View Full Version : Wat heb je over je Ferrari in de garage?
nofear02
13-11-2007, 11:37
Hoe zet je je wagen altijd weg in de garage? heb je zo'n mooie originele hoes van Ferrari? of een andere hoes, of plastic, of helemaal niks?
Ikzelf heb gewoon zo'n groot stuk van dat hele lichte plastic van bij de gamma vandaan. De aardigheid is dat als ik na een rit de wagen in de garage heb staan, ik een hele tijd moet wachten totdat dat plastic erop kan, want de warme lucht die dan van het blok afkomt, maakt van dat plastic een zeppelin :D.
Zie
Mondial T 1989
13-11-2007, 12:12
Bij de winter op komst zorg ik dat hij het lekker warm heeft
adamhoekstra
13-11-2007, 20:29
bij mijn ferrari testarossa heb ik er een rode hoes over heen , die de
auto goed afsluit.
een de wielen staan op vier heuga tegels
Kees den Hertog
13-11-2007, 20:45
Mijn 328 staat <bloot> in de garage. Ik wil hem kunnen zien, dus heb ik zijn pyama, die bij de auto zat, aan mijn garagebedrijf geschonken. Ik gebruik de auto ook het hele jaar door, te veel werk om hem steeds in te pakken. Heugaveldtegels, dat is lang geleden, wel goede kwaliteit overigens, nog op de kleur gelet, rood, geel zwart? Het zijn toch dat soort details die er, voor mij in ieder geval, toe doen. Gamma plastic doet het natuurlijk ook goed, het ventileert echter niet, dus je kunt het alleen gebruike als de auto droog is, anders kun je binnenkort mogelijk een paddo kwekerij beginnen. Schijnt ook lucratief te kunnen zijn, Ferraripaddo's, kwaliteit 328, niet slecht..
Hey robert,
Heb je nooit last van condensvorming aan de binnenzijde van de hoes?
Het beste is een ademende hoes in een goed geventileerde ruimte, heb zelf verwarming en een afzuigsysteem in de garage, maar ga vehuizen.
Zal daar weer maatregelen moeten treffen.
Pieker mezelf al suf hoe mijn mini museum moet worden vormgegeven, wil graag een nostalgische garage sfeer a la Goodwood of zo, in de engelse bladen zie je vaak van die hobbisten met Fantastische garages.
Misschien iemand nog leuke ideeen
nofear02
14-11-2007, 11:53
Hey robert,
Heb je nooit last van condensvorming aan de binnenzijde van de hoes?
Het beste is een ademende hoes in een goed geventileerde ruimte, Nee, geen last van, want ten eerste rij ik niet of nauwelijks in de regen, en als ie wel echt nat is, dan zeem ik hem eerst voorzichtig droog. Als ie dan in de garage gaat (die is licht voorverwarmd): ik heb gemerkt dat er zóveel warmte van het blok nog afkomt het eerste half uur/ uur, dat ie zichzelf droog maakt. Het plastic doe ik er het eerste uur ook nog niet op. En dan zelfs na een uur zie je dat ie nog een cocon maakt van dat plastic (sigaar/zeppelin), dus maakt ie zichzelf helemaaaaaal droog. k Heb echt nog nooit 1 druppel condens gezien, t bevalt me prima. Ik vind zo'n hoes prachtig mooi, heb er in t begin vaak over gedacht, maar t is me te veel gedoe, en je moet er ook wel voorzichtig mee zijn; zit er vuil op de lak, dan moet je oppassen, en je moet voorzichtig zijn dat er niks binnenin blijft kleven, je moet oppassen dat het niet op de grond komt, en... ik wil hem ook kunnen zien, net als Kees. En dóór dat doorzichtige plastic heen, kan dat prima. En dat plastic er overheen doen is echt maar 10 seconden werk. Als ik het er vanaf haal, dan leg ik het netjes op de bank, niet op de grond, dus gaat prima. Maar zo'n hoes; t blijft een prachtgezicht
bij ons gaat er ook een doek overheen. er zit dan wel een beetje condens op de doek, maar echt problemen zou dat niet geven. het wordt ook niet echt nat maar je ziet een donkerdere lijn door het doek lopen. het komt vooral bij de motor vandaan
Bij mij gaat er ook een hoes overheen, van binnen zit er molton op en van buiten is hij van water afstotend materiaal.
De hoes gaat er alleen op als het in de winter erg slecht weer is met pekel.
Normaal gesproken is de hoes er nooit op.
En de saab ( die het geld moet verdienen ) staat meestal buiten. :)
.
mijn 348 staat in een hoes ( niet een echte orginele hoes)in de garage.
met regen of rotweer wordt er niet gereden dus last van droogzemen heb ik niet. Bij mij gaat er wel een hoes overheen want ik heb gemerkt dat er veel stof in de garage rond dwarreld die dan op mijn auto terrecht komt zodat het lijkt als of hij onder de stof zit
nofear02
14-11-2007, 23:37
... Bij mij gaat er wel een hoes overheen want ik heb gemerkt dat er veel stof in de garage rond dwarreld die dan op mijn auto terrecht komt zodat het lijkt als of hij onder de stof zit.kijk, en zo heeft ieder zijn eigen insteek/belangen. goeie info. bij mij wordt echter de garage elke 2 weken gestofzuigd, ondanks dat ie toch al vrij stofdicht is. Dus ik heb dat probleem niet zo. En ik zie dat het bij rob ook geen afgesloten garage is, dus ja, dan zou ik zeeeeker zo'n hoes eroverheen doen
Nog een tip:zet er een vochtvreter in,bij onze geisoleerde en verwarmde garage staat er dan toch na een tijdje(ca1 maand) een laagje water in.Vocht in je interieur is slopend op deze manier kan je het simpel onder controle houden
Ik zal het er met mijn vader over hebben, een vochtvreter is een goed idee. de auto wordt er ook gestart en de dampen zijn ook vochtig dus er komt vaak vocht in de garage.
de hoes die wij erbij hebben is wel een orginele maar ik denk zelf dat het vocht niet erg slecht is. de ramen zitten dicht en het dak kan niet open dus er kan geen vocht naar binnen toe komen
Wat misschien ook een tip is als je garage een beetje vochtig is,
dan haalden we bij de paarden manage een paar balen stro en legden die dan rond om de auto zodat het vocht in de balen stro ging zitten en niet aan de auto want dat was dan echt balen.
.
ik heb ook zo een zijltje in het rood zal eens een fototje zoeken
.
tip is als je garage een beetje vochtig is,
dan haalden we bij de paarden manage een paar balen stro en legden die dan rond om de auto zodat het vocht in de balen stro ging zitten ....
Hahaha, paardje houdt van stro he?! wel goede tip overigens!
Kennis van me had een testarossa met creme interieur. Nadeel: de stoelen werden vuil en bijna zwart, hij kreeg het er niet uit. Z'n vrouw rijdt paard, die heeft in een dolle bui de zadelpoets van het paard gepakt en daarmee de stoelen gedaan....en wat denk je?!...Als nieuw!!! fantastisch!
paardemiddeltjes ze bestaan echt....:)
groet Robin
.
Robin,
:D:D Ja je moet bij een ferrari paard dan wel even oppassen, want het stro is dan al vlug op:D
Maar van dat stro is echt waar, vooral echte oldtimer restaurateurs doen dat door alle onderdelen in het stro te stoppen.
En inplaats van zadelpoets kan je ook leervet halen bij de schoenmaker is ook goed.
Rob
Franc308
19-11-2007, 23:06
Heb ik vanavond toch weer wat geleerd want dat wist ik nog niet
Heb ik vanavond toch weer wat geleerd want dat wist ik nog niet.
Hoi Franc, het zijn soms van die kleine simpele dingen die toch goed helpen
Franc308
19-11-2007, 23:12
de ramen zitten dicht en het dak kan niet open dus er kan geen vocht naar binnen toe komen.
Dat is een statement die echt niet klopt. Er zal wel degelijk vocht ontstaan als je de auto hermetisch afsluit. Vocht ontstaat door een verschil van lucht temperatuur en luchtdruk binnen en buiten de auto. Om vocht te voorkomen is het dus belangrijk om minimaal 1 raam iets open te laten. Op die manier kan er verse drogere lucht in de auto komen
Dat is een statement die echt niet klopt. Er zal wel degelijk vocht ontstaan als je de auto hermetisch afsluit. Vocht ontstaat door een verschil van lucht temperatuur en luchtdruk binnen en buiten de auto. Om vocht te voorkomen is het dus belangrijk om minimaal 1 raam iets open te laten. Op die manier kan er verse drogere lucht in de auto komen.
Dat klopt helemaal, ik heb eens een garagebox gehad die hadden ze helemaal hermetisch dicht geisoleerd, wel ik kan je vertellen dat het binnen vochtiger was dan buiten in de regen
Kingpin328
19-11-2007, 23:28
Dat klopt helemaal, ik heb eens een garagebox gehad die hadden ze helemaal hermetisch dicht geisoleerd, wel ik kan je vertellen dat het binnen vochtiger was dan buiten in de regen.
Niet helemaal, Rob. Er treden geen luchtdruk-, maar dampspannings- c.q. relatieve vochtigheidsverschillen op. Warme lucht bevat doorgaans meer vocht dan koude lucht, als warme lucht dus afkoelt (tegen koud glas of onder een koud garagedak) dan kan daar condensatie optreden als de lucht een maximale vochtverzadiging bereikt. Dat kan zelfs onder een dak van een carport, als het een beetje klam is en geen bewolking de warmte-uitstraling van het dak naar de hemel belemmert.
Trouwens, ik zet mijn wagen al 5 jaar in eenzelfde garagebox (nou ja - niet potdicht geïsoleerd), alle ramen dicht en nooit problemen van ondervonden
Bram,
nadat ik de isolatie had verwijderd en de ontluchtings gaten weer had open gemaakt, toen ging het gelijk een stuk beter. ( minder vocht )
.
Franc308
19-11-2007, 23:35
Ventilatie is het key woord hier. Een raam openzetten zal vocht in de auto zeker verminderen
nofear02
19-11-2007, 23:38
Vandaar normaal gesproken ook altijd een rooster, of zo'n steen met gaatjes erin in een garagemuur. Anders wordt het zo klam als een gek
Vandaar normaal gesproken ook altijd een rooster, of zo'n steen met gaatjes erin in een garagemuur. Anders wordt het zo klam als een gek.
Ja dat is normaal ook zo, maar bij mijn box had voorheen een muziek groep in gezeten en die hadden alles dicht gemaakt waarschijnlijk voor de herrie of voor het roken van L.s.d. :
355-berlinetta
24-11-2007, 22:48
mijn F355 onder zijn hoesje
mavanhaasteren
24-11-2007, 23:10
zier er toch altijd mooi uit een Ferrari onder een hoes
.
zo net voor het voetbal dacht ik ineens, hel euk een draadje beginnen over de stalling van onze troeteldieren.
Even nakijken, wat blijkt zoiets was er al dus hierbij dan ook mijn bijdrage.
op de verschillende plaatjes zie je naast natuurlijk de ferrari in de hoek nog een golf cabrio, van mijn vrouw maar met een lek dakje en een beschadigd spatbord links voor: projectje voor van de winter.
Op plaatje 3 staat o.a. een audi 80 2.0 16V competition. Deze wordt geofferd aan de auto op plaatje 4, een audi 80 van 1974 met nog bijna 2 jaar APK.....Dit wordt onze circuitauto. 750 kg met 180 pk! Dit project staat gepland voor dit najaar. Op plaatje 5 het huidige transportmiddel van mijn vrouw.
Helaas is de garage te klein voor al onze auto's............. maar we klagen niet hoor, ruimte zat!
Sjees wat een heerlijke ruimte!
nofear02
18-06-2008, 12:11
Prachtig Steven! erg leuk! altijd leuk om bij iemand thuis te mogen kijken op deze manier. Mooie ruimte hoor.
Die ene afvalcontainer..... ehhhh.... kunnen we die niet als reeds ''vol'' beschouwen? :D. Of moet er persé toch nóg meer in ? :D :D ;) :o .
mijn F355 onder zijn hoesj
Ik heb ook zo'n hoes, zat bij de auto toen ik hem kocht, alleen heb hem nog niet gebruikt. Beetje bang voor krassen. Of valt dat wel mee ?
Heb na het vertrek van de enigszins 'lekkende' Porsche een nieuwe vloer in de garage gelegd met 'vloerverwarming' erg prettig en droge lucht. Ook goed voor gereedschap.
PeterG
Johannus
18-06-2008, 12:45
Mooie grote garage :D Altijd leuk om dit soort foto's te zien :D
vloerverwarming, ja dat heb ik er ook in. Zeker met een auto uit de regen ideaal! zo weer droog en nooit last van vocht. Echt een aanrader voor iedereen hoor.
En wat betreft die vuilcontainer. da's eigelijk geen vuilcontainer maar een blauwe bak voor papierafval. Da's dus gewoon mijn manier om de extra CO2 uitstoot te compenseren.
Ik heb helemaal niets over mijn auto's heen. (soms een laken over leren bekleding van cabrio's) De voornaamste reden dat ik mijn F400 heb, is omdat ik hem zo vreselijk mooi vind. Aangezien ik de buitenkant van de auto vooral zie in mijn garage -waar ik dan ook graag ben- wil ik de auto dan ook absoluut niet verstoppen.
Op deze manier is sleutelen in de garage extra leuk! Ik kan meteen lekker genieten van de aanblik van mijn 400! Vaak zet ik de brug expres op ongeveer 1,2 meter hoog. Dan komt de kont en de uitlaat lekker uit!
Nadeel is wel dat auto's stoffig worden. En aangezien ik geen was-en-poets-fanaat ben rij ik er wel eens wat doffig bij... Ach: Ik geloof dat het voor je auto ook helemaal niet goed is om er iets over heen te doen. Ventilatie is key geloof ik, en zelfs de sjiekste pyama ventileert minder dan geen pyama! :)
Reinier
nofear02
30-10-2008, 12:40
Hij hep een eigen brug! jeeeeej. gaaf zeg! mooi hoor. en makkelijk ook zeg. je wagen staat verder idd hoog en droog. dat lijkt me idd een mooi gezicht! leuke foto reinier! thnx
Dino2400
30-10-2008, 13:14
En wat er onder de brug geparkeerd staat is ook érg leuk!! Ben ik pas ook nog mee meegereden op Spa... Echt een 2 persoons go-kart... Op een nat Spa was het leuk sturen met zoiets. Bijna elke bocht driftend door, lachen!!
Knooifrans
30-10-2008, 20:15
Tja.... mijne slaapt ook binnen met zijn orginele pyama aan natuurlijk en aangesloten op de CTEK druppellader.
De hoes heb ik een aantal jaren geleden kado gekregen van mijn vrouw Esther ik was en ben er nog steeds erg blij mee......met beide dus........ :D
groeten Andre
Dino2400
30-10-2008, 20:59
Tja.... mijne slaapt ook binnen met zijn orginele pyama aan natuurlijk en aangesloten op de CTEK druppellader.
De hoes heb ik een aantal jaren geleden kado gekregen van mijn vrouw Esther ik was en ben er nog steeds erg blij mee......met beide dus........ :D
groeten Andre
Uh, de hoes en de Ferrari??? Of de hoes en druppellader??? ;) :D :D :D
Onze Dino slaapt ook onder een hoes. Liever niet omdat ik graag naar de auto kijk maar de garage is dermate krap dat het verstandiger is om iets meer bescherming te hebben.
mavanhaasteren
30-10-2008, 21:02
Ik heb helemaal niets over mijn auto's heen. (soms een laken over leren bekleding van cabrio's) De voornaamste reden dat ik mijn F400 heb, is omdat ik hem zo vreselijk mooi vind. Aangezien ik de buitenkant van de auto vooral zie in mijn garage -waar ik dan ook graag ben- wil ik de auto dan ook absoluut niet verstoppen.
Op deze manier is sleutelen in de garage extra leuk! Ik kan meteen lekker genieten van de aanblik van mijn 400! Vaak zet ik de brug expres op ongeveer 1,2 meter hoog. Dan komt de kont en de uitlaat lekker uit!
...
Reinier
reinier erg leuk zo je garage, kan het zijn dat je wel eens op Zandvoort bent met vrij rijden ??
Dit is toch wel een garage om héél jaloers op te worden ! Voldoende ruimte en hele fraaie inhoud (op die cowboy-hoed dan na ;) )
430driver
30-10-2008, 21:44
indaad allemaal errug leuk speelgoed!
reinier erg leuk zo je garage, kan het zijn dat je wel eens op Zandvoort bent met vrij rijden ??
Tot zomer 2004 was ik daar veel te vinden, en was ik vaak op vrij rijden dagen om te testen foor de formule ford. Sinds ik een hypotheek heb, doe ik niet meer aan racen en heb ik ook niet meer op zandvoort gereden. :(
R
mavanhaasteren
30-10-2008, 23:06
Tot zomer 2004 was ik daar veel te vinden, en was ik vaak op vrij rijden dagen om te testen foor de formule ford. Sinds ik een hypotheek heb, doe ik niet meer aan racen en heb ik ook niet meer op zandvoort gereden. :(
R
oke ik kom er nu wel soms en dan zie ik namelijk een gele Elise met een kenteken met XX erin vandaar
Franc308
30-10-2008, 23:15
Die van mij slapen eigenlijk altijd onder een pyjama. Hier heb ik ze even wakker gemaakt voor een fotootje.
Franc..
en, wat staat er onder de doekjes in de achtergrond?
Reinier
ik zie dat jij zo'n mobiele brug hebt Franc. Is dat wat? ik overweeg dat ook aan te schaffen.
waar komt die van jouw vandaan?
nofear02
31-10-2008, 00:40
Die van mij slapen eigenlijk altijd onder een pyjama. Hier heb ik ze even wakker gemaakt voor een fotootje.
Mooooooi Franc! En wat een mooie vloer heb je ook nog! pooehh! je van de grond eten man.
Franc308
31-10-2008, 00:46
ik zie dat jij zo'n mobiele brug hebt Franc. Is dat wat? ik overweeg dat ook aan te schaffen.
waar komt die van jouw vandaan?
Ik ben er helemaal tevreden over. Heb 'm gekocht in Harderwijk (www.garage-apparatuur.com). Je kunt kiezen uit 220V en 380V. Ik heb het laatste gekozen, mede ook op advies van het bedrijf. Het verplaatsen gaat goed. Brug is goed stabiel.
Ik had er wel voor gekozen om 'm zelf niet op te bouwen, maar dat door hun te laten doen. Ging allemaal heel prima en ben zeer tevreden.
Franc308
31-10-2008, 00:48
Franc..
en, wat staat er onder de doekjes in de achtergrond?
Reinier
Twee Alfa's. Links staat een Giulia Spider uit 1963 en daarnaast een jongere Spider van een kennis van me.
Franc308
31-10-2008, 00:49
Mooooooi Franc! En wat een mooie vloer heb je ook nog! pooehh! je van de grond eten man.
Ja he ! Daar ben ik ook heel trots op!
Caroline klaagt wel eens dat er in de loods meer gepoetst en gezogen wordt dan bij ons in huis! ;)
Franc308
31-10-2008, 00:51
Ik ben er helemaal tevreden over. Heb 'm gekocht in Harderwijk (www.garage-apparatuur.com). Je kunt kiezen uit 220V en 380V. Ik heb het laatste gekozen, mede ook op advies van het bedrijf. Het verplaatsen gaat goed. Brug is goed stabiel.
Ik had er wel voor gekozen om 'm zelf niet op te bouwen, maar dat door hun te laten doen. Ging allemaal heel prima en ben zeer tevreden.
Ik ben er trouwens 99,99% zeker van dat die lui ook in Houten staan komend weekend. Ik herinner me dat ze er vorig jaar ook waren.
nofear02
31-10-2008, 01:10
Ja he ! Daar ben ik ook heel trots op!
Caroline klaagt wel eens dat er in de loods meer gepoetst en gezogen wordt dan bij ons in huis! ;)daar mag je idd trots op zijn, want het staat geweldig. als jij met je wagens net zo omgaat als met je garage, dan kocht ik blindelings een wagen van je (ja dus). serieus; het is gewoon enorm verzorgd en stel nou dat je ooit een wagen zou verkopen en er komt iemand aan om te kijken en die ziet dan zo'n garage en vloer, dan denk je toch meteen; zo, dat ziet er goed uit zeg, die eigenaar is netjes en verzorgd etc, die wagen zal wel goed zijn.
ik weet het; het is geen garantie, en iemand met een rommelgarage kan ook zeeeeer goed voor zijn wagen zorgen, en soms kan het niet anders vanwege allerhande zooi die een mens heeft of kinderen, maar daarom toch des te opmerkelijker hoe het er bij jou uitziet Franc. Echt fantastisch.
Ik ben bang dat ik het Caroline helaas ook niet kan uitleggen zondag...:) ;) :D.
nofear02
31-10-2008, 01:11
Ik ben er trouwens 99,99% zeker van dat die lui ook in Houten staan komend weekend. Ik herinner me dat ze er vorig jaar ook waren.deze? (slechte foto).
Franc308
31-10-2008, 01:15
deze? (slechte foto).
Hahaha! We hebben er meteen een foto van!
Ja, inderdaad. Dat zijn ze.
Franc308
31-10-2008, 01:17
daar mag je idd trots op zijn, want het staat geweldig. als jij met je wagens net zo omgaat als met je garage, dan kocht ik blindelings een wagen van je (ja dus). serieus; het is gewoon enorm verzorgd en stel nou dat je ooit een wagen zou verkopen en er komt iemand aan om te kijken en die ziet dan zo'n garage en vloer, dan denk je toch meteen; zo, dat ziet er goed uit zeg, die eigenaar is netjes en verzorgd etc, die wagen zal wel goed zijn.
ik weet het; het is geen garantie, en iemand met een rommelgarage kan ook zeeeeer goed voor zijn wagen zorgen, en soms kan het niet anders vanwege allerhande zooi die een mens heeft of kinderen, maar daarom toch des te opmerkelijker hoe het er bij jou uitziet Franc. Echt fantastisch.
Ik ben bang dat ik het Caroline helaas ook niet kan uitleggen zondag...:) ;) :D.
Dank u, dank u. Ik verzorg de auto's inderdaad minstens zo goed als de loods zelf.
Overigens... de Giulia Spider staat te koop.... Zie ook www.autoscout24.nl
Dus, als je wat van me wilt kopen, dan kan dat! ;)
Inderdaad een schitterende vloer Franc!
Bij mij zijn ze wel een hele dag aan het vlinderen geweest, maar zo strak als die van jij is de mijne zeker niet..
Mooie brug heb je ook. Die bruggen zoals jij hebt zijn zeker veel waar voor hun geld. De kunnen erg hoog liften. Als je er soms een landrover onder wil zetten moet je niet net als ik een Koni hebben, want die komt gewoon net iets van 10 a 20 centimeter minder hoog. Heb je hem zelf blauw gemaakt? Ik meen dat ze standaard zwart zijn (en er geen Ferrari op staat)
Overigens erg leuk om te vernemen dat ik niet de enige debiel ben die regelmatig met een bezem (en soms zelfs met een stofzuiger of een mop) door de garage gaat.... :) Mijn vrouw zou willen dat ik in huis ook zo fanatiek was om de boel netjes te houden..
Reinier
Dino2400
31-10-2008, 09:36
Wow!
Franc, die garage van jou kan zo in het boek "dreamgarages" ;) :) Ziet er echt super uit en een mooie "vulling"!
Complimenten!
Franc308
31-10-2008, 09:42
Inderdaad een schitterende vloer Franc!
Bij mij zijn ze wel een hele dag aan het vlinderen geweest, maar zo strak als die van jij is de mijne zeker niet..
Mooie brug heb je ook. Die bruggen zoals jij hebt zijn zeker veel waar voor hun geld. De kunnen erg hoog liften. Als je er soms een landrover onder wil zetten moet je niet net als ik een Koni hebben, want die komt gewoon net iets van 10 a 20 centimeter minder hoog. Heb je hem zelf blauw gemaakt? Ik meen dat ze standaard zwart zijn (en er geen Ferrari op staat)
Overigens erg leuk om te vernemen dat ik niet de enige debiel ben die regelmatig met een bezem (en soms zelfs met een stofzuiger of een mop) door de garage gaat.... :) Mijn vrouw zou willen dat ik in huis ook zo fanatiek was om de boel netjes te houden..
Reinier
Mijn vloer is ook gevlinderd en daarna voorzien van een vloeistofdichte coating. Wekt fantastisch, want olie, water en ander vocht trekt niet in de vloer. Je veegt het er zo af.
Ja, ben echt tevreden over deze brug. Je kunt kiezen uit 3 kleuren; zwart, beige en de blauwe kleur die ik dus koos. De stickers is een cadeautje van het bedrijf waar ik de brug kocht. Ze vragen wat je favoriete merken zijn en geven dan enkele stickers van dat logo. Staat toch mooi, niet? :)
En inderdaad, de loods heeft z'n eigen stofzuiger... ;)
ga ik er toch eens ff naar kijken zondag.
Ik ben benieuwd wat de hoogte is van de kolommen. Ik heb in mijn garage indertijd een systeemplanfond gezet. Wel erg mooi maar ook relatief laag.
Ik kan nog wel een stukkie omhoog maar de ruimte blijft relatief laag ( 2,5 maximaal denk ik)
Franc308
31-10-2008, 14:41
ga ik er toch eens ff naar kijken zondag.
Ik ben benieuwd wat de hoogte is van de kolommen. Ik heb in mijn garage indertijd een systeemplanfond gezet. Wel erg mooi maar ook relatief laag.
Ik kan nog wel een stukkie omhoog maar de ruimte blijft relatief laag ( 2,5 maximaal denk ik)
Aanstaande zondag dus een ideale gelegenheid om dat eens goed te bekijken en op alle mogelijke vragen antwoord te krijgen. Succes !
nofear02
31-10-2008, 17:24
Dus, als je wat van me wilt kopen, dan kan dat! ;)verkeerde merk Franc. sorry ;). :)
Vivado Ferrari
31-10-2008, 17:50
Werkelijk schitterend! mijn 2 favoriete merken! Bella Maccinas!:)
sharknose67
23-12-2008, 02:10
Een hoop Ferrari bezitters benutten de wintertijd om de trots aan een (grondige) beurt te onderwerpen of om 'm gewoon in de garage/stalling te laten overwinteren. Wat ik me nou afvraag is of er ook bezitters zijn die "gewoon" het hele jaar door in hun F rijden. En wat dit voor aanslag is op koetswerk e.d.
Een hoop Ferrari bezitters benutten de wintertijd om de trots aan een (grondige) beurt te onderwerpen of om 'm gewoon in de garage/stalling te laten overwinteren. Wat ik me nou afvraag is of er ook bezitters zijn die "gewoon" het hele jaar door in hun F rijden. En wat dit voor aanslag is op koetswerk e.d.
Ik rijd het hele jaar door, afgelopen zaterdag nog, zolang er geen sneeuw, zout of andere troep ligt is er niets aan de hand, op een of andere manier rijdt hij in de winter ook iets fijner, zal met de koude lucht toevoer te maken hebben denk ik.
Stilstaan is vaak velen malen slechter dan gewoon blijven rijden.
Kees den Hertog
23-12-2008, 19:30
Ik rijd ook het hele jaar door, mits er niet is gestrooid. De pakkingen blijven beter, de olie blijft beter, benzine kan niet gaan <gummen>, banden blijven beter rond, minimaal 50 km/maand, je doet hem (en jezelf), er echt een plezier mee! En om bij de draad te blijven, bij mij gaat er niets overheen, ik wil hem kunnen zien!
sharknose67
23-12-2008, 21:22
Milko en Kees,
Leuk om te lezen dat er ook bezitters zijn die er dus gewoon het jaar rond mee toeren. En ja stilstand is achteruitgang hè? Ben het wel met jullie eens dat die pekel de pest is voor je auto, Ferrari of niet. Is het niet beter trouwens om wanneer je toch je auto laat overwinteren om 'm op assteunen oid te zetten? Voorkomt mijns inziens de platte kantjes maar wellicht veroorzaak je daar weer andere problemen mee?
Ik rijd het hele jaar, in de winter alleen als er geen pekel ligt en wel wat minder. Afgelopen zaterdag nog gereden, daarna goed afspuiten en terug de garage in. Onder het vriespunt krijg ik de motor niet meer warm gereden, dus dan rustig aan, maar alles onder het motto 'beter rijden dan stilstaan'; ik houd het trouwens ook niet langer dan 4 weken uit zonder die vitaminen...
Grazy F355
23-12-2008, 22:59
ik rij met beide F's het hele jaar, mits geen sneeuw en pekeltroep. Afgelopen zaterdag de raspaardjes weer uitgelaten, oh, wat waren ze blij .... en ik nog blijer :-)
Zet de auto's altijd wel weer gewassen en droog in de verwarmde garage aan het stopcontact (in m'n F's ingebouwde druppellader). Klaar voor de volgende rit!
vrgr
Ben
voor mij eigenlijk het zelfde als hieral beschreven, bij pekel niet naar buiten, maar anders geen probleem daarna wel goed afspoelen en goed droog maken.
momenteel met de kou maak ik de oliekoeler inlaat dicht met een paar doeken anders komt de olie nooit op temperatuur.
voor de volgende dagen ziet het er goed uit want het blijft droog maar fris, dus met kerst een goeie reden om even 100 km te rijden om de olie even op te warmen. :D
en ja " beter rijden dan stil staan " helemaal mee eens.
Rob,
Kees den Hertog
24-12-2008, 19:46
Zet je de auto voor langere tijd weg, dan is het inderdaad aan te bevelen om er 4 assteunen onder te zetten. De vering moet dus wel belast blijven, zodat de banden vrij boven de vloer laten hangen. Iets meer lucht in de banden, dan kan hij er voor de komende maanden tegen en is de eerste rit daarna weer een feestje, zonder platte kantjes op de banden.
In de winter kan het zinnig zijn om de oliekoeler inlaat af te sluiten. een grote spons is perfect, die sluit voldoende af, waait er niet uit en als je een zwarte hebt zie je het ook nog niet eens. Wel de goede kant afsluiten, links, anders werkt het niet...
Crazy 355: naar zo'n druppellader ben ik wel benieuwd, heb je een merk o.i.d. want je schrijft dat hij is ingebouwd, dat klinkt ideaal, want eer ik mijn accu <bloot> heb liggen ben ik een kwartier verder, hoe ziet het er bij jou uit? Ik koppel de accu af, (schuifstekker op de 328), maar als je kunt druppelladen klinkt dat toch beter.
Kees,
een druppel lader kan je bij iedere automaterialen zaak kopen.
een goede is C-tek, dat zijn de zelfde als die ze bij Ferrari verkopen alleen zonder geel doosje en paardje er op dus ook nog prijs gunstiger.
voor een idee kijk eens op rustbuster.nl en click druppelladers aan dan kun je zelf kiezen welke aan jouw eisen voldoet.
Rob,
Wij rijden ook het hele jaar ben ik t niet dan gaat mn vader wel op pad, net wat minder stroom problemen als ie wat vaker draait.
In de loods hebben we een rode hoes over de auto besteld via het net voor een tientje of 7 zonder paard dat wel.
Richard
sharknose67
30-12-2008, 00:56
Wij rijden ook het hele jaar ben ik t niet dan gaat mn vader wel op pad, net wat minder stroom problemen als ie wat vaker draait.
In de loods hebben we een rode hoes over de auto besteld via het net voor een tientje of 7 zonder paard dat wel.
Richard
Goh die vader van jou is een gelukkig mens. Maar als mijn vader het nog mee mag maken dat ik een Ferrari ga bezitten dan gaat 'ie zeker enige keren mee. Tot die tussentijd zal ik hem minimaal 1 keer verrassen met een ritje in een huur Ferrari. De goede man is ook autogek en kan door omstandigheden geen auto meer rijden. Wat heeft 'ie genoten dit jaar toen ik hem meenam naar de FRD, alleen de temperatuur viel 'm wat tegen :D
Eigenlijk is het andersom, want als mijn vader niet zo gek was als ik dan hadden we geen Ferrari.
We hebben m in onderhoud in Ablasserdam bij Guus omdat we t zelf niet kunnen helaas, maar het bezit is natuurlijk al meega.
Lees net dit draadje en zie dat velen toch hoezen gebruiken. Wat me niet geheel duidelijk wordt is wat voor soort hoezen nu eigenlijk aan te bevelen zijn.
Iemand ideeën hoe/waar ik aan een bij voorkeur rode (met F-logo?!) hoes kan komen voor een 328? En suggesties m.b.t. materiaal/type hoes c.q. merk/leverancier? Alvast dank!
nofear02
13-07-2009, 01:01
Lees net dit draadje en zie dat velen toch hoezen gebruiken. Wat me niet geheel duidelijk wordt is wat voor soort hoezen nu eigenlijk aan te bevelen zijn.
Iemand ideeën hoe/waar ik aan een bij voorkeur rode (met F-logo?!) hoes kan komen voor een 328? En suggesties m.b.t. materiaal/type hoes c.q. merk/leverancier? Alvast dank!
http://www.firstclassadditions.nl/
een ''echte'' van ferrari zelf, met het logo erop is 5x zo duur :)
nofear02
13-07-2009, 01:06
http://www.firstclassadditions.nl/
een ''echte'' van ferrari zelf, met het logo erop is 5x zo duur :)
nog een paar:
http://www.carcovers.com/ferrari.html (speciale maten voor bepaalde ferrari's)
http://www.autoanything.com/car-covers/10A50166.aspx
http://www.customcarcovers.com/
http://www.carcoverkingdom.com/
http://www.swissol.nl/index.html?lang=nl&target=d22.html
gewoon googelen op carcover, of autohoezen.
.
Dank Robert!
Googelen op car cover / autohoes had ik zelf ook bedacht én gedaan, alleen zijn er zoveel opties dat ik me afvraag of iemand ergens specifiek goede ervaringen mee heeft.
nog een paar:
....
gewoon googelen op carcover, of autohoezen.
.
Iemand ooit gehoord van AirFlow (www.airflow-uk.com)? Die hebben een custom fit hoes voor de 328 mét F-logo voor ₤ 225. Opinies?
nofear02
16-07-2009, 18:49
Iemand ooit gehoord van AirFlow (www.airflow-uk.com)? Die hebben een custom fit hoes voor de 328 mét F-logo voor ₤ 225. Opinies?Nog nooit van gehoord Irvin. Ik weet eigenlijk niet eens zo 1,2,3 wie er allemaal een autohoes hebben/gebruiken. Onno en Jolanda wel geloof ik?
2 jaar geleden was ik op de Interclassics in Maastricht en daar stond het bedrijf www.autohoezen.be met allerlei spullen. Zag er wel mooi uit. De maat L die past op een 328 was 189 euro. De binnenkant is van dat hele zachte spul (zie dat opzij gelegde grijze stukje).
wat ik echter nooit begrijp is; stel je komt thuis van een lange rit, misschien zelfs een keer met regen onderweg, dan ga je zo'n schone hoes over zo'n vuile auto doen?? dan gaat toch dat vuil in die hoes zitten. wat heeft het dan voor nut. ja, je hoort eerst je auto weer te wassen natuurlijk voordat je hem wegzet, maar wat als je daar nou ff geen tijd meer voor of zin in hebt?
zie:
.
Tja goeie vraag. Maar hoe doe jij dat met je plastic dan, toch niet over een natte auto? Schoonmaken zal er wel bijhoren vrees ik, evt. de volgende dag of zo.
Maar op zich lijkt zo'n hoes me wel praktisch tegen de ruime hoeveelheden stof, die je hier midden in de stad toch wel overal op ziet neerdalen.
nofear02
17-07-2009, 01:43
Tja goeie vraag. Maar hoe doe jij dat met je plastic dan, toch niet over een natte auto? Schoonmaken zal er wel bijhoren vrees ik, evt. de volgende dag of zo.
Maar op zich lijkt zo'n hoes me wel praktisch tegen de ruime hoeveelheden stof, die je hier midden in de stad toch wel overal op ziet neerdalen.Nou ja, ik droog hem wel altijd af ja. met zo'n speciale doek. dat werkt supergoed, dat neemt een vocht op: ongelofelijk. maar met slecht weer dan doe ik wel eerst met een spons en veel water voorzichtig het ergste vuil eraf. daarna een uur in de garage laten staan; de warme motor droogt hem dan vanzelf helemaal op. en dan pas dat plastic eroverheen. kan ook niet eerder want dan gaat dat hele lichte plastic als een hete luchtballon om hoog. en krijg je een hele sigaar :D, als het uberhaupt al bljift liggen. is altijd wel een koddig gezicht.
ja tegen stof; als je een stoffige garage hebt, dan is t misschien wel handig ja. zeker als je geen zin hebt het dak telkens terug te doen. dan komt er wel stof in ja.
wat ik echter nooit begrijp is; stel je komt thuis van een lange rit, misschien zelfs een keer met regen onderweg, dan ga je zo'n schone hoes over zo'n vuile auto doen?? dan gaat toch dat vuil in die hoes zitten. wat heeft het dan voor nut. ja, je hoort eerst je auto weer te wassen natuurlijk voordat je hem wegzet, maar wat als je daar nou ff geen tijd meer voor of zin in hebt?
Doe dat alsjeblieft nooit! Een hoes monteren op een vuile auto..
Laat er dan liever wat stof opvallen, op bovenstaande manier ben je alleen maar kleine krasjes aan het maken!! Het vuil (zand enz.) komt dan tussen de hoes en de autolak en dat veroorzaakt problemen..
Dat stof waait er vanzelf wel weer af bij de eerstvolgende rit, die krassen ga je altijd blijven zien. (tenzij je hem natuurlijk regelmatig (laat) detailen)
Een goede hoes heb ik geen ervaring mee. Maar volgens mij is het belangrijk dat een goede hoes een zachte binnenhoes heeft en ademend is.
Mee eens: vuil = geen hoes, eerst ff afnemen (helaas).
Over vuil → schoon gesproken: valt vast iets over te vinden in eoa draadje, maar wat gebruiken jullie voor schoonmaken?
- type doeken? sponsen/zemen?
- schoonmaakmiddel/zeep?
- evt. was/polish-producten?
Je ziet 't, heb geen flauw idee, rij m'n 'gewone' auto max. 3-4x per jaar door de wasstraat. Ga niet poezelen met de 328, maar zo'n regime lijkt me toch een tikje te laks
Doe dat alsjeblieft nooit! Een hoes monteren op een vuile auto..
Laat er dan liever wat stof opvallen, op bovenstaande manier ben je alleen maar kleine krasjes aan het maken!! Het vuil (zand enz.) komt dan tussen de hoes en de autolak en dat veroorzaakt problemen..
Aha, gefundenes Fressen: http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=712
Over vuil → schoon gesproken: valt vast iets over te vinden in eoa draadje, maar wat gebruiken jullie voor schoonmaken?
.....Helaas is de garage te klein voor al onze auto's............. !
Beetje aan het opruimen geslagen, er komt er immers straks nog eentje bij :)
De brug is ondertussen helemaal klaar, met gele rijplaten. Ik ga hem echter deze maand nog verplaatsen, (inkl het gat in het plafond;)). Ik wil hem zetten op de plaats waar nu zo'n beetje de 328 staat. De helft van de gehele ruimte zou ik willen reserveren voor het nieuwe project. Kan ik er goed omheen werken.
Op advies van een mede f-chatter gaan de stellingen aan beide zijden van de ruimte helemaal weg uit de werkplaats om zo nog meer ruimte te creeren.
Wordt een mooie werkplek!
nofear02
19-07-2009, 13:06
De brug is ondertussen helemaal klaar, met gele rijplaten. Ik ga hem echter deze maand nog verplaatsen, Prachtige brug geworden Steven! die sticker van bridgestone doet het ook goed erop. Mooi!
Rijden is natuurlijk de beste oplossing, maar een druppellader lijkt mij een fantastisch plan... ware het niet dat mijn 328 in een garagebox zonder stroomvoorziening (bij mijn weten althans) staat.
Iemand enig idee of er ook een snoerloze variant bestaat, een soort forse capaciteit die je kunt opladen, dan snoerloos aansluiten op je F? (en na verloop van tijd ongetwijfeld weer bijladen). Heb een beetje gezocht, maar nog niets gevonden dat er op lijkt.
Zet de auto's altijd wel weer gewassen en droog in de verwarmde garage aan het stopcontact (in m'n F's ingebouwde druppellader).
de accu van de 328 is met een stekkerverbinding verbonden aan de auto. Trek deze gewoon los (is echt heel simpel) nadat je de auto weg heb gezet en de accu kan echt maanden zonder beweging.
over druppelladers: reeds over een aantal gevallen gelezen waarbij deze laders aanleiding waren voor brand......
Ik gebruik er dus geen. ( en rijden is zowieso leuker..)
OK, dat is pas helder advies, dank voor de klare taal. Stekker zit ergens onder het reservewiel, toch?
Voor alles wat het risico op brand verhoogt ben ik allergisch. M'n reguliere auto is een paar weken terug uitgefikt: motorbrandje bij de dealer nota bene. Hij staat er nóg ...
Tot slot: 100% eens met het rijden, dat slaat werkelijk alles! :)
de accu van de 328 is met een stekkerverbinding verbonden aan de auto. Trek deze gewoon los (is echt heel simpel) nadat je de auto weg heb gezet en de accu kan echt maanden zonder beweging.
over druppelladers: reeds over een aantal gevallen gelezen waarbij deze laders aanleiding waren voor brand......
Ik gebruik er dus geen. ( en rijden is zowieso leuker..)
OK, dat is pas helder advies, dank voor de klare taal. Stekker zit ergens onder het reservewiel, toch?
nee da's nu juist het mooie, je hoeft niets weg te halen om erbij te kunnen. De stekker zit helemaal voorin links.
op de eerst foto even globaal de lokatie van de stekker gezien vanaf de rechterkant van de auto (stekker zelf niet zichtbaar)
Op de tweede foto de rode stekker (losgetrokken) gezien vanaf de linkerkant van de auto recht naar beneden.
Pak maar eens een zaklampje en kijk eens goed in de neus links, voor de bak van het reservewiel. een rode "stekker" gewoon recht omhoog trekken en je auto is volledig stroomloos.
nee da's nu juist het mooie, je hoeft niets weg te halen om erbij te kunnen. De stekker zit helemaal voorin links.
...
Pak maar eens een zaklampje en kijk eens goed in de neus links, voor de bak van het reservewiel. een rode "stekker" gewoon recht omhoog trekken en je auto is volledig stroomloos.
Steven, ik heb een zaklamp bij me en ben op weg naar de garage. Superbedankt, ik ga meteen kijken hoe 't zit! Dank voor de foto's en de instructie, waardeer deze cursus "328 voor beginners" zeer! ;)
ben benieuwd....
Sorry, ik begrijp dat je je adem inhield ;) Duurde even, want ben meteen maar even een klein rondje om geweest (dat ding is echt onweerstaanbaar...).
Eenmaal terug de voorklep opengetrokken en ja hoor, bij mij zit er ook zo'n stekkertje, precies waar je zei. Geen zaklamp nodig eigenlijk. Niet echt een verrassing voor jou denk ik, maar toch mooi voor mij ;)
Nogmaals dank!
hé, 328 brothers onder elkaar he!
ik had niet anders verwacht dan dat je het zou vinden.
ik pak hem ook blind en heb er een vaste gewoonte van gemaakt om na elke rit de stekker los te trekken. Een stroomloze auto in vlgs mij de beste kans op geen rare (lees: nare) problemen.
Het gelijk zetten vd klok en het intoetsten van de code op de (ferrari) radio neem ik op de koop toe. Overigens verget ik die klok meestal, als je eenmaal rijd staat de tijd toch stil...
En inderdaad, ze is onweerstaanbaar (ik vond in het begin dat "ze" maar onzin maar zeg nou zelf, heb je ooit een kerel gezien met zo'n figuur:)) en ze verslapt nooit, hoe oud ze ook wordt. (foto van mijn lady in Italie, mei dit jaar)
hé, 328 brothers onder elkaar he!
ik had niet anders verwacht dan dat je het zou vinden.
ik pak hem ook blind en heb er een vaste gewoonte van gemaakt om na elke rit de stekker los te trekken. Een stroomloze auto in vlgs mij de beste kans op geen rare (lees: nare) problemen.
Het gelijk zetten vd klok en het intoetsten van de code op de (ferrari) radio neem ik op de koop toe. Overigens verget ik die klok meestal, als je eenmaal rijd staat de tijd toch stil...
En inderdaad, ze is onweerstaanbaar (ik vond in het begin dat "ze" maar onzin maar zeg nou zelf, heb je ooit een kerel gezien met zo'n figuur:)) en ze verslapt nooit, hoe oud ze ook wordt. (foto van mijn lady in Italie, mei dit jaar)
Que bella machina! Of woorden van gelijke strekking in welke taal dan ook. Het idiote is dat ik zoveel foto's van 328s kan zien als ik wil, maar ik blijf ze prachtig vinden!
Ik ben nog niet 'over' op "ze" (enkelvoud), maar begin dat toch te overwegen zo langzamerhand. De curven, het temperament en de overweldigende hoeveelheden rood in het gewaad... dat kán geen vent zijn! ;)
Dat systematisch stroomloos zetten lijkt me geen gek plan. Ik moet even nalezen hoe mijn beveiligingssysteem (een of andere aparte jaren '90 startonderbreker uit Zwitserland of zo) daar op reageert, maar verwacht geen echt probleem.
En die klok, ach, 't is wat je zegt: ik dacht net dat ik een ritje van 20 minuten zou maken en blijk bijna 1½ uur op pad te zijn geweest :)
.
nofear02
28-07-2009, 00:35
...(ik vond in het begin dat "ze" maar onzin maar zeg nou zelf, heb je ooit een kerel gezien met zo'n figuur:)) en ze verslapt nooit, hoe oud ze ook wordt. )
vanuit de donkere kelders van f-chat...:D :
http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=88
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.