View Full Version : Foto's van Ferrari's!
sharknose67
07-03-2011, 20:43
De laatste.
Één der grootste, mooiste en interessantste automusea ter wereld, om de hoek in Den Haag. Uitzonderlijke collectie pre-war en zelfs voor 1900, maar de collectie Italiaans na de 2e WO is evenzo geweldig: een aantal Bugatti's, zeldzame Alfa Romeo's (incl. 33 Stradale) en 8C Monza, Ferrari's, Maserati's en ik geloof 2 Lamborghini's. Iedereen weet natuurlijk dat hier ook de bijna complete collectie Spijkers staat (nee, niet die van V. Muller).
sharknose67
07-03-2011, 21:56
Één der grootste, mooiste en interessantste automusea ter wereld, om de hoek in Den Haag. Uitzonderlijke collectie pre-war en zelfs voor 1900, maar de collectie Italiaans na de 2e WO is evenzo geweldig: een aantal Bugatti's, zeldzame Alfa Romeo's (incl. 33 Stradale) en 8C Monza, Ferrari's, Maserati's en ik geloof 2 Lamborghini's. Iedereen weet natuurlijk dat hier ook de bijna complete collectie Spijkers staat (nee, niet die van V. Muller).
Is idd een hele indrukwekkende collectie. We hebben er 5 uur rondgelopen en volop genoten.
dcpixels
07-03-2011, 22:55
Na de F-Chat meeting in Raamsdonkveer niet meer bij Louwman geweest. Het wordt tijd, dat ik er weer eens langs ga. Het is zo te zien een prachtig museum geworden. Ed, bedankt voor de foto's.
De Bugatt's zijn uiteraard voor de 2e WO maar dat zien F-Chatters natuurlijk direct.
Vandaag nog een mooie 348 Spider gezien.
http://i2.photobucket.com/albums/y49/Luca76/Untitled-2Small.jpg
Vanmiddag bij Forza Service.
Vanmiddag bij Forza Service.
Die heb ik daar maandag ook zien staan. In de linker showroom stond ook een F40.
Dat had ik gezien ja , maar daar zaten geen stickers op toch ?
599xx!
Zie de foto van de Rubino Mecallizato (schrijf ik dat goed?) nu pas maar wat een mooie kleur, zelfs voor een 599XX.
Hoe open staat Alex van Forza voor bezoek?
dcpixels
16-03-2011, 21:54
Hoe open staat Alex van Forza voor bezoek?
Het beste is om even te bellen vooraf. Wanneer je voor het dichte hek staat moet je net geluk hebben, dat er een monteur loopt die gaat vragen of je naar binnen mag. Verder is het niet toegestaan om foto's te maken binnen de hekken van Forza.
Het beste is om even te bellen vooraf. Wanneer je voor het dichte hek staat moet je net geluk hebben, dat er een monteur loopt die gaat vragen of je naar binnen mag. Verder is het niet toegestaan om foto's te maken binnen de hekken van Forza.
De reden waarom ik dat vraag is omdat ik (nog) geen potentiële klant ben.
Wel graag erover wil babbelen over bv. voor/nadelen van bepaalde modellen.
En natuurlijk heerlijk mezelf vergapen aan wat er staat.
Dat er geen foto's gemaakt mogen worden is geen punt.
dcpixels
17-03-2011, 20:59
De reden waarom ik dat vraag is omdat ik (nog) geen potentiële klant ben.
Wel graag erover wil babbelen over bv. voor/nadelen van bepaalde modellen.
En natuurlijk heerlijk mezelf vergapen aan wat er staat.
Dat er geen foto's gemaakt mogen worden is geen punt.
Dan ben je bij Alex op het juiste adres, Christiaan.
jutenjul
23-03-2011, 20:55
ook leuk om even uit het werk te doen :D
de 360 spider is omgeruild voor een 430 spider
Michel.
Die heb ik daar maandag ook zien staan. In de linker showroom stond ook een F40.
Als je goed kijkt staan er zelfs 2 F40's op deze foto :)
wesleyruytrmn
23-03-2011, 21:41
ook leuk om even uit het werk te doen :D
de 360 spider is omgeruild voor een 430 spider
Michel.
Nog een rondje gereden Michel?
430driver
23-03-2011, 21:51
Dan weet je niet wat je meemaakt he Wes? :D:D:D:D:D
jutenjul
23-03-2011, 21:52
Nog een rondje gereden Michel?
nee nu nog niet
komt later hij moest nog weg
ben wel al een paar keer met de 360 en 599 mee geweest
Michel.
wesleyruytrmn
23-03-2011, 22:12
Dan weet je niet wat je meemaakt he Wes? :D:D:D:D:D
Nou precies, ik denk we hebben een medestander...Maar ik lees al..nog niet...
Maar ja, hij een 599 en jij een 550. Hoewel ik al meerdere Ferrari's heb mogen rijden heb ik nog nooit een V12 mogen besturen. Die staan absoluut op de wenslijst, want volgens Enzo is de V12 dé motor, dan moet je dan ervaren hebben hè....Wie weet krijg ik ooit een aanbod.
jutenjul
24-03-2011, 08:54
maar ik heb niet zelf gereden in de 599
wel in de 360
Michel.
Vivado Ferrari
29-03-2011, 09:18
Vond deze foto......
mavanhaasteren
29-03-2011, 09:37
Vond deze foto......
zeer mooie foto van de Enzo mule
Rosso by Raimondo
31-03-2011, 13:39
Naast de witte 250 swb was er ook nog een F40 zijn rondjes aan het draaien op spa.
Alleen waarvan ik baal!!! Ik had een onboardfilmpje gemaakt van de F40 en de Seat Leon SuperCupra (BTCS race versie) waarin ik zelf zat. Alleen nu heb ik met mijn stomme kop het filmpje verwijderd. Het was zo waanzinnig vet.
Je moet het volgende voorstellen. Je zit op de bumper van de F40 en dan schiet je volgas eau rouge in. Op het rechte stuk loopt de f40 uit. Bij les combes rem je helemaal na de f40 toe en dan ga je richting Brussel en vervolgens richting dubbel left, (hier heeft de f40 moeite om goed grip te houden) en dan weer vol op de bumper van de f40. Aankommend bij de PiefPaf rem je via de rechterkant de F40 uit... En dat was zo cool. Maar dan!! Het rechtestuk richting start finisch zie je dikke f40 met zijn hoge spoiler in je achterspiegel... dan wil je wel aan de kant..
Kortom geen filmpje maar wel een paar plaatjes van deze F40
De seat waar ik in zat zijn te vinden op
http://www.rairacing.nl/autosport/galerij%20autosport/2011/testday.htm
http://www.rairacing.nl/rosso/fotos/2011/spa%20testdag/slides/Ferrari%20F40%20-%20Spa%202011%20(1).JPG
http://www.rairacing.nl/rosso/fotos/2011/spa%20testdag/slides/Ferrari%20F40%20-%20Spa%202011%20(2).JPG
http://www.rairacing.nl/rosso/fotos/2011/spa%20testdag/slides/Ferrari%20F40%20-%20Spa%202011%20(3).JPG
http://www.rairacing.nl/rosso/fotos/2011/spa%20testdag/slides/Ferrari%20F40%20-%20Spa%202011%20(4).JPG
mavanhaasteren
31-03-2011, 14:35
Naast de witte 250 swb was er ook nog een F40 zijn rondjes aan het draaien op spa.
Alleen waarvan ik baal!!! Ik had een onboardfilmpje gemaakt van de F40 en de Seat Leon SuperCupra (BTCS race versie) waarin ik zelf zat. Alleen nu heb ik met mijn stomme kop het filmpje verwijderd. Het was zo waanzinnig vet.
Je moet het volgende voorstellen. Je zit op de bumper van de F40 en dan schiet je volgas eau rouge in. Op het rechte stuk loopt de f40 uit. Bij les combes rem je helemaal na de f40 toe en dan ga je richting Brussel en vervolgens richting dubbel left, (hier heeft de f40 moeite om goed grip te houden) en dan weer vol op de bumper van de f40. Aankommend bij de PiefPaf rem je via de rechterkant de F40 uit... En dat was zo cool. Maar dan!! Het rechtestuk richting start finisch zie je dikke f40 met zijn hoge spoiler in je achterspiegel... dan wil je wel aan de kant..
Kortom geen filmpje maar wel een paar plaatjes van deze F40
na jouw verhaal vind ik het wel heeeeeel erg jammer dat er geen filmpje van is.
geweldige ervaring.
Inderdaad jammer van het filmpje :(
.
En toen werden we allemaal wakker!! :)
Zeker een gave ervaring, en dan juist net dat filmpje verwijderen... Jammer!!
Maar jij hebt het zelf mee gemaakt, vergeet je waarschijnlijk nooit meer!
Volgens mij heb ik deze F40 wel eens eerder op Spa gezien.
Rosso by Raimondo
31-03-2011, 20:31
Volgens mij heb ik deze F40 wel eens eerder op Spa gezien.
zou gemakelijk kunnen, zie de stickers op de voorruit. Vele zijn er van de f-club belgie.
En gezien de manier hoe deze man met deze auto de eau rouge nam, dan had hij wel ervaring..
Vivado Ferrari
31-03-2011, 20:34
Gaaf Rai! Erg gaaf verhaal!
Geen idee hoe ik het voor elkaar heb ik gekregen, maar afgelopen zondag tijdens een rit van de CFB heb ik van 2 verschillende F430 Spider's bijna 2 identieke foto's gemaakt op 2 verschillende locaties.
Mocht je nog een keuze willen maken tussen deze twee kleuren, kijk en vergelijk. :)
.
Je zou bijna zeggen dat het een fotofop is. :)
Mooie foto's. ;)
430driver
02-04-2011, 10:06
Echt mooi gedaan! inderdaad bijna telkens op hetzelfde moment genomen.
(aan de ene kant logisch omdat je op een vaste plek zit en je ze dus middenin je zoeker probeert vast te leggen, maar dit is echt nagenoeg identiek: volgens mij kun je ze zo bovenop elkaar leggen :D:D:D)
volgens mij kun je ze zo bovenop elkaar leggen
Net niet, kijk maar bij de eerste foto's naar de tak van de boom bij de bijrijdersraam en bij de 2e foto naar het raam van het gebouw bij de luchthapper. ;)
Oke, foto's op elkaar leggen kun je altijd. :D
Rosso by Raimondo
02-04-2011, 16:24
heel toevallig
Afgelopen weekend op circuit Zolder geweest voor de Fia GT1 World Championship.
Jammer genoeg in deze klasse geen Ferrari's, maar in de Belcar klasse die dit weekend ook rond reed deed één Belgische Ferrari F430 GT3 mee van team Scuderia Monza.
Bij deze een paar foto's.
Geïnteresseerden van Fia GT1 foto's kunnen op mijn website kijken (zie profiel).
.
Foto 2 vind ik echt mooi.
Hier wat plaatjes toen ik ze vanmorgen van stal haalde. Het was heerlijk om vanochtend lekker rond te tuffen. Ze mochten allebei een uurtje 'uit' met de baas.
En is het uit laten van de paardjes bevallen ?
Vivado Ferrari
01-05-2011, 15:46
Merk je nou een direct verschil tussen deze beide raspaardjes, Toon?
En is het uit laten van de paardjes bevallen ?
Ja, absoluut! In alle vroegte was het lekker rustig op de weg. Lekker genieten van het ochtend zonnetje en dat prachtige V-12 geluid. Heerlijk genoten! Wat een bevoorrechte mensen zijn we dan toch eigenlijk bedenk ik me wel eens dan.
Merk je nou een direct verschil tussen deze beide raspaardjes?
Een behoorlijk verschil, al zou je dat misschien niet verwachten van auto's die zo op elkaar lijken. De 365 voelt veel sportiever aan, dat is vooral te danken aan de carburateurs denk ik. Niet dat de 400 nou traag is, maar de 365 ligt gewoon veel lekkerder op het gaspedaal, meer gevoel. De 400 voelt ook iets zwaarder aan terwijl ie eigenlijk maarietsje zwaarder is dan de 365. Ondanks dat het beide handgeschakelde auto's zijn heeft de 400 een hele andere bak. Veel kortere schakelweg en beter gesynchroniseerd. Rijdt op zich wat makkelijker. De 400 vind ik zelf meer een echte cruiser, de 365 een sportive cruiser.
Verbaast me niets, de 512BB is ook heel anders om te rijden dan de 365BB, laat staan de 512BBi, en de 308QV is ook heel anders dan de 308 Vetroresina.
Ik vind het op zich wel irritant want je kunt wel aan de gang blijven - ze zijn allemaal leuk! :)
:(
Maar leuk om te zien Toon - deze mastodonten (dat is een compliment!) zien we veel te weinig en ze verdienen het om net zo vertroeteld te worden als ieder andere klassieke Ferrari!
Onno
Dat is mooi gezegd Onno, dank daarvoor.
Het is misschien een wat ondergewaardeerd model... Dat geldt zeker niet voor mij want ik vind het een prachtige auto om te zien. Schitterende lijnen met een prachtige techniek die daaronder schuil gaat.
Uitstekend, en houden zo! Ik hoop ze nog eens "live" mee te maken.
Onno
Afgelopen weekend was er een MV Augusta dag op de voormalige vliegbasis Twente. Daar was een ook klein 'circuitje' uitgelegd. De organisatie wilde het evenement opleuken met wat Ferrari's, zodoende waren er 10 opgetrommeld. Munsterhuis bracht een prachtige pace-car mee, een 458. Was een mooi dagje waarbij het dus om de MV Augusta's ging.
Afgelopen weekend was er een MV Augusta dag op de voormalige vliegbasis Twente. Daar was een ook klein 'circuitje' uitgelegd. De organisatie wilde het evenement opleuken met wat Ferrari's, zodoende waren er 10 opgetrommeld. Munsterhuis bracht een prachtige pace-car mee, een 458. Was een mooi dagje waarbij het dus om de MV Augusta's ging.
Ziet er erg Cool uit, handig ook zo op een vliegbasis.
Vooral als je even geen rijbewijs hebt.................
Ziet er erg Cool uit, handig ook zo op een vliegbasis.
Vooral als je even geen rijbewijs hebt.................
D'r reden inderdaad veel jongens op de motor van papa........
D'r reden inderdaad veel jongens op de motor van papa........
Ik bedoelde eigenlijk voor mensen met een ingevorderd rijbewijs!
Ik had ervan gehoord bij Munsterhuis vorige week en omdat het toch vlakbij is zondagmiddag even wezen kijken.
Maar wel iets gehoord maar helaas niets gezien.:mad:
Maar zo te zien heb jij wel genoten !
.
:d
Wat is het verhaal achter deze foto?
Zomaar iemand gelukkig gemaakt? :)
Communiekantje (mijn nichtje) is me persoonlijk komen vragen of ik haar met de Ferrari wilde rijden die dag, nou daar kan ik toch geen nee op zeggen.
Ik wist helemaal niet dat deze foto was gemaakt )alleen jammer dat degene niet de voorbumper erbij pakte), maar kreeg deze foto naderhand in de mailbox.
Vivado Ferrari
24-07-2011, 11:03
Ferrari 250 Testarossa met dakje......Praktisch?
Probeer maar eens in te stappen...kom je er wel achter hoe praktisch :D
bertdeboer340
24-07-2011, 16:58
nep......
Historisch niet correct, inderdaad. Maar wel ruig! Niet voor lange mensen, lijkt me.
Afgelopen vrijdag naar de training geweest op de Nurburgring daar kwam ik deze Ferrari tegen , zulke vieze kom je maar weinig tegen.
fransgoud
01-08-2011, 20:13
Vandaag terug gekomen van vakantie Wallis in Zwitserland.
Zat op 20 km van Ferrari dealer Zenith in Sion vandaan.
Een paar keer langs gereden en 1x aangeweest.
Er stond o.a. 2x 458 challenge, 2x 430 Scuderia, een rode en gele 599 GTO, F40, F40 LM, Maserati MC12 (van Michael Schumacher), MC12 Da Corsa.
Zal binnenkort wat foto's posten.
moriaan1
01-08-2011, 20:41
Afgelopen vrijdag naar de training geweest op de Nurburgring daar kwam ik deze Ferrari tegen , zulke vieze kom je maar weinig tegen.
Prachtig, die eigenaar weet hoe hij hem moet gebruiken!
Omgeving Haarlem rijdt een zilvergrijze 308, dat ding is "zwart" van het vuil, en wordt regelmatig de snelweg over gejaagd!
Helemaal fantastisch, niet poetsen, maar gassen!
Beetje steenslag en gebruikssporen zijn wat mij betreft geen enkel probleem..
wesleyruytrmn
01-08-2011, 22:39
Prachtig, die eigenaar weet hoe hij hem moet gebruiken!
Omgeving Haarlem rijdt een zilvergrijze 308, dat ding is "zwart" van het vuil, en wordt regelmatig de snelweg over gejaagd!
Helemaal fantastisch, niet poetsen, maar gassen!
Beetje steenslag en gebruikssporen zijn wat mij betreft geen enkel probleem..
Die zag ik hier laatst ook rijden over de N201. Toen ik hem zag dacht ik alleen maar; zonde!!
jutenjul
02-08-2011, 07:09
veel rijden is goed en leuk natuurlijk
maar dat hoeft toch niet in een vieze auto
Michel.
Die zag ik hier laatst ook rijden over de N201. Toen ik hem zag dacht ik alleen maar; zonde!!
Hoezo zonde? Het is maar een auto. Als je kan kiezen tussen poetsen of rijden, kies ik toch echt wel rijden.
Neem aan dat je niet na elke rit met je auto hem gaat wassen. Waarom een Ferrari dan wel. Zo lang je hem maar goed onderhoud is er niks aan de hand. Dan blijft de lak ook gewoon mooi en netjes.
Je hebt nog de hele winter om de auto mooi en netjes te wassen en te poetsen ipv rijden :)
Ben het met de vorige poster geheel niet eens. Waarom kun je niet wassen EN rijden? En waarom is er zo vaak de suggestie dat een poetser geen rijder kan zijn?
Ik vind het heerlijk om mijn auto een goede wasbeurt te geven. Lekker ontspannend. En ik voel me happier achter het stuur als de auto er goed uitziet. Dit alles neemt niet weg dat ik de afgelopen 4 jaar bijna 60.000km in mijn Ferraris gereden heb, en meerdere keren op het circuit. De 550 is daardoor beschadigd (schuld van een mede-rijder) en die krijgt van de winter dus weer een spuitbeurt waardoor ze er weer helemaal tip-top uitziet. Ik zie niet in waarom dat minderwaardig is t.o.v. een auto met steenslag. Overigens is het niet waar dat de lak netjes blijft als je de auto niet wast - er zijn veel zaken die de blanke lak aantasten (zoals vogelpoep bijvoorbeeld).
En nee, ze zijn geen van alle "maar een auto" voor mij. Ik heb toch echt een sterke band met mijn Ferraris, die niet te vergelijken is met mijn 335i of Cayman S. Die kunnen elk moment de deur uit, de 550 en 330 zullen nooit verkocht worden als het aan mij ligt.
Onno
Ben het met de vorige poster geheel niet eens. Waarom kun je niet wassen EN rijden? En waarom is er zo vaak de suggestie dat een poetser geen rijder kan zijn?
Ik vind het heerlijk om mijn auto een goede wasbeurt te geven. Lekker ontspannend. En ik voel me happier achter het stuur als de auto er goed uitziet. Dit alles neemt niet weg dat ik de afgelopen 4 jaar bijna 60.000km in mijn Ferraris gereden heb, en meerdere keren op het circuit. De 550 is daardoor beschadigd (schuld van een mede-rijder) en die krijgt van de winter dus weer een spuitbeurt waardoor ze er weer helemaal tip-top uitziet. Ik zie niet in waarom dat minderwaardig is t.o.v. een auto met steenslag. Overigens is het niet waar dat de lak netjes blijft als je de auto niet wast - er zijn veel zaken die de blanke lak aantasten (zoals vogelpoep bijvoorbeeld).
En nee, ze zijn geen van alle "maar een auto" voor mij. Ik heb toch echt een sterke band met mijn Ferraris, die niet te vergelijken is met mijn 335i of Cayman S. Die kunnen elk moment de deur uit, de 550 en 330 zullen nooit verkocht worden als het aan mij ligt.
Onno
Roerend mee eens :)
Hoewel met jouw spaarzame tijd in ons landje Onno, dat de beauty's dan wel 60k gecombineerd hebben gereden :o Dan hebben broeder en jij goed jullie best gedaan!
fransgoud
02-08-2011, 21:34
Hierbij enkele foto's van garage Zenith in Sion.
De Enzo was helaas verdwenen toen het bedrijf wel open was.
Verder gele GTO, Sa Aperta, Maserati MC12 (eigendom van Michael Schumacher), F40 LM, 458 Challenge, F1 2007, California en rode GTO.
fransgoud
02-08-2011, 21:37
volgende
De witte 458 Challenge, wauw :)
Frans, mooie foto's
een beetje ver weg maar als je in de buurt bent een bezoek zeker waard
Jan
Hoewel met jouw spaarzame tijd in ons landje Onno, dat de beauty's dan wel 60k gecombineerd hebben gereden :o Dan hebben broeder en jij goed jullie best gedaan!
Vind ik ook! :)
Vandaag gaat de 550 over de 40.000km in mijn eigendom (4 jaar en 1 maand). De 330GTC heeft 15.000 gedaan (in 12 maanden!). De rest is de RHD Boxer. De LHD Boxer heeft nog 0 km gereden.... maar dat is dan ook een restauratieproject.
Ik rijd de auto's erg onregelmatig maar ik heb veel vakanties naar Italie in de auto's gedaan, en tripjes naar Goodwood enzo, en dan gaat het hard. In september gaat de 550 via Frankrijk naar Maranello dus komt er wel weer 5.000 bij. Er gaat niets boven een roadtrip in zo'n auto. Heerlijk!
Onno
moriaan1
03-08-2011, 15:02
veel rijden is goed en leuk natuurlijk
maar dat hoeft toch niet in een vieze auto
Michel.
Vies en gebruikt is niet erg, schoon en niet gebruiken, dat is pas zonde!
Hans
fransgoud
03-08-2011, 21:42
Frans, mooie foto's
een beetje ver weg maar als je in de buurt bent een bezoek zeker waard
Jan
Ja Jan, was maar 20 min rijden maar erg leuk!!
Foto's maken was geen probleem als we de chassisnummers maar niet fotograveerden.
Vanwege de warmte was de verlichting uit, maar werd speciaal aangedaan voor ons.
martinos
29-08-2011, 12:02
Eindelijk zijn m'n stoelen en riemen helemaal klaar, grotendeels 'zelf' gedaan (tenminste, vooral dankzij/samen met Martijn die hier in de buurt woont, zal eens vragen of hij ook al op het forum actief is...), foto's zijn van Frank (zit ook hier op het forum), hij maakt veel mooiere foto's dan ik dus die foto's gebruik ik graag ;-)
(Zwart is uiteraard 'oud', de rode sportstoelen zijn de nieuwe, zitten superstevig, vooral in de bochten ;-) )
sharknose67
29-08-2011, 12:12
Eindelijk zijn m'n stoelen en riemen helemaal klaar, grotendeels 'zelf' gedaan (tenminste, vooral dankzij/samen met Martijn die hier in de buurt woont, zal eens vragen of hij ook al op het forum actief is...), foto's zijn van Frank (zit ook hier op het forum), hij maakt veel mooiere foto's dan ik dus die foto's gebruik ik graag ;-)
(Zwart is uiteraard 'oud', de rode sportstoelen zijn de nieuwe, zitten superstevig, vooral in de bochten ;-) )
Ziet er strak uit Martin. Bieden zo te zien inderdaad veel meer zijdelingse steun, maar dat zal jij het beste weten denk ik ;). Want ik neem aan dat je ze inmiddels uitvoerig getest hebt?
fransgoud
29-08-2011, 12:34
Zo klasse zeg!!
mavanhaasteren
29-08-2011, 12:56
Ziet er goed uit
martinos
29-08-2011, 13:48
Redelijk getest ;-) was gisteren op Zandvoort (fast-car-festival.nl) en in de middag even de baan op geweest (in de ochtend was er teveel regen). In de bochten is het echt 10x beter. Op de normale weg merk je het uiteraard minder ;-)
Ziet er strak uit Martin. Bieden zo te zien inderdaad veel meer zijdelingse steun, maar dat zal jij het beste weten denk ik ;). Want ik neem aan dat je ze inmiddels uitvoerig getest hebt?
Testa-rossa
29-08-2011, 14:13
Hoi Martin, ik ontdekte zojuist dat ik hier ook member was... Ik wist het zelf niet meer ;)
elentinos
02-09-2011, 01:28
Als uitbreiding op mijn voorsteldraadje een aantal foto's van mijn nieuwe liefde, de 328GTB.
Vivado Ferrari
02-09-2011, 04:43
Schitterende GTB! Vind een Berlinetta persoonlijk mooier dan een GTS:) Ik wens jou vele fijne kilometers!
Schitterende GTB! Vind een Berlinetta persoonlijk mooier dan een GTS:) Ik wens jou vele fijne kilometers!
Hele mooie auto, zo'n (en deze) GTB. Laat ik nou net meer met GTS-en hebben :D
mavanhaasteren
02-09-2011, 07:48
Ziet er schitterend uit, veel rijplezier er mee
Prachtige auto! Persoonlijk vind ik GTB's ook de mooiste. Is dit misschien de auto van Dhr Mets geweest?
Veel plezier ermee.
sharknose67
02-09-2011, 10:25
Kan me voorstellen dat dit je nieuwe liefde is, wat een mooi 328.
Als je tijd en zin hebt, zien we je graag op de najaarsmeeting, kunnen we 'm live bewonderen en gelijk met jou kennismaken.
http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=6456
Ziet er erg goed uit, veel veilige km toegewenst.
Wanneer kunnen we hem in het echt zien ?
martinos
02-09-2011, 21:05
Mooi auto, veel plezier ermee....genieten... :d
Ziet er erg goed uit, veel veilige km toegewenst.
Wanneer kunnen we hem in het echt zien ?
you've got mail!
you've got mail!
Beantwoord.
Ben.
elentinos
03-09-2011, 11:12
Dank allen, ik heb het eerste pechgevalletje al gehad. Ik ben in de garage iets te enthousiast langs de rechterbuitenspiegel gelopen, waarna deze spontaan afbrak... Dat wordt zoeken...
Dank allen, ik heb het eerste pechgevalletje al gehad. Ik ben in de garage iets te enthousiast langs de rechterbuitenspiegel gelopen, waarna deze spontaan afbrak... Dat wordt zoeken...
Mooie GTB! Kleur van het interieur staat altijd goed bij een rosso Ferrari.
Jammer van de spiegel, wellicht dat je aan het volgende draadje wat heb en ergens bij één van deze sites een nieuwe spiegel kan vinden?
http://www.f-chat.eu/showthread.php?t=989
Vorige week zondag was ik bij het 'Antwerp Concours' dat bij een kasteel in Wijnegem (vlakbij Antwerpen) werd gehouden. Prachtig evenement met een zeer gevarieerd deelnemersveld van klassiekers en hedendaagse supersporters. Allemaal uiteraard in onberispelijke staat zoals dat hoord bij een Concours Elegance :)
De steigerende paarden waren ook ruim vertegenwoordigd, een impressie:
Very Nice, dankjewel. Is zo te zien een erg mooi event.
Heb vorige week donderdag en vrijdag een bezoek gebracht aan de IAA in Frankfurt en natuurlijk de nieuwe 458 spider bewonderd en de andere Ferrari's op de stand.
Erg cool. Mooie foto's heren, bedankt!
Mijn stem is ook nog op de beurs geweest - ik belde een Ferrari medewerker en die bleek daar te zijn, verhuist van Classiche naar Marketing. :)
Ik heb nu de 458 Spider in zeker 10 verschillende kleuren gezien en het is de mooiste cabrio op de planeet. Maar de Berlinetta is nog mooier, ben echt helemaal happy met mijn keuze om toch een dichte te kopen. Er gebeurde wel iets heel raars bij de V8 productielijn: er stond een 458 Spider, vers van de pers, in Bianco Fuji (metallic wit, is dat Fuji of Avus?) met bordeaux leer en charcoal alcantara. Ik vond hem echt mooi. De allereerste moderne Ferrari die ik het wit mooi vond. Ooit!
Erg vreemd. :)
Onno
pkiewiet
26-09-2011, 21:21
Ik vindt het koelsleuven -detail mooi in het achterklepje van de spider
Lijkt een verwijzing naar de 246 dino....
Zie ik daar op een foto "Engine of the Year 2011"voor de 458 krachtbron????
Pascal
Ik vindt het koelsleuven -detail mooi in het achterklepje van de spider
Lijkt een verwijzing naar de 246 dino....
Zie ik daar op een foto "Engine of the Year 2011"voor de 458 krachtbron????
Pascal
Toen ik de achterkant zag van deze spider dacht ik ook direct aan de 246 Dino, en dan niet alleen de koelsleuven maar ook de vorm bij het achterruitje, zeg maar de ruimte tussen de twee hoofdsteunen, dezelfde ronding als bij de 246 Dino.
Ja klopt, de V8 van Ferrari is de " Best Performance Engine of the year 2011 " , weet alleen niet wie deze award uitreikt.
430driver
30-10-2011, 12:40
Van al mijn handbouwmodellen heb ik foto's van de oorspronkelijke auto.
Nu heb ik naast mijn rode 599 GTO ook een TDF blauwe GTO, maar ik wil daar een mooie foto van hebben zonder enige tekst erin zoals "autogespot" of zo.
Deze heb ik namelijk al wel via google gevonden, maar dat wil ik niet.
Wie heeft een mooie foto (liefst van schuin voor) van een TDF blue GTO met grijs dak?
dank je!
elentinos
06-11-2011, 16:38
Vandaag weer een heerlijk ritje gemaakt. Het was somber weer, maar de auto fleurde alles weer mooi op...
Vivado Ferrari
06-11-2011, 16:53
wat is de berlinetta toch een mooi ontwerp! Ik vind de GTB, persoonlijk, mooier dan een GTS. Die lijn is super!
jutenjul
06-11-2011, 19:08
die eerste foto is leuk
lijkt wel een foto van een model auto
Michel.
Digi-Shape
06-11-2011, 19:27
Ziet er goed uit Erwin, helaas heb ik je niet in de omgeving zien rijden.
die eerste foto is leuk
Michel.
+1
die eerste foto is leuk
Michel.
Idd nu je het zegt :)
elentinos
06-11-2011, 22:34
Oeps, val ik hier even door de mand... :-)
berrie355
08-11-2011, 19:26
Haha, was precies mijn eerste gedachte.
die eerste foto is leuk
Michel.
fransgoud
09-11-2011, 12:31
Ben je met je modelauto een stukje aan het rijden geweest?
Ja we blijven tenslotte kinderen he ;)
Als zo'n tegel 20 cm lang is dan heb je dus een modelletje met een schaal van 1:10,6. Best wel groot voor een model. Erg mooie auto trouwens!
savannah
24-11-2011, 21:59
Hallo wie weet wat dit voor ferrari is.???????????????
Digi-Shape
24-11-2011, 22:57
Ik hou het op een knutsel project....
mavanhaasteren
24-11-2011, 23:04
ik gok een MR2 ;)
ik gok een MR2 ;)
Is volgens mij ook een MR2 met als afleiding een Ferrari schildje.
Zou wat mij betreft best een Ferrari kunnen zijn. Onderhuids. Als ik zo naar de verhoudingen kijk, lijkt het me geen MR2. Ook het gezelschap waar hij tussen staat doet me vermoeden dat dit toch iets serieus is. Bewijst niets, natuurlijk.
Heb je geen andere foto's kunnen vinden op het internet?
savannah
25-11-2011, 11:33
ja nog een paar ,vraag stel ik voor andere ferrari fan.
Ah kijk! Volgens mij zit er toch een echte Ferrari onder de huid. Een 360 of 430 vermoed ik.
Kan me vergissen, natuurlijk, maar het lijkt te passen. Een foto van het motorcompartiment zou aan iedere twijfel een eind maken.
Wel een apart ding!
Dit is een conceptcar, maar ik ken hem niet en kan hem ook niet vinden. Stoelen zijn de sportstoelen van de 550 Maranello, de ventilatieroosters zijn ook uit de 550 en de meters (denk ik) ook. De zijruit is een apart concept dat ik ergens anders op een italiaanse sportwagen heb gezien, maar ik kan niet vinden welke. Het lijkt een Giugiaro ontwerp en doet me sterk denken aan de laatste De Tomaso's. Het is gebouwd op basis van een Ferrari met de motor achterin, een 355 denk ik, hoewel de velgen meer uit het 360 tijdperk zijn. Verder kom ik helaas niet.
Onno
430driver
25-11-2011, 15:24
dan ben je nog verder dan ik hahaha. Ik heb m ook nog nooit gezien. Heb er ook niks mee.
Ik vind het maar een "lillik" ding.
Ik vind het maar een "lillik" ding.
Dan zit je er ook niet ver naast. :D
Onno
Echt heel geslaagd is het niet. En ik weet ook niet of ik wel 250 km/h met zo'n niet getest ontwerp zou willen rijden. (Hoeft ook niet, natuurlijk.)
Volgens mij is het een eigen ontwerp van een enthousiaste doe-het-zelver. In ieder geval geen werk van een professionele stylist. Daarvoor is het geheel te onsamenhangend, wat mij betreft.
En dan vind ik het eigenlijk wel weer leuk dat iemand dat gewoon doet!
sharknose67
05-12-2011, 23:18
Sheik Humaid bin Rashid Al Nuaimi heeft een nieuw speeltje aan zijn oranje/zwarte collectie toegevoegd. Ik vind het nou niet bepaald getuigen van smaak, maar ja da's heel persoonlijk natuurlijk.
http://www.autoblog.nl/de-matoranje-ferrari-ff-van-rrr-video
Sheik Humaid bin Rashid Al Nuaimi heeft een nieuw speeltje aan zijn oranje/zwarte collectie toegevoegd. Ik vind het nou niet bepaald getuigen van smaak, maar ja da's heel persoonlijk natuurlijk.
http://www.autoblog.nl/de-matoranje-ferrari-ff-van-rrr-video
De kleur past totaal niet op de FF.
Maar goed, Ik hou get wel op slechte smaak.
bertdeboer340
06-12-2011, 19:21
De zijruit is een apart concept dat ik ergens anders op een italiaanse sportwagen heb gezien, maar ik kan niet vinden welke.
Onno
Bugatti EB110??
fransgoud
07-12-2011, 15:27
Lekker kleurtje http://www.autogespot.com/nl/viewimages.php?id=c296906122011193753
mavanhaasteren
07-12-2011, 15:32
Staat hem erg goed het donker blauw
Twee weken geleden ben ik samen met onder meer Bas naar de Essen Motorshow geweest.
In de hal met de klassiekers stonden diverse Ferrari's opgesteld. Qua getunede Ferrari's viel het mee, Ferrari tuners als Novitec, Mansory en Hamann waren niet aanwezig.
Een impressie:
Een 458 Italia met carbonfibre accenten, erg fraai!
dcpixels
13-12-2011, 21:46
Mooie impressie Johan. Dank voor je foto's!
sharknose67
13-12-2011, 21:49
Zeker mooie foto's. Er stonden heel wat mooie Ferrari's, al moet ik zeggen dat ik die witte 575 SA niet echt kan waarderen. Neemt niet weg dat jullie vast je ogen goed de kost hebben gegeven hebben daar.
Had deze trouwens klap lampen of een plexiglas frontje?
http://www.f-chat.eu/attachment.php?attachmentid=78048&stc=1&d=1323807545
jutenjul
13-12-2011, 22:26
zo te zien is dit 365 GTB/4 s/n 15747 en die heeft klap lampen
Michel.
Naar aanleiding van mijn Breadvan-verbouwing ben ik eens gaan zoeken naar andere Drogo Ferrari's. Wellicht reeds bekent hier, maar voor mij zijn ze nieuw.
Eerst een Drogo "250 GTO" gebouwd op een 250 TR chassis 0716TR. Later is deze body op een gemodificeerd 250 GTE-chassis gezet. Nr 2493GT.
http://img16.imagevenue.com/loc87/th_967395191_0716TRDrogoGTO19642_122_87lo.jpg (http://img16.imagevenue.com/img.php?image=967395191_0716TRDrogoGTO19642_122_87 lo.jpg) http://img191.imagevenue.com/loc195/th_967396294_0716TRDrogoGTO19643_122_195lo.jpg (http://img191.imagevenue.com/img.php?image=967396294_0716TRDrogoGTO19643_122_19 5lo.jpg) http://img251.imagevenue.com/loc457/th_967397352_0716TRDrogoGTO19644_122_457lo.jpg (http://img251.imagevenue.com/img.php?image=967397352_0716TRDrogoGTO19644_122_45 7lo.jpg)
http://img101.imagevenue.com/loc576/th_967399592_0716TRDrogoGTO19645_122_576lo.jpg (http://img101.imagevenue.com/img.php?image=967399592_0716TRDrogoGTO19645_122_57 6lo.jpg) http://img262.imagevenue.com/loc351/th_967400202_0716TRDrogoGTO19649_122_351lo.jpg (http://img262.imagevenue.com/img.php?image=967400202_0716TRDrogoGTO19649_122_35 1lo.jpg) http://img282.imagevenue.com/loc237/th_967401234_0716TRDrogoGTO19648_122_237lo.jpg (http://img282.imagevenue.com/img.php?image=967401234_0716TRDrogoGTO19648_122_23 7lo.jpg)
http://img237.imagevenue.com/loc28/th_967402929_0716TRDrogoGTO19646_122_28lo.jpg (http://img237.imagevenue.com/img.php?image=967402929_0716TRDrogoGTO19646_122_28 lo.jpg) http://img277.imagevenue.com/loc517/th_967403490_0716TRDrogoGTO1964_122_517lo.JPG (http://img277.imagevenue.com/img.php?image=967403490_0716TRDrogoGTO1964_122_517 lo.JPG) http://img214.imagevenue.com/loc1183/th_967404774_1717GT6_122_1183lo.jpg (http://img214.imagevenue.com/img.php?image=th_967404774_1717GT6_122_1183lo.jpg)
http://img234.imagevenue.com/loc517/th_967405239_2493GT0716TRDrogoGTO19642_122_517lo.J PG (http://img234.imagevenue.com/img.php?image=967405239_2493GT0716TRDrogoGTO19642_ 122_517lo.JPG) http://img215.imagevenue.com/loc418/th_967406961_2493GT0716TRDrogoGTO19648_122_418lo.J PG (http://img215.imagevenue.com/img.php?image=967406961_2493GT0716TRDrogoGTO19648_ 122_418lo.JPG) http://img215.imagevenue.com/loc48/th_967407237_2493GT0716TRDrogoGTO196411_122_48lo.j pg (http://img215.imagevenue.com/img.php?image=967407237_2493GT0716TRDrogoGTO196411 _122_48lo.jpg)
http://img298.imagevenue.com/loc544/th_967409904_2493GT0716TRDrogoGTO196413_122_544lo. jpg (http://img298.imagevenue.com/img.php?image=967409904_2493GT0716TRDrogoGTO196413 _122_544lo.jpg)
2053GT, 2735GT en 3635GT. Laatste twee lijken wel heel erg op elkaar, dus mischien klopt hier iets niet.
http://img240.imagevenue.com/loc37/th_967716373_2053GT2_122_37lo.JPG (http://img240.imagevenue.com/img.php?image=967716373_2053GT2_122_37lo.JPG) http://img248.imagevenue.com/loc180/th_967717266_2053GT3_122_180lo.JPG (http://img248.imagevenue.com/img.php?image=967717266_2053GT3_122_180lo.JPG) http://img151.imagevenue.com/loc448/th_967719636_2053GT_122_448lo.JPG (http://img151.imagevenue.com/img.php?image=967719636_2053GT_122_448lo.JPG)
http://img5.imagevenue.com/loc201/th_967720667_2735GT2_122_201lo.jpg (http://img5.imagevenue.com/img.php?image=967720667_2735GT2_122_201lo.jpg) http://img140.imagevenue.com/loc102/th_967721577_2735GT3_122_102lo.jpg (http://img140.imagevenue.com/img.php?image=967721577_2735GT3_122_102lo.jpg) http://img128.imagevenue.com/loc75/th_967722692_2735GT_122_75lo.jpg (http://img128.imagevenue.com/img.php?image=967722692_2735GT_122_75lo.jpg)
http://img158.imagevenue.com/loc156/th_967723344_3611GT5_122_156lo.jpg (http://img158.imagevenue.com/img.php?image=967723344_3611GT5_122_156lo.jpg) http://img142.imagevenue.com/loc463/th_967724771_3611GT3_122_463lo.jpg (http://img142.imagevenue.com/img.php?image=967724771_3611GT3_122_463lo.jpg) http://img228.imagevenue.com/loc534/th_967725140_3611GT6_122_534lo.jpg (http://img228.imagevenue.com/img.php?image=967725140_3611GT6_122_534lo.jpg)
Wellicht is die laatste body een keer van 2735GT overgezet naar 3611Gt. Zal het nog eens uitzoeken.
En nog een variant. 1717GT, 2423GT en 3445GT.
http://img297.imagevenue.com/loc345/th_968114667_1717GT2_122_345lo.jpg (http://img297.imagevenue.com/img.php?image=968114667_1717GT2_122_345lo.jpg) http://img275.imagevenue.com/loc236/th_968116255_1717GT11_122_236lo.jpg (http://img275.imagevenue.com/img.php?image=968116255_1717GT11_122_236lo.jpg) http://img24.imagevenue.com/loc491/th_968117983_1717GT15_122_491lo.jpg (http://img24.imagevenue.com/img.php?image=968117983_1717GT15_122_491lo.jpg)
http://img218.imagevenue.com/loc683/th_968118604_2423GT8_122_683lo.jpg (http://img218.imagevenue.com/img.php?image=968118604_2423GT8_122_683lo.jpg) http://img181.imagevenue.com/loc464/th_968119750_2423GT12_122_464lo.jpg (http://img181.imagevenue.com/img.php?image=968119750_2423GT12_122_464lo.jpg) http://img105.imagevenue.com/loc475/th_968120113_2423GT2_122_475lo.jpg (http://img105.imagevenue.com/img.php?image=968120113_2423GT2_122_475lo.jpg)
http://img105.imagevenue.com/loc20/th_968121563_3445GT3_122_20lo.jpg (http://img105.imagevenue.com/img.php?image=968121563_3445GT3_122_20lo.jpg) http://img166.imagevenue.com/loc368/th_968123639_3445GT5_122_368lo.jpg (http://img166.imagevenue.com/img.php?image=968123639_3445GT5_122_368lo.jpg) http://img131.imagevenue.com/loc371/th_968124681_3445GT4_122_371lo.jpg (http://img131.imagevenue.com/img.php?image=968124681_3445GT4_122_371lo.jpg)
Ik hoop dat ik de foto's aan de juiste nummers heb gekoppeld, maar ik ben daar niet echt zeker van. Er is nogal gerommeld met deze auto's.
Heb ook nog een variant gevonden op GTE chassis 4679Gt, maar deze zou in de jaren 80 gebouwd zijn, en dus een "replica" zijn.
http://img138.imagevenue.com/loc420/th_968365624_4679GTDrogoReplica2_122_420lo.jpg (http://img138.imagevenue.com/img.php?image=968365624_4679GTDrogoReplica2_122_42 0lo.jpg) http://img11.imagevenue.com/loc3/th_968366533_4679GTDrogoReplica4_122_3lo.jpg (http://img11.imagevenue.com/img.php?image=968366533_4679GTDrogoReplica4_122_3l o.jpg)
moriaan1
15-12-2011, 18:25
Er zijn 2 drogobodies gebouwd,
de lage met lange neus 2735GT op basis van een 250SWB
En 3445 GT op basis van een gecrashte 250GTO
3445Gt heeft in de jaren 80 een replica GTO body gekregen, is de "zweedse" blauwe GTO met gele streep.
Op het chassis van 2423GT is de Drogo body gebouwd.
3445GT is met drogo body rood en blauw geweest.
4679GT bestaat niet, 4679SA is een 400 superamerica
O.K! Ik had de nummers nog niet met de rest van mijn archief gekoppeld. De body op 3445GT is dus dezelfde als die op 2423GT, begrijp ik. Dat maakt onderstaande foto begrijpelijk.
http://www.barchetta.cc/english/All.Ferraris/Detail/3445GT.250GTO.htm
http://www.barchetta.cc/english/All.Ferraris/Detail/2423GT.250GTE.htm
http://img158.imagevenue.com/loc349/th_971296631_3445GT2423GT14_122_349lo.jpg (http://img158.imagevenue.com/img.php?image=971296631_3445GT2423GT14_122_349lo.j pg)
Blijft er nog genoeg onduidelijkheid over, maar dat komt wel goed. Ooit.
Er zijn 2 drogobodies gebouwd,
4679GT bestaat niet, 4679SA is een 400 superamerica
Hmm... Oftewel, erg voorzichtig zijn met informatie van internet. Dat 4697-nummer heb ik van een RM pagina gehaald. Hadden die auto ooit in de verkoop, kennelijk. Maar dat nummer klopt dus niet. Pfff.. Wat een ingewikkeld gedoe!
Wat bedoel je precies met "Er zijn 2 Drogobody's gebouwd?" Ik geloof dat ik er, naast de Breadvan, al minstens drie verschillende gevonden heb.
moriaan1
16-12-2011, 13:41
Hmm... Oftewel, erg voorzichtig zijn met informatie van internet. Dat 4697-nummer heb ik van een RM pagina gehaald. Hadden die auto ooit in de verkoop, kennelijk. Maar dat nummer klopt dus niet. Pfff.. Wat een ingewikkeld gedoe!
Wat bedoel je precies met "Er zijn 2 Drogobody's gebouwd?" Ik geloof dat ik er, naast de Breadvan, al minstens drie verschillende gevonden heb.
sterker nog, van de P's komt bijna alles bij drogo vandaan.
Drogo heeft ook nog een 250 GT verbouwd.
Deze 2 zijn de bekendste drogo's met de mooiste historie.
Tsja, www.barchetta.cc en coachbuilt.com zijn goede sites voor informatie.
Of gewoon de boeken induiken.
Dit is juist het leuke van Ferrari en de historie van het merk.
In de vroege jaren werd er heel wat afgerommeld en verbouwd, en als je dan nagaat dat 99% van alle chassis nog steeds rondrijden of ergens staan (barnfinds zijn er bijna niet meer uit die jaren) dan is dat best verbazingwekkend
Hans
moriaan1
16-12-2011, 13:43
In modellenland is de (licht)blauwe drogo een van de zeldzaamste die er is.
Zijn er door bbr ooit 6 in 1:43 gebouwd, en die doen meer dan 1000 euro als je er een vindt..
430driver
16-12-2011, 15:34
In modellenland is de (licht)blauwe drogo een van de zeldzaamste die er is.
Zijn er door bbr ooit 6 in 1:43 gebouwd, en die doen meer dan 1000 euro als je er een vindt..
hahaha, maar die vindt je niet: die blijven keurig bij hun baasje in de vitrine staan......
(Fred heeft er toch ook een of vergips ik me? :o)
moriaan1
16-12-2011, 15:52
hahaha, maar die vindt je niet: die blijven keurig bij hun baasje in de vitrine staan......
(Fred heeft er toch ook een of vergips ik me? :o)
Klopt, en ik weet er een te koop...
Mijn rode is mooi genoeg, want 1000 euro voor een BBR is mij teveel..
nog ff wat aanvullende info over de drogo's...
Terry Hoyle heeft 3 replica drogo's gebouwd.
1x Op basis van 3881GT (250GTE)
1x 2423GT waar later de motor van 3659gt is ingebouwd
1x op basis van de motor van 2423GT met een replica-chassis.
Snappen jullie het nog?
BBR gaat de komende weken 2 nieuwe drogo's uitbrengen, maar die maken helemaal een rommeltje van de uitvoeringen en chassisnummers..
(ook de lichtblauwe gaan ze helaas weer uitbrengen), je zal maar een ouwe willen verkopen... ben je ziek van!
Hans
430driver
16-12-2011, 16:09
Klopt, en ik weet er een te koop...
Mijn rode is mooi genoeg, want 1000 euro voor een BBR is mij teveel..
Hans
hahaha, dat verbaast me niks hahahaha.
Ik zou ook nooit 1000 piek uitgeven aan een BBR!
Ik vind de drogo Ferrari's niet zo mooi. waarschijnlijk trap ik nu enkele hier op hun ziel als ik zeg dat ik het een beetje geDROGten vind.....maar goed, da's mijn mening en smaak, toch?
moriaan1
16-12-2011, 17:04
Als jij dat vindt is dat prima!
Voor een Barnett of Kamimura doe ik dat "dan weer wel"!
430driver
16-12-2011, 17:14
Als jij dat vindt is dat prima!
oef! gelukkig hahaha
Voor een Barnett of Kamimura doe ik dat "dan weer wel"!
dat zou ik ook doen, maar goed, zoals ik al eerder zei: ik heb tot dusver alle klassiekers vezameld die ik echt wilde hebben en deze gaan dus ook niet meer weg.
moriaan1
16-12-2011, 17:56
Allemaal?
Jij bent toch een verzamelaar?
Er is altijd weer een nieuw hebbeding.
Soms duurt het een tijdje, en soms vervaagt de interesse een beetje
maar uiteindelijk zul je er vast wel weer eens eentje bijzetten
430driver
16-12-2011, 18:56
klopt! er liggen er nog twee op de plank die nog gebouwd moeten worden: de GTO Speedster van Piranha en een Es Wee Beetje van AMR....Oja, en er zal uiteindelijk een broodwagen komen haha
Nog een laatste bericht over de Drogo's, dan zal ik erover ophouden. Dit is wat ik gevonden heb:
1. 0716TR (Testa Rossa) “GTO”body, later op 2493GT (GTE).
2. 1717GT (PF coupe) “GTO/Bizzarrini”body, grijs.
3. 2053GT (SWB) GTO-mule, dan Drogo-body in 62, gecrashed in 64, nooit hersteld.
4. 2445GT (SWB) Ecurie Francochamps, voor de Le Mans race in 62 word motor 2735GT even geleend. 2445GT crashed en gaat naar Drogo voor nieuwe body, motor gaat weer terug naar 2735GT, die volgens mij op dat moment ook bij Drogo staat voor een nieuwe body.
5. 2735GT (SWB) Rob Walker-auto, geraced door Sterling Moss in 61. In 62, Drogo body, metalic groen. In 67 eerst motor gewisseld met 3729GT (GTO), later 3635GT (GTE) erin. Daarna een crash en opnieuw opgebouwd. In de jaren 70 komt motor 2735GT terug, en in de jaren 80 krijgt 2753GT een nieuwe SWB –body en gaat de Drogo-body naar 3611GT (GTE).
6. 2819GT (SWB) Breadvan.
7. 3445GT (GTO) In 65 voor zien van “GTO/Bizzarrini”body, rood en blauw. In 76, na schade, krijgt 3445GT een nieuwe GTO-body en gaat de Drogo body naar 2423GT (GTE).
8. 2881GT (GTE) Krijgt in 93 een replica Drogo-body a la “GTO/Bizzarrini”.
Er zijn nog meer Drogo's gebouwd, volgens mij, maar dit zijn wel de meest interresante, denk ik.
sharknose67
18-12-2011, 00:48
Nog een laatste bericht over de Drogo's, dan zal ik erover ophouden.
Waarom zou je er over ophouden Otto?? Hoe meer we met z'n allen te weten komen, hoe beter toch??
TOTO70_0
18-12-2011, 10:32
Nog een laatste bericht over de Drogo's, dan zal ik erover ophouden. Dit is wat ik gevonden heb:
1. 0716TR (Testa Rossa) “GTO”body, later op 2493GT (GTE).
2. 1717GT (PF coupe) “GTO/Bizzarrini”body, grijs.
3. 2053GT (SWB) GTO-mule, dan Drogo-body in 62, gecrashed in 64, nooit hersteld.
4. 2445GT (SWB) Ecurie Francochamps, voor de Le Mans race in 62 word motor 2735GT even geleend. 2445GT crashed en gaat naar Drogo voor nieuwe body, motor gaat weer terug naar 2735GT, die volgens mij op dat moment ook bij Drogo staat voor een nieuwe body.
5. 2735GT (SWB) Rob Walker-auto, geraced door Sterling Moss in 61. In 62, Drogo body, metalic groen. In 67 eerst motor gewisseld met 3729GT (GTO), later 3635GT (GTE) erin. Daarna een crash en opnieuw opgebouwd. In de jaren 70 komt motor 2735GT terug, en in de jaren 80 krijgt 2753GT een nieuwe SWB –body en gaat de Drogo-body naar 3611GT (GTE).
6. 2819GT (SWB) Breadvan.
7. 3445GT (GTO) In 65 voor zien van “GTO/Bizzarrini”body, rood en blauw. In 76, na schade, krijgt 3445GT een nieuwe GTO-body en gaat de Drogo body naar 2423GT (GTE).
8. 2881GT (GTE) Krijgt in 93 een replica Drogo-body a la “GTO/Bizzarrini”.
Er zijn nog meer Drogo's gebouwd, volgens mij, maar dit zijn wel de meest interresante, denk ik.
Punt 4 klopt denk ik niet , volgens barchetta zou het de motor van 2053 zijn.
Even voor de duidelijkheid, alles wat je in boeken en op het internet vind hoeft niet de waarheid te zijn.
Zelf enkele jaren geleden een gesprek gehad met J. Swaeters ivm auto's uit zijn raceteam van destijds, en die vertelde mij dat motoren en versnellingsbakken net zo vaak werden verwisseld als wij onze dagelijkse auto zouden aftanken, hij was toen bezig met al zijn herrineringen te digitaliseren en dat hij misschien ook wel dingen door elkaar aan het halen was, maar een leidraad was wel, dat er alleen motoren intern gewisseld werden en niet met teams onderling.
2735GT heeft nu een nieuwe motor van Classiche, een vriend van mij bezit de originele motor van die auto, zat in een 250GTE.
Punt 4 klopt denk ik niet , volgens barchetta zou het de motor van 2053 zijn.
Even voor de duidelijkheid, alles wat je in boeken en op het internet vind hoeft niet de waarheid te zijn.
Zelf enkele jaren geleden een gesprek gehad met J. Swaeters ivm auto's uit zijn raceteam van destijds, en die vertelde mij dat motoren en versnellingsbakken net zo vaak werden verwisseld als wij onze dagelijkse auto zouden aftanken, hij was toen bezig met al zijn herrineringen te digitaliseren en dat hij misschien ook wel dingen door elkaar aan het halen was, maar een leidraad was wel, dat er alleen motoren intern gewisseld werden en niet met teams onderling.
2735GT heeft nu een nieuwe motor van Classiche, een vriend van mij bezit de originele motor van die auto, zat in een 250GTE.
Foei! Nu heb ik zelf inderdaad wat nummers door elkaar gegooid. Dat gaat niet helpen natuurlijk!
De meeste informatie haal ik ook van Barchetta.com, en vaak zijn foto's van internet van een chassisnummer voorzien. Maar mijn info is dus niet betrouwbaarder dan dat.
Dat verhaal van Swaerters was me, via via, ook al eens ter ore gekomen. Wat dat betreft is die hele Amerikaanse "matching numbers"-fetish van de afgelopen 10/15 jaar redelijk onzinnig.
Als je een competitie-Ferrari hebt mét "matching numbers", is dat bijna verdacht! Of het ding heeft nauwelijks race-historie.
moriaan1
18-12-2011, 16:50
Veel auto's worden uberhaupt over-gerestaureerd.
Een auto van 40-50 jaar oud kan niet nieuw zijn, dat klopt gewoon niet.
TOTO70_0
19-12-2011, 07:54
Veel auto's worden uberhaupt over-gerestaureerd.
Een auto van 40-50 jaar oud kan niet nieuw zijn, dat klopt gewoon niet.
Daar heb je gelijk in, maar het probleem is dat sommige zogenaamde restaurateurs het veel makkelijker vinden om iets nieuw te maken en zelf absoluut geen gevoel hebben met het object maar alleen willen tonen wat zij wel niet kunnen.
Ook zijn er eigenaren die NIET weten waar zij aan beginnen, terwijl een auto restaureren een samenwerking met restaurateur en eigenaar moet zijn, onderdelen zoeken , de juiste kwaliteit oftewel NewOldStock is vaker duurder en moeilijker te vinden dan een reprodelen, vooral bij lichten van Ferrari's zijn de reprodelen vaak bagger van kwaliteit, logisch want een goede mal is te vaak te kostbaar voor de kleine produktie , je kan wel veel maken maar de afzet is beperkt, dus commercieel niet haalbaar.
Maar gewoon goed rijdende auto's die niet gerestaureerd zijn, is toch veel leuker, geven veel meer pleZier dan een gerestaureerde auto's zonder ZIEL , helaas zijn er meerdere klassiekers die toch gerestaureerd moeten worden.
Advies: Let Op iemand die altijd engelse auto's doet, heeft hoogstwaarschijnlijk geen gevoel met italiaanse werkwijze, en die Italianen doet, kan niet overweg met de Deutsche Grundlichkeit.
Nog één Drogo dan.
http://img17.imagevenue.com/loc4/th_482226507_2391GTReplica2_122_4lo.jpg (http://img17.imagevenue.com/img.php?image=482226507_2391GTReplica2_122_4lo.jpg ) http://img127.imagevenue.com/loc144/th_482227142_2391GTReplica3_122_144lo.JPG (http://img127.imagevenue.com/img.php?image=482227142_2391GTReplica3_122_144lo.J PG) http://img282.imagevenue.com/loc364/th_482229345_2391GTReplica4_122_364lo.jpg (http://img282.imagevenue.com/img.php?image=482229345_2391GTReplica4_122_364lo.j pg)
http://img262.imagevenue.com/loc425/th_448223094_2391GTReplica8_122_425lo.jpg (http://img262.imagevenue.com/img.php?image=448223094_2391GTReplica8_122_425lo.j pg)
http://img152.imagevenue.com/loc596/th_482829822_2391GTReplica_122_596lo.jpg (http://img152.imagevenue.com/img.php?image=482829822_2391GTReplica_122_596lo.jp g)
Zou gaan om 2391GT. Volgens mij is dit ook een recente "recreation". Volgens barchetta is 2391GT een 250 GTE, waarover verder niets gemeld word. Ook vind ik nergens historische foto's van deze (of een soortgelijke) auto in de typische Maranello Concessionaires-kleuren. Beetje vreemd ding dus.
sharknose67
21-12-2011, 18:00
Wellicht een beetje een vreemd ding (dat zijn veel Drogo's toch??), maar ik vind de lijn wel erg mooi. Vooral goed te zien op de eerste en de laatste foto.
Betreft een recreation op 2391.
Gr.
Xander
fransgoud
21-12-2011, 21:18
Gespot op het NOS journaal van 18.00 uur.
Dat is een heel erg mooie spot.
Wellicht een beetje een vreemd ding (dat zijn veel Drogo's toch??), maar ik vind de lijn wel erg mooi. Vooral goed te zien op de eerste en de laatste foto.
Ik vind deze ook wel mooi. Ingetogen. Niet zo waanzinnig als sommige andere Drogo's, waarvan ik steeds maar niet weet of ik ze nou heel mooi of heel lelijk vind. Of beide tegelijk!
Toch nog in 2011 mijn eerste 458 Spider gezien, afgelopen donderdag in Waterloo :)
Helaas was het dakje dicht :(
Vaak wordt er veel aandacht besteed aan het hebben van een zo mooi mogelijk garage voor de collectie bijzondere auto's. Deze eigenaar vond het ook wel leuk om een fraaie ingang te creëren, gebaseerd op de Yas Marina pitsuitgang.
Moet zeggen dat het er wel gaaf uit ziet. Wie de eigenaar is is onbekend, collectie staat schijnbaar in Engeland.
.
sharknose67
03-01-2012, 20:57
Vaak wordt er veel aandacht besteed aan het hebben van een zo mooi mogelijk garage voor de collectie bijzondere auto's. Deze eigenaar vond het ook wel leuk om een fraaie ingang te creëren, gebaseerd op de Yas Marina pitsuitgang.
Moet zeggen dat het er wel gaaf uit ziet. Wie de eigenaar is is onbekend, collectie staat schijnbaar in Engeland.
.
Ik vind dit wel errug gaaf hoor!!! Niet zo'n statische opstelling.
Erg mooi! Is weer eens wat anders.
Afgelopen zaterdag heb ik deze Ferrari's op de Interclassics beurs in Maastricht gezien:
http://www.f-chat.eu/attachment.php?attachmentid=78591&stc=1&d=1326920559
En deze zag er niet al te netjes uit, de verkoper was ook niet blij toen ik hem op de punten wees. :D
Eugene360
18-01-2012, 23:49
Mooie foto's Johan ! , super !
Thanks Eugene, het was een leuke dag!
Digi-Shape
19-01-2012, 23:52
Mooie platen hoor Johan!
gr. Peter
berrie355
24-02-2012, 18:48
Toen ik vandaag de 348 wegbracht stond er nog wat in de garage.
jutenjul
24-02-2012, 19:15
zo dat is leuk om te zien
en hoe heet deze garage
had de FF schade of al groot onderhoud
en rare pyjama heeft de california aan :D
Michel.
berrie355
25-02-2012, 15:38
De garage waar deze stonden doet geen onderhoud.
Ik weet niet waarom de FF er zo bij stond.
Bij de California had een riempje tussen de deur gezeten.
Is dat bij De Body Repairshop?
Zo te zien wel, super vakmensen daar.
jutenjul
25-02-2012, 16:25
als dit bij de bodyshop is
dan weet ik wel welke FF dit is
Michel.
De eigenaar van de bodyshop heeft ook een mooie nsx (of hij moet hem ondertussen weg hebben gedaan).
Welk FF is dat dan?
jutenjul
25-02-2012, 16:46
De eigenaar van de bodyshop heeft ook een mooie nsx (of hij moet hem ondertussen weg hebben gedaan).
Welk FF is dat dan?
van een F dealer die vlakbij zit
Michel.
Die 2 kennen elkaar inderdaad erg goed.
berrie355
03-03-2012, 18:33
Weet ondertussen dat de FF een fikse schade had.
(Had de vangrail van te dichtbij bekeken.)
sharknose67
10-05-2012, 16:55
Dit is nog eens wat je noemt een beste doktersauto!!!!
Mits het verkeer niet tegen zit kan die idd sneller op lokatie zijn :p
Aan de andere auto's te zien, wellicht de Gumball?
Was volgens mij de gumball van 2 jaar geleden.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.