PDA

View Full Version : Mille Miglia 2006

micha1980
19-03-2007, 18:23
In 2003 ben ik samen met mijn moeder (waarmee ik een zeer hechte band heb)de 1e keer met de F op vakantie gegaan naar Italie. Toen zaten we hoofdzakelijk in de Bloemenriviera. Dat was ons toen zo goed bevallen dat we besloten om in 2006 weer een soortgelijke vakantie te doen. Na lang zoeken kwam ik via de ANWB site op deze (autorondreis)vakantie,de Mille Miglia genaamd terecht. de naam spreekt voor zich! Wel een vermoeiende vakantie, maar was het dubbel en dik waard!! Ruim 4000 gereden in 9 dgn tijd.Ik zal hieronder in etappes enkele foto's plaatsen.

veel kijkplezie

micha1980
19-03-2007, 18:33
We zijn 's morgens op 15 September 2006 vertrokken richting Brescia. We zijn via Duitsland en Zwitserland gereden. Onderweg natuurlijk enkele malen gestopt voor te tanken/ even de beentjes te strekken. Na een kleine 14 uur gereden te hebben waren we aangekomen bij het hotel in Brescia (hartje centrum), goed hotel,alleen de parkeergelegenheid was minder, ik kon voor € 15 de auto binnen parkeren, ik moest alleen met planken de parkeergarage binnenrijden :( maar gelukkig niks geraakt.

foto 1: ergens op een parkeerplaats in Duitsland, met aan de rechterzijde di mama
foto 2: ik geloof bij de Sint Gothar

micha1980
19-03-2007, 18:51
De volgende dag stond op de planning om te overnachten in Rimini. Onderweg nog even een tussenstop gemaakt bij mijn schoonzus die nu ruim 2 jaar in Ialie woont, het plaatsje heet Bussolengo, en ligt in de buurt van het Gardameer. Na een lekkere lunch en de nodige Espresso zijn we verder gereden naar het heiligen der heiligen; MARANELLO, uiteraard hier de nodige "gekke" pics gemaak (niet lachen)

foto 1: bussolengo
overige foto's: spreekt voor zich :

micha1980
19-03-2007, 18:57
T was gewoon genieten in Maranello. hierbij hoef ik geen tekst en uitleg te geven....

1 foto te vroeg gepost, die was bij het hotel in Rimin

micha1980
19-03-2007, 19:03
foto 1: tja de naam zegt het al op de foto
foto 2: hierdoet men (wat ik me nog kan herinneren) schadeherstel/restauratie vd de "body" van de F-je

micha1980
19-03-2007, 19:09
Na heerlijk genoten te hebben in Maranello, hebben we onze weg vervolgd naar Rimini. eenmaal aangekomen bleek dat wij (en een ander stel uit Nederland met een Subura Impreza) niet waren vermeld op de gastenlijst. Na enkele telefoontjes hadden we toch een kamer en mocht ik de F voor het hotel parkeren. zie onderstaande foto.
Na nog even door Rimini gelopen te hebben onder het genot van een ijsje, zijn we op tijd naar bed gegaan om de volgende vroeg te vertrekken richting het meer van Trasimeno

micha1980
19-03-2007, 19:18
Na een heerlijk ontbijt zijn we op tijd vertrokken richting San Marino, daarbij heerlijk genoten van het mooie weer, het uitzicht en uiteraard hier de nodige Ferrari spulletjes gekocht,waarbij een F 308 GTB schaal 1:18..

Foto's 1 t/m 3: San Marino
Foto 4: Op de parkeerplaats in San Marino, even een kleine lunch pauz

micha1980
19-03-2007, 19:40
Na een 2 uurtjes San Marino vervolgden we onze route naar Trasimeno, een heeeeeeeeeerlijke weg voor Ferrari bezitters, haarspeldbochtjes, daar heb ik 2 uur van mogen genieten (zie foto's hieronder). Onderweg ook nog een tussenstop gemaakt in een oud historisch stadje genaamd Urbino.Na 2 uurtjes hier vertoefd te hebben, kwamen we rond 6 a 7 uur aan bij het meer van Trasimeno....prachtig om te zien (alleen van dit plaatsje helaas geen foto's kunnen maken omdat het fototoestel niet deed wat ik wil;foto's maken..grrr

Foto's 1 t/m 4: "scheurweggetje" wat een adembenemend uitzich

micha1980
19-03-2007, 19:53
Na een heerlijke nachtrust en ontbijt wederom vroeg uit de veren en op weg naar Rome (hotel 5 km uit het centrum)... onderweg nog een tussenstop gemaakt in Assisi en Spoleto... alleen zou ik niet graag meer me de F richting Rome rijden, hoe meer je naar zuiden rijdt,hoe slechter de wegen werden (soms met enorme kuilen in de wegen)...rond 15.00 uur kwamen we bij het hotel aan, alleen vroeg ik me af waar ik de auto moest parkeren...na enig woordje Engels kon ik de auto parkeren aan de overkant van het hotel, in een parkeergarage met de sleutels erin (no way dus...ik denk die gast geef ik wel de huissleutels...je weet maar nooit) maar goed, ik kwam die parkeergarage niet eens in, was zo steil naar beneden....ik wee terug naar binnen, kwam de grote baas van het hotel, die raadde mij ook niet aan om de auto op straat te laten staan (was ik ook niet van plan), hij nog nog een Motel (15 km rijden), daar konden we ook overnachten en hadden we de auto in de tuin staan voor ons appartement (dit was beter). Daar eindelijk aangekomen na 1 uurtje rijden, er was geen doorkomen aan...druk...druk en nog eens druk..voelde mijn moeder zich niet zo lekker, heeft zij maar een paar uurtjes geslapen en zouden we later in de avond met de bus naar Rome gaan...NIET dus, na 1 uur in de bus gezeten te hebben,was overal file (was inmiddels 21.00uur) zijn we maar uitgestapt om wat te eten. dus helaas geen Rome. Zijn we na het eten maar met de bus terug gegaan om te gaan slapen en de volgende dag op tijd opgestaan om verder te rijden naar Bolsen

Nickqv
19-03-2007, 19:55
Mooie foto's Micha. Dit is voor mij ook nog een droom om met je eigen Ferrari naar Maranello te rijden. Even op bedevaart naar Maranello :). Misschien in de toekomst...

micha1980
19-03-2007, 20:04
We hadden een leuke,niet al te lange rit voor de boeg..volgens de navigatie...echter waren de laatste 15 km minder om te rijden, heeel slecht wegdek, ben ik niet harder gereden dan 30 km/u....konden we eens genieten van het uitzicht zullen we maar zeggen...eindelijk bij het hotel aangekomen..de auto geparkeerd op het terrein en de spulletjes uitgepakt zijn we gelijk naar het meer gelopen..prachtig om te zien (helaas geen foto's)..en uiteraard ook even het stadje bezichtigd met een hele mooie oude kerk en de nodige, gezellige restaurantjes...
hieronder een foto waarbij ik het enige "onderhoud" even moest doen; de bougies schoonmaken. dit kwam door RON95 te tanken waarbij ik geen goede verbranding had gehad...daarna lopen als een klokje :

Pterps
19-03-2007, 20:15
Wat een prachtige trip Micha! Geweldig dat je moeder ook zo van die auto kan genieten dat ze er zelfs mee op vakantie wil, dat hoor je niet vaak

micha1980
19-03-2007, 20:33
Na een gezellige avond te hebben gehad met een ander stel uit NL, zijn we s morgens op tijd vertrokken omdat we nog even een tussenstop zouden willen maken in Sienna....eenmaal aangekomen, was het zo druk dat we de auto moesten parkeren, 5 km buiten de stad..daar paste ik voor (dan maar 's avonds met de bus terug)...onder het rijden horde ik van het een op andere moment een knisperend geluid, gelijk gestopt, motorkap open...en kijken wat er aan de hand was...paniek....wat bleek,was een schroef afgebroken van de uitlaat (bij het hitteschild)....oef..dat viel dus nog wel mee...op zoek naar een F garage,maar die was niet te vinden...dan maar op zoek naar een nieuwe bout bij de Fiat garage,maar die hadden die niet...wel had ik het adres gekregen van een Maserati garage..perfect!! Daar aangekomen, gingen ze gelijk aan de slag en binnen 1 uur een nieuwe bout op maat gemaakt en nog wat "aangepast" het probleem was opgelost..dus we konden weer onze weg vervolgen...ik dacht..hehe nog 5 km te gaan voordat we bij onze overnachtplaats aankwamen (hele oude villa),genaamd Villa Belvedere, en je raadt het nooit, ons kamer was ...308...maar goed om even terug te komen op die 5 km... op een geven moment hield de weg op...ik reed op een onverharde weg, ik heb stapvoets gereden...en gek dat ik was...na 1 uur gerden te hebben eindelijk op plaats van bestemming.....en s'avonds met de bus naar Sienna gegaan,was alleen aan het regenen en dat was wel jammer :(

Foto's 1 t/m 3: Sienna
Foto 4: de "weg" naar de overnachting vanuit de auto en buiten de auto
Foto 5: de Villa vanuit de kamer en bij de entre

micha1980
19-03-2007, 20:49
Na wederom heerlijk geslapen te hebben en te hebben ontbeten. gingen we op weg naar Ronta (maybe beter bekend als Ronta Mugello)..het weer was iets minder vandaag (had de hel nacht geregent)..na enige km gereden te hebben, hoorde ik wederom een vreemd geluid...weer gestopt en ja hoor, de bout die "professioneel" gemaakt zou zijn,lag er weer naast :( niet getreurt, ik wist dat het niet al te veel kwaad kon, en ik was nog maar 50 km verwijderd van het hotel...eenmaal aangekomen, ben ik gelijk op zoek gegaan naar een passende bout, maar helaas nergens te krijgen...wat bleek, ik had een M11 nodig en men had daar alleen M10 of M12...grrrr. maar goed...we gingen die dag naar Florence met de bus, en ik dach daar is vast een zaak waar men bouten verkoopt...tja...wederom geen M11 te krijgen :( niet getreurd, het zal wel goed komen...na een paar uur heerlijk genoten te hebben van Florence; waar ik me nog zwarte,lederen "race" handschoentjes had gekocht, gingen we terug naar het hotel...en wat hoorde ik daar: er werd dit weekend geracet op Mugello...oooo dat werd ff kijken geblazen de volgende morgen...maar eerst nog even naar het thuisfront gebeld ivm de bout, ik kon als NOOD een M12 bout erindraaien en dan zou het in Nl wel verholpen worden..en de bout is tot in NL blijven zitten,daar in iedergeval geen last meer van gehad..en uiteraard meteen GOED laten maken..

Foto's 1 t/m 4: Florence
Foto 5: bij het hotel in Ront

micha1980
19-03-2007, 20:59
Gelijk 's morgens naar Mugello gereden; en daar waren ze idd aan het racen; enkele Porsches, Vipers en F-jes... Ik ben niet gaan kijken, want men vroeg € 50 euro entree en dat was het me niet waard...het weer begon steeds slechter te worden en ik wilde graag nog 1x stoppen in Maranello...regen...regen...en nog eens regen...dus lang zijn we ook niet in Maranello geweest....onder het tanken in Maranello stopte er nog een 512 BB...die was met nog een paar ander F-jes vanuit der Schweiss naar Maranello gereden om elkaar daar te treffen ( zie pics)..ik wilde graag in Brescia nog even naar het automuseum gaan, maar door het slechte weer heb ik dat helaas niet kunnen doen (het was een noodweer, de straten stonden bijna blank)...dus maar lekker uitgebreid gegeten in het hotel en op tijd naar bed, want helaas de vakantie zat erop..

Foto's: allemaal Mugell

micha1980
19-03-2007, 21:05
foto's in Maranello bij het tankstation;

512 BBi
F 5

micha1980
19-03-2007, 21:09
De volgende morgen was het zover, we gingen helaas naar huis; alleen maar regen in Italie...ik was van plan om via oostenrijk terug te rijden omdat er een dodelijk ongeluk gebeurd was in Zwitserland, en ik had geen zin om in de file te staan..Oostenrijk ging lekker..mooi weer..zon :) en volgens de navi zouden we om 7u s'avonds thuis zijn....echter vanaf Munchen..alleeeeen maar file....en regen...dat ik niet harder kon rijden dan 40 km/u op de autoweg...verder was alles goed gegaan, en we waren om 1 u 'snachts thuis..al met al, ondanks de kleine probleempjes..was dit een vakantie om nooit meer te vergeten....

Huijsje
19-03-2007, 21:20
Wat een prachtig verslag Micha! GEWELDIG dat je de moeite genomen hebt om dit alles uit te werken om het met ons te delen. Je internetverbinding doet het weer, en dat is te merken ook! Nogmaals: een geweldige trip heb je achter de rug zo te zien, met een al even zo mooi verslag. Ook geweldig dat je er zoveel foto's bij gezet hebt! Dit is voor sommigen misschien ook wel een stimulans om deze reis ook eens te gaan doen! De auto kan het in ieder geval aan, zo blijkt maar weer eens (Gelukkig heb je niet al te veel problemen gehad!).

P.S. rijdt die F50 nou met open dak door dat pokkeweer?

En nog iets: Die spiegel die op jouw Ferrari zit is wel een officiele spiegel geloof ik (aangezien ik via Google wel meer 308'en met die spiegel zie). Er zijn er echter ook genoeg met andere spiegels te vinden (met 2 spiegels i.p.v. 1). Weet iemand hier het fijne van? Zijn dat bepaalde productiejaren? En zijn er nog meer opvallende verschillen met die andere uitvoering (is het überhaupt wel een heel andere uitvoering?)

Fumacher
19-03-2007, 21:26
P R A C H T I G! Mooie plaatjes en een mooi verslag zeg

micha1980
19-03-2007, 21:27
Mijn internetverbinding werkt helaas nog niet; ik mag gebruik maken vd draadloze verbinding van mijn buurman..ik heb met een usb stickje de foto's van de vaste pc overgezet op de laptop..was wel ff wat werk...maar dat heb ik wel over voor deze site.. en idd de F50 rijdt met een open dak..

3 jaar geleden heb ik ook trip gemaakt oor Italie, dat was ongeveer ook een 4000 km, toen helemaal geen enkel probleem gehad, dit was gewone slijtage..kan gebeuren...

[QUOTE=Huijsje;1391]Wat een prachtig verslag Micha! GEWELDIG dat je de moeite genomen hebt om dit alles uit te werken om het met ons te delen. Je internetverbinding doet het weer, en dat is te merken ook! Nogmaals: een geweldige trip heb je achter de rug zo te zien, met een al even zo mooi verslag. Ook geweldig dat je er zoveel foto's bij gezet hebt! Dit is voor sommigen misschien ook wel een stimulans om deze reis ook eens te gaan doen! De auto kan het in ieder geval aan, zo blijkt maar weer eens (Gelukkig heb je niet al te veel problemen gehad!).

P.S. rijdt die F50 nou met open dak door dat pokkeweer?[/QUOTE

Huijsje
19-03-2007, 21:39
Bedank die buurman van je ook maar hartelijk namens ons! Denk dat ik namens iedereen hier spreek dat het een geweldig verslag geworden is :)!

(Mijn edit over die spiegels nog gelezen? Was vrij laat met die vraag erbij te zetten ;)

micha1980
19-03-2007, 21:45
Zover ik weet (mocht ik het fout hebben, graag verbeteren) is het origineel en schijnt het dat je vanaf de GTB/i en GTS/i 2 spiegels hebt (meestal met een F logo erin)

[QUOTE=Huijsje;1402]Bedank die buurman van je ook maar hartelijk namens ons! Denk dat ik namens iedereen hier spreek dat het een geweldig verslag geworden is :)!

(Mijn edit over die spiegels nog gelezen? Was vrij laat met die vraag erbij te zetten ;))[/QUOTE

nofear02
19-03-2007, 22:38
WAT EEN SUPERVERHAAL en een SUPERREIS MICHA! Sjonge-jonge-jonge! Dit is toch een DROOM voor ons ieder?? Geweldig. Als ik je foto's zie; ik heb gelijk zin om te gaan. Sodejanus wat leuk. Jij hebt iets beleefd, dat vergeet je je leven niet meer. En dat dat met je moeder kan is helemaaaal super. Klinkt nu niet zo gezellig, maar als zij er ooit niet meer is, dan is dit zó belangrijk. Dan kan je, zij het verdrietig, altijd nog met een glimlach naar zo'n reis terugkijken.

En ik wil je btw heel erg bedanken dat je dit online zette?! Dit is nou precies één van de dingen waarvan ik dacht dat deze site (met deze structuur en mogelijkheden) leuk zou worden. Nou, dat heb jij wel ff bewezen.

En dat is niet voor alleen nú ff, maar ik geef je op een briefje dat ik je verhaal volgende week nóg een keer lees, en ooit nóg eens en nóg eens. Prachtig man. Wat een waanzinnige trip. geweldig. en thnx

micha1980
19-03-2007, 22:44
Thnx!! ik heb het zoveel mogelijk proberen na te vertellen. en het klopt idd wat je zegt over di mama. zij vond het ook heel leuk om haar oudere zoon op "stap" te gaan. Maybe dat er binnen nu en 3 jaar weer een ritje Italie inzit. Ik zal eens kijken of ik nog foto's kan vinden van de vakantie van 3 jaar geleden....dat wordt zoeken....

Het enige wat ik ooit in mijn leven nog eens graag wil doen, is de fabriek vanbinnen bezichtigen. Dat heb ik helaas nog niet mogen meemaken (mijn ouders wel in 1997, 50 jarig bestaan van Ferrari)

[QUOTE=nofear02;1411]WAT EEN SUPERVERHAAL en een SUPERREIS MICHA! Sjonge-jonge-jonge! Dit is toch een DROOM voor ons ieder?? Geweldig. Als ik je foto's zie; ik heb gelijk zin om te gaan. Sodejanus wat leuk. Jij hebt iets beleefd, dat vergeet je je leven niet meer. En dat dat met je moeder kan is helemaaaal super. Klinkt nu niet zo gezellig, maar als zij er ooit niet meer is, dan is dit zó belangrijk. Dan kan je, zij het verdrietig, altijd nog met een glimlach naar zo'n reis terugkijken.

En ik wil je btw heel erg bedanken dat je dit online zette?! Dit is nou precies één van de dingen waarvan ik dacht dat deze site (met deze structuur en mogelijkheden) leuk zou worden. Nou, dat heb jij wel ff bewezen.

En dat is niet voor alleen nú ff, maar ik geef je op een briefje dat ik je verhaal volgende week nóg een keer lees, en ooit nóg eens en nóg eens. Prachtig man. Wat een waanzinnige trip. geweldig. en thnx![/QUOTE

nofear02
19-03-2007, 23:10
Het enige wat ik ooit in mijn leven nog eens graag wil doen, is de fabriek van binnen bezichtigen. Dat heb ik helaas nog niet mogen meemaken Gelukkig! je hebt dus ook nog wat te wensen; ik dacht dat je t na deze trip allemaal al wel gehad had... ;) :D

Roger_L
20-03-2007, 00:32
Micha, prachtig verhaal, erg leuk om te lezen, en je hebt er erg veel tijd en moeite in gestoken om er een mooi (beeld)verhaal van te maken. Hulde ! Zo hoop ik er nog veel te lezen in de komende tijd. De passie straalt ervan af :

mtange
20-03-2007, 20:32
Wat een prachtig verhaal Micha! Zeker met die foto's erbij. Moet echt een geweldige ervaring zijn om zo'n reis te maken in een Ferrari naar Italië.

Is het iemand al opgevallen dat er op de foto van de 512BBi ook nog een Ferrari 599 GTB op de achtergrond voorbij komt rijden?? Dat kan alleen in Maranello natuurlijk :) Die F50 is ook niet verkeerd

Mondialseeker
20-03-2007, 21:19
En nog iets: Die spiegel die op jouw Ferrari zit is wel een officiele spiegel geloof ik (aangezien ik via Google wel meer 308'en met die spiegel zie). Er zijn er echter ook genoeg met andere spiegels te vinden (met 2 spiegels i.p.v. 1). Weet iemand hier het fijne van? Zijn dat bepaalde productiejaren? En zijn er nog meer opvallende verschillen met die andere uitvoering (is het überhaupt wel een heel andere uitvoering?)?

Hallo,
inderdaad het levend bewijs dat een Ferrari gemaakt is om mee te rijden! Way to go Micha!!

wat betreft de spiegels. er zijn wat verschillen. Dit had voor de US markt te maken met het feit dat de wagen werd verscheept naar de Nieuwe Wereld zonder spiegels en deze werden gemonteerd bij de dealer. Ook zijn er verschillen in wetgeving dus ook daar vind je dan verschillen in spiegel(s). Ook niet te vergeten dat deze wagens ondertussen een 25 jaar op deze aardkloot rondcrossen en menig eigenaar verkiest het comfort en veilighed van twee over een enkel spiegel.
Maar oorspronkelijk 1 spiegel voor de 308 GTB(aan de chauffeurs' zijde wel te verstaan ;))
Jurge

nofear02
20-03-2007, 21:22
Is het iemand al opgevallen dat er op de foto van de 512BBi ook nog een Ferrari 599 GTB op de achtergrond voorbij komt rijden?? Dat kan alleen in Maranello natuurlijk :) Die F50 is ook niet verkeerd!
Verrek! dat was me idd nog niet eens opgevallen! Hoe bestaat het. Ik heb wel die foto van ddat interieur van de 512 eens goed zitten te bekijken. Wat een stuur joh. En wat zit daar nou linksonder onder het dashboard? Het lijkt wel een equalizer?

Ik had wel gezien dat de Subaru waar Micha het over had (4e foto van post 14) ook weet staat bij het Mugello-circuit (15e poost, 4e foto). Was dat toeval Micha, of hadden jullie even afgesproken daar samen te kijken?

Je ziet het; nederlanders kom je óveral tegen! Ondernemend volkje! ;).

@Jurgen: interessant! Nooit aan gedacht; verscheping zonder spiegels? Omdat er in Amerika andere eisen waren? Toch vreemd dat men ze dan de dealers maar lieten monteren? Ze hadden dan toch ook een partijtje USA-spiegels kunnen kopen en alvast in de fabriek kunnen monteren. Of is een spiegel een 'uit'-stekend ding, en was het voor de verscheping handiger dat er nog ff geen spiegels op zaten? Gek

micha1980
20-03-2007, 23:50
Dat was een stel uit zuid holland, hebben we een paar keer wat mee gedronken, zij reden dezelfde "route" als ons, dus dat was geen toeval.

[quote]Ik had wel gezien dat de Subaru waar Micha het over had (4e foto van post 14) ook weet staat bij het Mugello-circuit (15e poost, 4e foto). Was dat toeval Micha, of hadden jullie even afgesproken daar samen te kijken?

Je ziet het; nederlanders kom je óveral tegen! Ondernemend volkje! ;).[/quote

Mondialseeker
21-03-2007, 16:52
@Jurgen: interessant! Of is een spiegel een 'uit'-stekend ding, en was het voor de verscheping handiger dat er nog ff geen spiegels op zaten? Gek. Om deze reden.
Jurge