View Full Version : Wat is de mooiste kleur voor een straat Ferrari?
Nuvolari
07-01-2008, 00:50
Vandaag zelf met deze 360 Modena gereden en een paar foto's gemaakt, is toch een super kleur!
Persoonlijk vind ik die Grigio van de 308 en Testarossa ook erg mooi, vooral in de zon! Oh en dan natuurlijk dat blauw metallic van die driftende 360 Modena met dat bruine lederen interieur, helemaal goed.
Edwin
430 Scuderia
08-01-2008, 00:26
Men heeft het toch wel eens over Ferrari-rood?! Nou daar is mijn antwoord meteen. Rosso Corsa vind ik de mooiste kleur, geen twijfel mogelijk! Wil overigens niet zeggen dat andere kleuren niet mooi staan, ik vind bijvoorbeeld een F430 antraciet er erg goed uitzien, maar niets haalt het bij een rode Ferrari in mijn ogen. Maargoed, smaak is persoonlijk :)
.
430driver
10-01-2008, 18:02
Gaaf Edwin! Heb je al vaker in een Modena gereden? Was het een F1 of schakel?
Ik heb namelijk ook al (vaker) in een Modena F1 gereden (Ook een zwarte).
En ik moet zeggen....Zwart is erg gaaf! Heb ook laatst een zwarte F355 (mijn eerste) gezien...ERRUG gaaf!
Echter, mijn voorkeur gaat uit naar Grigio Titanio i.c.m. bordeaux rood lederen binnenkant
Nuvolari
10-01-2008, 22:51
Hi Mark,
Ja, maar alleen maar met normale bak en niet met flippers. Ik houd erg van een normale versnellingspook en koppelen, dat is voor mij een onderdeel van de rijbelevenis. Wel moet ik eerlijk bekennen dat ik sequentieel wel heel erg gaaf vind rijden. Jean Blaton had destijds een F40 racer met sequentiële bak.
Edwin
.
Fokkerjockey
15-01-2008, 00:52
Weet er iemand waar ik kan vinden hoe de officiële F-kleuren heten; ik zie regelmatig mooie Italiaanse namen voorbij komen, maar veel zegt het me nog niet..
Racing-Baker
15-01-2008, 12:32
ik persoonlijk denk dat elke type wel zijn kleurtje heeft;
de meeste rood maar dan bijvoorbeeld een Daytona in het geel, 512BB in zilver, een Testarossa in het wit, een 456 in titaangrijs of blauw, etc... PRACHTIG!
de mythe dat een Ferrari MOET rood zijn, daar doe ik helemaal niet aan mee! het rood was enkel bedoeld om hun natinaliteit te tonen tijdens het racen. dus als je dan nationalistisch wil doen als belg dan MOET je een gele kopen? ONZIN
Johannus
07-05-2008, 10:27
Weet er iemand waar ik kan vinden hoe de officiële F-kleuren heten; ik zie regelmatig mooie Italiaanse namen voorbij komen, maar veel zegt het me nog niet..
http://www.barchetta.cc/all.ferraris/2001.colors/index.html
Onderaan de pagina net boven de leer-staaltjes staan kleurstaaltjes, als je je muis erop houdt, niet klikken, dan krijg je de kleurnaam te zien.
Hangt van het type af inderdaad. Maar voor een 550 is het duidelijk:
Geen Ferrarikleur (Porsche Nachtblau) maar wel origineel, voor diegenen die het niet wisten.
Onno
Rosso by Raimondo
15-05-2008, 15:42
De mooiste kleur is en blijft zwart en dan de voorkeur op een 550 of 575 maranello.
Dat is echt waanzinnig.
Geel of rood naar mijn mening! Lekker cliché, maar toch vind ik dat de beste en mooiste kleuren.
Johannus
15-05-2008, 22:46
ik blijf toch bij rood!
dcpixels
15-05-2008, 23:38
Een 'mooiste kleur' bestaat niet. Dit is helemaal afhankelijk van het type Ferrari.
Dino2400
16-05-2008, 00:08
Een 'mooiste kleur' bestaat niet. Dit is helemaal afhankelijk van het type Ferrari.
Helemaal mee eens!! Sommige F's in rood zijn absoluut niet mooi. Met name de moderne 12 Cylinders mogen van mij in mooie chique metallic-lakken geleverd worden.
Overigens, rood is de Italiaanse racekleur. Blauw is Frankrijk , Geel is België , Zilver voor Duitsland enz.enz. NIET per defenitie een F-kleur... Ook in het verleden werden de straat-Ferrari's vaak in mooie kleuren getoond.
Rood zou dus eigenlijk voor de race-F's zijn... Pff, dat is even voor de echte puristen,haha!
nofear02
16-05-2008, 02:27
Een 'mooiste kleur' bestaat niet. Dit is helemaal afhankelijk van het type Ferrari.Compleet met je eens Walter! Een 550 in rood.. hmmmm, niet zó. Die van Onno is bloedje-mooi. Zeker ivm met de kleur van het interieur. De combinatie is het hem soms ook een beetje hoor. Gele 355 met knalblauw interieur bijv; nee dank je! Ik neig wel de laatste tijd meer naar zwart; een zwarte cs mét de stradale stripe... daar gaan we t ff niet over hebben...:D. zooooo mooooi. zwarte 308gt4: ook super! zwarte 430: ook mooi! blauwe 355 spider; geweldig! witte mondial, grijze testarossa, en ga zo maar hoor. Allemaal mooi!
.
elentinos
15-12-2011, 10:15
Ik kwam deze 308 Vetroresina tegen op autoscout. Je ziet ze niet veel in het wit, maar ik vind het zo mooi...
http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=202411196
430driver
15-12-2011, 18:41
een witte F kan idd ook erg mooi zijn! die witte Tes destijds van MV....geweldig!
Op de Nurnburgring in 2008 3 witte 430 scuderias naast elkaar gefotografeerd.....super!
deze 308 is ook erg gaaf!
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.