View Full Version : 612 mooi of niet??
nofear02
03-12-2007, 12:35
Nou wil ik het ook wel eens weten ook eigenlijk; is dit model nou wel of niet mooi
360spider
03-12-2007, 12:52
Ik vind de 612 niet de mooiste van allemaal, vooral niet op fotos...
Maar als je hem dan in het echt ziet en er naast staat is het toch wel een machtig apparaat, dus daarom ook gestemd op nja, gaat wel...
Hij is ook heel erg kleurgevoelig vind ik, rood staat bijvoorbeeld bij deze wagen weer niet, blauw is veel mooier..
Vind de 612 erg chique, een luxe reis-auto voor lange afstanden met veel vermogen. Hij is wel groot in vergelijking met andere Ferrari's. Vind metallic-lak erg mooi staan, vooral champagne-kleur of donkerblauw en m'n favoriete kleur: bordeaux rood
Fokkerjockey
03-12-2007, 13:52
Ik zou bijna zeggen: "It's a Ferrari, dús mooi", maar sommige modellen hebben wat tijd nodig om te wennen. Zelfde geld voor de 599. Bij introductie waren de meningen wat extreem en nu is deze wagen meer dan geaccepteerd.
Op zich is met de 612 niks mis, maar vanaf de zijkant bezien lijkt de wielbasis ietsje te groot en oogt ie daardoor wat massief. Wat 360spider zegt klopt helemaal; kleurgevoelig!
Ik mis in de poll de gewone "mooi". Het gat tussen gaat wel en prachtig is een tikje te groot
mavanhaasteren
03-12-2007, 14:30
Ik vind hem nou niet echt 1 van de mooiste hij mist de uitsraling van kracht.
maar daar in tegen als je hem bekijt als een luxe 4 persoons vind ik het wel weer een mooie, en de kleur doet ook veel bij deze auto
Erikderaaf
03-12-2007, 14:32
Ik heb Keihard mooi ingevuld! Echter onder 1 voorwaarde. Ik wil geen rode! Mooi zilver of blauw metallic, zwart of iets in die trand. Een donkere kleur dus
Of een sessenta :) top!
De auto is heel anders bedacht dan een 'gewone' F! Echt chique enzo! Elegantie!.
Als we echt gaan vergelijken vind ik de voorloper, de 456GT Toch wel mooier...
Speciaal voor Rolee :)
.
à¬k ga voor het gaat wel. het is een echte gezins auto ;) erg handig als je met 4 mensen weg moet en toch met een ferrari wil rijden
Ik mis in de poll de gewone "mooi". Het gat tussen gaat wel en prachtig is een tikje te groot.
Ben ik het mee eens
ik vind het zeker geen lelijke auto. Maar ook niet de meest mooie.
waar de 456 gewoon een tijdloze schoonheid is. Mis je dat bij een 612. Ik vind een 612 in lichtblauw wel wat hebben maar in het zwart is hij ook super
.
355-berlinetta
03-12-2007, 19:17
Ja toch is het wel een beest van een auto het is natuurlijk een beetje de limo van ferrari maar qwa ontwerp heeft de auto wel een mooi lijnenspel
Dus ja hij hij wel mooi ( alleen niet in rood ) haha maar dat is persoonlijk natuurlijk
Ciao Corne
Ik vindt de 612 Helemaal Niet mooi.
Okay, de foto's die nu in de draad staan zijn wel mooi maar als je een foto van opzij neemt dan lijkt het wel een corvette van 1956 en springen de tranen in je ogen van ellende.
Rob
beemer_007
03-12-2007, 20:14
In het zwart vind ik hem wel heel knap ! Maar het is inderdaad niet de mooiste F ooit gebouwd
Vivado Ferrari
03-12-2007, 21:14
Staat op mijn verlanglijstje! Ik zeg; Prachtige Ferrari
Ik vind het net als Rob helemaal niks, die 612. Alleen de koplampen al.. Het klopt allemaal niet. Achterkant loopt helemaal bol, en er straalt helemaal geen pit vanaf! Voor mij is dit een mislukte creatie, en dat zeg ik niet snel over een Ferrari. Je hoort ook weleens mensen roepen dat de F40 nou niet moeders mooiste is, terwijl ik dat qua design één van de beter F's vind. Nouja, ik zal er wel geen verstand van hebben :D Kijk wel gewoon de andere kant op als er een 612 langs komt rijden ;)
.
nofear02
03-12-2007, 22:33
Wow wat een reacties allemaal al! In maar 1 dag. Ik moet er ook nog aan geloven dan zeker?? :). Nou ik vind hem grosso modo genomen niet zo mooi. inderdaad, ik zie nu foto's hier en die zijn prachtig; bordeauxrood en die zwarte! oei!, maar die waar ik vanmorgen achter reed; die rare lange ingedeukte zijkant, een achterwerk die totaal a-sexy is, ik word er totaal niet opgewonden van. Als je erachteraan rijdt; er is zelfs geen barst aan. Maar goed, ik hou dan ook van sportmodellen en dit is een limo voor 4 personen. Desondanks, ik vind de hele vorm niet mooi. te lang, te plomp, te saai, te raar. Voor ferrari-begrippen dan wel hé, het blijft wel een ferrari. Hmmm, moeilijk-moeilijk, wat nou te kiezen in die pol, het is inderdaad wel kleurafhankelijk. De meeste 612 hebben echter geloof ik een lichte kleur, licht grijs, lichtblauw, lichtchampagne, allemaal niet mooi, dus: het spijt me mannen, ik doe dan toch maar: niet mooi. Met pijn in het hart, dat wel. :)
cvdzijden
03-12-2007, 22:59
Vind een 612 werkelijk prachtig. Misschien vind ik de voorkant net iets te lang. Je zal er maar mee gestraft worden :)
.
Ik vind em ook niet de allermooiste... Maar ja onze eisen op Ferrari gebied liggen natuurlijk heel hoog omdat wij van Ferrari altijd de perfectie verwachten. Maar ondanks dat is het gewoon een hele mooie Ferrari
Greetz
Reiben
.
Vraag het me nog eens over 25 jaar
ferrari-fan
04-12-2007, 22:24
vind ik wel tof !
als je een gezin hebt
ook de 456GT
maar de 612 vind ik zeer mooi
.
612 is zeker niet verkeerd.
Eerst vond ik dit model er echt niet uitzien. Totdat ik een Rosso uitvoering tegenkwam in Dld. bij een F-dealer..... Zag er geweldig uit... juiste kleur.... Scuderia shields.... helemaal top....
Kan best de setting in de showroom zijn geweest met een paar mooi uitgelichte halogeen spotjes maar op dat moment vond ik het een geweldige lijn...
Dus voor mij in rood ..OK... andere kleuren ... stuk minder spannend....
Sound (met sportuitlaat) is trouwens ook niet verkeerd
nofear02
05-12-2007, 01:11
En dat brengt onn op de volgende tussenstand:
nee, niet mooi!----3---12.50%
na, niet zo--------4---16.67%
nja t gaat wel-----7---29.17%
prachtig!---------10---41.67%
ben echt enorm verbaasd! 10 vinden hem prachtig! 17 zijn positief en slechts 7 negatief.
Tóch een overwinning voor de 612 dus, tot zover.
Nog meer mensen een mening? Vul maar aan
Ik moet bekennen dat ik hem voor een Ferrari niet mooi vind. Hij is te groot en oogt door de ronde lijnen te 'plomp'. Ook zijn de wielen zijn naar verhouding veel te klein.
De 456 M is naar mijn mening een veel fraaiere 4-zitter.
Ik heb in Eindhoven wel een keer een lichtblauwe gespot met rood interieur, die zag er wel op zich wel fraai uit
Nog meer mensen een mening? Vul maar aan.
Hij genereert bij mij absoluut hebberigheid maar een topper qua stiling, neen. De ene F fan kiest voor model breed en laag en anderen vallen meer voor een GT en aan dit laatste voldoet de 612 (naar mijn minder bescheiden smaak natuurlijk) zeer wel. Ik neem hem graag mee naar de Toscane of zo voor een weekje.........maar liever veel langer
Ik heb toevallig 612 posts op dit moment... Dus dat past hier wel in de draad denk ik
Zeg nu zelf, als deze wagen voor je neus staat wil je em toch gewoon hebben
430 Scuderia
09-12-2007, 21:52
Zoals je het nu in plaatjes omzet is het in mijn ogen vanaf het zijaanzicht enerzijds de moeite waard , maar anderzijds geen echte Ferrari. Om over de voor- en achterkant nog maar te zwijgen. Ondanks dat de 612 naar alle waarschijnlijkheid beter rijdt dan een 575 ( geen ervaring ) zou ik liever in laatstgenoemde plaatsnemen. Ik vind hem opvallend lelijk en hij heeft in mijn ogen absoluut geen uitstraling.
In wat voor segment valt zo'n 612 eigenlijk?! Continental GT ?? Mercedes CL?
430driver
10-01-2008, 18:06
Het zou niet mijn eerste keuze zijn, want dat is de Scuderia, maar ik vind m wel mooi! Zeker in het wild, want dan valt pas op hoe fors ie is (breed en lang).
Ik zag m een jaar of wat geleden bij mij in de straat staan en tja....dan is het wel een imposante verschijning.
Oja én het is de enige F waar ik eventueel mijn mannetje ook in mee zou kunnen nemen dus in dat geval komt ie dus wél op mijn wannahave-lis
mavanhaasteren
10-01-2008, 23:28
hier heb ik de 612 in de standaart kleuren van ferrari
eerste
mavanhaasteren
10-01-2008, 23:30
2e deel van 5 stuk
mavanhaasteren
10-01-2008, 23:32
3e deel van 5 stuk
mavanhaasteren
10-01-2008, 23:33
4e deel van 5 stuk
mavanhaasteren
10-01-2008, 23:35
5e deel van 5 stuk
mavanhaasteren
10-01-2008, 23:36
en de laatst
filiberke
11-01-2008, 07:44
Prachtig Marcel, ik wist niet dat er zoveel kleuren keuze was voor een 612
.
mavanhaasteren
11-01-2008, 07:52
dit zijn de standaart kleuren die je voor alle F's kan nemen, maar je kan ook nog een kleur sample toesteuren en dan wordt hij in die kleur gemaakt voor jou
.
De 612 is heel erg mooi. Gisteren nog eentje op de foto weten te zetten.
Hij is prachtig als auto om mee te "reizen" maar hij mag absoluut niet rood zijn want dan is hij echt lelijk :D
Vivado Ferrari
20-04-2008, 13:19
Persoonlijk vind het "Rosso" niet eens zo slecht staan op de Scaglietti. Smaken verschillen, gelukkig;)
moriaan1
20-04-2008, 13:45
Zoals bij elk nieuw model duurt het bij mij een paar weken tot ik een oordeel heb. Ik moet er eerst even een paar keer naar kijken en aan wennen.
De 612 is zeker geen favoriet, geef mij maar een "oudje".
Racing-Baker
20-04-2008, 14:03
Zoals bij elk nieuw model duurt het bij mij een paar weken tot ik een oordeel heb. Ik moet er eerst even een paar keer naar kijken en aan wennen.
De 612 is zeker geen favoriet, geef mij maar een "oudje".
ik heb ook altijd wat tijd nodig om een nieuw model op mijn netvlies te laten inbranden.
de 612 valt zeer goed mee, niet de allermooiste Ferrari, maar ontwerp maar eens (zelf) een technische voltreffer met een V12, 4zitplaatsen, koffer en een mooie lijn... !!!!
p.s; ik ben ook meer voor de "oudjes" :)
Ondanks dat velen hem niet mooi vinden, vind ik hem prachtig ;)!
hij zeker prachtig zeker in het zwart
dcpixels
20-04-2008, 23:35
De 612 Scaglietti is zeker niet de mooiste Ferrari. Toen ik 'm voor het eerst mocht bewonderen vond ik 'm erg fors/lang. Het is wel een sierlijke Ferrari met een zeer mooie vormgeving. Vooral een donkere kleur staat zeer goed bij dit model. Toen in 1992 de 456GT werd geintroduceerd vond ik dat een grotere 'happening' dan bij de 612. In mijn optiek is de 456GT qua vormgeving mooier.
Johannus
26-04-2008, 19:07
Ik hou eigenlijk meer van kleinere ferrari's. als ze minder lang zijn, ogen ze wat sneller vind ik.
De 612 is meer een 'limosine'-ferrari. Als ik moest kiezen tussen de 456 en de 612 zou ik ook voor de 456 gaan.
Maarja, het blijft toch wel een ferrari he...
Peter@612
09-09-2008, 23:48
Nou vooruit... dan maar een mening van een eigenaar:... en let wel; het blijft een mening maar ik vind haar echt BEELDschoon... nee ze ziet er niet perse bruut uit maar oh zo elegant; ik ben nimmer een foto tegen gekomen waar ze er nou mooi uitziet maar in 't echt... op de snelweg is het zo'n imposante (grote) verschijning! ... ze staat bij mij naast een 360 Spider en op de een of andere manier ondanks het feit dat ik de 360 er veel sneller uit vind zien kloppen de lijnen van een 612 op een manier dat ze samenkomen tot een gigantisch imposant en elegante verschijning... een ieder die ze ziet zegt over het algemeen dat een 612 in de achteruitkijkspiegel beangstigender is dan een 360... dan die kont; mooi rond; modern... maar toch is het het geheel welke de 'wow' factor verzorgd... oh well; just my opinion... in de 360 voel ik me (jong), snel en wild maar in de 612 de koning te rijk tesamen met een ongekende lichtvoetigheid, wendbaarheid en acceleratievermogen... is voor de 360 geen beginnen aan als ik de 612 open gooi... sorry; ben verliefd op m'n 612... en ik moet zeggen dat ik dat niet verwacht had; vooral aangezien ik de 360 kocht na de 612... toch is mijn hart bij de 612 blijven hangen...
Johannus
10-09-2008, 00:01
ik kan me helemaal vinden in de zin waarin je zegt dat de 612 op foto's bijna nooit mooi is, maar in het echt laatst een tijdje bij een gestaan en ik moet zeggen, dan heeft hij wel iets. Is toch nog vaak bij Ferrari's zo dat ze in het echt veel mooier zijn dan op foto...
Het rijden van een V12 moet trouwens toch ook een appart gevoel geven, ten opzichte van een V8, of niet dan?
Peter@612
10-09-2008, 00:14
Eerlijk antwoord? lichtelijk teleurstellend als je er initieel instapt... te soepel... totdat je haar leert vertrouwen en haar echt opengooit... en je dan realiseert dat het weinige uitlaatgeluid en souplesse allemaal duiden op het fenomeen dat die enorme nekkramp, duw in je rug en snelheidssensatie niet te wijtten zijn aan uitlaatgeluid, of andere factoren maar dat het puur en alleen voortkomt uit een enorme hoeveelheid puur geweld dat deze V12 produceert en op een sublieme manier op de weg brengt... dat je realiseert dat je niet zomaar het gevoel hebt dat je in een bruut apparaat rijdt maar dat je feitelijk echt in een compleet gestoord wild beest rijdt... die als jij wilt snoeihard de bocht omgaat, dwars gaat als jij dat durft en de frustratie is van elke porsche rijder die ik heb mogen tegenkomen... totdat je na een dag hard werken vermoeid naar huis rijdt en besluit de stealth-mode in the schakelen:... da's dus de 6e versnelling... en in alle rust, stilte en comfort naar huis toert... da's heel beknopt mijn 612... ;-)
ik kan me helemaal vinden in de zin waarin je zegt dat de 612 op foto's bijna nooit mooi is, maar in het echt laatst een tijdje bij een gestaan en ik moet zeggen, dan heeft hij wel iets. Is toch nog vaak bij Ferrari's zo dat ze in het echt veel mooier zijn dan op foto...
Het rijden van een V12 moet trouwens toch ook een appart gevoel geven, ten opzichte van een V8, of niet dan?
Nuvolari
10-09-2008, 00:31
Mooi om die passie te lezen van een eigenaar en het plezier en de emotie die hij beleeft met de auto. Het zal mijn uiterlijke beeld van een 612 niet veranderen, maar wel heel leuk om te lezen dat ook deze Ferrari zo veel los kan maken bij een eigenaar.
Edwin
nofear02
10-09-2008, 15:45
Nou vooruit... dan maar een mening van een eigenaar:... en let wel; het blijft een mening maar ik vind haar echt BEELDschoon... ...
aangezien ik de 360 kocht na de 612... toch is mijn hart bij de 612 blijven hangen...
Peter: fantastisch!! De mening van een 612-eigenaar, en wat voor een mening; gewoon botweg pure liefde. In meerdere facetten, looks, en rijgedrag in de wild-mode en toer-mode, want dat schijnt ie dus te hebben. wat is er nog mooier? Heel goed dat je het hier neerzet, het is voor ons prachtig zulke posts te lezen. De mening en zijn ervaringen van een eigenaar; ik vind dat fantastisch om te lezen. Ferrari's; ze zijn (vaak) mooi om te zien, en je zou ze zo in je woonkamer zetten, maar in feite gaat het natuurlijk om het rijden, en jij zet een getuigenis neer die zeer lovend is. Net als Nuvolari verandert het mijn mening nog niet zó over het uiterlijk, maar dat neemt niet weg dat ik jouw post super vind. Jij komt op voor je wagen! :). Fantastisch.
En dan neem ik nog niet eens mee dat je schrijft dat het de frustratie is van elke p****e rijder....:D:D, heel mijn dag is goed :D:D (ja, sorry, anti-p*** fan :D).
Dus.... de 612 is met recht een ''king of the road??". Zo voelt dat?
Wim Racing
16-09-2008, 11:57
Nou vooruit... dan maar een mening van een eigenaar:... en let wel; het blijft een mening maar ik vind haar echt BEELDschoon... nee ze ziet er niet perse bruut uit maar oh zo elegant; ik ben nimmer een foto tegen gekomen waar ze er nou mooi uitziet maar in 't echt... op de snelweg is het zo'n imposante (grote) verschijning! ... ze staat bij mij naast een 360 Spider en op de een of andere manier ondanks het feit dat ik de 360 er veel sneller uit vind zien kloppen de lijnen van een 612 op een manier dat ze samenkomen tot een gigantisch imposant en elegante verschijning... een ieder die ze ziet zegt over het algemeen dat een 612 in de achteruitkijkspiegel beangstigender is dan een 360... dan die kont; mooi rond; modern... maar toch is het het geheel welke de 'wow' factor verzorgd... oh well; just my opinion... in de 360 voel ik me (jong), snel en wild maar in de 612 de koning te rijk tesamen met een ongekende lichtvoetigheid, wendbaarheid en acceleratievermogen... is voor de 360 geen beginnen aan als ik de 612 open gooi... sorry; ben verliefd op m'n 612... en ik moet zeggen dat ik dat niet verwacht had; vooral aangezien ik de 360 kocht na de 612... toch is mijn hart bij de 612 blijven hangen...
Dit ga ik proberen te verhelpen ;)
Wim Racing
16-09-2008, 12:23
Heb mn best gedaan:
AnthonyR
16-09-2008, 16:10
Wauw,! daar zeg je u tegen :D
Wim Racing
16-09-2008, 16:27
Nogal!
Vooral de 2e foto komt erg klassiek/stijlvol over.
Johannus
16-09-2008, 16:36
En wat denken we hier dan van?
Niet mis zou ik zo zeggen...
Wim Racing
16-09-2008, 17:05
I agree!
Peter@612
16-09-2008, 20:29
damn! die derde is inderdaad wel errug strak... het is cvdzijden ook nog gelukt op de meeting wat foto's te nemen welke zeer zeker groots bij mij aan de muur zullen komen... ik kom op mijn statement terug ;-) thanks! Peter
Peter@612
16-09-2008, 20:30
Die heb ik inderdaad ook vol verbazing naar staan kijken...
En wat denken we hier dan van? http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=49687&postcount=54
Niet mis zou ik zo zeggen...
mavanhaasteren
16-09-2008, 21:05
Peter ik heb je 612 op me werk als achtergrond gezet want hij ziet er zeer mooi uit zo op de foto voor de koepel :D
.
Peter@612
16-09-2008, 22:17
haha! ge-wel-dig!... als ik die foto zo zie zou je bijna denken dat een marketeer daar een speciale locatie-studie voor gemaakt heeft... echt heel erg mooi bij elkaar...
Peter ik heb je 612 op me werk als achtergrond gezet want hij ziet er zeer mooi uit zo op de foto voor de koepel :D
.
nofear02
16-09-2008, 22:51
fantastisch mooie foto's! wat een ding! king of the road! :) Mooi peter!
Peter@612
19-09-2008, 00:15
Of dit hier mag is de vraag maar dat merk ik vanzelf wel... maar goed... wie o wie ziet het verschil....
De foto's zijn 'even snel' geschoten maar wat ik feitelijk heb gedaan is een subtiele variant van de 612 Scaglietti GP 'nagemaakt'... (maar dan in een mooie kleurstelling *kuch!* ;) ) het is heel donker grijs geworden en geeft meer het effect van schaduwwerking... persoonlijk vind ik dat de auto er een stuk exclusiever (als dat al kan) uit ziet... toen ik haar ging ophalen zag ik het in eerste instantie niet eens... zo subtiel is het... maar ben benieuwd wat jullie ervan vinden... mag dit trouwens of is dit heiligschennis... ? ;)
Snel maar weer een meeting om het resultaat in het echt te laten zien... het effect is iets ranker dan op de 612 GP... ik vind het er echt heel erg elegant uit zien... ben benieuwd!... zal binnenkort eens proberen betere foto's te maken...
Groeten,
Peter
Hier nog een aantal foto's van de 612 tijdens de droomrit
http://i191.photobucket.com/albums/z161/ff07/dr08/0225.jpg
http://i191.photobucket.com/albums/z161/ff07/dr08/0239.jpg
http://i191.photobucket.com/albums/z161/ff07/dr08/0246.jpg
http://i191.photobucket.com/albums/z161/ff07/dr08/612.jpg
http://i191.photobucket.com/albums/z161/ff07/dr08/6121-1.jpg
http://i191.photobucket.com/albums/z161/ff07/dr08/6122-1.jpg
http://i191.photobucket.com/albums/z161/ff07/dr08/6123-1.jpg
http://i191.photobucket.com/albums/z161/ff07/dr08/6124-1.jpg
http://i191.photobucket.com/albums/z161/ff07/dr08/6125-1.jpg
http://i191.photobucket.com/albums/z161/ff07/dr08/6126-1.jpg
http://i191.photobucket.com/albums/z161/ff07/dr08/6127-1.jpg
Peter@612
19-09-2008, 18:30
heeel cool! thanks! :)
De foto's zijn 'even snel' geschoten maar wat ik feitelijk heb gedaan is een subtiele variant van de 612 Scaglietti GP 'nagemaakt'...
Het is op de foto's inderdaad vrij moeilijk te zien, maar het idee is leuk! Is het een soort van sticker of echt gespoten?
Peter@612
19-09-2008, 19:50
Is een sticker... leek me een iets veiliger idee... het is in the flesh ook nauwelijks te zien maar geeft wel extra diepte aan dat enorme vlak...
Is een sticker... leek me een iets veiliger idee... het is in the flesh ook nauwelijks te zien maar geeft wel extra diepte aan dat enorme vlak...
Verstandige keuze inderdaad! Als je het niks vind, of de volgende eigenaar het maar een belachelijk idee vind, kan het er altijd nog vanaf!
Als het eenmaal gespoten is wordt dat toch wat lastiger..
cvdzijden
21-09-2008, 00:44
Waaaanzig mooi Peter! Zie je niet vaak op een 612, maar staat echt super! Goeie kleur uitgekozen ook :)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.