PDA

View Full Version : Pocher(s)

Pages : [1] 2

4RE
09-10-2007, 21:06
Ben in het bezit van slechts een Ferrari model, maar wel een big one: de Pocher F40 in Rossa.
Kan iemand mij misschien wat meer vertellen over deze Pocher Ferrari?
ik had vernomen dat deze vrij zeldzaam zijn, en productie geen grote getallen kende.

CIAO

4R

Erikderaaf
09-10-2007, 22:41
Klopt! pochers zijn erg schaars! het waren sowieso al dure modellen, maar daar kreeg je wel flink detail voor terug.

Pocher heeft een hoop modellen gemaakt, onder andere een testarossa en een testarosser spider. en natuurlijk de F40. verder wat bugatti's, p*rsches en meer.

in de jaren 90 is de fabrikant overgenomen door Rivarossi. productie is daarna compleet gestopt, rivarossi heeft niks met pocher gedaan, helaas.

Sinds begin dit jaar is Rivarossi overgenomen door de engelse hornby groep. deze hebben meer modelbouwmerken overgenomen en nu dus in hun beheer. ook de lang verdwenen merken Jouef, Lima, Arnold enzovoorts komen weer op de martk.
Volgens de oude importeur van Pocher is er een kans dat de oude pocher mallen weer in productie worden genomen... alles is er immers nog. Dat is een kwestie van afwachten

nofear02
10-10-2007, 07:06
Hoeveel cm lang zijn ze eigenlijk? Zijn er nog meer members hier die er één hebben

Erikderaaf
10-10-2007, 08:11
een f40 is iets van 55 centimeter!! (schaal 1:8)

.

dcpixels
10-10-2007, 12:19
Hoeveel cm lang zijn ze eigenlijk? Zijn er nog meer members hier die er één hebben?

Erik, prima verhaal ... daar heb ik niets aan toe te voegen.
Ik ben in het bezit van een witte Testarossa Spider, K-52 (die nog gemaakt moet worden)

Erikderaaf
10-10-2007, 13:32
mooi! alleen de correcte kleur van de spider is zilver met een blauwe streep onder. het is namelijk de testarossa spider agnelli

4RE
10-10-2007, 17:26
Dank je!
Hoeveel F40 zouden er gemaakt zijn? misschien een onzinnige vraag (?

JWA
10-10-2007, 17:53
Geweldig, een Pocher F40 zou ik graag bouwen.
Toevallig heb ik gisteren eens op het net rondgeneust en kwam een site tegen waar ze een transkit voor deze wagen aanbieden.
verschillende kits kosten tussen de 1795,- en 2235,- dollar!!!
En dat exclusief het model.
Wauw wat een geld.
Maar wauw wat een detail, echte geventileerde remschijven, remklauwen met losse remblokken, hele delen van het frame worden vervangen door metalen delen, radiatoren en intercoolers van metaal die er heel echt uit zien.
Kijk maar eens op deze site.
http://www.scaleautoworks.com/f40transkitphotos.htm

.

430driver
10-10-2007, 19:23
Ongelofelijk! lijkt wel of je naar een échte F40 zit te kijken!

Begin ervan te balen dat ik de mijne heb weggeven :)

.

dcpixels
10-10-2007, 21:09
Ongelofelijk! lijkt wel of je naar een échte F40 zit te kijken!

Begin ervan te balen dat ik de mijne heb weggeven :(

Oehhh, ja dat had je echt niet moeten doen. Modellen worden geld waard.

Mijn Pocher heb ik in mei gekocht, tijdens een rommelmarkt hier 2 straten verder. Twee dames stonden met 2de hands spullen, waaronder de prachtige Testarossa Spider (nieuw in de doos). Ik zal maar niet vertellen wat ik ervoor heb betaald ;) Ik ben er heel snel mee naar huis gelopen

dcpixels
10-10-2007, 21:12
mooi! alleen de correcte kleur van de spider is zilver met een blauwe streep onder. het is namelijk de testarossa spider agnelli!

Ja Erik dat klopt. Misschien ga ik met het bouwen de spuitbus wel pakken, want dan is hij echt origineel

nofear02
10-10-2007, 21:16
Mijn Pocher heb ik in mei gekocht, tijdens een rommelmarkt hier 2 straten verder. Twee dames stonden met 2de hands spullen, waaronder de prachtige Testarossa Spider (nieuw in de doos). Ik zal maar niet vertellen wat ik ervoor heb betaald ;) Ik ben er heel snel mee naar huis gelopen!Dat meen je niet!! Asociaal! :D :D. Tsjeeeeee. Tsja, daar zijn nou rommelmarkten voor... je moet maar eens geluk hebben. Maar nog nieuw in doos, dat is wel érg veel geluk walter! :D

PS: een testarossa spider; nog nooit een plaatje van gezien; k wist niet eens dat het er was

dcpixels
10-10-2007, 21:22
[QUOTE=nofear02;13884]Dat meen je niet!! Asociaal! :D :D. Tsjeeeeee. Tsja, daar zijn nou rommelmarkten voor... je moet maar eens geluk hebben. Maar nog nieuw in doos, dat is wel érg veel geluk walter! :D

Ik zie nog die blik in die mevrouw haar ogen, toen ze vroeg: "Vind je 5 euro goed?" En ik eerst nog kijken in de doos, of hij wel kompleet was met alle decals. HAHAH

nofear02
10-10-2007, 21:31
[QUOTE=nofear02;13884]Dat meen je niet!! Asociaal! :D :D. Tsjeeeeee. Tsja, daar zijn nou rommelmarkten voor... je moet maar eens geluk hebben. Maar nog nieuw in doos, dat is wel érg veel geluk walter! :D

Ik zie nog die blik in die mevrouw haar ogen, toen ze vroeg: "Vind je 5 euro goed?" En ik eerst nog kijken in de doos, of hij wel kompleet was met alle decals. HAHAHAJa fl#kker op hoor hee!! 5 euro?????? Naaaaaa..... :( :D :D :D. Dat is echt volslagen idioterie!!! :D :D. Nou-nou-nou zeg

dcpixels
10-10-2007, 21:43
[QUOTE=dcpixels;13885]Ja fl#kker op hoor hee!! 5 euro?????? Naaaaaa..... :( :D :D :D. Dat is echt volslagen idioterie!!! :D :D. Nou-nou-nou zeg.

Sorry, maar ik heb het er echt voor betaald.
Eigenlijk moet die doos gelijk op Ebay, en dan dikke winst trekken. Kan ik weer wat 1/18 modellen kopen. Maar ik vind zo'n Pocher iets heel speciaals hebben. Zo'n model is 50cm groot en bijzonder mooi gedetaileerd. Er komt vast een tijd dat ik hem ga bouwen en anders zie ik het maar als investering ;)

.

mavanhaasteren
10-10-2007, 21:56
het is haast aso dat je die dames niet iet meer hebt gegeven voor dat doosje

.

dcpixels
10-10-2007, 22:02
het is haast aso dat je die dames niet iet meer hebt gegeven voor dat doosje

Ik heb ze nog gevraagt: "Weet je man, dat je hem hier verkoopt?" Waarop zij antwoord: "Ja hij heeft gezien, dat ik hem de wagen in droeg en hij doet er toch helemaal niets mee". Overigens kun je tegenwoordig op Internet binnen een minuut opzoeken wat 'iets' kost. Het loont dus de moeite je eerst ergens in te verdiepen ;) Maar ze heeft hem gelukkig wel aan een liefhebber van F-modellen verkocht

mavanhaasteren
10-10-2007, 22:03
en voor al als het iets is waar je geen idee hebt van prijs

.

moriaan1
29-10-2007, 16:30
Spider ongebouwd en origineel verpakt in doos?
Niets mee doen!
Vooral niet spuiten!
Ongebouwde origineel verpakte modellen zijn het meeste waard!

Niet in Nederland en Duitsland, er zijn er hier duizenden van verkocht!

Een knappe TR kost hier niet meer dan 100 tot 200 euro, en F40 doet rond de 250 euro, nieuwprijs van de TR was rond 1990,175 euro, de F40 300 euro.

Voor het geld hoef je het dus niet te doen, maar we praten over een hobby, en hobbies kosten geld!

Zeldzaam zijn ze helaas niet, op elk willekeurig moment staan er tussen de 10 en 20 op marktplaats of ebay.
www.scaledetails.com maakt vele verbeterde onderdelen en transkits.

De afgelopen jaren heb ik een flink aantal pochers gekocht, en tegen kostprijs verkocht, en weggegeven aan mede verzamelaars en relaties.

Een (standaard)pocher bouwen, kan bijna iedereen, kan niet mislukken!
Het moet echter wel gezegd worden, het zijn oudere modellen, die niet kunnen tippen aan een 1:12 Kyosho of Tamiya qua detailering.

Ben geen diecast verzamelaar. Ik verzamel al meer dan 20 jaar, en koop liever 1 fraai handbouwmodel dan 10 diecasts, maarrrr dat is een keuze, (vroeger 2 BBR's per jaar), nu een collectie van 175 handbouwmodellen met de nadruk op Carlo Brianza in 1:14 en bbr in 1:43.

Ik zou de pocher ongebouwd verkopen en er een 1:12 kyosho voor aanschaffen. VEEEEEEL mooier, en op termijn waardevoller(als dat belangrijk is)

Enkele plaatjes van een pocher TR (van 100 euro)

En een voorbeeld van wat je ook kunt kopen..
Een F40 van kyosho in 1:12, of een nog veeel zeldzamer F50GT (modelworkshop, japan, 50 wereldwijd)

rolee
29-10-2007, 18:00
Spider ongebouwd en origineel verpakt in doos? Niets mee doen!...Een F40 van kyosho in 1:12, of een nog veeel zeldzamer F50GT (modelworkshop, japan, 50 wereldwijd)

Bedankt voor de goede info! wat is er nog veel te krijgen zeg! Heb zelf de F50 en Enzo in 1:12 van Tamiya en de Kyosho F40 1:12, alle drie erg mooi en goed gedetailleerd. Zou nog wel graag de Testarossa van Pocher willen hebben en / of F40. Ben ik dan bij jou aan het juiste adres? liefst rood natuurlijk.
Die F50GT is dat een omgebouwde Tamiya F50? zijn daar kits voor te krijgen?

groet Rolee.

moriaan1
29-10-2007, 20:12
Momenteel heb ik geen pochers meer, daarnaast ik ben geen handelaar of dealer. Als ik iets tegenkom dan laat ik het even weten.

De F50GT is een zeer exclusief handbouwmodel uit Japan.
Het is een van de allerlaatste uit een zeer kleine serie.
www.autoplacemodel.com (MWS aanklikken).
Het is ook geen goedkoop model, ik heb er een speciaal prijsje voor betaald.
(niet de site prijs). maar Let op de invoerrechten!

MWS is een klein bedrijfje uit Hong Kong dat zeer bijzondere modellen in 1:12 maakt. de series zijn klein, max 50 modellen in curbside uitvoering (geen openende kappen, deuren etc).
Super levering van APM:
Na bestelling was mijn model binnen 8 dagen in huis in een kyosho achtige verpakking, en onbeschadigd!

de kwaliteit is daarentegen ongelooflijk goed! De 288GTO die ze hebben uitgebracht was in 4 weken uitverkocht!
Het gerucht gaat dat ze nu een serie van 10 288GTO's in het geel gaan maken,
zo ja dan wil ik er sowieso eentje

rolee
30-10-2007, 13:37
Momenteel heb ik geen pochers meer, daarnaast ik ben geen handelaar of dealer. Als ik iets tegenkom dan laat ik het even weten.....de kwaliteit is daarentegen ongelooflijk goed! De 288GTO die ze hebben uitgebracht was in 4 weken uitverkocht! Het gerucht gaat dat ze nu een serie van 10 288GTO's in het geel gaan maken, zo ja dan wil ik er sowieso eentje.

Ben blij dat je geen handelaar bent, maar net zoals ik verzamelaar en liefhebber. Hoor graag van je als iets tegenkomt, heb geen haast. De 288GTO lijkt me ook erg mooi, die mist eigenlijk nog in het rijtje F40, F50 en Enzo.
Graag persoonlijke mail als je iets meer weet. Bedankt alvast.

groet Robin

richard
08-11-2007, 00:14
Ik heb ook een Pocher F-40.
Deze heb ik toen der tijd gekocht bij Bart Smit en ik dacht dat de prijs toen rond de Fl 900,00 was.
Ik wilde hem op het gemak bouwen maar ik heb toen een nachie doorgehaald en heb m toen van zaterdag ongveer 22.00 uur tot zondag 03.00 uur bezig geweest en toen was ie af.
Ik heb m nog steeds het enige wat ik mis een glaasje van de rechter spiegel voor de rest ie is compleet en staat in de kast met andere ferrari,

moriaan1
08-11-2007, 19:46
Het bouwen van een pocher ferrari is redelijk eenvoudig, en het resultaat is enorm goed. Deze modellen gingen als warme broodjes over de toonbank in de jaren 90, ondanks de toen forse prijs van tussen de 625 en 900 echte hollandse guldens.
De klassiekers van pocher zijn een geheel ander verhaal, en menig eigenaar van een ferrari in 1:8 vergiste zich daarin.

Ik zie momenteel belachelijke prijzen, vragen staat vrij, maar of ze verkocht worden......

moriaan1
08-11-2007, 19:53
vond nog een plaatje van een zwarte TR, zal kijken of ik in de loop van de week nog wat andere op de thuisPC vindt

Kinnie
20-11-2007, 01:13
Ik verzamel nu ook al een tijdje.

Maar er staat nog veel op het verlanglijstje hoor !

Ik heb een foto toegevoegd van m'n pochers, ik ga nog eens nieuw foto's maken want ik heb er nog 3 bij gekocht.

Groetje

nofear02
20-11-2007, 01:27
Ik verzamel nu ook al een tijdje. Maar er staat nog veel op het verlanglijstje hoor ! Ik heb een foto toegevoegd van m'n pochers, ik ga nog eens nieuw foto's maken want ik heb er nog 3 bij gekocht. GroetjesZijn dat allemaal pochers??? jeemug wat mooi! Prachtgezicht! Van harte welkom hier overigens Kinnie! Load gerust hier nog wat meer op :)

Fokkerjockey
20-11-2007, 20:40
Het bouwen van een pocher ferrari is redelijk eenvoudig, en het resultaat is enorm goed. Deze modellen gingen als warme broodjes over de toonbank in de jaren 90, ondanks de toen forse prijs van tussen de 625 en 900 echte hollandse guldens.
De klassiekers van pocher zijn een geheel ander verhaal, en menig eigenaar van een ferrari in 1:8 vergiste zich daarin.

Ik zie momenteel belachelijke prijzen, vragen staat vrij, maar of ze verkocht worden.......

Mmmm, ik heb mijn F40 gekocht in 1993 in Venlo. Way uit de buurt van waar ik woon, maar met de toenmalige sudenten OV-kaart waren de reiskosten tot een minimum beperkt :) In de plaatselijke Bart Smit heb ik er 495 gulden voor neergeteld; een buitenkansje, het leek wel of ze er vanaf moesten, maar dat de normale prijs zó hoog was kan ik me niet meer herinneren... Klein detail is dat ik hem nog voor 95 procent moet afbouwen (met meer details dan standaard). Iets met geduld..

nofear02
20-11-2007, 22:40
Mmmm, ik heb mijn F40 gekocht in 1993 in ...s dat ik hem nog voor 95 procent moet afbouwen (.zo dat gaat lekker dan Michel: 5% in 14 jaar? is nog slechts 19x 14 jaar te gaan. = nog 266 jaar. Is dus klaar in het jaar 2273....:D. Kan het niet iiiiets sneller?? dat ie al in 2150 af is of zo?? :D :)

.

360spider
21-11-2007, 08:31
Sow Kinnie wat een prachtige gezicht die 6 Pochers!!!
Die gele Testarossa targa is toch zon speciale uitvoering?? VInd die wel de mooiste die ertussen staat, mede door de kleur... :

Franc308
21-11-2007, 09:47
Leg eens effe aan een leek uit wat pocher is? Een (gewoon) merk van automodellen? Een topmerk?

.

moriaan1
21-11-2007, 10:11
Kinnie, je hebt het lekker druk gehad zie ik? Ziet er goed uit!

Franc, Pocher was een onderdeel van Rivarossi een italiaanse fabrikant van modeltreinen en speelgoed.
In de jaren 70/80 hebben ze een lijn klassiekers uitgebracht in de vorm van bouwdozen in de schaal 1:8. Gemaakt van plastic en metaal.
Dure modellen van 700/800 gulden. Klassieke rollses, Mercedessen e'.d.

Halverwege de jaren 80 zijn ze gestart met een moderne lijn ferrari's in 1:8.
Metalen body plastic motor, interieur e.d.. De TR was de eerste
Je kunt vergelijken met een grote gedetailleerde bburago die je zelf in elkaar moest zetten. Destijds een revolutionair model, in 1:8 was verder ook niets te verkrijgen. Het bleek een groot succes en ze zijn ondanks de prijs, 400 gulden destijds, in grote aantallen verkocht. Vervolgens is de TR in verschillende versies gebracht, spider, targa en een verscheidenheid aan kleuren. De modellen waren al in kleur gespoten.
Rond 1992 hebben ze de F40 uitgebracht, ook een enorm succes.
Na het uitbrengen van de eerste porsche 996, is er nog een prototype van een F50 gemaakt die de productie nooit heeft gehaald. Halverwege de jaren 90 is pocher failliet gegaan. Het schijnt dat de productie weer zou worden opgestart, omdat de rechten door een andere partij zijn gekocht, maar daar weet ik het fijne niet van.

Op dit moment zijn de pochers zeer geliefd bij de verzamelaars. Het zijn "joekels"van modellen, echte blikvangers in de collectie.

De prijzen varieren enorm, op marktplaats en ebay worden ze regelmatig aangeboden voor tussen de 100 en 250 euro. Echt zeldzaam? een Perfecte pocher is veel geld waard, maar de meeste zijn niet compleet of er mankeert wat aan. Ook geen probleem want de handel in onderdelen is zeer levendig. Ook zogenaamde transkits zijn zeer populair.
www.scaledetails.com, het duitse Tremonia, en Autograph bieden sets aan om je pocher te voorzien van de meest fantastische details zoals lederen interieur of gedetailleerde motor, zelfs metalen wielen zijn verkrijgbaar.

Pochers hebben een eigen plek in de modelwereld verworven. Er zijn verzamelaars die alleen pocher ferrari's verzamelen in alle mogelijk geproduceerde vormen. De verzameling van Kinnie heeft ook een aantal varianten.

Hans

.

moriaan1
21-11-2007, 10:25
Deze spider is een jubileumversie in de originele kleur.
Auto is door Pinin farina in 1:1 gebouwd voor Gianni Agnelli.
De blauwe streep zit op de verkeerde plaats. Bij het origineel loopt hij onder de raamlijsten en bovenrand van de voorklep langs.
BBR heeft dit model ook gebouwd in 1:43.

In de auto zit achterin het motorcompartiment een plaatje met de nummer van dit model.

Heb dit model een aantal jaren terug verkocht. De pochers namen teveel ruimte in, ik verzamel alleen nog handbouw in grote schalen. De ruimte is intussen allang weer opgevuld

nofear02
21-11-2007, 11:21
Franc, Pocher was een onderdeel van Rivarossi een italiaanse fabrikant van modeltreinen en speelgoed..... Pochers hebben een eigen plek in de modelwereld verworven. Er zijn verzamelaars die alleen pocher ferrari's verzamelen in alle mogelijk geproduceerde vormen. HansFantastische info Hans! Zeer bedankt! Maar is er een lijst dan van alle varianten die door hen zijn uitgebracht? Aan hoeveel stuks moet ik dan ongeveer denken? 10, 20? of meer? Of maar een paar? En om de hoeveel tijd kwam er dan iets nieuws uit? slechts 1x per jaar of toch wel vaker? Erg interessant allemaal

Franc308
21-11-2007, 13:47
Erg interessant om je info te lezen Hans! Dank hiervoor

Fokkerjockey
22-11-2007, 21:28
zo dat gaat lekker dan Michel: 5% in 14 jaar? is nog slechts 19x 14 jaar te gaan. = nog 266 jaar. Is dus klaar in het jaar 2273....:D. Kan het niet iiiiets sneller?? dat ie al in 2150 af is of zo?? :D :p

mmm...geen goede reclame voor mezelf....
Laat ik het zo zeggen dat ik van plan ben om een F op schaal 1:1 in een iets hoger tempo te realiseren! ;)

.

nofear02
22-11-2007, 21:55
Laat ik het zo zeggen dat ik van plan ben om een F op schaal 1:1 in een iets hoger tempo te realiseren! ;)kijk, da's tenminste praat...:)

.

Fokkerjockey
22-11-2007, 22:38
kijk, da's tenminste praat...:)

We gaan ervoor..... TSJAKKAAAA!!!!!! :D

.

Kinnie
23-11-2007, 00:00
Ter info :

K51 Ferrari Testarossa Coupé (rood)
K52 Ferrari Testarossa Spider (wit)
K53 Ferrari Testarossa Coupé "Black Star" (zwart)
K54 Ferrari Testarossa Spider "Sportster" (rood)
K55 Ferrari F40 (rood)
K56 Ferrari F40 "Yellow" (geel)
K57 Ferrari F40 G.T (rood, Nederlands prototype)
K58 Ferrari F40 G.T (rood; Italiaans prototype)
K59 Ferrari Testarossa Coupé Convertible (geel)
K60 Ferrari F40 "Black Power" (zwart)
K61 Ferrari Testarossa Spider "Silver Special" (zilver)
K63 Ferrari Testarossa Coupé "Flashlight" (geel

moriaan1
23-11-2007, 18:25
Ter info :

K51 Ferrari Testarossa Coupé (rood)
...
K63 Ferrari Testarossa Coupé "Flashlight" (geel)

De lijst van Kinnie is volgens mij compleet, ik denk dat alle pochers er op staan. Er zijn nog 2 engine kits gemaakt van de testarossa en de F40.

Mochten er meer varianten zijn, dan verneem ik dat graag.

Hans(moriaan1)

.

moriaan1
23-11-2007, 18:27
mmm...geen goede reclame voor mezelf....
Laat ik het zo zeggen dat ik van plan ben om een F op schaal 1:1 in een iets hoger tempo te realiseren! ;)

Heb laatst een F40 in onderdelen voor iemand in een middag in elkaar gezet,
Faalangst???? Nergens voor nodig ze zijn echt heel eenvoudig te bouwen

Fokkerjockey
24-11-2007, 17:00
Heb laatst een F40 in onderdelen voor iemand in een middag in elkaar gezet,
Faalangst???? Nergens voor nodig ze zijn echt heel eenvoudig te bouwen.

Ok Hans, dit vraagt om verduidelijking :)

Ik heb de F40 (K55 kit) al wel enige tijd en ik ben er al mee begonnen, maar niet snel even in elkaar schroeven. Nee, zeker bij het openen van de doos al wordt de modelbouwer in mij wakker. Het liefste zou ik aan de gang met die transkits, maar omdat dat zo gruwelijk duur zijn (en dat gaat volledig zijn doel voorbij) ga ik op een normale manier de onderdelen zo veel mogelijk opleuken richting orgineel; dus heb ik de geventileerde schijfremmen ook echt geventileerd door er kleine gaatjes in te boren, in de juiste kleur te verfen en evt. onderdelen toe te voegen zoals stroomkabels e.d. (de mogelijkheden zijn eindeloos!).
Wel binnen haalbare grenzen natuurlijk en daar ligt ook deels de oorzaak voor de vertraging in het hele project: ik heb de neiging om te gedetailleerd te willen zijn en omdat dat toen niet echt haalbaar was heb ik alles weer keurig in de doos teruggedaan om het op een later tijdstip af te maken. Dat "later" duurt inmiddels alweer ruim 10 jaar... Mede door mijn opleidingen had ik andere prioriteiten moeten stellen en is de klad er in gekomen.
Voordat ik hem nu ook écht af ga maken wil ik eerst een vitrine bouwen om de boel tussentijds al stofarm (want stofvrij is een illusie...) in te kunnen stallen.
Wat je zegt klopt helemaal: ze zijn eenvoudig te bouwen met een prima eindresultaat, maar helaas is dat voor mij niet goed genoeg en ga ik aan de hand van foto's, dia's en boeken er een Pocher-waardig model van maken :D
Geduld is een schone zaak!
grtz. Michel

.

nofear02
24-11-2007, 18:07
... al wordt de modelbouwer in mij wakker. .... ga ik op een normale manier de onderdelen zo veel mogelijk opleuken richting orgineel; dus heb ik de geventileerde schijfremmen ook echt geventileerd door er kleine gaatjes in te boren, in de juiste kleur te verfen en evt. onderdelen toe te voegen zoals stroomkabels e.d. .... maar helaas is dat voor mij niet goed genoeg en ga ik aan de hand van foto's, dia's en boeken er een Pocher-waardig model van maken :D. grtz. MichelLovenswaardig! Hoe gedetailleerder hoe beter natuurlijk. Mooie instelling Michel. Een ware F-liefhebber zal ik maar zeggen!
(Alleen... wij zien niks zó ! :D :p) )

.

Fokkerjockey
24-11-2007, 18:24
Lovenswaardig! Hoe gedetailleerder hoe beter natuurlijk. Mooie instelling Michel. Een ware F-liefhebber zal ik maar zeggen!
(Alleen... wij zien niks zó ! :D :p).

Zucht...... ja, het heeft ook wat nadelen die hang naar details :D

Moet ik wel bij zeggen dat ik nu, ouder en (laat ik het toch maar intypen) wijzer, wel duidelijker de haalbare/werkbare grens kan stellen. Komt nog bij dat de onderdelen die niet in het zicht zitten ook naar verhouding minder aandacht gaan krijgen....wel ietsje meer aandacht dan de afgelopen 10 jaar...

grtz. Miche

.

moriaan1
24-11-2007, 18:34
Al mijn grotere modellen staan onder plexiglazen kappen met bodem zodat er geen buitenlucht bij kan, en het werkt.
Voorheen stonden mijn modellen in een vitrine met schuifdeuren, en dat heeft tot gevolg dat er in de hoeken en gaten nog steeds stof bij kan komen. Ik heb gezocht naar vitrines die volledig afsluiten, en na lang zoeken er 2 voor mijn 1:43 modellen gevonden.

De stofkappen laat ik maken bij een gespecialiseerd bedrijf in de buurt(Heemskerk). Ze kosten met bodemplaat 70 euro voor een pocher.
Kan me voorstellen dat sommigen onder ons dat duur vinden, en er liever een model meer voor aanschaffen, maar behoudt van de modellen telt voor mij ook zwaar.

Veel succes met de pocher, een transkit is erg duur, maar zeker de moeite waard!
Ebay?.......

p.s. Ik heb nog een stofkap zonder bodem staan, mag je zo op komen halen in de buurt van Alkmaar.

Hans

.

Fokkerjockey
24-11-2007, 19:00
p.s. Ik heb nog een stofkap zonder bodem staan, mag je zo op komen halen in de buurt van Alkmaar.

Hans

Bedankt voor het aanbod Hans!
Zoals ik het nu kan inschatten heb ik in de loop van komend jaar de tijd om een doorstart met bouwen te maken (ik wil er aan door kunnen werken en dat gaat nu nog niet lukken). Daarom ben ik bang dat ik er nu geen gebruik van ga maken. In de planning voor een kleine vitrine heb ik een houten bodem met sierrand, met daarop een spiegel of een stuk dakbedekking waarvan ik dan een stukje asfaltweg wil maken om de F40 er beter in uit te laten komen. Waar ik nog steeds geen oplossing voor had bedacht was de kap (ik zat aan glasplaten te denken, maar dat gaat me lukken om dat stofvrij afgedicht te krijgen voorzie ik).
Vind je het goed dat ik tegen die tijd contact zoek om meer info over dat plexiglas te krijgen?
grtz. Michel

.

Erikderaaf
24-11-2007, 20:37
Auto is door Pinin farina in 1:1 gebouwd voor Gianni Agnelli.
De blauwe streep zit op de verkeerde plaats. Bij het origineel loopt hij onder de raamlijsten en bovenrand van de voorklep langs.
BBR heeft dit model ook gebouwd in 1:43.

Volgens mij klopt de Pocher versie best goed! Dit is een foto van het origineel

.

moriaan1
25-11-2007, 10:36
Bedankt voor het aanbod Hans!
Zoals ik het nu kan inschatten heb ik in de loop van komend jaar de tijd om een doorstart met bouwen te maken (ik wil er aan door kunnen werken en dat gaat nu nog niet lukken). Daarom ben ik bang dat ik er nu geen gebruik van ga maken. In de planning voor een kleine vitrine heb ik een houten bodem met sierrand, met daarop een spiegel of een stuk dakbedekking waarvan ik dan een stukje asfaltweg wil maken om de F40 er beter in uit te laten komen. Waar ik nog steeds geen oplossing voor had bedacht was de kap (ik zat aan glasplaten te denken, maar dat gaat me lukken om dat stofvrij afgedicht te krijgen voorzie ik).
Vind je het goed dat ik tegen die tijd contact zoek om meer info over dat plexiglas te krijgen?
grtz. Michel

.

Is prima, ik laat hem voor je staan, en zal even de maat voor je opnemen.

Ik weet het niet 100% zeker, maar ik denk dat de blauwe lijn in de loop der jaren een keer is verplaatst. Miischien dat een andere expert it weer weet..............

Han

moriaan1
02-12-2007, 13:34
Dacht ik vorige week de Pocherversie van deze spider te hebben gekocht, brengt de postbode een veeel kleiner doosje met daarin de BBR versie!

Een erg zeldzaam model uit 1987 BBR nr.15.
Belangrijker feit: de strepen op dit model zitten op de correcte plaats

Fokkerjockey
02-12-2007, 21:42
Ik hoop niet dat je er de Pocher-prijs voor hebt betaald Hans ;)
Ziet er trouwens wel erg mooi uit! Welke schaal istie?

grtz. Michel

.

moriaan1
03-12-2007, 10:21
Ik dacht voor een koopje een pocher te hebben bemachtigd, maar 106,70(incl. post) in euro's is een "spot"prijs voor dit 1:43 modelletje in mint & boxed conditie!
(kostte in 1987 al 225 gulden)

Fokkerjockey
06-12-2007, 23:32
Deze Amerikaanse site heeft de meest fantastische aanvullingen voor de (met name F40 en Testarossa) Pochers!
Je kunt zelf kiezen tot welk niveau je de wagen wilt detailleren, van metalen buitenspiegels tot vloermaten met cavallino, van chromen versnellingspook tot complete motor upgrade! Supergaaf om te zien en des te jammer dat deze auto's niet meer in productie zijn...

http://www.scaledetails.com/default.asp

mavanhaasteren
07-12-2007, 07:29
hoe ze het toch voor me kaar krijgen om het in die grote toch nog zo veel detail er in kunnen maken, erg mooi

.

steven frohn
07-12-2007, 10:57
ik heb er twee de testarosa en de f40 alle2 in rood
heb ze gekregen van een oude colega die niks meer mee dee de testarosa heb ik al heel lang een jaar of 10 een jaar terug kwam ik hem weer tegen en hij vroeg of ik nog interese had in de f 40 ik zij ja maar we wisten niet een bedrag te noemen toen bedacht ik me dat hij erg veel houd van de luchtmacht enspeciaal van de f16 .en ik heb een vriend die veel spullen haalt bij de dump en die had nog een redings vlot uit een f16 die ik kon kopen voor 5 euro toen gevraagd of hij wou ruilen de ferrari tegen de redengsvlot en dat wouhij wel en dat heb ik meteen gedaan dus nu heb er twee en heb ook de tamiya 1:12 enzo maar voor de rest hou ik het op 1:44

.

moriaan1
07-12-2007, 19:14
Ik heb in de loop der jaren regelmatig bij Stephane van scaledetails, onderdelen besteld.
Goede service, snelle verzending, en nu, met de lage dollarskoers, erg interessant!
Staat ook veel op ebay met pochertranskits e.d

Fokkerjockey
07-12-2007, 21:52
Ik heb in de loop der jaren regelmatig bij Stephane van scaledetails, onderdelen besteld.
Goede service, snelle verzending, en nu, met de lage dollarskoers, erg interessant!
Staat ook veel op ebay met pochertranskits e.d.

Ik weet inmiddels zeker dat ik mijn F40 ook ga upgraden tot een nog mooier model, maar kun je me vertellen welke details echte musthaves zijn? De complete transkit gaat me net even te ver (dan komt ie nooit af ;)) Wat voor toevoegingen heb jij gedaan? Heb je daar wellicht foto's van? Tips?

.

moriaan1
08-12-2007, 13:09
Stephane verkoopt losse foto-ets en metalen onderdelen.
Een tubi-uitlaat en OZ wielen doen wonderen.

Op ebay duitsland zit ook iemand die pocher(verbeter) onderdelen verkoopt (dn66)

http://www.scaleautoworks.com/transkitspage.htm

www.tremonia.org (vreemde site wel diverse F40 transkits).

Hans

.

dcpixels
08-12-2007, 19:21
www.tremonia.org (vreemde site wel diverse F40 transkits)

Ik heb dit jaar zelf een aantal ets-onderdelen besteld bij Tremonia voor mijn Fujimi kits.
Mijn ervaring: zeer snelle reactie terug en de enveloppe met onderdelen had ik binnen een aantal dagen in de bus ... perfect dus

ferrariboy
16-04-2008, 11:22
weet er iemand of de gele F40 eigenlijk gelimiteerd is ( op sommige aanbiedingen zeggen ze dat er maar +/- 1000 stuks van gemaakt zijn , dit beweren ze ook van de zwarte F40)
dit zijn de foto´s van mijn modellen

http://i50.photobucket.com/albums/f350/ferrariboy/15.jpg
http://i50.photobucket.com/albums/f350/ferrariboy/14.jpg
http://i50.photobucket.com/albums/f350/ferrariboy/13.jpg
http://i50.photobucket.com/albums/f350/ferrariboy/12.jpg
http://i50.photobucket.com/albums/f350/ferrariboy/11.jpg
http://i50.photobucket.com/albums/f350/ferrariboy/10.jpg
http://i50.photobucket.com/albums/f350/ferrariboy/9.jpg
http://i50.photobucket.com/albums/f350/ferrariboy/8.jpg
http://i50.photobucket.com/albums/f350/ferrariboy/6.jpg

moriaan1
16-04-2008, 13:50
De zwarte schijnt gelimiteerd te zijn, met gouden wielen (huiver).
De gele was niet gelimiteerd daar zijn er aanzienlijk meer van.

Hans

Pascal
25-09-2008, 10:14
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum, en dit is mijn eerste post.

Sinds begin dit jaar ben ik bezig met een ombouw van een Pocher F-40. Het leuke aan die Pocher Ferrari's is dat ze groot zijn, maar de modellen vallen qua detaillering echt tegen.
Als er interesse is, zal ik regelmatig wat foto's plaatsen van de vorderingen.

Alvast enkele foto's van de werkzaamheden :

http://albums.modelbrouwers.nl/coppermine/albums/userpics/11024/IMAG0224.jpg

http://albums.modelbrouwers.nl/coppermine/albums/userpics/11024/IMAG0234.jpg

http://albums.modelbrouwers.nl/coppermine/albums/userpics/11024/IMAG0223.jpg

http://albums.modelbrouwers.nl/coppermine/albums/userpics/11024/IMAG0176.jpg

http://albums.modelbrouwers.nl/coppermine/albums/userpics/11024/IMAG0179.jpg

Groeten

Pascal

filiberke
25-09-2008, 10:37
Hallo Pascal, welkom hier, interesse voor zo'n projecten is er hier zeker, veel nuttige tips e.d. des te meer. Liefhebbers in overvloed, je bent hier zeker aan het goeie adres.
Als je wil kan je je ook eens voorstellen: http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=759

groet

Filip

Pascal
25-09-2008, 10:51
Hey Filip,

Bedankt voor de leuke ontvangst. Ik heb me net voorgesteld in de topic die je aangaf.

Groeten

Pascl

mavanhaasteren
25-09-2008, 12:30
pascal welkom

ziet er goed uit de F40, ben je hem alleen aan het ombouwen naar meer details of maak je ook nog uiterlijke veranderingen naar b.v. F40 LM ??

groet Marcel

filiberke
25-09-2008, 13:00
Hey Filip,...Bedankt voor de leuke ontvangst. Ik heb me net voorgesteld in de topic die je aangaf...
Pascal

Ja, heb het ondertussen al gelezen, bedankt
Is het je eerste project of heb je nog al ombouwmodellen gedaan?

dcpixels
25-09-2008, 13:11
Hallo Pascal, welkom bij F-Chat.eu! Je eerste post is ook gelijk een goede hoor ... wat gaaf zeg, zo'n F40 van Pocher. Ik ga je bouwproject zeker volgen, met deze detailfoto's is dat helemaal leuk om te doen. Wordt het een straat- of raceversie? Ga je 'm zelf spuiten of is de body reeds geverft en gelakt?
Ik heb zelf nog een Testarossa Spider staan (K-52 in wit) maar heb tot nu toe niet de tijd gehad om 'm te bouwen.
Veel lees- en kijkplezier hier. Gr. Walter.

Pascal
25-09-2008, 14:55
Bedankt voor de leuk reacties :)

Dit is de eerste keer dat ik zo een verregaande ombouw doe. Ik heb in het verleden enkele Bburago modellen "verfraaid", maar dat was klein bier in vergelijking met deze.
De bedoeling is er een straatversie van te maken, ik heb nog 3 andere Pocher F-40's, en deze wil ik in de toekomst verbouwen naar een LM en een "Beurlys". Dat is het voordeel als je modelbouwer bent, je kan flink beschadigde Pocher Ferrari's kopen voor niet te veel geld. Meestal is de ophanging stuk of de voorruit gebarsten, of de voor en achterklep scharnieren zijn kapot, maar dat is niet erg want die onderdelen worden hersteld of vervangen door zelfgemaakte.

De body ga ik zelf spuiten, wat ik wel al heb gedaan is het uitfresen van de koelsleuven :

http://albums.modelbrouwers.nl/coppermine/albums/userpics/11024/IMAG0139.jpg

http://albums.modelbrouwers.nl/coppermine/albums/userpics/11024/IMAG0140.jpg

http://albums.modelbrouwers.nl/coppermine/albums/userpics/11024/IMAG0141.jpg

http://albums.modelbrouwers.nl/coppermine/albums/userpics/11024/IMAG0142%7E0.jpg

Ik wil ook de Transkit van Autograph namaken, daarom ben ik begonnen met een aantal onderdelen uit messing en alu plaat te scratchen :

http://albums.modelbrouwers.nl/coppermine/albums/userpics/11024/IMAG0130.jpg

http://albums.modelbrouwers.nl/coppermine/albums/userpics/11024/IMAG0125.jpg

http://albums.modelbrouwers.nl/coppermine/albums/userpics/11024/IMAG0151.jpg

http://albums.modelbrouwers.nl/coppermine/albums/userpics/11024/IMAG0152.jpg

Ook heb ik de originele Pocher vering vervangen door een zelfgemaakte :

http://albums.modelbrouwers.nl/coppermine/albums/userpics/11024/IMAG0135.jpg

http://albums.modelbrouwers.nl/coppermine/albums/userpics/11024/IMAG0137.jpg

http://albums.modelbrouwers.nl/coppermine/albums/userpics/11024/IMAG0214.jpg

Wordt vervolgd

Pascal

moriaan1
25-09-2008, 15:17
Wow, dat is pas vakwerk!

430driver
25-09-2008, 16:26
Kanonne! dat-is-gaaf! Gewoon effe een transkit namaken????? WOW!
Tja dan is zo'n Pocher op foto bijna niet van echt te onderscheiden! En dat vind ik zo ongelofelijk geweldig!

Welkom trouwens! Wat een binnenkomer overgens! spaar je alleen maar groot of vanalles? we wachten rustig af hoe dit mooie project zich zal vorderen......

mavanhaasteren
25-09-2008, 16:35
:eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:

wat is dit geweldig mooi

filiberke
25-09-2008, 16:47
:eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:

wat is dit geweldig mooi

en geweldig interessant, succes Pascal, we kijken vol ongeduld mee met je:D

nofear02
25-09-2008, 17:42
Zoooooooo dan: hasta la pasta! Welkom! :D Jij bent goe bezig Pascal! Dat is me nogal een projectje! Knap hoor! Keep up the good work. En dank voor je posts en foto's! Wij kijken mee!

Erikderaaf
25-09-2008, 23:19
Welkom Pascal! Dat is geen half werk waar je mee bezig bent!

Heel erg gaaf om zo'n ouder model te upgraden! Erg interessant om te bekijken.

Waar baseer je je op? Ik heb die autograph transkit al eens gezien en de prijs van 1300 euro deed me toch wel heel erg schrikken! Voor degenen die deze kit niet kennen: http://www.autographmodel.com/index.htm

Ben zeer benieuwd naar je vorderingen!

Ken je de kits van tremonia.org ook? Die hebben een 4-tal kits en die zijn nog enigzins betaalbaar...

Pascal
26-09-2008, 00:50
Hallo allemaal,

Bedankt voor de leuke reacties :)

@ Erikderaaf : ik probeer alles te maken aan de hand van foto's en bouwtekeningen van de F-40. Ik heb ook de handleiding van de Autograph Transkit gekocht, alleen de handleiding kost al € 100 !!!! Maar ze is heel handig omdat er heel veel bouwtekeningen in staan. De Transkit is zijn geld absoluut niet waard, je krijgt wel een hoop PE, en hij bestaat uit meer dan 1000 onderdelen. Maar de handleiding is verschrikkelijk onduidelijk, er zijn tot nu toe tussen de 200 en 300 van die Transkits verkocht, en misschien 4 personen hebben hem af gemaakt. En die hebben dan ook nog eens niet alle onderdelen gebruikt.
De inspiratie komt van Ton, die is bezig met de Transkit te maken. Zijn volledige werk tot nu toe kan je hier vinden : http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=15509 Ton maakt er echt iets prachtigs van :)

Omdat hij gestart was met zijn bouw, én omdat de Transkit -ondanks de veel te hoge prijs - veel gebreken vertoont, heb ik besloten om alles zoveel mogelijk zelf te gaan maken. Ik ben 2 jaar geleden begonnen met het verzamelen van info (foto's, tekeningen) en alle onderdeeltjes (vooral hele kleine zeskant-boutjes en moertjes) Mijn werk tot nu toe kan hier vinden : http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=15958
Naarmate beide bouwverslagen vorderen zullen jullie heel goed het verschil tussen de F-40 van Ton en die van mij gaan zien.

En tot slot nog wat foto's van het werk aan de radiator en de fans :

Stap 1 : in de Pocher radiator heb ik een stuk gaas gelijmd en er een rand van plasticard rond gemaakt :

http://albums.modelbrouwers.nl/coppermine/albums/userpics/11024/IMAG0185.jpg

Stap 2 : hierover zijn stripjes van 0,25 x 0,5 mm gelijmd :

http://albums.modelbrouwers.nl/coppermine/albums/userpics/11024/IMAG0226.jpg

http://albums.modelbrouwers.nl/coppermine/albums/userpics/11024/IMAG0227.jpg

Stap 3 : de "fan"-bladen zijn vervangen door zelfgemaakte exemplaren. Die op 4 uur is nog aangepast, die was te kort. De bladen staan onder een hoek, net zoals bij de 1/1 F-40 :

http://albums.modelbrouwers.nl/coppermine/albums/userpics/11024/IMAG0232.jpg

Stap 4 : zo zien de fans eruit op de radiator (dryfit) :

http://albums.modelbrouwers.nl/coppermine/albums/userpics/11024/IMAG0234.jpg

De radiator heeft nog een plastic randje rondom gekregen en wacht nu op een laagje verf.

Ik hoop binnenkort wat meer tijd te hebben, zodat ik weer verder kan met dit project.

Groeten

Pascal

mavanhaasteren
26-09-2008, 07:07
pascal dit ziet er zeer mooi uit

hoe lang ben je er al mee bezig en hoe lang denk je er nog mee bezig te zijn??

Pascal
26-09-2008, 11:36
Ik ben al enkele jaren bezig met de voorbereidingen, verzamelen info, documentatie en onderdeeltjes. De eigenlijke bouw is gestart in maart 2008. Ik schat dat de bouw aan dit tempo nog een jaar of twee gaat duren. Héél veel tijd gaat "verloren" aan het bekijken van foto's en tekeningen.
Gelukkig vindt ik het nog altijd heel erg leuk om te doen :)
Er staan nog een paar van deze projecten in mijn planning, zo wil ik heel graag een Pocher Testarossa ombouwen naar een 512 TR en eentje naar een F 512 M, maar dat zal pas over enkele jaren zijn.
Tja zoveel modellen en zo weinig tijd :(

Groeten

Pascal

Racing-Baker
26-09-2008, 11:37
sterk staaltje wat je hier laat zien hoor! pure klasse.
dit is niet zomaar een Pocher bouwen waar je anders in 1avond klaar mee bent :D
post hier gerust zoveel mogelijk foto's, we krijgen hier niet genoeg van ;)

Pascal
30-09-2008, 10:16
Ik zal het werk aan de F-40 zeker blijven posten, en er veel foto's bijzetten :)
Heeft er iemand foto's van de onderkant van de F-40, én van de accu ?
Alle info is van harte welkom.

Groeten

Pascal

Rosso by Raimondo
30-09-2008, 10:30
Dit is echt vakwerk. Ik heb mijn testarossa in een weekend in elkaar gezet. Dit zie je wel een klein beetje. TEvens heb ik ook het motorblok los van de f40, dit was ook zo'n kit van pocher. Deze heb ik wel deels in de juiste kleuren geverd. Maar de details die hierboven worden aangebracht vind ik knap.. super

mtange
30-09-2008, 17:30
Heeft er iemand foto's van de onderkant van de F-40, én van de accu ?
Alle info is van harte welkom.
Niet echt de beste foto, maar deze had ik nog liggen.
Foto uit 2003 in Maranello bij Toni's Auto.
Hopelijk kan je er wat mee! Succes in ieder geval met je project, zeer knap wat je allemaal al gemaakt hebt! :)

.

Pascal
30-09-2008, 17:50
Hey mtange,

Heel fel bedankt voor de foto :) die kan ik echt goed gebruiken. Je kan op de foto goed de buis zijn die van de tankdop naar de benzinetank loopt. Wat ik vreemd vind zijn die zwarte vlakken onderaan waar de koelsleuven zitten, een beschermingslaag misschien ?

Groeten

Pascal

Pascal
30-09-2008, 18:08
Nog een update van het werkt wat tot nu toe gebeurt is :

De stuurstang heeft wat aanpassingen gekregen, er blijft maar weinig van de originele over. Enkel de rubber "hulzen" (??) heb ik behouden. Is nog niet klaar, er komen nog wat details op :

http://albums.modelbrouwers.nl/coppermine/albums/userpics/11024/IMAG0333.jpg

De ophanging moest ook nog een beetje worden aangepast. Op deze foto zien jullie hoe de 1/1 F-40 eruit ziet :

http://albums.modelbrouwers.nl/coppermine/albums/userpics/11024/F40-34-gross.jpg

En hier hoe ik links de ophanging heb aangepast zodat ze meer op de 1/1 versie lijkt :

http://albums.modelbrouwers.nl/coppermine/albums/userpics/11024/IMAG0337.jpg

http://albums.modelbrouwers.nl/coppermine/albums/userpics/11024/IMAG0336.jpg

En tenslotte ben ik begonnen aan de accu. Even een paar blokjes lego monteren :

http://albums.modelbrouwers.nl/coppermine/albums/userpics/11024/IMAG0492.jpg

De bovenkant eraf zagen :

http://albums.modelbrouwers.nl/coppermine/albums/userpics/11024/IMAG0493.jpg

Wat details eraan toevoegen :

http://albums.modelbrouwers.nl/coppermine/albums/userpics/11024/IMAG0516.jpg

Een gleufje rondom in de accu gezaagd zodat het eruit ziet alsof er een deksel op zit, en de pennen voor de + en - draden gemaakt :

http://albums.modelbrouwers.nl/coppermine/albums/userpics/11024/IMAG0518.jpg

Uit messing plaat een klemmetje gemaakt voor de aansluiting van de "-" draad. Het boutje wordt nog ingekort, én er komt nog een moertje op. Boutje heeft een diameter van 1mm, de zeskant-kop is 1,2 mm. De punaise ligt erbij om een idee te geven van de schaal :

http://albums.modelbrouwers.nl/coppermine/albums/userpics/11024/IMAG0520.jpg

Helaas ligt het werk nu stil omdat ik aan het wachten ben op de alu en messing-buisjes die ik besteld heb. Deze gaan dienen om de koelbuizen van de radiator te maken.

Van zodra ik iets heb kunnen doen, zal ik het zeker tonen.

Aan iedereen : bedankt voor het kijken, en bedankt voor de leuke reacties :)

Groeten

Pascal

filiberke
30-09-2008, 18:17
Klassewerk Pascal, schi-tte-rend gewoon, subliem gevonden met de lego blokjes
Ik kijk uit naar het vervolg

mavanhaasteren
30-09-2008, 18:26
pascal ik sta elke keer weer me te verbazen naar het priegel werk.
zier er zeer mooi uit

430driver
30-09-2008, 18:31
ON-GE-LO-FE-LIJK! ik dacht dat ik een "zeikerd" was met m'n detaillering in mijn tekeningen, maar dit slaat echt alles! hier bij is zo'n transkit een hobby setje! Dit is pas modelbouw! werkelijk fantastisch! Nu baal ik nog meer dat ik mijn F40 heb weggegeven aan mijn achterneefje!

Roike
30-09-2008, 19:44
De vorderingen zien er erg mooi uit. Complimenten voor hetgeen je ons laat zien.

nofear02
30-09-2008, 20:18
Naaaaaaa; klasse zeg Pascal! wat een detail! Jij bent niet gauw tevreden zeg. Slim gevonden allemaal man! Tof om dmv die foto's het goed te kunnen volgen. Met zo een punaise erbij en zo! ga zo door!

Pascal
03-10-2008, 20:32
Bedankt voor jullie leuke reacties :)
Ik zit al een hele tijd met een probleempje / vraagje : in de F-40 zit er voor de accu een metalen pen, maar weet er iemand hoe de accu op zijn plaats wordt gehouden ? Is dat met een riem ? Of een schoef, of een plaatje ?
Als iemand hier een antwoord weet, of een foto heeft, zou dat echt fantastisch zijn.

Groeten, Pascal

peperbus
03-10-2008, 21:55
Pascal heeft jullie zijn fantastische monnikenwerk al laten zien. Hier zijn wat foto´s van de F40 met de transkit in verschillende stadia van de bouw. De motor is klaar en nu wordt er aan de achterwielophanging gewerkt. Er zit ruim 250 uur in de bouw van de motor

Roike
03-10-2008, 22:26
Pascal heeft jullie zijn fantastische monnikenwerk al laten zien. Hier zijn wat foto´s van de F40 met de transkit in verschillende stadia van de bouw. De motor is klaar en nu wordt er aan de achterwielophanging gewerkt. Er zit ruim 250 uur in de bouw van de motor

Wat ziet het er mooi uit. 250 uur voor de bouw van de motor. Ik heb diep respect voor alle zelfbouwers!!

nofear02
03-10-2008, 22:51
Pascal heeft jullie zijn fantastische monnikenwerk al laten zien. Hier zijn wat foto´s van de F40 met de transkit in verschillende stadia van de bouw. De motor is klaar en nu wordt er aan de achterwielophanging gewerkt. Er zit ruim 250 uur in de bouw van de motorAlllllllllemachtiggggggg. Die schijfremmen! En de motor. En al die details. Geweldig zeg! van harte welkom Ton! Stel je gerust even voor. Jij hebt veeeeel te vertellen denk? :)

Pascal
04-10-2008, 00:15
Ik schreef : De inspiratie komt van Ton, die is bezig met de Transkit te maken. Zijn volledige werk tot nu toe kan je hier vinden : http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2...ic.php?t=15509 Ton maakt er echt iets prachtigs van :)

Dit is dus de Ton waar ik het over had, heel leuk dat hij zijn meesterwerk hier ook laat zien.

Hi Ton, ik hoop dat je nog veel foto's hier gaat plaatsen.

Groeten
Pascal

Pascal
17-10-2008, 16:17
Vandaag heb ik de diagonale steunen in het frame geplaatst, dat ovale stukje is de doorvoer voor de koelbuizen van de radiator. Het zwarte streepje is een test om te kijken of de naad was weg geschuurd :

http://albums.modelbrouwers.nl/coppermine/albums/userpics/11024/IMAG0600.jpg

De steunen zijn niet allebei even lang omdat de doorvoer niet in het midden van de wagen zit, maar een beetje naar rechts :

http://albums.modelbrouwers.nl/coppermine/albums/userpics/11024/IMAG0601.jpg

Op deze steunen wordt nog een rechthoekig frame gemaakt, waarop de accu komt te staan. De accu is ook klaar, moet nog geschilderd worden :

http://albums.modelbrouwers.nl/coppermine/albums/userpics/11024/IMAG0602.jpg

Dit is de aansluiting van de "+" draad op de accu, deze wordt rood, en ik ga proberen er een + op te zetten :

http://albums.modelbrouwers.nl/coppermine/albums/userpics/11024/IMAG0603.jpg

Zo komt de aansluiting op de accu :

http://albums.modelbrouwers.nl/coppermine/albums/userpics/11024/IMAG0604.jpg

Tot de volgende maar weer :)

Groeten , Pascal

filiberke
17-10-2008, 16:32
wat kan je daar nu op zeggen, sprakeloos ben je van dit te zien:D:D

peperbus
17-10-2008, 18:40
Petje af Pascal!

MartyMB
19-10-2008, 22:35
Ongelofelijk wat een detail. Monikken werk maar van een uitzonderlijke hoge kwaliteit!! Waanzinnig mooi en ik ben ook zéér, zéér benieuwd naar het vervolg! Drie maal petje af voor je werk Pascal! De F40 is één van de mooiste Ferrari's ever en zoals jij dit model maakt kan je er optimaal van genieten. Wauw!

Pascal
22-10-2008, 17:00
Dank u wel voor de leuke reacties :)

Kent er iemand de firma : Mechaniques-modernes-classiques ? http://www.mmc-paris.com/mecaniques-modernes-classiques.html
Ik zoek foto's van de motor, en achterophanging van de Ferrari F-40 Barchetta "Beurlys" (Ferrari F40 prototype 1993) die bij deze firma staat. Als er iemand connecties heeft met deze firma, en foto's kan gaan maken. Of als iemand een afspraak voor mij kan maken, zodat ik foto's kan gaan nemen, zou dat echt fantastisch zijn.
De foto's moeten dienen voor de volgende Pocher F40 ombouw.

Uiteraard wil ik alle eventuele kosten vergoeden.

Hopelijk kan iemand me helpen, ik zoek al jaren naar het juiste beeldmateriaal.

Groeten, Pascal

Pascal
27-10-2008, 16:49
Mijn eerste F-40 project is nog lang niet klaar, maar ik wil toch graag al met het volgende beginnen.
Ik ga proberen om een standaard Pocher F-40 om te bouwen naar de F-40 Barchetta "Beurlys".

Even een stukje geschiedenis over deze wagen :

Hij is gebouwd met nummer 79890 als één van de twee F-40 LM "IMSA" in 1988. In 1989 heeft hij deelgenomen aan de 1-uur race in Laguna Seca met als piloot Jean Alesi. In 1993 is de wagen tot "cabrio"omgebouwd door Jean Blaton. De motor en de body zijn gemaakt door Michelotto. Enkele gegevens : electronische injectie Weber-Marelli IAW, 2 turbos IHI met 2 intercoolers Behr, druk 2,5 Bar, 760 PK bij 7800 toeren, versnellingsbak Enforced Hewland 5 versnellingen + achteruit (Crabots), gewicht 800 kg, velgen BBS E-19 style 3-piece magnesium centerlock racing met Goodyear banden, topsnelheid 360 km/hr.
Bron : supercars.net
De wagen heeft een F-1 ophanging met horizontale vering en de uitlaten zijn verplaatst naar de zijkanten. Na deze verbouwing was hij geschilderd in het geel met een rode streep, daarna enkel geel. Ik wil de gele uitvoering gaan bouwen, met diffuser aan de achterkant, zichtbare koplampen en "bakkebaarden" aan beide zijden van de voorkant. (zoals op de laatste foto).
Na lang zoeken heb ik de huidige verblijfplaats van deze wagen gevonden, een mailtje met verzoek om foto's van de ophanging en de motor is verstuurd naar de eigenaar. De bedoeling is om de F40 zo goed mogelijk na te bouwen, als het kan mét de juiste ophanging en motor. Aangezien ik geen enkele foto heb gevonden van de achterophanging en de motor, zal dit afhangen van de "goodwill" van de huidige eigenaar. In het slechtste geval wordt de auto gebouwd zonder motor en achterophanging, maar wel met de voorophanging, radiator enz., want daar heb ik wel foto's van.
Als iemand foto's heeft van het interieur, de ophanging of de motor van dit model zou ik die heel graag ontvangen. Alle info (tekeningen en foto's) zijn van harte welkom.

Op de volgende foto's is het verschil te zien tussen een "gewone" F40 en de Barchetta "Beurlys" :

http://albums.modelbrouwers.nl/coppermine/albums/userpics/11024/ferrari-f40-front-1_66.jpg

http://albums.modelbrouwers.nl/coppermine/albums/userpics/11024/1154510c%7E0.jpg

http://albums.modelbrouwers.nl/coppermine/albums/userpics/11024/ferrari_F40_DV-07-PB_dt01.jpg

http://albums.modelbrouwers.nl/coppermine/albums/userpics/11024/1153111c.jpg
Bron : carigan.49.free.fr

Er dient flink wat verbouwd te worden aan de Pocher F40, en er zal een zaag- , snij- en schuurwerk aan te pas komen om er een cabrio van te maken. Als het een beetje meezit kan ik dit weekend of volgende week een update plaatsen. Het eerste wat ik ga doen is de verf eraf bijten en op de body de delen aanduiden die eraf of gewijzigd moeten.

Dit is mijn grootste ombouw-project ooit, ik hoop dan ook dat het gaat lukken. Er bestaat (behalve een 1/43 versie, die er slechts een beetje op lijkt) geen enkel model van deze unieke F-40, vandaar mijn wens om er één op schaal 1/8 te gaan bouwen.

Groeten, Pascal

Pascal
27-10-2008, 16:51
De achterkant met die 2 steunen en de koelsleuven zal inderdaad een flinke klus worden. Ook het wegwerken van de opklapbare lampen en het aanbrengen van de sleufjes boven de voorste wielen lijkt me niet zo evident. En dan is er nog die extra luchtinlaat juist voor het achterwiel.
De mate waarin de auto wordt gemaakt zal voor een groot deel afhangen van het verkrijgen van de foto's.
Om jullie een idee te geven van de speciale ophanging / vering van deze wagen, dit zijn de enige 2 foto's die ik heb kunnen vinden. Ze tonen de auto voor de ombouw naar de Barchetta

http://albums.modelbrouwers.nl/coppermine/albums/userpics/11024/F40IMSA94B28.jpg

http://albums.modelbrouwers.nl/coppermine/albums/userpics/11024/F40IMSA94A37.jpg
Bron : f.eu.chat

Op de eerste foto staat de achterklep open, kon ik de foto maar omdraaien, dan had ik gelijk het beeld wat ik nodig heb :k

Het is frustrerend dat er zo weinig info is over deze auto. Ik hoop van ganser harte dat ik tijdens de bouw nog beeldmateriaal mag ontvangen.

Groeten, Pascal

Pascal
27-10-2008, 16:51
Deze body wordt het slachtoffer van de ombouw. Morgenvroeg start het boor- en snijwerk, eerst ga ik het gat in de voorklep maken. Ik kwam net op een idee : aan de zijkant van de body zit aan beide kanten een extra luchtinlaat (juist voor de achterste wielkast), nu moet het net lukken dat op de plaats waar het gat in de voorklep komt, 2 van die luchtinlaten zitten. Ik wil dus proberen om deze uit te zagen, en dan in te werken in de zijkanten.

Hier komt dus het grote rechthoekige gat:

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0640.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=6637)

En hier moeten die luchtinlaten komen :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0641.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=6638)

Het zal een spannende maandagmorgen worden.

Ben eigenlijk erg teleurgesteld, heb dit weekend een dikke 6 uur (!!) op het net zitten zoeken naar foto's van de achterophanging en motor (vooral de uitlaat), en heb er geen enkele gevonden. En van al de mails die ik de voorbije weken naar iedereen die ook maar iets met deze wagen te maken heeft gehad, heb ik welgeteld 1 antwoord gehad, en dat was : "Sorry, geen foto's..."

Groeten, Pascal

Pascal
27-10-2008, 16:52
De aanpassingen aan de body zijn begonnen. Eerst wat gaten geboord om te kijken tot waar ik moest snijden. Daarna met een "cutting disc" het grote rechthoekige gat gemaakt. Het heeft nog niet de juiste afmeting, dit was enkel om de 2 luchtinlaten eruit te halen :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0642.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=6645)

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0643.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=6646)

Dit zijn de 2 luchtinlaten die aan de achterkant voor de wielkast moeten ingebouwd worden :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0644.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=6647)

En deze foto geeft jullie een idee van de dikte van het materiaal, het is 2 mm dik. Zelfs op hoog toerental heeft de Dremel het moeilijk om er doorheen te geraken :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0645.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=6648)

Het geeft toch wel een vreemd gevoel om zo'n manier een Pocher F40 met een Dremel te lijf te gaan, maar hoe meer ik naar de foto's van de 1/1 Barchetta Beurlys kijk, hoe meer ik het gevoel krijg dat deze ombouw wel eens zou kunnen lukken.

Groeten, Pascal

Pascal
27-10-2008, 16:53
Omdat de body uit metaal is, wil ik zoveel mogelijk van de onderdelen die ik ga toevoegen ook in metaal maken. De Beurlys heeft (net zoals de LM) geen opklapbare lampen, de gaten die hiervoor voorzien zijn moeten dus dicht. Hiervoor gebruik in 0,5 mm dik messing plaat. Op de foto zie je een dryfit van het eerste stuk. Omdat het erg spiegelt toont de foto wat vreemde vormen in het messing :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0647.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=6650)

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0646.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=6649)

Heb eens gekeken naar de plaats waar de zij-luchtinlaten moeten komen, nu heeft Pocher juist op die plaats een versteviging aangebracht in de vorm van een metalen staaf, deze moet er ook uit voor ik de luchtinlaten kan plaatsen. Anders is die staaf zichtbaar langs de buitenkant.

Groeten, Pascal

mavanhaasteren
27-10-2008, 20:36
pascal ziet er al erg goed uit zo, volgens mij ben je er nog wel een tijdje mee bezig :D

430driver
28-10-2008, 16:57
Tja, ik snap best dat je met pijn in je hart je dremel in je Pocher zet: het is immers geen goedkoop tamyaatje waar we over praten.....

Je bent erg goed bezig...we kijken uit naar het eindresultaat!

Johannus
28-10-2008, 17:06
erg gaaf project! ben erg benieuwd naar het resultaat

dcpixels
28-10-2008, 21:40
Dat gaat iets heel moois worden Pascal. Heel gedurft om de dremel in de body te zetten, maar ik heb inmiddels wat foto's gezien van eerdere projecten en dit gaat zeker lukken.
Ook mooi hoe je de koplampen dicht hebt gemaakt met een messing plaatje. Messing is lekker makkelijk te bewerken ... het ziet er strak uit. Waarom niet gebruik gemaakt van de koplampen die in de kit zaten? Heel veel succes met de verdere bouw en hou ons op de hoogte.

Pascal
28-10-2008, 23:18
Bedankt voor de leuk reacties :)

waarom niet gebruik gemaakt van de koplampen die in de kit zaten?
Bedoel je de opklapbare koplampen ? Dat heb ik geprobeerd, maar aangezien die uit een flinke blok metaal bestaan, is daar een hoop zaagwerk aan, én de vorm is niet helemaal goed (ze zijn een beetje te smal omdat ze moeten kunnen bewegen, en aan de voorkant hebben ze een stukje dat een hoek naar beneden maakt). Vandaar dat ik voor dat messing heb gekozen, als het eenmaal gesoldeerd, geplamuurd en geschilderd is, hoop ik dat het niet meer te zien is dat daar een gat zat.

Ik was heel blij dat toen ik ontdekt had waar de echte Barchetta Beurlys nu is, maar ben erg teleurgesteld dat de eigenaar van de showroom Michel Mhitarian (http://www.mmc-paris.com/mecaniques-modernes-classiques.html) geen antwoord geeft op mijn mails. Het zou fantastisch zijn als hij wat foto's van de motor en ophanging zou willen sturen, maar voorlopig blijft dat een droom. Maar ik geef de moed niet op, en blijf hopen. Misschien duiken de foto's die ik nodig heb wel ergens op.

Nogmaals bedankt voor de reacties, het doet enorm deugd dat jullie deze verbouwing leuk vinden.

Groeten, Pascal

mtange
29-10-2008, 17:11
Ik was heel blij dat toen ik ontdekt had waar de echte Barchetta Beurlys nu is, maar ben erg teleurgesteld dat de eigenaar van de showroom Michel Mhitarian geen antwoord geeft op mijn mails.
Goed bezig Pascal! Dat gaat een mooi project worden!

Misschien kan je beter eens bellen naar deze showroom en een aantal vragen stellen? Wie weet krijg je het voor elkaar om er zelf langs te mogen komen, kan je zelf foto's maken zoveel je wilt! Parijs is nog redelijk te doen ook..

Racing-Baker
29-10-2008, 18:28
lijkt me ook een goed idee ;)
en met een dremel in een Pocher zagen is nog te doen hoor, je moet eens met een slijpschijf in je echte Ferrari gaan... zo net aan de benzinetanks, niet te diep, ... :D
anyway, goed bezig kerel.
vind dit een superproject!! niet zomaal een F40, niet zomaar een LM, nee, de Barchetta van Beurlys= klasse! leuk dat je ook de echte gevonden hebt, man dit moet echt een héél héél snelle wagen zijn= weegt minder dan niks(ik denk -1000kg opt gemak) + 780pk... weet je hoeveel ie kost trouwens??

Pascal
29-10-2008, 19:00
Bedankt voor jullie reacties :)

Ik ga nog even wachten op een antwoord op mijn mails. En als dat niet lukt, bel ik naar de showroom of ik foto's mag maken. Een dagje Parijs heb ik er best voor over.

@ Racing-Baker : ik vind het fantastisch hoe je die 308 aan het ombouwen bent, zo op schaal 1/1 is het toch nog iets anders hé ? Schitterend werk.

Groeten, Pascal

pasmaar
29-10-2008, 23:04
Geweldig Pascal! Onvoorstelbaar, wat een enorm geduld moet je hiervoor hebben. Ik ben echt onder de indruk van al dat kleine priegelwerk. Het resultaat mag er zeker zijn. Succes met de rest van de bouwwerkzaamheden. :D

Pascal
30-10-2008, 15:03
De linker luchtinlaat is geplaatst. Eerst moest er nog flink wat gezaagd worden om deze staaf eruit te krijgen :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0648.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=6651)

Nadat ik een gat in de zijkant had gemaakt, kon de happer erin. Omdat solderen niet lukt op dit materiaal (Zamak), heb ik het met CA-lijm vastgezet. Daarna de naden met polyester plamuur dicht gesmeerd :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0650.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=6663)

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0649.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=6662)

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0651.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=6664)

En na de eerste schuurbeurt, ziet het er zo uit :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0653.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=6671)

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0652.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=6670)

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0654.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=6672)

Nog een keer plamuren en schuren, en dan kan ik met de rechter hetzelfde doen.

Wordt vervolgd

Groeten, Pascal

Huijsje
30-10-2008, 15:43
Wat ik me afvraag na het zien van bovenstaande foto's hè: Plaats je die luchtinlaat nou 'op het oog' op de goeie plek (en onder de juiste hoek) of zit je dat op de tiende millimeter nauwkeurig af te meten van tevoren? Vooral de hoek waarin ie moet komen te staan lijkt me namelijk nogal moeilijk te bepalen, en al helemaal na te bouwen! Knap staaltje werk weer!

Roike
30-10-2008, 16:11
Hoe langer ik deze draad zit te lezen en de vorderingen op foto's zit te bewonderen krijg ik steeds meer respect voor de mensen die zich hiermee bezig houden. Ik blijf het bijzonder knap vinden.

nofear02
30-10-2008, 16:45
Hoe langer ik deze draad zit te lezen en de vorderingen op foto's zit te bewonderen krijg ik steeds meer respect voor de mensen die zich hiermee bezig houden. Ik blijf het bijzonder knap vinden.+1! ik wist niet dat mensen zóo bezig met zoiets konden zijn. alle respect! prachtige hobby ook. lekker rustgevend. heeerlijk. en mooi!

filiberke
30-10-2008, 18:13
+1

mavanhaasteren
30-10-2008, 20:05
+2 helemaal geweldig

Pascal
31-10-2008, 16:58
Bedankt voor de leuke reacties :) Het doet mij enorm deugd dat jullie het volgen van de verbouwingen aan beide F-40's fijn vinden.

Vandaag weer eens flink zitten "Dremelen". De koelsleuven opgemaakt :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0655.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=6719)

Het middengedeelte verwijderd :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0656.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=6720)

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0657.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=6721)

Waar het middengedeelte zat komt een grote diffuser, zoals op deze foto :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_20081003160246DSC01190.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=6722)
Bron : mmc.paris
En ook nog een "smerig" klusje gedaan, het afbijten van de verf. Het goedje wat ik hiervoor gebruik stinkt ongelofelijk. De Pocher verf is erg taai, 3 lagen afbijt en flink schuren, en nog is alle verf niet helemaal weg.

Groeten, Pascal

dcpixels
31-10-2008, 17:05
Gebruik je geen thinner Pascal? Verkafbijt werkt meestal goed, maar vervliegt snel. Dan moet je de behandeling een aantal keer over doen. Ik heb hier verfabijt staan in gel-vorm. Dat trekt lekker in en stinkt minder.
Inderdaad lekker aan het dremelen gegaan. Heerlijk zo'n hobby waar je langzaam resultaat krijgt. Aan de ene kant wil je het model snel klaar hebben, snel resultaat, maar aan de andere kant kun je hier gewoon jaren over doen. Elk stukje wat je gedaan hebt geeft al voldoening. Daar hoeft het model niet helemaal af voor te zijn.
Ik zie dat je onder de achterspoiler ook nog veel sleuven moet maken ... wat een werk!
Veel succes Pascal ... oh en heb je al bericht uit Frankrijk?

Pascal
31-10-2008, 17:46
Helaas, nog steeds geen antwoord uit Parijs :( Ik had op zijn minst een antwoord verwacht, maar die Michel laat helemaal niks van zich horen. Ik ga nog een weekje wachten en dan ga ik een keer telefoneren. Heb op het net een paar mensen gezien die de showroom een keertje bezocht hebben, maar niemand heeft foto's genomen. Ik hoop dat het nemen van foto's toegelaten is, én dat men de voor- en achterklep wil (en kan) open maken. Als dat niet het geval is, heeft het dus geen zin om ernaar toe te rijden.

Heb Garage Franchorchamps en Michelotto ook wat mails gestuurd, maar het zelfde verhaal, gewoon geen reactie. Jammer want die 2 hebben zeker foto's en tekeningen van deze wagen.

Ik ga hem voorlopig bouwen zonder binnenwerk, dus met de gewone pocher vering en ophanging. Als ik dan ooit eens aan de foto's geraak, ga ik de ophanging en de motor er alsnog inbouwen.

Als er iemand van jullie in Parijs passeert, kunnen jullie misschien eens bij MMC.paris binnenspringen ?

Groeten, Pascal

Pascal
03-11-2008, 18:00
Wat is de gelijkenis tussen een cabrio en een decolleté ???? :
Ze hebben allebei inkijk :)

Omdat het een cabrio is, gaat veel van de aandacht naar het interieur. De F40 Beurlys is vanbinnen heel anders dan een standard F40. Ben begonnen met het dashboard, de ventilatie-roosters verwijderd, het paneel met de zekeringen eruit gezaagd en de gleuven erin gemaakt voor de zekeringen.

Ter vergelijking heb ik er een standard dashboard bijgelegd :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0658.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=6740)

In deze gleuven komen de zekeringen :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0659.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=6741)

Zoals jullie op deze foto kunnen zien is ook hier nog flink wat werk aan :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_F40_SPIDER_IMG_9782.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=6739)
Bron : caradisiac.com

En tenslotte heb ik het grote gat onder de achterkant dichtgemaakt :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0660.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=6742)

Het werk aan de achterklep is begonnen. Zoals op deze foto is te zien, zijn ook de deuren breder dan de standard F40 :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_web10tu5.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=6687)

Dus heb ik de verbreding aan de linkerdeur aangebracht :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0667.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=6787)

Naar achter toe ga ik eerst de binnekant maken, dan de zijsteunen van de achterklep en tenslotte de klep zelf :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0665.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=6785)

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0666.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=6786)

Het is flink moeilijk om de juiste vorm erin te krijgen, het is heel veel dryfitten en vergelijken met de foto's.

Groeten, Pascal

pasmaar
05-11-2008, 22:20
Weer een mooie update Pascal! Ook gaaf om de orginele foto's te zien van het 1:1 model. Gaaf om te zien hoe ze het model vormgeven.

Roike
05-11-2008, 22:43
Weer een mooie update Pascal! Ook gaaf om de orginele foto's te zien van het 1:1 model. Gaaf om te zien hoe ze het model vormgeven.

+1 :D

Heb het al eerder gezegd maar ik blijf het een knap staaltje kunst vinden wat je doet.

dcpixels
05-11-2008, 23:26
Ik kijks steeds met verbazing naar de updates Pascal. Wat een vakwerk lever jij. Allemaal vanaf foto's je eigen model aanpassen ... indrukwekkend!
Nu ook de deuren nog breder gemaakt, dat is perfect te zien op de foto's zeg. Daar heb je veel aan.
Hou ons op de hoogte, want die foto's is smullen voor de modelbouwers hier.

Waarmee boetseer jij precies? Is dat een twee-componenten pasta of iets anders? Ik heb hier nog een on-afgerond project staan, waarvan ik de benzinetank-gaten nog dicht moet maken. Gr. Walter.

Pascal
05-11-2008, 23:53
Bedankt voor de reacties :)

@ dcpixels : Hey Walter, bedoel je met boetseren plamuren ? Ik gebruik verschillende soorten plamuur : Tamiya putty, Perfax snelplamuur, Hema lakplamuur en metal plastic plamuur met verharder van Soudal. Welke ik gebruik is afhankelijk van hoe stevig het moet zijn. Laat de vragen maar komen, ik zou het heel fijn vinden als ik andere modelbouwers kan helpen met tips en truuks.

Vandaag is er heel goed nieuws : de F40 Barchetta heeft andere velgen dan de standard F40. Ik heb lang zitten zoeken naar die 12 spaaks BBS velgen op schaal 1/8, maar ze bestaan niet op die schaal.
Op het net vond ik deze foto's van de BBS velgen :
http://www.bbs-racing-wheels.com/Seiten/gif.Bilder/e19p935.jpghttp://www.bbs-racing-wheels.com/Seiten/gif.Bilder/e19f512.jpg
Bron : http://www.bbs-racing-wheels.com/Seiten/htm.Txt/e19e.htm

Dus ben ik te raad gegaan bij Fritsw. Voor degene die hem niet kennen, Frits bouwt prachtige modellen van treinen en is nu bezig met een baggermolen : http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=18260. Ik heb Frits de maten gegeven, en hij heeft met zijn freesmachine nieuwe velgenharten gemaakt. Het was even spannend, maar ze passen perfect.
Ontzettend bedankt Frits, de velgen zijn echt fantastisch

Jullie zijn nu waarschijnlijk heel benieuwd naar de foto's, dus hier zijn ze :

Dit is de originele Pocher velg :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0668.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=6824)

Het velghart, gemaakt door Frits :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0670.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=6826)

En dan, het velghart in de velg :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0669.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=6825)

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0671.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=6827)

De velg moet nog wat aangepast worden, aan de achterkant moet die ster er nog uit, maar jullie kunnen heel goed zien dat de velgen er exact uitzien als de 1/1 F40 Barchetta.
Nog is het nog te hopen dat de rest van de auto er ook gaat uitzien als de 1/1.

Nogmaals heel fel bedankt Frits, hiermee gaat mijn project een serieuze stap vooruit.

Omdat ik de achterklep van voor naar achter wil gaan maken, ben ik begonnen met de achterwand van de cockpit. Bij het Pocher model loopt deze in het midden een flink stuk naar binnen , bij de Barchetta is deze recht. Moeilijk te zien op deze foto :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_F40_Jean_Blaton_1_22.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=6832)

Dus heb ik dat stuk eruit gezaagd en vervangen door een recht stuk, zodat ik hierop de 2 "bulten" die achter de stoelen zitten kan maken :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0672.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=6828)

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0673.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=6829)

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0674.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=6830)

Aan de achterkant heb ik enkele verstevigingen aangebracht :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0675.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=6831)

Volgende stap : het maken van de achterwand met de 2 "bulten", maar dat zal helaas pas vrijdag gaan zijn.

Groeten, Pascal

nofear02
06-11-2008, 02:26
Vandaag is er heel goed nieuws : de F40 Barchetta heeft andere velgen dan de standard F40. Ik heb lang zitten zoeken naar die 12 spaaks BBS velgen op schaal 1/8, maar ze bestaan niet op die schaal. ......Ik heb Frits de maten gegeven, en hij heeft met zijn freesmachine nieuwe velgenharten gemaakt. Het was even spannend, maar ze passen perfect. .....Het velghart, gemaakt door Frits :........Volgende stap : het maken van de achterwand met de 2 "bulten", maar dat zal helaas pas vrijdag gaan zijn.Groeten, Pascal Tsjonge-jonge; dit is echt een serieuze toestand zeg! Superknap. Grote klasse. Zelfs de velgen gemaakt. Jullie modelbouwers zijn echte gedreven zeg. Om niet te zeggen ''bezeten'' :D. Maar het is prachtig! Stug volhouden Pascal!

mavanhaasteren
06-11-2008, 07:52
pascal hoe groot is de velghart ongeveer want volgens mij is dat echt priegelwerk om te maken, ziet er wel fantastisch uit

Pascal
06-11-2008, 09:29
Het velgenhart heeft een diameter van 42 mm en is 3,5 mm dik. Aan de hand van de foto's en maten die ik heb gegeven, heeft Frits een tekening van het velghart gemaakt. (met Autocad denk ik) En dan zijn de velgharten met een CNC-gestuurde freesmachine gemaakt. Elke velg bestaat uit 3 lagen die op elkaar zijn gelijmd. Ik heb er ineens 8 laten maken, zodat ik nog een setje over heb voor een toekomstig project.

Groeten, Pascal

Racing-Baker
06-11-2008, 11:55
mooi mooi mooi! en alles gaat met een zekere snelheid ook, wat niet vaak is met modelbouw(ers), respect!
wat is het ook super om steed de echte ook te zien. wat is me dit een kanon!!
alles maar dan ook alles vederlicht! ben benieuwd hoeveel deze nog zou wegen?
(light-weightfan ;)) en ook voor die pedalbox alleen zou ik een moord doen!!
moest je gaan, vlug even uitvijzen voor mij hé ;)

Pascal
06-11-2008, 12:45
Hallo,

De F40 Barchetta Beurlys weegt 800 kg :)
Wat bedoel je met de "pedalbox" ? Wat is dat ?

Groeten , Pascal

nofear02
06-11-2008, 16:11
Hallo, Wat bedoel je met de "pedalbox" ? Wat is dat ?
Groeten , Pascal
waar je pedalen aan vast zitten en de dingen aansturen die ze moeten doen. kijk hier maar:

http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=2548

Pascal
06-11-2008, 16:17
Bedankt voor de uitleg :)

Is die pedalbox van de F-40 Barchetta iets speciaals, dat je er een moord voor zou willen doen ? Sorry dat ik doorvraag maar ik ken helemaal niks van auto-techniek.

Maar dank zij dit fantastisch forum leer ik wel heel veel bij :)

Groeten, Pascal

Pascal
13-11-2008, 22:21
Nog een vraag : op sommige foto's is er een zilverkleurige tekening te zien net onder de voorruit, ze lijkt wel op een salamander. Weet iemand wat die tekening is ? Een logo van iets misschien ?

Groeten, Pascal

Pascal
14-11-2008, 22:03
Ik wou nog wat vragen : op de foto's van de Barchetta staat een "tekening" net onder de voorruit, het ziet eruit als een hagedis. Is net te zien op deze foto :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_20081003160328DSC01189.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=7056)

Weet iemand waarvoor die hagedis staat ? Is het een logo of zo ?

Op deze 2 foto's is het ook te zien :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_barchetta017tm3.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=7058)

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_barchetta014as4.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=7057)

Ik had een idee, en tot nu toe blijkt het te werken. Ik wil de achterklep in 2 delen maken : 1 deel dat begint aan de bulten en eindigd met de zijkanten, 2de deel dat vanaf de achterkant begint en aansluit onder de strip van de bulten.
Ben begonnen met die strip te maken, op de foto's zien jullie de eerste test. Als het goed is, kan ik vanaf die strip de 2 zijkanten gaan maken :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0686.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=7071)

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0685.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=7070)

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0687.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=7072)

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0688.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=7073)

Hopen dat het lukt.

Als er iemand weet wie de piloot is die op de foto's staat (misschien herkenbaar aan zijn helm), hoor ik het graag. Deze piloot weet vast heel veel over de auto :)

Groeten, Pascal

pasmaar
15-11-2008, 11:26
Het ziet er weer indrukwekkend uit! Wat een gepuzzel om dat allemaal na te maken van een handje vol foto's. Ik heb het als eens eerder gezegd maar ik vind het erg knap, en vooral heel erg dapper! Maar de resulaten zien er erg goed uit tot op heden. Ik kan niet wachten op het eindresultaat! :D

moriaan1
15-11-2008, 13:02
zag toevallig op www.miniwerks.com vandaag een paar foto's van de F40 Barchetta gebouwd door Davis en Giovanni 1:43

430driver
15-11-2008, 13:11
Nou, dat is sterk Hans! die foto's had ik net ook gekopieerd om hier te plaatsen, maar jij bent me voor haha: zat namelijk ook op Mikes site te neuzen naar de testarossa ;)

Pascal
16-11-2008, 09:44
Dat ziet er een leuk model uit :) Mag ook wel voor de prijs van $375 !!! Wat ik vreemd vind, is dat er 1990 bij staat, en dit model is best wel anders dan de Beurlys. Is dit een soort van concept car die in 1990 gemaakt of ontworpen is ?

Groeten, Pascal

moriaan1
16-11-2008, 12:27
Dat ziet er een leuk model uit :) Mag ook wel voor de prijs van $375 !!! Wat ik vreemd vind, is dat er 1990 bij staat, en dit model is best wel anders dan de Beurlys. Is dit een soort van concept car die in 1990 gemaakt of ontworpen is ?

Groeten, Pascal

Geen idee!
Kwam hem tegen en heb je gelijk getipt!
Davis en Giovanni is een specialist uit Hong Kong. Bouwt op bestelling en maakt soms kleine series voor liefhebbers, de prijs van dit model valt nogal mee.... nieuw is hij het dubbele...
Ik koop regelmatig modellen bij Miniwerks, altijd perfect! en de lage dollar maakt het helemaal aantrekkelijk!

Hans

dcpixels
16-11-2008, 13:47

Groeten, Pascal

TNT Replicars heeft ooit, in gelimiteerde oplage van 30, een soortgelijke F40 gebouwd op basis van een Bburago. Misschien heb je nog wat aan de onderstaande foto. Helaas heb ik niet meer materiaal voor je. Gr. Walter.

wesleyruytrmn
16-11-2008, 19:07
Wat is dat nou weer voor een versie Walter...:D:D Wat een lelijke kit zeg! Ik ben blij dat jij er wat meer werk van maakt Pascal! Ziet er bijzonder goed uit wat je aan het doen bent. Respect voor het geduld!

Pascal
19-11-2008, 17:58
Bedankt voor de leuke reacties :)

Er is weer flink gewerkt, maar er is niet zoveel van te zien.

Heb de nodige aanpassingen gedaan : een strip bij geplaatst op de achterwand van het interieur, en de bulten en het stuk daar tussenin verhoogd. In totaal komen de bulten nu een goede 8 mm hoger. Ik hoop dat het voldoende gaat zijn.

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0689.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=7112)

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0690.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=7113)

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0691.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=7114)

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0692.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=7115)

De middenconsole moet aangepast worden, dit doe ik met behulp van wat lego-blokjes omdat die net breed genoeg zijn :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0693.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=7225)

Daarna wordt alles "afgekast" :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0694.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=7226)

Ook aan de bovenkant wordt het dichtgemaakt, en de voor en achterzijde moeten ook nog aangepast worden. Door de verbreding past de middenconsole niet meer in het interieur, dus ben ik weer gaan dremelen :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0695.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=7227)

Dan bleek ook nog dat (ondanks de eerdere aanpassing) de bulten nog niet breed genoeg waren, dus heb ik nog 7 mm toegevoegd :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0696.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=7228)

Links komt uiteraard dezelfde verbreding.
Ik had bijna de vorm van de strip die over en naast de bulten loopt, best een ingewikkelde vorm :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0697.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=7229)

Maar door de verbreding klopt het niet meer, dus gaan we weer opnieuw gaan passen en plooien.

Wat foto's van het interieur, er is nog flink wat werk om dit te maken :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_F40_SPIDER_IMG_9773.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=7238)

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_F40_Jean_Blaton_1_23.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=7233)

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_F40_SPIDER_IMG_9772.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=7237)

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/2_F40_SPIDER_IMG_9782.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=7236)

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_F40_SPIDER_IMG_9786.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=7235)

Pascal
19-11-2008, 17:58
De middenconsole is aangepast, flink zitten dremelen en schuren. Hier een dryfit van hoe het er nu uitziet :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0701.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=7261)

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0702.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=7262)

Onder het dashboard en aan de achterwand moet de console ook nog aangepast worden. Maar eerst ga ik nog eens een poging doen om de achterklep te maken.

De vorm van de strip die over de bulten loopt, wilde maar niet lukken. Vooral de aansluiting met de deur en de bulten zelf bleef problemen geven.
Dus ben ik nog eens naar de foto's gaan kijken, en : YES !!!! probleem gevonden. Het probleem zat hem in de "rolbar", deze komt tot tegen de deur. Maar in het interieur was geen plaats om de steunen van de rolbar te monteren, omdat de zijdelen van het interieur te smal zijn. Op deze foto's is te zien hoe breed die zijdelen zijn :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_F40_SPIDER_IMG_9773.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=7238)

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_F40_Jean_Blaton_1_23.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=7233)

Dus ben ik begonnen met de zijdelen te verbreden :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0703.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=7263)

Zodat de steun van de rolbar wel ergens kan op bevestigd worden :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0704.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=7264)

En de deur sluit nu ook netjes tegen die steun van de rolbar aan :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0705.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=7265)

Heb ook de deur in de primer gezet om te kijken of ik nog moest schuren, ziet er best goed uit niet ? :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0706.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=7266)

Ben erg blij dat ik de oorzaak van het probleem gevonden heb, nu kan ik weer verder.

PS : heeft er iemand een idee hoe de buis van de versnellingsbak in de achterwand verdwijnt ? Zit daar gewoon een gat, of de één of andere constructie ?

Groeten, Pascal

mavanhaasteren
19-11-2008, 18:08
pascal ik blijf me steeds weer verbazen aan je geduld en vindingrijkheid.

filiberke
19-11-2008, 18:24
Daar ben je gewoon sprakeloos van, zelden gezien, petje af, Pascal. Ik heb enorm veel respect en bewondering voor wat je daar klaarspeelt en ik ben, denk ik, niet de enige.
Proficiat!

js-1f1
19-11-2008, 19:01
Daar ben je gewoon sprakeloos van, zelden gezien, petje af, Pascal. Ik heb enorm veel respect en bewondering voor wat je daar klaarspeelt en ik ben, denk ik, niet de enige.
Proficiat!

Je bent inderdaad niet de enige, ik heb er ook veel bewondering voor. Je moet er, buiten de handigheid, ook de durf voor hebben.
Ik ga nog een Breadvan maken van een 250GTO en een Transkit
Ik heb van Revival 3 nieuwe modellen gebouwd (D50, 625F1, 246) met extra leidingwerk etc. en een 156 Sharknose geheel gedemonteerd en opnieuw opgebouwd. Ik heb deze van iemand gekocht. Hij kon het model niet mooi in elkaar krijgen, niet eerst gepast en bijgewerkt etc. Heeft ook de nodige uren gekost om dit model goed te maken, maar staat in het niet bij deze F40
Pascal succes
Jan

pasmaar
19-11-2008, 20:46
Geweldig Pascal! Het blijft echt gaaf om te zien hoe je project vordert. En die foto's maken de beleving helemaal af! Ik kan niet wachten op je volgende update! :D

nofear02
19-11-2008, 20:58
Suprgeweldig Pascal. Jeetje wat een vindingrijkheid allemaal. Je stuit telkens op problemen maar pijnigt je hersens net zo lang tot je weer een oplossing gevonden hebt. Met de gekste materialen telkens weer. Waar háál je t allemaal vandaan. Groot respect! Een genot om te volgen allemaal. Jij liever dan ik zeg. Klasse!

Pascal
01-12-2008, 18:08
Bedankt voor de leuke reacties :) Tijd voor een update :

De verbreding van de zijkant is afgekast (of toch bijna), er is nog wat gedremeld aan de bodemplaat van het interieur, gaten dichtgemaakt zodat de middenconsole netjes past. De rechterdeur is ook verbreed, hier heb ik heel lang zitten klungelen om de zelfde vorm als de linkerdeur te krijgen. Ik had beter eerst die strip 2 x gemaakt, dan moest ze enkel nog gelijmd worden, nu heb ik er 2 moeten maken voor dat het goed was.

De verbreding van de zijkant, moet nog afgewekt worden :
http://albums.modelbrouwers.nl/coppermine/albums/userpics/11024/IMAG0707.jpg

http://albums.modelbrouwers.nl/coppermine/albums/userpics/11024/IMAG0708.jpg

Zo langzaam aan begint mijn sloopwerk er als de Barchetta uit te zien. Dus hier een tussenoverzichtelijkheidsplaatje :

http://albums.modelbrouwers.nl/coppermine/albums/userpics/11024/IMAG0709.jpg

Op de laatste foto lijkt het alsof de constructie wat scheef staat, maar dat komt door de foto, én omdat het nog bijgeschuurd moet worden.

Om een idee te geven van de schaal, heb ik een muntstukje van 2 eurocent op de middenconsole gelegd :

http://albums.modelbrouwers.nl/coppermine/albums/userpics/11024/IMAG0710.jpg

http://albums.modelbrouwers.nl/coppermine/albums/userpics/11024/IMAG0711.jpg

http://albums.modelbrouwers.nl/coppermine/albums/userpics/11024/IMAG0712.jpg

Vandaag is de bestelling van Tremonia aangekomen, om jullie een idee te geven waaruit zo'n transkit bestaat heb ik wat foto's genomen :

De doos :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0722.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=7457)

Twee platen PE, en de rolbeugel (deze kan niet dienen voor de Beurlys) :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0724.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=7459)

Diverse onderdelen :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0723.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=7458)

En tenslotte de handleiding :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0725.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=7460)

Dat was het goede nieuws, het minder goede is dat er weer een probleem met de bulten is. De vorm is nu eindelijk goed, maar ze staan in een veel te scherpe hoek naar achter toe, dat wordt dus weer een keertje aanpassen.

Ook verder gewerkt aan de achterwand, omdat de middenconsole nu smaller is moet het deel dat doorloopt op de achterwand ook smaller worden. Het was een flink gepriegel om de vorm erin te krijgen, maar het is gelukt. Nu nog een beetje plamuren / schuren, en we kunnen weer verder.

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0726.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=7474)

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0727.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=7475)

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0728.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=7476)

Pascal
01-12-2008, 18:08
En de eerste poging gedaan om de stoelen aan te passen. Op deze foto zien jullie het verschil tussen de originele en de nieuwe gaten voor de gordels :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0729.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=7524)

Op de 1/1 Beurlys zien ze er zo uit :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_01_F40LM.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=7523)

En dit is het resultaat tot nu toe :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0730.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=7525)

Beide stoelen hebben de nieuwe gaten gekregen, de plamuur moet nog uitharden. Daarna kan ik testen of ik de zwarte nylon kousen op verf kan lijmen. Ik wil de stoelen eerst een zwarte primer laag geven, omdat anders het rood door de kous heen schijnt :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0740.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=7643)

De tweede verbreding van de zijkant is aangebracht :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0741.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=7644)

Het gat aan de achterkant is ook helemaal dicht :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0744.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=7647)

En tenslotte heb ik de gaten van de remschijven uitgeboord. Ik ga ofwel deze gebruiken, ofwel de PE-versie. Het zal ervan af hangen hoe deze schijven eruit zien als ze geverfd zijn, en als de velgen erop zitten :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0742.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=7645)

Het waren flink wat gaatjes, maar de remschijf ziet er veel beter uit zo :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0743.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=7646)

Tot de volgende maar weer.

Groeten, Pascal

Gilles027
01-12-2008, 18:36
Fantastisch werk Pascal

mavanhaasteren
01-12-2008, 18:48
:eek::eek: gewoon geweldig

wesleyruytrmn
01-12-2008, 18:50
Super monnikenwerk Pascal! Ook die mooie set van tremonia, priechelwerk...succes en sterkte, maar zo te zien ben je niet voor 1 gat te vangen!

dcpixels
01-12-2008, 19:46
Bedankt weer voor je update. Het is altijd leuk om de vorderingen te zien en te lezen.
Zo te zien heb je het F40 II set gekocht bij Tremonia. Het kost wat, maar die foto-ets spulletjes zijn altijd zo gaaf. Waarschijnlijk ga je niet alle ets-onderdelen gebruiken. Tremonia heeft erg leuke setjes in alle schalen.
Het heeft mij vorig jaar wat tijd gekost zeg, om de vierpuntsgordels in 1/18 in elkaar te wurmen. Met een pincet, de rode bandjes door de piepkleine gespjes zien te krijgen. Dat moet bij jouw 1/8 onderdelen beter gaan.
Als ik je foto's zie krijg ik zelf ook weer zin om te gaan bouwen. Maar zo super-gedetailleerd als jij alles aanpakt ... petje af!
Succes met de volgende fase Pascal.

430driver
01-12-2008, 21:21
wow pascal, ik sta echt paf! wat een operatie! wel super gaaf, zeker omdat je zo aan het improviseren bent. zo'n nylon kous over een stoel heen....verzin het maar! die gaatjes in de remschijf....ga er maar aanstaan! je maakt ons allemaal wel erg nieuwsgierig naar het eindresultaatomdat het voorwerk al zo geweldig goed wordt gedaan! Super!

Roike
01-12-2008, 21:43
Super zeg Pascal. Wat is het erg mooi te zien hoe je alle vorderingen maakt in dit project. Geweldig om te zien. Ben erg benieuwd naar het uiteindelijke resultaat, maar blijf het tussentijds zeker volgen. Super man!

Pascal
03-12-2008, 17:04
Ik ben heel blij dat jullie het leuk vinden :) Omdat dit geen modelbouw-forum is, was ik niet zeker of het toegelaten is om zoveel updates te plaatsen. Maar door jullie reacties weet ik dat het mag, en ga ik steeds alle updates hier plaatsen, zodat de bouw van de Beurlys goed te volgen is.

Nog een kleine update :

Ik was foto's van de Beurlys aan het bekijken toen mij opviel dat wijzerplaatbehuizing (ik kon geen ander woord vinden) er anders uitzag dan die van Pocher.

Zo is ze origineel :
http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0745.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=7681)

En zo is ze bij de Beurlys :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_F40_SPIDER_IMG_9791.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=7687)

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_F40_SPIDER_IMG_9790.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=7686)

Dus moest er een stuk vanaf, en nu ziet het er zo uit :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0746.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=7682)

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0747.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=7683)

Er moet nog flink aan gewerkt worden, want de rand is duidelijk veel te dik. Wordt dus OF bijschuren OF heel de rand eraf en een nieuwe maken.

Vandaag kwam er een pakje met de post, is mijn bestelling met onderdelen van M-tec : m-tec online-shop - Accessorie Parts (http://www.modellautotechnik.de/xtcommerce/index.php?cat=c14_Accessorie-Parts.html&XTCsid=6ad716f36892016897a712a2adeabe42). Het zijn een "air tunnel" en een front spoiler :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0748.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=7684)

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0749.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=7685)

Deze onderdelen kosten flink wat geld voor wat het is, daarom ga ik ze waarschijnlijk niet gebruiken. Ze dienen enkel voor de juiste maat te weten, zodat ik ze kan namaken. De originelen gaan dan in de spare-box voor de volgende F-40 verbouwing, of ik zet ze op Evilbay.

Even wat met de dremel en schuurpapier zitten spelen, en voila, het ziet er al veel beter uit :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0750.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=7688)

Dan met een polijst-stick erover, ik denk dat het nu dun genoeg is :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0751.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=7689)

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0752.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=7690)

Tot de volgende

Groeten, Pascal

pasmaar
10-12-2008, 11:20
Het is weer helemaal kaasje zo! Wat een werk weer, weet je al of je het wijzerplaatbehuizing gaat schuren? Of ben je al bezig met het maken van een nieuwe? En ik ben ook enorm benieuwd naar het luchtkanaal dat je gaat plaatsen in de voorklep. Fantastisch werk Pascal! Ik kijk al uit naar de volgende update! Succes! :D

sharknose67
18-12-2008, 18:09
Goh en ik was al blij dat ik de F40 van Pocher in elkaar had!! Is na 5 verhuizingen trouwens wel aan een heropbouwing toe. Heb de Testarossa kant en klaar gekocht. Petje af voor dit knap staaltje monnikkenwerk Pascal, ik doe het je niet na!

430driver
18-12-2008, 21:23
ik dacht dat ik geduld had destijds met mijn tekeningen (bij de meeste hier wel bekend), maar dit slaat echt alles! Als ik dit zo zie, heb ik spijt dat ik de mijne weg heb gedaan....

moriaan1
11-02-2009, 17:16
Deze is weer van een heel andere orde....

http://www.automotiveforums.com/vbulletin/showthread.php?t=935735

430driver
11-02-2009, 17:19
Tja dan ben je op een HELE andere manier bezig. Ik heb ook ooit wel eens met de geachte gelopen om zo een GT/M te maken, maar daar heb ik het geduld niet meer voor.... Prachtig zeg, hoe hij een compleet chassis soldeert!

pasmaar
12-02-2009, 23:07
Heel erg gaaf om te zien! fantastisch hoe hij er mee bezig is, en hoe hij zijn informatie verzameld voor het nabouwen. Een echte kunstenaar!

moriaan1
13-02-2009, 11:27
http://www.henribaigent.org
http://www.contimodels.com

ferrari-collector
29-06-2009, 12:56
zo al weer enige tijd bezig met de alfa pocher..........

pffffffffffffffff wat een werk al die kleine schroefjes tot nu toe geen tegenslagen althans geen grote voor sommige stukjes heb je echt ontzettend veel geduld nodig en dan moet je of RUSTIG doorgaan of ermee stoppen daar ben ik nu wel achter je moet echt stoppen als je gefrustreerd raakt en het niet wil lukken.

hierbij wat nieuwe pics van de alfa ik ga zo nog wat doen aangezien de vrouw in de zon ligt bij haar vader en ik ongestoord verder kan......... (hoop ik)

ferrari-collector
29-06-2009, 13:02
2

Pascal
29-06-2009, 15:03
Mooi werk aan de Alfa :)

De primerlaag op het dashboard ziet er strak uit, met een spuitbus of met de airbrush gedaan ?
Wel zou ik de plastic onderdelen (zoals de motor en de vering) ook een verflaag geven om het er wat minder "plastic-achtig" te laten uitzien.

Groeten, Pascal

ferrari-collector
30-06-2009, 09:25
aangezien het dash in elkaar ligt en ik een nieuw dasboard moet gaan herproduceren ben ik mar begonnen met het spaken van de velgen. Dit is een werkje waar zeker wel een week of wat mee bezig bent met uittellen etc etc etc etc

hierbij wat foto's van de eerste laag velg die tot nu toe gespaakt is op foto 4 is te zien hoe klein en fragiel de onderdeeltjes zijn heb er 1 naast een sigaret gelegd

ferrari-collector
01-07-2009, 10:40
zo en 3 lagen spaken verder heb je een heel wiel gelukkig hoef ik er nu nog maar 4 dus met het spaken van de velgen ben ik nog wel ff zoet en ik moet ook nog een nieuw dashboard maken dus het model zelf blijft nu ff stil staan op zijn kale chassis (helaas)

het spaken is echt een mega klus want jemoet namelijk ook alles uittellen etc etc hierbij wat foto's van de eerste velg die af is. hier ben ik al erg content mee.

binnenkort ff wat foto's van hoe de alfa er nu bij staat en de maak van het nieuwe dashboard

dcpixels
01-07-2009, 17:41
Jeroen wat een werk zeg, voor 1 wiel. Maar wat wordt het allemaal mooi.
Je bent met een uniek bouwproject bezig. Deze Pochers zie je zó weinig. Succes verder en hou ons op de hoogte van de ontwikkelingen.

moriaan1
01-07-2009, 17:47
Wat een klus!

ziet er goed uit Jeroen!

ferrari-collector
02-07-2009, 09:50
het is zekers een lange klus met dit wiel ben ik ook zekers 3 dagen bezig geweest momenteel heb ik even geen tijd ivm mijn werk maar mocht er weer progressie inzitten komen er zeker meer foto's ook ben ik nu een nieuwe dashboard aan het maken hier gaat helaas ook veel werk inzitten met overtekenen uitzagen plamuren spuiten etc etc etc

en dc pixels klopt helemaal dat je deze pochers zo weinig ziet deze heb ik eigenlijk ook voor een spot prijs kunnen komen als ik je de prijs noem dan schrik je wat ik ervoor betaald heb.

binnenkort meer pocher foto's............................................ ..

moriaan1
02-07-2009, 10:42
het is zekers een lange klus met dit wiel ben ik ook zekers 3 dagen bezig geweest momenteel heb ik even geen tijd ivm mijn werk maar mocht er weer progressie inzitten komen er zeker meer foto's ook ben ik nu een nieuwe dashboard aan het maken hier gaat helaas ook veel werk inzitten met overtekenen uitzagen plamuren spuiten etc etc etc

en dc pixels klopt helemaal dat je deze pochers zo weinig ziet deze heb ik eigenlijk ook voor een spot prijs kunnen komen als ik je de prijs noem dan schrik je wat ik ervoor betaald heb.

binnenkort meer pocher foto's............................................ ..

ik zag hem op marktplaats voorbij komen, mooi prijsje!
Net zoals de jouwe komen ze regelmatig half afgebouwd beschikbaar, menigeen heeft er ooit eentje voor rond de 800 gulden gekocht, en zag het niet meer zitten.

Is de jouwe trouwens gespoten? De carrosseriedele zijn van plastic, en de meesten bouwden hem zonder spuiten op, ik heb er in het verleden weleens eentje in kleur gespoten, wat toch wel een fantastisch resultaat geeft, maar "naturel" zijn het ook al bijzondere modellen! Als hij al deels is gebouwd zou ik hem gewoon afbouwen zoals hij is, gespoten of niet!

Succes!

ferrari-collector
02-07-2009, 16:13
voor mijn pocher heb ik 350 euro betaald wat ik gewoonweg niet veel geld vind/vond.

ik kan het me voorstellen dat sommige mensen deze pochers kopen en dan schrikken van het aantal onderdelen die je moet monteren zo dacht ik ook maar aangezien ik in de schuur bouw kan hij blijven staan en heb ik geen zin of wil het niet lukken stop ik en dek ik hem af.

het spuiten zit ik nog sterk over te twijfelen of ik het wel of niet doe de carrosserie is van plastic en is nog mooi rood (niet het ferrari rood maar gewoon rood) de stukken die nu in elkaar zitten zie je niet echt zitten maar de carrosserie spuiten zou wle mooier zijn, ik denk ook dat als hij eenmaal in elkaar zit dat je hem never meer uit elkaar gaat halen om hem te laten spuiten. ik denk ook dat mijne in elkaar gaat zoals hij is en hou je hem orgineel. tenslotte is het geen ferrari die ferrari rood moet worden dus enigzins kleurverschil mag erin zitten maar miss bedenk ik me nog wel en gaat de carrosserie toch nog naar een spuiten om overgespoten te worden.

ferrari-collector
05-07-2009, 14:34
ff weer een update van de alfa pocher het dashboard is gekopieerd vanaf het oude kapotte dashboard na flink wat zagen schuren en boren en schuren en boren en nog meer schuren uitendelijk een goedwaardige kopie gekregen.

momenteel is hij nog wit hij moet nog ff gespoten worden maar dit zal van de week gaan gebeuren toch blijft de wagen ff stil staan ik moet namelijk nog 4 velgen gaan spaken en daar gaat zekers wat tijd inzitten ik denk dat ik hier nog wel een weekie of 3 mee bezig zal zijn aangezien ik het op en af moet doen ik moet namelijk ook nog gewoon werken om geld te verdienen

ferrafetish
05-07-2009, 14:46
Nou nou, Jeroen... Vette bewondering voor jouw project ;). Ga zo door. Waar heb je het nieuwe dash van gemaakt? Ik heb er ook al aan lopen denken, dat als het je niet zou lukken er een voor je te maken van metaal. Maar is nu dus niet meer nodig. Succes verder, en hou ons op de hoogte

ferrari-collector
06-07-2009, 09:01
ben ff naar de stad gegaan en een stukkie meegenomen en gewoon bij een modelbouw zaak een stuk plasticard gehaald en deze overgetrokken en ge fuguurzaagd de gaten is wel wat moeilijker meer met een vijl (rond) kom je erg ver

MartyMB
06-07-2009, 21:59
Potjandoosie wat een enorm karwei is dat zeg!
Wat een fantastisch gedetailleerd model!
Ik wist wel dat Pocher pronkstukjes kunnen zijn maar dat het zo veel werk was?
Jij maakt er volgens mij een uniek model van.
Heel veel sterkte met al het verder werk, die velgen zijn beauty's!
Marty

ferrari-collector
07-07-2009, 14:15
ja dat kan je wel zeggen potjandoosie wat een enorm karwei. gister was niet helemaal lekker en ben lekker binnen gebleven er was verders niemand thuis dus ik heb ff 2 velgen in elkaar gespaakt nu je het door hebt hoe de velgen in elkaar moeten gaat het ineens een stuk makkelijker. momenteel zitten er 3,3333 velgen in elkaar gister namelijk ook begonnen aan velg 4. De velgen liggen boven in de kamer de rest moet ik in de schuur in elkaar bouwen. het dashboard waar ik mee bezig ben is ook al gespoten helaas ff geen pics omdat de camera meegenomen door de vrouw ''helaas''

dus binnenkort meer foto's te verwachten

ferrari-collector
09-07-2009, 22:27
zo alle velgen zitten in elkaar en kon het niet laten om ze er even op te zetten om te kijken hoe ze onder de wagen staan. momenteel lijkt het wel een oude hotrod zonder kappen alleen een open motor dus ook om jullie even mee te laten geniet hierbij wat foto's

eerste foto is nog even van de onderdelen die er nodig waren voor 1 velg dit is exclusief 60 spaakjes en spaakhouders!!!!!

foto 2 en 3 van het nieuwe dashboard niet van echt te onderscheiden

DAMN WAT WORDT HIJ GAAF!!!!!!!!!

Pascal
09-07-2009, 23:50
WOW !!!

Velgen zijn prachtig, ook het dashboard ziet er prima uit :)

Heb je een idee wat welk materiaal voor het dashboard van de 1/1 Alfa werd gebruikt ? Hout, metaal, leder, ... ? Nu je zelf niewe dashbaords kunt maken, is het misschien een idee om het met houtfineer of leder te bekleden ?

Groeten, Pascal

ferrari-collector
10-07-2009, 14:56
he pascal

om heel eerlijk te zijn heb ik geen idee waarvan ze gemaakt zijn maar nu ik het kan weet ik wel dat ik meerdere onderdelen na zou kunnen maken ook al gaat het met enige gvd's soms hoor maar ik laat het dashboard even voor wat het is hij is nu mooie zwart gespoten misschien ga ik het ooit nog wel eens perfectioneren maar aangezien er ontzettend veel tijd in zit in deze wagen (waar de vrouw soms niet echt blij mee is ) ga ik de wagen eerst eens afbouwen en kijken hoe hij is

sharknose67
11-07-2009, 00:14
DAMN WAT WORDT HIJ GAAF!!!!!!!!!

Inderdaad!!!!

ferrari-collector
15-07-2009, 15:36
hierbij weer wat foto's van de alfa

Momenteel gaat het niet erg hard moet namelijk veel werken en ik kan er gewoonweg de tijd niet voor vinden en maken.

Maar toch nog een kleine maar toch wel ontzettend gave update. Het is wellicht niet goed te zien maar ik heb de 2 koplampen aangesloten. De draden zijn nog niet netjes weggewerkt ik moet het eerst allemaal werkend zien te krijgen en op maat gemaakt maken. het is een hels karwei aangezien het van die kleine en breekbare onderdelen zijn.

Ben er nu ook achter dat ik zelf nog wat onderdelen moet buigen dit is erg moeilijk aangezien je het op gevoel moet doen en iets te ver of te hard buigen en het breekt al.

Het blijft leuk om aan het model te werken maar ik zeg er nog steeds bij wordt je het zat of wil het niet lukken stop er dan mee en ga een andere keer verder met een nieuwe kijk op het geheel.

ferrafetish
15-07-2009, 17:20
Jeroen, breekbare onderdelen eerst warm maken. In warm (tot heet) water. Dan pas voorzichtig buigen. Mits het materiaal natuurlijk van plastic of pvc is. ;)

ferrari-collector
16-07-2009, 00:51
mmmmmmmmmmmmmmmm slim slim haad ik zelf nog niet aangedacht en het kan werken aangezien het metaal is

bedankt gaat hoplijk weer goed komen

ps je hebt pb (haha leuke woordspeling)

ferrafetish
16-07-2009, 22:20
mmmmmmmmmmmmmmmm slim slim haad ik zelf nog niet aangedacht en het kan werken aangezien het metaal is

Jeroen, ik bedoel onderdelen van kunststof zoals hard-plastic, resin pvc, ruitjes enz. Die kun je met warm water enigzins vervormen of recht maken. Met metalen onderdelen zal dat op die manier iets moeilijker worden of het zou een heel zachte loodtin legering moeten zijn.

ferrari-collector
17-07-2009, 15:55
ja wim en dat zeg je nu pas!!!!!!!!!!

lekker dan moet ik toch maar gewoonweg gaan buigen of het uitproberen met het warme water nou ik kijk wel ff en ik zie je zaterdag

ferrari-collector
21-07-2009, 12:30
helaas zal het werk aan de alfa even stil gaan liggen de vakantie komt eraan en hopelijk gaan we nog weg maar niks is zeker het kan ook zomaar zijn dat we thuis blijven en ik stiekem naar de schuur sluip.

Veel zal er niet gebeuren aan de wagen aangezien ik erachter ben gekomen dat de deuren niet helemaal sluiten in het carrosserie gedeelte dus dat zal schuren dremelen vijlen etc etc etc etc worden. nu zit ik wel met een dilemma........

als ik moet gaan schuren etc wordt de carrosserie er niet mooier op dus zal ik hem hoogst waarschijnlijk toch moeten gaan spuiten. De onderdelen die dan gezpoten gaan worden worden het mooie ferrari rood maar de delen die ik nu al in elkaar hebzouden eigenlijk ook gespoten moeten worden maar om nou heel de auto weer uit elkaar te gaan halen mmmmmmmmmmmmm twijfels twijfels twijfels. ik denk dat ik dan alleen de body spuit..........

binnenkort meer (hopelijk)

ferrafetish
21-07-2009, 13:17
Hee.... das jammer joh dat de deuren niet passen. Dat zijn allemaal van die ongemakken waar je vantevoren niet op reken. Vervelend. Maar zo te horen is het wel op te lossen.
Binnenkort ga ik beginnen aan mijn Auto Avio van MG. Gisteren heb ik de lak al uitgezocht en moet verder alleen nog 2-componentenlijm hebben.
Tijdens het bouwen maak ik een fotoverslag waarvan ik hier achteraf een selectie plaats. Het uiteindelijke model komt dan in vol ornaat de fotogallerij.

The Speedfighter
28-07-2009, 03:20
Hey allemaal,

Ik heb een vraag. Zoals jullie konden zien aan de foto's van mijn collectie heb ik een Pocher F40. Maar deze is in slechte staat. De body is goed, maar dingen missen en zijn kapot. Zoals de spiegel is er niet meer, ramen zijn gebarsten, de wielen hangen er een beetje onder, het motorblok ligt los achterin en het belangrijkste is het interieur is in slechte staat.

Is iemand hier misschien zo aardig om deze auto te herbouwen voor mij (natuurlijk tegen een vergoeding)?

Alvast bedankt,

Lex

ferrari-collector
30-07-2009, 19:29
he lex

ik las net je vraagje over de herbouw van de pocher F40

ik heb een kennis uit belgie die wel heel wat onderdelen heeft van de pocher f 40 mocht je nou weten welke onderdelen je mist of welke delen kapot zijn moet je mij dat eens even mailen miss kan ik wel wat regelen. evt zou ik de wagen wel voor je opnieuwe willen bouwen alleen kan ik je geen datum geven dat de wagen dan klaar zou zijn aangezien er best wat tijd in zit ivm onderdelen bestellen, demonteren ,monteren etc etc

mocht je de kapotte onderdelen weten wil ik wel ff voor je nagaan wat je +/- kwijt zou zijn

gr jeroen

ferrari-collector
04-08-2009, 11:55
he lex niks meer van je vernomen mocht je hem nog willen laten herbouwen je weet me te vinden gr

Pascal
03-09-2009, 19:42
Na een veel te lange onderbreking, is er eindelijk nog wat gewerkt aan het F-40 Beurlys project :

Het grote gat in het midden wat bijgewerkt (de onderste hoeken moeten rond zijn en niet hoekig), en het gat van de rechter koplamp groter gemaakt :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_Beurl.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=18947)

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_Beurl__1_.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=18948)

Is een heel verschil met de linker :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_Beurl__2_.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=18949)

Bij de 1/1 Beurlys loopt het gat nog verder naar buiten, er moet dus nog een flink stuk gevijld worden :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_F-40_Beurlys__27_.jpg

Vandaag weer eens flink zitten boren en vijlen. Ik wou eens kijken of het lukt om de koelsleuven in de voorklep te maken.

Eerst malletje uit plasticard gemaakt om de gaten te boren :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_beurlf.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=19009)

En dan met een slijpschijfje en een tandarts-boortje de sleuven gemaakt :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_beurlf__4_.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=19013)

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_beurlf__3_.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=19012)

Daarna het gat bijvijlen, en dat ziet het er zo uit :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_beurlf__1_.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=19010)

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_beurlf__2_.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=19011)

Nu nog 14 te gaan :) Het zal een flinke klus worden om ze allemaal even groot te maken.

Groeten, Pascal

pasmaar
03-09-2009, 19:49
Mooi werk Pascal! Je hebt een aardig karwei voor de boeg met het uitfrezen van al die sleuven. Pffff daar gaan de nodige uurtjes in zitten. Heel tof om je project weer te kunnen volgen. Veel succes met je project! :D

ferrafetish
03-09-2009, 21:50
Nu nog 14 te gaan :) Het zal een flinke klus worden om ze allemaal even groot te maken.

Groeten, Pascal

Een zeer omvangrijk project Pascal. Zulke sleuven heb ik ook wel es moeten maken maar dat deed ik dan gewoon met de beugelzaag ook vanuit een gat op een hoek. Vind ik persoonlijk veel preciezer dan met de dremel.
Maar je project ziet er heel interesant uit, ik blijf je volgen, succes!!! :) ;)

Pascal
03-09-2009, 23:13

Wat een werk om die sleuven te maken zeg !!! De eerste 8 zijn opengemaakt, nu is het nog een kwestie van ze allemaal even groot te krijgen. Dan volgen de andere 8, en kan ik het "binnenwerk" gaan maken. Dat binnenwerk bestaat uit kleine rechthoekige "gootjes", deze ga ik proberen uit plasticard te maken.

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_B1.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=19014)

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_B1__1_.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=19015)

Op deze foto wil ik even tonen hoe dik het metaal is :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_B1__2_.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=19016)

Nog een paar dagen werk aan de voorklep, en dan is de achterklep aan de beurt. Ik hoop dat die achterkant gaat lukken, want daarmee valt of staat dit Beurlys project. Het wordt dus spannend de komende weken)

Groeten, Pascal

Pascal
07-09-2009, 21:16
Vandaag eindelijk nog wat kunnen bouwen :)

De sleuven zijn ook aan de rechterkant open gemaakt, hier en daar moet nog wat geplamuurd en geschuurd worden :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_FBe.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=19139)

En de gaten van de opklapbare lampen zijn dicht gemaakt, hiervoor heb ik 0,5 mm messing plaat gebruikt. Ze zijn gelijmd met CA, ik hoop dat het mooi glad gaat zijn na het plamuren en schuren :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_FBe__1_.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=19140)

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_FBe__2_.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=19141)

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_FBe__3_.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=19142)

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_FBe__4_.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=19143)

Volgend stap is het aanbrengen van de "platen" aan de bovenkant van het grote gat. Best wel een moeilijke klus denk ik. Er loopt een dikke plaat in het midden, en aan beide zijkanten zit er een plaat met ronde hoeken die afloopt naar de voorklep :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_Afbeelding_022.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=19144)
Eigen foto

Groeten, Pascal

mavanhaasteren
07-09-2009, 21:40
Pascal je bent lekker bezig. maar zo te zien heb je nog heel wat werk voor de boeg

430driver
08-09-2009, 09:10
Mooi werk! Ik hoop alleen dat je de lijm niet ziet na het spuiten....maar zoals we dat van je gewend zijn zul je dat probleem wel ondervangen hebben

sharknose67
08-09-2009, 09:50
Pascal, wat haal je je op je hals joh!! Maar ja ieder z'n ding, ik zou er niet aan beginnen in ieder geval doe mij maar diecast :);). Je hebt je in ieder geval wel heel goed voorbereid. Succes met het vervolg.

Pascal
08-09-2009, 15:26

Vandaag flink wat zitten plamuren en schuren, en er een laagje primer opgezet om te kijken waar het nog moet bijgewerkt worden.

Op het eerste zicht, ziet het er best goed uit :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_40Beu__6_.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=19175)

Maar er zijn toch nog wat kleine kieren die dicht moeten :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_40Beu__3_.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=19172)

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_40Beu__4_.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=19173)

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_40Beu__5_.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=19174)

Aan de beide zijkanten is ook nog wat werk :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_40Beu.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=19169)

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_40Beu__1_.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=19170)

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_40Beu__2_.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=19171)

Groeten, Pascal

430driver
08-09-2009, 16:06
inderdaad nog wat werk, maar dat valt toch best mee? Beetje slijp- en plamuurwerk en dan ist weer strak. Wel mooi man!

Pascal
15-09-2009, 22:13
Er is iets wat niet helemaal klopt als ik de foto's van de 1/1 Beurlys met mijn model vergelijk.

De gaten van louvers zien er wel mooi uit, MAAR... ze zijn te lang !!!!!! (En ik hoop echt dat ze ook niet te breed zijn) Ik schat dat ze zo'n 3 tot 4 mm te groot zijn.

Kijk maar eens naar de gaten op deze foto :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_40Beu__6_.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=19175)

En vergelijk dan met de foto's van de 1/1 :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_F40_SPIDER_IMG_9769.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=19325)

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_F40_SPIDER_IMG_9793.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=19326)

De gaten zitten duidelijke te ver naar het midden van de voorklep, en ook te ver naar buiten (ze lopen verder dan de buitenste rand van de koplamp, en dat is bij de 1/1 niet zo.

De buitenkanten van de gaten zouden dus niet verder dan de blauwe tape mogen zitten :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_Fbe.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=19327)

Geeft meteen een heel ander zicht aan de voorklep :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_Fbe__1_.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=19328)

Om dit te corrigeren is er behoorlijk wat werk nodig, maar dat hoort en nu eenmaal bij hé.

Groeten, Pascal

ferrafetish
15-09-2009, 22:30
Zo te zien heb je gelijk Pascal. Het is wel wat extra werk om het weer op te lossen.
Succes met de voortgang van je project.

dcpixels
15-09-2009, 22:32
Oh, wat jammer Pascal. Je hebt de gaten inderdaad netjes gecentreerd uitgefreesd, maar ze liggen meer naar de zijkant. Dat is even een tegenslag, maar zo te zien heb je direct actie ondernomen. Jij gaat voor perfectie en 'laat je niet kisten' als er iets tegen zit. Keep it up!

pasmaar
16-09-2009, 10:22
Je hebt er weer een uitdaging bij zo! Maar het is toch iedere keer weer gaaf om te zien hoe je het allemaal aanpakt. Geweldig! :D

Pascal
16-09-2009, 17:03

De gaten zijn aan de rechterkant kleiner gemaakt, er moet nog wat geplamuurd en geschuurd worden, maar het ziet er toch al beter uit dan mijn eerste poging :

Voor :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_40Fb__1_.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=19659)

Na :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_40Fb.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=19658)

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_40Fb__2_.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=19660)

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_40Fb__3_.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=19661)

Nu de andere kant nog, en dan kan ik opnieuw de louvres gaan maken.

Groeten, Pascal

sharknose67
16-09-2009, 17:18
Da's mooi opgelost Pascal.

wesleyruytrmn
16-09-2009, 19:20
Pascal, ik heb respect voor je vindingrijkheid en je passie. Gewoon niet goed vinden, en dan maar gewoon even aanpassen. Ga zo door, wat een one-of-a-kind project!

mavanhaasteren
16-09-2009, 19:43
zonde dat je het werk weer overnieuw heb moeten doen maar voor het beste resultaat is het nodig he. ik zou er het geduld niet voor hebben

Roike
16-09-2009, 20:19
Pascal, ik heb respect voor je vindingrijkheid en je passie. Gewoon niet goed vinden, en dan maar gewoon even aanpassen. Ga zo door, wat een one-of-a-kind project!

Compleet mee eens, diep respect hoe positief en vindingrijk je blijft!! Vind ik echt bewonderingswaardig!

Pascal
23-09-2009, 17:22

Ja, het moet (als het even kan) toch wel zo mooi mogelijk en zo goed mogelijk op de 1/1 lijkend worden hé, anders is de zoektocht naar de echte voor niks geweest. Dit model is een "one-of-a-kind", en dus verdiend het al de aandacht die ik het kan geven.

Vandaag de linkerkant van de voorklep onder handen genomen : de louvres eruit gehaald, de gaten kleiner gemaakt, en een eerste ronde van plamuur en schuur gedaan. Er volgen nog 3 rondes van plamuur en schuur, en dan zou het er zoals de rechterkant moeten uitzien :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_CllC.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=20216)

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_CllC__1_.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=20217)

Pascal

430driver
23-09-2009, 17:30
wat een werk zeg! wel mooi opgelost! Het is inderdaad zo dat, als je iets doet, het ook goed moet en da's aan jou wel besteed: fantastisch.

Succes nog met de rest! We kunnen niet wachten op de volgende updeet

Pascal
28-09-2009, 17:48
Langzaam aan begint het plamuur-schuur werk zijn vruchten af te werpen. Nog 1 rondje te gaan, en dan zou het voldoende glad moeten zijn.

Rechts :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_4Beu.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=20497)

Links :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_4Beu__1_.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=20498)

Ook de afdekplaten van de opklapbare koplampen zien er mooi glad uit :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_4Beu__2_.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=20499)

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_4Beu__3_.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=20500)

Het gat van het Ferrari embleem is met een 0,3 mm messing plaatje dichtgemaakt en geplamuurd :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_4Beu__4_.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=20501)

Tot de volgende.

Pascal

pasmaar
28-09-2009, 19:58
Ik ben heel benieuwd naar je eind resultaat! Geweldig om te zien met hoeveel toewijding je met dit project bezig bent. Echt heel gaaf om het hier te kunnen volgen. Keep up the good work! :D

Pascal
30-09-2009, 15:33
Kleine update.

De vorm van het gat in de voorklep was niet helemaal correct, dus heb ik het wat aangepast.

Zo ziet het er bij de 1/1 uit :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_F40_SPIDER_IMG_9766.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=20565)

Voor :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_IMAG0001bu.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=20566)

Na :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_I01.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=20567)

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_I01__1_.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=20568)

Om het middenstuk van de verhoging te maken, heb ik een onderdeel van een oude computer gebruikt :)
Zo'n aluminium U vormig stuk waar de afdekplaatjes op worden vast gemaakt (voor CD-writers en dergelijke).

Het ding even met de Dremel onder handen genomen :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_b4fs.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=20570)

Zodat ik dit stuk overhield :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_b4fs__1_.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=20571)

En als we dat omdraaien, wordt het het middenstuk :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_b4fs__2_.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=20572)

De "boog" aan de achterkant moet nog op maat gemaakt worden, hier komt de voorruit tegen te zitten :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_Afbeelding_110.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=20569)

Een paar uurtjes werk, maar we kunnen weer verder.

Pascal

mavanhaasteren
30-09-2009, 15:49
Pascal elke keer sta ik er weer verbaast van wat je er van maakt.
kost wel een heleboel werk, maar jah daar heb je wel wat voor

ferrafetish
30-09-2009, 16:39
Pascal, je kiest voor mooie slimme oplossingen, echt een goede modelbouwer eigen. Ik ben benieuwd naar het vervolg. Succes!!!

Pascal
06-10-2009, 00:34
Na enkele dagen niks anders dan beeldmateriaal van de Beurlys bekijken, heb ik toch nog wat kunnen bouwen. Het is nauwelijk te zien op de foto's, maar ik heb flink wat zitten plooien aan de voorklep om de ronding die net voor de voorruit zit er wat uit te halen. Het gedeelte tussen het grote gat en de plaats waar de voorruit komt te zitten is nu wat vlakker.

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_06fb.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=20923)

Ook heb ik een begin gemaakt van de strip die rond het grote gat zit. Een plastic stripje met 2 componenten lijm vastgezet, moet nog geplamuurd en op maat geschuurd worden :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_06fb__1_.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=20924)

Als de strip rond het grote gat klaar is, kan ik verder met de 2 verhogingen die links en rechts voor het gat zitten. Duimen dus dat het gaat lukken.

Pascal

pasmaar
09-10-2009, 20:02
The devil is in the details, zeggen ze. Wat een werk, maar heel gaaf om te zien. Op naar de volgende update! :D

Pascal
12-10-2009, 17:22
Toen ik met dit project startte, wist ik dat het moeilijk ging worden, en dat er veel veranderingen nodig waren. Maar er zijn toch wel dingen die ik echt niet verwacht had.
Eerst enkele uren zitten plooien, vijlen en schuren om de bulten aan de zijkant van de voorklep te maken :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_1210b.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=21369)

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_1210b__1_.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=21370)

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_1210b__2_.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=21371)

De vorm leek wel OK te zijn, maar als ik vergeleek met de foto's van de 1/1, zag het er heel anders uit. Op deze foto is goed te zien dat de bulten verder naar achter toe lopen, maar die vorm kreeg ik er maar niet in, zonder de gaten van de louvres dicht te maken :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_1110b1.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=21365)

Na lang zoeken blijkt dat de 1/1 voorklep bij de ombouw naar spider ook is aangepast !!! Omdat de voorruit aan de zijkanten een veel scherpere hoek maakt dan bij een normale F-40, moeten de zijkanten van de voorklep aangepast worden :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_1110b2.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=21366)

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_1110b2__1_.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=21367)

Zo ziet is het zonder de verbreding :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_1110b2__2_.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=21368)

Helaas heb ik het te laat ontdekt, en moet ik de eerder gemaakte bulten gaan aanpassen. En om het plezier helemaal af te maken, blijken de gaten van de louvres nog steeds niet goed te zijn. De afmeting is wel OK, maar bij de 1/1 zitten ze iets meer naar buiten, wordt dus een 3de keer aanpassen.

Ik zal mij deze week dus zeker niet vervelen :)

Pascal

ollieferrarifan
12-10-2009, 17:30
pascal leuk om te lezen en mee te volgen. Ik wens je blijvend geduld en toewijding!! :-)

ferrafetish
12-10-2009, 17:39
Pascal. Potverdorie zeg. Dat zijn nou net van die modelbouwtegenslagen waar je niet op zit te wachten. Gelukkig kun je deze problemen oplossen. Succes verder.

sharknose67
12-10-2009, 21:32
Da's een flinke tegenvaller :(. Gelukkig houd je er zo te zien wel de moed in. Veel succes.

Pascal
16-10-2009, 17:26
Bedankt voor de reacties, het doet mij veel plezier dat jullie dit project blijven volgen :)

De gaten voor de louvres zijn voor de 3de (en hopelijk laatste :) ) keer aangepast. Ze zitten nu een 3-tal milllimeter verder naar de zijkanten toe :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_1610a.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=21530)

Even een foto van de 1/1 ter vergelijking :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_1410f.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=21473)

Ik denk dat het nu goed is :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_1610a__2_.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=21532)

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_1610a__1_.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=21531)

Er komt natuurlijk nog een middenstijltje in, maar hier ga ik nog even mee wachten tot het werk aan de voorklep klaar is, om de middenstijltjes niet te beschadigen.

"Wet Sellery"

ferrafetish
16-10-2009, 20:09
Pascal, wat bedoel je met "wet sellery"? Is dat een handeling met een of ander product?

sharknose67
16-10-2009, 20:26
Pascal, wat bedoel je met "wet sellery"? Is dat een handeling met een of ander product?

Allo allo??

Mooi werk Pascal. Nu je het hebt aangepast zie je wel dat het zo hoort. Keep up the good work!!

Pascal
16-10-2009, 23:50
Oops, normaal verander ik dat in Pascal, jawel "Wet Sellery" komt uit Allo, allo, het is mijn nickname op het belgische modelbouw-forum :)

Pascal alias "Wet Sellery"

ferrafetish
17-10-2009, 00:11
Aha!! Ik had er al op gegoogeld en dan kwam ik uit op het modelbouwforum waar je een zeer leerzame airbrush demonstratie laat zien maar verder werd ik er niet wijzer van.
Hee Pascal, succes en plezier met de voortgang van je project. Ik blijf je volgen want het is niet alleen leuk maar ook leerzaam. Thnx!!!

Pascal
18-10-2009, 10:56
Die airbrush demo, moet ik ook nog eens afmaken, er moeten nog flink wat soorten verf de revue passeren.

Om een wat beter zicht te krijgen van de lijnen van de voorklep, ga ik eerst de deuren afmaken. Hier zijn de beide deuren, ik hoop dat het verschil tussen de twee te zien is. De linker heeft niet enkel een verlengstukje gekregen, de hoek van de volledige verbreding is ook aangepast :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_1810a__2_.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=21597)

De bedoeling is dat het er zo gaat uitzien :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_1810a__1_.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=21596)

Hmmm, nog niet zo slecht denk ik. Hier en daar nog een beetje schuren :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_1810a.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=21595)

"Wet Sellery"

ferrafetish
18-10-2009, 11:42
Pascal, wat voor materiaal is het waar je de bodydelen mee wijzigd, en waar haal je dat?

psycho benelli
18-10-2009, 22:49
hey alemaal

Sorry dat ik dit geweldige onderwerk onderbreek maar ik zit met een vraag
De spoiler van de Pocher F40 in hoeveel delen bestaat die ?
want ik kan er eentje kopen maar het horizontale gedeelte is los of kapot , kan dit makelijk worden gemaakt ?

Alvast bedankt iedereen !!

Pascal
18-10-2009, 22:53
Pascal, wat voor materiaal is het waar je de bodydelen mee wijzigd, en waar haal je dat?

Het is plasticard, kunt ge in de meeste modelbouwzaken vinden, bestaat in allerlei diktes. Voor de deuren heb ik 1,5 mm dikte genomen, is makkelijk te bewerken en toch vrij stevig.

Pascal

Pascal
18-10-2009, 22:56
hey alemaal

Sorry dat ik dit geweldige onderwerk onderbreek maar ik zit met een vraag
De spoiler van de Pocher F40 in hoeveel delen bestaat die ?
want ik kan er eentje kopen maar het horizontale gedeelte is los of kapot , kan dit makelijk worden gemaakt ?

Alvast bedankt iedereen !!

De spoiler bestaat eigenlijk maar uit 1 horizontaal stuk, dit stuk wordt tussen de 2 steunen (deze zitten vast op de achterklep) vast gehouden met 4 rode plastic pennetjes.
Als hij echt kapot is, kunt ge een nieuwe bestellen of zelf eentje maken. Als hij los is, is het eenvoudig om hem terug op zijn plaats te krijgen, en om zelf nieuwe pennetjes te maken.

Plaats eens wat foto's van de schade, dan help ik u graag verder :)

Pascal

Pascal
20-10-2009, 01:08
Vandaag heeft de Dremel weer flink gedraaid en was de hobbyruimte gevuld met het snerpende geluid van slijpschijfjes op metaal.

Enkele dingen verwijderd die zichtbaar zijn door het gat in de deur :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_1910a.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=21616)

De binnenkant van de deur ook een beetje aangepast (het gat in het midden moet een flink stuk groter worden) :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_1910a__1_.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=21617)

En er komt nog een strip bij, zodat het mooi dicht is :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_1910a__2_.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=21618)

Het gat van de spiegel dichtgemaakt en een nieuw geboord :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_1910a__3_.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=21619)

En tenslotte een flink stuk aan de voorklep weg gehaald (dit is zichtbaar langs de buitenkant omdat de Beurlys geen "binnenwerk" onder en achter de spatborden heeft). Voor :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_1910a__4_.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=21620)

Na :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_1910a__5_.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=21621)

Op naar de volgende update :)

"Wet Sellery"

dcpixels
20-10-2009, 08:04
Vandaag eerst je hobbyruimte schoonmaken, met al dat metaalslijpsel ;).

Het is elke keer weer genieten welke updates je gemaakt hebt ... tot in de allerkleinste details.

Maximus
20-10-2009, 08:08
Wat een monninkenwerk Pascal, ik zou het al lang hebben opgegeven ;) Doe mij maar technisch lego! ;) Het ziet er echt fantastisch mooi uit. Perfectie staat bij jou hoog in 't vaandel.

Pascal
22-10-2009, 01:29
Teveel van het goede of niet ?

Ik wou deze wagen als "curbside" model bouwen (zonder motor en dergelijke), maar ik begin toch meer en meer te twijfelen. Het zou leuk zijn als de voorklep open kon en de voorophanging er net zoals bij de 1/1 Beurlys zou uitzien. Maar het is wel een flinke verbouwing, zo ziet het er bij een gewone F-40 uit :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_2210b__1_.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=21707)

En zo bij de Beurlys :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_2210b.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=21706)

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_2110b.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=21703)

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_2110b__1_.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=21704)

Het zou natuurlijk geweldig zijn, want dit is één van de dingen die de F-40 Beurlys zo uniek maakt, maar ik denk niet dat dit soort ophanging sterk genoeg is om de metalen body te dragen. Ik kan eventueel wel "pootjes" onder de bodemplaat zetten zodat het gewicht daar op komt te staan, maar ik denk dat de ophanging dan nog heel kwetsbaar blijft.
Ik zie er ook een beetje tegenop, want als het niet gaat lukken om dit te maken, ik op zoek moet naar een nieuwe bodemplaat van een Pocher F-40. De hele voorkant moet eraf gezaagd worden, en éénmaal eraf is die niet meer opnieuw te gebruiken.

Wat vinden jullie ervan, proberen of niet ?

"Wet Sellery"

sharknose67
22-10-2009, 01:59
Poeh héé da's een lastige vraag!! Zoals je nu bezig bent zou ik zeggen doen, maar als je twijfelt.... Een Beurly's die door z'n hoeven zakt ziet er ook niet echt uit hè? Dus ja het is nog steeds up to you. Zoals ik je nu bezig zie denk ik wel dat je het aankunt en met goede oplossingen komt.

mavanhaasteren
22-10-2009, 07:46
Pascal in eerste instantie zegt doen want dat is wel altijd het mooiste als je een model hebt staan van deze schaal.

sterkte met de beslissing

Pascal
22-10-2009, 14:28
Vandaag heb ik enkele uren naar het Pocher model en de foto's van de 1/1 Beurlys zitten kijken. Het is geen simpele klus om de ophanging om te bouwen, en de vraag blijft of de body nadien nog monteerbaar is.

Het ronde rode gedeelte moet eraf gezaagd, maar daardoor zijn de zijpanelen niet meer met elkaar verbonden en worden het dus 2 stukken, die enkel met wat schroefjes aan de bodemplaat vastzitten :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_2210a__1_.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=21740)

Het dashboard en alles wat eronder en achter zit, moet ook aangepast worden :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_2210a__2_.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=21741)

Wordt dus een flinke klus om van dit :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/2_2210a.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=21739)

Dit te gaan maken :

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_2210e.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=21743)

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_2210d.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=21742)

Maar ik zal nooit weten of het lukt, als ik het niet probeer, dus we gaan ervoor !!!

"Wet Sellery"

Pascal
22-10-2009, 15:47
Na het nodige zaagwerk is dit het resultaat, of beter is dit wat er over blijft :

PS : gevoelige kijkers kunnen best niet kijken !! :)

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_2210f.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=21748)

http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/images/168/large/1_2210f__1_.jpg (http://www.modelbouw1.be/forum/photoplog/index.php?n=21749)

Ik zal hier en daar wel iets moeten vinden om de zijkanten van de body samen te houden, maar dat zal ook wel lukken. Eerst maar eens beginnen met de grote "blokken" die lopen vanaf het dashboard tot aan de radiator.

"Wet Sellery"

sharknose67
22-10-2009, 17:03
Gaaf dat je het aandurft Pascal!! Het zal zo te zien een hele klus worden, maar als het dan af is en goed gelukt........ Heel veel succes.

ferrafetish
22-10-2009, 17:23
Pascal, ik heb de indruk dat je er best toe in staat ben om dat te fiksen. Dat gaat je lukken. ;) :)

psycho benelli
22-10-2009, 18:25
gisteren mn nieuwste aanwinst gaan halen in een groot boerengat!!
zag er allemaal redelijk ok uit todat ik thuis kwam bleek van alles kapot te zijn

-vooruit gebarsten
-zijruiten gesmolten door secondenlijm
-voorvering kapot
-spoiler kapot

nu ben ik dus op zoek naar een vooruit en 2 zijruiten

zitten nog 2 foto's bij van de kapotte spoiler

dcpixels
22-10-2009, 19:38
Pascal, helemaal goed dat je tóch de voorkant gaat aanpassen. Je bent met elk klein detail bezig van deze wagen, en dan zou je 'onder de kap' alles origineel F40 houden!? Nee, echt heel gaaf dat je 'm nu van top-tot-teen beet pakt. Ik weet zeker dat het goed gaat komen. Je bent niet alleen een knutselaar maar ook een kunstenaar. Veel succes!

ferrafetish
22-10-2009, 21:29
nu ben ik dus op zoek naar een vooruit en 2 zijruiten

Klindy, ik heb hier wat voor je gevonden op Marktplaats. Als je zo wat rondzoekt op het net kom je nog heel veel onderdelen tegen om het een en ander te kunnen herstellen.

http://link.marktplaats.nl/286265403

Pascal
22-10-2009, 22:26
Als je onderdelen zoekt voor die gele F-40, kan je Stephane een mailtje sturen. Normaal gezien heeft hij elke onderdeel in voorraad : http://www.scaledetails.com/

Ik heb een voorruit over van de F-40 die in naar de Beurlys ombouw, als die voorruit geen barsten heeft, mag je ze hebben :) Zal morgen eens kijken, ik hoop dat ze in goede staat is.

"Wet Sellery"

ferrari-collector
22-10-2009, 23:49
dat linkje wat wim gaf dat is een goeie gozer

ik ken hem persoonlijk erg goed bij hem kan je wel gewoon bestellen en hij levert en goede kwaliteit materialen

je mag evt mijn naam noemen

gr jeroen