View Full Version : De mooiste Ferrari F1 bolide?
Vivado Ferrari
01-11-2007, 23:25
Onlangs was de Ferrari F2007, volgens F1journaal, verkozen tot beste wagen van het seizoen 2007.
zie; http://www.f1world.be/f1_nieuws.aspx?34_5=1239
Nu heb ik al een keer een thread voorbij zien komen met ieder zijn voorkeur voor bepaalde type Ferrari. Echter ging het hier om de straatmodellen.
Heeft iemand eigenlijk nog een Ferrari F1 bolide top 3?
Ik trap met deze 3 af;
#1: Ferrari 312T3 1978 (foto1) Reden: Model/kleurstelling.
#2: Ferrari 412T2 1995 (foto2) Reden: Laatste echte V12 F1, nog lekker simpel model.
#3: Ferrari F2003 GA 2003 (foto3) Reden: Mooiste van afgelopen 5 jaar
mavanhaasteren
01-11-2007, 23:44
ik vind vanb de F1 de moost van de jaren 50 - 60
toe alles nog niet zo aan regels was gebonden en het gewoon ging om wie de snelste auto maakte, en niet hoe kunnen we het zo leuk mogelijk maken voor de kijker(is ook wel leuk).
maar tegenwoordig is het niet meer wie is de snelste op de zaterdag maar wie heeft de minste benzine
.
Dit is een heel moeilijke keuze. Ik vind ze allemaal mooi eigenlijk. En die wagens zijn ook zeer imposant als ze voor je staan, puur aerodynamica. En het geluid is pas helemaal super
Greetz
Reiben
.
430driver
19-12-2007, 18:18
ik heb ook niet echt een favoriet, maar de 412 T2 is gaaf met die grote luchtinlaten en vanwege dat het de laatste v12 was; de F92A is apart met de (min of meer) ovale luchtinlaten. De 412 T1 vind ik lelijk, maar de T1b daarentegen wel erg eigenaardig. Je ziet het: té moeilijk om écht een favoriet aan te wijzen en dit was nog maar van 2 jaar haha. Kijk, daarom heb ik, sinds dat ik F modellen spaar, IEDER jaar het F1 model gekocht zodat je de ontwikkeling goed kunt zien.
Ik ben het niet helemaal met Vincent eens (sorry man):) ik vind namelijk niet de Ferrari F2003 GA 2003, maar ook de F1 2007 de mooiste F1 bolide van de afgelopen 5 jaar
Ik trap met deze 3 af;
#1: Ferrari 312T3 1978 (foto1) Reden: Model/kleurstelling.
#2: Ferrari 412T2 1995 (foto2) Reden: Laatste echte V12 F1, nog lekker simpel model.
#3: Ferrari F2003 GA 2003 (foto3) Reden: Mooiste van afgelopen 5 jaar.
Beste Vincent, jij hebt vaak verrassende foto's en nu dus weer. Ik vind die oude F1 foto's geweldig en zou ze graag willen als screensaver en op voorraad op de harde schijf. Echter die dingen van jou zijn niet in hogere resolutie te copieren. Doe je dat met opzet of moet ik beter leren omgaan met mijn PC.
Vivado Ferrari
19-12-2007, 22:27
Beste Vincent, jij hebt vaak verrassende foto's en nu dus weer. Ik vind die oude F1 foto's geweldig en zou ze graag willen als screensaver en op voorraad op de harde schijf. Echter die dingen van jou zijn niet in hogere resolutie te copieren. Doe je dat met opzet of moet ik beter leren omgaan met mijn PC.
Menno, ik pluk de meeste foto's gewoon van internet (Google;plaatjes). Helaas zijn die niet altijd high res....
Ik wou dat ik ze ook HR kon krijgen. Helaas. Ik had je graag geholpen:)
.
Menno, ik pluk de meeste foto's gewoon van internet (Google;plaatjes). Helaas zijn die niet altijd high res....
Ik wou dat ik ze ook HR kon krijgen. Helaas. Ik had je graag geholpen:)
dit is voor mij toch best wel een geruststelling.........dat het niet aan mij ligt
1. 126 C2 (1982)
2. 641 (1992)
3. 412 T2 (1995)
Hugo
Copyright unknown
Vivado Ferrari
03-01-2008, 16:41
Hugo, je hebt een goede smaak. Heb jij trouwens in het verleden nog foto's gemaakt van de Barron Ferrari's op Zandvoort? Vooral van de 412 T2 (1 van jouw favorieten) zoek ik nog foto's......
Van de 412 T2 van Bosch heb ik veel dia's die allemaal nog eens ingescanned moeten worden voor digitaal gebruik. Ik heb een paar jaar terug voor de Ferrari Registry Ollanda ( http://www.ferrariregistry.nl/ ) al eens wat gescanned maar al die bestanden zijn niet meer te openen op mijn pc en cd's.....
Hugo
.
Vivado Ferrari
03-01-2008, 18:07
Van de 412 T2 van Bosch heb ik veel dia's die allemaal nog eens ingescanned moeten worden voor digitaal gebruik. Ik heb een paar jaar terug voor de Ferrari Registry Ollanda ( http://www.ferrariregistry.nl/ ) al eens wat gescanned maar al die bestanden zijn niet meer te openen op mijn pc en cd's.....
Hugo
Bedankt voor je reply hierover....
Ik zal ze vast wel een keertje te zien krijgen op de site;)
Blijft een mooie Ferrari, de 412 T2.
De T2 van Bosch (s/n164) is inmiddels in bezit van een andere Nederlander; Klaas Zwart.
Hier nog een foto met Bosch in de T2...
nofear02
03-01-2008, 19:04
Blijft een mooie Ferrari, de 412 T2..Ho, stop!: 412 T2; wat is er mee? :) : (had John B dan dezelfde als waar Jean Alesi mee reed? (en meneer Hoshino er nu een heeft?)) (heeft Hoshino hem niet toevallig gekocht van John dan ?(ik zeg zomaar iets geks))).
John Bosch had #164 de laatste gemaakt, en jouw Japanse vriend heeft #156, de eerste gemaakt!
Als Klaas Zwart de #164 nu heeft dan staan er dus 2 in zijn garage. Hij heeft/had ook #157, heeft hij ook nog mee gereden op Zandvoort jaren terug.
Hugo
.
nofear02
03-01-2008, 22:13
John Bosch had #164 de laatste gemaakt, en jouw Japanse vriend heeft #156, de eerste gemaakt!
Als Klaas Zwart de #164 nu heeft dan staan er dus 2 in zijn garage. Hij heeft/had ook #157, heeft hij ook nog mee gereden op Zandvoort jaren terug. HugoTsjee; hoe weet je dat toch allemaal joh? interessant
Mijn favoriete F1 bolides zijn die uit de jaren 50 en 60. Die maakten de meeste indruk in de Shell reclame :)
Vooral deze 312 uit '67 is echt waanzinnig, hoe de body tussen de wielen 'hangt' en de witte spaghetti-uitlaat... Waanzinnig
Ik ben het helemaal met je eens, wat een geweldige schoonheid de 312 F1. Heb ze direct op mijn harde schijf gezet
Vivado Ferrari
03-01-2008, 23:54
Als Klaas Zwart de #164 nu heeft dan staan er dus 2 in zijn garage. Hij heeft/had ook #157, heeft hij ook nog mee gereden op Zandvoort jaren terug.
Hugo
John Bosch bevestigde aan mij een tijdje geleden dat de #164 naar Zwart was gegaan. Op de foto zie je een rijtje staan bij Ascari Cars. Het Barron Logo staat nog op de flank......
Zo te zien staan er 3 bij Zwart.
Oja Robert,
Carlos Monteverde heeft er ook nog 1 in zijn bezit gehad. Namelijk Chassis 161.
http://www.barchetta.cc/english/All.Ferraris/summary/Ferraris.Overview.Formula.92.99.htm
.
Vivado Ferrari
04-01-2008, 00:00
Mijn favoriete F1 bolides zijn die uit de jaren 50 en 60. Die maakten de meeste indruk in de Shell reclame :)
Vooral deze 312 uit '67 is echt waanzinnig, hoe de body tussen de wielen 'hangt' en de witte spaghetti-uitlaat... Waanzinnig!
Mooie Ferrari uit een mooi tijdperk! Mooie keuze Johan:)
.
Dino2400
14-06-2008, 10:21
De mooiste Ferrari F1 voor mij is de Ferrari 156 Dino ( beter bekend als de sharknose)
In 1961 werd Phil Hill er wereldkampioen mee , verloor von Trips er zijn leven in en het was in technisch opzicht een interessante auto omdat het de eerste Ferrari F1 met de motor achterin was... Plaatje even van internet geplukt omdat er helaas van deze bolide geen originele meer bestaan... Wel enkele replica's.
Johannus
14-06-2008, 22:14
Ik vindt de F300 uit 1998 nog steeds een van de mooiere. Zeker die helemaal zwarte testcar op fiorano was echt heel vet :D
psycho benelli
01-10-2008, 20:15
de Ferrari 312 t2 van niki lauda
en de Ferrari 312 t3 van gilles villeneuve
wesleyruytrmn
01-10-2008, 20:26
de Ferrari 312 t2 van niki lauda
en de Ferrari 312 t3 van gilles villeneuve
Eerste plaatje is een 312 T uit 1975....Ook een fraaie hoor, daar niet van
Mooiste F1 van Ferrari? Sharknose 156 F1, gevolgd door de 312T4 en de 375F1. Een V12 voorin en vooral veel brute kracht, geweldig! Maar ik ben ook wel gecharmeerd van de 312 B2. En ik weet dat de 166F2 geen F1 is maar een Tasman series, maar toch...
Van boven naar beneden: Meneer Jody Scheckter in zijn 312T4 tijdens Ferrari 60. Hij was 't verleerd. Dan de Tasman 166F2, de 375F1, een mij onbekend speeltje (geen idee hoe die moderne F1 wagens allemaal heten) maar wel een mooie vormgeving en tenslotte de 312B2.
Allemaal copyright ikke.
nofear02
02-10-2008, 01:10
....., een mij onbekend speeltje (geen idee hoe die moderne F1 wagens allemaal heten) maar wel een mooie vormgeving ....oeoeoeoeee da's een mooie foto zeg! waar is het? op spa na eau rouge; omhoog? prachtig!
Johannus
02-10-2008, 03:02
Het onbekende speeltje is de tweede Ferrari-creatie van Rory Byrne, de F310B, een stuk beter dan zijn eerste, de F310.
Rory Byrne werd eind 1995/begin 1996, tegelijk met ene M. Schumacher, naar Ferrari gehaald. De F310B was overigens ook Schumachers tweede Ferrari-speeltje.
Het is een in 1997 ingezette doorontwikkeling van de in 1996 gemaakte F310. Echter, waar de F310 maar 3 races won en erg vaak stuk ging, strijde de F310B tot in de laatste race om de titel. Helaas probeerde Schumacher in die laatste race deze F310B in de zijkant van Vileneue's Williams te boren, tevergeefs.... (en heel stom natuurlijk ;) )
Ondanks dat de F310B op jou foto nummer 5 draagt (5. Schumacher 6. Irvine) is het niet Michael zelf die hier achter het stuur zit (zie de helm) deze foto is dus ofwel op een testdag gemaakt, ofwel op een vrijdag (daar waren toendertijd toch nog apparte testcoureurs voor?) Anyway, het was ook niet Luca Badoer die achter het stuur zat (ook andere helm) dus of de 2e testcoureur ofwel de foto is gemaakt op iets als "Goodwood" ofzo.
Verder, is de 1e foto gemaakt op Fiorano? Geel-rode bandestapel en paaltjes met afstand tot de bocht lijken er wel op... Zo ja, hoe kwam jij daar toen op Fiorano? zo nee, waar is de foto dan gemaakt?
.
Het onbekende speeltje is de tweede Ferrari-creatie van Rory Byrne, de F310B, een stuk beter dan zijn eerste, de F310.
Verder, is de 1e foto gemaakt op Fiorano? Geel-rode bandestapel en paaltjes met afstand tot de bocht lijken er wel op... Zo ja, hoe kwam jij daar toen op Fiorano? zo nee, waar is de foto dan gemaakt?
.
Dank voor de info. Verder zijn foto 1, 2 én 3 gemaakt op Fiorano tijdens Ferrari 60. Hoe ik daar kwam? Met het vliegtuig naar Orio Al Serio (Bergamo) en daar een Fiat Panda gehuurd en naar Maranello gereden. Vervolgens mijn perskaart en gastenkaart opgehaald en naar binnen gewandeld. iese siempel... ;)
@Robert: ja, dat is genomen op de Raidillon. vanuit een bepaalde hoek achter de vangrails kan je als het ware 'onder de auto's door kijken'. Mooi plekkie.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.