PDA

View Full Version : Winkels met Ferrari boeken/tijdschriften in Nederland

Lars T.
25-12-2007, 14:21
Autoland en Autonet ken ik al, maar zijn er in Nederland eigenlijk nog meer zulk soort winkels? Ik kom begin januari een paar dagen naar NL en heb wel zin lekker leesbare Ferrari-spulletjes te gaan shoppen, vandaar. Heeft iemand tips?

Alvast bedankt!

Lars T

246Dino
25-12-2007, 15:21
Autoland en Autonet ken ik al, maar zijn er in Nederland eigenlijk nog meer zulk soort winkels? Ik kom begin januari een paar dagen naar NL en heb wel zin lekker leesbare Ferrari-spulletjes te gaan shoppen, vandaar. Heeft iemand tips?

Alvast bedankt!

Lars T.

In Deventer zit ook een hele grote wat betreft autoboeken.
www.autoboek.com

.

Lars T.
25-12-2007, 15:32
In Deventer zit ook een hele grote wat betreft autoboeken.
www.autoboek.com

Ah bedankt, ziet er niet slecht uit op de website. Misschien dus ook even langswippen in januari

250lm
26-12-2007, 13:03
Ik heb die in Deventer tevergeefs gezocht maar het schijnt moeilijk te vinden te zijn. Vergeet niet dat Autonet niet meer in Rotterdam zit, maar in Wernhout en de openingstijden zijn beperkt.

Niel

246Dino
26-12-2007, 13:14
Ik heb die in Deventer tevergeefs gezocht maar het schijnt moeilijk te vinden te zijn.

Niels

Hoezo moeilijk te vinden ?????
Kijk eens op hun website naar adres en route en dan moet het niet moeilijk meer zijn.
Zitten niet in het centrum van Deventer maar op een industrieterrein vlak langs de A1

250lm
26-12-2007, 13:18
Hoezo moeilijk te vinden ?????
Kijk eens op hun website naar adres en route en dan moet het niet moeilijk meer zijn.
Zitten niet in het centrum van Deventer maar op een industrieterrein vlak langs de A1.

Ben die straat 4x doorgereden en kon ze niet vinden. Was er trouwens ook eens op een zondag dus open waren ze toch niet dus heb het maar opgegeven

Lars T.
26-12-2007, 14:13
Ben die straat 4x doorgereden en kon ze niet vinden. Was er trouwens ook eens op een zondag dus open waren ze toch niet dus heb het maar opgegeven.

Ik zal eens kijken of het mijn navigatiesysteem dan wel lukt ze te vinden :-

Lars T.
26-12-2007, 14:15
Ik heb die in Deventer tevergeefs gezocht maar het schijnt moeilijk te vinden te zijn. Vergeet niet dat Autonet niet meer in Rotterdam zit, maar in Wernhout en de openingstijden zijn beperkt.

Niels

Ja, in Wernhout was ik een maand of twee geleden voor de eerste keer. Leuke zaak! Het is wel erg jammer dat ze bijna nooit op zaterdag open zijn, anders was ik er al veel vaker naartoe gereden. Wat Ferrari boeken/tijdschriften betreft, is hun keuze immers veel groter dan Autoland...

Ciao,

Lars T

Dino2400
19-04-2008, 13:15
In Doetinchem zit er ook nog eentje, Traffic. Heeft naast modellen ook een boekenafdeling.

Dino2400
07-06-2009, 17:05
Wil je een gezellig dagje uit? Een leuk stadje ontdekken? En daarnaast óók je modellen en/of boekencollectie uitbreiden?

In Naarden-Vesting is een nieuwe winkel geopend die in beide behoeftes voorziet... En HOE!!

De winkel ademt sfeer uit , er staat een eigenaar die weet waar hij het over heeft en er is genoeg moois te vinden! De betere modellen , goede collectie boeken (waaronder veel zgn. "out of Print"...)

Hoewel de officiële opening plaatsvindt op Zaterdag 27 Juni a.s. kun je er nu al terecht. De winkel is overigens ook op Zondag geopend waardoor het mooi te combineren valt met een bezoek aan deze mooie vestingstad!

Openingstijden
Woe. t/m zat. van 12.00 - 17.00 uur
Zondag van 13.00 - 17.00 uur

Contact
Le Petit Salon de l’Auto
Marktstraat 27
1411 CZ Naarden-Vesting

Telefoon (035) 531 62 38 of
(06) 53 44 65 13
info@lepetitsalondelauto.com

Of op internet: www.lepetitsalondelauto.com

Hugo
07-06-2009, 17:14
Ben er gisteren geweest en is een heel leuk winkeltje, mooi ingericht en veel out of print boeken te koop. Ook een hele serie van uitgever Palawan. Verder een ruim aanbod aan modellen.

Zeker de moeite waard!!

Hugo

Dino2400
27-06-2009, 21:09
Vandaag was de officiële opening van deze boeken/ modellenwinkel in Naarden-Vesting. En wát voor een opening!! Een kleine 30 zeer bijzondere automobielen waren present. Het merk Ferrari was vertegenwoordigd door o.a. een 166 Inter , een 250 SWB en een 612. Dat de eigenaar goede banden heeft met de (historische) autosport bleek niet alleen uit de auto's die acte de presence gaven. Er waren grote namen uit het Nederlandse autosport verleden aanwezig... Gespot zijn oa:

Mike en (vader) Toine Hezemans
Ben Pon
Gijs van Lennep
Hans Hugenholtz
Jan Lammers
Hans Koster

En vast nog een aantal die ik nu vergeet. Hierbij een aantal foto's van het evenement. Het was prachtig om dit alles bij elkaar te zien... Zeker de moeite waard!!

.

mavanhaasteren
27-06-2009, 22:02
maarten waren deze wagens er alleen vanwege de opening ??

Dino2400
27-06-2009, 22:11
maarten waren deze wagens er alleen vanwege de opening ??

Ja, alleen vanwege de opening. Wanneer je een lijstje zou gaan maken valt je mond wagenwijd open...

Een paar voorbeelden:

De genoemde 3 Ferrari's
Mercedes 300SL (Gullwing)
Corvette (GT-racer) van Hezemans en een oude Stingray (?) (Tachyon motorsport)
Enkele Bugatti's
Enkele (Blower) Bentley's
Renault Alpine A110
Ford Mustang (Zowel "oud" als "Nieuw") De nieuwe is de auto uit het Dutch GT kampioenschap en werd door Jan Lammers bestuurd. Die er vrolijk Burn-outs mee maakte... ;)
Een aantal zeer exclusieve Alfa's oa een 6C en een T33 (da's dus niet zo'n jaren 80 33je...)
Een spyker ( bestuurd door Victor Muller)
Een aantal klassieke dafjes (oa de F3)
Natuurlijk de nodige Porsches

En nog vele vele andere...

Zoals gezegd, best de moeite waard... ;) :)

.

Dino2400
27-02-2010, 23:30
De oplettende lezers van autovisie hebben reeds kunnen lezen dat deze automobilia-shop wederom een groot evenement gaat organiseren op 24 Juli.

Gezien de bovenstaande foto's , en de opkomst die er toen aan bijzondere auto's was , beloofd dit weer een waar spektakel te worden in Naarden-Vesting.

Ik heb gehoord dat dit jaar het thema "Grand Prix" wordt en dat er enkele zéér fraaie bolides acte de precense zullen geven... Oa oude grand-prix Ferrari's en Maserati's...

Liefhebbers van (klassieke) autosport raad ik aan deze dag zeker te bezoeken. Mij is het destijds goed bevallen.

Hou autovisie dus goed in de gaten of kijk op hun website: http://lepetitsalondelauto.com/ voor verdere ontwikkelingen.

.