PDA

View Full Version : SFC Genk, Bezoek tijdens GP Brazilie, 21 okt 2007

nofear02
22-10-2007, 23:08
Geachte allemaal,

Zoals de meeste van jullie weten was ik een paar maanden geleden op bezoek bij 250lm (niels). Daar vielen mijn ogen bijna uit mijn kassen toen ik zijn F-kamer zag; ál die F-tijdschriften, en krantenknipsel in ordners, en modellen, en boeken, ongeloofelijk. Ik had zoiets toen nog nooit gezien. Daar slingerde ook het magazine van de F-club Genk rond. Hij zei; kijk, hier ben ik ook lid van, die maken dit. Ik zeg; tsjee, is dat leuk? "ja best wel, wordt met veel liefde en huisvlijt gemaakt, vind ik altijd mooi, en er staat nog wel eens wat leuks in en ze doen ook leuke dingen, zoals naar de fabriek gaan. Zou wat voor jou zijn". hmm, dacht ik. Even over nagedacht en later t adres bij hem opgevraagd en me aangemeld.

nofear02
22-10-2007, 23:08
Sindsdien krijg ik prachtige pdf-e-mail nieuwsbrieven met info over de race rechtstreeks van de Sportiva Officina van F. S.pA. met stukjes van de interviews met de rijders en testrijder en van Jean Todt. Erg leuk.

nofear02
22-10-2007, 23:09
Het bezoek aan de fabriek kan ik echter helaas niet meemaken, heb er nog wel over nagedacht, maar kan gewoon
niet in dat weekend. Wel bekeek ik met grote belangstelling de aankondiging voor hun jaarlijkse afsluitende bijeenkomst van het raceseizoen in hun stamlokaal; cafe Afi, waar de race bekeken wordt op een big screen (beamer). Daar had ik eigenlijk wel zin in. Sowieso leuk, en ik wilde wel eens zien hoe dat ging, bovendien altijd goed voor contacten en eens wat uit te delen hier en daar en.... een verrassing sloot ik zeker niet uit, dus als het bloedstollend spannend zou worden, dan leek me dat extra leuk. Temeer daar het in Genk in de kern een italiaanse enclave lijkt, veel kom-af daarzo, zeker als ik naar de namen kijk van het bestuur. En een bord italiaanse spaghetti erbij, ja, leek me leuk!

nofear02
22-10-2007, 23:09
Jammer genoeg kon Niels niet, maar ik dacht tóch zelf dan maar te gaan. In eerste instantie gewoon met de peug, het is 165 km heen en 165 terug, rechtuit over snelwegen, zulke ritten; daar heb ik eigenlijk dat ding niet voor. Bovendien; hij loopt niet op water. op lpg is wel ff wat goedkoper. Later bleek dan ook nog dat Arie zijn F kreeg en ik wilde daar 's ochtends dan wel even kijken, zeker toen het prachtig weer zou zijn, maar het heen en weer racen naar Spa afgelopen dinsdag, en druk-druk-druk op de zaak, en een hoop toestanden en pech en zaterdag een opleidingsdag gegeven voor nieuwe fotografen, ik ben zondag maar eens even 2 uur langer in bed blijven liggen. Daarna bleek een sukkel zijn wagen half voor mijn uitgang te hebben geparkeerd! (zie foto :(), dus alles liep al in de soep, zodanig dat ik niet eens meer tijd en fut had eerst naar Arie te gaan en daarna gelijk door te rijden. Ik ben 's middags nog maar evne achter glas in de zon gaan liggen en toen.... toen bleek het wel érg lekker weer.... er was een groot blauw stuk in de lucht, en ik moest haasten om er nog op tijd te geraken als ik het nog wilde, en dus..... zaterdag niet gereden... en dan zondag ook niet??.... en het ging om de laatste strohalm voor Ferrari; DE race van het seizoen en dan naar een Ferrari Club in Genk, t begon te kriebelen...en te kriebelen en te kriebelen: leek me toch ook leuk 'in stijl' aan te komen, misschien voor hen ook leuk, wist niet of er nog meerdere zouden zijn, maar het leek me rustig op de weg te zullen zijn wegens vakantie, dus......beslissing genomen, en als de sodemieter toch maar ineens de raceschoenen aangedaan, F-polo aan, f-jas aan, wagen uit de loods (auto was gelukkig weg) en... camera mee, want ik dacht, ik maak er wel een soort verslagje van dan.

nofear02
22-10-2007, 23:10
Het Ding gestart, eerst nog snel tanken, F-shell-autootje gekocht, en bij terug in de auto stond er een of andere randdebiel in een Subaru met racepot eronder te gassen, niet normaal meer; 1x raden; jawhoor, petje op, foute jas aan, met zo'n capuchon, niet al te slimme blik en hij ging voor me uit, ongetwijfeld uitnodigend voor een wedstrijdje. Helaas voor hem, dat gaan we niet doen, zeker niet met dat soort auto's / types, deze was bovendien echt helemaal gek, die ging ook voor me uit de snelweg op en reed li en re naast me optrekkend en weer afremmend, had nog niet eerder zo'n eikel meegemaakt. Typische jongen die teveel op zijn pleestation zit; crashen maakt daar allemaal niet uit, je voelt niks en begint gewoon opnieuw, is dat waarom er vandaag het hoofdartikel van de Telegraaf was, dat jongeren nu verplicht extra slip en rijcursussen krijgen want tussen de 18 en 24 jaar 4x zoveel meer kans op ongelukken; de verzekeraars worden dat een beetje zat. Voorbeeldje; ik reed keurig 120 waar je 100 mocht, in zijn 6, rustig toerental, maar in de s-bocht uit de drechttunnel (rechts), die ook nog eens naar beneden gaat hield ik hem dan wel gewoon op die 120, waar je eigenlijk maar 70 mag, gewoon ff goed sturen, maar meneer petje was daar met zijn S zijn wagen al bijna kwijt :D. Daarna haalde ie mij met gang in, want hij zag een nieuwe uitdager, een Pontiac. Duidelijk testosteron teveel, of gesnoven.

nofear02
22-10-2007, 23:12
Enfin, geen dak natuurlijk, heerlijk weertje, we zoefden richting Breda, mooie 4-baansweg, maar motor was nog niet helemaal goed warm, dus rustig z'n gangetje en tijd zat ff een foto te maken:

nofear02
22-10-2007, 23:12
Over de grens wil ik dan toch wel een beetje doorrijden anders kom ik er nooit, gelukkig zijn er heel wat belgen blijkbaar die netjes in hun spiegel kijken en even naar rechts gaan. Prima!

nofear02
22-10-2007, 23:13
Geraakte zo bij Antwerp en begon het toen toch al echt leuk te vinden; met je F ''in het buitenland'', zover was ik er nog niet mee geweest. Toch wel erg leuk. Wilde dat even vereeuwigen, dus sportpaleis maar op de foto gezet. Afslag naar rechts; hasselt - luik nemen, bocht naar rechts, en prachtige doordraaier naar links, naar beneden, en weer naar rechts, prachtig! Gelukkig ff geen verkeer. Nou kreeg ik er toch echt zin in!

nofear02
22-10-2007, 23:14
De weg naar Hasselt is redelijk kaarsrecht, sommige stukken wel verweerd asfalt, maar verder goed te doen, en hoe verder je belgie in rijdt hoe meer het eens flauw stijgt en daalt en dat is extra leuk in een F! Mooi gezicht. Begin nou te begrijpen wat het moet zijn om met je F in Italie of de bergen elders te rijden. Met een rustige 160 p/u voortgesukkeld, rrrrrrrrrrrr achter je, en als er even een gat is, even de 200 aantippen. Verbaasde me toen wederom dat als ie helemaal warm is, dan alles klopt en het ding als een zonnetje rijdt.

En zo alsmaar rechtdoor, totdat je de E314 op moest, dat is vlakbij Zolder, op die rotonde waardeloos asfalt, moest toch nog wel ff in de ankers, en vervolgens op de weg naar genk wer wat gas. na 155 km dacht ik; dit is het he-lemaal!! helemaal warm rrrrrrrr achter je, auto heeft er zin in, ik ook, en ik ben IN HET BUITENLAND met dat apparaat. Allemaal andere borden, andere kentekens, andere lantaarnpalen/masten. Machtig leuk!

Na 156 km dacht ik echter ''ohw, dit is minder" want het begon te miezeren. Daar had ik nou niet echt op gerekend, maar goed, hij is nou ook weer niet van suiker; gewoon doorijden, we zijn er bijna. Even ergens verkeerd gereden en bij een cafe de weg gevraagd waar een italiaanse vlag uithing, en de tv al aanstond, veel bijkijks derhalve, en uiteindelijk toch gevonden.
.

nofear02
22-10-2007, 23:15
Goede ontvangst, even staan aankijken, maar mocht plaatsnemen aan de kop van de tafel, naast Roberto, hoe bestaat het, ook een F-rijder (mondial). ff Snel een praatje, hij ook zelfst ondernemer, werken-werken-werken, maar ging het ook wat rustiger aan doen nu en wat meer genieten, had sinds 3 jaar zijn Mondial. Secretaris was er ook natuurlijk, 1e drankje was van de club, lekker, big screen stond al aan, de race kon beginnen

nofear02
22-10-2007, 23:15
En dat is leuk mannen. Een paar man in prachtige F-oufit, 3 tafels met publiek die kijken. En gelijk vanaf de start in die eerste bocht natuurlijk oeeeh en aaaah; maw. ik was thuis :). Een tijd zitten kijken, toen toch maar even dak op de wagen gedaan, zitting was toch al wel zeiknat. Terug aan tafel; daar kwam de pasta; heerlijk en de race werd spannender en spannender. Hamilton die stilviel, gejuich alom, massa die expres even een stuurfoutje maakt waardoor kimi kan bijkomen, de pitsstop, etc. Heb een aantal shots gemaakt van het scherm en ow-ohw-ohw wat werd het spannend. Met hoe langer en meer gekrijs en gegil naarmate de race beslist leek; nog 5 ronden, nog 4, nog 3. Ook mensen met bleke bekkies, die met ongeloof zaten te kijken, mensen die het niet meer konden aanzien; de bmw's die nog liepen te bakkelijen met de williams, als dat maar goed gaat, en als de wagen nu maar net niet meer kapot gaat, en dan daar... daar was de finish, en gejuich alom. Duidelijke italiaanse invloeden daarzo! :D. De cafe-houder riep in t italiaans de heilige mamma mia aan of iets dergelijks, de italiaanse hyme wordt ingezet, het is italia italia, en oh wat zijn we blij. Roberto trok spontaan zijn shirt uit en verraste ons met twee giga F-tattoo's op zijn torso en arm; allemachtig, niet normaal, ja dit zijn duidelijk echte hardcore fans! :D

nofear02
22-10-2007, 23:16
Vanaf kinds af aan is ie al F-gek. Prachtig. Er komt drank op tafel, een italiaanse lichte prosec of zoiets. En er wordt met iedereen geklinkt. Opperbeste stemming natuurlijk. Lachende gezichten, we kijken verheerlijkt naar de beelden van de huldiging en de persconferentie, dit is om nooit te vergeten. nadat het allemaal wat bedaard is, heb ik iedereen iets gegeven en wat leuke contacten opgedaan (fermarc; van harte welkom op de site!). En het clubleven te horen gekregen; een paar man zijn naar de Celebrazione geweest, naar de fabriek, gaan eens naar een GP, etc. En er is dus het magazine

nofear02
22-10-2007, 23:16
Na een drankje nog even met het bestuur zitten praten. Over de club, over Ferrari en de clubs, over de commercie en voorstellen vanuit F en dergelijke. Was erg gezellig en je hoort nog eens wat. Nog even over het magazine gehad. Ik wil hierbij Giulio Giulietti van harte bedanken voor de gastvrijheid, net als Gri Flavio. En dan te weten dat de andere bestuursleden Enzo Pilotto heten, of Carmelo Arzu :-).

Daarna wilde ik toch wel naar huis, dacht een handdoek nodig te hebben om de zitting droog te maken, en had wat tissues uit de wc gepakt, maar alles bleek droog! De warmte van het blok en de auto had vanzelf alles opgedroogd! Verrek, dát is handig zeg, zo'n V8?! :D. Nog even snel een foto gemaakt voor het cafe, dat vond ik wel gepast.

nofear02
22-10-2007, 23:17
En op naar huis. n beetje rustig aan want de weg is viesnat, t miezert, en dus nu met dak. Gemerkt dat het óf gelijk bloedheet is in dat ding of ijskoud, dat de standen goed te doceren zijn tussen warm en koud lijkt me niet zo te zijn, de fraaie ledjes op het middenconsole ten spijt.

Onderweg nog een raar hachelijk moment meegemaakt; ineens sprong bij 160 zomaar de kofferklep los en kwam door de zuiging iets omhoog; zo'n 10 cm, en bleek daar wiebelen. lk schrok me rot, en snap niet hoe dat nou kon. Op een autodepannage-plaats weer dicht gedaan, t miezerde toch wel behoorlijk. Ook nog maar even een foto gemaakt.

nofear02
22-10-2007, 23:17
Vervolgens werd de regen wel minder en de weg droger dichter naar de kust. Had nog wel tijd over om een foto te maken in de wagen van de rechte verlichting. Was toch bijzonder zo in t donker 's avonds laat in t buitenland naar huis te tuffen.:-)

Wel nog een heel ritje dus bij een tankstation nog even wat gedronken en een sanitaire stop gemaakt. Mooi gezicht wel hé ? :

nofear02
22-10-2007, 23:18
Bij hazeldonk werd het echt helemaal droog en het laatste stuk heb ik nog heerlijk naar huis gereden :D. Vooral de weg ná Breda richting de Moerdijkbrug.

Was om half 12 thuis. Zeeeeeeer voldaan. Prachtige herinnering. Je beleeft nog eens wat met zo'n F! Geweldig. En ik hoop nog wat leden van de Fcl Genk te kunnen verwelkomen hier.

e sempre Forza Ferrari

mtange
22-10-2007, 23:23
Robert, dat was weer eens een mooi verhaal om te lezen!! Moet inderdaad echt een mooie ervaring geweest zijn zo, in een Ferrari naar GenK om daar met een groep Ferrari-liefhebbers de Formule 1 te kijken, waar vervolgens Kimi WC wordt! En dan nog eens met een Big Smile in je eigen Ferrari naar huis touren, fantastisch! :D Dat vergeet je nooit meer natuurlijk!

Mooie foto's ook trouwens, zo'n Ferrari in de nacht!

Vivado Ferrari
22-10-2007, 23:24
Mooi verslag van een geslaagde avond Robert! Leuk! Nu heb je de 328 ook even lekker uitgelaten in het buitenland!:

milko
22-10-2007, 23:27
prachtig verhaal

admin
22-10-2007, 23:30
Leuk om te lezen Robert! Volgende keer echt de bergen in? ;

Reiben
22-10-2007, 23:36
Heel leuk Robert! Mooi verhaaltje weer. Ik denk er ook wel aan om lid te worden van die club. Kun je me ff pm-en hoeveel dat kost en wat ik daar allemaal moet voor doen? Want het ziet er echt wel leuk uit

Greetz

Reiben

.

Erikderaaf
22-10-2007, 23:45
Mooi verhaal robert! en leuk ook die Foto's erbij. hoewel ik helemaal niks in tattoo's zie zijn die twee van die kerel wel echt legendarisch! dan ben je écht fan! mooi zeg :

nofear02
22-10-2007, 23:50
Zo alle foto's staan er nu ook bij. k had eerst alle tekst neergezet. Foto's horen er echter wel bij. Nou is het tenminste een beetje een foto-verhaal. Dank voor de leuke reacties van jullie! Ach ja, d'r moet soms toch eens wat te lezen zijn? En t was voor mij een mooi avontuur! :

MasterP
22-10-2007, 23:52
leuk om te lezen :) heb me weer vermaakt :

nofear02
23-10-2007, 00:06
Heel leuk Robert! Mooi verhaaltje weer. Ik denk er ook wel aan om lid te worden van die club. Kun je me ff pm-en hoeveel dat kost en wat ik daar allemaal moet voor doen? Want het ziet er echt wel leuk uit. Greetz. ReibenUit mijn hoofd dacht ik 30 euro per jaar. En nederlanders kunnen net zo goed lid worden. Kan voor jou extra handig zijn Bert, want ze doen leuke dingen, en zou er iemand uit bijv Gent met hen meegaan met een bus, dan kan je wellicht meereizen met die iemand uit Gent. In hun magazine stond een programma voor 2007. Daar zat ook bijv de 24uren van Spa-franchorchamps bij, en ze gaan ook 1x per jaar naar de fabriek. met de bus Bert! ;)

Als jullie hun e-mail adres willen: het is scuderiaferrariclubgenk at hotmail.com.

(Ik neem aan dat Giulio hier geen bezwaar tegen heeft dat ik dit neerzet.

nofear02
23-10-2007, 00:06
Nog wat pdf's screenshots toegevoegd, nou is t verhaal pas helemaal af

steven frohn
23-10-2007, 10:04
mooi verhaal en ook nog mooie foto,s er bij erg leuk om te lezen

.

Reiben
23-10-2007, 15:32
Uit mijn hoofd dacht ik 30 euro per jaar. En nederlanders kunnen net zo goed lid worden. Kan voor jou extra handig zijn Bert, want ze doen leuke dingen, en zou er iemand uit bijv Gent met hen meegaan met een bus, dan kan je wellicht meereizen met die iemand uit Gent. In hun magazine stond een programma voor 2007. Daar zat ook bijv de 24uren van Spa-franchorchamps bij, en ze gaan ook 1x per jaar naar de fabriek. met de bus Bert! ;)

Als jullie hun e-mail adres willen: het is scuderiaferrariclubgenk at hotmail.com.

(Ik neem aan dat Giulio hier geen bezwaar tegen heeft dat ik dit neerzet.)

Daar ga ik dan eens naar mailen. En ik weet nu ook al wat ik kan vragen voor Nieuwjaar. En als alles goed gaat denk ik dat ik dan volgend jaar meega naar Maranello. Goh dat wordt super als ik ook daar lid van kan worden
Bedankt voor de info Robert

Greetz

Reiben

.

4RE
23-10-2007, 21:38
Wauw Robert, mooie 'real world' reportage !
Maar de Nederlanders hebben ook passie hoor, ga maar eens op de koffie bij Arie Ferrari. geen F tattoo's overigens:-)

See you at F-chat

CIA

dcpixels
23-10-2007, 22:42
Mooie reportage Robert, prachtige verhalen.

nofear02
24-10-2007, 00:28
Ik hoop dat roberto zich aanmeld hier! Als je zó erg fan bent, dan hoor je hier! Hele aardige vent!

250lm
24-10-2007, 17:04
Toen ik naar de fabriek ging vorig jaar met de FCG had ik een kamergenoot met een paardje in zijn nek dus hij is niet de enige daarzo. Leuke club overigens......

. ik hoop dat roberto zich aanmeld hier! .

fermarc
24-10-2007, 19:58
A leuk verhaal robert
Alles klopt als je mee wilt gaan naar maranello zeker doen niet twijfelen.
Ik had daar ook nog nooit geweest en nu is het al de 2de keer en de virus is begonnen.
Dus voor de mensen die dit lezen zeker lid worden en op naar MARANELLO FORZA FERRARI.
prachtig subliem

groeten fermarc uit gent (B

nofear02
24-10-2007, 20:02
Alles klopt als je mee wilt gaan naar maranello zeker doen niet twijfelen. Ik had daar ook nog nooit geweest en nu is het al de 2de keer en de virus is begonnen. Dus voor de mensen die dit lezen zeker lid worden en op naar MARANELLO FORZA FERRARI.
prachtig subliem. groeten fermarc uit gent (B)Ha die Marc! welkom hier! dus jij gaat dit jaar weer mee? leuk! ga je foto's maken? zal wel niet van in de fabriek zijn, maar zou toch leuk zijn als we hier een impressie van jullie reis kunnen zien! Het is eind november dacht ik hé?
was wel mooi en gezellig hé zondag!? :

fermarc
24-10-2007, 20:44
Ha die Marc! welkom hier! dus jij gaat dit jaar weer mee? leuk! ga je foto's maken? zal wel niet van in de fabriek zijn, maar zou toch leuk zijn als we hier een impressie van jullie reis kunnen zien! Het is eind november dacht ik hé?
was wel mooi en gezellig hé zondag!? :)

Dit jaar ga ik niet mee heb al 60jaar op fiorano meegedaan.
Fabriek heb ik gezien messchien volgend jaar staat er messchien een ander model bij

nofear02
24-10-2007, 21:13
Eindelijk geluktOei!: wat een mooie avatar Marc! heel bijzonder. nog niemand die zoiets heeft. en nog rond ook. prachtig man!

Oke dus dit jaar niet naar de fabriek. Maar misschien volgend jaar. Als de Fcl Genk volgend jaar weer gaat, misschien ga ik dan ook mee

Reiben
24-10-2007, 22:01
Oei!: wat een mooie avatar Marc! heel bijzonder. nog niemand die zoiets heeft. en nog rond ook. prachtig man!

Oke dus dit jaar niet naar de fabriek. Maar misschien volgend jaar. Als de Fcl Genk volgend jaar weer gaat, misschien ga ik dan ook mee.

Ik ook denk ik. Want normaal gezien wordt ik vanaf nieuwjaar lid. Ik heb het alvast op mijn lijstje gezet voor nieuwjaar

En Marc, welkom hier! Hele mooie Ferrari heb je ook. En misschien kom ik je wel ergens tegen een keer in de buurt. Ik woon namelijk in Lotenhulle (bij Aalter) en ga in Gent naar school

Greetz

Reiben

PS: Post 51

fermarc
24-10-2007, 23:01
tof verslag Robert tot de volgende keer ziehier mijn auto

gr

.

nofear02
24-10-2007, 23:11
tof verslag Robert tot de volgende keer ziehier mijn auto grmooi! ik ben ineens gek van een 308gt4. prachtig, fotootje is wel klein (avatar). als je mooie grote foto's hebt, zet ze gerust even in de F-owners Presentation-draad: http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=33. dat zien we altijd erg graag