View Full Version : Klassiekers - ( < 1980 )
nofear02
20-03-2007, 21:13
Voor iedereen die graag speciaal over klassiekers wil praten, en zich niet zo thuis zou voelen in het nieuwere werk, bij deze een aparte draad
.
nofear02
20-03-2007, 21:15
Ik open gelijk met een artikel dat ik een tijdje geleden in de krant zag, over een fantastische permanente 'markt' voor overwegend klassiekers. Volgens mij moet ik daar absoluut een keer gaan kijken! Voor de duidelijkheid: er zijn dus 2 vestigingen: Düsseldorf en Berlijn
nofear02
20-03-2007, 21:46
Ik heb al wel Ãets gezien van klassiekers want op 14 januari zijn we met een groep naar de InterClassics geweest in Maastricht. Dat was erg leuk, en we hebben mooie dingen gezien! Bij deze een impressie (met prutscamera)
nofear02
20-03-2007, 21:48
micha1980
20-03-2007, 23:53
Als ik eerlijk mag zijn, is de DINO voor mij nog steeds de "echte" Ferrari, het lijnenspel van de auto PRACHTIG....
Er was toch in de jaren 70 een serie ( Tony Curtis, Roger Moore), ook men een Dino meen ik me te herinneren
nofear02
21-03-2007, 19:30
Als ik eerlijk mag zijn, is de DINO voor mij nog steeds de "echte" Ferrari, het lijnenspel van de auto PRACHTIG....
Er was toch in de jaren 70 een serie ( Tony Curtis, Roger Moore), ook men een Dino meen ik me te herinneren?Was dat "The Saint"?
Ja ik vind die Dino ook mooi. Maar wat een prijzen tegenwoordig!
Die bruine van de foto was trouwens nu op de markt nadat ie 35 jaar van de 1e eigenaar was geweest. Moet je je eens indenken, zó lang in 1 persoon's zijn bezit! Wat zou hij er toen voor betaald hebben. En 1974: de wereld zag er heel anders uit. En autotechniek ook. Maar die man kocht hem nieuw! Prachtig verhaal.
Wagen zat trouwens perfect in de lak. En de lak was nog heel mooi. Ik geloof dat de wagen voor 89,5 is verkocht oid
nofear02
21-03-2007, 19:34
Voor iedereen die wil weten waar en wat te doen is in Europa op dit gebied: hier staat een prachtige evenementen-lijst:
http://www.barchetta.cc/All.Ferraris/2000.dec.01.news/index.html
.
Was dat "The Saint"?
Dat wat een volvo. Dacht een 1800 .
nofear02
21-03-2007, 22:12
Dat was een volvo. Dacht een 1800 ..
Ah! Een P1800?; de voorloper van de 480 is het niet?? Die heb ik ook nog hier ergens staan! Maar die serie; was het dan: the persueders? Of ben ik nou gek
micha1980
22-03-2007, 16:03
Ah! Een P1800?; de voorloper van de 480 is het niet?? Die heb ik ook nog hier ergens staan! Maar die serie; was het dan: the persueders? Of ben ik nou gek.
was idd de "the persuaders" oftewel "de versierders" heb al iemand gevonden die me de hele serie aan het downen is van het internet, alleen voor de Dino :)
.
RedmondialTCab
22-03-2007, 16:38
was idd de "the persuaders" oftewel "de versierders" heb al iemand gevonden die me de hele serie aan het downen is van het internet, alleen voor de Dino :)
Wat dacht je dan van die Aston Martin waar 'Roger Moore' in reed.
Ook een geweldenaar !!!
micha1980
24-03-2007, 14:10
Dat klopt, die A.M. is ook een mooie auto, maar toch gaat mijn hartje sneller kloppen bij een F. :)
Wat dacht je dan van die Aston Martin waar 'Roger Moore' in reed.
Ook een geweldenaar !!!!
.
Nou we het toch over de 250 GTO hebben. Eigenlijk moet ik zeggen: EEN 250 GTO. Iedereen hier zal zeggen dat een 250 GTO een Ferrari is met 3 van die aparte luchtinlaatjes in de voorkant etc. etc. Iedereen weet wel hoe ze eruit zien. Nu kwam ik laatst een Ferrari tegen die ook als 250 GTO door het leven ging. De auto die ik daar zag was echter een HEEL ander model. Ik heb nog eens gezocht en ben onder andere de volgende foto's tegengekomen. Eerst de 250 GTO zoals iedereen em kent, vervolgens foto's van een 250 GTO waar ik het bestaan niet van wist. OF is het gewoon helemaal geen 250 GTO? Maar als ie het wel is: waar komen dan die grote verschillen vandaan? En als ie het toch niet is: hoe heet ie dan wel? :) Leuke opdracht, maar misschien is ie wel heel makkelijk ;) Heb er niet echt veel verstand van natuurlijk!
Alvast bedankt voor alle info
Erikderaaf
17-07-2007, 11:46
ik heb die als model, komt uit een ander jaar, 1964.
ben ook benieuwd wat exact het verschil is
.
nofear02
17-07-2007, 15:47
ik heb die als model, komt uit een ander jaar, 1964.
ben ook benieuwd wat exact het verschil is
Die weet ik denk ik: een 250LM!!? Niels weet het wel. (en heeft het mij verteld op de nbr) Is eigenlijk nóg exclusiever dan de gto, want daar zijn er 56 van, en van de lm maar 37? of zoiets. Niels??!
<update:> nee toch niet! bij de lm zit een luchtinlaat... :(
Die weet ik denk ik: een 250LM!!? Niels weet het wel. (en heeft het mij verteld op de nbr) Is eigenlijk nóg exclusiever dan de gto, want daar zijn er 56 van, en van de lm maar 37? of zoiets. Niels??!
<update:> nee toch niet! bij de lm zit een luchtinlaat... :(
.
Dat het die 250LM niet was had ik alwel door. Dat het een ander jaartal was als die andere 250GTO had ik ook al gevonden. De 'normale' 250 GTO komt van 1962; dat model wat ik hier neerzette is van 1964. Die wordt dan ook de 250 GTO Series II genoemd als ik het goed heb. Wat ik echter niet snap: Waarom is er überhaupt een 2e model van uitgebracht? (en waarom ook onder dezelfde naam???) En: hoe zit dat met de exclusiviteit van die 2e serie? Is die ook zoveel waard? Of misschien nog wel meer? Je ziet em namelijk nog veel minder dan die 1e serie heb ik het idee. Iemand die productie-aantallen weet?
Zie trouwens dat de eerste 2 foto's omgedraaid zijn in mijn vorige post hierover. De 2e, met die 3 luchthappertjes is dus van 1962. Foto 1 is hetzelfde model als foto 3 en 4, namelijk de Series II
Dat het die 250LM niet was had ik alwel door. Dat het een ander jaartal was als die andere 250GTO had ik ook al gevonden. De 'normale' 250 GTO komt van 1962; dat model wat ik hier neerzette is van 1964. Die wordt dan ook de 250 GTO Series II genoemd als ik het goed heb. Wat ik echter niet snap: Waarom is er überhaupt een 2e model van uitgebracht? (en waarom ook onder dezelfde naam???) En: hoe zit dat met de exclusiviteit van die 2e serie? Is die ook zoveel waard? Of misschien nog wel meer? Je ziet em namelijk nog veel minder dan die 1e serie heb ik het idee. Iemand die productie-aantallen weet?
Er zijn 3 250 GTO '64 gebouwd (s/n 5571 GT, 5573 GT, 5575 GT) en er zijn er 4 uit de '62/'63 omgebouwd (s/n 3413 GT, 4091 GT, 4399 GT, 4675 GT). In totaal dus 7 stuks.
De (waarschijnlijke) reden om een doorontwikkeling te maken van de GTO in het jaar dat de 250 LM debuteerde is dat de FIA Ferrari niet geloofde in het verhaal dat de LM een doorontwikkeling van de GTO was. De LM zou dus in de prototipo klasse uitkomen en niet in de GT klasse zoals de GTO. Ferrari was dus genoodzakt om met de GTO nog een jaar door te gaan.
Hugo.
.
nofear02
17-07-2007, 21:20
Er zijn 3 250 GTO '64 gebouwd (s/n 5571 GT, 5573 GT, 5575 GT) en er zijn er 4 uit de '62/'63 omgebouwd (s/n 3413 GT, 4091 GT, 4399 GT, 4675 GT). In totaal dus 7 stuks.
De (waarschijnlijke) reden om een doorontwikkeling te maken van de GTO in het jaar dat de 250 LM debuteerde is dat de FIA Ferrari niet geloofde in het verhaal dat de LM een doorontwikkeling van de GTO was. De LM zou dus in de prototipo klasse uitkomen en niet in de GT klasse zoals de GTO. Ferrari was dus genoodzakt om met de GTO nog een jaar door te gaan.
HugoZo, da's nog eens info! Fantastisch Hugo!
Maar was in die tijd de prototipo echt een aparte klasse die apart racete, of reden ze gewoon mee met de anderen, maar werd er gekeken welke prototipo er als 1e over de finish kwam. Of zeg ik nou iets heel doms?? :)
.
Sode**... Dat is nog eens exclusiviteit. Een '62 GTO bezitten is dus al een wonder, maar een '64 GTO is helemaaal speciaal dan. En dan heb je ook nog de reden voor dat nieuwe type gegeven. Dat is helemaal bizar zeg! Wat ik me ook niet voor kan stellen: wagens die nu zo exclusief zijn dat ze amper de collectie uit komen om de openbare weg op te gaan werden 40 jaar geleden gewoon gebruikt om lomp mee te racen!
Die 2 verschillende soorten trouwens hè. Kun je die dan ook weer uit elkaar houden aan uiterlijke verschillen? Ben ook al een '64 250 GTO tegengekomen waarbij de motorklep niet alleen een bolling heeft, maar zelfs een luchthapper er bovenop. Is dat dan zo'n omgebouwde '62-er ? Of kun je dat niet zien?
Hieronder voorbeeld van die motorkap met luchthapper
Zie trouwens dat de eerste 2 foto's omgedraaid zijn in mijn vorige post hierover. De 2e, met die 3 luchthappertjes is dus van 1962. Foto 1 is hetzelfde model als foto 3 en 4, namelijk de Series II.
Dat er 2 series 250 GTO's bestonden wist ik al. Heb ik ooit eens te horen gekregen van een man die beide in schaalmodel had. In realiteit zou de eerste serie duurder zijn. De reden daarvoor weet ik niet. Wel is het zo dat in die tijd het koetswerk nogal kon veranderen naar gelang de klant. Misschien daarom dat er 2 series zijn. Die man vertelde me toen dat het verschil em ook zit in de luchtinlaten net voor de deur. De eerste serie van 1962 zou er 2 hebben, en de tweede serie van 1964 3. Maar of dit allemaal wel klopt? Waar zitten de technici hier? En eigelijk is dit een vraaf voor Frans met al zijn kennis
Het verhaal van Hugo klopt wel, alleen denk ik dat er nog meer 250 GTO's uit 1964 zijn
Greetz
Reiben
PS: Over die banden; ik rij met Michelin (op mijn mountainbike hé)
.
Dat er 2 series 250 GTO's bestonden wist ik al. Heb ik ooit eens te horen gekregen van een man die beide in schaalmodel had. In realiteit zou de eerste serie duurder zijn. De reden daarvoor weet ik niet. Wel is het zo dat in die tijd het koetswerk nogal kon veranderen naar gelang de klant. Misschien daarom dat er 2 series zijn. Die man vertelde me toen dat het verschil em ook zit in de luchtinlaten net voor de deur. De eerste serie van 1962 zou er 2 hebben, en de tweede serie van 1964 3. Maar of dit allemaal wel klopt? Waar zitten de technici hier? En eigelijk is dit een vraaf voor Frans met al zijn kennis
Het verhaal van Hugo klopt wel, alleen denk ik dat er nog meer 250 GTO's uit 1964 zijn
Greetz
Reiben
Hoi Reiben,
De '64 GTO is een doorontwikkeling van de '62. Michael Parkes heeft veel testwerk gedaan en hij kwam tot de vorm van het nieuwe model.
Hoezo denk je dat er meer dan 7 zijn? Heb jij dat ergens gelezen? Ik kom niet verder dan 3+4 na het uitpluizen van boeken/magazines.
Groet,
Hugo
.
Hoi Reiben,
De '64 GTO is een doorontwikkeling van de '62. Michael Parkes heeft veel testwerk gedaan en hij kwam tot de vorm van het nieuwe model.
Hoezo denk je dat er meer dan 7 zijn? Heb jij dat ergens gelezen? Ik kom niet verder dan 3+4 na het uitpluizen van boeken/magazines.
Groet,
Hugo
Ik heb het allemaal nog even opgezocht Hugo. En ben een interessant verhaaltje tegengekomen over de 250 GTO's. Van de 250 GTO 1964 zijn er inderdaad maar 7 gebouwd. Jouw waarschijnlijke reden blijkt zeer goed te kloppen, want dit is het verhaaltje:
Voor het seizoen 1964 moet de nieuwe 250 LM met centrale motor de fakkel over nemen, maar die kan niet officieel worden erkend voor de categorie GT. Ferrari continueert dus de bouw van de 250 GTO met een nieuwe, verfijnde carroserie met korter dak en duidelijk terugwijkende achterruit. Slechts drie nieuwe chassis, en nog vier van het voorgaande model, gaan aldus gekleed bij carrsseriebouwer Scaglietti de deur uit.
Greetz
Reiben
.
Mondial T 1989
10-08-2007, 12:16
Kent iemand deze wagens.Ik heb graag het juiste type hiervan en het jaartal dat ze voor het eerst hebben gereden. :)
.
Even uit het hoofd:
Grijze is een 275 GTB/2 (volgens mij heeft de gtb/4 een bobbel op zijn motorkap)
gele is denk ik een 250 GT Ellena (de latere modellen werden Boano)
Rode is een 250 'Tour de France'.
Exact jaartallen weet ik niet maar respectievelijk ongeveer:
1964, 1958, 1956 (???)
.
Mondial T 1989
10-08-2007, 13:02
Ik dacht ook dat het deze modellen waren maar wat betekend de 2 achter 275 gtb/2
Ik dacht ook dat het deze modellen waren maar wat betekend de 2 achter 275 gtb/2 ?
Ben niet technisch maar ik meen 2 cam of 4 cam en dat zijn meen ik het aantal nokkenassen???
nofear02
10-08-2007, 15:26
Even uit het hoofd:
....
Exact jaartallen weet ik niet maar respectievelijk ongeveer: 1964, 1958, 1956 (???)Machtig mina wat weet jij toch veel Niels! Echt knap
nofear02
10-08-2007, 15:28
Over klassiekers gesproken, voor het geval het nederlandse exemplaren zijn; de apk hier gaat wijzigen! :)
Volgens mij is het zelfs een originele Competizione! Zal het thuis even moeten uitzoeken
Yep, een 275 GTB/C met serienummer 900
Hallo allemaal,
Ik ben met name erg geinterreseerd in de klassieke Ferrari,s.
Zal proberen bij vragen over de types hier over te antwoorden, omdat ik behoorlijk veel naslagwerk bezit en mezelf hier redelijk vaak mee bezig houdt.
Ik heb niets tegen de moderne wagens integendeel, maar de klassiekers zijn voor mij nog de puurste vorm van Ferrari.
Ben zelf getrouwd in een 250 gt pf coupe en heb verschillende malen mee mogen reden in een 250 gt swb alu compi. uitvoering.
Ik wil beslist niet overkomen als iemand die het allemaal denkt te weten, mar ik praat nu eenmaal graag over klassieke Ferrari's.
Als je echt eens uit je dak wilt gaan moet je goodwood revival eens bezoeken!
Groet, Milko
nofear02
08-09-2007, 23:19
Prima post van je Milko; niks mis mee. We hebben hier graag gedegen kennis op de site, waar we allen uit mogen putten. De één is goed hierin, de ander daárin en dat maakt dit ook allemaal zo leuk. We helpen elkaar. Alles bij elkaar is er veel kennis. En jij kan daar een mooie bijdrage aan leveren blijkbaar. Nou, helemaal prima! Het is goed dat je dat zegt; anders wisten we het niet!
Wie is er eigenlijk nog meer goed in klassiekers? Ik weet sowieso: 250lm (niels) en trkevin (kevin) en mondialseeker (jurgen, tellaio) en Hugo dacht ik ook. En sander82 wellicht omdat ie veel boeken heeft
Ik weet ook wel e.e.a. van de klassieke Ferrari af wat eigenlijk begint met de Scuderia Ferrari van het huis Alfa Romeo. Het betreffen Ferrari's op zijn puurst, alleen gaaaaaaaaaan met een geweldig mechanisch concert van voren en een waanzinnig gebrul van achteren. Geen a.c. en ingebouwde skippy ballen maar laag gewicht, kuipjes, en geurtjes die carburatie en hete olie betekenen......... Is voor mij niet haalbaar, maar vind gelukkig de modernere Ferrari's ook een geweldige belevenis met natuurlijk veel pratische voordelen en .... ze zijn ongelooflijk snel. Oh ja, ik reken naast de 250 serie, de 365 serie de 288 GTO en de F40 ook tot klassieker (ik ben ook maar mens....toch)
nofear02
30-09-2007, 11:51
Heel goed Menno. Mooi gezegd. En via Vivado kwam ik een website tegen waar ook nog al het een en ander op staat aan bezoeken aan evenementen van klassieke wagens, met mooie foto's. Dat is deze:
http://www.classicdriver.com/uk/magazine/3700.asp?id=11303
430driver
01-10-2007, 15:50
Kent iemand deze wagens.Ik heb graag het juiste type hiervan en het jaartal dat ze voor het eerst hebben gereden. :o
nr 1 is een 250 GT,
nr 2 is een 250 TdF
nr 3 is een 275 GTB/4 longnose
.
nofear02
02-10-2007, 13:25
Verhaaltje over die Pflege von Oldtimer..:)
http://www.14-karat.net/luxus-oldtimer-zubehoer.php
.
nofear02
04-10-2007, 00:21
Nog helemaal geen tijd gehad om te vertellen, maar vorige week ging ik mijn F ophalen bij Guus en ik kom daar binnen en ik denk, hé, wat staat dáár nou op de brug?? Ik liep er naartoe en zag al die kleine roostertjes achter elkaar, en de koplampen, en hoewel ik er geen verstand van heb, meende ik dat dat een 330 was. Ik helemaal verbaasd, verwachtte dat niet bij hem, heb tot nu toe veel 328's', 308-en en testarossa's gezien, een paar 348's en lambo's, maar nog nooit zoiets. Stond er met verwondering naar te kijken, want jeemig wat was dat ding mooi!
nofear02
04-10-2007, 00:33
Guus kwam aanlopen en zag me staan te verbazen en vroeg of ik hem even helemaal wilde zien. Nou, k voelde me wel enigszins bezwaard en wilde niet to last zijn, maar ja, eigenlijk wel graag! Als t dan toch mág.... en hup, daar ging de motorkap open. En?? prach-tig! Heel die ruimte keurig schoon, leidingen allemaal goed, een prachtmotor, kijk eens naar dat luchtfilter, wat een kunststuk, en dan die bekleding van de motorkap: geweldig!
nofear02
04-10-2007, 00:42
Daarna werd het nog mooier want Guus zei 'wil je ook even de binnenkant zien?' En hij doet die deur open en tjseeeeee, wat een mooi interieur! Die rode kleur! En het zag er allemaal tip top uit. Die stoelen man, dat leken wel van die kapperstoelen man, die je in oude heren-coiffure-zaken nog wel ziet. Van die dikke dingen. Prachtig gestikt en zo.
Vloerbekleding ook helemaal mooi. Netjes even een stuk papier op de grond op de plaats van de voeten van de bestuurder.
Moet je kijken wat fantastisch:
)
nofear02
04-10-2007, 00:51
Hij vertelde dat ie helemaal gerestaureerd was. Nou, dat is dan wel klasse gedaan, want het was echt ALS NIEUW. Geweldig zeg.
Daarna schuin de auto in kijkend naar het dashboard staan te kijken. Ik kwam niet veel verder dan ôôôhhhh en áááh, tsjeeee, en woow. En móest weer een foto maken. Sta ik dar moeilijk te doen met mijn camera, hoor ik achter mijn schouder een bezoeker achter de schouder van Guus tegen hem heel zachtjes fluisteren..."liefhebber zeker?''. Nou inderdaad! :). Als je t al niet was dan wórdt je het op slag wel :D. Kijk eens naar die klokken, naar de radio-speler, de asbak, de pedalen -> hoe ze in de vloer staan, natuurlijk het stuur, de schakelaars, het hout, man-o-man!
nofear02
04-10-2007, 01:00
En nou komt het!: ik mocht erin! Ga maar even zitten zegt ie. Nouououou man, dat z à t ! En dan dat brede stuur beetpakken en vroem-vroem zeggen; helemaal geweldig! Je voelt me meteen een 'notabele'. Ik geloof dat ik het ergens anders op deze site al eens geschreven heb (nav een stukje van VinV; model v/d week), die is echt een auto voor een notaris, een edelachtbare, een weledelgestrenge weet ik veel wat, tandarts, doktor, advocaat, commissaris der koningin, en wat is er allemaal nog meer. Ik zie die wagen voor een landhuis staan, in 1956, op een grintpad, of oprijlaan, of voor een 19e eeuws kasteeltje, mooi-mooi-mooi!
En kijk dan eens naar de km-teller, in dÃe tijd?? gewoon botweg tot 300 tellen??? :D :D, woooow!
nofear02
04-10-2007, 01:08
Nou ja, álles is mooi aan zo'n ding. De spiegel. De achterste ruitjes kunnen net als mijn peugeot 205 naar buiten open .. :D. En in de krikpunten zitten netjes chromen afdekdopjes. De achterklep; wat een zwaar geval, aan gewichtsbesparing deden we toen nog niet zeker; als het maar stevig was.
En dan de wielen! Zie:
nofear02
04-10-2007, 01:13
Echte ''Borrani's'' heb ik me laten vertellen. En inderdaad; dat staat er ook op in het midden, 'route - borrani'. Voor 1 zo'n wiel schijn je een heel gewoon normaal redelijk netjes 3e hands autootje te kunnen kopen voor dagelijks gebruik.... <slik>. Mooi hé, dan logo van Pininfarina <zucht>.
Nou, ook nog even de foto van de achterkant:
nofear02
04-10-2007, 01:27
Auto blijft in nederland hoor. Hij kreeg een afleverbeurt.
Leuke encounter!
Heb thuis natuurlijk op de ferrariregistry van marcel de wagen opgezocht en ja hoor, daar staat ie. Het is dus een 330 GTC 2+2 S1.
<update>; lees ik nou toevallig vandaag op pagina 53 van Gli Amici nr 98, dat de foto van het interieur van een wagen van de adverteerder op pag 12 in nr 97, per ongeluk door hem is genomen van het interieur dat gerenoveerd is door de firma HVL van ... een 330? En... dat interieur is rood....! :D. Hmmmm>.
430driver
04-10-2007, 08:47
Echte ''Borrani's'' heb ik me laten vertellen. En inderdaad; dat staat er ook op in het midden, 'route - borrani'. Voor 1 zo'n wiel schijn je een heel gewoon normaal redelijk netjes 3e hands autootje te kunnen kopen voor dagelijks gebruik.... <slik>. Mooi hé, dan logo van Pininfarina <zucht>.
Nou, ook nog even de foto van de achterkant:
.
Heej Robert, het moet zijn"Ruote -Borrani" ruote= wiel in het italiaans :)
.
nofear02
04-10-2007, 10:10
Heej Robert, het moet zijn "Ruote -Borrani" : ruote= wiel in het italiaans :PVerrek?! Is dat zo? Had ik nog niet eens goed gezien. De wielen stond op zijn kop borrani stond bovenaan. :D. Lachen
fransgoud
04-10-2007, 11:22
Mooie bak zeg. Ziet er echt super uit. Guus heb inderdaad heel vaak leuke auto's staan. Ik heb recht tegenover hem gewerkt. Als ik dan een mooi geluid van een auto hoorde dan liep ik naar buiten. Inderdaad veel F's, maar ook Maserati's en stevige Lambo's. Klein wereldje trouwens, hier op F-chat...
Wat een schitterende 330 GTC!! Die ziet er inderdaad nog als nieuw uit, zowel van binnen als buiten!
Leuk om dat zo even tegen te komen als je je Ferrari gaat ophalen. :)
.
Vivado Ferrari
04-10-2007, 17:51
Mooi hoor! Een echte klasssieke Ferrari V12! Grandioos
Ik vind em ook echt super! En leuk dat je er ook even mocht inzitten. Dat is altijd heel speciaal
Greetz
Reiben
.
Erikderaaf
04-10-2007, 19:34
zo dat was even een kans, gewoon even in een schitterend gerestaureerde F mogen zitten, kijken, etc. lekker even aan het leer ruiken enzo. geeft echt sfeer aan een wagen uit dat tijdperk
Het is overigens geen 330 gtc maar een 330 gt van de 1e serie, de tweede had enkele koplampen, ik ken twee mensen met dit type auto, en gezien het Kroymans opschrift zou het de auto van dhr Kooymans kunnen zijn. Die heeft hem destijds inderdaad bij Kroymans gekocht, is een originele hollandse wagen die eerst bordeaux rood was en later naar blauw is geperfectioneerd.( overgespoten klinkt voor dit soort vakwerk te gewoontjes).
Prachtige wagen waar Enzo zich zelf ook graag mee verplaatste. een paar jaar terug keek niemand er nog echt naar om, vooral de eerste series niet maar tegenwoordig doet een mooi exemplaar al gauw 80 tot 100.000 euro.
Loopt ook gewoon heel gemakkelijk 240 op zijn top,vind ik knap snel voor de begin jaren zestig. Franco Pastorelli heeft ook een zelfde soort exemplaar zelfstandig gerestaureerd, kun je lezen in een uitgave van het automobiel uit ik geloof 1991
nofear02
04-10-2007, 20:45
Het is overigens geen 330 gtc maar een 330 gt van de 1e serie, de tweede had enkele koplampen,
...
zelfde soort exemplaar zelfstandig gerestaureerd, kun je lezen in een uitgave van het automobiel uit ik geloof 1991.Woow; goeie info Milko! Tsjee! Heel leuk om te lezen. Van die koplampen had ik inderdaad gezien op de ferrarriregistry. Gt ipv gtc wist ik niet meer. Maar hij is dus eerst rood geweest?? bizar. D'r wordt wat afger... me die wagens.
Verbijsterend dat een paar geleden niemand er naar om keek.
Volgens mij gaat er nog veel stijgen.....
nofear02
10-10-2007, 05:38
Echte ''Borrani's'' heb ik me laten vertellen. En inderdaad; dat staat er ook op in het midden, 'route - borrani'. Voor 1 zo'n wiel nieuw schijn je een heel gewoon keurig net 3e hands autootje te kunnen kopen voor dagelijks gebruik.... <slik>. Mooi hé, dan logo van Pininfarina <zucht>.Ik kom toevallig dit tegen, woow, inderdaad dus!.... 1.160 euro nieuw, en dit is dan een superaanbieding.... tsjeee...
zie hier: http://www.rareparts.nl/rp2/specials_details.asp?id=44
Mondial T 1989
31-10-2007, 10:47
Deze foto heb ik onlangs gemaakt in Spa.
Ik heb mij laten vertellen dat deze de eerste chassisnummer heeft.
Weet hier iemand iets meer over
kijk maar eens op www.308gt4registery.com, staan ze allemaal op
Nu 2007 op zijn einde loopt. Dit jaar weer heel wat evementen gedaan, zie hier wat foto's van klassieke Ferrari's die ik dit jaar allemaal gezien heb
Hoi Kevin,
prachtige foto's en voor mij persoonlijk vooral de eerste die van de 275 GTB. prachtig. hartelijk dank.
Rob
.
nofear02
17-11-2007, 23:07
Amai Kevin!: jij hebt je ogen goed de kost gegeven dit jaar :). Wat een mooie wagens allemaal. Hartstikke bedankt voor de foto's! prachtgezicht. Op de 1e staat Niels! (250lm). Dank voor t uploaden! gr
ps: Nu jij al zo nostalgisch bezig bent: welke wagen vond je t fijnst dat je die in levende lijve gezien hebt dit jaar
Amai Kevin!: jij hebt je ogen goed de kost gegeven dit jaar :). Wat een mooie wagens allemaal. Hartstikke bedankt voor de foto's! prachtgezicht. Op de 1e staat Niels! (250lm). Dank voor t uploaden! gr
ps: Nu jij al zo nostalgisch bezig bent: welke wagen vond je t fijnst dat je die in levende lijve gezien hebt dit jaar?
Er 1 wagen uitnemen die ik het mooiste vond dit jaar kan ik echt niet, het waren er echt teveel. Hier enkele (in willekeurige volgorde):
315 Sport Scaglietti Spider s/n 0684 (winnaar van de Mille Miglia in 1957);
290 MM s/n 0626 (foto helemaal bovenaan deze pagina);
250 GT Zagato Speciale s/n 0515 GT;
250 GT SWB Bertone s/n 3269 GT;
250 Monza Scaglietti Spider s/n 0442 M;
twee 275 GTB's die gerestoreerd werden
750 Monza s/n 0504 M
...
ook onvergetelijk dit jaar was de rit in een 275 GTB op de openbare weg.
en 1 moderne Ferrari: 575 GTZ Zatago (ook al is dit een moderne wagen, ik beschouw deze reeds als een klassieker ;))
Groeten
-Kevinj
.
dcpixels
18-11-2007, 10:24
Mooie foto's Kevin! Die 250GT 'Small Wheel Base' op Spa ... prachtig
Vivado Ferrari
18-11-2007, 10:48
Hele mooie plaatsjes! Geweldig!:)
.
Mooie foto's Kevin! Zo te zien heb je ook heel wat evenementen bezocht het afgelopen jaar! :)
Die gele Ferrari GT Coupe Pininfarina II heb ik vorig jaar eens aan het Gardameer gezien
Kingpin328
18-11-2007, 13:27
Die 250GT 'Small Wheel Base' op Spa ... prachtig!
eh... - 'Short' ;)
.
nofear02
18-11-2007, 14:04
315 Sport Scaglietti Spider s/n 0684 (winnaar van de Mille Miglia in 1957);
290 MM s/n 0626 (foto helemaal bovenaan deze pagina);
250 GT Zagato Speciale s/n 0515 GT;
250 GT SWB Bertone s/n 3269 GT;
250 Monza Scaglietti Spider s/n 0442 M;
twee 275 GTB's die gerestoreerd werden
750 Monza s/n 0504 MZo, da's nog eens een rijtje! De meeste mensen zouden totaal tevreden voor goed kunnen inslapen mochten ze dit oooooit in hun hele leven gezien hebben, en jij doet dat in 1 jaar?? :D. Da's nog eens wat anders dan dat je, met alle respect, een 308, 328, 355 en 360 bij elkaar gezien hebt :). Maar.... jij ben ook zo begonnen denk, en.. jij bent dan ook een échte klassieker-kenner. Bij de helft van de types die jij neerzet kan ik nog niet eens het juiste plaatje vanuit mijn geest tevoorschijn toveren, kan je nagaan. Bij wélke evenementen ben je precies geweest dit jaar Kevin? En geef eens tips waar mensen heen moeten die dergelijke bijzondere dingen willen zien
Hier een lijstje van de evenementen:
Rétromobile
Techno Classica
RM veiling in Maranello
Mille Miglia
Ferrari 60 Relay in Maranello
Spa 6 Hours
De Ferrari 60 Relay op Fiorano was voor mij zowat het beste evenement dit jaar vanwege het groot aantal klassieke Ferrari's. Spijtig genoeg zullen we nog 10 jaar moeten wachten tot er misschien weer zoiets georganiseerd wordt. Hopelijk kan ik dan met mijn eigen klassieke Ferrari daarheen :D
Er is op dit moment 1 type Ferrari die ik nog héél graag zou zien, en dat zijn de 3 gebouwde 275 GTB/C Speciale's. Ik wil ze alle 3 graag zien, maar natuurlijk s/n 06885 (ex-Ecurie Francorchamps) het liefst
Fokkerjockey
03-12-2007, 00:06
Vraagje voor de kenners:
In mei dit jaar kwam ik bij de Modena Cento Ore Classic een erg mooie witte Zwitserse 250MM tegen (samen met nog vele andere beauties :) ) waarbij opviel dat deze een afwijkende Ferrari-naamplaat achterop droeg.
Mijn kennis van de materie rijkt nog lang niet zover dat ik hier een antwoord op heb, maar er zullen ongetwijfeld liefhebbers zijn die weten hoe dit zit. Ik was in ieder geval niet op de hoogte dat er nog andere vormen van de overbekende doorlopende-F-variant waren.
grtz. Michel
Fokkerjockey
03-12-2007, 00:08
afkomstig van deze wagen
mavanhaasteren
03-12-2007, 07:35
hier een paar oudjes van mij
hier een paar oudjes van mij
wat een hoop bijzonders, waar en wanneer was dat
mavanhaasteren
03-12-2007, 09:17
deze zijn om Fiorono tijdens de 60th relay
ik heb er nog een paar
.
deze zijn om Fiorono tijdens de 60th relay
ik heb er nog een paar
nou ehhh..............kom op met die paar
mavanhaasteren
05-12-2007, 18:51
nou vooruit dan maar he
nofear02
14-12-2007, 22:58
http://www.ferrari275gtbcompetition.com/discovery.html
.
moriaan1
14-12-2007, 23:23
Prachtig verhaal! Heb recentelijk het boekwerkje van Jim Glickenhaus over P3-0846 gelezen. Ongelooflijk dat op een enkele na, alle race-ferrari's uit de jaren 60 nog steeds rondrijden
nofear02
15-12-2007, 07:36
Prachtig verhaal! Heb recentelijk het boekwerkje van Jim Glickenhaus over P3-0846 gelezen. Ongelooflijk dat op een enkele na, alle race-ferrari's uit de jaren 60 nog steeds rondrijden.Helemaal mee eens Hans! Dit is waarom mede Ferrari zó groots en bijzonder is! Geweldig
Volgens die site (opgezet door de eigenaar van deze wagen) is dit 1 van de 4 Speciale Competitions. Maar de wagen op deze site (s/n 08249) is maar een gewone 275 GTB (met race geschiedenis).
Ikzelf tel dus maar drie 275 GTB/C Speciale Competitions, nl. s/n 06701 (Grijs), 06885 (Geel, ex-Ecurie Francorchamps) en 07185 (Rood). Voor foto's van deze 3 wagens zie: http://www.supercars.net/cars/3112.html P.s. dit zijn mijn favoriete wagens ;)
Groetjes
-Kevin
.
nofear02
15-12-2007, 20:00
Competitions, nl. s/n 06701 (Grijs), 06885 (Geel, ex-Ecurie Francorchamps) en 07185 (Rood). Voor foto's van deze 3 wagens zie: http://www.supercars.net/cars/3112.html P.s. dit zijn mijn favoriete wagens ;)En terecht Kevin; Prachtig! zie:
Fokkerjockey
17-12-2007, 15:00
Ik heb nog een aantal foto's van de 166 MM Barchetta bij elkaar gezocht en het zou gewoon té egoistisch zijn om ze alleen maar voor mezelf te houden; bij deze..
Fokkerjockey
17-12-2007, 15:05
Deze F stond in Modena als deelnemer aan de Cento Ore Classic in mei dit jaar
Fokkerjockey
17-12-2007, 15:06
..
Fokkerjockey
17-12-2007, 15:08
Het viel me bij deze wagens op dat bij de 166 op de laatste foto hierboven er een luchthapper op de motorkap zit, terwijl de wagens in de Galleria deze uitvoering missen. Andere carbs
Vivado Ferrari
17-12-2007, 15:24
Het viel me bij deze wagens op dat bij de 166 op de laatste foto hierboven er een luchthapper op de motorkap zit, terwijl de wagens in de Galleria deze uitvoering missen. Andere carbs?
Altijd mooi om te zien die 166 MM Barchetta's! Mooie foto's!:)
.
Ja hoor, we hebben weer een slimme handelaar!!
Voor de mensen van ons forum die een mooie Mondial uit Nederland zoekt let op! Mondial 8 uit 1982 , GX-45-HL staat op marktplaats te koop voor 19.900 ,- en jawel voor 17.950,- bij een andere aanbieder op pag. 2 ook bij marktplaats.
Zijn waarschijnlijk na de oorlog niet meer buiten geweest, maakt niet uit, volgens mij een leuke auto, alleen de bumpers zijn verkl~?'?~!!!!Argh!!§§§Ã⠀šÃ‚§. Auto staat al meer dan twee jaar te koop, eerst in waddinxveen, daarna te S,gravendeel en nu te Etten-Leur.
Ik denk dat deze handelaar voor ongeveer 14.000,- eigenaar is geworden, doe er je voordeel mee.
Groet, Milko
Deze F stond in Modena als deelnemer aan de Cento Ore Classic in mei dit jaar
Heb jij misschien ook foto's van de 275 GTB's met nummer 147 en 152 die deelnamen aan de Cento Ore Classic? Bedank
Fokkerjockey
27-12-2007, 23:44
Heb jij misschien ook foto's van de 275 GTB's met nummer 147 en 152 die deelnamen aan de Cento Ore Classic? Bedankt
...dat zou zo maar kunnen...
De dag dat ik er was werd er niet gereden, maar slechts ingeschreven en hadden de F's nog geen nummer opgeplak gekregen. Deze 4 heb ik er gezien en daar zullen ze waarschijnlijk tussen zitten
mavanhaasteren
28-12-2007, 11:26
heeft iemand mischien nog mooie foto's van een 275 GTB LWB in het geel ???
moriaan1
26-01-2008, 21:49
Is gekocht door...........Jim Glickenhaus. Direct van pininfarina, altijd in eiogendom van PF geweest. Kan hij hem naast de 166monoposto, 2xP4, 275GTB, TR, en natuurlijk de P4/5 zetten (zie de foto van Glickenhaus zelf) (en zijn andere speeltjes).
Had niet gedacht dat PF die auto zou verkopen! Zal wel aardig wat pegels hebben gekost!
Gelukkig is hij wel in goede handen.
De 166's in de Galleria zijn straatversies, de groen/blauwe is van Jacques Swaters(ecurie Francorchamps, (was de 2de eigenaar geloof ik...) Die met luchtinlaat zal wel de nodige comp. historie hebben.....
Hans
...dat zou zo maar kunnen...
De dag dat ik er was werd er niet gereden, maar slechts ingeschreven en hadden de F's nog geen nummer opgeplak gekregen. Deze 4 heb ik er gezien en daar zullen ze waarschijnlijk tussen zitten
http://www.f-chat.eu/attachment.php?attachmentid=14901&stc=1&d=1198795481
schitterend, 250 MM ernaast
.
heeft iemand mischien nog mooie foto's van een 275 GTB LWB in het geel ????
euhm
de benaming LWB bestaat niet in 275
& hier een gele
http://users.telenet.be/dirk_ferrari/07555.jpg
.
Is gekocht door...........Jim Glickenhaus. Direct van pininfarina, altijd in eiogendom van PF geweest. Kan hij hem naast de 166monoposto, 2xP4, 275GTB, TR, en natuurlijk de P4/5 zetten (zie de foto van Glickenhaus zelf) (en zijn andere speeltjes).
Had niet gedacht dat PF die auto zou verkopen! Zal wel aardig wat pegels hebben gekost!
Gelukkig is hij wel in goede handen.
De 166's in de Galleria zijn straatversies, de groen/blauwe is van Jacques Swaters(ecurie Francorchamps, (was de 2de eigenaar geloof ik...) Die met luchtinlaat zal wel de nodige comp. historie hebben.....
Hans
ik ben hierover echt verbaasd dat PF die wagen heeft laten gaan.
het goede nieuws nu is dat de wagen wel wat vaker zal buiten komen, kan ik die eindelijk eens een keertje zien
.
moriaan1
27-01-2008, 21:19
ik ben hierover echt verbaasd dat PF die wagen heeft laten gaan.
het goede nieuws nu is dat de wagen wel wat vaker zal buiten komen, kan ik die eindelijk eens een keertje zien
Ik was net zo verbaasd! Een van hun allerbeste meesterwerken, veel kenmerken van deze auto zie je later in verschillende vormen terug!
Schijnt dat Glickenhaus een wel heel bijzondere band met Pininfarina heeft.
Deze hebben ze niet verkocht voor het geld, ze hebben hem gegund, stond al 40 jaar in hun museum!
Nu is Glickenhaus zeker niet de eerste de beste! In de jaren 70 was hij al met ferrari's in de weer, en hij heeft een zeer indrukwekkende collectie die hij gebruikt, ongeacht de waarde.
Hans
.
nog eens een fotootje van een paar jaar geleden
http://users.telenet.be/dirk_ferrari/p4.jpg
.
moriaan1
01-02-2008, 23:43
Een van de meest mooiste ferrari's ooit de 330P4!
0856 is een authetieke P4, geen doorontwikkelde P3 of 412P
Magere carriere vergeleken bij de andere auto's uit de zelfde serie.
3 races + de Le Mans kwalificatie in 1967
2de in de fameuze 24 uur van daytona Ferrari 1,2en 3, de race van de beroemde finish foto.
2de, Le Mans kwalificatietrainingen
1ste 1000km van Monza
3de in de 24 uur van Le Mans met ecurie Francorchamps
5de in de 500 miles van Brands Hatch
In 1968 verkocht aan david Clarke, die hem in 1988 aan Obrist verkocht. De opbrengst heeft Clarke aan een goed doel geschonken.
De auto is momenteel eigendom van dhr. Stroll in de VS. Vreselijk overgerestaureerd, en (jammer genoeg) veel mooier dan nieuw! In 2007 heeft de auto bij het 60jarig bestaan het concours délegance op Fiorano gewonnen.
Deze auto wordt gezien als beste van de P4,s.
Weinig geracet en geen schade opgelopen tijdens de carriere.
Des te jammer(persoonlijk) dat hij nu geen enkel teken van ouderdom meer heeft
Stroll zit in Canada, niet amerika
deze foto was van 2004 toen hij pas gerestaureerd was & aanwezig was op Pebble Beach voor de Ferrari special
hij stond ook op FCA National Concours 2 dagen later
eigelijk wel grappig van tijdens de Concours op Fiorano
de wagen was bijna niet aanwezig geweest
Stroll wilde de transportkosten & verzekering niet betalen, dus heeft de fabriek op een redelijk laat moment toch nog zelf alles betaald & de vlieger opgezet
ook waarom hij zowiezo met het vliegtuig moest was omdat de wagen niet klaar was
er moesten terug de originele veiligheidsgordels ingestoken worden, was een lekje & door een of andere reden was er een battery aan de andere kant geplaatst, dus die moest terug verzet worden zodat deze origineel terug stond
hier nog een foto van op Fiorano
moriaan1
02-02-2008, 13:13
Dirk,Je hebt gelijk het is een canadees (genaturaliseerd), Zijn eigenlijke naam was iets van strawlinsky o.i.d. komt oorspronkelijk ergens uit het noordoosten........
Doe mij toch maar 0850 of 0854, 0846 is helemaal een bijzondere ferrari, zie de link.
http://www.glickenhaus.com/jim/project.pdf
.
moriaan1
02-02-2008, 13:28
Deze auto's behoren tot mijn absolute favorieten
Ik ben momenteel bezig om 0844 te bouwen in 1:12 van minidelta.
Heb afgelopen week de 1:12 MG modelplus versie van 0858 gekocht.
Zal een dezer dagen even wat fotootjes plaatsen
0844 is begin dit jaar zwaar beschadigd geraakt. De auto is al jaren eigendom van Harry
leventis, die hem regelmatig actief historisch raced, helaas gaat dat ook wel eens mis
lawrence heeft wel een immense collectie die gelukkig op regelmatige basis buitenkomt
hij is eigenaar van Ferrari Canada & Mont Tremblant circuit is ook van hem
persoonlijk heb ik een voorkeur voor 412P s/n 850
komt wel een beetje vanwege datie van Ecurie Francorchamps is geweest
Deze auto's behoren tot mijn absolute favorieten
Ik ben momenteel bezig om 0844 te bouwen in 1:12 van minidelta.
Heb afgelopen week de 1:12 MG modelplus versie van 0858 gekocht.
Zal een dezer dagen even wat fotootjes plaatsen
0844 is begin dit jaar zwaar beschadigd geraakt. De auto is al jaren eigendom van Harry
leventis, die hem regelmatig actief historisch raced, helaas gaat dat ook wel eens mis.
ja dat weet ik
die ben ik al vaak genoeg tegengekomen met de Historic Challenge
er staat me ineens een beeld van 2007 voor de geest
tijdens de ronde op Le Mans
het was daar aan het regenen & de wagen is de muur in gepland net na de pit
zelf zat ik dat weekend op de Nurburging (dacht ik?) & daar scheen heel het weekend het zonnetje & op le mans strontNAT
maar ja, laten we eerlijk zijn Leventis heeft voldoende speelgoed in de garages staan, en het heeft niet lang geduurd eer die terug gemaakt was
maar hij word tenminste goed gebruikt
want stroll gebruikt die van hem niet bepaald snel
.
nog wat foto's van de FCA National Concours 200
moriaan1
02-02-2008, 14:17
Een kennis van mij, is gespecialiseerd in P4 's. Weet er veel van, bouwt ze zelf, zelfs in schaal 1:2 voor kinderen.(www.anacocars.nl) Met hem ben ik vorig jaar naar ecurie Francorchamps geweest.
Een van de redenen van ons bezoek was aanvullende info over ecurie F. en de P4.
Helaas waren er alleen wat foto's beschikbaar, verdere info was er niet.
Tijdens ons bezoek werd de verzameling ingepakt voor de verhuizing.
Dhr. Swaters kampte op dat moment met medische problemen, en was zelf niet aanwezig, wat wij wel jammer vonden. We hadden hem graag willen ontmoeten. Moet een man met veel verhalen zijn...
dhr. Swaters is ook eigenaar van een van de mooiste P4's in modelvorm. 0850 in schaal 1:8, gemaakt door Patrice de Conto.
Ik ben in afwachting van wat er in Maranello geveild gaat worden door RM op 18 mei.
Als de gehele memorabilia collectie van ecurie F. onder de hamer komt, ga ik daar met 99%
zekerheid wel naartoe
klopt, dat model is simpelweg SCHITTEREND
ben vorig jaar nog 2 keer daar geweest
er zijn wel 3 goede refentie boeken, maar ik veronderstel wel dat je die ook al hebt
Ferrari 330P4 by Paolo Marasca
Ecurie/Garage Francorchamps by Gianni Rogliatti
Ferrari P3/412P by Christian Huet (Cavalleria)
.
moriaan1
02-02-2008, 16:08
klopt, dat model is simpelweg SCHITTEREND
ben vorig jaar nog 2 keer daar geweest
er zijn wel 3 goede refentie boeken, maar ik veronderstel wel dat je die ook al hebt
Ferrari 330P4 by Paolo Marasca
Ecurie/Garage Francorchamps by Gianni Rogliatti
Ferrari P3/412P by Christian Huet (Cavalleria)
klopt,
je vergeet het boek van Antoine Prunet protype and GT cars, een van de beste naslagwerken.
Cavallino helpt trouwens ook wel, in de loop der jaren is er veel gepubliceerd.
Op een ander forum is Glickenhaus heel actief in de vintagesectie, tientallen pagina's over bvb 0846 en de andere auto's.
Was laatst ook een You tube filmpje over de ferrari/ford wars eind jaren zestig. Zie je de auto's "live" over bvb Brands Hatch jagen.
Hans
Hans
.
ja zeg, als ik moet gaan nakijken wat er allemaal in kleinere boeken & magazines over die modellen heeft gestaan, dan word die lijst ineens héél lang
dit waren gewoon de meest voor de hand liggende om effe te vermelden
.
moriaan1
02-02-2008, 17:40
Dirk,
ga ik even voor je opzoeken was alweer een maandje terug...
Hans
.
moriaan1
02-02-2008, 17:50
http://www.canamfilm.com/
.
moriaan1
02-02-2008, 18:25
http://video.google.com/videoplay?docid=-1393168345775539215&q=BOAC+1967&total=1&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0
.
moriaan1
02-02-2008, 18:39
Dirk,
Dat boek bedoelde je toch????
nofear02
02-02-2008, 19:59
http://video.google.com/videoplay?docid=-1393168345775539215&q=BOAC+1967&total=1&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0ongelofelijk! Werkelijk verbijsterend!! De kleding, de haardracht, de techniek, hoe er mensen in de pitlane staan en de wagens wegrijden, het glijijijijijden van de wagens door de bochten, het open en bloot sleutelen in de buitenlucht, geen beveiligende kleding, de helmen, de toeschouwers, ff met een kwassie en nummertje schilderen, brandstof bijvullen, sigaretje in je mond, het circuit, n beetje stobalen hier en daar, maar het gaat HARD man, zo onwijs hard, niet normaal! :D. 1967. Ik was 1! Niet te geloven. Wat een machtige film! Super!
mavanhaasteren
02-02-2008, 21:03
http://video.google.com/videoplay?docid=-1393168345775539215&q=BOAC+1967&total=1&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0
heerlijk kan je zien dat toen de veiligheid niet echt van groot belang was en dat ze toen ook al raare vleugels hadden
.
Dirk,
Dat boek bedoelde je toch?????
yes
de cavalleria serie
.
Zoals ik al in de fotodraad prijsvraag opmerkte zijn er heel veel one of Ferrari's.
Zo ook onderstaande "Ferrari" .
Dit is een artikel dat komt uit de Autovisie van 12 Februari 1965 !
Weet iemand of deze Ferrari nog bestaat
Vivado Ferrari
19-02-2008, 16:54
Gerard, jeeh wat een 'aparte' Ferrari en verhaal! Volgens mij kan het deze Ferrari zijn;
http://www.barchetta.cc/english/all.ferraris/detail/1777gt.250gt.coupe.htm
.
Gerard, jeeh wat een 'aparte' Ferrari en verhaal! Volgens mij kan het deze Ferrari zijn;
http://www.barchetta.cc/english/all.ferraris/detail/1777gt.250gt.coupe.htm
Hij lijkt er wel op maar is het volgens mij niet omdat deze aan de achterzijde (zover ik kan zien) geen koelsleuven heeft en de auto uit Autovisie wel plus dat deze een cabrio is en uit Autovisie een coupe.
Het kan natuurlijk zijn dat hij later weer veranderd is
430driver
19-02-2008, 17:28
hoedanook hij is echt super apart! Ik ken m iig niet
Vivado Ferrari
19-02-2008, 17:35
Hij lijkt er wel op maar is het volgens mij niet omdat deze aan de achterzijde (zover ik kan zien) geen koelsleuven heeft en de auto uit Autovisie wel plus dat deze een cabrio is en uit Autovisie een coupe.
Het kan natuurlijk zijn dat hij later weer veranderd is.
In mijn link kun je ook lezen dat de verbouwd is. Dit gebeurde in die jaren vaker. Ik denk dat dit de Ferrari is die uit jouw Autovisie komt. Misschien dat iemand anders nog informatie heeft
moriaan1
23-02-2008, 17:52
Heb even gezocht, maar meade heeft meerdere ferrari's verbouwd, niet allemaal even mooi trouwens. Weinig gevonden verder.....
uuuuh wat is dat ding lelijk, als je 1mtr 90 bent heb je waarschijnlijk een deuk in het dak nodig om normaal te kunnen zitten...
Hans
.
moriaan1
19-04-2008, 14:20
toch nog wat meade foto's
http://www.classicscars.com/meade/index.htm
Racing-Baker
20-04-2008, 12:59
wowhow !!! DE lelijkste "Ferrari" ooit??
de laatste foto is wel nog redelijk, een 330P - Dino206SP concept...
moriaan1
20-04-2008, 13:12
wowhow !!! DE lelijkste "Ferrari" ooit??
de laatste foto is wel nog redelijk, een 330P - Dino206SP concept...
klopt!
Was vanmiddag bezig om wat foto's uit te zoeken en kwam deze klassieke Ferrari (Drogo ?)
Foto genomen tijdens Zandvoort Italia 2000.
Heb er nog meer van Zandvoort Italia (ook andere jaren) maar zal die eerst moeten scannen.
Zal die tzt in de andere draad posten.
moriaan1
25-05-2008, 21:41
Origineel is dit bodywork gemaakt voor chassis 2735GT.
Een 250SWB aluminium competitie Berlinetta
De body is ontworpen door Bizzarini, en gebouwd door Drogo. nadat hij bij Ferrari was weggestuurd. Bizzarini is de ontwerper van de 250GTO.
2735 is een van de meest succesvolle swb's met o.a. een GT overwinning op Le Mans in 1961. In 1962 heeft men de auto omgebouwd.
In 1980 is 2735 gerestaureerd met een nieuwe 250SWB body, en bleef deze koets over.
De drogo-body staat tegenwoordig op een 250GTE chassis (3611GT).
Bedankt Hans voor deze informatie.
nofear02
16-07-2008, 07:28
Oldtimers blijken nogal hip te zijn!
.
nofear02
16-07-2008, 08:01
Weten jullie trouwens dat deze expositie er nu is?
.
moriaan1
17-08-2008, 17:40
1959 410 Superamerica Serie 3 s/n 1285SA...
1959 410 Superamerica Serie 3 s/n 1285SA...
Maar die van Peter Kalikow (zwart/zilver, ben # even kwijt) is NOG mooier!
Onno
moriaan1
28-08-2008, 20:10
Alle 410 Superamerica's uit deze serie behoren tot de mooiste Ferrari's ooit!
Op de witte zie je de de vormgeving van het koetswerk wat beter, hij is eigendom van Tom Shaughnessy, een legendarische "barnfinder". Hij heeft 3 jaar geleden nog een 225 vignale spyderchassis ontdekt, en er ook de originele motor mee herenigd. (0202)
Hans
.
Mondialseeker
28-08-2008, 20:40
Onno
1449 SA
MVG
Jurgen
nofear02
29-08-2008, 00:32
1449 SA, MVG, Jurgen"Dank je wel Jurgen" :D:D. Echt geweldig! Niet normaal :D.
nofear02
30-09-2008, 12:14
Twee stukken van het verslag in de telegraaf van afgelopen zondag:
.
Jaaah, Goodwood Revival... staat hoog op mijn verlanglijstje, maar het komt er maar niet van.
moriaan1
01-10-2008, 19:15
Jaaah, Goodwood Revival... staat hoog op mijn verlanglijstje, maar het komt er maar niet van.
+1 moet ik echt nog een keer heen!
Racing-Baker
02-10-2008, 10:52
ik denk dat IEDEREEN hier wel naartoe wil?? ;)
nofear02
19-12-2008, 15:32
Wat zullen we nou beleven?? geen nieuwe klassiekers (qua fiscale status) erbij??
in 2011 max 25 jaar = 1986! mijn bouwjaar. is het dan nog net wél of nét niet? de latere versies van een 328 ('87 en '88 met abs) dan dus in ieder geval al niet!
.
Ja, helaas... Een geintje van de ChristenUnie, je weet nu dus waar je even extra je gas open moet draaien op zondag. Henri Stolwijk heeft gelijk: Uiteraard is dit een aanloopje om te zorgen dat zoveel mogelijk mensen moeten gaan betalen bij de invoering van het rekeningrijden, ook al wordt het gepresenteerd als een maatregel tegen het oneigenlijk gebruik van klassiekers. Ongetwijfeld zullen er van de 7 miljoen (!) auto's in NL een 50.000 tot 100.000-tal klassiekers van calculerende burgers met een ruime portemonnee (meer onderhoud noodzakelijk!!) dagelijks op gas rijden en geen wegenbelasting betalen voor woon-werk verkeer (hoewel ik die op een hand kon tellen in de ochtend- en avondspits toen ik nog dagelijks forenste), maar dat kan niet de reden zijn dat de overheid ze in de ban doet. Een aanpassing van de regels levert namelijk niet zulke milieu- en belastingeffecten op dat het überhaupt meetbaar is. Er zit dus meer achter. Rekeningrijden wordt in 2011 ingevoerd , en om te voorkomen dat iedereen dan massaal een belastingvrije auto gaat kopen cq dat vanaf 2011 steeds minder mensen rekening hoeven te gaan rijden omdat het wagenpark structureel verouderd, schaffen ze de regel tzt af. Bijkomend leukigheidje: vervuilende auto's gaan meer betalen dan schone, zo is ondertussen wel duidelijk, wat wil zeggen dat het bezit van een 'oude' auto tegen die tijd zeer onaantrekkelijk gemaakt zal gaan worden. Dat wordt dus emigreren. Ik heb een hekel aan een roverheid die me vertelt wat ik wel en niet mag kopen van mijn zelfverdiende geld.
Wat zullen we nou beleven?? geen nieuwe klassiekers (qua fiscale status) erbij??
in 2011 max 25 jaar = 1986! mijn bouwjaar. is het dan nog net wél of nét niet? de latere versies van een 328 ('87 en '88 met abs) dan dus in ieder geval al niet!
.
Alles van voor 1987 blijft belastingvrij. Dus alles met datum eerste ingebruikname vanaf 1 januari 1987 gaat onder het rekeningrijden vallen....
Verder nog even het volgende voor mensen die een oudere auto gestald hebben staan !!!
Ongeldigverklaring Kentekenbewijzen voor buiten gebruik gestelde voertuigen
De RDW verspreidde in het september het bericht, dat alle Nederlandse kentekenbewijzen die zijn afgegeven voor 1 januari 1995 ongeldig zullen worden verklaard voorzover de voertuigen waarvoor de kentekenbewijzen zijn afgegeven voorgoed buiten gebruik zijn gesteld. De personen op naam waarvan zulke kentekenbewijzen staan hebben per brief bericht gekregen. Het gaat om voertuigen waarvoor sinds 1 januari 1995:
- geen APK keuringsrapport is afgegeven
- geen melding is ontvangen dat een WAM-verzekering is afgesloten
- geen mutaties m.b.t. de voertuiggegevens zijn opgegeven
- niet bij de belastingdienst geregistreerd staan
Heel veel verzamelaars hebben nog voertuigen in hun bezit die compleet gerestaureerd of via kleine werkzaamheden keuringsklaar gemaakt moeten worden, terwijl bij deze voertuigen vaak incomplete op naam van de vorige eigenaar staande kentekenbewijzen aanwezig zijn.
Doordat het voertuig nog niet keuringsklaar is, bestaat ook niet de mogelijkheid om dit ter naamstellingskeuring bij een RDW keuringstation aan te bieden en dit is ook niet nodig voorzover de rechtmatig tenaamgestelde al in het kentekenregister is geregistreerd. Staat het voertuig op naam van iemand anders dan moet het voertuig uiteraard worden aangeboden bij een keuringstation. In deze procedure verandert er niets.
Het zogenaamde incomplete kentekenbewijs behoudt zijn geldigheid tenzij het wordt beoordeeld als een kenteken dat behoort bij een buiten gebruik gesteld voertuig. In dat geval moet u aan de RDW te kennen geven dat u de geldigheid wilt behouden.
Het kenteken is immers in het verleden afgegeven aan het nog bestaande voertuig. Het zal weer geactiveerd en op naam gesteld worden na keuring van het voertuig.
nofear02
22-12-2008, 22:16
Alles van voor 1987 blijft belastingvrij. Dus alles met datum eerste ingebruikname vanaf 1 januari 1987 gaat onder het rekeningrijden vallen....
.schandalige regeling! belachelijk.
verder:..... :D:D ;)
bertdeboer340
23-01-2009, 16:59
Ah! Een P1800?; de voorloper van de 480 is het niet?? Die heb ik ook nog hier ergens staan! Maar die serie; was het dan: the persueders? Of ben ik nou gek
Waren er twee. De eerste was een P1800.. Maar vanwege de slecht kwaliteit van Jensen, de eerst serie werd in Engeland gebouwd, werd de produktie verplaatst naar Zweden. Daarom werd het een P1800S. Dat is de tweede oude die Roger Moore alias The Saint gebruikte. Vervolgens kwam er nog de P1800 E met een injectiemotor, in 1969!!!!!
Als laatste kwam de P1800ES, een stationcar variant, deze zou je met enige fantasie als de voorloper van de 480 kunnen zien.
Overigens was de bijnaam van de P1800 in het begin "de zweedse Ferrari"..
Groeten,
Bert
P1800 1970
nofear02
31-01-2009, 22:24
Zo, dat klinkt niet goed. Of juist wel natuurlijk :). (voor kopers)
.
Dit is wat mij betreft een van de mooiste creaties allertijden : De door Bertone gebouwde 250 uit 1961.
nofear02
17-07-2009, 00:29
Uit de Telegraaf:
.
Toch bijzonder, maar gaat de 212 Inter daarna weer het land uit?
wesleyruytrmn
20-10-2009, 18:34
Het door velen verfoeide besluit om de fiscale leeftijd van oldtimers met 10 jaar op te krikken naar 25 jaar, wordt naar alle waarschijnlijkheid teruggegedraaid. In de komende weken gaat de politiek ermee aan de slag.
Het ziet er naar uit dat de fiscale leeftijd van oldtimers op 15 jaar blijft staan. Het was de bedoeling om vanaf 1 januari aanstaande de lat voor een dergelijke auto 10 jaar hoger te leggen. Alleen auto's van 25 jaar en ouder zouden dan nog onder de uitzonderingsregeling voor de bijtelling vallen.
Niet leuk als je net een auto van 15 jaar of ouder hebt aangeschaft - die valt dan ineens stukken duurder uit.
Hoewel de maatregel nog niet definitief is teruggedraaid, komt er wel een amandement van de coalitiepartijen aan. Bovendien zou 'vrijwel de voltallige oppositie' vóór reperatie zijn.
Dat meldt de site www.bijtellingoldtimer.nl, die specifiek werd opgericht om protest aan te tekenen tegen de voorgenomen verhoging van de oldtimer-leeftijd.
Volgens de nu nog geldende regeling betalen ondernemers met een oldtimer van 15 jaar en ouder een bijtelling die wordt berekend op basis van de huidige waarde in het economisch verkeer. Dat pakt een stuk lager uit dan een bijtelling op basis van de catalogusprijs.
Tussen de vijf- en tienduizend ondernemers rijden in een dergelijke auto.
Dit is wat mij betreft een van de mooiste creaties allertijden : De door Bertone gebouwde 250 uit 1961.
Holy smokes, what a beauty! :)
Nog nooit gezien, maar welk een elegante schoonheid. Pas die kleur ook perfect bij.
nofear02
19-11-2009, 01:08
Rekeningrijden komt eraan! (?). Voor alle auto's? Nee!: zoals het nu op tafel ligt; de klassiekers niet!
Terecht? wel / niet?
.
nofear02
19-11-2009, 01:11
PS: een oldtimer is hierbij van vóór 1 jan 1987....
woow! dat hakt de 328 groep precies doormidden! :eek: :(
ook lullig zeg.... die van mij is van 86 (:)). maar die van irvin, kees, menno, edwin: 88?
steven? :
belachelijk hé? zelfde model! enkige verschil is wel / niet abs met dito andere velgen. bizar...
Oftewel: op 1 januari 2012, de datum dat de grootste ellende ooit in de NL verkeersgeschiedenis ingevoerd gaat worden, is jouw 328 dus 25 jaar oud. Overigens was deze informatie al bekend (oldtimers vrijgesteld), daarom is de 'oldtimerdatum' onder andere bevroren. Een auto uit 1988 zal nooit een wegenbelasting /rekeningrijdenvrije klassieker worden. Logisch anders zouden er ieder jaar vanaf de invoering van de kilometerheffing oldtimers bijkomen en wordt het steeds interessanter om een klassieker te gaan rijden. Maar dat kost de roverheid teveel geld op termijn. Ben overigens zeer benieuwd hoe straks de LPG en dieselrijder gepakt gaat worden. Bij afschaffen wegenbelasting is namelijk diesel of gas opeens heeeeel erg aantrekkelijk. en bij veel kilometers is achteraf inbouwen bij gas zelfs opeens zeer lucratief.
nofear02
19-11-2009, 14:56
Oftewel: op 1 januari 2012, de datum dat de grootste ellende ooit in de NL verkeersgeschiedenis ingevoerd gaat worden, is jouw 328 dus 25 jaar oud. Overigens was deze informatie al bekend (oldtimers vrijgesteld), daarom is de 'oldtimerdatum' onder andere bevroren. Een auto uit 1988 zal nooit een wegenbelasting /rekeningrijdenvrije klassieker worden. ....jes aai noow. daarom is het ook zo lullig; het blÃjft zo. zelfde model. maar net eff een jaar (te) laat(er) gebouwd; pech !.
maar goed, want zijn de kosten per km: 10 cent voor een v8? met slechts 3000 km is het 'maar' 300 euro. maar voor iemand die er 10.000 mee rijdt; een rug! motorrijtuigenbel op termijn naar 0?: mooi zo; scheelt 550 euro voor dat ding? per saldo voor mij: 550 euro voordeel. voor een '88-er die 10k rijdt per jaar: +1000, minus 550 = 450 méér...
(ff hiepooteeties)
nofear02
19-11-2009, 14:58
.. 10 cent voor een v8? of is het 15? en voor een 5 liter motor? zoals een Tes, met 1586 kg; dure grap? de 1e tessen zijn van 85 tot..... ?? worden die ook gesplitst in wel/niet oldtimer?
nofear02
19-11-2009, 15:01
de 1e tessen zijn van 85 tot..... ?? worden die ook gesplitst in wel/niet oldtimer?ja hoor; '91. dus wordt ook in 2-en gehakt....
roger: van wanneer is ie van jou? wel/niet gunstig.?
jes aai noow. daarom is het ook zo lullig; het blÃjft zo. zelfde model. maar net eff een jaar (te) laat(er) gebouwd; pech !.
maar goed, want zijn de kosten per km: 10 cent voor een v8? met slechts 3000 km is het 'maar' 300 euro. maar voor iemand die er 10.000 mee rijdt; een rug! motorrijtuigenbel op termijn naar 0?: mooi zo; scheelt 550 euro voor dat ding? per saldo voor mij: 550 euro voordeel. voor een '88-er die 10k rijdt per jaar: +1000, minus 550 = 450 méér...
(ff hiepooteeties)
Voor een hobbyauto vallen de kosten van KM heffing wel mee mits er geen achterlijke bedragen gerekend gaan worden voor stevige verbruikers (maar dat gaat ongetwijfeld gebeuren!). Echter: het wordt in de toekomst een gedifferentieerd tarief, wat ongetwijfeld gaat resulteren in een rekening van een achterlijke hoogte voor een toertochtje van een paar honderd kilometer op zondagmiddag. Grootste probleem wat mij betreft is namelijk dat er een GPS in je auto MOET waardoor exact bij te houden is waar je je bevindt, hoe hard je rijdt en wanneer je op de weg bent (zo meneer Van Gemeren, meneer Mulder, meneer who-ever, u reed knap hard in de 60km zone langs de Linge op zondagmiddag om 3 uur... dat wordt dokken). En als de verzekeringsmaatschappijen op de een of andere manier deze info beschikbaar krijgen ben je nog verder van huis (en ongetwijfeld zullen ze er alles aan doen om die info te krijgen, want je kan er perfect je risicogroepen uit distilleren).
Het is nu nog hypothetisch, maar in 2020 waarschijnlijk bittere waarheid.
Overigens gaat de wegenbelasting er misschien wel af, maar de provinciale opcenten en de accijnzen verdwijnen NIET. Bovendien heb je niets aan BPM verlaging als je geen nieuwe auto koopt (en die BPM wordt gewoon vervangen door CO2 taks, milieuheffing, etc.). Je loopt wel het risico dat de tweedehandswaarde daalt (is al een pijnpunt van de leasemaatschappijen geweest in de discussie). Dus: je bespaart beslist niet de volle mep! Ennuh: in 2012 was je auto sowieso wegenbelastingvrij geworden, terwijl je nu wel moet gaan betalen dus wie is er nu beter uit?
Ik ga er nu niet verder op in aangezien ik dan een lap tekst produceer die niet leuk meer is, maar door rekeningrijden zal verkeersdeelname in de toekomst voor IEDEREEN duurder worden dan nu en geen files reduceren cq milieueffect sorteren. Wel is dan een totale controle van alle wegverkeer een feit. George Orwell had het niet durven dromen.
PS: een oldtimer is hierbij van vóór 1 jan 1987....
woow! dat hakt de 328 groep precies doormidden! :eek: :(
ook lullig zeg.... die van mij is van 86 (:)). maar die van irvin, kees, menno, edwin: 88?
steven? :
belachelijk hé? zelfde model! enkige verschil is wel / niet abs met dito andere velgen. bizar...
1 augustus 1986 volgens de RDW: whooptidoo! :)
ja hoor; '91. dus wordt ook in 2-en gehakt....
Wat zeurt iedereen toch, nu kun je een lekker asociale, zware v12 rijden voor de prijs van een klein v8tje. overigens ik begrijp de hele commotie niet maar weet wel dat klassiekers alleen nog meer waard gaan worden, vooral die tussen 1970 en 1986 zijn gebouwd, daar kun je redelijk comfortabel nog aardig wat kilometers mee rijden.
nofear02
19-11-2009, 19:22
1 augustus 86???? ik 16 juli 86! dan hebben wij bijna op dezelfde band gestaan man! gezelliiie! :D.
ik denk dat als we de auto's tegenover elkaar zetten dat ze elkaar nog wel herkennen :D.
afijn, jij dus ook 86. lucky b... :D ;)
nofear02
19-11-2009, 19:32
Voor een hobbyauto vallen de kosten van KM heffing wel mee mits er geen achterlijke bedragen gerekend gaan worden voor stevige verbruikers (maar dat gaat ongetwijfeld gebeuren!). Echter: het wordt in de toekomst een gedifferentieerd tarief,
...
Ik ga er nu niet verder op in aangezien ik dan een lap tekst produceer die niet leuk meer is, ....Ja, dat begrijp ik allemaal wel. ik denk bijna iedereen in nederland wel. daar kunnen we nog wel een subsectie mee vullen qua ergernis. maar dat hoort niet in deze draad :D.
ff on-topic, in deze draad, klassiekers, er hoeft dus geen kastje in! voor hetzelfde geld hadden ze dat gerust ook nog wel gedaan :(.
na 25 jaar sowieso geen mtrtbel meer; dat was al wel lekker ja. maar die regel was eigenlijk ook al gesneuveld en teruggebracht naar 15 jaar, maar later weer in ere herstel. maar of dat blijvend is???
titel van deze draad is overigens: van voor <1980. de regering hanteert echter 25 jaar = 1986. 6 jaar verschil. hoe kom ik aan die 80? hanteren ze bij evenementen 30 jaar, om klassieker te zijn? of is het in F-land vanaf 1980, vanwege de 308gtb/s ineens modern?
in ieder geval; het blijft natuurlijk raar dat de ene 328 of Tes, wél klassiek is, en die van een jaar later ineens niet meer.... :(
30 jaar is de duitse norm voor een oldie
ja hoor; '91. dus wordt ook in 2-en gehakt....
Die van mij is van midden 87, dus ik zou net buiten de boot vallen.
Er is vorig jaar vlak voor het winterreces van onze veelgeprezen regenten besloten dat de grens op 1 januari 1987 ligt, en die datum verschuift niet ieder jaar, m.a.w. ook in 2028 is pas een auto uit 1987 een oldtimer ! Dit wordt op dit moment door diverse partijen aangevochten, onder andere door de FEHAC.
Aangezien ik in de buurt van de nodige verkeersknooppunten woon, rijd ik dus volgens dezelfde regenten altijd op 'sluipwegen'. Ik betaal daardoor ook nog eens een hogere kilometerheffing dan een willekeurig iemand in Limburg of Brabant. Ik rijd overigens over wegen die ik allang via de wegenbelasting in de afgelopen jaren betaald heb. Het is niets meer en niets minder dan een ordinaire manier om geld te vangen, en de burger is de pineut:
1. De BPM gaat er gefaseerd vanaf; de autofabrikanten zullen dit 'opvangen' door de basisprijzen te gaan verhogen; deze werden in NL kunstmatig laag gehouden vanwege het belastingstelsel
2. De provincie wil zijn opcenten terug en zal die op de een of andere manier gaan weghalen bij de burger; meest faire systeem volgens hun zal wel zijn een algemene belasting te bedenken die iedere ingezetene betaald; kortom, zelfs niet auto-bezitters gaan het betalen
3. Zodra blijkt dat de inkomsten voor de overheid lager uitvallen dan de huidige, zullen ze in versneld tempo de kilometerheffing verhogen, of op meer wegen een extra heffing invoeren
De invoering gaat geleidelijk, d.w.z. op kentekennummers (de eerste 2 cijfers worden genomen) Binnen een bepaalde periode wordt je verplicht je kastje in te bouwen. Er ontstaat aldus een periode waarin sommige auto's wél, en andere geen kilometerheffing gaan betalen.
Er komt een maximale straf van € 70.000,- (bron Elsevier) op het saboteren van de kastjes. De kastjes houden ALLE informatie vast, dus mocht je 3 maanden geleden een poging tot sabotage hebben ondernomen, dan kun je bij aanhouding alsnog gepakt worden. Mensen die saboteren of hebben gesaboteerd zullen veelvuldig worden aangehouden door opsporingsteams die de auto's herkennen aan de hand van het uitgestraalde signaal uit dat zelfde kastje.
Mijn vrouw komt uit de DDR en dit komt haar allemaal erg bekend voor, enige verschil is dat het nu digitaal gebeurd en toen analoog.
Het enorme (aparte) politieapparaat dat hiervoor opgetuigd wordt kost 500 miljoen per jaar !
Die van mij is van midden 87, dus ik zou net buiten de boot vallen.
Er is vorig jaar vlak voor het winterreces van onze veelgeprezen regenten besloten dat de grens op 1 januari 1987 ligt, en die datum verschuift niet ieder jaar, m.a.w. ook in 2028 is pas een auto uit 1987 een oldtimer ! Dit wordt op dit moment door diverse partijen aangevochten, onder andere door de FEHAC.
...
Het enorme (aparte) politieapparaat dat hiervoor opgetuigd wordt kost 500 miljoen per jaar !
met andere woorden: iedere automobilist in dit land dient dit aan te vechten, alle autoclubs verenigen en ook de jan doedel die zegt 'ik heb niks te verbergen' mobiliseren. En anders emigreren...
.
En anders emigreren...
IJsland ? Het systeem wordt ontwikkeld door Siemens. België heeft al interesse getoond, Duitsland heeft al de Maut voor vrachtverkeer; dit wordt straks gewoon een Europees project onder het mom 'milieu'. In de Autovisie staat vandaag dat het enige faire systeem een heffing op de brandstof is; daar ben ik het mee eens zolang de inkomsten ook het milieu ten goede komen, helaas is dat niet zo. Ik zit zelf gedeeltelijk in de milieuhoek, en als ik zie hoeveel CO2 er uitgestoten wordt om de CO2-uitstoot te beperken, dan is het echt de wereld op z'n kop...
Ik geloof dat ik een draadje behoorlijk zit te vervuilen......
pkiewiet
19-11-2009, 22:18
Mijn 308 staat op kenteken als bouwjaar 1988.dat kan natuurlijk niet, maar hoe ga ik dit aanpakken.
Hij is van 1985 (maand weet ik niet) Vin: 56895
Iemand suggesties? how to handle?
Mijn 308 staat op kenteken als bouwjaar 1988.dat kan natuurlijk niet, maar hoe ga ik dit aanpakken.
Originele aflevercertificaat bij de fabriek opvragen? Die hebben de definitieve bouwdatum in het archief. Vermoed dat een datum van import destijds als eerste afgifte kenteken gehanteerd is...
Wonderlijk. En niet bepaald een standaard situatie.
Maar goed, ik zou gewoon eerst eens de RDW opbellen (0900 0739 of via http://www.rdw.nl/nl/overrdw/contact/klantenservice/rdw_terugbelservice.htm) en vragen wie je moet hebben voor een foutieve kentekenvermelding. Meestal vindt men fouten in de eigen administratie niet prettig, dus ik neem aan dat ze je wel willen helpen. Wellicht dat er een procedure is, vast iets met een bezwaarschrift of zo.
En zo niet, dan dien je tóch netjes een bezwaarschrift in: keurig briefje met omschrijving van je auto en de doodsimpele redenering dat in 1988 dit type niet meer in productie was, plus alles wat je hebt om te laten zien dat 'ie is gebouwd in 1985. Kan me niet voorstellen dat ze daar omheen kunnen. Kan even duren voor je door de bureaucratie heen bent, maar aanhouder wint.
.
nofear02
20-11-2009, 00:18
Iemand suggesties? how to handle?idd een origineel certificaat opvragen bij de fabriek. En daarvan kopien naar de RDW. Zou de afdeling even moeten opzoeken; briefje erheen, dan krijg je een formulier terug, dan de kentekenbewijzen aangetekend opsturen en 2 a 3 weken later heb je je nieuwe kentekenbewijzen. Heb ik ook gedaan, fluitje van een cent. Ergens op een postkantoor in nl had een of andere duffe muts bij invoer in nederland 1988 getypt ipv 1986. Met een kopie uit het afleverboekje was het zo gepiept. Kostte nog niks ook geloof ik.
Wonderlijk. En niet bepaald een standaard situatie.
.
Jawel hoor, mijn 328 was destijds in 1987 gebouwd en in 1989 op kenteken gezet in Duitsland (iets met speculeren of zo in die tijd). De RDW rekent bij import dan met 1989 omdat dat meer BPM oplevert en zet dan keurig in de papieren 1989.
Als ik het verhaal van Robert lees kun je het dan na BPM-afdracht weer terugdraaien.
nofear02
20-11-2009, 10:52
....Als ik het verhaal van Robert lees kun je het dan na BPM-afdracht weer terugdraaien.Jahoor, volgens mij is t geen enkel probleem. Mocht je duidelijk bewijs kunnen overleggen. Zie de brief hieronder die je krijgt.
Pascal: het adres met de juiste afdeling staat daar onderaan op de voorkant
.
nofear02
20-11-2009, 11:16
30 jaar is de duitse norm voor een oldiehmm, eigenaardig. is dat ook wereldwijd verder eik wel de norm? zoals op Goodwood; wat hanteren ze daar?
pkiewiet
20-11-2009, 15:27
Robert, Bedankt voor deze info.
Moet ik wel documenten meesturen (incl complete kenteken).?
Waarin aantoonbaar is dat deze van 1985 is.
Heb vanmorgen met Munsterhuis gebeld en deze zei dat dit bijna onmogelijk is om te doen.
hmm, eigenaardig. is dat ook wereldwijd verder eik wel de norm? zoals op Goodwood; wat hanteren ze daar?
Sorry, misschien moet ik iets duidelijker zijn: het is de duitse overheidsnorm voor een oldie, oftewel: dan mag je een oldtimerkenteken voeren en hoef je niet aan de milieunormen te voldoen.
18-6-1986 -> kat in 't bakkie
nofear02
22-11-2009, 21:35
Mijn 308 staat op kenteken als bouwjaar 1988. dat kan natuurlijk niet, maar hoe ga ik dit aanpakken.
een origineel certificaat opvragen bij de fabriek. En daarvan kopiën naar de RDW met briefje, dan krijg je een formulier terug, dan de kentekenbewijzen aangetekend opsturen en 2 a 3 weken later heb je je nieuwe kentekenbewijzen. Heb ik ook gedaan,
Robert, Bedankt voor deze info.
Moet ik wel documenten meesturen (incl complete kenteken).?
Waarin aantoonbaar is dat deze van 1985 is.
Heb vanmorgen met Munsterhuis gebeld en deze zei dat dit bijna onmogelijk is om te doen.
.
Hoi Pascal,
n.a.v je e-mail: Ik had het originele garantieboekje nog, dus dat was erg makkelijk.
Maar je kan je aanmelden op de owners site. via ferrari.com. heb je dat gedaan, dan kan je een verzoek mailen, om de gegevens van de auto. met o.a. de ''dichiarazione di conformita" , daar staat o.a. je telaio nr op (je chassisnr)
als je dat gemaild krijgt dan kan je daarmee naar de rdw.
.
De winter is gedaan!
He, he, heerrrrrrrrrrlijk. Ze is helemaal klaar voor mijn vakantie, die ik "Giro Lusso 2010" gedoopt heb. Ik ga het er eens lekker van nemen, en we pakken de Mille Miglia Tribute nog even mee. Gisteren in de spits rond Utrecht? Geen enkel probleem! :)
Wat een machine. Gewoon genieten.
Onno
sharknose67
18-03-2010, 20:28
De winter is gedaan!
He, he, heerrrrrrrrrrlijk. Ze is helemaal klaar voor mijn vakantie, die ik "Giro Lusso 2010" gedoopt heb. Ik ga het er eens lekker van nemen, en we pakken de Mille Miglia Tribute nog even mee. Gisteren in de spits rond Utrecht? Geen enkel probleem! :)
Prachtig Onno!!! Kan me voorstellen dat je hebt genoten. Nog veel bekijks en complimenten gehad?? Mooie foto's ook, waar heb je die geschoten?
dcpixels
18-03-2010, 20:38
Je ziet 't al aan de 'auto-gespot-draad'. Die is ook vandaag weer rijkelijk gevuld.
Droog, lekker zonnetje en een buitentemperatuur van rond de 15 graden ... de F's worden allemaal weer van stal gehaald. Super!
Prachtige foto's Onno, zo met het Hollandse landschap op de achtergrond.
Knooifrans
18-03-2010, 20:46
... de F's worden allemaal weer van stal gehaald. Super!
Nou Walter,bijna allemaal.........wilde vanmorgen ook even lekker er op uit na de winterstop maar helaas een platte band gooide roet in het eten dus morgen maar eerst even langs het bandencentrum..........
groet Andre
.
sharknose67
18-03-2010, 20:49
Nou Walter,bijna allemaal.........wilde vanmorgen ook even lekker er op uit na de winterstop maar helaas een platte band gooide roet in het eten dus morgen maar eerst even langs het bandencentrum..........
groet Andre
Da's een tegenvaller André. Ga je morgen de schade inhalen bij goed weer??
dcpixels
18-03-2010, 20:54
groet Andre
.
Dat is balen Andre. Maar gelukkig is deze reparatie snel te fiksen.
Knooifrans
18-03-2010, 21:09
Da's een tegenvaller André. Ga je morgen de schade inhalen bij goed weer??
Ja Ed, reken maar.......
Maar gelukkig is deze reparatie snel te fiksen.
daar ga ik wel vanuit,ik denk dat ze een prop erin schieten ik heb de veroorzaker al opgespoord, een klein spijkertje in het loopvlak, dus ..........
Prachtig Onno!!! Kan me voorstellen dat je hebt genoten. Nog veel bekijks en complimenten gehad?? Mooie foto's ook, waar heb je die geschoten?
Nooit genoeg bekijks, "for my liking".... :)
Als je het weet kun je misschien het Muiderslot zien door de bomen op de 1e foto (boven het hek).
Vivado Ferrari
19-03-2010, 09:15
De winter is gedaan!
Onno
Wat een schitterende Ferrari. Stijlvol, Klasse, Passione, V12:) Super! Succes!
moriaan1
19-03-2010, 12:38
met 4 van die bjoeties...
Niks is simpeler Hans, want waar je ook instapt, je hebt een gouden tijd. :)
Onno
moriaan1
19-03-2010, 15:53
mooi vooruitzicht!
Twee filmpjes. Ben een beetje aan het testen voor de MM Tribute.
http://www.youtube.com/watch?v=2K4s_YFGBqk
http://www.youtube.com/watch?v=UJ0qeKA7BI8
Onno
dcpixels
08-04-2010, 08:08
Dat ziet er professioneel uit Onno. Prachtig!
moriaan1
08-04-2010, 09:06
http://www.youtube.com/watch?v=2K4s_YFGBqk
http://www.youtube.com/watch?v=UJ0qeKA7BI8
Onno
Mooi man!
Test geslaagd lijkt me.
Dat ziet er professioneel uit Onno.
Heel profi, die scheve horizon... :)
Onno
dcpixels
08-04-2010, 12:45
Heel profi, die scheve horizon... :)
Onno
:D:D:D Ja, dat is een klein verbeterpuntje.
pkiewiet
08-04-2010, 20:50
Onno, prachtig.
En dan dat geluid he........Super
Ze was vandaag ook nog even op de weg - kwam Pterps nog tegen in mijn dorp en die heeft even meegereden. Even genieten.
Onno
pkiewiet
08-04-2010, 22:06
Woon jij ook in de buurt van Zwolle dan?
Nope. Dan was het in ZIJN dorp geweest. :)
sharknose67
03-02-2011, 22:50
Er is een lijstje opgemaakt van de 10 duurste auto's aller tijden. De plaatsen 1 tot en met 7 zijn voor Ferrari :). Allen klassiekers van het zuiverste soort.
http://auto.nl.msn.com/home/de-10-duurste-autos-aller-tijden
De #1
Vivado Ferrari
04-02-2011, 07:19
Er is een lijstje opgemaakt van de 10 duurste auto's aller tijden. De plaatsen 1 tot en met 7 zijn voor Ferrari :). Allen klassiekers van het zuiverste soort.
http://auto.nl.msn.com/home/de-10-duurste-autos-aller-tijden
De #1
Mooie post, Ed!:)
Er is een lijstje opgemaakt van de 10 duurste auto's aller tijden.
Weet niet wie die lijst heeft gemaakt maar daar klopt dus niet veel van.
Er is vorig jaar een Bugatti Atlantic verkocht voor meer dan $30 miljoen, drie 250 GTO's voor tussen de $16 en 25 miljoen, de gele TR van Carlos Monteverde werd niet verkocht en dus verdient hij niet in de lijst staan, de 350 Can Am/P3 werd ook niet verkocht, etc.. De TR van Monteverde is overigens ook een van de minst originele TR's, als een betere op de markt komt zal hij veel meer opbrengen.
Kortom, duidelijk iemand die er geen kaas van heeft gegeten.
Neemt niet weg dat het fabuleuze machines zijn, en ik was erbij tijdens de veiling van alle 3 uit de top 4! :) Dat is erg leuk om mee te maken, kan ik jullie vertellen, meer dan de catalogusprijs waard.
Onno
sharknose67
04-02-2011, 11:00
Weet niet wie die lijst heeft gemaakt maar daar klopt dus niet veel van.
Er is vorig jaar een Bugatti Atlantic verkocht voor meer dan $30 miljoen, drie 250 GTO's voor tussen de $16 en 25 miljoen, de gele TR van Carlos Monteverde werd niet verkocht en dus verdient hij niet in de lijst staan, de 350 Can Am/P3 werd ook niet verkocht, etc.. De TR van Monteverde is overigens ook een van de minst originele TR's, als een betere op de markt komt zal hij veel meer opbrengen.
Kortom, duidelijk iemand die er geen kaas van heeft gegeten.
Neemt niet weg dat het fabuleuze machines zijn, en ik was erbij tijdens de veiling van alle 3 uit de top 4! :) Dat is erg leuk om mee te maken, kan ik jullie vertellen, meer dan de catalogusprijs waard.
Onno
Kijk, zo ver rijkt mijn kennis dan weer niet :o. Gelukkig zijn er hier dan weer members, zoals jij Onno, die wat dat betreft meer verstand van zaken hebben en één en ander recht kunnen zetten. Jammer dat iemand met dezelfde hoeveelheid verstand van deze zaken als ik dit lijstje heeft samengesteld. Wellicht iemand met een voorliefde voor Ferrari? :) Het blijft echter wel een mooi lijstje van klassieke Ferrari's.
Mooie dag vandaag. Boxer liep als een zonnetje, schreeuwend als een kind waarvan ik het ijsje had afgepakt. Maar als ze huilde, waren het tranen van geluk. Sorry schat, te weinig aandacht gehad de laatste 2 jaar, ik beloof het goed te maken dit jaar!
Wat is een 365BB toch speciaal. Jammer dat zo weinig mensen de auto echt kennen.
Onno
430driver
04-03-2011, 16:27
Che Bella!
sharknose67
04-03-2011, 17:12
Mooie dag vandaag. Boxer liep als een zonnetje, schreeuwend als een kind waarvan ik het ijsje had afgepakt. Maar als ze huilde, waren het tranen van geluk. Sorry schat, te weinig aandacht gehad de laatste 2 jaar, ik beloof het goed te maken dit jaar!
Wat is een 365BB toch speciaal. Jammer dat zo weinig mensen de auto echt kennen.
Onno
Kennen niet, maar waarderen des te meer!!!! Ain't she a beuaty :eek:
Is zeker een beauty, heb zelf 6 jaar geleden nog getwijfeld om een 365BB te kopen van Kroymans.
pkiewiet
04-03-2011, 19:02
Is zeker een beauty, heb zelf 6 jaar geleden nog getwijfeld om een 365BB te kopen van Kroymans.
Daar twijfel je toch niet over Ben.
Als de muntjes het toelaten, doe je het toch.
Muntjes was inderdaad het probleem, kon van mij uit gezien geen leuke deal maken.
Die is nu misschien van mij? #18431, de 365BB die Kroy jaren in de kelder had staan en die met het faillissement naar Amerika ging. Ze wordt vanaf april volledig gerestaureerd.
Onno
mavanhaasteren
05-03-2011, 01:50
Onno, het exemplaar bij Alex heeft al oranje lichtkappen voor en in de kelder bij Kroymans niet. Ook zijn de spiegels anders.
Is het dan wel nog dezelfde auto of is die jij nu hebt van uit de collectie van Van Moesdijk gekomen ??
Het is wel een schitterend model, de 365/512.
.
sharknose67
05-03-2011, 07:34
Onno, het exemplaar bij Alex heeft al oranje lichtkappen voor en in de kelder bij Kroymans niet. Ook zijn de spiegels anders.
Is het dan wel nog dezelfde auto of is die jij nu hebt van uit de collectie van Van Moesdijk gekomen ??
Het is wel een schitterend model, de 365/512.
Tja, en het stuur zit ook aan de andere kant.
De een is rechtsgestuurd, de ander links. De rechtsgestuurde staat op Engelse platen, altijd een Engelse auto geweest, en de linksgestuurde is ex-Kroymans en staat inmiddels op klassieke NL platen (hoewel ze er nog niet op zitten).
Ze zijn beide van mij. Ik was van plan de Engelse volledig te restaureren toen de Kroymans Boxer voor een erg goede prijs beschikbaar kwam. Dus nu ga ik die restaureren en de Engelse auto gaat op den duur in de verkoop. De Kroy auto viel overigens erg tegen. Vooral het feit dat Kroymans niet 1 A4tje historie had bewaard neem ik ze zwaar kwalijk, maar het was ook gewoon een abominabel onderhouden auto. Geeft niet, ik creeer gewoon nieuwe historie en de auto wordt gerestaureerd.
De engelse auto is overigens erg netjes, zo'n 8 uit 10, maar ik wilde hem terugbrengen naar de oorspronkelijke kleur (Dino Blu Met), en een nieuw interieur geven dat toch al deels niet origineel meer is en ook wel erg afgeleefd. Ik houd van perfecte auto's. Nu de plannen veranderd zijn rijd ik de RHD tot de LHD klaar is. Het helpt ook dat ik deze maand naar Jersey verhuis zodat ik de RHD daar kan gebruiken.
Onno
Ik ben inderdaad bezig geweest met de Wagen van Kroymans TL-22-VL.
Als ik ooit in de gelegenheit kom zal ik bezitter van een 512BBi worden. Dit is mijn droom omdat ik de 365/512BB(i) bijna net zo adoreer als een voor mij onhaalbare F40 vanwege puurheid en prachtige maar simpele lijnen die ozo Ferrari zijn voordat ze naar mijn smaak te dik zijn geworden. De i overigens omdat ik verwacht dat dat betrouwbaarder is en duidelijk minder zal verbruiken, net als de 308QV/328 versus de carburatie 308. Natuurlijk weet ik van het gewicht en vermogen van de i t.o.v. zijn voorgangers maar voor mij snel zat.
Ik ben inderdaad bezig geweest met de Wagen van Kroymans TL-22-VL.
Ik zal haar een goed thuis geven!
@Alfer - er is echt een groot verschil tussen de verschillende Boxers en ik raad je aan ze alledrie te proberen om te kijken welk type het best bij je past. Vermogen is niet wat het verschil maakt - het geluid is een veel groter verschil, en ook het koppel en de manier van 'power delivery'. Voor mij staat de 365BB op eenzame hoogte vergeleken bij de andere Boxers, maar dat is voor ieder anders. De 365 is nerveuzer en lastiger te rijden, maar geeft meer voldoening en een veel grotere kick. De 512BB heeft een lekkere carburatie huil maar stopt eerder (rode gebied komt eerder in) dan de 365. De 512BB heeft echter meer koppel en een dubbelplaats koppeling, en rijdt makkelijker. De 512BBi geeft nog een veel modernere indruk, een makkelijke auto om te rijden vergeleken met de andere 2, maar ook veel stiller. De aircon werkt in de BBi, is hopeloos in de andere twee. De injectie is misschien iets betrouwbaarder maar een goede auto met carburateurs is ook heel betrouwbaar, niets om je zorgen over te maken. De carburatie 308 is overigens extreem betrouwbaar indien goed afgesteld.
Je smaak is i.i.g. erg goed - ik vind het een iconische Ferrari, die Boxer, en het gerucht gaat dat ze in de toekomst veel meer waard gaan worden....
Onno
P.S. Ik zal even over het hoofd zien dat je het over het VERBRUIK had bij een iconische superauto.... :eek:
krisdisk
23-03-2011, 15:44
Zeg Onno, je gaat toch terug voor drie dubbele uitlaten he? :)
Je smaak is i.i.g. erg goed - ik vind het een iconische Ferrari, die Boxer, en het gerucht gaat dat ze in de toekomst veel meer waard gaan worden....
Bovenstaande wil ik graag nog eens aanhalen! De tijd is voor mij nog niet rijp voor een BB maar zal er voor zorgen dat ik alle 3 uitvoeringen zal rijden. Mijn vrees is dat de waarde van de BB - zoals jij ook al aan geeft - zal stijgen
Zeg Onno, je gaat toch terug voor drie dubbele uitlaten he? :)
Nope. De ANSA uitlaat is mooier om te zien, klinkt beter, en levert meer pks.
Mijn vrees is dat de waarde van de BB - zoals jij ook al aan geeft - zal stijgen
Die vrees is alleen een vrees zolang je er nog geen hebt, daarna wordt het een wens.... :)
Onno
krisdisk
24-03-2011, 09:31
Nope. De ANSA uitlaat is mooier om te zien, klinkt beter, en levert meer pks.
Allée Onno :(, da's nu net één van die maffe stijlkenmerken, wie heeft er anders nog (buiten de Bugatti type57 Atlantic en die Lamborghini Canon Ball Countach) een panfluit achteraan hangen? Je gaat me toch niet zeggen dat je met een volledig gerestaureerde 365 gaat racen he? En voor dat handvol pktje ;)
Zoals ik zei - hij klinkt beter. De 365BB draait om het geluid. En trouwens, de originele uitlaat is allang niet meer te krijgen.
Onno
Ik was deze discussie alweer vergeten.
Er zijn inmiddels wat updates. De ex-Kroy Boxer heb ik in principe verkocht aan een goede vriend die hem over de jaren gaat restaureren.
De rechtsgestuurde Boxer heeft net een volledige motor revisie ondergaan. Dat was nodig om haar weer door de MoT (lees: APK) te krijgen. Er bleken 6 gescheurde cylinderwanden aanwezig! :eek: :eek: :eek: :eek:
Maar het ziet er nu weer perfect uit. Ik hoop de auto voor kerst nog te zien (staat in Exeter), en dan ga ik er komende zomer nog volop van genieten. Na de zomer wordt ze dan nog wel verkocht aangezien ik er in Jersey niets aan heb.
Ik zal mijn Boxers missen maar deze beslissing is op dit moment de juiste. Het plan is in de toekomst nog eens een perfecte linksgestuurde 365BB te kopen.
Onno
sharknose67
07-12-2011, 11:49
Zo heb je er twee, en zo heb je er geeneen meer. Ik geloof graag dat je ze best even zult missen!
Ik dacht dat je ex-Kroy al had gerestaureerd? Of was dat juist de rechtsgestuurde? Zijn die scheuren in de cylinderwanden na die restauratie ontstaan dan??
.
Dat ziet er fantastisch uit! Jammer om zo'n auto weg te doen lijkt mij. Maar als er weer iets leuks voor terug komt dan verzacht dat de pijn natuurlijk wel (zeker in geval van een 365BB, één van mijn favorieten). Tot die tijd nog veel plezier met de huidige!
Zo heb je er twee, en zo heb je er geeneen meer. Ik geloof graag dat je ze best even zult missen!
.
Nou ja, ik heb zeker nog 5000km voor de boeg hoor. Mei 2012 - Schotland trip!
Ik dacht dat je ex-Kroy al had gerestaureerd? Of was dat juist de rechtsgestuurde? Zijn die scheuren in de cylinderwanden na die restauratie ontstaan dan??
Ik heb nooit een Boxer gerestaureerd; aan de ex-Kroy ben ik nog niet begonnen dankzij dat TVR project dat maar blijft uitlopen. De RHD is gerestaureerd in 1988 en ook in 2008, vlak voordat ik de auto kocht. Maar het blok is in 2008 niet uit elkaar geweest, en er staat iets raars in de documentatie over de restauratie van 1988. Het lijkt te refereren naar een vastloper, en ik denk dat de schade toen is veroorzaakt en niet gerepareerd. Tussen 1988 en 2008 heeft de auto slechts 1500 mijl gereden en omdat ik de auto meer ben gaan gebruiken (hoewel nog steeds weinig voor mijn doen) is het probleem aan het licht gekomen. Ik heb er verder niets van gemerkt, de auto liep gewoon goed afgelopen maart. Maar we zijn een catastrofe net voor geweest, denk ik; de problemen kwamen aan het licht door gasmetingen.
Ik kan de auto nu doorverkopen aan de volgende eigenaar met een uitstekende historie, en in perfecte mechanische staat, en bewijs van betrouwbaarheid (hoop ik!) na de zomer van 2012. Cosmetisch is ze 8.5 uit 10 met veel origineel interieur en originele 8-track radio. Dus het is uiteindelijk een erg mooie Boxer geworden denk ik. En als het maar even meezit moet ik de motorrevisiekosten wel weer terug kunnen krijgen, dus dan is iedereen happy.
Onno
sharknose67
07-12-2011, 17:04
Nou ja, ik heb zeker nog 5000km voor de boeg hoor. Mei 2012 - Schotland trip!
Ik heb nooit een Boxer gerestaureerd; aan de ex-Kroy ben ik nog niet begonnen dankzij dat TVR project dat maar blijft uitlopen. De RHD is gerestaureerd in 1988 en ook in 2008, vlak voordat ik de auto kocht. Maar het blok is in 2008 niet uit elkaar geweest, en er staat iets raars in de documentatie over de restauratie van 1988. Het lijkt te refereren naar een vastloper, en ik denk dat de schade toen is veroorzaakt en niet gerepareerd. Tussen 1988 en 2008 heeft de auto slechts 1500 mijl gereden en omdat ik de auto meer ben gaan gebruiken (hoewel nog steeds weinig voor mijn doen) is het probleem aan het licht gekomen. Ik heb er verder niets van gemerkt, de auto liep gewoon goed afgelopen maart. Maar we zijn een catastrofe net voor geweest, denk ik; de problemen kwamen aan het licht door gasmetingen.
Ik kan de auto nu doorverkopen aan de volgende eigenaar met een uitstekende historie, en in perfecte mechanische staat, en bewijs van betrouwbaarheid (hoop ik!) na de zomer van 2012. Cosmetisch is ze 8.5 uit 10 met veel origineel interieur en originele 8-track radio. Dus het is uiteindelijk een erg mooie Boxer geworden denk ik. En als het maar even meezit moet ik de motorrevisiekosten wel weer terug kunnen krijgen, dus dan is iedereen happy.
Onno
Aha, helemaal duidelijk. Het is dus oud zeer waar je tegenaan gelopen bent. Gelukkig dat het nu aan het licht is gekomen voordat er meer schade is ontstaan.
Net voor de kerst had ik het fortuinlijke genoegen mijn gereviseerde Boxer weer te rijden. Ik moet zeggen - wat een topwerk geleverd door Carrs in Exeter. De service was ook perfect - altijd een goed begin van de dag als je in een 458 van het vliegveld wordt opgehaald..... :)
Kennelijk was de auto een behoorlijke trekpleister toen ze in de shop was. Niet veel mensen hebben een 365 Boxer gezien in Engeland. Een kerel die voor een andere Ferrari specialist werkt kwam er voor langs, die had er in 10 jaar nog nooit 1 gezien. Grappig.
Carrs had niet eerder aan een 365 gewerkt maar het werk dat ze gedaan hebben is ongelooflijk. De auto loopt nu echt weer als een zonnetje. Het was jammer dat de motor nog niet ingelopen is, ik kon nog niet teveel toeren gebruiken.
Het eerste dat opviel, was dat de koppeling nu zeker 50% lichter is. Eerdere monteurs hadden de veer verkeerd op de kabel geplaatst zodat je eerst de veer moest overwinnen voor hij ging helpen... Het tweede dat opviel: veeeel meer koppel onderin. De auto rijdt nu weg op 1000 toeren zonder morren. Je kunt 'm nu gewoon zonder zweten in de file rijden!
En daarna nog een revelatie: geen gat meer tussen de injectors voor lage toeren en hoge toeren. De meeste carburateur Boxers hebben dat - een kort inhouden rond de 4000 toeren, en zelfs de Wizard in Oss zei dat het niet te vermijden was. Maar Carrs had er een expert bij gehaald en die heeft dit ding waanzinnig goed afgesteld. Ze loopt perfect op stationair en ook op hoge toeren (hoewel we dat laatste dus hoofdzakelijk hebben vermeden). Ik heb Alex op de hoogte gebracht en die is erg benieuwd naar de afstelling. Ik zal de auto nog wel bij hem langsbrengen van de zomer.
Er zijn verder nog talloze andere dingen verbeterd. De auto is nu weer waar ze altijd had moeten zijn.
2012 wordt een mooi jaar, ik ga nog eens goed van deze Jaren-70 Raket genieten!
Onno
sharknose67
02-01-2012, 11:27
Nu dus dubbel plezier om deze 365 te rijden!!!
Mooi dat alles is opgelost en dat ze weer als een zonnetje loopt. Kun je nog even een zomerlang genieten. Gaat het je niet extra aan het hart om haar straks weg te (moeten) doen?
mavanhaasteren
02-01-2012, 11:42
Onno dat is toch wel een heel leuk kerst cadeautje :D:D
fijn dat zij weer helemaal in oorden is
Mooi ook om een bedrijf te kennen waar je op kunt vertrouwen, dat geeft in plaats van stress een goed gevoel.
Fijn om te lezen dat de 365 nu weer lekker rijd.
Veel mooie km toegewenst.
Digi-Shape
02-01-2012, 14:46
Ondanks die lange file in Belgie heb ik toch enorm van die rit in 2008 genoten Onno, wat een prachtig stukje techniek! Ik hoop dat ik hem dit jaar nog even zie voordat ze weg gaat :(
http://i187.photobucket.com/albums/x11/pterps/pays060.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x11/pterps/pays175.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x11/pterps/pays176.jpg
Zo lang geleden alweer, en toch niet veel van die auto genoten sinds die tijd. :( Gelukkig komen die tijden nog. Ze komt zeker nog naar NL.
Onno
Er zijn vervelendere manieren om het jaar af te sluiten!
Goed te lezen dat de 365 weer klaar is, maar zeker als het ook allemaal meteen perfect is!
Jammer dat de 365 uiteindelijk weg gaat, maar zo te lezen kan je voor die tijd deze perfecte 365 nog eens goed uit proberen! Vergeet je camera niet.. :)
Vergeet je camera niet.. :)
Doe ik ook niet....
http://youtu.be/jHPoWAFSVBc
http://youtu.be/-W0LPNaZRzs
Onno
mavanhaasteren
05-01-2012, 23:04
Doe ik ook niet....
Onno
Onno hij klinkt erg lekker
De 330GTC kwam een paar dagen geleden weer 'thuis'. Nadat ik de auto even warm had gereden heb ik haar eens goed gewassen, en dit keer de tijd genomen om alle strepen eruit te poetsen. Dat kost een hoop tijd! Ik heb tijdens het werk wel weer eens een kritische blik geworpen en concludeer dat ze nog strak in de lak zit na die 17d km die ik nu gedaan heb. Een beetje steenslag en 3 oudere putjes, en that's it. Ik vind het wel perfect zo, ze ziet er prachtig maar een tikkie gebruikt uit.
Ik kreeg nog complimenten voor mijn mooie oude auto terwijl ik aan het poetsen was. "Een Peugeot, toch?" :)
Het was geen weer voor foto's met die mist, dus hopenlijk komt er binnenkort een betere gelegenheid.
De auto rijdt verder hemels! Het wordt een mooi seizoen.
Onno
430driver
03-03-2012, 14:38
Doe ik ook niet....
Onno
heerlijk geluid! thanx for sharing!
heerlijk geluid! thanx for sharing!
Ik zit te wachten op mijn Certificate of Insurance. Dan kan de BB weer geregistreerd worden (duurt 6 (!!!!) weken!!!). Wat een Afrikaanse bureaucratie! Ik had mijn verzekeringspapieren ook allang binnen moeten hebben. Wat een *&&#$@#$#! Engelsen...
Ik denk dat het niet waarschijnlijk is dat ik voor mei kan rijden met de auto. Echt balen. Ik wil die 500 mijl inlopen gehad hebben, dan kunnen we weer richting het rode gebied!
Onno
De auto loopt goddelijk. Veel plezier gehad de afgelopen dagen. Vandaag zijn we rond de lunch bij Forza Service, als er iemand nog zin heeft de auto te zien dan kan dat.
Onno
Waarom kan ik maar 5 foto's tegelijk toevoegen? Onhandig.
En de motor moet er ook nog even bij, natuurlijk.
Onno
mavanhaasteren
24-03-2012, 10:34
Schitterende wagen.
moet echt genieten zijn geweest met dit heerlijke weer de afgelopen week
Schitterende foto's Onno!
Deze keer in één keer door kunnen rijden naar Nederland?
Je hebt er wel een mooi moment voor uitgekozen met dit weer!
Voor wat betreft die 5 foto's, ik zal het eens navragen of dat aangepast kan worden.
dcpixels
24-03-2012, 16:15
Schitterende wagen.
moet echt genieten zijn geweest met dit heerlijke weer de afgelopen week
+1 Erg mooie foto's van een schitterende wagen.
http://www.youtube.com/watch?v=zuMZ3K7Eeew
sharknose67
02-04-2012, 20:58
http://www.youtube.com/watch?v=zuMZ3K7Eeew
11 minuten genieten, zowel van de 365 als van de 330. Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om de 365 te verkopen, maar dat heb ik al eens gezegd geloof ik.
430driver
02-04-2012, 21:11
gave film Onno! beide auto's zijn juweeltjes! Wat klinkt die 330 toch lekker (de BB ook hoor :D)
mavanhaasteren
02-04-2012, 21:13
Erg mooi filmpje van een schitterende 365.
11 minuten genieten, zowel van de 365 als van de 330. Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om de 365 te verkopen, maar dat heb ik al eens gezegd geloof ik.
Ik zou het ook niet over mijn hart kunnen verkrijgen. Maar je kunt natuurlijk niet alles houden... Het is een wrede wereld.
Ik zal haar wel missen. Als de sterren mij gunstig blijven gezind, komt er over een jaar of twee weer een 365BB, maar linksgestuurd en in perfecte staat.
Onno
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.