel een beetje verlegen van hoor..... :o :o :o . Maar t is in ieder geval wel zo, dat ik er wel veel tijd en energie in steek ja. En goeie helpers heb! Misschien dat je dat mérkt. Dat is dan alleen maar fijn natuurlijk. Thnx!

(overigens is perfectionistisch-zijn lang niet altijd even handig!! ha-ha-ha ;)

nofear02
25-04-2007, 21:17
Ehh Robert, heb je de nummertjes niet een beetje omgedraaid? ;-) en niet de 328 bedoel ik dan ;-) Nee, t was echt wel meer dan 021 km p/u hoor Niels :D! (sssssst...! ;) hi-hi

Kingpin328
25-04-2007, 21:40
Nee, t was echt wel meer dan 021 km p/u hoor Niels :D! (sssssst...! ;) hi-hi)

wow - 102 dan ? :-

nofear02
25-04-2007, 22:42
wow - 102 dan ? :-) Ja gaan we nou echt alle combinaties noemen hierzo?? :D :D ; eikels! :D :D . Who's next? :D :

micha1980
25-04-2007, 23:00
ik zal dan maar niks zeggen :-

gakske
26-04-2007, 12:54
Ja gaan we nou echt alle combinaties noemen hierzo?? :D :D ; eikels! :D :D . Who's next? :D :D

of was het nou 201 KM/H
sorry hoor maar na jou reactie moest het gewoon ff ha-h

FransFerrari
26-04-2007, 21:10
Heey wat leuk frans! je hebt dus al eens in zo'n wagen als de mijne gereden! had je het dak toen er af of erop? Niels weet sinds dit weekend (ook) wat het is om in een 328 te zitten, met dak eraf en mooi weer (met net ietsje nét boven de 120km p/u).

Dat was toen met het dak er af, en wel een stuk sneller dan 120Km/u