PDA

View Full Version : Kan een F als je zelfstandig ondernemer bent in Nederland?

nofear02
14-01-2008, 22:32
Eerste antwoord is natuurlijk meteen: tuurlijk!, gewoon doen, kan jou t schelen. Maar is dat wel echt zo? Of is het toch nog niet zo makkelijk....? . Klanten, familie, buren, maar ook collega's, mensen van plaatselijke sportvereniging waar je lid van bent, etc. Wat vind je ervan en wat heb je zoal meegemaakt? Brand maar los: verhalen, gebeurtenissen...

mvh14
15-01-2008, 00:14
De naam is Marcel en sinds een weekje lid van dit forum. Ik ben 37 jaar, kom uit een dorpje in NH en ben zelfstandig ondernemer. Heerlijk om te ontdekken dat ik niet de enige F-idioot ben. Ben me aan het verdiepen in de mogelijke aanschaf van......... mijn jongensdroom.
Toch twijfel ik. Vooral omdat ik merk in mijn omgeving dat de aanschaf van een F, eigenlijk not done is. Ik kan wel uitleggen dat een 328 of een 348 evenduur is als een knappe audi a4, maar men kijkt je toch aan alsof je een of andere millionair bent. Eigenlijk is een 328 voor mij momenteel de grootste optie, aangezien ik me dan nog een beetje kan verschuilen achter het hebben van een engiszins "klassieke" ferrari als soort van hobby. Moet wel zeggen dat ik de 328 in nederland maar moeilijk kan vinden. Iemand nog tips?
Komend weekeinde overigens twee uurtjes in een gehuurde 348. Hopelijk bevalt het niet :)
Mijn ultieme F is de 456GT. Ik zou het liefst mijn Alfa (ook GT overigens, maarja dat zou appels en peren vergelijken zijn) inruilen en deze auto dagelijks gebruiken. Jaja, ondanks het verbruik. Zelfs vrouw en kinderen kunnen in het weekeinde mee. Maarja, daar gaan we toch weer...... familie, klanten en buren gaan je toch vreemd aankijken, omdat je een F voor de deur hebt staan, waarvan velen ook nog eens denken dat ie een paar ton kost. Tja, dat bekrompen nederland speelt mij hier toch parten. Ik twijfel nog steeds............
Leve dit forum :)

430 Scuderia
15-01-2008, 00:35
Hoi Marcel!

Welkom hier! Uit welk Noord-Hollands dorpje kom je precies? Wat betreft jouw 'angst' ; Ik denk dat vele eigenaren ooit bang waren voor de reactie van de buitenwereld. Echter, ik denk ook dat als jij s'morgens in je garage komt en je ziet je jongensdroom staan, dat het je grof gezegd aan je reet kan roesten wat andere ervan vinden. Als ik mijn droom zou verwezenlijke zou ik lak hebben aan de mening van mensen waar ik niets om geef. Vergeet niet dat veel van deze negatieve klanken en blikken voornamelijk jaloezie zijn.

Niels

nofear02
15-01-2008, 00:44
De naam is Marcel en sinds een weekje lid van dit forum. Ik ben 37 .... Toch twijfel ik. Vooral omdat ik merk in mijn omgeving dat de aanschaf van een F, eigenlijk not done is. Ik kan wel uitleggen dat een 328 of een 348 evenduur is als een knappe audi a4, maar men kijkt je toch aan alsof je een of andere millionair bent. ..... Ik twijfel nog steeds............ Leve dit forum :-)Marcel! van harte welkom. Jij die in dubio staat. Ik voel helemaal met je mee want..... ik heb PRECIES hetzelfde gehad. Moest de aanschaf van mijn 328 hier intern op mijn zaak ook kunnen ''verkopen''. GROTE TRUC!: vertel iedereen dat je een gouden deal gesloten hebt, dat je via-via een van de laatste 328's hebt kunnen kopen, voor maar slechts 30mille, was een kennis van een kennis, als BELEGGING; omdat deze auto's vanaf nu elk jaar 1000 euro MEER waard gaat worden, en de laatste F is waar de motor niet uit hoeft bij een grote beurt. een beurt is dus ''slechts'' 1.500 euro. En ''als 2e wagen heb je 70% no-claim korting'', dus kost niks, en ''in de winter haal ik hem uit de motorrijtuigen belasting en verzekering''. Kijk, dat maakt het verhaal al heel anders! Jij bent er niet naar op zoek gegaan, iemand hoorde via via dat je zo'n liefhebber was, en jij ''mocht'' hem kopen enz enz. ''er is bijna niet meer aan te komen'' dus heb je t maar gedaan (bijna tegen je zin in :D). Zó is het verhaal al heel anders dan, ik heb gisteren ff een 360 gekocht van een ton. ja toch? ff oefenen met je vrouw over dit verhaal ivm verjaardagfeestjes en zo. en NIET zeggen dat je op dit forum zit, want als ze dit lezen dan ben je alsnog de klos :D. Met andere woorden; kopen zo'n ding. Hij moet er TOCH sowieso komen want over 3 jaar ben je ''al'' 40, en vóór je midlife-crises moet ie er zijn. Ik kocht hem ook een week voor ik 40 werd. Had mezelf dat beloofd en opgelegd 36 jaar geleden, dus ja, dan snapt je omgeving het wel. Welkom hier, hier zitten je nieuwe vrienden :). Lees je lekker in. (felipe) Massa's informatie, en doe rustig aan. Zóveel know-how hier, neem je tijd, en kom naar een meeting een keer, en je bent definitief verkocht. Begin alvast maar aan de ''F-chat evenementen en meetings-''sectie. ps: de 348 zakt nog steeds, en dat gaat nog door, dus dat verhaal van die belegging gaat daarmee niet op

Fokkerjockey
15-01-2008, 00:45
Hoi Marcel, ik kan je terughoudendheid over het bezitten van je droom wel een klein beetje begrijpen, maar doe daar alsjeblieft niet te veel mee ;)
Wellicht heb ik makkelijk praten, maar Life's too short om je te druk te maken over wat anderen denken. Ik heb me voorgenomen om als het redelijkerwijs binnen de mogelijkheden valt een Ferrari te bezitten en dan ook (net als jij) het liefste een 456. Heerlijk vooruitzicht toch?!?
Komt nog bij dat steeds meer mensen beseffen dat je om een F te bezitten toch wel een echte liefhebber moet zijn. Het is een hobby (of lifestyle, wat je wilt) waar je ontzettend veel plezier en voldoening uit kunt halen. Kijk maar naar deze site; pure liefhebberij!
Ga er voor! ...en als het zover is kom ik gewoon een keertje langs om een paar foto's te schieten :D

grtz, Michel

.

nofear02
15-01-2008, 00:49
.... Echter, ik denk ook dat als jij s'morgens in je garage komt en je ziet je jongensdroom staan, dat het je grof gezegd aan je reet kan roesten wat andere ervan vinden. ....;) Niels, marcel is zelfst ondernemer..... en heeft ''klanten'' en dit is nederland.... Het klinkt debiel, maar daar heb je als zelfst ondernemer wel degelijk mee te maken. wat heb je aan een F en ineens geen klanten meer voor je zaak??? :(. hij rijdt een dure wagen van mijn centen is een veelgehoorde uitspraak. raar maar waar. welkom in nederland..

430 Scuderia
15-01-2008, 00:51
GROTE TRUC!: vertel iedereen dat je een gouden deal gesloten hebt,

Kom op nou Robert :D

Je hebt ervan gedroomd, je hebt ervoor gewerkt, je hebt het verwezenlijkt. Punt uit einde klaar. Je hebt toch sowieso altijd zwartkijkers en jaloerse mensen?! Een echte liefhebber respecteert je aankoop. Wat wil je nog meer? Ik vind het altijd knap als mensen jarenlang hun spaarcenten opzij hebben gezet om hun droom te realiseren, of een onderneming hebben opgestart die het rijden van zo'n auto mogelijk maakt. De rest.. tja.. die zullen altijd wel de rest blijven ;)

Niels, marcel is zelfst ondernemer..... en heeft ''klanten'' en dit is nederland.... Het klinkt debiel, maar daar heb je als zelfst ondernemer wel degelijk mee te maken.

Ja, zit wat in, snap ik ook. Alleen een 328 is een hobby auto neem ik aan. Hobbies uitvoeren doe je in het weekend. Dat je doordeweeks graag goed voor de dag wil komen bij de klant is iets wat naadloos aansluit bij mijn opleiding, en dat begrijp ik ook. Ik blijf echter bij mijn mening. Een Ferrari als de 328 is een Hobby auto. Sommige mensen maken van hun hobby hun werk, maar de meeste hebben hun hobbies gewoon voor het weekend..

Niels

.

nofear02
15-01-2008, 01:18
Ja, zit wat in, snap ik ook. Alleen een 328 is een hobby auto neem ik aan. Hobbies uitvoeren doe je in het weekend. Dat je doordeweeks graag goed voor de dag wil komen bij de klant is iets wat naadloos aansluit bij mijn opleiding, en dat begrijp ik ook. Ik blijf echter bij mijn mening. Een Ferrari als de 328 is een Hobby auto. Sommige mensen maken van hun hobby hun werk, maar de meeste hebben hun hobbies gewoon voor het weekend.. NielsNiels je bent een leuke gozer, maar dit slaat nergens op. Zoals marcel al zegt, ''het publiek''/''de mensen'' weten dat niet, die denkt dat elke F een ton kost. En ook al IS het 'MAAR' 40k, het BLIJFT gekocht van het geld van de klanten. Of jij daar nou mee in het weekend rijdt, of alleen 's nachts of alleen op 29 februari. En een F is een F. Je bent in nederland gelijk sowieso een patser. Hoeveel zijn er niet die het niet vertellen op hun werk, niet aan hun familie vertellen, niet op de voetbalclub, etc. Hier verkijk jij je schromelijk op.

430 Scuderia
15-01-2008, 01:33
Oke, leuke discussie is dit. Ik denk namelijk dat je dat hele "de klant denkt" een beetje overdrijft, ook al snap ik jouw punt wel, en heb je gelijk. Ik zit heel anders in elkaar. Ook ik denk dat ik ooit een eigen bedrijf zal starten, anders kan ik namelijk net zo goed stoppen met school. Alleen als er ooit een moment komt dat ik een auto kan kopen die ik wil kopen, ongeacht of het een Ferrari is of niet, dan zal ik dat zeker niet laten. Als je doordeweeks een representatievelijke maar normale auto rijdt, zeg een Volvo V70, dan ga je toch je weekendauto en droom niet aanpassen omdat de klant misschien wel dingen gaan denken. Denk je serieus dat je klanten zult verliezen als je als hobby een Ferrari onderhoud? Dit alles gaat mijn pet ver te boven, net als erover liegen trouwens.

Edit* Ik moet er nog wel even aan toevoegen dat ik er later, als ondernemer, misschien anders over denk. Ik kan het me alleen haast niet voorstellen. Dat is toch jammer, dat haalt toch de lol er een beetje af? Of heb ik dat nou verkeerd

Huijsje
15-01-2008, 01:36
Niels, marcel is zelfst ondernemer..... en heeft ''klanten'' en dit is nederland.... Het klinkt debiel, maar daar heb je als zelfst ondernemer wel degelijk mee te maken. wat heb je aan een F en ineens geen klanten meer voor je zaak??? :(. hij rijdt een dure wagen van mijn centen is een veelgehoorde uitspraak. raar maar waar. welkom in nederland...

Ik denk net als Robert dat het inderdaad niet zo makkelijk ligt als al door een aantal mensen hier gesuggereerd wordt. "Aan jezelf denken en kopen dat ding" KAN je binnen de kortste keren problemen opleveren. Wat de beste methode is om je hobby te combineren met de zakelijke uitstraling weet ik niet, maar zo iets doen omdat dat je wel leuk lijkt.... Niet een hele handige actie. Mijn ouders hebben sinds een aantal jaren een eigen bedrijf en die maken heel bewust keuzes om hun dienstverlenende 'plicht' waar te kunnen maken (aantal weekjes ertussen uit: Forget it!) Je weet globaal waar je van te voren aan begint met het opstarten/overnemen van een bedrijf en als het dan zo goed draait dat je droomauto ook ineens binnen handbereik ligt kun je niet zomaar alles uit je handen laten vallen. Klanten rekenen op je, en als je dan een F gaat rijden kan dat wel eens verkeerd uitpakken voor een enkeling. Snap dus zeer goed het dilemma; oplossing heb ik (jong & onervaren :)) uiteraard niet

430 Scuderia
15-01-2008, 01:48
Maarten,

Die dienstverlenende plicht en dat klanten op je rekenen, uiteraard! Natuurlijk moet je er zijn voor je klanten, moet je ze iets extra's kunnen bieden. Maar als je dit alles doet, kun je dan geen Ferrari in je garage hebben staan als hobby waarmee je evenementen bezoekt en in het weekend door de polder rij?! Het is maar hoever je zakelijk en privé gescheiden houdt. Mijn vader heeft een eigen bedrijf, zijn klanten weten niet eens hoeveel kinderen hij heeft. Even voor de goede orde, het gaat hier om een redelijk bescheide 328 voor het weekend, niet over een 599 waarmee je naar een belangrijke contractbespreking gaat. Misschien sla ik de plank wel volledig mis hoor, ik probeer echt door jullie bril te kijken, maar het lukt me gewoon niet.

Misschien teken ik hier zojuist wel mijn eigen doodvonnis hier op het forum

richard
15-01-2008, 02:19
Hallo luitjes,
Ik lees net alle voorgaande berichten over klanten, dan kan ik ook even een boekje open doen maar dan de andere kant.
Zoals ik al eens aangegeven heb ben ik sinds 1999 zelfstandige in de bouw, en mijn vader is timmerman bij een aannemer.
Wij hebben het geluk mogen proeven om onze 308 te kunnen kopen in 2003.
Wij hebben hier geen ruchtbaarheid aan gegeven maar t komt wel eens ter spraake.
De enige die het er moeilijk mee hebben dat is onze Familie (echt dus) en de lokale bevolking bij ons uit DEN BOMMEL en weet je wat er verteld werd toen ik zou alles zwart doen en mn pa zou dealen, nou ik kan dit zeggen het enige wat mn pa dealt is in het land met zn jachtgeweer op wat wild.
Mijn klanten die het weten zitten in alle lagen ik heb hele fortuinlijke en de gewone man zal ik maar zeggen en deze vragen puur uit belangstelling naar de auto, ik praat er nooit over als er niet naar gevraagd wordt.
En ik heb klanten/bijna kennis als ik daar een werk ga opnemen dan wil ik met goed weer de Ferarri wel eens nemen in plaats van mn bus.
Ik wil alleen maar zeggen leef en geniet zolang het kan met of zonder Ferrari maar wel met verstand ook naar je klanten

.

Eugene360
15-01-2008, 02:23
Hoi Marcel, welkom hier, misschien helpt een beetje de tip (klingt lullig) maar zet de Ferrari niet voor de deur, maar binnen, geniet dan voorlopig van koffiedrinken in de Ferrari in de garage met diegene die je hem wel wilt laten zien en als je wilt rijden instappen en weg, ik woon in een lange best drukke straat maar vanaf 3 deuren verder weet niemand van mijn auto's, na enige tijd word alles anders (vaak de schokgolf) is echt zo, ik zou toch maar stiekum doorzoeken..... over 10jaar is er geen benzine meer, veel plezier, groet, Eugene

mavanhaasteren
15-01-2008, 08:43
ik zou toch maar stiekum doorzoeken..... over 10jaar is er geen benzine meer, veel plezier, groet, Eugene.

dat ga je toch niet menen he dat dan al alles op is :(:eek::eek: dan moet ik toch maar effe bij mijn baas gaan slijmen voor veel meer geld anders ga ik het niet halen om mijn f te kopen :)

.

KingCobra
15-01-2008, 08:58
Toch twijfel ik. Vooral omdat ik merk in mijn omgeving dat de aanschaf van een F, eigenlijk not done is. Ik kan wel uitleggen dat een 328 of een 348 evenduur is als een knappe audi a4, maar men kijkt je toch aan alsof je een of andere millionair bent. Eigenlijk is een 328 voor mij momenteel de grootste optie, aangezien ik me dan nog een beetje kan verschuilen achter het hebben van een engiszins "klassieke" ferrari als soort van hobby. Moet wel zeggen dat ik de 328 in nederland maar moeilijk kan vinden. Iemand nog tips?
Tja, dat bekrompen nederland speelt mij hier toch parten. Ik twijfel nog steeds............
Leve dit forum :-)

Marcel, ik heb precies hetzelfde (gehad). Ik ben ook zelfstandig ondernemer en ik weet zeker dat er veel mensen zijn die mij anders zouden behandelen als ze weten dat ik een F heb. Niet alleen klanten, maar ook personeel. En zelfs familie. Ik laat dus een heel selectief publiek 'meegenieten' van de 328. Lang niet iedereen weet dat ik er een heb. Ik moet wel zeggen: je went snel aan het bezit. In het begin voel je jezelf echt zitten in de auto. Zie je maar eens houding te geven als je 5x op de foto wordt gezet tijdens 1 rit! Ook bij de benzinepomp bijvoorbeeld. Nu ben ik wel aan gewend, nu is het gewoon echt genieten.

Maar ik zou de auto zeker kopen! Ik heb er in elk geval geen spijt van. En dat van die belegging klopt trouwens echt.

Groet Pieter.

nofear02
15-01-2008, 10:05
Die dienstverlenende plicht en dat klanten op je rekenen, uiteraard! Natuurlijk moet je er zijn voor je klanten, moet je ze iets extra's kunnen bieden. Maar als je dit alles doet, kun je dan geen Ferrari in je garage hebben staan als hobby waarmee je evenementen bezoekt en in het weekend door de polder rij?! Het is maar hoever je zakelijk en privé gescheiden houdt. Mijn vader heeft een eigen bedrijf, zijn klanten weten niet eens hoeveel kinderen hij heeft. Even voor de goede orde, het gaat hier om een redelijk bescheide 328 voor het weekend, niet over een 599 waarmee je naar een belangrijke contractbespreking gaat. Misschien sla ik de plank wel volledig mis hoor, ik probeer echt door jullie bril te kijken, maar het lukt me gewoon niet.

Misschien teken ik hier zojuist wel mijn eigen doodvonnis hier op het forum.Niels, Met alle respect, maar je slaat inderdaad de plank nogal mis. Dat is ook wel logisch, want je bent, ca. 20 jaar? Dat bedoel ik absoluut niet denigrerend, maar dan is je leven wel wat anders dan dat je 40 bent. Dan heb je een hypotheek, een vrouw, kinderen, en je werkt je de t#ring voor je eigen zaak, dat is soms echt ploeteren hoor, 80u in de week, veel tegenslag, veel teleurstelling, in nederland is het heeeel vaak echt niet het romantische verhaal van die american dream en dat het allemaal zo leuk en fantastisch is. En op jouw leeftijd roep je nog van alles, dit is belachelijk en dat is stom, en het moet allemaal zus en je moet gewoon zo. Maar als jij 20 jaar verder bent, dan ben je gewoon sowieso al anders, rustiger geworden, etc. En je hebt wat meer ervaring in het leven. En in Nederland kan ik je zeggen, dat sommige dingen gewoon heel moeilijk zijn. Ergens anders misschien ook, maar in Nederland zeeeeker! Alles wat hier boven het maaiveld uitsteekt wordt afgebrand. Jij denkt aan een onderscheid tussen wat doordeweeks is en wat in t weekend is. Ik begrijp wel dat je zo denkt als je jong bent, maar dat verschil is er helemaal niet. Jij hebt namelijk klanten, en je schrijft facturen, hebt een uurtarief, en van wat de klant betaald, leef jij en doe jij je dingen. In je hele leven, dus ook in het weekend. 4x per jaar op vakantie gaan, of een andere hobby hebben wat veel geld kost, maar allemaal niet zo opzichtig is, niet zo'n probleem. Maar wat voor je deur staat, oh-oh-ohw wat is dat toch overdreven belangrijk in Nederland. Er zijn zooooveel mensen die kijken wat voor je auto je hebt, niet normaal. En elke dure auto wordt al met een beetje argus-ogen bekeken, want nederlanders eigen: betaal ik niet teveel?? (zeeuws meisje commercial: geen cent teveel hoor, want we zijn van oudsher koopmannen, VOC, Gouden Eeuw, bla-bla-bla). En als jij als loodgieter of wat dan ook, een FERRARI voor je huis hebt staan, dan vinden de mensen dat NIET leuk!! Zelfs als je verrekte goed werkt levert. En het zit hem in dat FERRARI. De ultieme droom voor menigeen. Win ik de loterij, dan koop je een FERRARI, en een meisje trouwt later een rijke vent, met een FERRARI, en op je trouwdag huur je een FERRARI, etc. Eugene zegt iets heel raaks, zet hem gewoon gelijk binnen, laat hem niet voor je huis staan. Het werkt als een rode lap op een stier. Ben je zelfst ondernemer in iets waarbij je klanten het niet weten, minder een probleem. Maar in een dorp, of stadje, als je maar een klein bedrijf(je) hebt, en bijv een winkel zou hebben, of uitvaartonderneming, en het dorp weet het, dan ''past'' een F gewoon niet. En je bent niet 80u in de week bezig om ineens te horen van mensen... neeee, ik ga ff naar een ander, ik heb nog ''een kennisje, een mannetje'' die het doet. Daar baal je van. Want je wil ook gewoon je centjes verdienen. Ik sta met mijn F op het voetbalveld soms, kinderen te fotograferen. Die mogen er naast staan. Een 20 jaar oude 328, van ''slechts'' ietsje meer dan 30k. Hoeveel flauwe grappen denk je dat ik hoor van, ''nou weet ik waarom die foto's zo duur zijn''? En dan is de link nog overduidelijk; het ding gebruik ik (soms) voor mijn werk! En dan nóg hoor ik die opmerkingen.

t Zal wel verschillen wat je doet. Ben je een directeur van een bedrijf van 100 of 1000 man, of notaris, makelaar, weet ik veel wat, dan is t anders dan dat je de plaatselijke loodgieter ben, supermarkt, fotograaf, etc.

Nou mensen, kom maar op met je verhalen van wat je zoal hebt meegemaakt. Volgens mij is een f-eigenaar is sowieso ''een rijke patser'' in nederland. Doet er niet toe of je er 20 jaar voor gespaard hebt

Nuvolari
15-01-2008, 10:50
Welkom in het Calvinistische Nederland.

Helaas is het in Nederland zo dat als je laat zien dat het goed met je gaat (ook al is dit je eigen verdienste en heb je er jaren lang voor afgezien), veel mensen je zullen veroordelen. Dit zal voortkomen uit "onze" Calvinistische inslag en deels door het fenomeen "keeping up with the Jones' ". Onderschat ook dat laatste niet. Kijk maar eens in een gemiddelde nieuwbouwwijk, veel mensen willen niet onder doen voor hun buren (leaseauto, caravan, verre vakantie, etc) en over mensen die het net iets beter lijken te hebben gaan in zo'n wijk altijd verhalen rond op verjaardagen en visites. Pure afgunst.
Zelf heb ik wel een beetje de instelling dat het me niet zo veel kan schelen hoe anderen over me denken, maar toch ga je er enigszins rekening mee houden. Je wilt niet dat jouw kinderen er in de buurt of op school uit liggen. Als je ook nog eens (deels) afhankelijk bent van deze mensen voor je klandizie ga je ook wel even nadenken. Het is hier nou eenmaal niet Amerika waar je succes mag vieren. Heb je een goed betaalde baan en voor je inkomen niet (deels) afhankelijk van je nabije omgeving of ben je zelfs financieel onafhankelijk, dan ligt het iets makkelijker.

Toch denk ik dat dit je nooit mag weerhouden om je dromen na te streven, je moet er alleen iets omzichtiger mee omgaan. Auto lekker in de garage, als je gaat rijden deur open, auto eruit, deur dicht en wegwezen. Zelfde ritueel maar dan omgekeerd als je weer terug komt. Wat niet weet, wat niet deert zeg maar.

Overigens komt het verhaal van Robert over de dure foto's heel bekend voor. Het wordt altijd als een soort van grapje geroepen, maar vergis je niet in de serieuze ondertoon. Als je jong bent lacht de wereld je tegemoet, maar na een paar jaar in de maatschappij te hebben meegedraaid kom je er achter dat je weinig èchte vrienden hebt en dat uiteindelijk de meeste mensen maar aan één ding denken, ikke, ikke, ikke! Vergeet niet dat de grote massa het moet doen met een modaal inkomen en vaak in een keurslijf loopt. Ze zouden wel graag anders willen, maar weten niet hoe. Pak jij het slimmer aan dan zullen velen je erom benijden.

Desalniettemin, kopen die Ferrari. Als je zo slim bent dat je een Ferrari kunt kopen lukt het je ook wel om hier een oplossing voor te bedenken.

Edwin

.

mvh14
15-01-2008, 10:51
Zo zeg! Post gisteren mijn eerste berichtje en zie hier wat een reacties. Leuk.
De meningen verschillen enigszins in deze, al lijkt het dat de ondernemers onder ons mijn mening wel delen, dat een F bijna not done is! Ergens is het natuurlijk ook wel weer zo dat een F360 voor de deur zetten bij de klant, blijk geeft van een succesvolle ondernemer met wie ze dan eventueel in zee gaan. Al zou de directeur dit meer kunnen waarderen dan de boekhouder.

Maar mijn conclusie vooralsnog in de realisatie van de jongensdroom is: wellicht een 328 of 348 voor in de garage, af en toe rijden op een stille regenachtige zondag, en vooral niet te veel mee op straat komen! Een 456 voor als ik schijt aan alles en iedereen heb en deze parkeren voor de garage.
Wie van de drie het vroeg of laat gaat worden....... geen idee! Zaterdag eerst maar even een paar uurtjes rijden in een 348

Racing-Baker
15-01-2008, 12:18
ik kan mss ook meespreken uit ervaring, nouja, die van mij pa dan.
toen mijn pa(bakker) in 1982 zijn eerste Ferrari kocht (512BBi) dan daht hij dat de mensen zijn kijk gingen delen= van kindsaf gewerkt, 7 dagen op 7, van snacht's tot savonds om dan op 34jarige leeftijd dan toch eens iets te doen met zijn spaarcenten. echter, zo dachten onze klanten er niet over!! in 1 klap scheelde dit rap een GROOT aantal broden per week. mensen begonnen over hoe mijn vader pooier was of drugsdealer etc... om dan maar van de mensen te zwijgen die begonnen over dat het wiel van de Ferrari van hun was door het aantal brood dat ze daar gekocht hadden...
ook volgens de familie waren we plots TE rijk. ik heb er sinds kort ook eentje en ben nu ook genekt door de familie, nog meer dan vroeger.
het is tot op een zeker punt gekomen dat mijn vader zijn auto's achteraan stalt en het daar ongeveer bij blijft... als we dan toch met eentje buiten komen is dit snel, snel uit de garage en weg. Ferrari's zijn leuk, voor 1dag, als hobby maar je klanten, daar moet je het wel van hebben. ik sluit mij aan om er eentje te kopen en goed van iedereen "weg te steken" en enkel de liefhebbers toe te laten in je "secreet". zo is nu ook onze manier van werken, en tot nu toe, sucsesvol !
p.s (ik ben wel belgisch maar ik denk niet dat dit veel verschil maakt

Marco T
15-01-2008, 12:52
Hoi Marcel , hoogstwaarschijnlijk zal er binnenkort een Ferrari bij jou voor de deur staan.Ik ging namelijk ook even uurtje rijden in een gehuurde Ferrari , en dan ben je verkocht.
Ik heb behoorlijk wat slechte ervaring met wat andere ervan denken.Vooral als je in een "normale "doorsnee buurt woont , en je staat ineens met een 360 voor de deur.
Verhalen van "altijd al gedacht dat hij in de coke zat " .
Bij klanten moet je er gewoon niet mee voor de deur staan vind ik.
Even een storing doen ( ik zit in de vloerverwarming) met een Ferrari. Zo jullie zijn snel !!
Ik merk overigens wel dat mede ondernemers wel zoiets hebben van als je het kan doen dan , doe het dan.
Ik zou wel voor aanschaf een prijsverhoging naar je klanten doen , want erna lukt niet meer.
Jij hebt toch geld zat ? krijg je ook vaak te horen.
Er is al zoveel ellende , loop is een dagje door het ziekenhuis bijvoorbeeld .
Je zal blij zijn als je dan weer in je F zit.
Dat je gezond bent , en dat een F je gegund is.
Gewoon doen , geniet van die auto , het geluid , het gevoel als je hem start, het rijden.
Wat dacht je van al je air-mails ?
Hoeveel badhandoeken wil je hebben ? of 20 keer per jaar naar de Efteling !!Ha Ha
Je kan altijd nog een relatie beginnen met de dame van tankstation , die zie je straks meer als je vrouw !
Mijn advies : Doen voor je pensioen

.

PeterG
15-01-2008, 13:33
Ben ook zelfstandig ondernemer. Op 1 na, ook een autoliefhebber, weet geen van de klanten in Nederland dat ik een F heb.

Gelukkig komen onze klanten niet uit het lokale maar uit rest van Nederland en buitenland. Dus het lokale probleem heb ik niet. Dat scheelt toch wel. Ik neem de auto niet mee naar bv. een feestje van oplevering.

Een Belgische klant van ons weet het wel, hij is een liefhebber van klassieke auto's. Hij wilde direct mee maar wel met de F naar Parijs. Echt leuk.

Rest van familie is helemaal geen probleem. Al heel wat ritjes met hun gemaakt

FerrariFan
15-01-2008, 13:43
Als ondernemer in een Ferrari, ik vind wel dat het kan. Maar ook wat de klant opeens gaat denken. Is ook waar.
Maar wat Marco T is ook waar.

Maar het ligt er ook aan, wat voor zelfstandige ondernemer je bent. Zit je in de auto's dan kan het gerust. Het aanschaffen van elk duur automerk heeft altijd wel wat. Maar hoe vaak zie je niet op de weg dezelfde zaken auto's?? ik zou liever niet in een autorijden waar de rest van NL ook mee rijdt. Iedereen heeft een eigen smaak per auto. En als jij je hele leven al werkt voor je geld en alles zelfstandig kan opzetten, dan is een Ferrari wel een mooie beloning

nofear02
15-01-2008, 15:24
Fantastische posts hier zeg. dank aan allen tot zover. Ik merk dat mijn ervaringen en standpunt flink wordt gedeeld. Ergens triest maar waar. Oplossing tot nu toe: niet tegen klanten zeggen, auto niet voor je huis laten staan, als je gaat rijden: uit de garage, en hup; gaan rijden en bij terugkomst, hup in de garage en klaar. De opmerkingen die hier geplaats zijn over wat je zoal te horen krijgt als je een F hebt, zijn veelzeggend. Nederland mensen...:(. Maar goed, er is nou bijv ook f-chat.eu en daar kan je ook je F-passie op delen :D. Zonder dat je klanten het merken :D

FerrariFan
15-01-2008, 16:36
Dan moeten ze alleen niet hier zitten, zoals je al eerder had geschreven

mtange
15-01-2008, 20:57
En vind je een Ferrari in je eigen garage niks, kan je altijd nog een garagebox huren op afstand. Dan weet je zeker dat bijna niemand het ziet...
Jammer dat het zo moet eigenlijk. Je Ferrari wassen op de oprit zou dan ook niet eens kunnen, omdat de rest van de straat je Ferrari niet mag zien in verband met negatieve reacties.

Andere oplossing, koop een Ferrari en ga met pensioen... ;)

.

Mondialseeker
15-01-2008, 21:48
Dit is een heel informatieve thread!
En het zit zoals Racing-Baker het zegt in België net zo. Iedereen zegt je als je werkt dag in-dag uit dat je je centen niet kan meenemen in je graf, dat je moet profiteren van het leven etc etc. Maar o wee je dit dan echt doet: je koopt je droomwagen, gaat eventueel twee maal per jaar op reis, dan pas gaan de tongen rollen.
Zelf ben ik geen zelfstandige, maar ik herinner me nog die uitzending van Jambers over Ferrari - eigenaars: onze Flemish-silver kwam in beeld, verkoper van graafmachines of iets dergelijks, geen enkele van zijn klanten wist over zijn F. Toen dacht ik dat dit helemaal overdreven was tot ik een jaartje geleden zelf serieus begon te kijken om me er zelf eentje te kopen. Enkele vrienden kunnen het niet nalaten me telkens (wat spottend) te vragen of ik er al eentje heb gevonden, 100 keer de vraag of ik van een rijke tante had geërfd, of ik de lotto gewonnen had, slechts héél weinig van tof, ik weet dat je dit al lang wilde, ga ervoor...
De vrouw zelf zit in om wat de buren en familie ervan zouden denken (ik werk als chef-kok, de vrouw part-time in de cafetaria van het lokale zwembad, 5 kinderen, wel eigen huis) in een kleine kustgemeente.
Dus ik kan het me voorstellen wat je als zelfstandige kan meemaken, niet enkel de praat, maar ook je broodwinning hangt er in enige mate van af. Het is natuurlijk knudde als je een F moet kopen en haar moet verstoppen, dit is iets wat je wilt delen.
Maar het hangt ook af zoals reeds aangehaald welke functie/sector: in de buurt zit er een dancing-uitbater, heeft een Diablo, een 360, een dikke Merc, Porsche Cayenne op anabole steroiden. Dat vindt men cool. De directeur van een reisbedrijf in een Quattroporte en 612, dat kan ook nog. Maar als je kleinschaliger gaat wordt het moeilijker: dan denken de klanten dat deze met hun centen werden betaald.
Jurgen

.

nofear02
15-01-2008, 22:11
Dit is een heel informatieve thread! ..... De directeur van een reisbedrijf in een Quattroporte en 612, dat kan ook nog. Maar als je kleinschaliger gaat wordt het moeilijker: dan denken de klanten dat deze met hun centen werden betaald.
JurgenTotaal helemaal mee eens Jurgen. Je zegt het precies goed. Vooral die laatste paar zinnen, heel treffend. En dat jouw vrienden/kennissen nog niet eens blij zijn voor je of meeleven, dat is toch eigenlijk te gek voor woorden. Zeeeeeker jij, wiens halve leven zo verweven is met Ferrari, met al wat in je computer staat. Het is je supergrote hobby en interesse. Belachelijk dat daar niet leuker op gereageerd wordt. Kan je nagaan als jij zelfst ondernemer was geweest van een plaatselijk winkeltje of zo. Schandalig. Maar het is zo.

Vorig jaar reed ik naar een voetbalclub, ter opluistering van een toernooi, en de laatste paar honderd meter is een bospad. Daar mogen geen auto's rijden, de parking is een paar honderd meter terug. Iedereen loopt daar dus. Ik reed stapvoets. Maar de mensen voor mij bleven EXPRES midden op het pad lopen, gingen niet aan de kant en ik hoorde hen zeggen: "kan die klootzak niet gewoon ook gaan lopen. Denkt zeker dat HIJ hier wel mag rijden.... ". terwijl ik daar moest zijn met de wagen om kinderen te fotograferen! Gewoon zonder pardon, zonder een seconde na te denken, ben ik gelijk een klootzak!? Omdat ik in een F zit en daar op dat bospad rijdt :confused:...:)

.

mavanhaasteren
15-01-2008, 22:55
het ergste vind ik dat mensen die een F kunnen kopen van laat zeggen € 40.000 worden aangezien voor een patser.
maar voor dat zelfde geld heb je b.v. een
* Audi A3
* Alfa romeo GT
* BMW 320i
* VW Golf 2.0 GTI Turbo

en als je die koopt zegt men er niks van. je kan haast een auto van € 80.00 voor de deur neer zetten en bijna geen mens kijkt er naar om. en als je een Ferrari, Lamborghini, Maserati, Hummer, Lotus, Jaguar, Astin Martin voor de deur zet wordt je raar aangekeken als een patser en een aso.

alleen de echte auto gek weet dat je de laatst genoemde merken met je hart koopt en niet met je verstand en dat je daar soms best veel voor laat om toch je doel te berijken

AnthonyR
15-01-2008, 23:07
Het gaat niet om de auto maar om de persoon lijkt mij?

Hoe komt het over als je met een Maybach 57S langs de klanten gaan. Menig autokenner weet dat je daar 2x een F430 voor kan kopen.. F430 staat ook hier in de buurt en de man is nog maar 'onder' directeur, en de 2e onderdirecteur rijd DB9. Het kan dus wel

milko
16-01-2008, 00:33
Hallo,

zal ik het antwoord dan maar geven op deze zeer eenvoudige kwestie?
Als ondernemer moet je risico nemen, aanschaffen dus! zo dat probleem is uit de wereld.
Beter benijd dan beklaagd, zeuren doen mensen toch wel, en als mensen een opmerking maken over je " zogenaamde rijkdom" zeg ik altijd: inderdaad ik weet echt van gekkigheid niet wat ik met mijn geld moet doen! zijn ze gelijk stil en ben je er gelijk van af.
De echte liefhebber vraagt niet wat het kost en als men er wel naar vraagt moet je gewoon zeggen dat wat een ander ieder weekend opzuipt in de kroeg jij liever inzit en mee rond rijdt. vertel ze daarna dat hun moderne koek blik ieder jaar 3500-5000 per jaar afschrijft i.p.v dat die van jouw waardevast blijft.
Blijf altijd vriendelijk en eenvoudig, eerlijkheid duurt het langst.
nodig ze desnoods een keer uit voor een rit en je zult ze nooit meer horen.

zo dan is dat duidelijk!

Geniet van het leven, het is toch al zo kort

nofear02
16-01-2008, 00:42
:D :D. mooie reactie Milko! :D . Er is wel een klein verschil, jij gaat er van uit dat je die mensen spreekt en het kan uitleggen/wat kan zeggen. Helaas krijgt een winkelier of loodgieter bijvoorbeeld niet al zijn klanten te spreken, dus dan valt er ook niks te repliceren. :) . Maar als je een weerwoord kan geven; absoluut mee eens, niet in je schulp kruipen, maar enkele rake opmerkingen terugzeggen! Vooral dat ''geen afschrijving meer'' is natuurlijk erg sterk!

mvh14
16-01-2008, 00:48
Hallo,

Als ondernemer moet je risico nemen, aanschaffen dus! zo dat probleem is uit de wereld.

HULDE voor deze reactie. Die had ik nodig, th

d1ablo
16-01-2008, 01:31
Hallo,
zal ik het antwoord dan maar geven op deze zeer eenvoudige kwestie?
Beter benijd dan beklaagd, zeuren doen mensen toch wel, en als mensen een opmerking maken over je " zogenaamde rijkdom" zeg ik altijd: inderdaad ik weet echt van gekkigheid niet wat ik met mijn geld moet doen! zijn ze gelijk stil en ben je er gelijk van af. De echte liefhebber vraagt niet wat het kost en als men er wel naar vraagt moet je gewoon zeggen dat wat een ander ieder weekend opzuipt in de kroeg jij liever inzit en mee rond rijdt. vertel ze daarna dat hun moderne koek blik ieder jaar 3500-5000 per jaar afschrijft i.p.v dat die van jouw waardevast blijft.Blijf altijd vriendelijk en eenvoudig, eerlijkheid duurt het langst.nodig ze desnoods een keer uit voor een rit en je zult ze nooit meer horen.
zo dan is dat duidelijk! Geniet van het leven, het is toch al zo kort!

Kijk dat is praat.... zat net te verzinnen hoe ik hier zou reageren maar beter had ik het denk ik niet kunnen omschrijven...

Als ondernemer is het af en toe hard knokken... wat was het ook al weer ? Leven om te werken of werken om te leven.... hmmmm een beetje plezier moet ook kunnen toch?

Dus direct al conclusie 1: KOPEN DIE AUTO

Deel 2 is meer complex... je wil geen mensen voor het hoofd stoten... dan is de vraag welke mensen...? Kennisenkring / vrienden / buren / familie.... als die het niet kunnen hebben of jaloerse trekjes krijgen, PECH. Niets van aantrekken. Een garagebox verderop huren zodat niemand het weet.... Tjeeee in wat voor wereld leven we.... gaat toch nergens over... jij werkt hard... verdient wat centjes dan mag je toch wel een auto voor de deur hebben.... sportuitlaat eronder en zondagochtend om 6 uur de ruitjes in de straat eens flink laten trillen... dat zal ze leren :D :D
Voornaamste probleem wat dan overblijft zou zijn "het beledigen van de klantenkring". Als men er van weet of er vragen over stelt gewoon open over praten lijkt me. Als je het te krampachtig moet gaan verdedigen of uitvluchten / smoesjes moet gaan vertellen dan val je uiteindelijk toch door de mand. Afhankelijk van de persoon kan je natuurlijk altijd je taktiek aanpassen. Heb je een autoliefhebber tegenover je... simpel... gewoon je passie en enthousiasme proberen over te brengen. Goede klant ? Gewoon uitnodigen voor een rit !
Wedden dat die klant meer omzet bij je gaat maken !! Een anti-auto freak... tja, wil je die wel als klant denk ik dan eerst, maar goed die tank moet vol dus gewoon relativeren en uitleggen dat die auto altijd al een jeugddroom is geweest.
Kijk je kan niet voor alle kritiek klaar zijn... mensen die ergens anders gaan shoppen omdat ze vinden dat jij te veel verdient... hmmm lijkt me dat mensen toch wel prijzen vergelijken dus concurreren moet je toch. Heb je een goed product / dienst voor een correcte prijs dan blijven die klanten je toch wel trouw.
Het één en ander is heel afhankelijk in wat voor branche je zit natuurlijk maar ik onderschijf Milko's laatste statement en wel unconditional: "GENIET VAN HET LEVEN\

KingCobra
16-01-2008, 08:55
Ik ben het er helemaal mee eens dat je wel eerlijk moet blijven. Als iemand aan mij vraagt of ik een F heb zeg ik het ook gewoon. Eerlijk duurt toch het langst. Bij mij staat hij normaliter in de garage, omdat hij dat verdient. Maar hij staat soms ook een middagje op de oprit. Ik ga hem niet verstoppen. Aan de andere kant ga ik in bepaalde kringen niet aan de grote klok hangen dat ik een Ferrari heb. Bijvoorbeeld klanten (omzet), personeel (opslag) en familie die ik niet de ogen uit wil steken

nofear02
16-01-2008, 10:26
Hallo, zal ik het antwoord dan maar geven op deze zeer eenvoudige kwestie? Als ondernemer moet je risico nemen, aanschaffen dus!!
HULDE voor deze reactie. Die had ik nodig, thx:D Milko wint de prijs! : die motiveert mensen dusdanig dat ze wel degelijk een F gaan kopen :D :D . Prachtig. Paul doet ook nog een duit in het zakje. En Pieter, natuurlijk moet een mens wel eerlijk blijven; als iemand vraagt is die Ferrari van jou, dan kan je moeilijk nee gaan zeggen. Maar zoals al een paar keer gezegd is; je hangt het niet aan de grote klok. Nou mars, begin maar met zoeken :). Hier op deze site staan overigens ook 2 stuks 348 te koop, en een 328. Zie: marketplace (=internationale gedeeelte, bovenaan

d1ablo
16-01-2008, 13:37
Jij had zeker ook een aantal rake punten Robert. Het is in ieder geval heel goed om er bij stil te staan dat er, hoe onwaarschijnlijk dat voor ons ook is, mensen zijn met negatieve reacties op een Ferrari of wat voor andere exotische of luxe auto dan ook. Schat je in dat het bedrijfsmatig (negatieve) gevolgen kan hebben dan toch maar voorzichtig zijn. Je kan het ook helemaal omdraaien en er een grote promotiecampagne mee maken... compleet met folders en als beloning een rit voor de klant met de hoogste omzet in een bepaalde periode.... de sky is de limit als je over dit soort ideeën gaat nadenken...
Je hebt zelfs een bedrijfje waar je gemeenschappelijk eigenaar kunt worden van heel veel mooi spul... kost wel wat per jaar (zie www.tforb.com ) Je kan dan je klanten (en jezelf :D) verwennen met ieder weekend een andere auto.

Lijkt me interessant om in dit draadje bij te houden wat voor reacties er zoal zijn, zowel positief als negatief...

milko
16-01-2008, 21:57
vooruit, nog eentje dan,

mensen zien wel wat je hebt, maar weten niet wat je er allemaal voor moet doen!

ook deze doet het altijd prima en is sociaal verantwoord

nofear02
16-01-2008, 22:55
mensen zien wel wat je hebt, maar weten niet wat je er allemaal voor moet doen! ook deze doet het altijd prima en is sociaal verantwoord.Heel goed Milko, als Marcel nou nog niet overtuigd is dan weet ik het niet meer :D. Toch vraag ik me af of de mensen dit wel als argument zien / daar over nadenken. De meesten hebben gewoon binnen 1 seconde hun mening al klaar. En willen daar niet naar kijken. Elke ondernemer die 80 u per week werkt en grote financiele risico's heeft genomen met leningen en onderpand etc, zou sowieso al 2x en nog eens 2x zoveel moeten verdienen dan iemand die 40u werkt en geen risico's heeft. Maar wordt dat zo gezien in nederland??... volgens mij niet..... Nivelleren! dat is het toverwoord hier. Het is wel zo, als je vertelt aan mensen of ze weten het van via-via dat het je grote hobbie is, je way-of-life, en dat je daardoor ''maar'' 1x per jaar op vakantie gaat/kan, veel moet overwerken ervoor, moet sparen, onderhoud een beetje zelf doet, of goedkoop laat doen, je 200 f-modellen thuis in je kamer hebt staan, een kast vol boeken, je allerlei evenementen afloopt, al jaren fcn-lid was/bent, etc, mensen er wel veel sneller begrip voor hebben. dan is t ook heel anders. ieder zijn hobbie! Dacht je dat modeltreintjes, duiven houden, zweefvliegen, 3x in de winter gaan skieën, en al dergelijke dingen goedkoop was? Als dan vooral eens bekend zou zijn dat de 6e hands auto's gewoon waardevast zijn, en niet meer zakken, dan klinkt het al heel anders. Maar dat is sowieso al heel anders dan dat je een nieuwe 430 voor je huis zet van 2,5 ton. Daar zit natuurlijk nog ook wel verschil in. maar goed, dat hebben we al gezegd; hangt ook weer af van in welke branche je zit. Heb je een supermarkt in een dorp: ouch! Ben je uitbater van een dancing: dan is het ''cool''. Bizar, niet

TestaRossa
17-01-2008, 00:37
Heel goed Milko, als Marcel nou nog niet overtuigd is dan weet ik het niet meer :D. Toch vraag ik me af of de mensen dit wel als argument zien / daar over nadenken. De meesten hebben gewoon binnen 1 seconde hun mening al klaar. En willen daar niet naar kijken. Elke ondernemer die 80 u per week werkt en grote financiele risico's heeft genomen met leningen en onderpand etc, zou sowieso al 2x en nog eens 2x zoveel moeten verdienen dan iemand die 40u werkt en geen risico's heeft. Maar wordt dat zo gezien in nederland??... volgens mij niet..... Nivelleren! dat is het toverwoord hier. Het is wel zo, als je vertelt aan mensen of ze weten het van via-via dat het je grote hobbie is, je way-of-life, en dat je daardoor ''maar'' 1x per jaar op vakantie gaat/kan, veel moet overwerken ervoor, moet sparen, onderhoud een beetje zelf doet, of goedkoop laat doen, je 200 f-modellen thuis in je kamer hebt staan, een kast vol boeken, je allerlei evenementen afloopt, al jaren fcn-lid was/bent, etc, mensen er wel veel sneller begrip voor hebben. dan is t ook heel anders. ieder zijn hobbie! Dacht je dat modeltreintjes, duiven houden, zweefvliegen, 3x in de winter gaan skieën, en al dergelijke dingen goedkoop was? Als dan vooral eens bekend zou zijn dat de 6e hands auto's gewoon waardevast zijn, en niet meer zakken, dan klinkt het al heel anders. Maar dat is sowieso al heel anders dan dat je een nieuwe 430 voor je huis zet van 2,5 ton. Daar zit natuurlijk nog ook wel verschil in. maar goed, dat hebben we al gezegd; hangt ook weer af van in welke branche je zit. Heb je een supermarkt in een dorp: ouch! Ben je uitbater van een dancing: dan is het ''cool''. Bizar, niet?

Volledig gelijk Robert, maar de echte leek (en dat zijn er nog vele) ziet het verschil vaak niet tussen de verschillende oude of nieuwe Ferrari's, ik heb al van die domme vragen gekregen of de mijne nou de laatste nieuwe was, als ik dan zeg dat hij bijna 20 jaar oud is dan krijg je wel een verbaasde reactie.
Ik denk dat het vaak ook (helaas) jaloezie opwekt in de omgeving, maar als je verder van huis bent zijn de reacties steeds beter, ga er maar eens mee naar Italië dan krijg je pas echt enthousiaste reacties !!

Paulus
17-01-2008, 10:05
wat een discussie,gewoon kopen en lekker prive er mee rijden.
wat Marco zegt weg blijven bij klanten met een F lijkt me logische.

de gemiddelde Mercedes of BMW is duurder waarmee je bij een klant komt aankrossen.

ik heb ook wel wat klanten die het weten,maar als je werk/product goed is tegen scherpe prijzen is het toch meer dan goed.

als je er geen durft te rijden on wil van je klanten ligt dat aan je vertrouwen in je eigen kunnen als ondernemer.

er loopt echt geen klant weg als je een F in de schuur hebt staan.

p.s. ze lullen toch wel over je met of zonder

d1ablo
17-01-2008, 10:13
de gemiddelde Mercedes of BMW is duurder waarmee je bij een klant komt aankrossen.

Daar heb je zeker gelijk in maar je hebt er ook mensen bij die van een Mercedes / BMW ook al "scheel" gaan kijken.....
Mijn gedachtengang is altijd geweest:... niks van aantrekken... gewoon je eigen ding doen

Monte Zemolo
24-02-2008, 01:01
Met een Ferrari ga je niet onopgemerkt voorbij. Dat impliceert dat je bewust om moet gaan met het extravagante karakter er van. In Nederland is men nu eenmaal poldermodelbewust.
Het Calvinisme wordt nog steeds met passie beleefd. Nu vaak gefrustreerd verpakt in gezinszakken met een kinderzitje, dromend van al die dingen die jij je gewoon provocerend permiteert.
Ook de groene extremisten kunnen je wel doodkijken (Laatst vernam ik trouwens dat een onderzoek uitwees dat drie hardlopers meer CO2 uitstoten over 1 km dan een moderne auto).
Het is nu eenmaal zo dat veel zielen niet geconfronteerd willen worden met het feit dat jou (zuur verdiende) centen zijn ontstaan uit creativiteit/energie die zij missen of gewoon weigeren te benutten.
Verbazingwekkend blijven zij die zich om wat voor reden dan ook geroepen voelen om volledig ongevraagd een uiterst ongenuanceerde opinie te geven over je Ferrari.
Wen er aan.
Dit hoort bij een dieperliggend proces van hoop en afgunst. De hoop ligt in het gegeven dat je misschien minder blij wordt met je Ferrari dan goed voor de ander is.
Geniet er gewoon lekker van en kies je momenten want in Nederland doe je het eigenlijk bijna alleen goed als je in de slachtofferrol zit.

Ik ga nog veel genieten van mijn F en dat wens ik alle lezers ook toe met hun fraaie auto's.

Groetje

KingCobra
24-02-2008, 12:21
+1

.

430driver
24-02-2008, 17:12
inderdaad! Doe gewoon lekker wat je wilt: kletsen doen ze toch wel

Alfer
24-02-2008, 21:35
da's een schoon stukje proza van Monte Zemolo. Tja in en calvinistisch land waar door velen de christelijke geloofsleer is omgezet in (dan wel samen gaat) met de milieu kerk blijken o zo vele millieu predikers en ouderlingen te zijn. Deze vaak erg grijze, saggerijnige en humorloze griezels zijn inderdaad veelal moeilijk enthousiast voor Ferrari en autosport te krijgen. Maar wij hebben een plicht aan onszelf en alle andere liefhebbers van Ferrari en ander leuks op 4-wielen en dat is gebruiken dat prachtige ding, niks 'nieuw rijden' maar gaaaaaaaaaaaaaan

Steven
13-04-2008, 20:40
ja ,

ook ik heb naast mijn dienstverband bij een grote chemiefirma ook nog een eigen zaak. Dus, al jarenlang dagen van 12-14 uur plus de weekenden.
Klanten komen soms aan huis, het merendeel gaat via de post.

Hoewel ik de auto nu pas net een week heb heb ik er ook veel aan gedacht vóór de aankoop. Immers: F = $

Wellicht het slimste is zoals reeds geschreven gewoon om er niet mee te koop te lopen. Zet hem onder een onopvallende gekleurde stofhoes in de garage. Goed voor je auto en hij valt meteen een stuk minder op en ben gewoon voorzichtig met het toelaten van mensen tot je "geheim".

Maar een reden om hem niet te kopen was het voor mij toch niet. Het is MIJN droom.

Dino2400
13-04-2008, 21:48
Nederland is hierin inderdaad erg bekrompen... Wanneer "Ferrari" in het spel komt associëren mensen dit direct met (veel) geld. Voorbeeld;

Ik bezit een Fiat Dino 2.4 Coupe en krijg (over het algemeen) louter positieve reactie's. In de trend van "he, leuke auto" en "wist niet dat Fiat vroeger zulke sportieve auto's maakte"

Een oud-collega reed tot vorig jaar met een Ferrari Mondial 8, Ervaringen: onderweg regelmatig gesneden worden , uitgemaakt worden voor "patser" en erger...

Beide auto's zijn in waarde vergelijkbaar maar toch... Mensen reageren heel anders op die Ferrari...

Ik kan me voorstellen dat je als ondernemer angst hebt wat de klant (=je boterham...) denkt. Toch heb ik ook het omgekeerde meegemaakt. Mensen die je opdrachten "gunnen" vanwege het feit dat je een passie deelt. Echter zijn deze dun gezaait. Maar om daarvoor je droom op te geven???? NEVER!

daan330
13-04-2008, 22:04
je hoeft ook niet tegen iedereen te vertellen dat je een ferrari hebt (zeker niet tegen je klanten) en dan nog wil je een ferrari mag je je zeker niet laten tegen houden door iemand anders.

richard
13-04-2008, 23:37
Gelukkig hebben ik en mijn vader tot op heden van klanten ook alleen maar positieve reacties.
Maar hoe is het bij de rijders onder ons met "familie" gesteld want in ons geval kan ik beter de klanten hebben die zijn een stuk positiever ingesteld

nofear02
14-04-2008, 00:40
Maar hoe is het bij de rijders onder ons met "familie" gesteld want in ons geval kan ik beter de klanten hebben die zijn een stuk positiever ingesteldVerrek!: daar kunnen we ook nog wel een draadje over maken. Is wel een beetje gevoelig natuurlijk, kweet niet of iedereen nou zijn ervaringen met milieudefensie/greenpeace/PvdD-lid zijnde famileleden hier gaat bespreken, laat staan familieleden die uitkeringstrekkers zijn of op bijstandsnivo leven :D. Zo kunnen we dan ook nog wel collega's, of sportvrienden bespreken. Ik weet het niet hoor. Of groeperen we dat dan maar tot:

Kan een F bij je familie, kennissen, collega's, sportvrienden, klasgenoten, etc.?

d1ablo
14-04-2008, 00:56
Ik weet het niet hoor. Of groeperen we dat dan maar tot:
Kan een F bij je familie, kennissen, collega's, sportvrienden, klasgenoten, etc.?

Vergeet "werknemers" niet....
Kern van het verhaal lijkt me toch wel te zijn; het is jouw droom, jouw keuze... dit moet je je door niets of niemand af laten pakken.

filiberke
14-04-2008, 08:43
Jongens, ik heb zowiezo al een lichte afkeer van mensen die een ander zijn rekening maken, dus...
Ik kan me ook (nog)geen F of Lambo permiteren, maar moet ik daarom jaloers zijn op jullie, dan zit ik hier niet op mijn plaats
Ik gun iedereen hun ding, Ferrari,Lambo,wereldreis, dure juwelen, noem maar op, als je je het kunt permiteren dan heb je ervoor gewerkt en verdien je het.
Ikzelf ben al heel blij dat ik er eens naast mag staan,inzitten,fotootje maken... en heb respect voor iets waar anderen heel hard hebben moeten voor werken

Peter@612
11-09-2008, 13:00
Ik zat dit even door te lezen en dacht na de afgelopen twee dagen toch maar even wat frustratie van me af te schrijven... sowiezo als ondernemer neem ik alleen bij een zeer select aantal klanten de auto mee. Dit zijn voornamelijk contacten die zelf bedrijven hebben en zelf heel goed begrijpen waarom ik een F zou willen rijden. De overigen... simpelweg not done... maar als jullie het goed vinden ga ik even verder met mijn frustratiepunt:

Mijn issue begon pas toen ik de 360 kocht... de 612 had ik al langer en is een ingetogen stijlvolle auto en ik dacht dus voor het mooie weer een wat schreeuwerige rode 360 spider te kopen... nou dat heb ik geweten ook...! Ik ben in mijn leven nog nooit zo uitgemaakt voor alles wat los en vast en asociaal is als dat ik in deze auto rijd...! sommigen zo ernstig dat ik ze hier niet eens durf op te schrijven... laat ik wel stellen dat het aantal positieve opmerkingen vs. negatief ongeveer 50/50 loopt... helaas ben ik geen brede bodybuilder al dan niet met gouden kettingen en wellicht daarom een vrij gemakkelijk doelwit maar op de een of andere manier trek ik het me danig hard aan dat ik gisteren tegen m'n vriend zat te vertellen dat ik hierdoor echt bijna spijt van deze auto heb... uiteraard vond hij dat ik me weer aanstelde waarop ik de sleutels in zijn hand duwde en zei: 'try it'... komt vanochtend weer bij me langs met de mededeling dat hij keer op keer werd aangesproken op alles wat er ook maar lichtelijk fout ging in het verkeer; uitgelachen als de auto niet goed wegtrok; nageschreeuwd over niet bestaand drugsgebruik en door hen ingeschatte sexuele afwijkingen...! dat was dus 1 enkele dag!...

Tevens snap ik ook niet waarom mensen die mij op mijn gedrag wensen aan te spreken altijd aan een F moeten refereren zoals gisteravond: "Je moet niet denken dat omdat je een F rijdt je je auto daar mag neerzetten"... het ging over de ALFA die verkeerd stond!.

Daarnaast ben ik inderdaad wel getint... rijd over het algemeen strak in pak en jawel; ben 29 jaar... maar toch... waarom? wat is er mis in dit land?... of wellicht deze streek?... ik snap 't niet maar kan jullie vertellen dat 't mij mateloos frustreert... ik er van baal dat ik continue bezig ben de F's te 'verstoppen' van klanten en intussen het gevoel heb dat ik het recht niet meer heb van mijn bezittingen en zelf 100% eerlijk verdiende geld te genieten op de manier dat ik dat wil... al helemaal omdat ik niet zie hoe ik anderen tot last ben, kwets, denegreer of in hun waarde aantast dat zij het recht denken te hebben verkregen dat wel bij mij te doen!?

Zal mijn huid OOIT dik genoeg worden en wil ik uberhaubt wel zo gevoelloos worden voor dit soort gedragingen?... soms weet ik het allemaal even niet meer... maar baal wel even flink hard...

Ik ben benieuwd naar jullie ideeen hierover...

Sorry voor de tirade... maar moest het even kwijt...

.

filiberke
11-09-2008, 13:29
Nou Peter, daar word ik even stil van, onbegrijpelijk dat dit de dag van vandaag nog voorkomt, gelijk heb je dat je even je frustraties van je afschrijft, in wat voor een wereld leven we, is dit jaloezie,afgunst.........

mavanhaasteren
11-09-2008, 13:43
Peter merk je dat je met de 612 meer/minder dit het geval is of maakt dat niet zo veel uit??

ik kan begrijpen dat je er erg gefrustreerd door raakt als je dingen moet verbergen om een reactie te voorkomen van mensen

Peter@612
11-09-2008, 13:48
In de 612 heb ik echt helemaal nergens last van... 90% positief; duimen omhoog; standaard "RUILEN!?" vragen... vooral veel vrouwen ... ook omaatjes die 'm heel erg gaaf vinden... af en toe wedstrijdje met een motorfiets; grote glimlach en alleen maar heel respectvolle opmerkingen... 10% is wellicht negatief maar gaat meer over het formaat van de auto als ik weer eens ergens probeer te keren... en heel zelden een poging tot inschatting van 'sexuele miskomingen'... haha!... meeste mensen worden nogal stil en staan met open mond naar dat enorme beest te kijken... best leuk eigenlijk...

nofear02
11-09-2008, 13:59
Ja Peter, ik denk dat we dit heel kort en krachtig kunnen samenvatten: welkom in Nederland. Het zal in andere landen ook wel voorkomen, maar ik ben er van overtuigd dat dit echt een manco van nederland is. Doodnormale zaak hier: alles en iedereen die ''rijk'' is en boven het maaiveld uitsteekt; neerhalen, koppie kleiner maken, etc. Die ene opmerking; "jij moet niet denken dat... " spreekt boekdelen!. En dan in een 360 spider, in de randstad/ in stedelijk gebied, liefst met dak los en zonnebril op en leuke kleren aan; schelden en beschimpen maar... Alsof je al niet genoeg belastinggeld betaalt. Dit land is gek geworden (maar laten we het daar niet over hebben) ondernemers zouden gekoesterd moeten worden. Die verdienen wel het geld wat er door de staat weer uitgegeven kan worden.
Maar goed: je kent de uitdrukking; doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg, etc.
Wel heel opmerkelijk; met een 612 heb je het niet. Maar dat is dan ook niet dat schreeuwerige rode sportwagen-apparaat wat Ferrari voor velen is. Ik denk zelfs dat de helft het model niet eens herkent als F. Maar een 360 spider; tsja, dat ff wel. Ik denk wel dat je buiten de randstad er met een 360 veel minder last van zal hebben; daar ga je lekker met jezelf rijden over provinciale wegen of dijkweggetjes, of door de bossen.

Wel triest hoor dat het zó erg is. Maar jij bent een iets getinte man? Dan is het dus gelijk nóg erger dan bij een blonde hollandse vent. Da's helemaal triest. Ik ben benieuwd hoe een echte neger dan behandeld zou worden.... pffff.

Ja, welkom in nl Peter...:(. In amerika is t ff anders.

Wim Racing
11-09-2008, 16:27
Daar is dus een perfecte uitvinding voor gevonden, 2 varianten zelfs, die 100% zeker garantie geven enige vorm van haat/jaloezie/onvrede te overstemmen.
Mijn persoonlijke voorkeur:

1. Kreissieg Race Exhaust
2. Tubi

Op het moment dat iemand ook maar zijn stem verheft even richtging de 8000RPM revven...zeker weten dat het stil is :)

Peter@612
11-09-2008, 17:05
Haha!... net besteld... kan me in deze oplossing prima vinden... ;-)

Daar is dus een perfecte uitvinding voor gevonden, 2 varianten zelfs, die 100% zeker garantie geven enige vorm van haat/jaloezie/onvrede te overstemmen.
Mijn persoonlijke voorkeur:

1. Kreissieg Race Exhaust
2. Tubi

Op het moment dat iemand ook maar zijn stem verheft even richtging de 8000RPM revven...zeker weten dat het stil is :)

Wim Racing
11-09-2008, 17:58
Haha!... net besteld... kan me in deze oplossing prima vinden... ;-)

Haha ik ben graag praktisch ingesteld :)
Maar serious, echt een Kreissieg besteld?

430driver
11-09-2008, 18:36
ik zeg ook altijd: doe lekker wat je zelf wilt....want gekletst wordt er toch!

Roike
11-09-2008, 18:36
Sorry voor de tirade... maar moest het even kwijt...

.

Waar gaat dit heen op deze manier?

Waarom kan iemand niet zijn passie of hobby in nederland uitoefenen als hij hiervoor zelf hard gewerkt c.q. gespaart heeft.

Natuurlijk kan ik mij voorstellen dat mijn klanten ook niet zitten te wachten als ik in een ferrari kom voorrijden tijdens de bedrijfsbezoekjes. Maar daar nauwelijks reactie op de 612, zoals je zegt.

De reacties die je krijgt op de 360 spider. Onverstelbaar en volgens mij enkel uit jaloezie (hij was trouwens wel erg mooi bij --> droomrit :D:D:D). Ik vrees echter dat dit bij een bepaalde slag mensen nooit goed komt. Gun het elkaar toch gewoon.

In ieder geval van mij uit veel genot van de spider. Moet met dit weer trouwens wel goed komen.

Peter@612
11-09-2008, 19:10
nee; het is de Tubi (extra loud) zonder TUV keuring geworden met mini-propella eindtips... :)

Haha ik ben graag praktisch ingesteld :)
Maar serious, echt een Kreissieg besteld?

.

Peter@612
11-09-2008, 19:12
Thanks! vanmiddag alles laten vallen en met de Spider, kap omlaag naar het strand gereden en daar tot een kwartier geleden in de brandende zon met een goed glas wijn liggen ontspannen... even alle frustraties eruit... werkte heel erg goed... ;)

In ieder geval van mij uit veel genot van de spider. Moet met dit weer trouwens wel goed komen.

.

moriaan1
11-09-2008, 19:32
Ik heb bewust nog niet eerder in deze draad gepost.
Er zijn namelijk verschillende standpunten..

Peter, ik begrijp wat je bedoelt!
Er zijn verschillende redenen waarom ik nog geen F heb, maar de reacties die je krijgt zijn voor mij ook vrij belangrijk!

Ik heb een tweetal Horecabedrijven en wat ik prive doe, of hoe ik mijn zuur verdiende centen besteedt zijn mijn zaak! Dat neemt niet weg dat mijn gasten mijn inkomen binnenbrengen!

Vorig jaar heb ik in een geleende F iemand op een lunch in een van mijn zaken getracteerd. Lekker op het terras in het zonnetje.

Na een half uur was ik er klaar mee!

Ik heb helemaal geen zin in dat soort kommentaar!!
enkele opmerkingen als:
Het bier kan hier best wat goedkoper.....
Je ziet wel waar het geld zit.
Die auto heb ik betaald!
enz... enz.....

Ongeacht de quotes die jullie maken.....het is en blijft vervelend!
Je kunt dat soort signalen niet negeren, en als je eindelijk na jaren hard werk een F hebt aangeschaft is het "verdomd" irritant als die eikel met zijn 9-5 jobbie en een lunchpauze van een uur, je dat soort opmerkingen "grappig" toe roept!

Ik heb momenteel geen F, en zoals menigeen van jullie weet zal die er waarschijnlijk niet gaan komen. De reden is simpel: de auto die ik zou willen bezitten kan ik toch nooit betalen!
Dat geeft niets, want er moet wat te wensen blijven, en ik heb een hekel aan autowassen, ze zijn gemaakt om te rijden!

Ik rijdt bewust een heel simpele auto, maar geef rustig een paar duizend euro per jaar aan schaalmodellen en andere leuke dingen uit.

En dat is lekker rustig!

Hans

430driver
11-09-2008, 19:51
inderdaad, ik ben het helemaal met je eens. Mensen zien alleen maar wat je doet....niet hoeveel je ervoor moet doen. Ik zie het aan mijn broer: die is zo'n 60 uur/week bezig met de zaak. vaak 's avonds nog meten, afspraken etc. tja laat hem dan lekker een S4 rijden: hij werkt er toch voor?! Op de een of andere manier schijnen mensen het je niet te gunnen als je het goed hebt als ondernemer: het komt immers door "hun" centen!

Peter@612
11-09-2008, 19:53
Hoe ik er ook tegen aan kijk, ik blijf het echt een moeilijk punt vinden en tevens zwaar storend... ik weet het niet; wellicht dat het ooit went...?

Ik blijf me wel continu afvragen of ik me bij de situatie moet neerleggen of niet. Zakelijk heb ik besloten bij nieuwe klanten stug de Ferrari mee te nemen. Ik heb er momenteel 2 waar het echt kan... of ik mijn eigen leven hierdoor heel moeilijk ga maken weet ik niet... dat zien we dan wel weer... ze nemen me maar zoals ik ben... bestaande klanten zal ik me tijdelijk bij neerleggen...

Maar gewoon het fenomeen dat ik ergens achter in m'n hoofd zou overwegen de 360 weg te doen... puur door de maatschappij is voor mij wel heel moeilijk te verkroppen...

Ik kies er ook bewust voor om nooit iets terug te roepen; simpelweg omdat ik niet geloof dat het de situatie beter maakt; en commentaar of niet; belediging of niet, nog voel ik mij niet gemachtigd anderen op zo'n manier te kwetsen... komt vast door m'n moeder (is Amerikaanse) zij zei altijd: "Two Wrongs Don't Make a Right!"... en ik zie dat vingertje nogsteeds heen en weer bewegen voor m'n gezicht... en dan m'n vader eroverheen: "Gelijk en respect moet je krijgen en verdienen.... niet halen".... haha!

Blijft het punt of je toegeeft en je je zoveel mogelijk conformeert aan de maatschappij of juist niet... initieel zeg ik "liever niet"... gewoon erg jammer dat ik het me wel zo aantrek... resultaat is waarschijnlijk dat ik hier wat vaker m'n gal zal spuwen... haha!... gelukkig is er ook genoeg positiefs te melden...

Groeten,

Peter

Ik rijdt bewust een heel simpele auto, maar geef rustig een paar duizend euro per jaar aan schaalmodellen en andere leuke dingen uit.

En dat is lekker rustig!

Hans

Erikderaaf
11-09-2008, 20:34
Toch heel interessant om dit allemaal door de lezen. Wel beangstigend. Ik kan me het als liefhebber niet voorstellen dat men deze reacties geven. Slaat toch nergens op. Maar helaas is de maatschappij wel zo. Zeer spijtig het lezen. Schokkend zelfs.
Waar de de afgunst toch vandaan halen.... een Ferrari is dan wel duur, maar heb velen gesproken die er toch van opkeken dat hun nieuwe Audi of BMW wel eens duurder kan zijn dan een 2e hands F. Onderhoudskosten zijn wel heel hoog, maar reken eens uit wat de aflossing op een 20-30 duizend euro kost! 7 van de 10 auto's is (deels)gefinancierd! Dat is een hoop!!!

Een auto wegstoppen voor het publiek... T'is toch eigenlijk te erg!

Peter, zondag maken we een deel goed! We gaan met zijn allen genieten van het materiaal wat er staat en de 612 die je meeneemt! Zonde dat je niet met twee wagens tegelijk kunt rijden, want die 360 had ik er graag ook bijgezien. Wonderschone auto...

250lm
11-09-2008, 21:19
Ik denk meestal bij het zien van een Ferrari: Wow! en dan afhankelijk wat voor persoon er achter het stuur zit 'die heeft het beter voor elkaar dan ik' :) Maar ik denk dan altijd dat je niet weet wat die persoon er allemaal voor gelaten moet hebben wat ik wellicht wel heb gedaan (bijvoorbeeld de kroeg in, concerten, vakanties etc..) Is denk ik ook meteen de eigenschap van een persoon welke ik het meeste haat: mensen niet in hun waarde laten!

Moet je bij Balkenende mee aankomen voor zijn normen en waarden. Helaas geldt er dan wel een Balkenendenorm (en dus niet alleen financieel ;))

d1ablo
11-09-2008, 21:26
Ja Peter, ik denk dat we dit heel kort en krachtig kunnen samenvatten: welkom in Nederland........
Ja, welkom in nl Peter...:(. In amerika is t ff anders.

Helaas, helaas Robert... ook in Amerika komt dit voor. Heb daar vrij veel kennisen en vrienden de meesten met een aardig gevulde garage.... en de keren dat ik op bezoek was heb ik ook daar een paar keer dit soort vergelijkbare vreemde opmerkingen gehoord. Denk dat dit wellicht bij de "beschaafde" westerse wereld hoort. Wel heel vreemd hoor. Persoonlijk zou ik zeggen trek je er niks van aan. Zijn meestal niet de meest snuggere types die dit soort dingen zeggen. En moet je daar dan je plezier door laten verpesten... ??

250lm
11-09-2008, 21:31
Helaas, helaas Robert... ook in Amerika komt dit voor. Heb daar vrij veel kennisen en vrienden de meesten met een aardig gevulde garage.... en de keren dat ik op bezoek was heb ik ook daar een paar keer dit soort vergelijkbare vreemde opmerkingen gehoord. Denk dat dit wellicht bij de "beschaafde" westerse wereld hoort. Wel heel vreemd hoor. Persoonlijk zou ik zeggen trek je er niks van aan. Zijn meestal niet de meest snuggere types die dit soort dingen zeggen. En moet je daar dan je plezier door laten verpesten... ??

Mee eens maar het is toch niet leuk. Geloof ook dat jij ze veel zal krijgen want dat ding mag wel laag zijn, hij wordt toch niet over het hoofd gezien ;)

nofear02
11-09-2008, 21:31
Hans verwoordt het heel goed. Zeker in zijn branche. Op een terras continu die flauwe opmerkingen horen, ik snap je al te goed hans. Weet je wat het probleem volgens mij ook gedeeltelijk is. Heel veel mensen weten helemaal niet, wat nou eigenlijk écht hard werken is. Ze snappen allemaal wel dat je wat meer uren draait, en t weekend soms nog bezig bent, of 's avonds, maar wie weet nou eigenlijk wat écht 70 a 80 uur in de week werken is. Ik had een bedrijfsleider die al bijna stond te janken, als ie door files om half 8 thuis was.... 1x. in een half jaar tijd. t hele weekend is ie verder vrij. Ik zou zeggen; doe het eens een keer; 1x, 80 uur werken in een week. Ik denk dat 90% aan het eind van de week jankend zijn bed in rolt. En wel eens bedacht wat ''zakelijk risico is"? Niet iedereen doet het op de easy life en palm invest manier hoor; nromaal gesproken is het: je hele hebben en houden als onderpand geven en de gok nemen. Met de kans alles te verliezen en meer! Alleen al dáárvoor mag iemand van mij een F rijden. En dan werk ik als als ondernemer soms ook nog 1,5 zo snel als een werknemer.

Dus peter; schreeuw het toch maar niet van de daken. je hebt er niks aan. maar geniet er wel van, in stilte!! ga 's avonds rijden, in t weekend, overdag, 's nachts, in t buitenland; het kan me niet schelen hoe-wanneer-waar, maar doe niet een F weg voor die reacties. Ik heb er ook heel veel gezeik mee gehad, zeer pas geleden nog, supergrote problemen, maar dáárvoor gaat ie niet weg. Daar heb ik er té hard voor gewerkt, gespaard, is het té lang mijn droom, geniet ik er té veel van, al was het alleen al voor de heb, als ik er langs loop hier. Idem voor elke persoon overigens in loondienst, die lang gestudeert heeft, gewoon slim is of talent heeft etc. Trouwens, zelfs al had je hem omdat je pappie rijk is. Kijk en bemoei je lekker met je eigen. Of geniet als zo'n ding langsrijdt.

d1ablo
11-09-2008, 21:55
Mee eens maar het is toch niet leuk. Geloof ook dat jij ze veel zal krijgen want dat ding mag wel laag zijn, hij wordt toch niet over het hoofd gezien ;)

Valt tot nu toe mee... Die schok van het zien van de auto is voor velen te groot om nog iets negatiefs uit te kunnen brengen denk ik... ;)
Een paar keer klanten bezocht met de auto... geen probleem, hartstikke leuk. Promotioneel ritje.... geweldig... heb het idee dat het nu toe allemaal heel positief uitpakt.
Hangt wel van de doelgroep af denk ik. Met een horecabedrijf krijg je het zwaar. Alhoewel een van mijn vrienden met een eigen restaurant nu toch van plan is een F aan te schaffen... ben benieuwd hoe dat gaat aflopen.....

nofear02
11-09-2008, 21:58
.... een van mijn vrienden met een eigen restaurant nu toch van plan is een F aan te schaffen... ben benieuwd hoe dat gaat aflopen.....jij had nog flyers genoeg hé paul??.... <proest> :D :p

milko
11-09-2008, 22:56
Beste Peter,

Beter benijd dan beklaagd, blijf altijd vriendelijk en eenvoudig en zorg dat je je als een heer in het verkeer gedraagd, geef met name veel gas als mensen op de snelweg uit het raampje naast je hangen om maar een fractie van het geluid te willen opvangen.
Zodra je als Ferrari rijder niet voldoet aan het stigma wat de gemiddelde domme Nederlander heeft kunnen ze je niets maken, als je zelf altijd de mensen een stap voor bent en aller vriendelijkst stopt voor een zebra of verkeer van rechts krijg je echt reacties van: zo er stopte een Ferrari om mij te laten oversteken, maak van de nood een deugd en bombardeer jezelf tot Ferrari ambassadeur, echt waar werkt perfect.
Wat betreft jou"tint" heb ik hetzelfde met mijn gladde kapsel en ongeschoren gezicht, gewoon lak aan hebben, als ik alle wietplantages daadwerkelijk in bezit had gehad die mensen mij toebedeeld hebben, reed ik nu in een Enzo. waarvan akte!!

Veel plezier en tot zondag.

moriaan1
11-09-2008, 23:12
Hans verwoordt het heel goed.
...
En dan werk ik als als ondernemer soms ook nog 1,5 zo snel als een werknemer.

Ik begrijp de frustratie Robert.
adem in adem uit adem in adem uit!

Kan er boeken over schrijven!

Ondernemingszin is aangeboren,
durf, doorzettingsvermogen, afzien, een grenzeloos optimisme en sociale vaardigheden zijn aangeboren eigenschappen dat heb je of niet... je begrijpt het... of niet..

.

nofear02
12-09-2008, 00:37
.... afzien......... . Precies, dat is het hem Hans. Soms is het echt afzien. Niet slapen van de zórgen, hoe moet het allemaal, en vooral als het niet loopt, niet goed gaat, het geld kost, je geen geld meer hebt, etc, etc. Naast al die uren die je al maakt. Pure aanslag op je lijf en je gestel. En als ik het dan na 15 jaar hard werken tóch een klein beetje iets voor elkaar heb, dan zou ik geen 6e hands 328-je mogen hebben? En dat geldt net zo goed voor iemand die dus niet 3x per jaar op vakantie gaat, maar slechts 1x, geen gekke dingen doet, omdat ie gek is van 1 auto; zijn grote hobby, en daar zijn geld in steekt. Idem voor academici die 8 of 10 jaar gestudeerd hebben voor de functie die ze nu doen, en gewoon knappe koppen zijn en veel verdienen (en ook hard werken), veel verantwoordelijkheid hebben etc. Of gewoon slim zijn geweest en een megadeal gemaakt hebben met iets. Het maakt mij allemaal niet uit; of hij heeft het verdiend (letterlijk of figuurlijk of beide :)) of hij heeft gewoon meer geluk gehad dan ik, ik zou zeggen; tel wat je hebt, niet wat je mist. En geniet mee van wat een ander heeft. Ik gun het een ander allemaal hoor. Jammer dat anderen dat niet doen.

Peter@612
12-09-2008, 12:53
Nou... vandaag regent het dus... kap dicht... en guess what?... geen enkele vage opmerking/ gebaar of wat dan ook... zelfs niet in de file...

Racing-Baker
12-09-2008, 12:56
Valt tot nu toe mee... Die schok van het zien van de auto is voor velen te groot om nog iets negatiefs uit te kunnen brengen denk ik... ;)
Een paar keer klanten bezocht met de auto... geen probleem, hartstikke leuk. Promotioneel ritje.... geweldig... heb het idee dat het nu toe allemaal heel positief uitpakt.
Hangt wel van de doelgroep af denk ik. Met een horecabedrijf krijg je het zwaar. Alhoewel een van mijn vrienden met een eigen restaurant nu toch van plan is een F aan te schaffen... ben benieuwd hoe dat gaat aflopen.....

dat valt idd te zien met welk beroep onder andere!
in onze kleine gemeent zit een garagist die met een héél aantal (intaliaanse) sportwagens door de straten racet, letterlijk!! dan vinden de mensen een Lamborghini Diablo SVR leuk,
wanneer de bakker passeert met een Ferrari kun je niet inbeelden wat de mensen ervan vinden :(
en wat je de dag nadien in je eigen winkel mag aanhoren...
sommige mensen nemen echt geen blad voor hun mond hoor, en je kan er vanopaan dat het altijd de grootste luiaards zijn die je hier het eerst over aanspreken, om het zo cru te zeggen!
allemaal triestig maar zoals hier gezegd, te grote liefhebber, te lang voor gewerkt en gespaard = wagens houden! dit allemaal wetende en ondervonden te hebben trachten wij hier het een beetje "low-profile" te blijven. dat terwijl onze garagist al zijn wagens buiten zet en dan ook zo klanten mee aantrekt. that's life (?) !!

d1ablo
12-09-2008, 19:15
Zag vandaag deze draad weer voorbij schuiven... dit is dus blijkbaar toch wel een "hot topic" dat de gemoederen flink bezig houdt.

Toe ik vandaag echter die topic-titel weer zag schoot me ineens te binnen dat toch eigenlijk het gros van de F-eigenaren zelfstandig ondernemer is. Percentage is voor mij lastig te schatten maar dat zal in ieder geval ver boven de 50 % zijn.

Dus eigenlijk moet het antwoord op de stelling zijn: " het kan " !! Want dat bewijst de praktijk immers al. Of misschien " kan " het juist omdat die ondernemers zo hard werken en als zodanig de financiering van dat F-project rond krijgen.

Dus nogmaals... kopen die F (of nog beter L ;))... desnoods geheim houden voor de doelgroep die het niet zou kunnen waarderen...
En kom op jongens, die passie kan je toch niet in bedwang houden... vroeg of laat.................

Steven
13-09-2008, 16:44
't is al eerder gezegd maar in Nederland je hoofd proberen boven het maaiveld te houden.....
Het bezit van een F is daardoor niet een onverdeeld genoegen. Ik zou het het liefste van de daken schreeuwen, niet om een ander te kleineren maar gewoon omdat ik er zo trots op ben en zo van wil genieten. Het gevoel met andere delen zeg maar.

Jaloezie is de grootste boosdoener. Of het nou gaat om je auto, je huis of je vakantie. Altijd zijn er mensen die het minder hebben en die het een ander niet gunnen. (Maar die vervolgens wel elke twee jaar een nieuwe opel astra kopen...)
De domheid van deze is soms stuitend en vertaald zich in van afgunst druipende opmerkingen.

ik laat ze maar, t is toch echt mijn eerlijk verdiende geld....

Michele
13-09-2008, 20:45
Ik heb zelfs in loondienst meegemaakt dat mensen raar tegen mijn auto aankeken. Nou is dat geen F, maar een karretje van de buren uit Modena, die je voor een appel en een ei koopt, maar toch is de reactie in mijn branche vaak: hm dan zijn jullie advertentietarieven te hoog. Ik zal nooit de verandering op het gezicht van een klant vergeten toen die hoorde dat ik een Maserati bezit. De man had net verteld dat ie van zijn net per splinternieuwe Maserati QP5 gearriveerde baas te horen kreeg dat de tent failliet was en hij op straat stond, toen mijn accountmanager er uit flapte: "Michiel heeft ook een Maserati". Dat was dus einde advertenties voor een half jaar. Ondertussen is de relatie weer hersteld, maar toch: kiijk uit waarmee je voor komt rijden bij een klant. Liever een leuke auto die als zodanig niet herkenbaar is, dan een brik die afgunst opwekt.

Eugene360
14-09-2008, 00:00
Ik werkte op de R.V.S.kazerne in oirschot en had mijn 328GTS die dag mee, ik reed stapvoets de generaal (op de fiets) voorbij, binnen een uur mocht ik ,,hakjes,, komen
maken bij de baas woorom ik zo hard voorbij jakkerde, was levensgevaarlijk en nooit meer doen anders pasje kwijt bla bla.....en hoe kom je aan dat ding?

Wim Racing
16-09-2008, 00:20
Helaas ben ik nog gen F-eigenaar maar kan me er wel in verplaatsen...
Even to the point : je houdt van je Ferrari....je hebt je er rot voor gewerkt, je bent er verliefd op, je houdt ervan, verzorgt hem, hij zit in je hart.
Zou je dat állemaal dan opgeven door de niet-van-IQ-getuigende opmerkingen?
Sta erboven! Geroddeld wordt er toch wel, lekker belangrijk!
Dat rijtje wat ik zonet opnieuw vaagt dat toch in 1x weg!??
Ja, tuurlijk is het irritant, vervelend en kinderachtig...maar als je even verderop met 8000RPM en je tubi de tunnel inblaast....get it?
Nogmaals, ik heb geen F maar zeg altijd : ik hem mn hart op de goede plek : onder mn rechtervoet. Ik weet wat autoliefde is....en dat mag je door niemand af laten pakken, never!!

Wim Racing
17-09-2008, 12:08
....en toen was t stil....

nofear02
17-09-2008, 13:04
....en toen was t stil....Ja, dat is allemaal mooi idealistisch romantisch gepraat, maar als je een gezin hebt, en de huur of hypotheek moet betalen en het kost je geld, of een hoop gezeik, dan is t toch echt wel ff anders hoor Wim. Hoe mooi ook, als het om je inkomen gaat, dan wint je verantwoordelijkheidsgevoel het soms. Desnoods kan die F later ook nog wel.

Racing-Baker
17-09-2008, 13:06
ik denk dat je het even verkeerd ziet??
het is niet zo wat de mensen er van vinden, het is wat je KLANTEN ervan vinden!!
mensen die zorgen voor het inkomen waarvan je moet leven, dat is niet zomaar te vergelijken met zomaar iedereen.
natuurlijk zal je als pure passionist je geen zo'n grote zorgen maken over de reacties van de mensen, maar die klanten = de reden voor de aankoop van zo'n wagen!!
ook het onderhoud en het verdere eigenaarschap etc hangt af van die mensen... ;)

.

Wim Racing
17-09-2008, 13:12
Ja das waar, richting klanten is dat inderdaad anders maar de voorgaande posts gingen meer over ervaringen dan naroepende personen op straat etc. niet over klanten, daar reageerde ik ook op.

@ Robert : Ik heb het toch niet over inkomen/huur/hypotheek? Snap je post ff niet...
Ik doelde erop dat je (los van al het andere) je passie niet af moet laten nemen door negatieve aandacht in de vorm van middelvingers, mensen die je naroepen en minder fijne dingen schreeuwen als je in de auto zit...met daaruitvolgend het commentaar van o.a. Peter.

nofear02
17-09-2008, 13:20
ik refereer aan de titel van deze draad. en in 1e instantie had peter het daar ook over. zo ook racing baker.

Wim Racing
17-09-2008, 13:56
Klopt, enkele van de laatste posts refereerden meer naar hetgeen ik gepost had, sorry voor het misverstand.

Johannus
17-09-2008, 22:56
Ik had hier ook expres nog niet eerder gepost, even kijken welke kant het op gaat en wat de meningen zijn. Maar ik heb dit soort opmerkingen zelf ook gehoord als je alleen al praat met mensen over anderen die een Ferrari hebben, dan maken ze al zogenaamd grappige opmerkingen in de trant van, dan zal hij het wel heel erg goed hebben, dan kunnen de offertes ook wel 30% goedkoper of wat al dan niet meer voor flauwe grappen. Meestal ga ik er dan ook inhoudelijk op in en refereer ik aan dit topic, en vaak moet je mensen dan eens zien kijken als je met argumenten komt. Daar hebben ze nog nooit aan gedacht en ook niet dat het kwetsend kan zijn, het is puur egoisme. Ze denken vanuit zichzelf, en dat ze daarmee anderen beledigen en/of pijn doen en in hun waarde aantasten hebben ze nog nooit of te nimmer bij stilgestaan. Als je dat dan uitlegt, en dat kan ik denk ik dan weer beter verdedigen omdat het niet mezelf aangaat en ik zelf nog geen F heb, dan kijken ze of ze water zien branden.

Verder kwam dit tijdens de meeting ook weer ter sprake en ik weet even niet wie het zei, maar ik vond het erg mooi dat iemand uit belgie zei: "Een hollander reageert inderdaad zo, bij ons in Belgie zou men zeggen, Ah die heeft een Ferrari, das vast een goed lopende zaak dan, daar heb ik vertrouwen in"! Toen dacht ik bij mezelf tja, zo kun je het ook bekijken, kost je evenveel moeite en een stuk minder frustraties en jaloezie. Waarom denken mensen nou niet eerst even na voordat ze anderen meteen veroordelen, is zo jammer. Maar niemand die, als je zegt dat je een Ferrari hebt, eerst even nadenkt, meteen worden er dan van die 'Grappen' gemaakt. Jammer :(

Fokkerjockey
17-09-2008, 23:19
Nederland: groot geworden door klein te blijven...

nofear02
17-09-2008, 23:30
Heel mooi gezegd Johannus! Chapeau! Daar heb je goed over nagedacht. Heel mooi dat je het voor ons opneemt daar in je kennissen-kring of mensen die je spreekt. Dat ze eens even nadenken ja. Mooi dat het dan ff stilvalt.
En dat wat ze in Belgie zeggen is helemaaaal mooi. Tsja, zo zijn wij echt niet in nl zeg.... :(

Wim Racing
18-09-2008, 10:02
Probleem is alleen dat een ondernemer in een Ferrari té vaak gezien wordt als 'Nou, die zal wel hoge tarieven hanteren, vandaar dat ie een Ferrari kan kopen'.

@ Johannus : +1 :)

AnthonyR
18-09-2008, 11:06
Ik heb niet echt zicht op dit onderwerp, maar toch verbaas ik mezelf soms over welke auto's ondernemers meenemen naar het werk. Klein voorbeeldje is een bedrijf bij ons op het industrie, regelmatig een Ferrari voor de deur, enkele keer een heuze Ferrari enzo, vaak een F430, 599 en dagelijks nog een Aston Martin Db9, dan trek je toch echt wel aandacht. Zelfs werknemers reageren erop :) En dat is niet altijd positief, probleem is ook dat vele mensen niet weten wat voor waarde de ferrari heeft. Vele grote zakenbolides als de 7-serie, A8, S klasse zijn afgeleverd duurder als een mooie 355. Mensen zien alleen het merksymbool 'ferrari' en dat is voor hun al genoeg om conclusies te trekken.

richard
24-09-2008, 02:54
In April dit jaar een nieuwe Renault Master gekocht voor mijn bedrijf met alles wat ik nodig heb(glasrek,imperiaal en toebehoren).
1 keer raden naar de reacties maar de 60/70 uur in de week vraagt niemand, t is gewoon neering ziek van de buitenstaander is mijn mening en zeker in de kleinere dorpen zoals bij ons.
Nu was t mn bus en 5 jaar geleden de Ferrari en toen ook al 60/70 uur per week.
Laat ze maar ouwehoeren denk ik dan

nofear02
24-09-2008, 11:41
1 keer raden naar de reacties..... "zo-zo, de zaken gaan nogal goed hé??'' ''zo jij verdient ze wel'' ''is dat van mijn geld?" "zo jij moet goeie tarieven hebben zeg". pfffff <zucht>. wat is dat toch met dit land dat je niet leuk geld mag verdienen?? zelfs niet als je jaren 60 a 70 uur in de week werkt. bah! :(

berrie355
18-01-2009, 14:16
haha, leuk onderwerp dit.
Kennen jullie de reclame van volkswagen op dit moment waar een buurman of iemand op een parkeerplaats bij de winkel allerlei opmerkingen heeft over de auto???
(Afgunstig en jaloers)
Lachen joh, maar zo vaak dit soort reactie's op de auto. (mijn F355 GTS)
Dan toch liever weer.... (er is altijd wel weer een mooiere, een snellere, enz.)
En dan..., waar doet ie het toch van. De bank had er zeker genoeg? Haha.
Hoe of waarmee iemand het doet is privé.
Doet me niets, ik lach er me suf om. Dan stap ik weer in mijn bolide en zit ik apetrots te wezen achter dat stuur met het paardje erop.

Overigens zijn er gelukkig ook hele leuke, positieve reactie's vaak.

Nogmaals leuk om te lezen, al die reacties en meningen hierover.
Aan alle F-bezitters... Laat ze praten en geniet ervan, jullie hebben er zelf voor gewerkt.

abel
08-11-2009, 22:50
Nog een vraagje, ik neem aan dat er onder de ferrari rijders met 328 ook ondernemers tussenzitten. kom je wel eens voorrijden bij je klanten met 328, en wat zijn de reacties.
Laten we wel wezen, het is een oldtimer, geen bak van boven de 100.000 euro.
Laatst was ik bij een klant en kwam ik de concurrent tegen. Staat hij daar met zijn Porsch Cayenne turbo gestald. Ik nog grappig doen tegen hem door te zeggen "zo, met de traktor op pad" aan zijn blik te zien niet grappig. Maar wat ik zeker weet de klant levert veel handel voor hem op. en klant kan niet zonder hem. kortom hij is hlemaal loaded. hij kan het maken?????
.

IPF
08-11-2009, 23:02
Nog een vraagje, ik neem aan dat er onder de ferrari rijders met 328 ook ondernemers tussenzitten. kom je wel eens voorrijden bij je klanten met 328, en wat zijn de reacties.

Hmmm,

Ik zou niet zo gauw in mijn 328 bij mijn cliënten voor de deur verschijnen. Het corporate klimaat in NL - althans het deel dat ik daarvan zie - is nog altijd vrij behoudend (Calvinistisch?!) zelfs voor old-timers. Een grijze of zwarte BMW of Audi mag, een rode Ferrari is toch wat frivool (NB over Cayennes, Q7s, XC 90s, X5-en-6-en e.d. wil ik het niet hebben, dat vind ik pseudo-tractoren voor gefrustreerde dwergen, patjepeeërs en incompetente huisvrouwen, geen serieuze auto's om überhaupt te overwegen).

.

IPF
09-11-2009, 00:15
Nog een vraagje, ik neem aan dat er onder de ferrari rijders met 328 ook ondernemers tussenzitten. kom je wel eens voorrijden bij je klanten met 328, en wat zijn de reacties. Laten we wel wezen, het is een oldtimer, geen bak van boven de 100.000 euro.

Nog iets wat mij te binnen schiet naar aanleiding van je vraag, niet alleen mbt zakelijke reacties, maar ook in het leven daarbuiten:

veel mensen realiseren zich nauwelijks dat een 328 per definitie 20-23 jaar oud moet zijn. Ofwel ze zijn verblind door de 'presence' van een (rode) Ferrari en kunnen alleen nog maar denken "sauoooowww, dát kos' duuâh...", ofwel ze worden meesterlijk bedot door de waarlijk tijdloze lijnen van de 328 :)

Ik weet het niet, maar reken er niet te zeer op op dat men zich er automatisch rekenschap van geeft dat je in een klassieker voorrijdt en niet in een patserbak van God mag weten hoeveel Euro...
.

stucmania
09-11-2009, 22:52
helaas he bik ook al de keer zijde onder vonden van die rode roestbak ;)

ik ben der zelfs ook door anderen er op aan gesproken dat ik me niet hoedt te (exuseren)
alleen naar de aannemers toe, zij denken zij gelijk al van die auto heb ik betaald.
dat je in een kleine etagetje woont, geen kinden hebt enz doet blijkbaar niet terzake
goddank zijn der ook de leuke reacties

maar ik houd het zoveel mogenlijk voor mezelf en ben der fokking trots op
beter in de gagage dan bij de dsb bank :)

IPF
09-11-2009, 22:58
goddank zijn der ook de leuke reacties

maar ik houd het zoveel mogenlijk voor mezelf en ben der fokking trots op
beter in de gagage dan bij de dsb bank :)

+1! :)

evdzwet
09-11-2009, 23:04
+1! :)

+2.

Heb zelf ook nooit echte negatieve reacties gehad. Ben ook nog niet met de F naar een opdrachtgever geweest. Die komen meestal uit de OV-wereld en denken dat je met de tram of trein moet reizen. Begrijpen doen collega´s het ook niet. Wat opvalt, is dat een Porsche (hoe nieuw of mooi ook en ik vind een GT2 of GT3 echt niet lelijk) nauwelijks nog een hoofd doet draaien. Een Ferrari zorgt daar altijd voor; ongeacht de waarde van de auto.

modena82
10-11-2009, 12:24
In deze discussie wordt voornamelijk gesproken over hoe denken de klanten en opdrachtgevers over het bezit van de ferrari?

Maar wat ik me afvraag --> Hoe denkt het eigen personeel over de ferrari? zijn ze enthousiast, geven ze er niks om, weten ze het niet, zijn ze geiriteerd ... of andere gedachten?

nofear02
10-11-2009, 13:19
+2.
... Wat opvalt, is dat een Porsche (hoe nieuw of mooi ook en ik vind een GT2 of GT3 echt niet lelijk) nauwelijks nog een hoofd doet draaien. Een Ferrari zorgt daar altijd voor; ongeacht de waarde van de auto.helemaal mee eens. totaal niet te vergelijk. alleen al het woord ''ferrari'', zóveel emoties kunnen erbij loskomen.
''rijke patser'', exhibitionist, etc.
minder vaak; oh je bent echte autoliefhebber? leuk joh.

:(

nofear02
10-11-2009, 13:21
In deze discussie wordt voornamelijk gesproken over hoe denken de klanten en opdrachtgevers over het bezit van de ferrari?

Maar wat ik me afvraag --> Hoe denkt het eigen personeel over de ferrari? zijn ze enthousiast, geven ze er niks om, weten ze het niet, zijn ze geiriteerd ... of andere gedachten?zeer interessante vraag Ingmar! Hulde! Ik denk tov de klanten; niet veel anders. Of nog eerder: nóg geirriteerder.... ("hij een F en ik krijg &^%$%^& geen loonsverhoging...:(((, gratis moeten overwerken, moeilijk doen met vakantie-aanvragen" etc. )

Berlinista
10-11-2009, 23:23
Tja, das toch nederland he.

Ik weet van een vriend die veel zaken deed in Duitsland. Die had oa een 348.
In NL voorrijden? Not done, niet slim, nonstop geouwehoer. Om alle bovengenoemde redenen.
In Dl daarentegen....

Kein Problem!
Ondernemers daar doen graag, heel graag zelfs, zaken met andere succesvolle ondernemers. Zo van, 'kijk, met JOU kan ik in zee gaan. Jij doet je zaken goed en hebt je spullen goed voor elkaar. '
Daar mag je geld verdienen, daar hoef je je niet te schamen dat je een goede boterham verdient.

Kijk, ik heb dan weet ik veel, ik geloof momenteel 4 auto's, de HD, en de 308. Maar mijn kennissenkring WEET dat ik altijd minstens 60 uur per week werk, nooit te beroerd ben vieze handen te maken, altijd alles zelf doe, en dat ik een project heb gekocht.
Dus no sweat. Zou IK straks rondrijden in de 308? Mwah, ik denk het wel, want anders denken ze toch wel dattie van de zaak is of zo.
Het ligt natuurlijk ook wel ergens aan je business EN de auto. Laten we wel wezen, als je bv drie hoerenkasten hebt, dan kun je natuurlijk BEST naar je 'zakenrelaties' met je gele 430 Spider....
Ben je Michiel Mol, kun je BEST naar je relaties met een donkerblauwe Scaglietti.
Ben je echter inderdaad een bouwvakker die zich te pleuris heeft gewerkt, jarenlang gespaard, krom-ge-le-gen voor die 348 of zo, en je komt bij een nieuwe klant je offerte maken... Tja... Dat kun je schudden dus.
Dus er is niet EEN antwoord te geven denk ik.

sharknose67
11-11-2009, 10:27

Maar wat ik me afvraag --> Hoe denkt het eigen personeel over de ferrari? zijn ze enthousiast, geven ze er niks om, weten ze het niet, zijn ze geiriteerd ... of andere gedachten?

Tja ik denk dat zolang de zaken goed gaan het personeel er geen problemen mee heeft. Nu het wat slechter gaat moet je als baas denk ik ook wat concessies doen. Ik zie dat bij m'n buurman; een goedlopend verhuisbedrijf maar nu het wat minder gaat zie ik z'n (lease?) Cayenne niet meer voor de deur staan. Kijk als je als baas in wat minder rondrijdt en je houdt er privé nog een F op na, waarom niet! Hij zal er ook wel wat voor opzij hebben gelegd oid. Ik denk ook niet dat mijn baas zal zeggen als ik ooit eens met een F naar het werk kom: hé die Ed heeft een F die hoeft nu even geen salarisverhoging. En tja de klanten; wellicht een beetje haat en nijd wat er om de hoek komt kijken?? Hij heeft z'n zaakjes beter voor elkaar en kan er een F van rijden. Is volgens mij niks mis mee.

Veep
11-11-2009, 14:29
ken de problemen maar al te goed, en zelfs al van het dagelijks vervoer. Omdat wij het hebben aangedurfd een Alfa 159 SW in het wit te kopen.. Ja valt op (meer nog denk ik dan een zilveren ferrari ..) en bepaalde mensen reageren er zelfs bijna agressief op in het verkeer, met name om een of andere reden VW passat rijders. Zal wel zijn omdat wij wel durven doen wat zij graag zouden willen, want dat is het meestal. Gelukkig heb ik veel gelijkgestemde klanten, en buren die het ook wel kunnen waarderen wat er allemaal voorbij komt.

Persoonlijk heb ik op andere vlakken ook wel eens beslissingen genomen die door bekenden of familie niet gewaardeerd werden, nu ja dan denk ik: jouw probleem dat je zo bekrompen bent, ik sta voor mijn beslissingen, zou iedereen dat maar eens doen en de beslissing niet laten beinvloeden door hun omgeving...

Ik ga niet de gevoelens van anderen over wat ik doe, omdat ik het leuk vind en kan doen omdat er hard voor gewerkt is, laten meetellen in mijn beslissingen. Zegt meer over hen dan over mij uiteindelijk. Moet ik dan rond gaan lopen met spijt over een afgeblazen aankoop van iets leuks alleen maar zodat zij zich beter voelen? waarderen zij mij dan meer? ik denk het uiteindelijk ook niet...

Bullshit hier in NL (en Be BLIJKBAAR OOK..) ..Zielepoten die niet met andermans succes om kunnen gaan. In een F rijden kan niet, maar niemand hoor je over een tweede huis ergens (want dan zien ze niet...) . bekrompen denkkader....

nofear02
12-11-2009, 01:02
....
Het ligt natuurlijk ook wel ergens aan je business EN de auto. Laten we wel wezen, als je bv drie hoerenkasten hebt, dan kun je natuurlijk BEST naar je 'zakenrelaties' met je gele 430 Spider....
Ben je Michiel Mol, kun je BEST naar je relaties met een donkerblauwe Scaglietti.
Ben je echter inderdaad een bouwvakker die zich te pleuris heeft gewerkt, jarenlang gespaard, krom-ge-le-gen voor die 348 of zo, en je komt bij een nieuwe klant je offerte maken... Tja... Dat kun je schudden dus.
Dus er is niet EEN antwoord te geven denk ik.precies, zó zit het, nmi. die nuance had ik hier in de draad geloof ik al eens neergezet. vaak is het gewoon echt ''niet handig''. een nieuwe golf is duurder dan een 308, maar toch is die felgekleurde F een rode lap (op een stier). per defenitie; patserig, en exhibitionistisch. of je liefhebber bent en er superhard voor gewerkt hebt en er jarenlang van droomt; wordt bijna nooit naar gevraagd.

meedoen met de crises en ook even minderen, is een mooi signaal naar je personeel toe (symbool-politiek) , indien nodig/handig om te doen. een F verkoop je echter niet zomaar ff. naar de dealr gtaan en zeggen, wat geef je ervoor, ohw is goed, da's ook weer nie helemaal de bedoeling want dan kost het je echt zwaar geld....:( dan ga je niet een jaar later er alsnog weer 1 halen, lijkt me. personeel van een kleine onderneming; tot 5 man, dat gaat denk wel. baas is daar ook meer vriend en meewerker. en ze weten meer van je.
een bedrijf van 10 tot 30/50 man; daar is het al anders denk. daarboven; ach dan weten ze t niet, is de afstand (in hierarchie) al te groot.

richard
15-11-2009, 22:56
Hoi jongens,
Je Ferrari weg doen vanwege een failliet van een ander dat is pas zuur.
Mn vader en ik zijn de trotse bezitter van een 308gts maar doordat een aannemer waar ik voor gewerkt heb en in mn vertrouwen naar deze persoon toe ben ik en 25 miel kwijt en moet de 308 weg.
Ik zit nu zo diep en buiten de ferrari moet er nog meer weg om de winter te overleven.
Elke zzp weet hoe hoog een verbouwing op kan lopen en leveren van spullen gaat erg hard.
Ik kan veel opvangen en we werken hard maar 25 miel is voor mij ook te veel.
Het doet me erg zeer en mn vader wat minder ik ben meer ferrari maar op deze manier weg moeten doen gaat je niet in je kouwe kleren zitten.
Zo kan het ook jongens jammer maar helaas, of iemand moet nog een potje voor me hebben
Groeten Richard

nofear02
15-11-2009, 23:12
Hoi Richard, heel vervelende situatie voor je, maar als je een bedrijf hebt en gezin, dan móet je gewoon kiezen voor het allerbelangrijkste, en dat is je gezin, en je bedrijf. Een F is prachtig, maar als het niet kan, dan moet je gewoon rigoreus de knop omzetten. Het mag niet ten koste gaan van je hele leven joh. Natuurlijk is het zeer wrang dat het door een ander komt. Niet erg fraai. Maar er gebeuren veel minder fraaie dingen tegenwoordig. Kies voor je bedrijf en gezin. Hoe zeer het misschien nu doet. Ja kan ook nog zo denken, wie weet ooit (wel) weer, maar dan moet je zaak wel nu eerst overeind blijven.

Ja, dit is nog een kant van een F als zelfst ondernemer die hier niet belicht was in deze draad. Maar goed, het geldt natuurlijk voor iedereen, als het niet gaat financieel, dan gaat het niet. Is voor een werknemer die zijn baan kwijt raakt net zó. Ben je al wat 'ouder', dan is zonder baan komen te zitten zelfs errg onprettig, want zie maar eens aan de slag weer te komen, dat kan grote financiele gevolgen hebben. Maar goed, daar gaat deze draad niet over.

Jij richard, als het niet meer kan, en dat lijkt me logisch met zo'n klap, 'gewoon' de tering naar de nering zetten. Hou je zaak overeind. Het zijn zeer moeilijke tijden nu, zeker in sommige branches! Hou je taai en ga er tegenaan. Jij bent nog relatief 'jong' en je hébt je zaak tenminste nog! Tot ziens weer ooit, hopenlijk!

IPF
15-11-2009, 23:16
Hoi jongens,
Mn vader en ik zijn de trotse bezitter van een 308gts maar doordat een aannemer waar ik voor gewerkt heb en in mn vertrouwen naar deze persoon toe ben ik en 25 miel kwijt en moet de 308 weg.
Ik zit nu zo diep en buiten de ferrari moet er nog meer weg om de winter te overleven.
Elke zzp weet hoe hoog een verbouwing op kan lopen en leveren van spullen gaat erg hard.
Het doet me erg zeer en mn vader wat minder ik ben meer ferrari maar op deze manier weg moeten doen gaat je niet in je kouwe kleren zitten.
Zo kan het ook jongens jammer maar helaas, of iemand moet nog een potje voor me hebben
Groeten Richard

Richard,

Dat is inderdaad goed waardeloos. Voor wat het waard is mijn sympathie. Ook voor je verstandige en flinke besluit de Ferrari nu de deur uit te doen en daar zo open over te zijn.

Maar vergeet niet: er zijn er meer en ze worden goed verzorgd, dus met een beetje mazzel koop je er na deze ellende gewoon weer een. Het allerbeste in de tussentijd.

Groet, Irvin
.

sharknose67
15-11-2009, 23:19
Dit is zeker slecht nieuws voor je Richard!!! Erg jammer om te lezen dat je je 308 weg moet doen door geklooi van een ander. Veel sterkte in deze moeilijke tijd.

stucmania
15-11-2009, 23:44
Hoi jongens,
Groeten Richard

vreemd dat ik het nu niet helemaal sap ?
maar een f koop je van geld wat je (over hebt)
erg spijtig dat je de droom auto moet verkopen
nsterkte met de voorzetting van het bedrijf das nu eenmaal het belangrijkdte

tis maar een tuuttuut ;)

richard
16-11-2009, 00:17
Bedankt zover laat ik even helder wezen want ik snap stuc wel.
Wij hebben de auto 5 jaar geleden gekocht mn vader en ik allebei de helft, geen bank niks eigen auto.
We hebben de nodige mankementen ondervonden en ook daar zijn we samen doorgekomen.
In de vijf jaar ben ik zakelijk uit gaan breiden met een ander pand waar ik huur voor betaal.
Vorig jaar een nieuwe bus omdat mn eerste bus op was en als je dan nog als klap op de vuurpijl keihard genaaid wordt want dat is het helaas dan heb je een probleem.
Ken 2 dingen doen Lenen maar je krijgt niks, of de auto weg waarbij we al reele prijzen voor hebben via de mail en dat doet zeer maar het is niet anders
Nogmaals Stuc voor de helderheid de auto is/was eigen maar ik kan niet alles hebben en mn geldboom is bijna leeg maar ik snap jou punt wel.
Rich

nofear02
16-11-2009, 00:29
Bedankt zover laat ik even helder wezen want ik snap stuc wel.
Wij hebben de auto 5 jaar geleden gekocht mn vader en ik allebei de helft, geen bank niks eigen auto.....Nogmaals Stuc voor de helderheid de auto is/was eigen maar ik kan niet alles hebben en mn geldboom is bijna leeg maar ik snap jou punt wel.
RichTuurlijk Richard, zó is het nou eenmaal als ondernemer; je denkt dat je wat hebt, wat bereikt hebt, iets moois hebt, iets waardevols bezit, prive, maar als je een giga tegenslag hebt, dan moet je als ondernemer je reserves aanspreken. En dat is dus vaak ook gewoon persoonlijk bezit. Dan moet je die te gelde maken om overiend te blijven of vooruit te kunnen. Geldt net zo goed voor een speedboot, juwelen, 2e huisje. Daarom is ondernemer zijn en voor je zaak leven ook totaal niet makkelijk. Vergeten veel mensen vaak. Die kijken alleen naar het uiterlijk, of als het je goed gaat. En zo zijn we weer terug bij het onderwerp van deze draad; in goede tijden, als je een F hebt; veel misgun, kritiek, etc, maar als het slecht gaat of je hebt pech, dan is dat ding helemaal geen bezit meer maar wordt de waarde ervan terug het bedrijf in gepompt. En denken daar al die jaloerse mensen en kriticasters ook wel eens aan?? nee natuurlijk. :(

JazzyO
16-11-2009, 20:14
Ik weet het niet, maar reken er niet te zeer op op dat men zich er automatisch rekenschap van geeft dat je in een klassieker voorrijdt en niet in een patserbak van God mag weten hoeveel Euro...
.

En andersom bestaat ook: veel mensen denken 'wat een schattig oud autootje' als ze de 330GTC zien... :). Had ik eigenlijk nog niet over nagedacht - kan een klassieke Ferrari als je ondernemer bent? Ik denk dat het veel eerder geaccepteerd wordt. Wat is de mening van de mensen hier?

Je Ferrari weg doen vanwege een failliet van een ander dat is pas zuur

Hoi Richard, heel vervelende situatie voor je, maar als je een bedrijf hebt en gezin, dan móet je gewoon kiezen voor het allerbelangrijkste, en dat is je gezin, en je bedrijf. Een F is prachtig, maar als het niet kan, dan moet je gewoon rigoreus de knop omzetten.

Zo is het maar net. Het is een leuke hobby, maar als het niet kan dan kan het niet. De zon gaat morgen nog steeds weer op hoor, en vergeet niet dat er nog tal van redenen zijn om te lachen: gezin, familie, gezondheid, etc... Ik probeer het niet te bagatelliseren maar mijn broer is zijn F kwijtgeraakt en er weer bovenop gekomen, mijn Pa is zijn bedrijf kwijtgeraakt en weer komen bovendrijven. En daardoor hecht ik niet AL te sterk aan mijn Ferraris, hoe mooi en bijzonder ik ze ook vind. Als je een zware tegenslag hebt, zijn het moeilijke tijden maar als je de juiste keuzes maakt en een goed plan hebt komt het wel weer goed. What doesn't kill you makes you stronger.

Sterkte!

Onno

IPF
16-11-2009, 23:28
En andersom bestaat ook: veel mensen denken 'wat een schattig oud autootje' als ze de 330GTC zien... :). Had ik eigenlijk nog niet over nagedacht - kan een klassieke Ferrari als je ondernemer bent? Ik denk dat het veel eerder geaccepteerd wordt. Wat is de mening van de mensen hier?

Eens, een kennis van me rijdt (soms) in een Porsche 356 en zijn cliënten vinden dat niet zo'n punt. "Lief karretje", inderdaad. Een ander gaat af en toe met z'n Mercedes 350 SL uit begin jaren '70 naar kantoor, ook geen probleem.

Zó oud wordt - wellicht niet onterecht - gepercipieerd als uiting van historisch besef, hogere doelen dienend dan zuiver materialisme en meer van dat fraais. Bottom line: ik denk dat je ermee weg komt, in ieder geval beter dan met een knalrode 360 of iets dergelijks.
.

Kees den Hertog
16-11-2009, 23:38
Blijft een Ferrari toch net iets anders denk ik dan een 356, (die wel als klassieker zal worden gezien, net als een 350 SL), een Dino, Mondial, de 3 serie, Testarossa, worden niet gezien als een klassieke auto, maar als een Ferrari. 't Heeft voor- en nadelen..........

IPF
16-11-2009, 23:46
Blijft een Ferrari toch net iets anders denk ik dan een 356, (die wel als klassieker zal worden gezien, net als een 350 SL), een Dino, Mondial, de 3 serie, Testarossa, worden niet gezien als een klassieke auto, maar als een Ferrari. 't Heeft voor- en nadelen..........

Maar er zit blijkbaar een 'tipping point' in, want Onno's 330 wordt als niet bedreigend gezien.

En laten we wel wezen, met name richting de jaren '70 en '80 begonnen sportauto's en vooral ook Ferrari's die agressieve look te krijgen: puntig met allerlei luchtsleuven, ultrabrede banden, etc. Een 365 of 512 BB ziet er véél agressiever uit dan een 330. En een róde BB is nóg weer een tandje bedreigender dan bijv. een zilvergrijze of blauwe 330. Om van flamboyante braniekarren als de Testarossa maar te zwijgen.

Het is mijns inziens dan ook niet alleen het Ferrari-zijn, maar de samenhang van merk, kleur, en (gebrek aan) ouderdom en dat laatste met name gekoppeld aan de mate van gepercipieerde agressie die bepalen of de goegemeente zo'n auto acceptabel vindt (let wel: niet iedereen denkt er hetzelfde over, ook niet in NL).
.
.

nofear02
16-11-2009, 23:58
Onno
...Zó oud wordt - wellicht niet onterecht - gepercipieerd als uiting van historisch besef, hogere doelen dan zuiver materialisme en meer van dat fraais. Bottom line: ik denk dat je ermee weg komt, in ieder geval beter dan met een knalrode 360 of iets dergelijks.
.Compleet mee eens Onno, zeer interessante opmerking van je, hebben we t inderdaad nog nooit over gehad, k denk dat Irvin reeds het juiste antwoord heeft gegeven. Klassiek kan wel! Wellicht omdat het model minder schreeuwerig overkomt (de 365 BB is wel weer schreeuwerig; typisch weer wel de rode extravagante ferrari sportwagen, die nou juist de lap op de stier is), vaak ook een andere kleur dan rood, ''lief'' is, ''hogere doelen'' ja; bewaren automotive erfgoed, en ... veel mensen hebben geen ideeeee van de waarde.. denk...:).

t zit hem in dat extravagante, exhibitionistische, schreeuwerige, superdure, ''patserig'' sportwagen-gedoe, in de ogen van de ander. pure jaloezie, uiteindelijk dus, denk? en met klassiek; ''schattig'', maar hoeven mensen zelf niet te hebben. is misschien vaak ''stuk'', veel sleutelen, daar hebben de mensen geen zin in.
in rondscheuren in een knalrode sportwagen; dat wil wel ''iedereen''. (?)

nofear02
17-11-2009, 00:00
... '70 en '80 begonnen sportauto's en vooral ook Ferrari's die agressieve look te krijgen: puntig met allerlei luchtsleuven, ultrabrede banden, etc. Een 365 of 512 BB ziet er véél agressiever uit dan een 330. En een róde BB is nóg weer een tandje bedreigender dan bijv. een zilvergrijze of blauwe 330. Om van flamboyante braniekarren als de Testarossa maar te zwijgen. ....

ohw, lees nu dit. ja, helemaal mee eens irvin! het zit hem daarin. the looks, vorm. met kleur.

en grijze of blauwe 330; gedistingeerd.

een knalrode 365 bb, 512, testarossa, 308; patserig. (extravagante vormen en prestaties).

IPF
17-11-2009, 00:10
ohw, lees nu dit. ja, helemaal mee eens irvin! het zit hem daarin. the looks, vorm. met kleur.

en grijze of blauwe 330; gedistingeerd.

een knalrode 365 bb, 512, testarossa, 308; patserig. (extravagante vormen en prestaties).

Kleine nuance: de ultrabrede banden die ik tussen neus en lippen noem waren nog niet noodzakelijk standaard toen. Het basisschoeisel van BBs e.d. was niet zo achterlijk.

Maar goed, wat valt er te nuanceren in een periode waarin de Lambo Countach hét grote posteridool was? A picture says more than a thousand words: van kwaad tot erger...
.

nofear02
17-11-2009, 00:14
de bovenstaande 3 foto's kunnen het niet beter verwoorden. klassiek: mag/kan wel. extravagant sport: niet.
de klassieker kan 3 of 4x zo duur zijn dan een 308/328, daar zit het hem niet in, blijkbaar.

IPF
17-11-2009, 00:25
Nóg een gedachte: de associatie met de bestuurder geeft ook een idee van waarom het ene nét wel, het ander nét niet kan:

Bij #1 hierboven: een tweedy James Bond-achtige figuur, een en al panache en elegantie.
Bij #2: valt weinig te raden, pastelkleurtjes, zonnebankteintje, '80s pofbroeken, Wayfahrers en espadrilles zonder sokken...
Bij #3: you really, really don't wanna know (unless it's those chicks from the Cannonball of course :))
.

nofear02
17-11-2009, 00:34
...Bij #3: you really, really don't wanna know (unless it's those chicks from the Cannonball of course :))
.Mocht dit de eigenaresse van een doet-er-niet-toe-wat-voor-winkel of onderneming zijn; op de vraag, gesteld in de titel van deze draad; 95% van de mannen zal antwoorden: TUURLIJK! L of F maakt in dat geval ff niet uit.
Wat (onze) vrouwen zouden antwoorden?? ik denk iets anders...:D.

Ook nog leuk; we hadden het net over: klassiekers anders dan modernen?
kan je ook nog je afvragen, bij de vraag van deze draad; vrouwen of mannen; zelfde antwoord/houding? :)

sharknose67
17-11-2009, 01:02
Zou het ook nog kunnen zijn dat mensen bij het zien van een 330 van opzij niet eens in de gaten hebben dat het een Ferrari is omdat ze pas vanaf de 308 (Magnum) en de Testarossa (Miami Vice) de modellen kennen??

JazzyO
17-11-2009, 11:05
Bij #1 hierboven: een tweedy James Bond-achtige figuur, een en al panache en elegantie.

Geen tweed hoor! Maar panache en elegantie kan ik me wel in vinden (negeer broer in paars pak.... :D)

Onno

nofear02
17-11-2009, 13:03
Zou het ook nog kunnen zijn dat mensen bij het zien van een 330 van opzij niet eens in de gaten hebben dat het een Ferrari is omdat ze pas vanaf de 308 (Magnum) en de Testarossa (Miami Vice) de modellen kennen??Zou heel goed kunnen Ed. Zelfs vanaf de voorkant. Pas als ze op 3 meter afstand staan en de badge zullen ze pas zien dat het een F is. En dan nog; oohw dat is maar een oudje...

Onno: prachtfoto! :)