View Full Version : Ferrari Owners Day, Spa-Francorchamps, 16 okt 2007
nofear02
17-10-2007, 23:49
2-daags evenement. voor F-eigenaren, van de FOW-site of op uitnodiging van een van de dealers/garagisten, zoals Munsterhuis, Kroymans, Monza, Antw, etc ...
.
nofear02
17-10-2007, 23:53
Hoe komt deze draad hier nou zomaar ineens? Onaangekondigd.
Nou, dat zit dus zo: eind deze zomer had ik er ergens gelezen dat er in oktober iets zou zijn op Spa voor Ferrari's. Maar wist niet wat precies. Twee weken geleden hoorde ik wederom iets over ferrari racing days, maar begreep niet hoe dat dan zat. Vorige week hoorde ik iets over owners. Maar wist nog steeds niet precies wat het was laat staan hoe je erbij kon komen. Ik ben wel ook geregistreerd op de FOC-site, maar kijk er nooit op, k weet zelfs me logon niet meer, nieuwsbrief derhalve ook niet goed bekeken. Wist helemaal niet of het vrij toegankelijk was, en wilde ergens wel erheen, maar ik heb het een beetje veel te druk, dus had het al uit mijn hoofd gezet. Zeker omdat er maandagmiddag weer eens iemand ziek was op de zaak. :( Stom toevallig vernam ik maandagmiddag echter van Vu dat ie ook had gewild, maar een maatje van hem niet kon, dus geen vervoer had. Tsja, toen maar even 1 en 1 opgeteld, als een gek gaan werken, we zouden 's avonds nog contact hebben en om 21.00u de knoop doorgehakt, we gaan, maar moest ik nog wel ff doorwerken tot 01.00u :(. Afijn, met 3 bakken koffie het werk toch nog een soort afgekregen. Een paar uur geslapen en er weer uit; op naar Spa! Met de inmiddels beroemde f-chat peug 205 lpg. Wist eigenlijk nog steeds niet goed wat het was, maar iig wel; circuit open voor F-rijders, dus kan niet fout zijn :). Vu opgehaald in Rsd-west, en 'en route'. Problemen zat, na 1 minuut meldt zich weer iemand ziek, ik zeg; nou t is wel goed, ik ben weg, stikt er maar in allemaal :D. Vervolgens bij Antwerpen dik in de file, stond muurvast, gaan allerlei lampjes branden op het dashboard. oververhit. net als wijzelf. ff motorkap open, niks kunnen vinden, over de vluchtstrook rustig gereden, hij doet het weer; rijden met dat ding. Gesprekstof genoeg onderweg :): 1. ferrari's, 2. ferrari's, 3. ferrari's :D. Wat vind jij nou mooi, wat zou jij, hoe ben jij, waarom, hoe kan het dat, vind jij ook, als jij, wat zou jij dan, waarom dit en waarom dat, kleuren-gamma, interieur, wanneer, wat was jouw 1e moment, enz enz, en zo kwamen we vanzelf aan bij Spa. Toegangshek zat dicht, weer om gereden, een of andere suppoost vraagt ons naar de uitnodiging, "húh??", ja nee wij zijn van de FOC holland. godzijdank pasje bij me, laten zien, gelukkig kunnen ze daar alleen frans, en wij toevallig ook net alleen maar nederlands, hij had blijkbaar geen zin in een hoop gezeik, dus rij maar door. geweldig!
met de peug door dat tunneltje. vroem-vroem.
parkeren, get your gear, en met de camera-zooi Eau Rouge op naar Redaillon. k stond daar voor het eerst; wat een gezicht! wooooow! geweldig
nofear02
17-10-2007, 23:59
wat staan te pielen:
nofear02
18-10-2007, 00:05
en nog wat
Vivado Ferrari
18-10-2007, 00:14
Weer een ongelooflijk verhaal, Robert! Gelukkig mag ik getuigen dat we dit soort avonturen meemaken;) Het is altijd weer een onderneming om naar zoiets te gaan...
Super foto's! Die van Vu had ik ook al gezien. Grandioos!:
nofear02
18-10-2007, 00:14
een tijdje staan te fotograferen, waardeloze foto's gemaakt, ik moet het duidelijk nog leren, was er met mijn hoofd ook nog niet helemaal bij, een paar posities geprobeerd, oa. dwars door een hek, allemaal knoeiwerk, dus daarna andere plek opgezocht..
nofear02
18-10-2007, 00:20
was ietsje beter, maar nog niet geweldig..
nofear02
18-10-2007, 00:25
nofear02
18-10-2007, 00:26
... en toen maar besloten dat we eerst maar eens op het parkeerdek gingen kijken. Weer tegengehouden door een of andere sukkel, weer pasje en F verteld, en walkietalkie contact, wat namen genoemd en voila, loop maar door. handig! ;-).
Nou, was een leuk parkinkje zeg...:-) woow.
nofear02
18-10-2007, 00:40
erg mooi. prachtige dingen, mooie sounds om je heen. geweldige sfeer. maar als je eens goed oplet, zie je ook mnder leuke dingen...
nofear02
18-10-2007, 00:47
Zag ineens marcels 550 rijden, (handig zo'n kenteken-tik), en kennis gemaakt. en wagen bekeken. Mooi hoor!
nofear02
18-10-2007, 00:53
Samen maar eerst eens gaan lunchen. Zijn we even via het dak gelopen, dan heb je tenminste nog eens een beetje uitzicht..:)..
nofear02
18-10-2007, 00:59
Alles was bijna vol. En t was lekker hoor!
nofear02
18-10-2007, 01:02
Vu was ik toen al kwijt, die is helemaal f-fotografie-verslaafd, onbegonnen werk die bij te houden, maar maak je geen zorgen, die vermaakt zich wel :D. ik heb hem ook pas weer om 18.00u teruggezien. waarbij ik hoorde dat ie het hele circuit 2x is rondgelopen zo ongeveer. woow. respect! en zeker voor zijn foto's. Geweldig Vu!! Je bent echt goed. Ze zijn om te smullen! Alle credits for you. Zeer bedankt.
Ik ben toen na de lunch maar eens even de pitboxen gaan verkennen. Heey kijk nou eens, wat hebben we daar?? :). Een enzootje, een gt-je, en..
nofear02
18-10-2007, 01:12
...een 333 SP, of t allemaal maar niks is ...:D..
nofear02
18-10-2007, 01:19
nofear02
18-10-2007, 01:35
Ik heb verder nog wat sfeerfoto's gemaakt
nofear02
18-10-2007, 01:44
nofear02
18-10-2007, 01:53
En verder hele middag bezig geweest met.....;-).... ging goed. Ook nog kennissen gezien. En f-chatters! Erg leuk.
Fumacher
18-10-2007, 01:59
Alleraardigste woorden Robert. Jouw foto's zijn ook om van te genieten! De plaatjes in de pitbox zijn uniek
nofear02
18-10-2007, 02:00
1 deck lager..
nofear02
18-10-2007, 02:06
nou vooruit, even er tussen door dan, een L.. :)
nofear02
18-10-2007, 02:19
En nou.... even iets heel wat minder leuks.
.
Not for the weak hearted..... dus kan je er niet tegen, doorscrollen...
.
Wat een rot-gezicht..... deed me echt zeer. Een 512 TR....
.
... totaal afgeschreven.. :(
nofear02
18-10-2007, 02:21
Echt zó doodzonde...
Schijnen 4 wagens flinke schade te hebben gereden.
's avonds weer terug, weer het hele klets-traject doorlopen: 1.F, 2.F, 3.F, 4 spa; heb je die gezien en heb je die gezien, en wat vond je van die, en... dan ben je zó thuis! Heeeerlijke dag gehad. Fantastisch weer. Heerlijk relaxed. Oren zijn dus ook weer netjes met F-motor-muziek gewassen naast en vooral achter de 333 SP :). Ik krijg er maar geen genoeg van. Mocht ik ooit nog eens trouwen, dan hoeven ze voor mij bij binnenkomst in de kerk geen 'daar komt de bruid' te draaien of 'endless love' maar een F-motor die aan t rev-ven is.
22.00u bijna terug op kantoor. nog ff bij 2 thuiswerkster wat opgehaald, ff pm's bekeken, vluchtig de site, nog wat gaan werken, enz.
Super dag!!
:
nofear02
18-10-2007, 02:28
PS:
Vu zijn fantastische foto's van dit evenement staan hier: http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=1047
Kijken!
mavanhaasteren
18-10-2007, 08:08
mooie foto's voor die niet zo perfecte zijn ook nog aardig hoor
en hetvernieude curcuit ziet e ook goed uit
.
Erikderaaf
18-10-2007, 09:39
zo wat een verhaal! en toch binnengekomen :D echt groter dan verwacht, ik had ervan gelezen dat het niet publiekelijk toegankelijk was, anders was ik wel naar spa toegereden :D
moooie foto's! ook van Vu
nofear02
18-10-2007, 10:50
ik had ervan gelezen dat het niet publiekelijk toegankelijk was, Dat was het ook niet..! Zonder fcn-pasje en te zeggen dat je een f hebt, waren we echt niet binnen gekomen. En dan nóg, de weg omhoog naar dat parkeerdek werd ook nog eens bewaakt...:(.
t Was ook best stoer overigens, er waren inderdaad geen bezoekers verder, en we hebben verder slechts ook nog maar 1 andere fotograaf gezien, ik denk ingehuurd door F West-Europe, dus we waren eigenlijk de enigen. Voelde best prettig ;)! :D
dcpixels
18-10-2007, 13:07
Waaaaanzinnig verhaal Robert! Prachtig, ff naar Spa. Die SpaItalia dagen van afgelopen juni zijn hier niets bij. Toen ben ik op het vernieuwde circuit geweest en heb uiteraard genoten van al het Italiaanse ;), maar dit ziet er allemaal net wat beter uit: gewoon alleen maar F's.
Bedankt voor JULLIE vele mooie foto's ... zit te genieten!!
TestaRossa
18-10-2007, 13:15
En nou.... even iets heel wat minder leuks.
.
Not for the weak hearted..... dus kan je er niet tegen, doorscrollen...
.
Wat een rot-gezicht..... deed me echt zeer. Een 512 TR....
.
... totaal afgeschreven.. :(
.
OEI, dat doet pijn, maar dat zijn de risico's om op een circuit te rijden, maken we helaas vaker mee, maar gelukkig niet met een Ferrari.
Waar op het circuit was dit gebeurt, zo te zien met best een hoge snelheid.
P.S. Zie je die F40 (hh
nofear02
18-10-2007, 13:24
OEI, dat doet pijn, maar dat zijn de risico's om op een circuit te rijden, maken we helaas vaker mee, maar gelukkig niet met een Ferrari.
Waar op het circuit was dit gebeurt, zo te zien met best een hoge snelheid.
P.S. Zie je die F40 (hh) eind van eau rouge, waar redaillon begint. een van de instructeurs die ik daar sprak heeft precies verteld wat er dan is gebeurd, wat je daar wel en beslist niet moet doen. allemaal leuk en aardig, ff MS nadoen, maar dat kán niet als je niet érg goed kan rijden, die jongens zijn niet voor niks topgasten, de besten der wereld, etc etc, daar gaat jaaaaaaren van race-ervaring aan vooraf. Dus ga nou niet op die ene dag dat jij daar ff rijdt, TE VER. Eau rouge is, als je hem hard neemt, een bocht voor mensen met ballen, want... je mag op een bepaald punt nou net NIET van je gas los, dan komt het gewicht van de wagen naar voren, gaat het koppel de andere kant op, wil de achterkant van je wagen de voorkant inhalen, gaat ie douwen, draaien, slingeren, tollen, torderen, etc etc etc.... een heel verhaal, waar ik de helft maar van begreep, maar bottom line is; dan gaat het fout.
.
TestaRossa
18-10-2007, 13:34
eind van eau rouge, waar redaillon begint. een van de instructeurs die ik daar sprak heeft precies verteld wat er dan is gebeurd, wat je daar wel en beslist niet moet doen. allemaal leuk en aardig, ff MS nadoen, maar dat kán niet als je niet érg goed kan rijden, die jongens zijn niet voor niks topgasten, de besten der wereld, etc etc, daar gaat jaaaaaaren van race-ervaring aan vooraf. Dus ga nou niet op die ene dag dat jij daar ff rijdt, TE VER. Eau rouge is, als je hem hard neemt, een bocht voor mensen met ballen, want... je mag op een bepaald punt nou net NIET van je gas los, dan komt het gewicht van de wagen naar voren, gaat het koppel de andere kant op, wil de achterkant van je wagen de voorkant inhalen, gaat ie douwen, draaien, slingeren, tollen, torderen, etc etc etc.... een heel verhaal, waar ik de helft maar van begreep, maar bottom line is; dan gaat het fout.
Klopt helemaal Robert, je hebt goed opgelet tijdens dat verhaal, haha.
Op dat zelfde punt heb ik ook al meerdere malen hachelijke momenten tegen heel hoge snelheden beleefd, ik heb nu jaren ervaring tijdens autoraces, en dat is ook dé reden waarom ik NIET met mn Ferrari op het circuit rij.............
(Maar het is zo verleidelijk)
.
Schitterende foto zowel van jouw Robert als ook van Vu.
Heel erg jammer van die Testarossa.
Op het circuit rijden is altijd een risico want volgens mij ben je dan niet verzekerd.
Dus dan is de schade dubbel zo groot, verlies van de Ferrari en geen schade uitkering.
Mocht er ooit een Ferrari komen dan zou hetallereerste wat ik zou doen een verhoogde rijvaardigheidstraining zijn om te leren omgaan met zoveel vermogen.
Want het is nogal een verschil een gewone auto (ca.100 PK) of een Ferrari met minstens 300 PK
Robert en Vu, leuk om ineens foto's van dit evenement te zien! Ik wist wel dat het was (heb ik volgens mij wel eens ergens op een draad gezet), maar had niet echt het idee dat er iemand naar toe zou gaan om foto's te maken. Des te leuker om deze foto's daarom ineens te zien!
Zo te zien een mooi evenement, wat zeker meer de moeite waard is dan Spa Italia!
In ieder geval mooie foto's hoor Robert en Vu! Vooral die van Vu zijn natuurlijk heel goed gelukt! :) Verhaaltje er bij is ook altijd weer leuk Robert
Robert, jij bent gewoon gek man! Gewoon ff de Peugeot in en op naar Spa, de security even omzeilen, net als Vu super plaatjes maken, langs Enzo's, F40's en een 333SP lopen alsof je het alle dagen doet en dan s'avonds gewoon weer terug... Echt respect! Jammer dat het tijdens de week was anders had ik ook wel willen gaan. Maar ik was waarschijnlijk niet binnen geraakt. Super verhaal weer. Waren er trouwens veel F-Chatters met hun Ferrari?
Greetz
Reiben
.
Forza-Stef
18-10-2007, 21:10
de security even omzeilen, net als Vu super plaatjes maken, langs Enzo's, F40's en een 333SP lopen alsof je het alle dagen doet en dan s'avonds gewoon weer terug...
hij zal een lange arm hebben waarschijnlijk :D
ongelooflijk hoeveel tijd je ervoor vrijmaakt
nofear02
18-10-2007, 23:39
Klopt helemaal Robert, je hebt goed opgelet tijdens dat verhaal, haha.
Op dat zelfde punt heb ik ook al meerdere malen hachelijke momenten tegen heel hoge snelheden beleefd, ik heb nu jaren ervaring tijdens autoraces, en dat is ook dé reden waarom ik NIET met mn Ferrari op het circuit rij.............
(Maar het is zo verleidelijk)Hey Armand, ja ik heb zelfs nog ff aan jou staan te denken toen ik dat verhaal hoorde. Vroeg me af of je hetzelfde verhaal zo ongeveer zou kunnen vertellen. Zal best, gezien je race-ervaring. Vond het erg interessant. Volgens mij zag Marcelligthart dat ook wel (ik heb zeker met open mond staan te luisteren of zo? :)) want die zei na afloop van, is een mooi verhaal voor de site. Later die dag kwam ik hem nog tegen bij de lift en heb ik hem alsnog een flyer gegeven. Hij zou zich aanmelden, misschien is ie er wel? oe-hoe, als u er al bent, meldt het even :).
Ja erg interessant. nou ben ik altijd maar een erg rustige rijder hoor Arman, ik hou me ook altijd keurig netjes aan de max snelheid, maar ik zou eigenlijk eens een keer bij jou moeten komen kijken! jammer genoeg zit ik volgende week in Italie :(
nofear02
18-10-2007, 23:42
-Mtange: ja het eens weer eens een keer wat anders hé? :) meestal staat er iets ruim van tevoren aangekondigd, nou doe je je computer aan en ga je naar f-chat (startpagina natuurlijk ;)) en krijg je ineens 'verrek, krijg nou wat!' :D
-Bert, geweldig compliment van je :D. Ben er blij mee. Tsja, vraag niet hóe, maar we zijn er geweest ja.
-Stef, ja t is eik wel een beetje te dol ja, maar t is zo leuk! :). Ik haal het later wel een keer in, alhoewel ik al wel genoeg gewerkt heb de afgelopen 15 jaar dacht ik zo..:(
marcelligthart
19-10-2007, 16:19
Leuk dat je zoveel foto's van mijn ferrari hebt gemaakt, zoveel had ik er zelf nog niet eens... en ik heb hem al 5 jaar.
Was voor mij de 1e keer voor zo'n evenement, heb echt genoten.
Wel spannend overigens met je eigen auto het circuit over banjeren....
Toen ik de schades zag heb ik echt wel een beetje rustig aan gedaan..
Red Mythos
19-10-2007, 20:54
Hey allemaal,
Ik was afgelopen maandag ook met m'n 360 naar spa gereden, jongens wat een gave dag was dat zeg!, zou ik elke dag kunnen doen, ik kom maandag heel vroeg aan op het circuit en de eerste groep was net begonnen met rijden, had net de auto geparkeerd in het paddock stap uit en hoor in de verte een slip en een knal, toen was het al gebeurt, is boven aan de au rouge gebeurt met behoorlijke snelheid is die testa uit de bocht gevlogen, von het zo erg voor die man hij was met vrouw en kind daar ( niet in de testa!), wat een rotdag voor die man !!
Maar voor de rest gewoon te gek, heerlijk om in je F over het cicuit te knallen gewoon een genot om te doen, elke groep van ongeveer 25 auto's reden 20 min per keer, en dit 5 keer op een dag gewoon super gaaf !!
heb trouwens deze fotos gemaakt met m'n mobiel, weet niet precies wat voor type dit is maar het zag er wel strak uit, ook hij is over het circuit gereden !
the faster the better !
gr janni
prachtige motor ! mooie foto. (nofear02 die foto met al die neuzen van die F430's prachtig gedaan!
nofear02
19-10-2007, 23:58
Hey allemaal,... heb trouwens deze fotos gemaakt met m'n mobiel, weet niet precies wat voor type dit is maar het zag er wel strak uit, ook hij is over het circuit gereden !
gr jannisGoed dat je zelf ook zo'n toffe dag gehad hebt jannes. Ik wil het toch ook ooit wel eens doen hoor denk. Moet het toch een keer meegemaakt hebben denk ik.
Die gele F is een 250 GT Lusso. serienr 5847. Die is van een van de f-chat members hier. Zie ook:
Zie: http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=2863&postcount=47 bij de uitgang van Paleis Soestdijk van de 60 Relay in Nederland. En in Deventer: http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=2890&postcount=9 Wat een prachtige wagen is dat. Geweldig!
En Cor (RemondialTcab) heeft hem ook al eens gefotografeerd: http://www.f-chat.eu/showpost.php?p=2892&postcount=11
Prachtding
nofear02
20-10-2007, 00:02
Leuk dat je zoveel foto's van mijn ferrari hebt gemaakt, zoveel had ik er zelf nog niet eens... en ik heb hem al 5 jaar.
Was voor mij de 1e keer voor zo'n evenement, heb echt genoten.
Wel spannend overigens met je eigen auto het circuit over banjeren....
Toen ik de schades zag heb ik echt wel een beetje rustig aan gedaan...Hey Marcel, jij ook hier?? :) leuk! Dit is je eerste post. heb je geen zin je even voor te stellen, hier: http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=759 al zijn het maar een paar regeltjes. Mag ook hier http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=33 , dan zet ik er wel een paar foto's bij. Was erg leuk je te ontmoeten! Mooie wagen heb je. Mooie stoelen ook. De rit naar huis verder prima? Ik neem aan dat je rustig gereden hebt naar huis nadat je op dat ene deck nog eens goed naar die kapotte 512 TR had gekeken?? :). Tot ziens!
Wat een gaaf evenement...................euh als it volgend jaar weer is kunnen we dan met een aantal F's gaan. Of heb je ook dan een uitnodiging nodig?
nofear02
20-10-2007, 17:00
Wat een gaaf evenement...................euh als it volgend jaar weer is kunnen we dan met een aantal F's gaan. Of heb je ook dan een uitnodiging nodig??Ja, je kan niet zómaar gaan, je moet je ingeschreven hebben, of een uitnodiging gekregen hebben van een F-dealer/verdeler
Spiderke
20-10-2007, 17:14
Nog wat foto's van op Francochamps.
Copyright : Sissisprit
nofear02
20-10-2007, 18:01
Nog wat foto's van op Francorchamps.
Copyright : SissispritzHey wat leuk 'spiderke'! Foto's van OP de baan. Prachtig! Heel leuk om te zien. En de teller: 270, bij 7,500 toeren, terwijl ie mag tot 9 of 10? fantastisch! :). Heb je nog meer foto's? Erg leuk om te zien! Was dit maandag of dinsdag
Spiderke
21-10-2007, 15:08
Ik zal nog wat meer foto's bijeenzoeken. Was daar op dinsdag.
Greetz, Spiderke
nofear02
21-10-2007, 16:51
Ik zal nog wat meer foto's bijeenzoeken. Was daar op dinsdag. Greetz, Spiderke.Ohw, wij ook! Leuk! Wij zullen foto's opzoeken van uw wagen, misschien hebben we u nog wel gefotografeerd op de track
nofear02
23-10-2007, 15:52
Nog wat foto's van members (genomen door Vu)
nofear02
23-10-2007, 15:54
en beaugamin :)
nofear02
23-10-2007, 16:41
lune
nofear02
23-10-2007, 16:43
familie van johannes
nofear02
23-10-2007, 16:47
ennnnn:... spiderke! :
nofear02
23-10-2007, 16:48
Allemaal foto's gemaakt door VU (ik help alleen maar de verzoeken te honoreren ;)
Nofear, ga je die foto's van die gekreukte 512 TR nog naar www.weckedexotics.com sturen
nofear02
23-10-2007, 18:59
Nofear, ga je die foto's van die gekreukte 512 TR nog naar www.weckedexotics.com sturen?nee, ik hou daar niet zo van. vind het voor die man al erg genoeg. en als nederlandse (belgische natuurlijk) wagen, nee liever niet
joinjoin
29-10-2007, 18:06
waren 2 mooie dagen! hebben ook veel lol gehad, we kregen alleen maandag een telefoontje rond een uur of 4 dat we niet meer verzekerd waren.. dus dat werd met de f40 wat rustiger rijden, gelukkig met de belgische verzekering dat probleem niet gehad
Racing-Baker
29-11-2007, 12:53
hallo,
ik was ook aanwezig op dit evenement(de maandag), uiteraard ook moeten de securety omzeilen (aja, ik ga niet voor niets)! graag had ik ook meegereden. ik weet nual hoe de invatie's werden vestuurd maar wat ik mij afvroeg, hoeveel kostte dit voor 1 dag
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.