PDA

View Full Version : Wanneer begon de passie?

JWA
10-10-2007, 20:06
Mijn passie voor ferrari begon in 1987, dit jaar 20 jaar geleden.
In 1987 verzorgden mijn ouders de catering van een evenement bij de kabelfabriek in Haaksbergen.
Georganiseerd door de heer van der Lof, voor de Ferrari Club Nederland.

Ik mocht die dag helpen oa door het maken van foto's van de buffetten.
Mijn ouders wilden die voor de reclame gebruiken.

Raad zich wat er gebeurde, geen foto's van buffetten, alleen maar Ferrari's.

Ik kan me nog goed herinneren dat de eerste wagen het terrein opkwamen, 2 308 en 1 512, het terrein was er breed dus reden ze met z'n drieen naast elkaar.
Als ik er aan denk lopen me nog de rillingen over de rug wauw.

Ik had eerder al wel eens een Ferrari gezien maar nog nooit zoveel bij elkaar.
En voor het eerst een Testarossa, niet mijn favoriet, wel heel imposant.

Ik heb een aantal foto's gescand.

De eerste zijn van het parkeer terrein

JWA
10-10-2007, 20:56
Stukje van de prive verzameling in de kelder

JWA
10-10-2007, 21:01
Maar voor mij het summum kwam in een aanhanger.
Het rode zeil ging omhoog en je zag ...... alleen maar banden.
Die gingen eruit en de neus van een bijzondere 308 werd zichtbaar.
De aanhanger werd schuin gezet en aan een lier kwam deze geweldige wagen langzaam naar buiten

mavanhaasteren
10-10-2007, 21:06
mooie foto's zo uit de oude tijd

.

JWA
10-10-2007, 21:12
Van het rijden heb ik maar een paar foto's
Er moest tenslotte gewerkt worden. :)

Vanaf dat moment wist ik dat er eens een 308 zou komen.
(en die heb ik nu al weer 6 jaar :D )

Hieronder een foto van een brullende 308 GTB-M gr

joopjoldersma
28-10-2007, 17:26
Mijn Ferrari passie begon zo'n 55 jaar geleden (ben ik al zo oud?). In 1952 bezocht ik met m'n vader en opa de GP van Nederland. Deze werd gewonnen door Alberto Ascari en er volgden nog 2 Ferrari's (op de 2de en 3de plaatsen). Helaas heb ik er geen fotos van en zit het hele gebeuren in m'n hoofd.
Aangezien ik nog jong was kreeg ik in die tijd ook een DinkyToy van, natuurlijk, een Ferrari F1 wagen.
Sinds die tijd is het vuurtje gaan branden en nog steeds niet uit

360spider
30-10-2007, 10:08
Mijn passie voor dit prachtige merk begon toen ik een jaar of 12 was. Dan krijg je met sinterklaas een paar van die autotjes en dat worden er in de loop van de jaren meer, totdat je er dus niet meer van afkomt.
Afgelopen jaar was mijn hoogtepunt tot nu toe, meerijden en een heel klein stukje zelf rijden een een prachtige Ferrari 430 Spider, een onvergetelijk moment voor mij.....

http://pic19.picturetrail.com/VOL1094/3732506/7698577/223598038.jpg

rolee
30-10-2007, 13:32
De passie begon voor mij toen mijn neef me een keer meenam naar een kennis van hem. Deze man had een rode Testarossa. Die vond ik zo ontzettend mooi. Helaas bleef het toen alleen bij kijken. De man was lid van de Ferrari Club NL en vertelde dat ze ook een soort assistentie-team hadden voor evenementen. Ik moest maar proberen of ik daar bij kon komen. Hij gaf me een telefoonnummer en dat heb ik toen gebeld. En ja hoor ik kon lid worden. Viel gelijk met m'n neus in de boter: er stond een fabrieksbezoek geplanned voor de begunstigers, slechts 50 konden mee. Direct ingeschreven en ik zat erbij! Sindsdien help bij Ascari op de vele club-evenementen van de FCN. De verzameling modelauto's is begonnen toen de F40 uitkwam en ik van m'n vader de 1:18 bburago F40 kreeg, welk hij voor 25 gulden bij de Bart smit had gekocht. Nog geen week later stond dit zelfde model te koop tegen prijzen van 250 gulden of meer! Een paar jaar later was ik op een begunstigersmeeting. daar werd een film gedraaid. Een lange man stond naast me en zei dat hij die film zocht. Dus ik kopietje voor hem gemaakt en adressen uitgewisseld. Later belde hij mij op of ik zin had om met hem een ritje te maken in z'n Ferrari. Dat wilde ik wel en een uurtje later draaide een ronkende Ferrari m'n straat in, het was.....een F40!!!! geweldig!! Die dag kwam mijn droom uit. En nu heb ik 40 graden Ferrari-koorts en dat gaat nooit meer over.....:)

groet Robin

.

Reiben
30-10-2007, 14:47
Een F40? Sjonge ongeloofelijk. Da's ook mijn droom om daar ooit eens in mee te mogen rijden. Super verhaal Robin! Hoe het bij mij begon vertel ik later wel eens, ik ga eerst een paar fotootjes zoeken om alles te illustreren

Greetz

Reiben

.

ferrari-fan
30-10-2007, 15:59
Mijn Passie is begonnen op mijn vaders schoot toen ik 3 jaar was toen keken we altyd formule 1toen wist ik al wie schumi was en hij reed in 1996 juist bij Ferrari dus was voor mij een gewoonte geworden dan wou ik ook zon auto en van het een kwam het ander...
en 2jaar geleden is mijn collectie echt van start gegaan

vin
30-10-2007, 17:11
De passie begon voor mij toen mijn neef me een keer meenam
....
Dat wilde ik wel en een uurtje later draaide een ronkende Ferrari m'n straat in, het was.....een F40!!!! geweldig!! Die dag kwam mijn droom uit. En nu heb ik 40 graden Ferrari-koorts en dat gaat nooit meer over.....:)

groet Robin

Volgens mij is dat dezelfde F40 waar ik ook mee ben gereden of niet Robin.

Het was zo dat , ik l..ul praat nogal graag maar tijdens dat ritje heb ik niks gezegd ,was helemaal sprakeloos dat gevoel het is gewoon PASSIE wat een belevenis en hij zei maar heee praatgraag ik heb je een paar rondjes niet gehoord ben je ziek ofzo , Ik zei alleen maar dit is ..... Passie ik zit in mijn droomauto met een rood hoofd
daarbij vindt ik het 1 van de mooiste misschien wel enige echte sportwagen ooit gebouwd .
Zolang ik mij kan herinneren ben ik gek op Ferrari geweest maar het echte verzamelen is gekomen net als bij Robin wanneer Burago de F40 uitbracht en dat was geloof ik in 1987 net na de introductie van het echte exemplaar .

Groeten Vincent

nofear02
30-10-2007, 20:22
Super-verhalen hierzo! zo mooi en zo leuk om te lezen. geweldig mannen

575 GTC
31-10-2007, 22:54
Bij mij is het begonnen toe ik een jogie was van 6 jaar.
Zondags naar de Formule 1 kijken samen met papa. ik kan me nog voor de GP monaco 1996 voor de geest halen David Coulthard met een oude helm van M. Schumacher. veder heb ik in dat jaar ook mijn eerste Ferrari auto's gekregen. er was toen een actie van de shell en daar zat een F40 en een 348 ts bij. sinds die was de Ferrari F40 1 van mijn droom auto's geweest. mijn passie is lang zaam bij beetje gegroeit. ik was 10 toen ik me meer ging verdiepen in Ferrari en de Formule 1 race's meer begong te volgen. En sinds mijn 12de ben ik echt Ferrari fan en is Ferrari ook mijn Hobby geworden. Ik weet nog goed dat ik als jongtje van bijna 13 op de Rai stond bij de Ferrari Enzo stond en dat ik over het hekje mocht om even te komen kijken. Ik was dol blij en ik heb niet even gekenen ik heb zeker 10 minuten gestaan tot dat mijn pa zijn dat ik maar eens moest komen, anders stond er nu messchien nog wel :)

.

M@rcel
01-11-2007, 00:40
dat zijn nog eens mooie verhalen zo, bij mij is het er met de paplepel ingegoten, ik kreeg het al te horen toen ik klein was dus mijn passie bestaat al bijna zolang ik leef haha, ik herrinner me niet echt een moment waarvan ik zei van, hee sinds die dag is het begonnen, ik weet gewoon niet beter haha:D:D maar dat doet er verder niet toe, alleen lezen in deze draad kan ook :)

.

rolee
01-11-2007, 00:44
Volgens mij is dat dezelfde F40 waar ik ook mee ben gereden of niet Robin...........Zolang ik mij kan herinneren ben ik gek op Ferrari geweest maar het echte verzamelen is gekomen net als bij Robin wanneer Burago de F40 uitbracht en dat was geloof ik in 1987 net na de introductie van het echte exemplaar .

Groeten Vincent

Inderdaad Vincent, dat is dezelfde F40 waarin jij toen op Assen mee mee hebt gereden. Heb het toen voor je gevraagd en hij vond het geen enkel probleem. Echt een hele aardige kerel.

groet Robin

.

Kees den Hertog
17-11-2007, 20:23
Bij mij begon het in de lente van 1989. Het huis was net verbouwd en ik wilde een autootje op de (witte) schouw boven de open haard.... Dat werd een rode Testarossa in 1:38 van de SHELL.. Een week daarna kreeg ik van mijn vrouw een 512 BB, uit de Bijenkorf selectie. Inmiddels staan er zo'n 120 miniaturen in 2 vitrinekasten en een 328 in 1:1 in de garage. Verder lichtbakken van Ferrari, AGIP en Pininfarina voor het slaapkamerraam...
Dit naast de boeken en alle andere memoriablia betrekkening hebbend op Ferrari

Rosso by Raimondo
22-11-2007, 13:27
Hallo,
De passie begon al toen ik heel klein was. Op nurnburgring kon amper lopen.
Daarna in de jaren tachtig (86of87) kreeg ik een Ferrari 288GTO Benetton 1:24 van Burago. notabene in Italie van een gastgezin waar ik op dat moment verbleef. Daarna uitgegroeid tot een aardige collectie zo'n 400 modellen, boeken, onderdelen en kleiding. Deel genomen aan ascari (FCN) en activiteiten georganiseerd. In 2002 is alles op een laag pitje komen te staan. Wilde het alweer in 2005 opppaken, maar daar kwam een totaal onverwachtte uitdaging om de hoek. Waardoor ik het nu in 2007/2008 weer wil oppakken. Kortom ferrari zit zeker nog in mijn hart.

Groeten Raimondo
PS Ik denk dat verschillende leden me nog wel kennen uit verleden

Fokkerjockey
24-11-2007, 21:24
Midden jaren '80 werd het rood voor de ogen ;)
Ik kende het merk Ferrari al wel, maar dan meer als gewoon 'een' automerk.
In de zomer van 1986 (ik was 13) gingen we met de auto op vakantie naar voormalig Yugoslavië via Ialië. Op de terugweg naar huis door Noord Italië reden we in een bergdorpje waar het een kleine opstopping gaf. He motregende zachtjes en op de walkman had ik Dire Straits, het album Love Over Gold, met het nummer It Never Rains (erg toepasselijk:)). Plots zei mijn vader dat er een bijzondere auto aankwam die ik moest zien. In tegenovergestelde richting kwam met een slakkengang een sportwagen voorbij glijden waarvan de aanblik nog steeds op mijn netvlies staat: een donkerblauwe Ferrari Testarossa! Hoofd uit het raam met de koptelefoon op de oren zat ik acherin onze auto eerste klasse om het schouwspel goed in me op te nemen...en er meer dan gemiddeld van te genieten!!
Geen idee wat nu precies de magie van deze wagens is, maar de aanblik van die auto heeft de passie wakkergeschud en me niet meer losgelaten.
Altijd nog komt er een ongekende blijdschap in me boven als ik op de weg waar dan ook een Ferrari tegenkom (moge dat nooit meer overgaan!).

Ik weet zeker, op en mooie dag zal ik zelf in mijn eigen Ferrari rijden met op de achtergrond dat ene nummer van Dire Straits en zal de cirkel rond zijn!

Dreaming on, grtz, Michel

.

Erikderaaf
29-11-2007, 21:03
De passie voor mij kwam al vroeg aangezien er altijd een Ferrari Testarossa poster in de kamer heeft gehangen.
Van vroegs af aan al bewondering voor die platte rode wagens gehad, en een hele tijd terug een keer op een meeting geweest op vliegbasis Volkel.
Ik heb geen flauw idee hoe lang geleden dat was, maar wat ik me herrinerde is dat mijn vader speciaal aan een eigenaar van een witte testarossa vroeg even zijn licht aan te zetten.
Die koplampen vond/vind ik echt heel gaaf :) Later is dit alleen maar erger geworden toen ook de eerste Ferrari schaalmodellen begonnen te komen bij verjaardagen enzo.
Ben verder tot een jaar of wat terug niet echt op meets geweest maar op autobeurzen werd men regelmatig een beetje gek van me, ze konden me niet bij de Ferrari's wegkrijgen.

Later is dit alleen maar erger geworden, het F virus is hier al lange tijd flink aanwezig ;). Zit hier met een kamer vol modellen, boeken en wat dan nog meer :D . Ik heb altijd gezegd, en blijf volhouden dat ik óóit een eigen Ferrari heb. Maakt me niet uit wat voor een, en ook niet of het bij mijn 30e, 40e, 50e ofzo is... ooit moet het zover komen :)

Heb nog een foto gevonden van de eerste keer dat ik zelf in een Ferrari zat. Dit was in 1993, en ik zat op een kussentje in de auto. Wat ik me herriner is het grote logo op het stuur, en die ronde klokkies, zwart met rode tekst en een klein paardje. Helaas duurde het heel kort... maar het staat in ieder geval op foto :)
Het heeft daarna tot dit jaar geduurd, op de mastenmeeting voor het eerst meegereden in een Ferrari. Wat een belevenis, die rit vergeet ik never nooit meer Bram! En daarna de klapper, kwam thuis en had ik 3 verschillende wagens meegereden! Waanzinnig!!
Gelukkig mede dankzij Roberts initiatieven erg leuke Ferrari dingen meegemaakt, en goede contacten gelegd :)

Het grappige is dat onderstaande Ferrari volgens de RDW nog steeds op de weg is

430 Scuderia
09-12-2007, 22:02
Voor mij begon het in verhouding tot de meeste van hier relatief laat. Los van het feit dat Ferrari altijd een begrip is geweest op autogebied was er één specifiek moment die mij nog goed is bijgebleven. Tijd geleden op Circuitpark Zandvoort , waar ik soms werk , was een Porsche meeting van één- of andere dealer en daar stonden verschillende Porsche's oprij van 993 tot 997 modellen. Op een gegeven moment kwam er een 360 Spyder aan en van al dure duitse auto's die daar stonden opgesteld had ik maar voor één auto oog. En dat geheel natuurlijk. Gezien ik ook uit een omgeving kom waar een Ferrari geen allerdaags vervoermiddel is ben ik altijd de exclusiviteit blijven waarderen. En als je er dan wel eens eentje mag aanschouwen dan geeft dat gewoon een geweldig gevoel. Die (liefst) rode , enigzins protserige snelheidsmonsters met een waanzinnig geluid. Het is net griep , voor je het weet heeft het je in zijn bezit. Het is voor mij ook een grote wens ooit een Ferrari te rijden. Met voorkeur een rode F355. Misschien wel de mooiste auto ooit gemaakt

TOTO70_0
14-12-2007, 23:21
In 1977 kocht mijn broer zijn eerste Ferrari nl een Daytona sinds die dag is een Daytona mijn auto. Mijn broer had daarvoor Mercedes 300sl's gehad een roadster en een gullwing daar is alles meebegonnen. zijn eerste Italiaan was een Lamborghini Espada.
Mijn eerste auto was een Alfa Romeo 1600 SS toen ik zestien was, mijn eerste prive Ferrari was een 308 GTS uit 1978 geruild in de States met mijn Dinky Toy collectie.
Toen een hele goed zaak maar nu zou mijn Dinky Toy collectie toch meer geld waard zijn dan een 308 GTS.
In de afgelopen 30 jaren in ontelbaar veel Ferrari's gereden

Kingpin328
14-12-2007, 23:30
Het heeft daarna tot dit jaar geduurd, op de mastenmeeting voor het eerst meegereden in een Ferrari. Wat een belevenis, die rit vergeet ik never nooit meer Bram!

Omdat je zowat klem tegen het dak zat? ;)

Leuke foto, zo te zien had je meer geluk dan dat arme menneke dat het bij die fraaie Kadett moest houden :D:)

.

Erikderaaf
14-12-2007, 23:35
Mocht de pret niet drukken he Bram :) Heb zowat de hele rit vol verbazing meegemaakt. Kicken zeg!

Tonnie... een dinkytoy verzameling ruilen tegen een echte? Wow! Moet wel eens stevige collectie zijn geweest, niet

Roger_L
15-12-2007, 00:17
Mijn passie voor auto's begon ergens enkele dagen na mijn geboorte. Op 3-jarige leeftijd wist ik auto's met naam en toenaam te benoemen. De eerste ontmoeting met een Ferrari weet ik nog als de dag van gisteren, ergens in de zomer van 1984: een Ferrari 246 GTS op het Vrijthof in Maastricht. Wat een auto ! De Ferrari-passie begon pas in 1986. De dag voordat ik met mijn ouders op vakantie zou gaan, kwam er op de ARD een uitzending over 'Ferraristi'. Wij hadden net een videorecorder en ik heb die uitzending toen opgenomen, en toevallig de grijsgedraaide video onlangs nog op DVD gezet. De uitzending ging over Ferrari-rijders in Duitsland. Een verslag over liefhebbers met o.a. een 288 GTO, 400i, 246 GTS en 308 GTB. Klapstuk was wel de gezamenlijke reis naar Maranello. Vanaf dat moment heb ik altijd de diepgekoesterde wens gehad er óóit eentje te bezitten, een wens die ik in 2001 heb kunnen realiseren. Vakanties werden steevast thuis door mij gepromoot in de buurt van de duurdere vakantieplekken zoals Velden in Oostenrijk of Locarno in Zwitserland. Vakantiefoto's waren dan ook meestal uitsluitend auto/Ferrari-foto's. Na het behalen van het rijbewijs ging ik steevast naar de Nürburgring (zo'n 150 km van mijn ouderlijke woning) naar de jaarlijkse Oldtimermeeting, waar zo'n 200 Ferrari's in die tijd bijelkaar kwamen. Van mijn eerste stagaire-salaris heb ik een Ferrari-horloge gekocht, destijds (1989) was er een wat 'goedkopere' uitgave van Cartier voor Fl. 525,-. Gelukkig heb ik veel gefotografeerd, en later ook gefilmd, en vervolgens ingelijst danwel grijsgedraaid, en kan ik daar nu nog van genieten

430 Scuderia
15-12-2007, 01:54
Mijn passie voor auto's begon ergens enkele dagen na mijn geboorte.....(1989) was er een wat 'goedkopere' uitgave van Cartier voor Fl. 525,-. Gelukkig heb ik veel gefotografeerd, en later ook gefilmd, en vervolgens ingelijst danwel grijsgedraaid, en kan ik daar nu nog van genieten.

Hoi Roger , mooi verhaal! Je bent in ieder geval in bezit van één van de mooiste Ferrari's ooit gemaakt!
Niels

nofear02
15-12-2007, 09:21
Mooie verhalen toto en roger! heerlijk om te lezen!
hoes nekst? :)

.

Johannus
27-04-2008, 17:05
Ik weet het nog goed, 1990, ik was 4 jaar oud. Bij mijn grote neef (ik schat dat hij in die tijd 18 was ofzo) hing een poster van een testarossa op zijn kamer. Die vond ik altijd supermooi! Iedere keer als ik daar ging logeren of op bezoek was, liet ik dat ook merken. Toen we later geen contact meer hadden met mijn oom en tante vanwege ruzie in de familie, kwam ik op een dag met mijn ouders thuis en toen zat die poster bij ons in de brievenbus.

Sinds toen heeft deze poster altijd op mijn slaapkamer gehangen en is de passie en de collectie alleen maar uitgegroeid!

Gilles027
27-04-2008, 19:15
Mijn passie voor de Ferrari en F1 begon in 1964, toen ik als leerjongen in het carrosserie bedrijf werkte, ik was er daar als eenige Italiaan ik was maar amper 14 jaar, toen reed bij Ferrari de Belg Jacky Ickx, iedere maandag was er de zelfde zaag die mij maar altijd zij " Gezien gisteren wat de Belg met de Ferrari heeft gedaan?" van toen begon ik nieuwsgierig te worden naar dit gebeuren, ik begon wat te zoekken in de kranten winkel en vond er toen al Autosprint, een Italiaanse auto sport week krant dat in Belgie een week later in de rekken was en begon het te kopen en natuurlijk werd dit mijn passie voor de Ferrari en Jacky Ickx, nu is mijn passie nog groter geworden en zou het voor niets ter wereld willen missen, ik kijk iedere Gp op de TV en op iedere uur van de dag en als ik de kans heb om er naar toe te gaan om de GP lijve te zien dan ga ik

Montezemolo
27-04-2008, 22:11
Ik was 14 jaar oud en poetsjongen bij een lokale Alfa Romeo dealer, deze hadden een 308 in onderhoud, en toen ik deze voor de eerste keer zag was ik verkocht, ben toen boeken en modelauto's gaan verzamelen. Gelukkig ben ik in de gelukkige omstandigheid dat ik in de automobielwereld zit, en dat opent leterlijk nog wel eens deuren, ook van diverse Ferrari's waar ik in heb mogen rijden. Hoogtepunt was wel een fabrieksbezoek in Maranello toen ik nog begunstiger was van FCN, tijdens deze meeting een bezoek gebracht aan Fiorano waar ze op dat moment een banden test aan het uitvoeren waren voor de op dat moment nog niet uitgebrachte F50 !!! Deze ongemodificeerde F50 leek wel een F1 wat geluid betreft, geweldig !!!! En nog steeds kan ik genieten van een Ferrari met zijn heerlijke geluid.

Fokkerjockey
13-06-2008, 00:30
Wellicht herkenbaar:

Zelf ben ik een 'home made Ferrari fan', ik bedoel: niemand heeft mij het aangepraat.
Als ik naar mijn kleine vent kijk ben ik wel bang dat hij iets meer sturing dan gemiddeld krijgt vwb. lage rode Italiaanse sportwagens :D en dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn (zie foto)
Hij krijgt door mijn enthousiasme het F-virus er met de paplepel ingegoten.
Is dit normaal bij F-chatters-kroost, of werkt het toch een beetje anders...?

Johannus
13-06-2008, 04:34
100% terecht :D

Ik heb zelf nog geen kinderen, maar als ik ze wel had ging ik ze ook infecteren met het F-virus. Ik ben dat nu een beetje aan het uitproberen op mijn vriendin, maar tot nog toe met weinig succes, waarschijnlijk is ze inmiddels resistent geworden ofzo...

Maar, als oom zorg ik natuurlijk wel dat de nichtjes van mij bij verjaardagen Ferrari-duplo krijgen :D toch een mooi begin alvast :D

Michele
13-06-2008, 14:41
Hoe het allemaal begon? Tja, begin jaren '80 interesseerde ik me totaal niet voor auto's, tot ik ergens in '85 een plaatje zag van een Maserati Biturbo. Ik vond dat wel erg gaaf en de autoliefde nestelde zich ergens diep in mij. Ik besloot dat ik ooit zo'n auto wilde hebben (heren, wel even door blijven lezen svp. het wordt wel leuker).

In 1986 verhuisden we vanuit de Noordoostpolder naar Assen, waar ze een circuit bleken te hebben. Leuksie! Daar werden ook 'historische autoraces' gehouden (destijds alleen demo's) en ergens in '86 of '87 kwam ik daar voor het eerst in aanraking met Ferrari's: een 250 Monza en een 'prototype' oftewel de 308 GT/M. Stoer geluid kwam daar uit, maar het bleef wat abstract. In 1989 naar de RAI, waar ik voor het eerst een F40 zag, en in datzelfde jaar ben ik zwaar blootgesteld aan Ferrari's tijdens een meeting op Soesterberg waar ik aanwezig kon zijn via via. Het feit dat de bewuste 308 GT/M daar zonder geluidsdempers de baan over werd gejaagd en op een gegeven moment 2 F40's op aanraakafstand naast elkaar stonden, was erg bijzonder. Toen ik vervolgens gewoon in een F40 mocht gaan zitten (m'n eerste Ferrari, en nog niet eens een rijbewijs) was ik verkocht. Beelden gooi ik vanavond even online. Het is vervolgens van kwaad tot erger gegaan, hoewel ik Maserati uiteindelijk trouw ben gebleven en er 5 jaar geleden eentje heb gekocht. Ben ondertussen overigens aan mijn derde bezig. Ferrari is echter nog steeds liefde, met name de klassiekers.

Ondertussen geprobeerd mijn neef aan te steken, die veel autoplaatjes op zijn computer verzamelt. Toen ík 'm een paar jaar geleden meenam naar de OGP op de Nürburgring heeft hij echter een beetje een overload gekregen ben ik bang. Al zijn 'wil-ik-nog-wel-eens-in-het-echt-zien' auto's stonden daar op een rijtje, en voor een puber van 17 was de aanblik van 3 Enzo's tegelijkertijd en 2 Maserati's MC12 even iets wat hij niet helemaal kon bevatten. laat staan de Koenigsegg, de tientallen Lambo'se en Maserati's en de honderden P******s. Sorry Patrick... ;)

Rol@nd
13-06-2008, 16:04
Mijn autoliefde zat er altijd al in. Op de lagere school tekende ik al sportauto's. Toen ik later die ontwerpen nog eens bekeek, bleek dat ik altijd al Lamborghini's tekende, zonder dat ik ze kende. Een Ferrari wilde ik toen al hebben, maar dat leek me onbereikbaar. Altijd alleen maar 'ouwe lullen' en zakenbobo's er in... In 1993 liep ik in het Autotron in Rosmalen. Daar stond toen voor het eerst de F348TS. Ik weet nog dat ik toen gezegd heb: "Die wil ik ooit nog wel eens bezitten!" Jarenlang (ruim 20) andere auto's gehad, van allerlei pluimage. Twee jaar terug in aanraking gekomen met een schitterende F-replica. Toen die klaar was kreeg ik er een mooie aanbieding voor en was er toevallig een TS in beeld gekomen, die met de verkoop van de replica binnen bereik kwam. Toen dus meteen de knoop doorgehakt en nu ben ik eindelijk na vijftien jaar (sparen) de trotse eigenaar van een F348TS.

Nuvolari
13-06-2008, 22:34
In 1986 verhuisden we vanuit de Noordoostpolder naar Assen, waar ze een circuit bleken te hebben. Leuksie! Daar werden ook 'historische autoraces' gehouden (destijds alleen demo's) en ergens in '86 of '87 kwam ik daar voor het eerst in aanraking met Ferrari's: een 250 Monza en een 'prototype' oftewel de 308 GT/M. Stoer geluid kwam daar uit, maar het bleef wat abstract. In 1989 naar de RAI, waar ik voor het eerst een F40 zag, en in datzelfde jaar ben ik zwaar blootgesteld aan Ferrari's tijdens een meeting op Soesterberg waar ik aanwezig kon zijn via via.

Jij ging eind jaren 80 toch ook wel eens mee naar Zolder en Spa? Met gehuurde auto's en tent die kant op, jagen en fotograferen...

Edwin

Michele
14-06-2008, 10:24
Jij ging eind jaren 80 toch ook wel eens mee naar Zolder en Spa? Met gehuurde auto's en tent die kant op, jagen en fotograferen...

Edwin

Klopt, Soesterberg ben ik met jou meegereden met nog wat jongens. Ik had toen nog niet eens een rijbewijs. Begin jaren '90 zijn we regelmatig naar Spa geweest voorde Ferrari Days en in '92 FF40. Pitten in een tentje achter de paddock en dan stond de volgende morgen het hele circus om je heen. Zandvoort ging met de trein, en dan op de terugweg naar huis even chinees halen voor onderweg.... Mooie tijd! Zolder ben ik overigens (nog steeds) nooit geweest.

Onderstaand de beloofde plaatjes, om de een of andere reden kan ik mijn bovenstaande post namelijk niet editen.

richard
15-06-2008, 01:12
Ik ben ook al van jongs af aan met Ferrari bezig, model auto,s fotos in mindere mate maar shows aflopen ed.
Met een maat gingen we altijd naar een show in Hilversum naast het station en daar vandaan altijd effe naar Kroymans en ook naar Zandvoort en nu elk jaar naar Italia Houten ook vanwege Alfa dat boeit me ook enorm.
Onze dochter van 8 vind het leuk om mee te rijden met onze 308 maar is nu op een leeftijd dat ze zoiets heeft van leuk maar te hoeft niet meer.
Mike van 6 is wel Ferrari man hij praat er over alsof iedereen er een in de garage heeft staan maar dat komt omdat ie niet beter weet hij groeit er mee op Lyanne beseft nu dat t niet eenvoudig is om er een Ferrari bij te hebben.
Ik heb zelf het geluk gehad om met mijn huidige vrouw te zijn getrouwd in een rode Testarossa met mooie fotos op kasteel Haarzuilen want daar wilde ze trouwen.
Het modellen kopen is wel wat minder maar ik ben me meer gaan toe leggen op het zoeken van boeken over de 308gts.

430driver
15-06-2008, 10:58
Bij mij begon het toen ik een jaar of 11 was met een bouwpakketje van de 308 GTB (heel toevallig was dat een blauwe met witte pioneer belettering Vin, alleen geen GTB Gr4 :))
Toen ik in de auto-bijlage van de panorama de nieuwe Testarossa zag, was ik helemaal verkocht! In 1987 las ik in readers Digest een artikel over de FCN waarop ik meteen heb geschreven om mezelf aan te melden als begunstiger......ik heb 4 jaar op de wachtlijst gestaan, maarrr ik kreeg wel kaarten voor Zandvoort dat jaar: dat was dan weer wel gaaf!
Op weg van school naar huis wist ik ook een Ferrari te staan en laat het toeval nou zo zijn dat dat dus die grijze 308 GTS zijn van TOTO_70. (daar kwam ik hier dus achter....de wereld is klein ;))

In 91 dus begunstiger geworden met als eerste meeting de bijeenkomst bij Italauto kees v Stokkum. Daar zag ik de GT/M van H.K helemaal uitgekleed....ik had er een nieuwe passie bij: de GT/M! (bij de meesten van jullie wel bekend haha)
Door deze GT/M ben ik gaan tekenen
Ik ben toen ook modelletjes gaan sparen: 1:43, 1:24, 1:18: alles door elkaar! Ik vond echter de standaard Burago's niet mooi dus die ben ik meteen aan gaan pakken: eigenlijk zoals de elite serie nu.

Uiteraard heb ik gedurende mijn FCN tijd in verschillende F's meegereden: een Mondial van L. vd Heuvel, de 308 GT/4 van A Leerdam, een 512 TR jakkerend over een landingsbaan etc.
Pas veel later kreeg ik, via een vriend van me, de gelegenheid om ZELF te rijden wat natuurlijk helemaal het einde was!

Tja en nu zit ik hier........Helemaal thuis!

.

nofear02
15-06-2008, 16:36
Heeerlijke verhalen mannen! Fantastisch leesvoer. Erg leuk om te lezen. En zo leer je een ander wat beter kennen. Erg leuk! hoes nekst? :)

milko
15-06-2008, 23:12
Mijn passie voor auto's begon ergens enkele dagen na mijn geboorte. Op 3-jarige leeftijd
...
uitgave van Cartier voor Fl. 525,-. Gelukkig heb ik veel gefotografeerd, en later ook gefilmd, en vervolgens ingelijst danwel grijsgedraaid, en kan ik daar nu nog van genieten

Zou die dvd best eens willen bekijken, valt hij te kopieeren of misschien op you tube te plaatsen??

.

milko
15-06-2008, 23:20
Bij mij begon het een beetje toen ik een jaar of 6 was toen ik mee mocht in de buurman zijn 308 gt4, die heeft mij niet meer los gelaten, en zelf heb ik er dan ook 3 jaar eentje gehad, vanaf toen heb ik geen auto boekje meer weggegooid ( Robert weet inmiddels hoe ver dit is uitgegroeid) en heb mijn hele jeugd en puberteit al mijn centjes in auto en Ferrarimobilia gestoken. Nog even in het kort anders kan ik wel twintig pagina's vullen, getrouwd in 1994 in een concours 250 pf gt, meerdere malen als navigator meegereden in een 250 gt swb, 1999 fiat Dino coupe aangeschaft, juni 2003 308 gt4 aan geschaft,
2006 hond erbij met de naam Dino, nov 2006 365 gt4 aangeschaft, de rest kennen jullie inmiddels.

nofear02
15-06-2008, 23:45
..... vanaf toen heb ik geen auto boekje meer weggegooid ( Robert weet inmiddels hoe ver dit is uitgegroeid) en heb mijn hele jeugd en puberteit al mijn centjes in auto en Ferrarimobilia gestoken........ de man is hopeloos verloren..: een eiken huiskamer-wandmeubel, waarvan je toch weet dat eiken enorm sterk is, met 2 cm dikke legplanken, die simpelweg ondanks hun sterkte tóch beginnen door te buigen (want hier staat geen maat meer op),
af-ge-la-den vol..... ! :). Geweldig. Het erge is nog; hij heeft vrijwel alles gelezen ook nog!! :D. Super.

Fokkerjockey
15-06-2008, 23:48
Het klinkt niet meer als een hobby als alle anderen, maar meer als een Way Of Life!!!
Heerlijk moet dat toch zijn ;):D

Johannus
16-06-2008, 10:50
ja, daar kan ik me eigenlijk wel een beetje bij aansluiten.... F is niet alleen een hobby, maar een Levenswijze. Het heeft ook meer te maken met gevoel dan met zomaar iets leuk vinden of iets verzamelen.
Zijn er meer mensen hier die zich daarin kunnen vinden, of is dat hier misschien een beetje een overbodige vraag? ;) :D

filiberke
16-06-2008, 11:05
ja, .... F is niet alleen een hobby, maar een Levenswijze. Het heeft ook meer te maken met gevoel dan met zomaar iets leuk vinden of iets verzamelen.
Zijn er meer mensen hier die zich daarin kunnen vinden, of is dat hier misschien een beetje een overbodige vraag? ;) :D

Wel, ik kan me daar perfect in vinden, bij mij is het begonnen met ,,zomaar iets leuk" en nu is het inderdaad een vorm van levenswijze geworden. Als kleine broekvent kijk je natuurlijk op naar zo'n mooie sportauto's, maar het is begonnen een 15-tal jaar terug, een vriend had een kleine verzameling, op een dag zag ik een F50 staan op 1/18, ik dacht,ja dat staat leuk op de kast, nu staan er een kleine 200-tal in 7 vitrinekasten:)
Dan wat meetings beginnen volgen, mensen leren kennen, internet...,bij Monza eens op bezoek gaan en als top off the bill hier op deze site terechtkomen: VERSLAVEND!!!!!!!!

en dan ben ik nog geen eigenaar!!!!!!!!!!!!! :D

richard
16-06-2008, 23:55
Ik wil nog net niet zeggen zonder Ferrari hoeft t niet voor mij maar feit is wel en dat weten mijn vrouw en kids om de 2 weken als Ferrari er uit ligt in de Formule 1 of een van de 2 dan is mijn humeur niet meer hetzelfde als bij de start om 14.00 uur.
Toch een way of life dan maar

nofear02
17-06-2008, 03:14
Ik wil nog net niet zeggen 'zonder Ferrari hoeft t niet voor mij' maar feit is wel (en dat weten mijn vrouw en kids) om de 2 weken als Ferrari er uit ligt in de Formule 1, of een van de 2, dan is mijn humeur niet meer hetzelfde als bij de start om 14.00 uur. Toch een way of life dan maar:D:D. prachtig! :D

430driver
17-06-2008, 17:41
Wel, ik kan me daar perfect in vinden, bij mij is het begonnen met ,,zomaar iets leuk" en nu is het inderdaad een vorm van levenswijze geworden. Als kleine broekvent kijk je natuurlijk op naar zo'n mooie sportauto's, maar het is begonnen een 15-tal jaar terug, een vriend had een kleine verzameling, op een dag zag ik een F50 staan op 1/18, ik dacht,ja dat staat leuk op de kast, nu staan er een kleine 200-tal in 7 vitrinekasten:)
Dan wat meetings beginnen volgen, mensen leren kennen, internet...,bij Monza eens op bezoek gaan en als top off the bill hier op deze site terechtkomen: VERSLAVEND!!!!!!!!

en dan ben ik nog geen eigenaar!!!!!!!!!!!!! :D

Je slaat de spijker op z'n kop Filip! alleen ik ben nu 21 jaar aan het sparen:)

filiberke
17-06-2008, 18:42
... alleen ik ben nu 21 jaar aan het sparen:)

schaal 1/18 of 1/1, Mark?:D

430driver
17-06-2008, 21:37
modellen aan het sparen......tja als ik nu zo terugkijk....had ik misschien op een andere manier kunnen gaan sparen filip :)

Maar goed, hobby mag geld kosten toch? 21 jaar geleden was ik 14 dus sparen voor een 1:1 zat er sowieso niet in dus.

Begonnen met allerlei schalen, maar wegens ruimtegebrek nu uitsluitend 1:43 die ik inmiddels langzamerhand een beetje aan het vervangen ben met mooiere exemplaren zoals de handbouwers (nogmaals bedankt Hans! )

Johannus
18-06-2008, 12:32
hoezo kun je niet al vanaf je 14e sparen voor een F? Ik heb ooit eens een verhaal gelezen van een meisje uit oostenrijk dat op haar 8e al zo zeker wist dat ze een F wilde, dat ze iedere week gellof ik 5 euro (jaja, natuurlijk een vergelijkbaar bedrag in kronen ofzo) maar in iedergeval een X bedrag van haar zakgeld in een doos stopte. Zij had nooit verder echt veel geld uigegeven aan Cd's, boeken, kleding, ijsjes of whatever. En op haar 33e had ze genoeg bij elkaar voor een 348 :D Die ze daar even kontant wilde afrekenen. Dat verhaal stond ooit in een oude autovisie of krant ofzo, weet niet meer precies waar ik het heb gelezen.

Maar het is in ieder geval wel vrij uitzonderlijk ja.

filiberke
18-06-2008, 13:03
Oh, vanaf vandaag iedere week 5 euro in mijn spaarpotje:D

moriaan1
18-06-2008, 13:42
modellen aan het sparen......tja als ik nu zo terugkijk....had ik misschien op een andere manier kunnen gaan sparen filip :)

Maar goed, hobby mag geld kosten toch? 21 jaar geleden was ik 14 dus sparen voor een 1:1 zat er sowieso niet in dus.

Begonnen met allerlei schalen, maar wegens ruimtegebrek nu uitsluitend 1:43 die ik inmiddels langzamerhand een beetje aan het vervangen ben met mooiere exemplaren zoals de handbouwers (nogmaals bedankt Hans! )

Graag gedaan Mark!

430driver
18-06-2008, 14:20
Tja, jij hebt me weten over te halen de handbouwers te gaan sparen ;)
Natuurlijk koop ik ook nog wel eens een "goedkoop" modelletje, maar ik struin nu telkens ebay af naar de handbouwers haha. En ik ga regelmatig jouw vriend bezoeken ;)

Wim Racing
08-08-2008, 17:19
hoezo kun je niet al vanaf je 14e sparen voor een F? Ik heb ooit eens een verhaal gelezen van een meisje uit oostenrijk dat op haar 8e al zo zeker wist dat ze een F wilde, dat ze iedere week gellof ik 5 euro (jaja, natuurlijk een vergelijkbaar bedrag in kronen ofzo) maar in iedergeval een X bedrag van haar zakgeld in een doos stopte. Zij had nooit verder echt veel geld uigegeven aan Cd's, boeken, kleding, ijsjes of whatever. En op haar 33e had ze genoeg bij elkaar voor een 348 :D Die ze daar even kontant wilde afrekenen. Dat verhaal stond ooit in een oude autovisie of krant ofzo, weet niet meer precies waar ik het heb gelezen.

Ja, heb ik ook gelezen, stond in de AutoWeek jaaaren geleden!

Mijn Ferrari-gekte begon rond mijn 6e denk ik....vanaf het moment dat ik een Ferrari Testarossa zag, voor mij de eerste live-spot voor zover ik me dat goed herinner ben ik Ferrari-fan in hart en nieren.
Iedere vakantie Bburago Ferrari-modellen gekocht, geen behang op de kamer meer te zien, alleen maar posters, gadgets zoeken, handtekeningen (Schumacher, Jean Todt etc). en iedere spot van een Ferrari was gewoon zo'n heerlijk gevoel!

Paar jaar geleden zelf eens in een 348 mogen rijden, dat vergeet je gewoon niet meer. Meeknallen over Spa Franchorchamps in een 360 Challenge met een privateer is natuurlijk helemaal het einde...dat geluid....die sensatie..die boost in je rug...oh dude!!!!!

De mooiste Ferrari ooit is en blijft de F40 hoewel de F430 Scuderia het me zeer moeilijk maakt. Tijdens mijn vakantei zag ik laatstgenoemde voorbij rijden...redelijk rustig. Hij moest stoppen bij een rotonde, had daarna vrij baan en knalt hem vol de begrenzer in, een stoot adrenaline en een HELE big smile op mijn gezicht waren het gevolg, wat een fantastisch geluid, heerlijk!

Ooit hoop ik zelf een 348 te kunnen bezitten, Rosso Corsa uiteraard.
Wie weet ;)

Grts,

Wim

Dino2400
08-08-2008, 21:33
De passie voor Ferrari begon voor mij in de jaren '80. Ik heb toen 1 van de eerste Testarossa's kunnen zien. Zo eentje met 1 hoge spiegel... Toen de eigenaar de pretoogjes zag van mij als jonge autogek starte hij hem... Met alle schadelijke gevolgen van dien!
Ik verzamelde op dat moment al alles wat los en vast zat van Ferrari maar na deze ontmoeting... De eerste brieven werden naar Kroijmans geschreven waar steevast een antwoord op kwam. Dan een kaartje , dan weer een brief... Ik heb ze nog altijd bewaard (zie foto1) Niet veel later kreeg ik de tip dat niet zo heel ver bij mij vandaan nog een veeeel grotere Ferrari-gek woonde... Wouter Bra#d die tegenover(!!) me woonde wist ook behoorlijk veel over Ferrari. En zo bewonderde ik eind jaren '80 zijn (toen nog bescheiden) collectie... Hij had zelfs het adres van de echte Ferrari Club in Nederland en dus moest dit adres uitgewisseld worden. Zelfs dat briefje vond ik onlangs als relikwie terug in een van mijn eerste Ferrariboeken. Moet je nagaan, vanaf eind jaren '80 !! (foto 2)
Natuurlijk werd de Club vereerd met een briefje van mij... Dit resulteerde in de uitnodiging voor mijn eerste Ferrari-meeting! Op zaterdag 9 September 1989 ging het dus per trein naar Zandvoort. En wat ik daar allemaal aantrof... In 1 woord, SUPER!! Echte Ferrari's , en niet 1 maar echt on-ge-lo-ve-lijk veel! En die gingen nog echt racen ook!!
Sindsdien ben ik echt ongenezelijk ziek. De inschrijving voor begunstiger volgde niet snel daarna. Dit resulteerde in het hoogtepunt van het fabrieksbezoek in 1997 met de begunstigers-reis.
Nu vele jaren later is Wouter Bra#d een niet geheel onbekende in F-land met een enorme kennis en verzameling. Ook mijn verzameling groeit nog steeds en het lijkt er op dat het z'n hoogtepunt nog steeds niet heeft bereikt... Met de aanschaf van m'n Fiat Dino Coupe kruipt namelijk 1 grote wens steeds meer naar voren... Ik hoef natuurlijk niet uit te leggen wat dat is... Toch??

250lm
08-08-2008, 22:26

Stond in de Autoweek, heb het artikel nog wel ergens;)
Bij mij begon het serieus pas toen ik 16 was en Ferrari World nummero 21 en Cavallino nummer 74 kocht. Toen was het echt gedaan met me. Inmiddels heb ik iets meer van die blaadjes ;) Modellen begon ik toen ook 1/43 met als eerste een Rio Daytona Spider uiteraard in Miami Vice zwart ;) Ook daar heb ik er wat meer van. Net de Ikea vitrines naar binnen gesleept, dus worden ze ook nog eens netjes getoond ;)

250lm
08-08-2008, 22:30
De eerste brieven werden naar Kroijmans geschreven waar steevast een antwoord op kwam. Dan een kaartje , dan weer een brief... Ik heb ze nog altijd bewaard (zie foto1)

grappig, van die kaartjes heb ik er ook nog wel een paar :)

Dino2400
08-08-2008, 22:35
grappig, van die kaartjes heb ik er ook nog wel een paar :)

Haha, inderdaad!! Ben benieuwd hoeveel van die dingen Kroij heeft moeten versturen... :)

nofear02
09-08-2008, 03:43
..... Paar jaar geleden zelf eens in een 348 mogen rijden, dat vergeet je gewoon niet meer. Meeknallen over Spa Franchorchamps in een 360 Challenge met een privateer is natuurlijk helemaal het einde...dat geluid....die sensatie..die boost in je rug...oh dude!!!!! ..... WimMooi verhaaltje Wim! Het was dus een scud daar op je vakantie die ff optrok. Geen wonder dat je dag en je vakantie helemaal goed was. En dat in Italie, lekker hoor. Heb jij trouwens niet pas nog toevallig mee gereden met een 328 GTS ? :D ;). Lekker zonder dak en zo? :D. In het kader van de passie even levend te houden!
.

nofear02
09-08-2008, 03:52
De passie voor Ferrari begon voor mij in de jaren '80. Ik heb toen 1 van de eerste Testarossa's kunnen zien. Zo eentje met 1 hoge spiegel... Toen de eigenaar de pretoogjes zag van mij als jonge autogek starte hij hem... Met alle schadelijke gevolgen van dien!...... niet heeft bereikt... Met de aanschaf van m'n Fiat Dino Coupe kruipt namelijk 1 grote wens steeds meer naar voren... Ik hoef natuurlijk niet uit te leggen wat dat is... Toch??Een nóg gaver verhaal zelfs! Jeetje wat leuk Maarten. Echt, zo gaat het bij zóvelen; alles maar verzamelen waar het logo of het woord opstaat. De simpelste dingen worden bewaard, tot je niet meer weet waar je t laten moet. Ik vraag me toch wel eens af hoe vriendinnen dit ervaren; als last, of ze accepteren het maar, of toch wel leuk. Die krijgen a. niet alleen een vriend met een tic/ziekte, maar ook b. echt tonnen rotzooi mee in hun huis als t serieus wordt... :D. En probeer eens te zeggen; je mag met mij wonen maar die rotzooi gooi je maar eens weg. Hoe zou dat kunnen; je ziet het; maarten bewaard al 20 jaar die zooi! Goh wat gaaf. Dank voor je verhaal Maarten. Heel leuk om te lezen. Wim ook bedankt natuurlijk.

nofear02
09-08-2008, 03:56
Haha, inderdaad!! Ben benieuwd hoeveel van die dingen Kroij heeft moeten versturen... :)Ja, en toch; 25 jaar later rijdt zo'n jochie van toen er ook een. vijf-en-twin-tig jaar la-ter! na 30 jaar wellicht ook klant bij Kroy. onvoorstelbaar. 30 jaar later zo iemand als klant. Welk ander bedrijf heeft zoiets?? ik niet in ieder geval :D.

Wim Racing
17-09-2008, 12:19
Mooi verhaaltje Wim! Het was dus een scud daar op je vakantie die ff optrok. Geen wonder dat je dag en je vakantie helemaal goed was. En dat in Italie, lekker hoor. Heb jij trouwens niet pas nog toevallig mee gereden met een 328 GTS ? :D ;). Lekker zonder dak en zo? :D. In het kader van de passie even levend te houden!
.

En hoe!
In die prachtige 328 GTS, dakje open, hard de A16 op, heerlijk toch!!!
Had ik vroeger niet over durven dromen, thnx nog Robert, super ;)

nofear02
17-09-2008, 12:37
En hoe!
In die prachtige 328 GTS, dakje open, hard de A16 op, heerlijk toch!!!
Had ik vroeger niet over durven dromen, thnx nog Robert, super ;) ah! ik bedoel maar :D :p.

Wim Racing
17-09-2008, 12:43
ah! ik bedoel maar :D :p.

:D

psycho benelli
26-09-2008, 23:24
mijn passie voor ferrari begon toen ik een mannetje van een jaar of 12 was , ik was met mijn vriendjes voor het gemeentehuis aan het spelen en plots stopt er een 360 modena voor het gemeentehuis om een brief af te geven , ik vond die 360 zo groot en breed dat ik mn ogen er niet af kon houden ,de man stapte in en lachte eens naar ons om vervolgens met piepende banden te vertrekken ,ik was zo verwonderd van zo een prachtige wagen dat ik er meer en meer van wou weten en kijk nu eens nog altijd zo verwonderd wat ferrari te bieden heeft ( om het verhaal kort te maken 1x Gefascineerd door ferrari en je komt niet meer van het ferrari virus af :). )

nofear02
26-09-2008, 23:38
mijn passie voor ferrari begon toen ik een mannetje van een jaar of 12 was , ik was met mijn vriendjes voor het gemeentehuis aan het spelen en plots stopt er een 360 modena voor het gemeentehuis om een brief af te geven , ik vond die 360 zo groot en breed dat ik mn ogen er niet af kon houden ,de man stapte in en lachte eens naar ons om vervolgens met piepende banden te vertrekken ,ik was zo verwonderd van zo een prachtige wagen dat ik er meer en meer van wou weten en kijk nu eens nog altijd zo verwonderd wat ferrari te bieden heeft ( om het verhaal kort te maken 1x Gefascineerd door ferrari en je komt niet meer van het ferrari virus af :). )prachtige getuigenis Klindy! zo ging het bij zovelen van ons! zij het met wat oudere auto's; de testarossa, een 308, de F40 etc. Goed dat je hier bent! Jij gaat je thuisvoelen hier :). Enjoy!